פורום בעיות מפרקים, החלפת מפרק, בעיות ברכיים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דחוף - ברך תקועה או פרוקה מה לעשות?
    דודי
    30/05/2012

    לפתע לאחר שעמד רגיל אולי עשה תנועה קטנה וכביכול התקפל מכאבים לטענה שברך כביכול זזה שמה.
    כרגע שכוב ואינו יכול לישר את הרגל. טענה שאם מישר סובל כאבי תופת ואם יישר עד הסוף היא תשבר אולי.
    לפעמים התקפי כאבים בטענה שהברך זזה שמה..

    קרה לפני חצי שעה.

    נשמח לעזרה מה זה מה לעשות וכולי..?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף - ברך תקועה או פרוקה מה לעשות? - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    30/05/2012

    התאור שלך מתאים למצב הקרוי בשפה הרפואית "ברך נעולה". זה בדרך כלל קקורה בשל קרע במניסקוס. גש להיבדק על ידי רופא אורטופד. בדרך כלל זה משתחרר לבד אחרי כמה ימים או שעות. הבעיה שזה בדרך כלל חוזר וננעל שוב. גם כשזה משתחרר לבד, צריך לברר מה סיבת הנעילה ולפעול בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI ברך ימין
    רפי
    20/05/2012

    שלום,
    נפגעתי בתאונת עבודה לפני קצת פחות מחודש, כשנפלתי לבור, ורגל ימין הוטחה בחוזקה באויר, מאז סובל מכאבים, עושה פיזוטרפיה, הולך עם סד, בלי סד מרגיש שהרגל בורחת.
    עכשיו הגיעו תוצאות MRI :
    הרצועות הצולבות- PCI תקין, ACL בצקתי עם קרעים חלקיים.
    מיניסקוס לטרלי תקין. מיניסקוס מידיאלי תקין.
    סחוס פטרלי אחורי שמור.
    נוזל יתר תוך מפרקי ובבורסה SP.
    קרע משמעותי כמעט מלא של הרצועה הקולטרלי המדיאלי פרוקסימלי עם נפיחות ונוזל מסביב.
    ACL תקין.
    אודה לכם, אם תסבירו לי מה זה אומר? האם צריך ניתוח? כמה זמן החלמה (אני עוסק בעבודה פיזית),תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח MRI ברך ימין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI ברך ימין - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    20/05/2012

    לא ברור מהשאלה אם ACL תקין, או קרוע באופן חלקי (שני המצבים נרשמו בשאלה).
    מכל מקום, אם נפגעת בשתי רצועות בברך, ההחלטה אם לנתח או לא תלויה כעת בממצאי בדיקת הברך.
    על פי הטיפול/ניתוח המומלץ, ניתן יהיה להעריך את זמן ההחלמה הצפוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI

    רפי
    20/05/2012

    תודה על המענה מהיר.
    בסיכום הMRI כתוב:
    קרע חלקי של ה ACL
    קרע חלקי רחב של ה- MCL פרוקסימלי
    נוזל יתר תוך פרקי ובבורסה SP.

    סובל מכאבים,בלילות לא ישן, בלי סד הרגל "בורחת" מה היית ממליצה?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    20/05/2012

    כדי לענות באופן מדויק יש לבדוק את הברך שלך, כפי שרשמתי בתגובה הראשונה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI לאחר פציעת ספורט
    ד``ר אליהו ליברטי
    20/05/2012

    שלום רב,

    מצ"ב פענוח תוצאות MRI לאחר פציעת ספורט (כדורגל) בברך.

    אשמח לחוו"ד לגבי חומרת המצב, אופן הטיפול, זמן החלמה, צפי חזרה לפעילות וכ'.

    כמובן שיש גם תור לרופא המטפל אך הסקרנות הורגת אותי..

