פורום בעיות מפרקים, החלפת מפרק, בעיות ברכיים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מתי מחלימים
    מוטי
    04/05/2012

    לפני 40 יום עברתי ניתוח אורטוסקופיה לאחר קרע במינסקוס מזה 20 יום אני עושה טיפולי פיזטורפיה כרגע יש לי עדיין כאבים בברך וקשה לי ללכת האם אני בדרך הנכונה להחלמה


    תודה מוטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתי מחלימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי מחלימים - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    08/05/2012

    אין מספיק נתונים כדי לתת לך תשובה טובה. תלוי מה מצאו ומה עשו בניתוח, ומה מצב הברך כיום ללא קשר לניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משך ההתאוששות לאחר הוצאת ברזלים
    רותי
    01/05/2012

    שלום דר'',
    בני בן 4.5 שבר את עצם הירך ועבר ניתוח לאיחוי העצם ע"י ברזלים. במשך 6 שבועות אסור היה לו לדרוך על הרגל, ולקח עוד כחודשיים עד שחזר לתיפקוד כמעט נורמלי בעזרת הרבה תרגילי פזיוטרפיה. בצילום שבוצע השבוע ראו שהעצם התאחתה יפה וכרגע מדובר על ניתוח המשך של הוצאת הברזלים. שאלתי היא מהם ההנחיות לאחר נניתוח זה, וכמה זמן לוקחת ההתאוששות ממנו? גם כל-כך הרבה זמן כמו בניתוח הראשון?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משך ההתאוששות לאחר הוצאת ברזלים - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    01/05/2012

    ההחלמה מהניתוח השני הרבה יותר מהירה. הוראות מדוייקות ספציפיות למצב הרגל של בנך, תקבלי מהמנתח או מהמחלקה המנתחת. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    רותי
    02/05/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף ניתוח - שחיקת סחוס ברכיים
    ברק
    29/04/2012

    שלום

    לסבתא יש שחיקת סחוס בברכיים לפי המלצת הרופא לא ממולץ לעשת ניתוח להחלפת ברך.

    1. רציתי לדעת איזו אלטרנטיבות ישנם לטיפול שחיקת סחוס בברכיים ?
    2. ישנם טיפולים כמו MBST, CRT האם הם יעילים ? האם מומלצים?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחליף ניתוח - שחיקת סחוס ברכיים - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    29/04/2012

    שלום רב,
    כשיש שחיקת סחוס ניכרת בברכיים, אין תחליף לניתוח להחלפת הברך.
    אין שום תרופה או טיפול, שיכולים להחזיר את הסחוס לברכיים.
    סה"כ זה טוב, שיש חלקי חילוף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב של אחרי החלפת מפרק ברך

    שושי
    01/01/2016

    עבר חודש מאז הניתוח.
    הסיכות הוסרו ונשאר במקום אחד פתח קטן בעור העליון.האם אפשר לעסות במשחה כלשהי את הצלקת? האזור יבש.
    במה להשתמש?
    כמה זמן לוקח השיקום?
    האם הדקירות החדות שחולפות כעבור שניה הן חלק מהשיקום? עצבים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפיחות וכאבים בברך
    אחת
    24/04/2012

    לאחר כאבים של חודש ימים ברגל, הברך התנפחה. דבר אחד אני לא מבינה: מדוע הקימה בבוקר מהמיטה היא קשה. הרגל כבדה כאילו רדומה ולאחר כמה הליכות זה מסתדר. גם אחרי שאני יושבת הרבה ליד המחשבה מבלי לזוז. כשאני קמה הרגל כבדה, כואבת+ברך נפוחה ולאחר כמה הליכות היא יותר זריזה. ??. קיבלתי ארקוקסיה 90 מ"ג, ל-20 יום, האם זה מה שיוריד לי נפיחות והכאבים יחלפו?? מדוע לא עושים א.אר.אי. או סיטי לראות מה יש לי מדוע ישר אורטופד נותן ארקוקסיה?? תודה לך על העזרה וחג עצמאות שמח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נפיחות וכאבים בברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפיחות וכאבים בברך - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    24/04/2012

    ארקוקסיה היא תרופה נוגדת דלקת. כמעט כל סוג של כאבם בברך מלווה בתהליך דלקתי לכן ארקוקסיה הוא רעיון טוב. במקביל יש צורך לברר למה ומה סיבת הכאבים.
    הבסיס הוא בדיקה ידנית טובה. כשהבודק מיומן זה נותן אבחנה כמעט וודאית. השלמה בצילומים באה כדי להסיר ספקות או לשלול דברים נדירים. לא תמיד מוצדק לרוץ לבדיקות הדמייה כמו CT או MRI, אבל כשזה זה נחוץ אז בודאי שולחים לבדיקות אלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפילה חוזרת על הברך לאחר ארתרוסקופי
    אלמוג
    24/04/2012

    ד"ר שלום,
    לפני 3 חודשים עברתי ארתרוסקופיה ניתוחית ובה נכרת חלק מהמיניסקוס המדיאלי בגלל קרע מרוטש של הקרן האחורית (תאונת ריקודים) ואחרי פיזיוטרפיה אינטנסיבית של כחודשיים סוף-סוף הכאבים כמעט נעלמו חזרתי לעסוק בריקוד וספורט ולפני כשבועיים פיספסתי מדרגה ונפלתי עליה בדיוק על הברך המנותחת ומאז יש לי כאבים מטורפים וכל תנועה גורמת לי ל"זרם" של כאב וקושי ביישור כמעט בכל צעד יש לי נעילות מטורפות של הברך לפעמים נעצרת לכמה דקות ופשוט לא יכולה ליישר את הברך. אני ממש חרדה שעשיתי נזק נוסף, חזרתי לאורטופד מומחה ברך שניתח אותי והוא בדק את הברך היו כאבים מאוד חזקים וקושי בכיפוף. הוא היה קצת מבוהל ושלח אותי ל-MRI בדחיפות. כרגע אחרי ה-MRI לפני התשובות, חוששת מאוד ובעיקר סובלת, מה יהיה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נפילה חוזרת על הברך לאחר ארתרוסקופי - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    24/04/2012

    יהיו תשובות לבדיקת MRI, ואיתן תחזרי לרופא המנתח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה חוזרת בברך-תוצאות MRI

    אלמוג
    03/05/2012

    ד"ר שלום,
    קיבלתי את תשובת ה-MRI ועדיין מחכה לתור למומחה ברך ומאוד מודאגת במיוחד לאור הנעילות והכאבים בברך. התוצאות הן:
    מיניסקוס מדיאלי: מצב לאחר ארתרוסקופיה והטרייה של המיניסקוס.
    המיניסקוס קטן, קטום בגוף קרן אחורית קטנה.
    לא הודגם קרע חדש.
    מיניסקוס לטרלי: בגובה ואות תקינים
    רצועה צולבת קדמית: בעובי ואות תקינים.
    רצועה צולבת אחורית: בעובי ואות תקינים.
    רצועה קולטרלית מדיאלית: בעובי ואות תקינים.
    רצועה קולטרלית לטרלית: בעובי ואות תקינים.
    גיד הפיקה: בעובי ואות תקינים.
    בצקת ברקמות הרכות פרהפטלרי.
    גיד הקאודריצפס: בעובי ואות תקינים.
    פיקה: סחוס ומבנה גרמי תקינים.
    פמור דיסטלי, טיביה פרוקסימלית: קיימת שחיקת הסחוס של קונדיל פמורלי וטיביאלי מדיאלי, מלווה בצקת אינטרומדולרית קלה בקונדיל הטיביאלי, סובקורטיקלי סמוך לאיזור השחיקה.
    פגם בסחוס של קונדיל פמורלי לטרלי.
    אות חריג בלשד העצם בפמור, טיביה, פיבולה.
    שומן הופה: ללא ממצא פתולוגי.
    הודגם נוזל במפרק הברך בכמות קטנה.
    לסיכום:
    מצב לאחר ארתרוסקופיה בברך שמאל.
    שינויים פוסט-ניתוחיים במיניסקוס המדיאלי, ללא עדות לקרע חדש.
    שחיקת הסחוס במדור המדיאלי של הברך מלווה בבצקת סובקורטיקלית אינטרומדולרית של הטיביה.
    אות חריג בלשד של פמור, טיביה, פיבולה-אין בידינו בדיקת MRI ברך קודמת מה-11/9/11 לשם השוואה.
    מומלץ על קורלציה קלינית.
    נוזל בכמות קטנה במפרק הברך.
    בצקת ברקמות רכות קידמי לגיד הפיקה.

    האם יש ממצא מדאיג? האם קרע חוזר? מה משמעות הבצקת בגיד הפיקה? מה הטיפול המומלץ? מה מקור הכאבים החזקים והנעילות?
    תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרק ירך קרמי
    דונה
    21/04/2012

    בהמשך לשאלתי הקודמת אודה לכם מאד על מידע נוסף:
    כמה שנים כבר משתילים בארץ מפרקי ירך קרמיים, האם יש נסיון רב
    והאם ידוע על בעיות עם משתל זה כגון שברים או רעשים מן המפרק ?

    מודה להם מראש על כל מידע בקשר למפרק העשוי מהחומר הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפרק ירך קרמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרק ירך קרמי - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    24/04/2012

    קיים בארץ ניסיון רב, מזה שנים.
    הרעשים קיימים במפרק קרמי של חברה מסוימת, שלא משתמשים בו בארץ.
    טרם נפגשתי במקרה של שבר של מפרק ירך קרמי אחרי ניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים ונפיחות בברך.
    יפעת
    18/04/2012

    בת 57. לפני כ-3 שנים קמתי מהר מישיבה לעמידה והרגשתי כאב עז בברך שמאל. היתה לי נעילת ברך. הרגל היתה מתוחה חודש ימים. לא יכולתי לכופף אותה. הצילום היה תקין, אולטרסאונד תקין ובמיפוי היה כתוב: "שחיקת סחוס דו ברכי". הברך התנפחה מאד, הרופא נבהל. החליט שאעבור ארטוסקופיה. בניתוח: קרעתי את המינסקוס לחתיכות. איך לא ראו את זה בכל הבדיקות. והיום יש משהו חדש:: חודש ימים (מבלי שקיבלתי מכה) התחילו כאבים בברך ימין. הקימה בבוקר מהמיטה קשה, הרגל כבדה וכואבת. בעיקר הכאבים כשאני עולה או יורדת במדרגות. הברך נפוחה מסביב ומרגישה כבדות. מסוגלת לכופף, אך כבדה..שלשום הייתי במיון אורתופדי, הצילום לא הראה כלום, אך הרופא ראה נפיחות בברךעד לירך וקבעו לי תור לשבוע הבא לרפואת ספורט.
    שאלתי: מה קרהשהתנפחה לי הברך (בעיקר בצידי הברך) הרי לא קיבלתי מכה, האם זה יכול להיות קרע של המיניסקוס וזה אותו סיפור כמו הרגל השנייה??. סליחה על האריכות ותודה רבה על העזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים ונפיחות בברך.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים ונפיחות בברך. - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    19/04/2012

    קרעים במניסקוס מאבחנים בעיקר על ידי בדיקה ידנית. אולטרסאונד אינה הבדיקה המתאימה לאבחון קרע במניסקוס. אפילו בדיקת MRI עדיין טועה במקרים רבים. לכן גשי לאורטופד שאת סומכת עליו שיבדוק ויכוון אותך לטיפול הרצוי. נפיחות בברך יכולה להופיע עקב סבל של הברך גם ללא חבלה. הברך מפרישה מעין נוזל שימון להקלת מצבה. זה מה שקוראים "מים בברך". הסיבות יכולות להיות שחיקת סחוס או קרע מניסקוס ועוד, שוב לא אוכל לקבוע בדיוק מה יש לך ומה צריך לעשות בלי לבדוק אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בפוביס
    ליאת
    18/04/2012

    לאימי שבר בפוביס משמאל מלפני שבוע. מתהלכת בבית עם כאב וצליעה.
    האם מותר לה לצאת מהבית או שעליה לנוח ע"מ שהשבר יתאחה.
    קיים גם שבר ישן באישיום שלא התאחה. סובלת מאוסטאופורוזיס.
    מה לעשות כדי להביא לאיחוי מלא של השבר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר בפוביס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בפוביס - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    19/04/2012

    אני מניח שהאמא לא כל כך צעירה לכן הניידות חשובה לה למניעת סבוכים. מומלץ שהיא כן תלך לפחות בבית, מותר גם להלך בחוץ לפי רמת הכאב. אפשר להשתמש בהליכון להקלה. אין אמצעים לזרז את האיחוי. זמן וסבלנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרשנות לפענוח mri
    רובי
    17/04/2012

    בן 35 .כאב בברך שמאל בכל הליכה,עלייה וירידה במדרגות, כל קימה מכיסא גם לאחר שנייה. במשך שנתיים. הכאב ב90% מהמקרים נמצא בחלק החיצוני למעלה ( בחיבור שבין הגיד לפיקה )ומוקרן לאורך כל צד הברך. ב10% נמצא בגבול הפנימי בקצה אמצע הפיקה. שרירי הרגליים חזקים מאוד ( הפיזיוטרפיסטית לא יודעת איך לעזור לי) להלן תוצאות ה-mri ( זוהי חוות דעת שניה לפענוח, הפענוח הראשון מאסותא לא מצא משהו חריג מלבד פליקה מדיאלית מעט מעובה)
    לא הודגמו שינויים פתלוגיים ברצועות קולטראליות וצולבות
    מניסקוסים תקינים
    סחוס פטאלארי אחורי תקין.
    אין נוזל יתר תוך מפרקי.
    הודגמה אי סדירות בדופן פטאלארי קידמי עם אוסטואפיט קידמי פרוקסימלי.
    נפיחות ברקמה רכה פראפטאלארי הכולל רקמה קידמית לגיד פטאלארי ( בורסה פראפטאלארית)
    השינויים יכולים להיות כתוצאה של טראומה בעבר או משיכת יתר ממושכת של הגיד קוואדרצפס.
    הודגם נוזל יתר בין ה-itb ל-lfc ייתכן על רקע דלקתי.

    מהם האפשרויות העומדות בפנייי? האם להשלים עם הכאב או האם יש דרך מודרנית או אלטרנטיבית להחלים? תודה רבה רבה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרשנות לפענוח mri

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרשנות לפענוח mri - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    18/04/2012

    לאחר בדיקה ידנית יסודית ואיתור מדוייק של מוקד הכאב צריך להחליט אם הכוון הכללי הןא ניתוחי, כלומר - ארטרוסקופייה לצמצום מימדי הבורסה שנצפתה או החלקת הזיז הגרמי (אוסטיאופיט) במידה והוא מפריע, וכן סריקת הברך לאיתור בעיה שלא נראתה ב- MRI, או שהכוון הוא שמרני. תרופות או הזרקות למוקד הכאב. קשה מאד ולא נכון לקבוע או להציע טיפול רק על פי MRI .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרק ירך קרמי ?
    דונה
    16/04/2012

    האם יש עדיפות למשתל ירך קרמי על פני הסוגים האחרים?
    מהו סוג השתל המועדף לגיל 60 ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפרק ירך קרמי ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרק ירך קרמי ? - תגובה

    ד``ר סוזנה הורוביץ
    16/04/2012

    לגיל צעיר יחסית, כמו 60, יש עדיפות למשתל קרמי מלא, או למשתל קרמי בשילוב עם פוליאתילן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הברך מנופחת לאחר ניתוח ארטוסקופיה
    מוטי
    14/04/2012

    לפני 21 יום נעשה לי ניתוח ארטוסקופיה החלמחי מהניתוח אבל הברך עדיין מנופחת ואז הרגל לא ישרה ואני הולך צולע ומתעייף מהר בהליכה אני עושה כרגע פיזטרופיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הברך מנופחת לאחר ניתוח ארטוסקופיה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    15/04/2012

    המשך בפיסיוטרפיה, 3 שבועות מהניתוח זה מוקדם לקבוע כמה הוא עזר. נפיחות בברך בהחלט יכולה להיות ויכולה להמשך עוד מספר שבועות. דבר עם המנתח שלך ושתף אותו בדאגותיך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבולבלת
    ענת
    11/04/2012

    שלום רב

    אני בת 43 ומזה כ 20 שנה אני סובלת לסרוגין מכאבים במפרק ירק שמאל.עם פגיעה משמעותית באיכות חיי.
    בתחילה האורטופד אמר לי שזו דלקת , נתן לי ארקוקסיה ואטופן שלא עזרו אח"כ עברתי לזריקות למפרק, שעזרו לתקופה מסויימת.
    השנה הכאבים החמירו , יש לי קליקים בהליכה כמעט בכל צעד, אני לא יכולה לשכב על צד שמאל לא יכולה לנעול עקבים ומאוד רגישה לקור.
    בדיקות שעשיתי : צילום- תקין, מיפוי עצם- קליטה מעט מוגברת דיפוזית, יתכן תהליך ארטריטי דלקתי, אולטרסאונד-אין נוזל בחלל המפרק, הודגמה קולקציה נוזלית עד 2.1ס"מ צמודה לקפסולה של המפרק באספקט הלטרלי התחתון ו-2 סתיידויות מוקדיות עד 0.4 סמ'.
    רופא אורטופד אחר טוען שזו לא בעיה של המפרק וכי הבעיה נובעת משנויים ניווניים בעמוד השדרה וזו רק הקרנה שלהם. הוא רשם לי מדרסים ופיזיוטורפיה שלא עוזרת.
    אני לגמרי מבולבלת- האם המפרק או הגב?
    אודה לעזרתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבולבלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבולבלת - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    11/04/2012

    לא אוכל דרך האינטרנט לבדוק אותך ולאמר לך האם מפרק הירך או הגב התחתון הוא מקור הכאב. אתן לך טיפ שאולי יעזור. הצביעי באצבע אחת בדיוק על המקום הכואב. אם הצבעת על איזור הטוסיק, מאחור, בערך במקום בו נמצא הכיס האחורי של הג'ינס שלך, אז קרוב לוודאי שזה הגב. אם הצבעת על המפשעה מלפנים, באמצע המפשעה, במקום בו נמא האגודל שלך כשאת מכניסה את היד לכיז הקידמי של הג'ינס שלך - אז זה מכוון יותר לכוון המפרק. כמובן שכדי להחליט סופית מה מקור הכאב ומה דרגת החומרה - דרושה בדיקה ידנית מלאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ו...

    ענת
    12/04/2012

    מקור הכאב בדיוק בצד החיצוני של הירך
    בחיבור העצם לאגן.
    ריקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחייה כשיקום לקריעת רצועה
    רענן
    10/04/2012

    שלום
    יש לי שאלה
    לפני כחודש ושבוע קרעתי חלקית את הרצועה הפנימית בברך ימין (אובחן ב MRI)
    הייתי אצל מומחי ברכיים והמליצו לי לנוח 8 שבועות ורק לבצע הליכה או אופניים או בריכה
    כמו כן אני פעמיים בשבוע בפיזיוטרפיה

    שבוע שעבר התחלתי לשחות, שחיתי קצת פחות מקילומטר פעמיים בשבוע שעבר
    הבעיה היא שמאז פחות או יותר הכאבים בברכיים החמירו משמעותית

    השאלה שלי היא , האם זה כואב כי הפעלתי יותר מידי מאמץ על הברך והיא עדיין לא מוכנה
    או האם זה כואב בגלל שהברך משקמת את הרצועה או משהו כזה???

    אמרו לי כל הזמן ששחייה זה מעולה לגוף בכלל וגם לברכיים, האם זו טעות? אולי אני צריך לשחות פחות ובתדירות יותר נמוכה מפעמיים בשבוע?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחייה כשיקום לקריעת רצועה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    10/04/2012

    סגנונות השחייה היחידים הבאים בחשבון הם חתירה או גב. אני ייתי ממתין לפחות 6 שבועות מלאים ורק אש חוזר לספורט כלשהוא. שחיית חזה מפעיל הכוחות גדולים על הרצועה הפנימית- MCL ואינה מומלצת ב- 6-8 שבועות ראשונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפוסתרפיה יעילה לכאבי ברכיים?
    רייצ'ל
    09/04/2012

    שלום,

    אני משתתפת בשעורי ריקוד ואירובי בין 3 ל4 פעמים בשבוע.
    במהלך הפעילות ולאחריה אני סובלת מכאבי ברכיים בצידה הפנימי של הברך. אורתופד הפנה אותי לצילומים ומצא שמצב הסחוסים תקין ולטענתו הבעיה נובעת מקיצור וחולשה של שרירי הירך. בעקבות המלצתו פניתי לפיזיותרפיה לפני כחודש והתחלתי ללכת גם לשעורי פילאטיס, אך בפעילות אירובית עדיין מורגשים כאבים.

    אשמח לתשובה מקצועית בשתי השאלות הבאות:

    א. האם אפוסתרפיה נחשבת כפתרון יעיל (ומהיר) מפיזיותרפיה לחיזוק שרירי הירך?

    ב. האם מומלץ להשתמש בנעלי האפוס בזמן הפעילות האירובית? (קשה לי למצוא נעליים במידתי שיש להן גם בולמי זעזועים טובים וגם סוליה חלקה שמתאימה לסיבובים על רצפת הגומי של הסטודיו).

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפוסתרפיה יעילה לכאבי ברכיים? - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    10/04/2012

    הפסקת הפעילות האירובית מאד תעזור לברכיים. הפעילות האירובית היחידה שאני ממליץ לסובלים מבעיות ברכיים היא שחייה. אפוס טרפיה מתאימה רק לסוג מסויים של בעיות. אין לי מספיק אינפורמציה להחליט או להמליץ לך על אפוסטרפיה במקרה הספציפי שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפוסטרפיה חברה הגונה והוגנת

    רחל זיגלר
    11/07/2014

    לדאבוני השתמשתי בנעליים המיוחדות שלכם תקופה קצרה ונאלצתי להפסיק בגלל בעיית רגליים שונה. לאורך הטיפול קיבלתי יחס והיענות מדהימה מהצוות ובראשותו הפיזיוטרפיסט רועי בהרצליה.כשנאלצתי להפסיק, מצאה החברה לנכון להחזיר לי את כל כספי, ללא חיוב כלשהו. מנסיוני בשוק הישראלי זה לא מובן מאליו. אני מודה לכם ומקווה שאוכל לחזור בעתיד.בברכה, רחל זיגלר מכפר סבא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • EMG - הסבר לבדיקה
    ימית
    08/04/2012

    אלקארומיוגרפיה ממחושבת (כמותית) EMG
    קוד אבחנה - 822
    Fracture
    of patella

    זה מה שכתוב בבקשה לביצוע הבדיקה

    תודה

    מועדים לשמחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    EMG - הסבר לבדיקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • EMG - הסבר לבדיקה - תגובה

    ד``ר אליהו ליברטי
    10/04/2012

    אינני רואה קשר בין הדברים. כשתפתרי את כתב החידה אשמח לשמוע ממך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום