מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהיוני11/08/2012
האם לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך יש אפשרות לעסוק בספורט כגון שחיה אופניים חדר כושר וכדומה פשוט ראיתי וקראתי על אנשים שהחליפו מפרק ועוסקים בספורט האם בכלל זה אפשרי או שזה יכול לשחוק את המפרק אני בן 50 וצריך להחליף מפרק ירך קרמיקה על קרמיקה האם אוכל לעסוק בספורט לאחר מכן ?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/08/2012תוכל לחזור לספורט , כפי שציינת, עם זהירות מתבקשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי סריקה על קולית של ברך שמאלירון11/08/2012
שלום רב: בתאריך 5/7/2012 ביצעתי סריקה קולית של ברך שמאל בגין כאבים עזים ולהלן התוצאות. TENDINITIS קשה של הגיד הפטלרי עם בצקת מסביב ותפליט מינימלי, התעבות של הגיד בעיקר בחלקו הפרוקסימלי.
אין לשלול אפשרות APEXITIS ללא נוזל בבורסה SASD יתר מיניסקוסים ,רצועות הקולטרליות,גיד ה QUADRICEPS ופוסה פופליטיאלית הודגמו ללא ממצא חריג.
אני מבין שמדובר ככל הנראה בדלקת ולכן אני לוקח אטופן (600 מ"ג) פעמיים ביום סך הכל 1200 מ"ג. למרות שחלף חודש ושבוע הכאב במאמץ לא מפסיק. היות ואני ספורטאי אני כבר חודש ימים במנוחה מהספורט. ולשאלתי האם יש כדור אחר שאני יכול לקחת ? היתכן שכדור האטופן לא עוזר ? ובמילים אחרות מה אתם מייעצים לי לעשות. אודה לכם מאוד. ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי סריקה על קולית של ברך שמאל - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/08/2012בעקרון, רצוי לשלב טיפול תרופתי עם פיזיותרפיה מתאימה לבעיה של הברך, רק טיפול תרופתי לא יספיק במקרה זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר טרוכנטריבני11/08/2012
אבי בן 77 נפל בעת שהתעורר לאחר מס' צעדים, ברגל שמאל היו לו כאבים וכן שספג חבטה קלה בראש. האבחנה בביה"ח בילנסון הייתה שבר טרוכנטרי ( עד כמה שהצלחתי לזכור את המילה טרוכ..) לדעת האורטופד האבחנה היא ללא עוררין שבר.
היות ואבי בגיל מבוגר לאחר שלפני מס' שנים היה לו אירוע מוחי, לוקח תרופות נגד לחץ דם וכן סובל מדלקת פרקים, המשביתה אותו בכל שנה למשך 3 שבועות .
השאלות:
1- היות וגם אבי וגם אני לא 'חסידים גדולים' של ניתוחים,בנוסף הבעיות הרפאויות שהוזכרו לעיל, האם ניתן בדרכים אחרות לאחות את השבר ואולי הזמן יעשה את שלו? מה גם היה בריא הולך מתפקד ואולי זה יסתדר לבד , אולי מתיחות מסויימות?
2. אולי עדיך לקבל חוות דעת נוספת ולהמתין עם הניתוח או לפחות לקחת זמן ואולי הוא ירגע יותר ( הוא קצת בטרואמה מהעניין), משום מה שמתי לב שהרופאים מעודדים לעשות את הניתוח כמה שיותר מהר..
3. מה הסיכונים של ניתוח מהסוג הנ"ל ? האם יש סיכוי שרגל אחת תתקצר אחר הניתוח.
4. הבנתי שישימו לו ברגים כדי לחבר את העצם, האם לאחר הניתוח הוא יוכל לעשות כל פעולה ללא חשש כתוצאה מחיבור הברגים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר טרוכנטרי - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/08/2012טיפול בשבר פרטרוכנטרי של ירך הינו ניתוחי, כדי לאפשר לאדם המבוגר לחזור במהירות להליכה, אחרת השבר עלול לזוז. תוצאות ללא ניתוח אינן טובות. כמובן יש לקחת בחשבון, שמצבו הכללי מאפשר בכלל ניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בפיקה של הברך לאחר מאמץRONEN10/08/2012
שלום דר
אני בן 35 ומשחק כדורגל פעם בשבוע .
אתמול במהלך המשחק הרגשתי שהפיקה בברך שמאל קצת כואבת לי (למרות שזה לא הפריע לי במשחק) אבל כבר בלילה הרגשתי כאבים בפיקה וחוסר נוחות בהזזת הרגל לצדדים או במאמץ .
טכנית אני מתפקד כרגיל והולך רגיל (עם קצת תחושת לחץ בתחתית הפיקה שאני דורך על רגל שמאל)
האם עליי ללכת ישר לאורטופד או פשוט לנוח ולחכות כמה ימים לראות שזה עובר ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בפיקה של הברך לאחר מאמץ - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/08/2012רונן שלום,
אפשר לחבות מס' ימים, אך אם הכאבים מחמירים או לא משתפרים, כדאי לגשר לבדיקת אורטופד/ית, רצוי מומחה לברכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקוםאבנר10/08/2012
רציתי לדעת האם תהליך השיקום בניתוח של ריוויזיה למפרק הירך הוא שונה מהניתוח הראשון
האם השיקום יותר ארוך ומה ההגבלות לאחר ניתוח ריוויזיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיקום - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ11/08/2012מדובר בד"כ בניתוח ארוך יותר עם פחות רקמת שריר ועצם. לכן לעיתים השיקום ארוך וזהיר יותר. כדאי להקשיב טוב למנתח, שיחליט לגבי השיקום בזמן הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיקום - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012ניתוח רוויזייה אינו סטנדרטי וכך גם השיקום שלו. הדבר מאד שונה מניתוח לניתוח. קבל מהמנתח שלך הוראות מדוייקות לצפוי לאחר הניתוח ובהמשך לשיקום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר ליברטי בבקשהאמיר10/08/2012
אם אחרי אימון גופני אני מבצע מקלחת עם מים חמים ל2 דקות ואז עובר עם 2 שקיות קרח על שרירי הרגליים למשך דקה, ואז עוד פעם נכנס למקלחת חמימה, ואז עוד פעם עובר עם שקיות קרח על כל שרירי הרגליים למשך דקה. מה קורה לשרירי הרגליים בבקשה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר ליברטי בבקשה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012יש שיטות שונות להגברת זרימת הדם בשריר ופינוי חומצה לקטית שהיא תוצר של עבודה אנארובית של השריר במהלך מאמץ ממושך. בדרך כלל פיסיוטרפיסטים בקיאים בשיטות יותר מהאורטופדים. התייעץ אתם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה ע"ש בייקרתמי08/08/2012
בעוד שבוע אני אמורה לעבור ניתוח החלפת ברך שמאל.
לפני 8 שבועות אובחנה בברך ימין ציסטה ע"ש בייקר.
קיבלתי זריקת סטרואידים, הכאב חלף והנפיחות ירדה במידה מסויימת.
לפני חודש קיבלתי זריקת סטרואידים נוספת. הברך עדיין נפוחה וחלשה.
מה עלי לעשות כדי לשפר את מצב ברך ימין טרם הניתוח על מנת שוכל להסתמך עליה בשיקום?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה ע"ש בייקר - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012נראה שעשית מה שאפשר לטובת ברך ימין. התמידי עד לניתוח בפיסיוטרפיה לחיזוק שרירי שתי הרגליים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ITBS....בר04/08/2012
מהו הטיפול המומלץ לITBS?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ITBS.... - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012רוב רובם של המקרים יגיבו לטיפול שמרני שעיקרו מנוחה מספורט (לפעמים של מספר חודשים), תרופות נוגדות דלקת + טיפול פיסיוטרפי המשלב מתיחות עדינות וטיפול בקרח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע ברצועה הצולבת הקידמית+מיעומרי04/08/2012
שלום, אני שחקן כדורסל כבן-14.4...ליפני כמספר חודשים סובבתי את הברך בעת משחק כדורסל, בבדיקת MRI שנעשתה,אובחן קרע של הרצועה הצולבת הקידמית(acl) +קרע קטן במיניסקוס החיצוני.
הלכתי לרופא ממוחה בתחום(אליהו אדר)הוא אמר לי שבבדיקה ברוך השם הברך שלי יציבה, והוא לא רואה סימנים של חוסר יציבות מסויימת,בנוסף הוא אמר שבגיל צעיר כמו שלי הפתרון האחרון הוא לנתח, וכדי לנסות לחזור לפעילות מלאה, ללא ניתוח שחזורי של הרצועה הצולבת הקדמית.,יתר על כן, שאלתי אותו מה עושים עם המיניסקוס, והוא אמר שהמיניקוס החיצוני הוא לא אכזרי כמו הפנימי, זה נכון?
הוא המליץ לי על מגן ברך בשם softec genu הוא אמר שהברך יציבה ומגן זה מספיק בשלב זה., אפשר לסמוך על מגן כזה?(בהסתמך שהוא עולה 5.000 שח)?
כלומר אני יכול לשחק עם מגן כזה ולהסתדר ללא בריחות כי הרופא אמר שברוך השם אין בריחות והברך יציבה..
בזמן האחרון אני מרגיש בצד החיצוני של הברך(שם ממוקם המיניסקוס) שלפעמים כשאני מביא את העקב לישבן קליק באזור החיצוני ובניסיון ללישור היברך לאחר קליק זה יש כאב קל באזור החיצוני ובעת ישור מלא יש קליק נוסף. זה מצביע על נעילת הברך?
האם אפשר לחשוב על ניתוח לתיקון המיניסקוס בלבד ולהשאיר את הרצועה ולהתמודד איתה לבד?
אני מבולבל ורוצה לחזור לשחק בבקשה תעזרו לי! תודה עומרי כהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע ברצועה הצולבת הקידמית+מי - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/08/2012עומרי שלום,
אם אכן יש לך של רצועה צולבת קדמית, תהיה לך בעיה לחזור לשחק כדורסל.
על מנת לייעץ מעבר לכך, יש צורך בבדיקה גופנית של הברך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת לא ענית על הכל
עומרי05/08/2012לא ענית על כל השאלות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הרצועה..המ יכולים להקרע?בר03/08/2012
עקב מאמץ יתר?!
או שזה לא הגיוני ורק בעקבות חבלה כולשהי הם נקרעים?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הרצועה..המ יכולים להקרע? - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ04/08/2012לדעתי לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקוםנתן03/08/2012
רציתי לדעת מה מותר לעשות ומה אסור לאחר ניתוח להחלפת מיפרק ירך הבנתי שהשיקום של הניתוח הוא ארוך ויש הרבה הגבלות כמו לשכב רק על הגב עם פיסוק של הרגליים של בערך כ 30 סנטימטר נראה לי קשה ובלתי ניתן לבצע את זה האם יש איזה אתר שמראה איזה תרגילים צריך לבצע לאחר ניתוח כזה?
אם יש קישור לאיזה אתר כזה זה יהיה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיקום - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012השיקום תלוי בשיטת הניתוח. יש צורות ניתוח בהן אין חובה לשכב בפיסוק על הגב. לכל גישה ניתוחית יש את הפרוטוקול השיקומי שלה. לכן שאל את המנתח שלך מהו השיקום המומלץ על ידו לשיטת הניתוח שהוא מבצע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- recall חדש למפרקי ירך פגומיםאסנת02/08/2012
שלום,
השבוע נודע על בעיב שהתגלתה בשתלי ירך קרמיים של חברת Stryker.
האם ידוע מה מידת השימוש במפרקים אלה בארץ ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר recall חדש למפרקי ירך פגומים - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012השימוש לא נפוץ. האם השתילו לך מפרק כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא, תודה לאל
אסנת19/08/2012אני עוד 'מושכת' ודי חוששת כי אצלי יש דפורמציה וצוואר ירך קצר.
כמעט הושתל לי המפרק המתכתי של ג'ונסון - (זה מה-recall הקודם).
האם השימוש במפרקים מודולריים נפוץ בארץ ?
באיזה חברות משתמשים בקרמי ? ממה בנויים המפרקים הנפוצים בשימוש ?
תודה מראש על כל מידע !
אסנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפרק קצרעמוס02/08/2012
קראתי שיש מיפרק חוסך עצם קוראים לו להחלפת מפרק בבית חולים השרון האם זה משהו חדש
שהתחילו להשתמש בו ולמי זה מיועד הבנתי שהכוונה שהמיפרק שמשתילים הטו יותר קצר ואז אם צריכים לעבור החלפה נוספת אז אפשר להוציא את המיפרק הזה יותר בקלות ואז לא צריך לעשות השתלת עצם נוספת האם זה נכון וכדאי לבצע השתלת מיפרק זה באדם בגיל 50* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפרק קצר - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ02/08/2012עמוס שלום,
קיימים שוגים שונים של משתלים למפרקי ירכיים.
זה המכונה מפרק קצר, הוא בעל רגל קצרה יותר מהרגיל, המוכנסת לתוך העצם של הירך.
בזמן החלפה חוזרת, לא תהייה הרבה משמעות להיות הרגל ארוכה או קצרה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח MRIכרמלה01/08/2012
ב- MRI הודגם בצקת מח עצם בצוואר הירך מימין עם קו שבר רוחבי ללא תזוזה. השינויים מתאימים לשבר רוחבי של בסיס ראש הירך. אין לראות נוזל תוך מפרקי. ציסטה סוב כונדרלית ואצטבולום בגודל כ-6 מ"מ. לא הודגמו שינויים פתולוגיים ברקמה הרכה מסביב. אשמח אם תסבירו לי מה זה אומר לגבי השבר ומהי הציסטה. תודה כרמלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח MRI - תגובה
ד``ר סוזנה הורוביץ02/08/2012כרמלה שלום,
לפי MRI סבלת משבר, ללא תזוזה, בצוואר הירך.
לציסטה אין משמעות רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח MRI
כרמלה03/08/2012תודה על התגובה. מה עושים עם השבר במפרק האם יש מה לטפל בזה? השבר נוצר לפני כחודשיים בתאונת דרכים ורק כעת אובחן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח MRI שאלת המשך
כרמלה04/08/2012מה אפשרויות הטיפול במקרה של השבר והציסטה? השבר נוצר בתאונת דרכים לפני כחודשיים ורק כעת אובחן. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע זעיר במיניסקוסמיכל30/07/2012
שלום ותודה על הפורום המבורך
נפצעתי בחודש מרץ כשהדרכתי סנובורד, כנראה סובבתי את הברך
ממצאי MRI
קרע לינארי זעיר בקרן האחורית של המיניסקוס המדיאלי
פגם 10 מ"מ בסחוס הארטירקולרי בפיקה (משבר בפיקה לפני 20 שנה שמאז לא מורגש).
הלכתי למומחה הציע ארתרוסקפיה אמר שרב הסיכויים שזה רק לגזור חלק קטן
מהמיניסקוס והתאוששות של חודש.
לאחר הפציעה כאבים קלים והגבלות טווחים ביישור וכיפוף
עשיתי פיזיותרפיה 3 חודשים המצב בכיפוף השתפר מאוד ביישור עדיין טיפה הגבלה.
שוחה , אפניים ולא מרגישה יותר כאבים.
האם יש סיכוי שהקרע החלים בעצמו? רק שהמומחה סיבב לי את הרגל הרגשתי כאב קל אבל לא נוראי.
אם אעשה את הניתוח , זה באמת חודש וחוזרים לרגיל או שצריך לעשות פיזיותרפיה?
רציתי לעשות טיול עם טרקים ורציתי לדעת אם לדחות אחרי הנתוח.
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע זעיר במיניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי30/07/2012הקרע במניסקוס לא מתאחה לבד אך ייתכן שהוא קטן במידה שהוא לא מפריע. אם ממש אין כאבים את לא צריכה ניתוח. אם יש כאבים התופסים אותך בעת תנועות חדות של שינויי כוון אז כן כדאי לבצע ארטרוסקופייה. אינני יכול מכאן להתרשם ממידת הכאב וממצאי הברך שלך כך שקשה לי לקבוע בפסקנות אם את צריכה או לא ניתוח. ההחלמה אמורה להיות באמת קצרה, מספר שבועות, זאת בהנחה שלא יימצא נזק גדול יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
מיכל08/08/2012החלטתי לחכות עם הניתוח. אם אין כאבים כלל ,אני שוחה חתירה ורוכבת על אפניים בלי בעיה ,רק יישור לא לחלוטין סופי
האם אני יכולה לצאת לטיול של טרקים של מס ימים (רק הליכה) ואם לא כדאי , מה הסיכון?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




