מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הליכה לים ובריכה בהריוןעינתוש08/06/2009
שלום וברכה
הייתי מעוניינת לדעת האם מותר ללכת לים ולבריכה בתחילת ההריון וכן במשך כל זמן ההריון?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ים
פרופ' ראול אורביטו08/06/2009אנא פני לפורום המתאים העוסק בהריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטרוסקופיהמיכל08/06/2009
שלום,
רקע: בת 30.5, לידה לפני 5 שנים - ניתוח קיסרי עקב הערכת משקל גבוהה (משקל בלידה - 4100). מאז הלידה - עליה במשקל.
עקב נסיונות להרות זמן רב בוצע צילום רחם - התגלה פגם מילוי בקרן שמאל ובקרן ימין של הרחם.
לדברי הרופא האופציה היחידה כעת היא היסטרוסקופיה ניתוחית. אין טעם אפילו בביצוע מעקב זקיקים.
1. האם אכן זו הדרך היחידה כעת?
2. במידה שאכן אבצע הבדיקה - מה הלאה? האם הבדיקה אמורה להביא לפתרון מלא של הבעיה?
תודה רבה,
טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו08/06/2009מטרת הבדיקה לאבחן מה גורם לפגם המילוי ולטפל במידה שניתן-
כל זאת במטרה שלשפר את הסיכוי להשגת והחזקת הריון עתידי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם או MRIשרון07/06/2009
שלום, האם בצילום רחם אפשר לדעת אם יש נזק לרקמות בשחלה כתוצאה מתסביב? האם MRI מדגים כמו בצילום רחם את החצוצרות? אני צריכה לבדוק את השחלה ואת החצוצרות ומעדיפה לעשות בדיקה אחת ולא שתיים- איזה בדיקה מומלצת ומה כל בדיקה בודקת? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו07/06/2009צילום לא מדגים שחלהMRI- לא מדגים חצוצרות תקינות
לבדוק חצוצרות ושחלות- תתחילי עם אולטרסאונד ובמידת הצורך צילום רחם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקי תודה וזה בסדר לעשות צילום רחם
עדי07/06/2009ביום 13 למחזור ולנסות הריון באתו חודש? יש לי ביוץ בסביבות יום 18 למחזור תוך כמה זמן החומר יוצא מהרחם?תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו07/06/2009ניתן לקיים יחסים לאחר צילום ובתום הדימום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםעדי03/06/2009
שלום, יש לי מספר שאלטת:
האם בצילום רחם ניתן לראות נוזלים בחצוצרה או הידבקויות בחצוצרה ומעבר תקין בין השחלה לחצוצרה ולא רק בין החצוצרה לרחם?
אם יש לי חסימה חלקית בצוואר הרחם מסוכן לבצע צילום רחם וניתן לעשות זאת בעדינות?
אני מעוניינת לקחת אנטיביוטיקה לפני הפעולה האם דוקסילין זה טוב וכמה ימים לפני ואחרי לוקחים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וגם שכחתי לשאול אם בצילום רחם אפשר
עדי03/06/2009לנקז את הנוזלים או לפתוח חצוצרות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתיחה
פרופ' ראול אורביטו03/06/2009בצילום לא ניתן לנקז.
בצינטור- ניתן לפתוח חסימה קריבנית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום
פרופ' ראול אורביטו03/06/2009בצילום ניתן לאבחן נוזלים בחצוצרה (עדיף לאבחן באולטרסאונד)
יכול לרמוז על הדבקויות סביב חצוצרה ושחלה
בנוכחות "חסימה חלקית" בצואר- ניתן לבצע צילום- אם מתאפשרת החדרת קטטר לרחם
אנטיביוטיקה מניעתית- יש לקחת מערב טרם הצילום, למשך 3 עד 5 ימים אח"כ (רצוי להיוועץ עם המבצע)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך!
עדי04/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח צילום רחםתמי03/06/2009
היום עשו לי צילום רחם, בתשובה רשום התקבל רחם בעמדה קידמי יתר עם גבולות חדים קשתיים
צד ימין חצרצרה עם מעבר חופשי לחלל הצפק, בצד שמאל חצוצרה עם ספק למעבר חופשי לחלל הצפק.
אשמח לקבל פעינוח לבדיקה, האם תקין או שיהיו לי בעיות להיכנס להריון.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו03/06/2009תקין למעט "ספק" בעיה בעבירות של חצוצרה שמאל
גם אם היתה חסומה לגמרי- עדין ניתן להרות מהצד השני (אם כי בשיעורים מופחתים מתקין)
אנא פני לרופא מטפל לגבי המשך הנחיות לטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההחלמה מלפרוסקופיה של הוצאת חצוצרהאריאלה03/06/2009
שלום
מהו זמן המנוחה המקובל לאחר לפרוסקופיה של הוצאת חצוצרה?
מהו זמן מומלץ להמתין לאחר הלפרסקופיה ועד לטיפול IVF ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו03/06/2009אנא פני לפורום המתאים העוסק בכירורגיה או בהפריה חוץ- גופית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היכן לעשות צילום רחםרונית02/06/2009
שלום רב ד"ר ,
עלי לעשות צילום רחם דרך הכללית ובאפשרותי לערוך אותו בבי"ח השרון או במרפאה בהרצל רמת-גן.
האם מבחינת המכשור יש עדיפות לאחד מהם?
בהרצל כמובן התורים יותר מהירים ורציתי לבדוק האם יש טעם לחכות?
תודה מראש , רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו03/06/2009אותו דבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בחצוצרותעדי02/06/2009
האם דלקת בחצוצרות כואבת? אם יש דלקת יכול להיות שלא יהיה ביוץ מהשחלה הזו?יש לי כאבים בצד ימין וצד זה גם לא מבייץ.
יכול להיות זיהום או דלקת גם אם אין חום וספירת דם תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
פרופ' ראול אורביטו02/06/2009דלקת בחצוצרות יכולה לכאוב וגם לא לכאוב
יתכן ביוץ בצד מודלק
יתכן זיהום או דלקת גם ללא חום וספירה תקינה
מציע שתגשי לבדיקת רופא מטפל כולל אולטרסאונד כדי להתקדם באיבחון וטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי א"ס - הכל תקין אבל אני חושדת
עדי02/06/2009שמשהו לא בסדר והרופאים לא עוזרים לי..בבדיקה ידנית אמרו שאין לי רגישות אבל כואב לי וגם הפסקתי לבייץ מצד זה, יש לי צילום רחם אליכם בעוד 3 שבועות מקווה שזה ישפוך אור על המצב. מה עוד אני יכולה לבקש מהרופאים שמתייחסים רק לא"ס ומתעלמים מהעובדה שיש צד אחד כואב שהפסיק לבייץ?אני אובדת עצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזיהום
פרופ' ראול אורביטו03/06/2009אם ממשיך לכאוב, אמורה לפנות שוב לבדיקה ולבירור של כאב אגני כרוני
(צילום רחם אינו כלי לאיבחון זיהום באגן!!)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי צילום רחםרוני02/06/2009
שאלה ראשונה,אניי יומיים אחרי צילום רחם, יש לציין כי הבדיקה לא כאבה בכלל, לא נעים אך בהחלט לא נורא ולפי סיפורי הזוועה של חברותי עדיף היה לא להקשיב, העניין שכשעתיים אחרי הבדיקה התחילו לי כאבי בטן וחולשה כללית עם אופטלגין עדיין בגדר הסביר ולא מתתרגשת יותר מדי, היום אני חשה הקלה גדולה, אך עדיין יש חוסר נוחות כאב באגן ובגב נפיחות בבטן וחולשה כללית, שאלתי האם אלו כאבים סבירים והאם זה הגיוני שיכאב אחרי הבדיקה ואם כן כמה זמן זה עלול להימשך? והאם יש צורך לגשת להיבדק?
שאלה שניה, הרופא המטפל המליץ לקיים יחסי מין כרגיל בימי הביוץ לאחר הבדיקה מהסיבה שיש סיכויים טובים להיקלט, שאלתי האם הצילום הקרינה והיוד לא פוגעים בצורה כל שהיא בביציות עם דגש יותר על הקרינה? והאם כדי לשאוף לקליטה בהריון בחודש זה או עדיף להמתין לחודש לאחריו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום
פרופ' ראול אורביטו02/06/2009כאבים אחרי צילום יכולים להימשך מס ימים, בד"כ דמויי וסת\ תפיחות בבטן תחתונה. אם לא משתפר\ מחמיר או מתלווה לזה חום, או שעדין נזקקת למשכחי כאב- יש לפנות לבדיקה בהקדם
אין מניעה לקיים יחסים לאחר הצילום- הביצית יחסית עמידה- ואם תיפגע- בד"כ גם לא תופרה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם בזמן ביוץילנה02/06/2009
שלום
האם כאשר צילום רחם נעשה בזמן ביוץ, הביצית יכולה להישטף יחד עם חומר הניגוד? אם כן, האם זה יגרום לשיבוש במחזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביצית
פרופ' ראול אורביטו02/06/2009תיאורטית- כן
לא אמור לשבש מחזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת דם אחרי גרידה וצילום רחםעדי02/06/2009
לפני חודשיים עברתי גרידה מהריון שנצפה ללא קוטב עוברי, שק הריון בלבד ועברתי גם צילום רחם לאחר חודש.
אני אחרי המחזור ומעוניינת לנסות שוב להרות ולכן רציתי לבדוק אם ניתן לתרום דם.
האם זה עשוי להזיק מבחינת סיכויי ההצלחה ואם בכלל מותר לי לתרום אחרי שעברתי גרידה וצילום רחם ואיבדתי אני מניחה יותר דם מהרגיל מיד אחרי הגרידה מאשר במחזור רגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת דם
פרופ' ראול אורביטו02/06/2009מניח שהיתר לתרומה תלויה ברמת ההמוגלובין שלך
אם תקין- לא רואה מניעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיהמזי01/06/2009
הי אני בת 36 ואמורה לעבור צילום רחם ברצוני לדעת כיצד אוכל לדעת אם אני אלרגית ליוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוד
פרופ' ראול אורביטו01/06/2009יוד מצוי למשל בנוזל לחיטוי פצעים, במידה ואת אלרגית היית מפתחת פריחה למריחת יוד. כמו-כן במאכלים למיניהם. אילו היית רגישה- סביר שהיית יודעת. במידה ולא נחשפת ליוד ואת לא יודעת אם רגישה או לא, צייני זאת בפני הרופא לפני ביצוע הבדיקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מזי02/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםעדי01/06/2009
האם בצילום רחם יכול לעלות חשד להידבקויות סביב השחלה או שזה רק בלפרוסוקופיה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידבקויות
פרופ' ראול אורביטו01/06/2009גם וגם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת תקינות חצוצרות בהיסטרוסקופיהאריאלה01/06/2009
שלום
האם ניתן להעריך תקינות חצוצרות בהיסטרוסקופיה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרות
פרופ' ראול אורביטו01/06/2009ניתן- במידה ומשלבים צינטור חצוצרות תחת בקרת אולטרסאונד
מבוצע למיטב ידיעתי בתל השומר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרוסקופיה- כריתת חצוצרה אחת או 2אריאלה01/06/2009
שלום
לאחר IVF התפתח TOA בימין וכן דלקת בחצוצרה משמאל.
כרגע אין ממצא נראה לעין באולטרא סאונד.
הומלץ לי לעבור כריתת חצוצרות ,
לאחר וויכוח נאמר לי שאם השמאלית תימצא תקינה היא לא תיכרת.
אני ממש לא רוצה להיפרד משתיהן
שאלותי הן :
האם ניתן להבחין בלפרוסקופיה באופן וודאי שחצוצרה איננה תקינה ?
באיזה אופן ניתן לוודא?
והאם רצוי ?
האם יש לי את הזכות לדרוש שרק חצוצרה אחת תיכרת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרות
פרופ' ראול אורביטו01/06/2009בלפרוסקופיה ניתן להעריך את החצוצרות
כשבלפרוסקופיה נצפות חצוצרות לא תקינות- יותר מהימן
אם נראות תקינות- יתכן עדין שקיים פגם ברירית (הציפוי הפנימי)- שלא ניתן לאיבחון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אריאלה01/06/2009כיצד ניתן להעריך על פי מראה בלפרוסקופיה אם הם תקינות או לא ?
בשל צורה ? בשל הידבקויות ? צבע?
האם לא הרבה מזה בעצם השיקול של הרופא המנתח?
האם לא נשאר סכוי סביר שהחצוצרה תקינה ( היו הריונות טבעיים מהירים קודם שלצערי הסתיימו בהפלות) גם לאחר דלקת ?
האם מותר לי בתור חולה להעמיד את הדרישה לכרות רק אחת ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצוצרה
פרופ' ראול אורביטו01/06/2009התקינות נשפטת עפ"י המראה- בעיני המנתח
כחולה- מותר לך הכל,
מציע שבכל זאת תיוועצי בשנית עם רופאך המטפל- שמכיר את בעיתך על כל הסוגיות שהעלת לפני הפעולה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)