מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיענוח MRIיוסי26/06/2012
MRI ברך ימין
לבירור כאבים וחשד לפגיעה מניסקיאלית מדיאלית.
הבדיקה בוצעה בחתכים אקסיאלים,קורונלים וסגיטלים בסדרות T1 T2 עם דיכוי שומן ללא הזרקת חומר ניגוד.
הרצועה הקולטרליות,המידיאלית והלטרלית עם אות ועובי שמורים.
הרצועה הצולבת האחורית עם אות ועובי שמורים.
הרצועה הצולבת הקדמית רציפה עם אות גבוה,קרוב לוודאי על רגע סינוביאליזציה.
גיד הקוואדריספס וגיד הפתלה עם אות ועובי שמורים.
המניסקוס המידאלי נראה דפורמטיבי,האם לאחר מניסקוטמיה חלקית?במידה ולא,מודבר בקרע.
קיים קרע נרחב של המניסקוס הלטרלי באזור הגוף המערב גם את חלקו הקדמי וגם את חלקו המרכזי.
מודגם פגם סחוסי בעובי מלא בקונדיל הפמורלי הלטרלי באספקט האחורי של האזור נושא המשקל על פני כ-1.5 ס"מ AP וכ-9 מ"מ רוחב.בצקת סובכונדרלית בסמוך.
פגם סחוסי מודגם בקונדיל הפמורלי המידיאלי דרגה 2-3 על פני כ-10 מ"מ רוחב.
פגמים סחוסיים בעובי מלא בפתלה וחסר סחוסי לאורך של כ-5 מ"מ בטרוכלאה המרכזית.
אין נוזל בכמות גדולה במפרק.
מסת השרירים שמורה.
אין עדות לצ'יסטה על שם בייקר.
אני בן 61,עובד כאגורנאי(מנוף) ואשמח לתשובה לגביי מה צריך לעשות במקרה הזה..
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח MRI - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ28/06/2012אתה סובל משילוב של שינוים ניוונים בברך עם קרע של מניסקוס. צריך לבדוק אותך ולהחליט על המשך טיפול. קיימים טיפולים, שמשמרים את הברך לתקופה לא קצרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ בברךרפי25/06/2012
שלום
שמי רפי בן 38 משקל 65 ק"ג
לאחרונה מזה כמה חודשים במצב של עמידה שפופה כאשר הברכיים מקופלות ומשקל הגוף נשען על הברכיים נוצר לי לחץ כאב פנימי לא נעים בברך שמאל . אני אציין שאני מתאמן באומנויות לחימה מזה 8 שנים ולא היתה שום פציעה לאורך התקופה בכל מצב אחר של עמידה בעיטה או פעולת גמישות אחרת אין שום כאב אלא רק במצב שציינתי קודם. על מה זה מעיד ומה עליי לעשות על מנת למנוע התפתחות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ בברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ28/06/2012יתכן, שאתה סובל מדלקת (בורסיטיס) בקדמת הברך. ויתכן שמופיעים אצלך שינויים ניוונים מוקדמים.
כדאי לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בברךחבצלת25/06/2012
ד"ר שלום, רציתי לברר על ניתוח להחלפת ברך, אמא שלי בת 74 סובלת מזה כחצי שנה מבעיות בברך ולא מסוגלת לעמוד על הרגל ונעזרת במקל והליכון לסרוגין, לאחר בדיקות רבות החליט האורטופד שאינו מתמחה בברכיים, שכנראה צריך ניתוח להחלפת הברך. רציתי לשאול לגבי ניתוח באופן פרטי , מה עלות הניתוח? ומה עלות השתל של החלפת ברך? אודה מאוד על תשובה בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח בברך - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ28/06/2012העלות תלויה במקום הניתוח, בסוג השתל ובמנתח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במרפק שמאלגל25/06/2012
שלום , אני בן 16 וכאשר אני עושה שכיבות סמיכה אני מרגיש כאב במרפק שמאל בזמן העלייה בעיקר ובנוסף לכך כמעט כל פעם יוצא לי קליק .
אני שחיין - כשאני שוחה גב כל פעם שאני גורף עם היד מתחת למים אני מרגיש כאב וכמעט כל פעם שנא ימעלה את היד יש קליק .
הכאב יכול לבוא גם סתם ככה בלי קשר לפעילות שאני עושה - חשוב לציין שבכל המקים הכאב הוא נסבל ולא ממש עוצמתי אך הוא מורגש ומציק .
בלכתי לאורתופד והוא אמר שאין מה לעשות ופשוט לנוח - הוא לא עשה בדיקות כולשהן .
האם העובדה שאני גדל יכולה להשפיע ? מה עלי לעשות - כדי לעשות צילום ? יכול להיות שזו דלקת ? - אם כן מה לעשות ? ( המדריכה בחדר כושר אמרה לי למרוח וולטרן 4 פעמים ביום במשך שבוע ואם זה לא עוזר לגשת אליה שוב - המישכה הזו יכולה לעזור ? - קראתי שהיא ממש יכולה לפגוע בתפקוד הכבד... )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים במרפק שמאל - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ28/06/2012צריך לגשת להיבדק אצל אורטופד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות ברכייםגל25/06/2012
שלום , אני בן 16 ו-4 חודשים ומזה שלוש חודשים ישר איך שאני מתחיל לרוץ יש לי כאבי ברכיים .
חשוב לציין שאני לא רץ מאז הכאבים והפעילות שלי הייתה 5 ק''מ שלוש פעמים בשבוע + שחייה 3 פעמים בשבוע וחשוב לציין שלא התחלתי את הפעילות בבום - אני ספורטאי .
הלכתי לאורתופד ואיך שהוא שמע שיש לי בעיות ברכיים בזמן ריצה הוא אמר שאין מה לעשות וצריך לנוח ( בלי שעשה שום בדיקה לפני כן ) ושיש אנשים שהמפרקים שלהם פשוט לא יכולים לעמוד בכל העומס הזה .
השאלות שלי הן :
מה הבעיה יכולה להיות ? ( חשוב להדגיש שבזמן השחייה הברכיים לא כואבות לי בכלל , גם לא בזמן הליכה או קפיצה - רק ריצה ואני עושה באופן עקבי תרגילים ליזוק הרגליים ) , איך אפשר לזהות אם זו דלקת ואם זו דלקת איך אפשר לטפל בזה ? האם הכאב יכול להיות בגלל שאני גדל ?
תודה רבה מראש .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות ברכיים - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ28/06/2012אצל חלק מבני גילך יש תופעה של התרככות של הסחוס בברכיי, לכן בזמן זעזועים בריצה מופיעים הכאבים. יתכן שמדובר בבעיה אחרת לגמרי.
כדאי שתגיע לבדיקה אצל אורטופד/ית ברכיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלי מפרק ירך מסוכנים - דחוף !!!נטלי24/06/2012
שלום רב ,
קראתי כתבה כי השתלים מפרק הירך מסוכנים ואני עברתי ניתוח cdh שהייתי קטנה בגיל שנה והשתילו לי גם מפרק ירך מלאכותי האם אני צריכה להיכנס לבהלה ולרוץ לרופא דחוף
אני ממש בחרדה !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלי מפרק ירך מסוכנים - דחוף !!! - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי10/07/2012לרוץ דחוף וודאי שלא. הייתה בעיייה רך עם סוג מסויים מסדרה מסויימת של שתלים מתוצרת ג'ונסון & ג'ונסון. אם ידוע לך שגם לך יש משתל מתוצרת זו אז גשי למנתח שלך ותבררי הלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח CDH בגיל שנה - דחוף !!!נטלי24/06/2012
שלום רב ,
עברתי 2 ניתוחים CDH ניתוח ראשון לא הצליח ניתוח שני הצליח בגיל שנה ברגל שמאל השתילו לי מפרך מלכותי מברזל בתוך הרגל . היום אני בת 24.5 יש לי מס' שאלות אני מאוד מוטרדת מהבעיה הקיימת שיש לי .
1. יש לי כאבים בעת פעילויות אלו : בעת הרמת דברים כבדים , בעת הליכה ממושכת , ובעת לקום מכיסא שזה קורה לא כל הזמן .
האם זה מעיד על כך שאני יצטרך לעבור ניתוח בקרוב אני מאוד מוטרדת מהנושא ?
2. אני רוצה להביא ילד לעולם ונורא מפחדת מזה שאהיה בהריון ואז יהיו לי בעיות עקב הניתוחים שעברתי אני חוששת שיהיו לי כאבים לקראת סוף ההריון מכיון שזה יתחיל להיות כבד ואז זה יכביד לי על האגן ? האם זה יכול לגרום ?
3. האם אוכל לעבור לידה רגילה ללא ניתוח קיסרי .
4. הייתי אצל רופא אורטופד בתל השומר בביקורת ונאמר לי כי המפרק בסדר והרופא אמר כי 50 % אצטרך לעבור ניתוח בגיל 40 ו50% בגיל 70 האם יתכן בשל הכאבים שיש לי היום אצטרך לעבור ניתוח בשנים הקרובות בגיל הזה היום ?
5. האם ההחלמה של ניתוח זה קשה ? והאם לאחר ניתוח זה אהיה צולעת או שתהיה לי הליכה רגילה .
אני מוד מוטרדת וחרדה אודה באם תוכלו לענות לי על כל שאלותי .
תודה מראש ,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח CDH בגיל שנה - דחוף !!! - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי09/07/2012לא אוכל לתת לך הערכות מדוייקות בלי לראות צילומים , לבדוק אותך ואולי לראות בדיקות משלימות כמו מיפוי וכו. בשלב זה קבלי מה שאמרו לך בתל השומר. הם כן ראו צילומים ובדקו אותך. התמחיתי בתל השומר וניתחתי שם שנים רבות. אני מכיר את הרופאים - גם אלה של היום ואני די סומך על דבריהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח MRI בירור כאבים וחשד לפגיעת מניסקיאליתד``ר אליהו ליברטי22/06/2012
ברך שמאל ללא חומר ניגוד
בירור כאבים וחשד לפגיעת מניסקיאלית,לאחר חבלה.
הבדיקה בוצעה בחתכים אקסיאלים,קורונלים וסגיטלים בסדרות T1 ו-T2 עם דיכוי שומן ללא הזרקת חומר ניגוד.
הרצועה הקולטרלית הלטרלית עם אות ועובי שמורים.
הרצועה הקלוטרלית המדיאלית מעובה ובצקתית בחלקה הפרוקסימלי וחשד לקרעים חלקיים.
הרצועה הצולבת האחורית עם אות ועובי שמורים.
הרצועה הצולבת הקדמית רציפה,אך דקיקה קרוב לוודאי קרע חלקי ישן.
גיד הקוואדריספס וגיד הפתלה עם אות ועובי שמורים.
קיים קרע נרחב מורכב של המניסקוס המידאלי עם אקסטרוזיה של המניסקוס על רקע קרע של שורש המניסקוס.
המניסקוס הלטרלי עם אות וצורה שמורים.
שינויים ארטרוטים מתקדמים יחסית במדור המידאלי עם דלמניציה של סחוס הקונדיל הפמורלי המדיאלי המערבת כ-1.7 ס"מ AP וכ-1.4 ס"מ רוחב.
בצקת לשד עצם וציסטות סובכודרליות בטיביאל פלטו עם דלמינציה של הסחוס באותו אזור.
הסחוס במדור הלטרלי יחסית שמור.
הסחוס במדור הפתלופמורלי עם שינויים ארטרוטים קלים ופגם סחוסי בטרוכלאה דרגה 3-4 על פני כ-3.5 ס"מ בחלקה המרכזי.
אין נוזל בכמות גדולה במפרק.
מסת השרירם שמורה.
אין צ'יסטה על שם בייקר.
אבקש לפענח לי את הMRI בצורה שאבין ומה עליי לעשות..
תודה מראש,יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח MRI - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/06/2012מה עליך לעשות אינו נקבע רק לפי ה MRI. יש עוד גורמים רבים כמו גיל, רמת פעילות וסוג פעילות וממצאי בדיקה ידינית. על פי בדיקת ה- MRI עליך לעבור ניתוח, יש סיכוי שניתוח ארטרסקופיה יספיק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למומחים - האם אני צריך ניתוח?עידן22/06/2012
קבלתי את תוצאות בדיקת MRI הבאות, ואשמח אם תגידו לי אם אין מנוס מניתוח, ואיך אפשר להפטר מהכאבים הבלתי נסבלים האלה.
בתודה מראש, עידן.
תוצאות בדיקה MRI ברך שמאל:
=========================
במישורים שונים, במיסקולי ערכי T!, T2SPIR, PDSPIR
מודגם אות חריג המתאים לשינוי בצקתי במוח העצם בשולי הMFC/MTC
תפליטים קלים בבורסות ובחלל המפרק
.מנגנון המיישרים, רצועות צולבות וקולטרליות - ב.מ.פ
סחוס פטלו-פמורלי שמור פגם מדיאלי פטלרי אחורי קטן.
רטינקולום שמור.
מניסקוסים - קרע רוחבי המתאים לשינוי בצקתי במוח העצם בשולי ה-MFC/MTC.
תפליטים קלים בבורסות ובחלל המפרק.
מנגנון המיישרים, רצועות צולבות וקולטרליות - ב.מ.פ
סחוס פטלו-פמורלי שמור, פגם מדיאלי פטלרי אחורי קטן.
רטינקולום שמור.
מניסקוסים - קרע רוחבי בקרן אחורית MM
קרע קצר רוחבי בקרן קדמית LM
לא נצפתה ציסטה ע"ש בייקר.
לסיכום:
נזק מינסקלי כמפורט, בעיקרו מידאלי אחורי.
שינוי OA מתאים במדור מדיאלי של מפרק הברך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למומחים - האם אני צריך ניתוח? - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ22/06/2012עידן שלום,
ההחלטה אם יש צורך בניתוח ארטרוסקופיה ברך אינה חד משמעית.
היא תלויה בגילך, במידת הפעילות ובבדיקה הגופנית של הברך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בברךיעל18/06/2012
בת 58. לפני 13 שנה בעת ישיבה וקימה מהירה קרעתי את המינסקוס בברך ימין. היתה לי נעילת ברך, ברך נפוחה וכאבי תופת. עשו לי אורטוסקופיה- וראו שקרעתי אל המיסקוס לחתיכות. היום לאחר 13 שנה, באותו ברך, התחילה להיות רגישה. הברך נפוחה בצדדים, היא כבדה, ולאחר עמידה ממושכת היא כואבת. רופא ברפואת ספורט מתרשם שזה כנראה שחיקת סחוס ושולח אותי לעשות אמ.אר.אי ופיזיוטרפיה. אבקש לתרגם את הבחנתו והוא:
נוזל תוך פירקי בכמות משמעותית (בינונית). צילום ברך: שינוים ארטריטיים קלים. הרגישות בעיקר מדיאלי. מבחנים מיניסקיאליים גוררים כאב דיפוזי.
האם זה יכול להיות השלכות מהניתוח?. אגב, קיבלת 3 שבועות ארקוקסיה 90 מ"ל, זה אמנם עזר. אבל אם אהיה אחרי שעה וחצי על הרגליים - הברך תכאב ויהיה נפיחות סביב הברך. מה דעתך על הנ"ל? האם יכולים לרפא שחיקת סחוס? יתכן ושוב קרעתי את המיניסקוס למרות שאין לי נעילת ברך? הרבה תודה וסליחה על האריכות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתינה מאד לתשובה- תודה
השואלת20/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעייה בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי20/06/2012הניתוח היה לפני 13 שנה. לפי מה שאני מבין מהאינפורמציה שמסרת, הכאבים הם כנראה תוצאה של שנויי שחיקה בברך. כדי לדעת בדיוק מה מקור הכאב ומה צריך לעשות, עלייך להיבדק על ידי אורטופד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפילה חזרה על הברך ממדרגותאנגל17/06/2012
היי
לפני שלושה ימים נפלתי במדרגות בדרך לעבודה, על השפיץ של המדרגה שהיתה מכוסה במעין מתכת למניעת שיברון המדרגות, ונחתכתי והייתי עם גי'נס הברך התנפחה מאד, כאילו יצא לי משם "חד קרן" ממש נפוחה וכואבת "התייבשתי" במקום
הברך הזו ממש מסכנה מכיוון שאני שחקנית כדורגל ,ובקיץ שנה שעברה נפגעתי במהלך אימון בברך והיה חשש לקרע במיניסקוס, שלמזלי לא אובחן בMRI רק מלזיה איני זוכרת את השם המלא, בעיית סחוס קלה פחות מס"מ, אך כעת עם הנפילה לרוע המזל על הברך הפגועה, ביצעתי צילום רגיל אין עדות לשבר, הכל תקין לדברי הרופא לנוכח הצילום, רק כאבים עזים בפיקה עצמה, ובעת הליכה, יש צליעה קלה
אני מניחה שזו מכה יבשה, כמה זמן אמורה להיות ההחלמה? איך עליי לחזור לספורט בהדרגה? הבנתי שאופניים מאד מומלץ, לא כרגע כמובן לאור הנפילה שלי על אותה ברךף השאלה מה עליי לעשות, איך לחזק, איך להחזיר את הברך למצב נורמטיבי, האם מומלץ להתאמן עם תחבושת אלסטית עם סיליקון המגן על הפיקה, הפיזיותרפיסט המליץ , אך לא ידוע אם מומלץ להתאמן איתה, כשאחזור לשחק כדורגל, מקווה שבמהרה:)
תודה רבה לכם....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילה חזרה על הברך ממדרגות - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי17/06/2012לא אוכל לדעת בבטחון מה מצב הברך שלך בלי לבדוק אותך או לפחות לשמוע מה תוצאות הבדיקה של רופא אחר, לכן גם לא אוכל להמליץ לך על סוג הפעילות וכו'. אני יכול להגיד רק באופן כללי - אם אמנם זו רק מכה יבשה שלא עשתה לך נזק אז מותר ורצוי לנסות לחזור לפעילות רגילה מהר ככל האפשר ולפעילות ספורטיבית לפי מגבלות הכאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אנגל17/06/2012תודה רבה:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפוסתרפיה וניתוח החלפת מפרק ברךמרים13/06/2012
אני עומדת לעבור בעוד חצי שנה כנראה החלפת מפרך ברך, השאלה היא אם יש טעם להתחיל טיפול אפוסתרפיה עכשיו לפני הניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפוסתרפיה וניתוח החלפת מפרק ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי13/06/2012הטיפול יכול להקל כאבים עד לניתוח אך הוא לא יגרום לשום שינוי עקרוני במצב הברך או בצורך לניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נעלי MBTדור07/06/2012
האם נעלי MBT יכולות לעזור לכאבי ברכיים עם בעיות שחיקת סחוס ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נעלי MBT - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי10/06/2012לדעתי לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנעלי mbt
אילנית13/11/2012אני לעומת זאת קניתי נעלי mbt לפני כמה ימים
והן ממש עוזרות לי. לא מרגישה את כאבי הבירכיים אתן.
אז על סמך מה אתה אומר שלדעתך זה לא עוזר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברך וקרסולגיא06/06/2012
שלום,לפני קצת יותר מחודש סובבתי את הברך בזמן ששיחקתי כדורגל עם חברים הלכתי לאורטופד ושמו לי תחבושת שבוע וחזרתי אליו וכרגע אני עם תחבושת מחכה לMRI שרק בעוד שבוע יש לי את התור ובנתיים הברך שלי נעולה לא יכול לעשות איתה כלום הולך צולע ומידי פעם יש לי כאבים האם זה בסדר שאני ככה עם הרגל ולא עושה כלום??מה עושים במצב כזה?ורציתי לדעת עוד משהו אם במקרה אני יצטרך לעשות ניתוח בברך כמה זמן החלמה כי אני גם צריך לעשות ניתוח ברצועות הקרסול זה חשוב לי והאם אפשר לעשות ניתוח גם בברך וגם בקרסול ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברך וקרסול - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי10/06/2012זמן החלמה מארטרוסקופיה פשוטה הוא 1-3 שבועות. לספורט חוזרים כעבור 4-6 שבועות. לא מומלץ לבצע את שני הניתוחים יחד. השיקום הפיסיוטרפי של האחד לא מתאים לשני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברך נעולה
גיא13/06/2012הברך שלי נעולה כבר קרוב לחודשיים והייתי רק עם תחבושת זה בסדר שהייתי ככה עד עכשיו? ורק מחר אני עושה את הMRI
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני ניתוח ברךטלי פז04/06/2012
שלום רב לרופאים.
אני נמצאת כיום כ 6 שבועות לאחר פציעה בהר הגלבוע שבמהלכה לפי MRI נקרעה לי לגמרי ה ACL וכן נגרם נזק רב למיניסקוס הלטרלי.
לאחר שפגשתי שני מנתחים שאלתי היא: מה ההבדל בין כריתת מיניסקוס לתפירתו ומה ההשפעה על השיקום. מנתח אחד דן בכל הפגישה במיניסקוס וייחס חשיבות מעטה לשחזור הרצועה.
נא התייחסותכם - לציין כי אני אישה בת 38 שנים, אם לשניים (לא ספורטאית וכו')
ב 3 השבועות האחרונים כהכנה לניתוח אני מטופלת בפיזיותרפיה ויש שיפור בטווחים.
תודה רבה טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפני ניתוח ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי04/06/2012כאשה יחסית צעירה , יש חשיבות רבה לשחזר את הרצועה וגם לתקן את המניסקוס. לא מומלץ לשחזר את הרצועה בסמוך לפציעה. זה יכול לגרום להדבקויות בברך ולתת תוצאה סופית לא טובה. עדיף לחכות 4-6 חודשים. לכן אם הכאבים בהווה גדולים, צריך לבצע ארטרוסקופיה עכשיו ללא שחזור ובניתוח שני לשחזר את הרצועה. בניתוח המניסקוס הקרוע יתוקן כנראה על ידי כריתת החלק הפגום. בדרך כלל הוא לא מתאים לתפירה. אם הכאבים לא גדולים והתפקוד היומיומי טוב. התאפקי עוד מספר חודשים ועשי הכל יחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