    המון תודה!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח MRI לאחר פציעת ספורט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח MRI - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    20/05/2012

    מדובר בקרע מלא של הרצועה הצולבת הקדמית וקרע במניסקוס. הפתרון הוא ארטרוסקופייה + שחזור רצועה. ההחלמה עד לחזרה לכדורגל 4-6 חודשים. ההחלמה לחזרה לחיים רגילים ומלאים הרבה יותר קצרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארתרוסקופיה ברך
    תומר
    19/05/2012

    שלום ד"ר ליברטי אלי.
    בן 32 כ-6 חודשים סובל מכאבים בברך,
    לאחר בדיקת mri הרופא קבע ארתרוסקופיה ברך.
    להלן הממצאים-
    נראה קרע בקרן האחורית של המניסקוס המדיאלי.הקרע הינו אלכסוני ומגיע למשטח התחתון והאחורי. המניסקוס הלטרלי ללא קרע. הרצועות הצולבות תקינות. הרצועות הצדדיות תקינות. סחוס הפיקה וגידי מנגנון היישור תקינים. נוזל מוגבר במידה מנימלית במפרק. מוקד קטן של נוזל בשריר הפופליטאוס-תיתכן ציסטת גנגליון תוך שרירית זעירה.ככל הנראה ללא משמעות קלינית. לסיכום-קרע במניסקוס המדיאלי.
    מבקש את חוות דעתך לגבי הטיפול הנדרש.
    אודה מאד לתשובתך
    תומר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ארתרוסקופיה ברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארתרוסקופיה ברך

    תומר
    19/05/2012

    שכחתי להוסיף ממצאי בדיקה גופנית.
    מסוגל לכרוע.
    rom מלא.
    תפליט קטן.
    כאב בסוף כיפוף,ברך יציבה,רגישות mjl.
    מקמורי חיובי ל-mm

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • mri ברך
    אורלי
    19/05/2012

    המשך:בתשובת MRI ברך רשום אין עדות לפגמים סחוסיים בעובי מלא בכל שלושת המדורים. האם הכוונה גם לסחוס הפיקה? כתוב שיש נזק כנראה ישן האם נזק מלפני תשעה חודשים נחשב לישן או שמתכוונים לנזק קודם? מדובר בחוסר סדירות רצועה צולבת קדמית כתוב כנראה שמדובר במצב לאחר חבלה ישנה עם קרע מסוג midsubstance שעבר איחוי ושינויים פיברוטים.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    mri ברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • mri ברך - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    19/05/2012

    כן הכוונה גם לסחוס הפיקה, ישן פרושו שזה לא תוצאה של חבלה טרייה וההגדרה נזק קודם די מתאימה. האם הנזק בן 9 חודשים או כמה שנים קשה לאמר. ברצועה הצולבת הקידמית רואים סמנים היכולים להתאים למתיחה וקרע של סיבים בעומק הרצועה בלי לפגוע בהמשכיות הרצועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות mri ברך
    אורלי
    17/05/2012

    שלום רב,
    יש לי כאבים בברך וכאבים בעליה וירידה במדרגות.תוצאות mri: הרצועה הצולבת הקדמית רציפה אך בלתי סדירה. נראה כי מדובר במצב לאחר חבלה ישנה עם קרע מסוג midsubstance שעבר איחוי ושינויים פיברוטים.
    בסיכום רשום: לא עדות לקרעים בעובי מלא במניסקסים או ברצועות. חוסר סדירות לאורך סיבי ה acl כמתואר.
    למה הכוונה בתשובת הבדיקה ומה הטיפול?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות mri ברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות mri ברך - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    18/05/2012

    מדובר אולי בנזק ישן לרצועה הצולבת הקדמית. ייתכן גם נזק קל במניסקוס. שני אלה אינן הסיבה לכאבים במדרגות. בדרך כלל כאב במדרגות מכוון לבעייה בסחוס הפיקה, אך זה ניתן לגילוי בבדיקה ידנית ולא ב-MRI.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפילה על הברך אחרי כריתת מיניסקוס
    אלמוג
    16/05/2012

    ד"ר שלום,
    קיבלתי את תשובת ה-MRI ועדיין מחכה לתור למומחה ברך ומאוד מודאגת במיוחד לאור הנעילות והכאבים בברך. התוצאות הן:
    מיניסקוס מדיאלי: מצב לאחר ארתרוסקופיה והטרייה של המיניסקוס.
    המיניסקוס קטן, קטום בגוף קרן אחורית קטנה.
    לא הודגם קרע חדש.
    מיניסקוס לטרלי: בגובה ואות תקינים
    רצועה צולבת קדמית: בעובי ואות תקינים.
    רצועה צולבת אחורית: בעובי ואות תקינים.
    רצועה קולטרלית מדיאלית: בעובי ואות תקינים.
    רצועה קולטרלית לטרלית: בעובי ואות תקינים.
    גיד הפיקה: בעובי ואות תקינים.
    בצקת ברקמות הרכות פרהפטלרי.
    גיד הקאודריצפס: בעובי ואות תקינים.
    פיקה: סחוס ומבנה גרמי תקינים.
    פמור דיסטלי, טיביה פרוקסימלית: קיימת שחיקת הסחוס של קונדיל פמורלי וטיביאלי מדיאלי, מלווה בצקת אינטרומדולרית קלה בקונדיל הטיביאלי, סובקורטיקלי סמוך לאיזור השחיקה.
    פגם בסחוס של קונדיל פמורלי לטרלי.
    אות חריג בלשד העצם בפמור, טיביה, פיבולה.
    שומן הופה: ללא ממצא פתולוגי.
    הודגם נוזל במפרק הברך בכמות קטנה.
    לסיכום:
    מצב לאחר ארתרוסקופיה בברך שמאל.
    שינויים פוסט-ניתוחיים במיניסקוס המדיאלי, ללא עדות לקרע חדש.
    שחיקת הסחוס במדור המדיאלי של הברך מלווה בבצקת סובקורטיקלית אינטרומדולרית של הטיביה.
    אות חריג בלשד של פמור, טיביה, פיבולה-אין בידינו בדיקת MRI ברך קודמת מה-11/9/11 לשם השוואה.
    מומלץ על קורלציה קלינית.
    נוזל בכמות קטנה במפרק הברך.
    בצקת ברקמות רכות קידמי לגיד הפיקה.

    האם יש ממצא מדאיג? האם קרע חוזר? מה משמעות הבצקת בגיד הפיקה? מה הטיפול המומלץ? מה מקור הכאבים החזקים והנעילות?
    תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפילה על הברך אחרי כריתת מיניסקוס - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    16/05/2012

    על פי בדיקת ה- MRI אין ממצא גדול מדאיג. חשוב לדעת שבדיקה זו לא ממש מדוייקת וייתכנו ממצאים שלא נצפו על ידה. המתן לבדיקת המומחה. בדיקה ידנית משלימה חשובה ביותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים במפרק הירך בהתקפים והפוגות
    רונן
    15/05/2012

    שלום רב,

    אני בן 23. במהלך השנה האחרונה אני חווה אפיזודות של כאבים בעיקר בעצמות אגן הירכיים שנמשכים שבוע-שבועיים וחולפים עצמונית. בערך אחת ל-3 חודשים אני חש בכאבים מסוג זה. כמו כן, אני סובל מזה תקופה ארוכה מחוסר תיאבון משמעותי, חולשה ועייפות ניכרת ותחושה כללית רעה ללא חום. יש לציין כי עברתי צילומי רנטגן של איזור אגן הירכיים שיצאו תקינים ואף MRI עמ"ש צווארי (עקב כאבים בעורף) שיצא ללא ממצא פתולוגי כלשהו. בנוסף יש לציין שעברתי בירור מעבדתי ונמצאו ערכים גבוליים עד מעט מוגברים של זרחן בדם- תוצאה 4.6 (נורמה בין 2.5 ל- 4.5), קלציום בדם- תוצאה 10.1 ו- PTH בעבר היה גבוה-86 (נורמה בין 14 ל- 72) וכעת תקין- 44. ויטמין D בגבול התחתון של הנורמה (נוטל 5 טיפות מדי יום (סה"כ 1000 יחב"ל ליום).

    מה משמעות התופעה בשילוב הממצאים הקליניים וכיצד עליי להשלים בירור/טיפול???

    תודה ואשמח לקבל תגובה בהקדם האפשרי!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים במפרק הירך בהתקפים והפוגות - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    15/05/2012

    אני חושב שהרופא העיקרי האמור לטפל בך הוא רופא המשפחה או רופא פנימי שיברר את סיבת העייפות חוסר התיאבון וכו'. רופא המשפחה ישלח אותך בין השאר לבדיקת אורטופד שימצא או ישלול ממצא בתחומו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשה לפני ניתוח רוצה להמנע - אפשר?
    יוסי
    14/05/2012

    מועתק מטופס בדיקה אצל רופאת משפחה.
    תלונות:
    סובלת מעל שנתיים מכאבי ברך שמאל.
    עברה בדיקה על ידי רופא אורטופד מומחה ברך מומלץ ניתוח.
    כעת עדיין מקבלת טיפול אנטידלקתי ללא הטבה.
    מופנת להערכת מצב מחדש לצורך שקילת ניתוח ברך.

    האשה בגיל 73.

    הממצאים בבדיקה: דפורמציה של ברך שמאל.


    השאלה: האם ניתן לפני שלב הניתוח לעשות עוד פעולות שלא יהיה צורך בניתוח?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשה לפני ניתוח רוצה להמנע - אפשר? - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    14/05/2012

    בד"כ אין הרבה אפשרויות, וזה טוב, שיש ניתוח להחלפת הברך, שמאפשר חיים נוחים יותר וכואבים פחות (איכות חיים).
    לפני מס' עשרות שנים לא היה ניתוח כזה, האנשים סבלו מאד ובקושי יכלו מעט ללכת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות MRI ברך שמאל
    יורב איתן
    13/05/2012

    בס"ד

    שלום ,

    להלן תוצאות ה-MRI שלי:
    כמות גדולה של נוזל בברך. קרע בקרן האחורית של המניסקוס המדיאלי הנוגע בשול
    התחתון.
    קרע מורכב במניסקוס הלטרלי מערב את הקרן האחורית נמשך בצורה רדיאלית לכיוון המניסקוס. בנוסף קיים קרע אחר בקרן הקידמית של המניסקוס הלטרלי.
    הACL קרוע בחלקו המרכזי.
    LCL PCL MCL רציפים.
    מנגנון האקסטנציה תקין.
    לא נראה נזק של הסחוסים .
    בצקת לשדית נראית בטיביה המקורבת ובצקת לשדית קלה בקונדיל הפורמלי הלטרלי.

    השאלה : האם זה מצריך ניתוח ומה משך ההחלמה??

    אני חייל והשאלה אם ניתן לחזור לפעילות קרבית בהמשך.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות MRI ברך שמאל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות MRI ברך שמאל - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    13/05/2012

    לחייל שלום,
    בדיקת MRI מדגימה קרע בשני המניסקים וברצועה הצולבת הקדמית.
    אם בבדיקה גופנית הברך אינה יציבה, מומלץ לבצע ניתוח שחזור רצועה, שהשיקום לאחריו ועד לחזרה לפעילות, אורך עד 6 חודשים.
    בכל מקרה, הניתוח המינימלי המומלץ הוא ארטרוסקופיה ברך, לטיפול בקרעים של המניסקים בברך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמיכה לפיקה של הברך בעת מאמץ...
    יוני
    07/05/2012

    שלום רב, שאלה בבקשה...
    אני מעוניין לקנות משהו שיתמוך לי בעיקר בפיקה של הבדרך בזמן שאני עושה תרגילים בעמידה ומופעל לחץ על הברכיים , אני יודע שאני יכול למצוא בחנות של אורתפשיה אבל יש כ"כ הרבה מוצרים לברכיים, איך אדע מה הכי מתאים לתמיכת הפיקה של הברך בזמן מאמץ בעמידה וכשאני מתכופף קצת ועושה SQUAT? אשמח להמלצה אם אפשר

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תמיכה לפיקה של הברך בעת מאמץ... - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/05/2012

    תרגילי squat עמוקים אינם מוסיפים בריאות לפיקת הברך. רצוי להמנע מהם. מגן ברך טוב ונפוץ נקרא גנוטריין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע ב- ACL - האם מומלץ ניתוח שיחזור
    תומר
    06/05/2012

    שלום,
    במשחק כדורסל לפני כ-3 חודשים, קראתי באופן מלא את הרצועה הצולבת הקדמית (ACL ) בברך הדומיננטית. תוך כדי סיבוב ושינויי כיוון חד, הרגשתי כאב חד בחלק האחורי של הברך ושמעתי רעש של קרע. ולא יכולתי לדרוך וליישר את הרגל תקופה של מספר שבועות. בבדיקת MRI התגלה הקרע.
    לאחר כחודש התחלתי פיזיותרפיה אינטנסיבית (3 פעמים בשבוע), שמאוד עוזרת, יש לציין. טווחי התנועה כמעט מלאים, אם כי יש עדיין קושי בנעילה סופית של הברך (חסרות כ-2-3% מעלות סופיות). שרירי ה-4 ראשי נחלש וקשה לו להתכווץ, אחד הדברים שמפריעים לנעילה. ישנו כאב מסוים באיזור ה- VMO בפנים הברך.
    מבחינת שיגרה - אני הולך ללא צליעה, קצת איטי וכבד אמנם, אך אין לי מגבלה משמעותית ואין לי בעיה לעלות ולרדת במדרגות למשל.
    התייעצתי עם 2 רופאים מומחים מנתחים, ששניהם תמימי דעים שבחודש-חודשיים הקרובים יש להמשיך בטיפול הפיזיותרפי והופתעתי שהם ממש לא ממליצים על ניתוח, לפחות בינתיים. יש לציין כי חוץ מהקרע של ה- ACL אין פגיעה בשאר הרצועות או המיניסקוס (כך לפחות לפי ה- MRI ).
    השאלה שלי היא בקשר למגבלות עתידיות. קראתי המון חומר ברשת, ומה שהבנתי זה:
    - לא חייבים לנתח, ואפשר לחיות עם קרע, אלא אם יש בעיות יציבות משמעותיות של הברך ואז מתחילים לחשוב על אופציה ניתוחית.
    - מצד שני, ברוב המקרים, אם רוצים לחזור לספורט אינטנסיבי של שינויי כיוון כמו כדורסל, אין מנוס מלנתח.
    - עם זאת, יש מקרים בודדים שניתן לעשות ספורט גם ברמה גבוהה יחסית (לא מקצוענית אמנם)ללא ניתוח, כל עוד השרירים סביב הברך מאוד חזקים, כך שהם "מפצים" על החוסר של הרצועה ומונעים חוסר יציבות ובריחת הברך.
    - אם לא מנתחים, יש סיכון גבוה מאוד לפציעות נוספות כגון קריעת המיניסקוס, ובעתיד לשינויים ניווניים.
    אני בן 34, מאוד פעיל ספורטיבית. רוצה מאוד לחזור לפעילות ספורטיבית שעשיתי טרם הפציעה, כולל לשחק כדורסל (ברמה חובבנית, פעמיים בשבוע) בעתיד, ולא להיות מוגבל בשום ספורט שארצה לעשות, כי זה חלק חשוב מאוד מחיי.
    יש לי סבלנות למצות את הטיפול השמרני עוד מספר חודשים, לחזק את השרירים, ולהתחיל לאט לאט לחזור בהדרגה לריצות ואז להמשיך גם למשחקי כדור. לא ממהר.
    עם זאת, אני יודע שייתכן שאצטרך לעבור ניתוח עם תהליך שיקום מאוד ארוך.
    הייתי רוצה לקבל תשובה כנה ומקצועית לגבי מה הסיכוי האמיתי (לאור הפציעה באופן כללי, ולאור הנתונים הספציפיים שלי) שאם לא אעשה ניתוח אוכל לשחק כדורסל ללא מגבלה מהותית בעתיד, כדי שאוכל להחליט האם ללכת על ניתוח או לא.
    אודה לך מאוד על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי תומר - אני באותה הסירה

    אורי
    06/11/2012

    הייתי רוצה לדעת מה החלטת בסופו של דבר
    האם קיבלת תשובה מספקת לשאלה הזו ?

    אשמח אם תשתף

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי תומר - אני באותה הסירה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    06/11/2012

    קרא את התגובה שלי לתומר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע ב- ACL - האם מומלץ ניתוח שיחזור - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    06/11/2012

    בנושא זה אני תמיד נותן למנותחי את התמונה הפסימית והפחות זוהרת של ניתוחי השחזור. אשתדל בצורה מברקית לחזור על הנקודות החשובות:
    1. המטרה העיקרית של הניתוח היא לתת למפרק הברך לעבוד בצורה נכונה עד כמה שאפשר ובכך למנוע הדרדרות מהירה שלו. ברך העובדת ללא רצועה צולבת קדמית "מזדקנת" הרבה יותר מהר מהברך שלא נפגעה.
    2. רצועה משוחזרת לעולם אינה תחליף מדוייק לרצועה שנפגעה. זהו ניתוח בו אנו מנסים למזער נזקים ולאפשר לך איכות חיים טובה להרבה שנים.
    3. האם תוכל לחזור לשחק כדורסל באותה עצימות כמו לפני הקרע? יכול להיות אך זה לא מובטח. יותר מזה - זה לא רצוי. הרצועה המשוחזרת אינה חזקה כמו המקורית ולעולם אינה מאפשרת לברך לעבוד בדיוק כמו שהיה עם הרצועה הטבעית. לכן היא פגיעה יותר. אם קרעת רצועה בריאה וטובה עם סבוב חד של הברך אז על אחת כמה וכמה הרצועה המשוחזרת תקרע חבלה סבובית באנרגיה נמוכה יותר. ואז מה!? (יש גם לזה פתרונות אבל אתה ממש לא רוצה לשמוע עליהם.
    4. מטרת הניתוח אינה לחזור לכדורסל. האם אתה חתום על חוזה של כמה מליונים ואתה חייב לחזור? אם כן, או שהשריטה במוח עמוקה אז חזור לשחק, אבל דע את ההשלכות והסכנות.
    בסיכום: ממליץ חד משמעית לנתח אם אתה מתחת לגיל 45-50, צפוי שתוכל לחזור לספורט עדין ולא תחרותי בו התנועות צפויות (אופניים שחייה, חדר כושר עם מגבלות מסויימות וכדומה).
    יהיו מנתחים שיציירו לך תמונה וורודה הרבה יותר, אני מסופק אם זה יהיה נכון.
    בהצלחה. ד"ר ליברטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע ברצועה ובמינסקוס

    ראובן
    03/07/2013

    לפני מספר חודשים סובבתי את ברך ימין ובבדיקת mri שבוצעה לי אובחן קרע מלא ברצועת הברך וקרע מלא במינסקוס,אני רוצה לציין שאני לא ספורטאי מקצועי או חובבן הייתי אצל 3 אורטופדים מומחי ברכיים ושניים המליצו על ניתוח מינסקוס בלבד ללא שחזור רצועה והם אומרים שבשלב זה אין צורך מאחר ואני לא ספורטאי מקצועי.
    רופא נוסף המליץ לעשות ניתוח רצועה ומינסקוס על מנת לתקן הכל.
    מה מומלץ ? אני בן 42 ולציין כי בברך שמאל ביצעתי בעבר ניתוח הורדת מינסקוס ויש לי רצועה צולבת קרועה חלקית.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע ברצועה ובמינסקוס - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    03/07/2013

    תשובה לראובן - בגדול, אני ממליץ לנתח. קרא התשובות לתומר למעלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע מלא ב-acl וקרן חלקי במיניסקוהאם

    שי שפיר
    15/09/2016

    אני בן 46 עוסק בספורט כריצות מכון כושר ולפעמים כדורגל.
    יש לי קרע מלא ב acl וקרע במיניסקוס.
    האם מומלץ לנתח או לשימור.
    רופא אחד המליץ לנתח את ה מיניסקוס ואמר שאהיה מוגבל , ולא אוכל לבצע פעילויות ספורט.
    ורופא אחר המליץ לנתח ולבצע שחזור רצועה ותיקון מיניסקוס.
    מהי המלצתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע ב- ACL - האם מומלץ ניתוח שיחזור - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    03/07/2013

    הנקודות שסכמת מתוך קריאה באינטרנט נכונות. הבעייה העקרית הוא נזק לטווח ארוך. ברך ללא רצועה צולבת קדמית נהרסת יותר מהר מברך שעברה ניתוח שחזור. ייתכן שבהווה אין לך מגבלות אך כדי למנוע "התבלות" מהירה של הברך עדיף לבצע את הניתוח. עם זאת חובה להדגיש שרצועה משוחזרת אינה כמו רצועה טבעית. גם לאחר הניתוח יהיה עדיף להימנע מספורט אגרסיבי לברכיים. אז אם אתה לא ממש שחקן מקצועי עדיף יהיה לשקול ספורט אחר, או לשחק בעצימות נמוכה (אם יש דבר כזה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נגד דלקת
    שבי
    06/05/2012

    לפעמיים שיש לי דלקות לדוגמא בכתפיים, בקרסול וכו' מרכיבה אני שם קרח למספר דקות, ולפני השינה אני לוקח ארקוקסיה.
    למחרת אני קם ללא כאבים כאילו ולא היה דלקת באזור הכואב.
    האם הכדור הוא באמת כדור "פלא", או שהמערכת החיסונית שלי חלשה?
    חשוב לי להגיד שיש עוד רוכבים שלוקחים ארקוקסיה לחלקם זה באמת עוזר ולחלקם לא
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נגד דלקת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נגד דלקת - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/05/2012

    ארקוקסיה הוא כדור נוגד דלקת . אין קשר בין הדלקות שאתה מתאר למערכת חיסון חלששה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מכאבים בפרקי היד ונפיחות בברך
    א
    05/05/2012

    שלום, אני בן 24,כבר חודשיים שאני סובל מכאבים מפריעים בפרקי כף היד והזרוע, וחודש ימים שיש לי נפיחות בברך ימין שמקשה על תנועה במיוחד בעליה וירידה במדרגות, ולאחר נסיעה ממושכת ברכב קשה לי מאוד ההליכה. חשבתי לתומי שזה בגלל שסחבתי משקל כבד בתקופה מסויימת אבל לאחר שהפסקתי, לא השתפר מצבי.
    לקחתי בעצת אורטופד מומחה תרופה בשם אקספו 8 , פעמיים ביום במשך 10 ימים, לאחר 10 ימים שנטלתי את התרופה, אינני מרגיש שהוטב לי, אלא ההיפך.
    שאלתי היא-מה יכול לגרום לכך? ולאן אוכל לפנות לבעיה הספציפית שממנה אני סובל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מכאבים בפרקי היד ונפיחות בברך - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/05/2012

    חזור לאורטופד שבדק אותך וספר לו שהתרופה לא עזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים עקב פיזיו למפשעות
    רונן
    05/05/2012

    שלום רב ותודה מראש על העזרה.
    אני בן 30 סובל מכאבים בפרקים,הייתי אצל רופאי כאב ואורטופדים וזה לא משהו מסוכן או מוגדר, פשוט רגישות במפרקים.
    עקב רגישות יתר וכאבים באזור המפשעות שלחו אותי פיזיוטרפיה, למזלי נפלתי אצל פיזיוטרפיסט טוב והשיטה שלו של לחזק את כל השרירים מסביב לאזור המפשעה כדי לתמוך בה כמו שהוא הסביר לי + שילוב של כמה מתיחות של האזור מאוד עזר לי ושיפר לי את המצב בכמה עשרות אחוזים אם לא יותר, אבל בחלק מהתרגילים שאני עושה לחיזוק האזור מופעל עומס על הברכיים שהן גם ככה רגישות כמו שאר המפרקים בגוף לי וכרגע יש לי כאבי ברכיים מאוד מציקים, אני לא רוצה להפסיק עם התרגילים למפשעה כי הם מאוד מאוד עוזרים לי, ובמקום לעשות אותם פעמיים ביום כמו שאני אמור לעשות, עברתי לפעם ביום אבל עדיין הברכיים מציקות לי, יש אולי משהו שאני יכול לשים על הברכיים כדי שיהיו יותר עמידות בזמן שמופעל עומס עליהן?
    הטיפול מהקופת חולים מכבי שהגיעה לי למפשעות הסתיים לפני קצת פחות מחודש, אני רוצה להתחיל גם לעבוד על הברכיים שלי כדי שיוכלו לעמוד בלחץ של תרגילי המפשעות, הוא אמר לי שאלה התרגילים שאני צריך שאין תרגילים אחרים,חוץ מזה שאני לא רוצה להחליף אותם כי הם מאוד עוזרים לי.
    אז מה הייתם ממליצים לי לעשות? לקבוע עוד פעם תור ולדרוש תרגילי חיזוק ומתיחות לברכיים גם? מה רצוי יותר במקרה שלי, מתיחות לברכיים או חיזוק?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים עקב פיזיו למפשעות - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/05/2012

    עליך להיבדק על ידי אורטופד כדי לדעת ממה הכאב בברכיים ואיזה תרגילים לא כדאי לבצע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום