פורום בעיות מפרקים, החלפת מפרק, בעיות ברכיים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבים בברך בה עברתי ניתוח בעבר
    יוני
    15/10/2012

    שלום אדוני הד''ר.
    לפני 4 שנים נפצעתי במשחק ועברתי ניתוח במיניסקוס. הד'ר בזמנו לא תפר את הקרע אלא העלים את הסחוס הבעייתי.
    מאז אני משחק הרבה ולפעמים חש כאבים או מתיחות קלות.
    ביום שישי האחרון [12/10] שיחקתי וכבר בריצה הראשונה חשתי מתיחה חזקה מצד ימין של הברך לכיוון מטה. לא יכולתי לדרוך על הרגל ורק לקראת הערב המצב השתפר. מיום ליום הכאבים פוחתים אך התחושה היא בדיוק אותה התחושה שהייתה לי לפני הניתוח הקודם. מתקרה ללכת מהר, כואב במדרגות ולא יכול לרוץ או לקפוץ....
    האם בוודאות קרעתי חלק אחר במינס' או שאולי זה רק מתיחה?
    האם רק ניתוח יכולה להציל אותי?

    אני לא מתכוון לחזור לשחק לעולם בכל מקרה.
    מה אתה ממליץ לי לעשות בקשה?
    אני מאד חושש . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בברך בה עברתי ניתוח בעבר - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    15/10/2012

    כדי להעריך מה קרה חובה לבדוק אותך ידנית. תאור הכאב בלבד אינו מספיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך לעבור צילום?

    יוני
    15/10/2012

    או שבדיקה ידנית תספיק למומחה כדי לדעת אם אני צריך ניתוח או לא?

    עד שיהיה לי תור אצל המומחה יקח שבוע וחצי ואני לא רוצה לחיות בפחד ובלהות. האם יש סיכוי שרק מתחתי גיד שם או שדברים כאלה בד'כ, כמו שתיארתי, נגמרים בניתוח חובה?

    מה הסבירות? מהניסיון שלך
    תודה ד''ר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם צריך לעבור צילום? - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    15/10/2012

    הסבירות היא ממצב שלא קרה דבר ועד פגיעות ממשיות הדורשות ניתוח. אין לי שיטה למשש לך את הבך דרך האינטרנט לכן לא אוכל להיות מדויק יותר. מכל מקום אני בטוח שאין לך סיבה לחיות בפחד ובלהות. לא צריך להכין צילומים מראש. האורטופד שיבדוק אותך יחליט איזה צילום הוא רוצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! ועוד שאלה ברשותך אדוני

    יוני
    16/10/2012

    אמש היתי אצל הרופא שניתח אותי , הוא בדק לי את הברך הזיז והחזיר נגע במינס' ולא חשתי כאבים עזים בתנועות שהוא ביצע. הכאבים באזור הברך עדיין נמשכו אחרי הבדיקה ואני מדדה , ברגע שאני עומד 3 דק או הולך מהחניה לעבודה 5 דק אני מרגיש שהברך מתנפחת ושיש כאבים עזים שמתגברים ככל שאני מעמיס על הרגל והלך עימה.

    הרופא אמר לחזור עוד שבועיים לביקורת אם ממשיך לכאוב ועוד הוסיף שלדעתו המינס' לא נפגע אלא גיד או משהו אחר...כי המקום שהצבעתי עליו ככואב לא היה המינס בכלל לטענתו.
    הוא גם פסל צילום כי לדבריו בצילום זה יראה שיש לי קרע במינס כי כבר עברתי שם ניתוח.
    האם אפשר להרגע ולהיות בטוח שלא אעבור ניתוח בקרוב או שהכל עוד פתוח?

    אם הכאבים נמשכים בשבועיים הקרובים מזה אומר לדעתך?
    הסכנה באוויר?
    הפחד מניתוח ממש מדכא אותי..
    אנא סייע אדוני
    תודרבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מועמדת לניתוח החלפת מפרק ברך ומאוד
    דואגת ומתלבט
    13/10/2012

    שלום רב,
    הנני מיועדת לניתוח החלפת ברך ימין. אני בת 59 ומזה 5 שנים סובלת מכאבי ברכיים. טופלתי בכל הטיפולים הניתנים: כדורים, פיזיותרפיה, זריקות כרבולת, קורטיזון וגם עברתי ארטרוסקופיה. דבר לא הועיל והכאבים ממשיכים. בעיקר כשאני במנוחה הכאב גדול. איני יכולה לרדת במדרגות וקשה לי ללכת הליכה ממושכת. לקראת הניתוח אני מאוד מודאגת מתוצאות הניתוח. מזמן ההחלמה ומההשלכות. האם תוכלו לסביר מעט על הניתוח והאם יש משהו נוסף שלא ניסיתי?
    האבחנות האחרונות:
    GENU VALGUM bilateral .
    OSTEOARTHITIS LOCALIZED PRIMARY right.

    תודה ושבוע טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מועמדת לניתוח החלפת מפרק ברך ומאוד - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    13/10/2012

    בוודאי שלא אוכל על פי האינפורמציה בשאלה לקבוע אם את צריכה או לא ניתוח החלפת ברך. גם לא אוכל לקבוע אם נעשו כל הטיפולים האפשריים לפני ניתוח והאם יש טיפול שאינו ניתוח שיכול לעזור. העצה היחידה - בחרי מנתח מוכר נסי לפגוש מנותחים אחרים שלו ושמוע על ההחלמה. באופן כללי ההחלמה אורכת כשלושה חודשים. החודש הראשון בהחלט מלווה בכאבים אך לא נורא. יש מגוון תרופות שניתן לקחת שיפיגו גם כאבים חזקים. כללית אחוזי ההצלחה בניתוח זה גבוהים וסיכוי טוב שתיהני ממנו.
    בהצלחה - ד"ר ליברטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית ברכים
    טל
    11/10/2012

    שלום קוראים לי טל ואני נער בן 18
    אני רץ כבר כמה שנים...למרחקים של כ8 קמ
    בשנה האחרונה אני סובל מבעיית ברכיםם אחרי פעילות מאומצת ממושכת מתנפחת לי הברך וכך אני לא יכול לשמור על סדר ריצות קבוע !
    הלכתי לאורטופדים חוץ מלגבות כסף לא עזרו לי בכלום
    כמו כן גם פיוזטרפיסטים ! אחד הפיוזטרפיסטים אמר לי שהשתחרר לי כנראה משהו מאחורי הפיקה ובכך הסתיימו דבר ...דרך טיפול,מבחינתו איך משהו שאפשר לעשות ...
    אני מבקש עזרה אני גר בחיפה אפשר לגשת לאיזה רופא שהוא באמת מומחה אני לא מזלזל באף אחד אבל כמה אפשר למשוך אותי ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיית ברכים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית ברכים - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    11/10/2012

    מצא לך אורטופד מומחה לברכיים וגש אליו. בפורום זה אנו נמנעים לתת הפניה שמית לרופא זה או אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על ניתוח ACL
    דויד
    10/10/2012

    יש לי שאלה כללית וספציפית על ניתוח שחזור רצועות. האם זה נכון שניתוח זה או בדומה לו הוא לא תמידי.
    כלומר. נניח שאני בן 20-30 הניתוח לא יחזיק לי עד "120" ב"ה.

    השאלה נובעת כי שמעתי שאומרים שניתוח מסוג זה וכיוצא מחזיק בין 10-20 שנים. לא יותר.
    האם סברה זו נכונה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על ניתוח ACL

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על ניתוח ACL - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    11/10/2012

    אתה כנראה מבלבל אינפורמציה ששמעת לגבי ניתוחי החלפות מפרקים. לגבי ניתוחי שחזור הצולבת הקדמית. אם מנהלים חיים סבירים ללא ספורט אגרסיבי אז אורך חיי הרתועה המושתלת כחיי רצועה שלא נקרעה. עוד סוד קטן, מעבר לגיל 50-60 אנו יכולים לחיות ולתפקד ללא הפרעה מיוחדת גם עם רצועה צולבת קדמית פגומה או אפילו קרועה לחלוטין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה,אני לפני ניתוח שיחזור רצ
    דויד
    09/10/2012

    שאלה חשובה,אני לפני ניתוח שיחזור רצועה (ACL)

    שלום,אני בן 30,לאחר פציעה בברך,בבדיקת MRI נקבע שיש לי קרע של הACL וקרע "ידית הדלי" עם מרכיב נוסף

    בפרגמנט הנותר במקומו במניסקוס המנדיאלי.
    האורטופד אמר לי שעלי לעשות ניתוח שיחזור רצועה (ACL).
    ממש לפני כמה ימים קיבלתי מידע והצעה מאורטופד אחר שכדאי ומומלץ לי לחכות עם הניתוח ולנסות שיטת טיפול

    אחרת שיכולה לפטור ולסדר את הבעיה ללא ניתוח,ואם שיטת הטיפול לא תצליח אז נשקול ללכת על הניתוח.
    השיטה נקראת אפוס טרפיה.
    מאידך כמובן ידוע שניתוח ניתוח פשוט, נפוץ, והד"ר שהמליץ לי עליו ללא היסוס נראה בעמדה מאוד מוצקת וחזקה.
    לכן אני מסופק כעת מה לעשות.
    לציין אני בקשיי תפקוד וממתין לניתוח חצי שנה,יהיה קשה מאוד עבורי לבטל \ לדחות אותו!
    אשמח לעצתך המהירה והדחופה והחשובה,האם כדאי לי ללכת לניתוח או לחכות איתו ולנסות את שיטת הטיפול של

    אפוס טרפיה.
    בתודה דויד.

    נ.ב.
    בעוד סברה שהועלתה היא שהשורש לבעיה בברך היא בעיה בגיוס הירך (בעיה בירך) ולכן ניתוח לא ימנע בעיות עתידיות בהנחה שמקור הבעיה היא הירך בכלל. ואז טיפול זה (אפוס) כביכול גם ימנע בעיות עתידיות בברך שניתוח לא ימנע, אלה רק ימנע בעיה ספיציפית זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה חשובה,אני לפני ניתוח שיחזור רצ - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    11/10/2012

    אני מאד מתאפק ומנסה לא להיות בוטה, אך מי שמציע אפוס טרפיה לבחור עם קרע ידית דלי במניסקוס + קרע ברצועה צולבת, עדיף שיבחר תחום עיסוק אחר. אני בכל אופן רוצה לא לפגוע בכבוד היועץ שלך. אני רוצה להאמין שישנם פרטים נוספים שלא ידועים לי ואולי הם כן סיבה הגיונית להחלטתו. אך על פניו, לא רק שאין שום הגיון בהצעתו אלא אתה עלול עוד להגדיל את הנזק בטיפול כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך ד''ר יקר

    דויד
    11/10/2012

    אני מודה לך מאוד,אתה עוזר לי לגבש דיעה מה עלי לעשות עם העיניין ואייך להמשיך טיפול,אם כי נראה שאני אקח את דעתך וכן אלך על הניתוח.
    המשך יום טוב וכל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאקים ברגל ימין
    נדב
    05/10/2012

    היי,
    אני בן 30 מת"א
    כבר שבוע וחצי יש לי קנאקים ברגל ימין.
    יש לציין שעשיתי יום אחד הליכות של למעלה מ12 קמ,יום אחכ נחתי,
    ויום אחרי עשיתי הליכה של 3 קמ למרות הקנאקים והכאבים,
    יום אחרי זה הייתי במועדון ורקדתי כל הלילה,אחכ הבנתי שצריך טיפול
    אז שמתי ג'ל וולטרן,לא עזר,שמתי בנגיי יומיים,לא עזר,מיים רותחים לרגל
    לא עזר,ואפילו מנוחה של כמה שעות לא עזרה.
    אני היפראקטיבי,ולא יכול לשבת הרבה בבית ובכלל
    אני מכור להליכות רבות ק"מ,ואני אוהב ספורט
    הקנאק נשמע כשאני מקפל את כפות האצבעות של רגל ימין עד הסוף
    ואז מיישר אותן בחזרה ויש קנאק.
    עיקר הכאבים מתרכזים בכף הרגל הקדמית.
    יש לציין ששנים מרובות אני הולך קמ ברגל
    לא ימים רצופים,אבל בהחלט הולך,ואף פעם לא קרה לי דבר כזה.
    מה עליי לעשות ?
    בתודה מראש
    נדב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קנאקים ברגל ימין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאקים ברגל ימין - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    05/10/2012

    נדב שלום,
    לקנקים עצמם אין משמעות, אך סביר שאתה סובל מעומס יתר בכפות הרגליים.
    כדאי לשקול החלפת נעלי הליכה לחדשות, עם בלימת זעזועים חדשה יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עד מתי הכאבים ימשכו
    מוטי
    04/10/2012

    לפני חצי שנה עשיתי ניתוח אורטסקופיה עדיין יש לי כאבים ונוסף הרגל הלא מנותחת גם כואבת עד מתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עד מתי הכאבים ימשכו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עד מתי הכאבים ימשכו - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    04/10/2012

    עם כל כך הרבה אינפורמציה רפואית שספקת אוכל לענות בהתאם - מקווה שיהיה טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להלן תוצאות בדיקת MRI.
    אילן
    29/09/2012

    מבצע פעילות של הליכה מהירה על הליכון. לאחר שחשתי כאבים בברך, הופניתי לבדיקת MRI. לאחר כחודשיים הכאבים פחתו ונעלמו. אף חזרתי לבצע הליכות בהליכון עם תחבושת גנוטרן ליתר בטחון. הבדיקה נערכה לאחר שהכאבים נעלמו, אבל השאלה מה אומרות התוצאות? האם יש צורך בהתערבות כירורגית/ניתוח?
    בהיסטוריה שלי ניתוח ארתרוסקופיה בברך ימין לפני כשנתיים בשל קרע במיניסקוס לאחר ריצה על הליכון. זו הסיבה שאיני רץ יותר אלא רק הולך.

    להלן תוצאות הבדיקה:

    התוויה קלינית: חשד לנזק מניסקיאלי .

    ממצאים:

    מודגמת בצקת לשדית החשודה לקונטוזיה באספקט האחורי של הקונדיל הפמורלי המדיאלי .
    מודגם חשד לקו שבר סוב- כונדראלי תת-קורטיקלי באספקט האחורי של הקונדיל (חתך סגיטלי 7 סדרה , )7 ללא
    עדות לדחיסה משמעותית של הקורטקס המכסה .
    מודגם בהיקף האספקט האחורי עליון של הקונדיל נגע ציסטי פרא-קורטיקלי בקוטר מ 7 "מ במישור הצדדי פנימי
    ובגובה 1.2 ס "מ (חתך קורונלי 24 סדרה ).4
    הרצועות הצולבות והרצועות הקולטרליות הודגמו תקינות .
    המניסקוסים בעלי מראה וגבולות שמורים .
    המנגנון המיישר מודגם תקין .
    הפיקה מודגמת בעמדה נמוכה - דרושה קורלציה קלינית .
    סחוס הפיקה שמור .
    הודגם נוזל תוך פירקי בכמות מינימלית, ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להלן תוצאות בדיקת MRI.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש תשובה מאחד הרופאים?

    אילן
    06/10/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש תשובה מאחד הרופאים? - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    06/10/2012

    לפי בדיקת MRI, סבלת מטראומה קודמת בברך, שגרמה גם לדחיסה של עצם הטיביה בברך.
    על פניו, אין קרע של מניסקוס ולא נראית סיבה להתערבות ניתוחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא הייתה לי כל בעיה בעבר בברך הזו

    אילן
    06/10/2012

    תודה על התשובה.
    אם כך, לאור העובדות איך עליי להתנהג/לפעול בהקשר לבעיה הזו? זה יתרפא לבד? צריך לטפל בדרך כלשהי? אפשר לעשות פעילות רגילה במעמס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה מניתוח שיחזור רצועה
    דויד
    27/09/2012

    אני עומד לפני ניתוח שיחזור רצועה בברך והייתי נורא רוצה לדעת פחות או יותר את משך ההחלמה של הניתוח,זמן ההליכה עם קביים,וכן איזה פרק זמן צריך להמתין עד הליכה ודריכה מלאה על הרגל,ואם יש עוד משהו מיוחד שצריך לדעת על הניתוח או מה שאחריו אני אשמח מאוד לשמוע ממך.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה מניתוח שיחזור רצועה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    02/10/2012

    פרטוקול השיקום לאחר ניתוח שחזור הרצועה הקדמית שונה קצת ממנתח למנתח ותלוי גם בשיטה שנבחרה לשיחזור הרצועה. לכן הכי מדוייק לקבל פרטים מהמנתח שלך. בשיטה הרווחת - משתחריים מבית החולים ביום הניתוח או יום אחריו, הולכים עם קביים ממספר ימים ומותר להפסיק שמוש בהם ולעבור לדריכה מלאה מוקדם ככל שתוכל. הדבר תלוי רק בכאבים ולא במגבלת הניתוח להפעיל דריכה מלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OCD ב- MFC
    רוני
    26/09/2012

    שלום רב,
    בני בן ה10 וחצי סובל מכאבים בברך ימין. בבדיקת MRI נצפה OCD ב- MFC בדרגה 1-2. ללא פגיעה בסחוס. הוא מתקשה בהליכה ממושכת, עלית וירידת מדרגות וכמובן בכל מאמץ. כרגע לא הופננו לטיפול כלשהו אלא למנוחה מקסימלית והמנעות מכל פעילות גופנית עד כמה שאפשר למשך 3 חודשים.
    מה דעתך? האם יש מקום לפיזותרפיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    OCD ב- MFC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • OCD ב- MFC - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    02/10/2012

    במצב זה, על בנך להימנע מפעילות גופנית.
    אין צורך בפיזיותרפיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת בדיקת MRI ברך ימין- מצ"ב קובץ
    צור
    25/09/2012

    שלום דר'
    מצ"ב פיענוח בדיקת MRI שביצעתי לפני כשבוע.

    ברצוני לדעת בבקשה:

    1. עד כמה קשה המצב (עד כמה גדול הנזק) ?
    2. האם מחוייב לבצע ניתוח במצב זה ?
    3. כיצד יכול להיות שאני לא יודע מתי ואיך נפצעתי ככה ?

    יש לציין שאני בן 35.5 בריא בד"כ למעט העובדה שלפני כחודשיים עברתי ארתרוסקופיה בברך שמאל בעקבות פציעה במשחק כדורגל.

    בתודה מראש וברכת שנה טובה

    צור


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת בדיקת MRI ברך ימין- מצ"ב קובץ - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    26/09/2012

    לא רואה קובץ מצורף. הכי בטוח הקלד את עיקר תשובת ה- MRI

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת בדיקת MRI מפרק ברך ימין

    צור
    26/09/2012

    שלום דר'
    להלן סיכום פיענוח בדיקת MRI שביצעתי לפני כשבוע:

    1. קרע אורכי אנכי פריפרי פינתי תחתון בולט המגיע למשטח המפרקי התחתון בקרן האחורית ובגוף האחורי של המניסקוס המדיאלי, מלווה בצקת ו/או תגובה דלקתית ברקמות הרכות הסמוכות.
    2. בצקת סובכונדרלית קלה בפינה המדיאלית של הפלטו הטיביאלי המדיאלי בסמוך לקרע במניסקוס המדיאלי - בצקת משנית לקרע ככל הנראה.
    3. אנכודרומה קטנה בפמור הדיסטלי כמתואר - לקורולציה עם צילום רנטגן קונבנציונלי.
    4. גנגליון ציסט קטן מאחורי הרצועה הצולבת האחורית כמתואר בטקסט.
    5. ציסטת בייקר זעירה.
    6. פליקה מדיאלית.
    7. שינויים פיברוטים קלים בשומן הופה.



    ברצוני לדעת בבקשה:

    1. עד כמה קשה המצב (עד כמה גדול הנזק) ?
    2. האם הנ"ל מחייב לבצע ניתוח ?
    3. כיצד יכול להיות שאני לא יודע מתי ואיך נפצעתי ככה ?

    יש לציין שאני בן 35.5 בריא בד"כ למעט העובדה שלפני כחודשיים עברתי ארתרוסקופיה בברך שמאל בעקבות פציעה במשחק כדורגל חובבני.

    בתודה מראש וברכת שנה טובה ומועדים לשמחה

    צור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת בדיקת MRI מפרק ברך ימין - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    26/09/2012

    הממצא העיקרי הוא קרע במניסקוס הפנימי. אם יש לך כאבים בברך בעיקר בעת שינויי כוון ותנועות סבוביות, אם הברך מתנפחת לפעמים ואם אינך חופשי לעסוק בספורט אז עליך לעבור ניתוח ארטרוסקופייה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    צור
    26/09/2012

    תודה רבה דוקטור!
    עדיין, מוזר לי שקרעתי את המניסקוס מבלי ששמתי לב לכך וללא פעילות חריגה..

    ישר כוח ענק על הפורום המעניין והתשובות המהירות

    בברכה,
    צור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחזור רצועה צולבת בברך
    אבי
    17/09/2012

    שלום אני בן 25 לפני כ5 שנים סובבתי את הברך במשחק כדורסל.
    שניסיתי לחזור לספורט בזמנו (משחקי כדור) זה קרה לי שוב ושוב הברך הסתובבה. בזמנו בבדיקת MRI התגלה לי קרע ברצועה הצולבת הקדמית בברך ימין. בזמנו חשבתי על שחזור אך לא עשיתי ומאז הפסקתי לעשות ספורט חוץ מקצת ריצות מידי פעם ופשוט ניסיתי לחיות עם זה. שניגשתי לאורטופד הכללי בקופת חולים הוא אמר לי שעדיף לא לנתח כי צריך שיקום טוב ומי מבטיח לי שהניתוח בכלל יעזור ושאוכל לחזור לספורט.
    אין ספק שזה משהו שהיתי רוצה לתקן גם להמשך חיי ולעשות דברים יותר בחופשיות יש לי מספר שאלות:
    1. מה הם אחוזי ההצלחה של הניתוח והאם אפשר לחזור לספורט לאחר מכן?
    2. האם אתם ממליצים לעבור את הניתוח שאני עדין בגיל צעיר(25)? למרות שאם אני לא עושה ספורט הרגל לא עושה בעיות?
    3.אני כרגע עובד במחסן ממוחשב שזה אומר עבודה על מחשב והליכה בין המדפים ליקוט חלקי חילוף לא כבדים, אחרי כמה זמן אפשר לחזור לסוג של עבודה כזאת?
    אשמח להמלצה מה לעשות המלצה כללית כל דבר תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שחזור רצועה צולבת בברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחזור רצועה צולבת בברך - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    20/09/2012

    ברך העובדת עם רצועה צולבת קדמית קרועה נשחקת ומתבלה יותר מהר מברך בה הרצועה לא קרועה. זאת הסיבה העיקרית לשחזור. ללא השחזור כשתגיע לגיל 40 תהיה לך ברך כמו גיל 60. זה עלול להיות המצב גם ללא חזרה לספורט. אחוזי ההצלחה בניתוח גבוהים, מעל 90 אחוז. תוכל לחזור לעבודתך אחרי כ- 6 שבועות ואולי גם לפני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כירופרקטיקה לטיפול בשחיקת סחוס
    דנה
    10/09/2012

    אשמח לשמוע עדתך האם כירופרקטיקה מומלצת לטיפול בכאבי ברכיים עקב שחיקת סחוס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כירופרקטיקה לטיפול בשחיקת סחוס - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    10/09/2012

    לדעתי לא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת סחוס וכאבים-דילמה קשה
    התקווה
    09/09/2012

    ד"ר שלום,
    אני בת 42 ולפני שנה נפגעתי בברך מתנועה סיבובית קשה, הפגיעה: קרע מרוטש במיניסקוס המדיאלי (נכרת חלק גדול בארתרוסקופיה) וכן, פגיעה בסחוס הברך במצב מתקדם (ע"פ חו"ד של מומחה ברך):
    "נמצא פגם אובלי שאינו חושף עצם ב-MFC ב-MTP שחיקה חושפת עצם באיזור הקרע המיניסקאלי".
    מאז, לא חזרתי לעצמי, למרות שמנסה, אחרי המון פיזיוטרפיה, קשה לי עדיין ללכת, במדרגות כאבים קשים עד כדי כך ש"נתלית" על המעקה. בהליכה אחרי רבע שעה בערך מתחילים הכאבים במיוחד במדרכות ירידה. לעיתים חשה נעילה של הברך לכמה שניות וממש קשה ליישרה. ריקוד, ניסיתי קצת מתון אבל סובלת סבל קשה ובעיקר פוחדת כי הרופא אמר לי שצריכה להפרד מכל פעילות נושאת משקל לטווח הארוך,כי עלולה להחמיר את המצב עד כדי צורך בהחלפת מפרק הברך. ולטווח הקצר התחיל להזריק לי סטרואידים לברך ואמר שאם לא יעזור, יעבור לסינוואק,
    אני בדילמה מה לעשות, חסרה לי הפעילות וכשמנסה סובלת מאוד אחרי זה כמה ימים וגם פוחדת שאגדיל את הנזק.
    מה עושים? האם יש באמת סיכון להחמרה בפעילות גופנית של הליכה 3-4 פעמים בשבוע 7 ק"מ וריקוד מתון של שעה בשבוע? שאלה נוספת, האם יש ניתוח שיכול לשקם סחוס? או שגורלי לקבל כל כמה חודשים זריקות לברך?
    ועוד דבר, לאחרונה התחילו לי כאבים חזקים בכריות כף הרגל (מתחת לאצבעות שנייה ושלישית) של אותה רגל פגועה, ממש כאבי תופת שלא יכולה לדרוך. האם יכול להיות קשר בין מצב הברך ומנח הרגל לבין הכאבים בכף הרגל? מה עושים?
    תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת סחוס וכאבים-דילמה קשה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    09/09/2012

    הכאב בכריות כף הרגל אינו קשור. מצד אחד את מתארת כאב ומוגבלות גדולה ומצד שני את מתארת הליכה ספורטיבית של 7 ק"מ מספר פעמים בשבוע + ריקודים. לא ממש ברור לי מה מצבך. אני תומך באיסורים של האורטופד שלך ומציע כספורט שחייה בלבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעת סחוס

    התקווה
    10/09/2012

    תודה ד"ר על תשובתך,
    אציין שהמצב של הליכה וריקוד היה נכון עד לפני מספר שבועות וגם הייתי עושה הליכה עם המון כאב לאחריו. היום אני כבר לא מסוגלת ללכת כמעט בכלל בגלל הכאבים. שאלתי היא לגבי הפגיעה בסחוס, האם יש טיפול? האם זריקות יכולות לעזור או שרק התערבות ניתוחית? ומה אחוזי ההצלחה בניתוחים כאלו ותוך כמה זמן ניתן לחזור לעצמי אחרי ניתוח כזה?
    תודה,
    רקפת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר ניתוח החלפת ברך - חצי שנ
    לינדה
    08/09/2012

    שלום רב
    לפני חצי שנה עברתי ניתוח להחלפת מפרק ברך שמאל, עברתי שיקום ופיזיותרפיה. כיום אני מיישרת ומקפלת את הרגל לגמרי, ללא כאבים.
    הבעיה היא כשאני הולכת או עומדת יותר מרבע שעה בערך, הברך מתנפחת תפוסה וכואבת
    ומשתחררת רק לאחר מנוחה של שעות וכדור נגד כאבים.
    תודה רבה
    לינדה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים לאחר ניתוח החלפת ברך - חצי שנ - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/09/2012

    אסור לשכוח שברך מושתלת אינה ברך טבעית. נכון בדרך כלל אחרי חצי שנה כבר הבצועים טובים יותר. אך בכל זאת, אחרי חצי שנה יש עדיין לצפות להמשך שיפור. תחשבי האם היום יותר טוב לך ממה שהיה לפני חדשיים. אם התשובה היא כן לא הייתי עושה משהו מיוחד. כל עוד יש שיפור גם אם איטי אז כדאי להיות סבלניים ולחכות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום