מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיקה ברךRONEN21/08/2012
שלום דר ,
בן 35 ,לפני כשבועיים שיחקתי כדורגל ולפתע התחיל כאב בתחתית פיקה שמאל,באותו הלילה היו גם כאבים גם בפיקה שמאל וגם בימין ,לאחר ארבעה ימים נעלמו הכאבים אבל יש תחושה של חולשה בפיקה אני עומד בצורה ממושכת או זז בפתאומיות בפיקה שמאל למרות שאני עושה הכל כרגיל.
הלכתי לאורטופד והוא אמר לי שזה שחיקה ויש לחזק את ה 4 ראשי וללכת לפיזיוטרפיה ולחדר כושר ואין טעם לצלם או להדמייה בשלב זה.
הבעיה היא שהתורים לפיזיו ארוכים ביותר (למעלה מחודשיים !! ) ואני חסר סבלנות לרוץ או לעשות כל דבר ספורטיבי אחר (למרות הבנתי שעם כדורגל גמרתי)..
רציתי לשאול :
* האם אני יכול לבינתיים לעסוק בהליכה מהירה במכון ? זה עוזר או שבכלל כדאי להמשיך לנוח ?
* אין הרבה תרגילים לרגליים בחדר כושר מלבד תרגילים עם משקולות ,האם אני יכול לבצע את כל התרגילים במשקלים נמוכים של 2-4 קילו ?
האם התחושה של החולשה תיעלם ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיקה ברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי21/08/2012הליכה מהירה לא רצוייה, זה יגביר הכאבים. בחדר כושר כמעט שאין תרגילים מתאימים. רוב התרגילים הם תרגילים פשוטים הנעשים בבית. לך אפילו באופן פרטי לביקור אחד אצל פיסיוטרפיסט כדי ללמות מהם התרגילים המומלצים, או המתן לתורך בפיסיוטרפיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיקה
RONEN21/08/2012שלום דר,
תודה רבה על התגובה המהירה.
שאלה אחרונה :
* לאחר תרגילים בפזיוטרפיה ותרגול בבית האם אוכל לחזור לשחק\לבצע ריצות ?
מתי אדע שאני יכול לעבור לריצות ?
* האם גם תרגילי CROSS בחדר כושר אסורים ? (מכשיר הסקי מפעיל את כל הגוף בעדינות יחסית וזה לא בדיוק ריצה,וגם ה STEPPER ?)
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיקה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי21/08/2012נכון זה המכשיר הפחות מזיק מכולם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עקשנית בגיד הפיקהנמרוד19/08/2012
שלום שמי נמרוד ואני בן 29, סטודנט לרפואה באוניברסיטת תל אביב.
אני סובל מזה כחמש שנים מדלקת בגיד הפיקה שהחלה לאחר ריצת מרתון ולא הגיבה לכל אפשרויות הטיפול השמרניות, כולל חודשי פיזיותרפיה רבים וסדרת זריקות PRP. הכאב שלי קיים לעיתים גם במנוחה ומתעורר במהירות בכל פעילות גופנית ולו הקלה ביותר.
השאלה שלי היא בנוגע לניתוח במצב הנ"ל- ראיתי בספרות הרפואית שהתוצאות המדווחות טובות מאוד אך שמעתי כי יש גם מקרים בהם המצב של הברך עשוי להחמיר. אשמח לשמוע את דעתכם, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עקשנית בגיד הפיקה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי21/08/2012אני יכול להביע רק אופטימיות זהירה לגבי תוצאות ניתוחיות. זה לא סוג הניתוחים בהם קיים פגם מכני ברור כמו מניסקוס או רצועה קרועים בהם הניתוח מביא לתיקון מכני של הנזק. כאן אנו מבצעים הטרייה עדינה של האיזור הפגום בגיד, בניתוח מבצעים מיני חתך כדי להגיע לקיר האחורי של הגיד קשה לבצע את כל הניתוח בארטרוסקופיה בלבד. מסירים את האיזור הבצקתי והפגום של הגיד (האיזור שהודגם ב- MRI או אולטרסאונד ואם צריך תופרים ומקרבים את שולי האיזור שנכרת). הניתוח עצמו פשוט לביצוע. אישית עשיתי ניתוחים בודדים כאלה. גם בגלל שהניתוח בכללותו לא שגרתי וגם בגלל שאני מאד לא לנתח מקרים כאלה. אני מעדיף למצות עד תום את האופציה שמרנית (מנוחה , קרח, תרופות אנטיאינפלמטוריות, חבק אלסטי לברך וכו'). באותם ניתוחים שלי ושל הקולגות שלי - אחוזי ההצלחה הוא בסביבת 75%. דהיינו כרבע מהמנותחים מדווחים על חזרה של הכאבים עם חזרתם לספורט. זה אחוז אי הצלחה גבוה לטעמי. המתסכל הוא שאנו לא יכולים לאמר מראש אצל מי זה יצליח ומה יש לשפר בטכניקה הניתוחית. מנתחים אוהבים להיות בטוחים יותר בתוצאות ניתוחיהם. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קצרה נוספת
נמרוד21/08/2012ד"ר ליברטי תודה רבה על תגובתך המהירה והמקצועית. שאלה קטנה נוספת אם אפשר - האם לדעתך יש סיבה לחשוש כי הניתוח יגרום להרעה במצב של הברך? זוהי בעצם הדילמה שלי לגבי ההחלטה לגבי הניתוח לאחר שבאמת עברתי את כל אפשרויות הטיפול השמרני ללא שיפור.
שוב תודה, נמרוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קצרה נוספת - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי22/08/2012דילמה זו קיימת בכל ניתוח ותמיד יכול להיות סיבוך כמו סיבוכי הרדמה, זיהום, החלשת יתר של הגיד וכו' אך למזלך הסיבוכים נדירים (אבל קיימים). דאג לבחור מנתח טוב. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מפרק בכתף!צביקה ברקוביץ19/08/2012
שלום לך ד.ר. רחובות 18.8.12
אני עברתי ניתוח בכתף שמאל בב'ח קפלן בתאריך 28.3.12 עקב תאונת עבודה שקרתה לי ב16.2.11 ניתוח ארטרוסקופי בכתף שמאל ניתוח שלפי דעתי לא כול כך היצליח ופגעו לי בעצב האולינרי ופגעולי באצבעות 4ו5 וחשתי נימולים. ובבדיקת הE.M.G התברר כי ביד ימין מהירות ההולכה היא 86 מטר בשנייה ואילו בצד שמואל ההולכה היא 25 מטר לשנייה. כרגע אני בשלבי החלמה מהניתוח של העצב האולינרי. ועדיין יש לי כאבים נוראים בכתף, הייתי בעתייעצות באסותא אצל מומחה בשם ד.ר. עופר רק ואשר לטענתו ניגרםלי נזק בכתף ועלי לעבור שוב ניתוח כי הדבר עלול להוביל לנזק בלתי הפיך. ואני לקפלן לא רוצה לחזור וכסף אין לי בשביל לעבור ניתוח באסותא. ומה אתה יכול לייעץ לי ד.ר.אני שייך לכללית.
מחכה לתשובתך הכנה ותודה לך מראש צביקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת מפרק בכתף! - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי20/08/2012מחלקת הכתפיים בקפלן היא טובה. סבוך יכול לקרות בכל בית חולים. אם אינך רוצה לחזור לשם, מציע ללכת לייעוץ נוסף לפני החלטה על ניתוח. בקש מרופא המשפחה שלך שישלח אותך לייעץ במרפאת כתפיים בבית חולים תל השומר או ביילינסון או איכילוב. הם כבר ינתחו אם צריך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילוםירון19/08/2012
האם אפשר לראות בצילום מיפוי או MRI שהוציאו חלק מהמיניסקוס בברך ? כלומר אפשר לראות שמישהו עבר ניתוח ?
תודה, ירון .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות צילום - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי21/08/2012אם נכרת חלק משמעותי מהמניסקוס ניתן לראות זאת ב MRI.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכיים לסרוגיןירון18/08/2012
שלום רב, בן 34, לפני כשלוש שנים בערך עברתי ניתוח אוטוסקופיה לחיתוך המינסקוס בגלל קרע בברך שמאל ומאז לא הורגש שום כאב באף אחת מהברכיים למרות שעשיתי ספורט לסרוגין בצורה בינונית .
לפני כחודש בערך התחלתי לעשות ספורט על בסיס יום יומי שבעיקרו מבוסס על חיזוק שרירים מסביב לברך כגון , ירידה למצב של סקווש וכפיפות 2 רגלים מעמידה לפסיעה .
מיד כאשר התחלתי את הספורט הנל התחילו לי כאבים חדים לסרוגין בפיקת הברך ולעיתים מסביבה וגם חולשה מסויימת לדרוך על רגל ימין כאשר הולך בצורה רגילה .
הכאבים באים לסרוגין ונעלמים לאחר ריצה קלה או מתיחות .
יש עוד לציין כי אין לי כאבים כאשר אני מיישר או מכופף את הרגל כלומר אין הגבלת תנועה .
תודה מראש , ירון .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך צ"ל
ירון18/08/2012הכאבים באים לסרוגין ונעלמים לאחר ריצה קלה או מתיחות . = הכאבים באים לסרוגין . הם נעלמים לאחר פעילות של ריצה קלה או מתיחות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי ברכיים לסרוגין - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי18/08/2012לא רשמת שום שאלה בסיפור שלך. אני מניח שהשאלה שלך היא מה מקור הכאב ומה ניתן לעשות. אין כנראה קשר לניתוח שעברת. כדי לתת אבחנה ןלהציע טיפול צריך לבדוק אותך ידנית, אוצי לצלם וכו' אם צריך. לצערי לר ניתן לבצע זאת דרך האינטרנט. אנא פנה לאורטופד שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה , המשך ...
ירון18/08/2012אכן רציתי לשמוע את חוות דעתך . האם היית ממליץ להפסיק עם הספורט עד לבירור ? למרות שכאשר אני רץ ריצה קלה אז הבירכיים לא כואבות .
וגם ,האם היית ממליץ להתחיל להשתמש ב גלוקוזאמין וכונדרויטין?
שוב תודה.
ירון .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה , המשך ... - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי21/08/2012ממליץ להפסיק ספורט עד חבדיקה, אינני מאמין ב- גלוקוזאמין וכונדרואיטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברךערן16/08/2012
מספר שנים אני רץ כ-8 ק"מ 3 פעמים בשבוע (על מסילה) לאחרונה כאבים חזקים בברך בחלק התחתון מקדימה. הכאבים רק בריצה (לא בהליכה לא במדרגות ולא בתרגילים אחרים).
הפסקתי לרוץ 3 שבועות. ומיד שחזרתי שוב כאבים בריצה.
אורטופד שביצע בדיקה ידנית חושב שאין בעיה במינסקוס.
קיבלתי כדורי אתופן.
אני בן 44 . לאור בדיקת האורטופד מה יכולה להיות הבעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012דלקת בגיד הפיקה - jumpers knee הוא ניחוש לא רע ואפשרות סבירה, אבל לא יותר מניחוש שאוכל לעשות בלי לבדוק אותך. על פי תיאור מקום הכאבים נראה לי שהאורטופד שלך כנראה צודק ואין בעייה במניסקוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפרק ירךצביק16/08/2012
בגיל 35 עברתי החלפת מפרק ירך היום בגיל 48 לקראת החלפה שניה לא יודע למה לצפות
כמה שנים בכלל יכול להחזיק ניתוח שני האם מהניסיון האישי שלך נתקלת בניתוחי ריוויזיה בפעם השלישית או הרביעית או שלאחר הניתוח השני הפתרון היחיד הוא כיסא גלגלים בגלל שאי אפשר לדרוך על הרגל יותר מה עושים במצב כזה כמה ניתוחי ריוויזיה בכלל אפשר לעבור מבחינה רפואית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפרק ירך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012קשה לקבוע כמה ניתוחי רוויזייה אפשר לבצע. אין מספר קבוע. הדבר תלוי במות העצן וטיבה שעליה ניתן לבנות ולייצב את המשתל הבא. כל רוויזיה תחזיק בדרך כלל פחות זמן מהניתוח הקודם לו אלא אם תכניס שנויים דרסטיים באורח חייך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- DDS-300 למי שרוצה תוצאותענת אלמוגי15/08/2012
לפני שלוש שנים, היו לי כאבים כל-כך חזקים בברכיים, עד שפחדתי שמתרחש בגופי תהליך בלתי הפיך כלשהו. חשבתי שחליתי באיזו מחלה קטלנית. זמן מה קיוויתי שאיכשהו הכאב יעבור מעצמו: פחדתי לפנות לרופא לצורך איבחון הבעיה. בסוף, התברר שיש לי שחיקה בסחוס. כל צעד שעשיתי נגמר בכאב חריף. במצב שכיבה, הכאבים היו קצת יותר נסבלים, אבל עדיין די חזקים. חברה שלי קראה באיזה מקום על טיפול בחגורה DDS300 שעזר ללא מעט אנשים...ברור שלא סמכתי על השיטה בעיניים עצומות, כי בעבר התנסיתי בטיפולים לא יעילים...
אז, קודם עשיתי בדיקת התאמה, התייעצתי עם כמה מטופלים שהבריאו בעזרת הטיפול ורק אח"כ החלטתי שאני הולך על זה...
אחרי חודשיים וחצי של טיפול, לא נשאר בי אפילו צל של ספק שהשיטה עובדת. שימוש בחגורה מנע ממני סבל רב. בשבילי זה התברר כטיפול מושלם: הפסקתי לקחת כדורים וויתרתי על ניתוח. בהדרגה חזרתי להיות בן אדם בריא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DDS-300 למי שרוצה תוצאות - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012אז מה השאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בברך ימין בעיקר בקיפולאיציק15/08/2012
שלום
אני בן 59, מזה כ 3 חודשים סובל מכאבים בברך ימין. בהתחלה הכאב היה ללא קשר לתנועתיות של הברך. כעבור זמן מה הוא די נחלש ובקושי מורגש. כיום אני מרגיש את הכאב כאשר אני מקפל את הברך למקסימום.בשיחרור למצב לא מקופל הוא נעלם. אני עוסק בהליכות ובריקודים ובמאמץ אין השפעה על הכאב כלאמר הוא לא גובר.
מהן הסיבות האפשריות לבעייתי ומהם הפתרונות האפשריים?
תודה
איציק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בברך ימין בעיקר בקיפול - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012ישנן עשרות סיבות אפשריות ולא ניתן לפרט את כולן. הסיבות השכיחות הן קרעים במניסקים או רצועות, דלקות למיניהן וסוגים שונים של מחלות מפרקים. על מנת לנעול על אבחנה במקרה שלך עליך להיבדק על ידי אורטופד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחזור רצועה צולבת קדמיתאלי15/08/2012
שלום רב
שמי אלי אני עוד חודשיים וחצי בן 17 ואני לאחר שחזור רצועה צולבת קדמית + כריתה של עד 30 % של המיניסקוס החיצוני עברתי את הניתוח לפני חודש ושבוע בתאריך 8.7.12 והתחלתי מיד בטיפול יהפיזיותרפיה והוראה ללכת עם דריכה מלאה על הרגל כמו כן לאחר הניתוח הברך הייתה נפוחה אני מתקדם יפה מאוד בטווחי התנועה בברך בקיפול והיישור שלי מלא עדיין טיפה אני צולע ובכן קבלתי לעשות גם כן פיזיותרפיה 5 שעות ביום ובכן לפני יומיים-שלושה במקרה נתקעתי בשולחן והרגשתי מתיחה ברצועה אך לא התנפחה לי רק באותו הזמן של המכה כאב לי עיפה וחזרתי ללכת רגיל והמשכתי בתרגילים הפיזיותרפיסט אמר לי שאם לא התנפחה לי הברך ולא היו נוזלים הכל בסדר האם עליי לחשוש בנוסף על כך אתמול תרגלתי עלייה במדרגה כאשר הרגל החולה עולה ואז הבריאה וכשירדתי הרגשתי כאילו חוט נפרם כאילו משהו בברך נקרע לאט לאט תוך שתי שניות אך שוב עברו 24 שעות ואין כאבים ונפיחות אני לא כל כך מבין אני יודע שיש לי בברך איפה שהפיקה בין השוק לירך איזור רך מאוד שנכנס בפנים אתמול בבוקר הרגל כאילו הייתה כבר ישרה ולא נראתה כך וחזרה למצב שלה של לפני כמה ימים עד שהצלחתי ליישר אותה ושאני נוגע באיזור יש קצת רעש של חיכוך של תזוזה האם עליי לחשוש ? מצטער שכך חפרתי בהודעה ארוכה אני פשוט קצת מפוחד כי צריך לשמור עליה כמה שיותר ... מחכה לתשובה .. תודה רבה ... !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחזור רצועה צולבת קדמית - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012על פי הסיפור לא נראה לי שעליך לחשוש מפגיעה ברצועה המושתלת. למען הבטחון צור קשר עם האורטופד שלך שיבדוק ויודא שאכן כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיניסקוס
אלי16/08/2012ומה בנוגע למיניסקוס על מה שכתבתי הרי חלק נכרת במהלך הניתוחהאם יכול להיות שקרעתי את ההמשך של מה שנשאר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיניסקוס - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012הכל יכול להיות, אבל הסיכוי לא גדול שאכן קרה כי נזקים כאלה קורים מחבלה סיבובית ולא ממכה ישירה. אבל כדי להיות בטוח עליך להיבדק פיסית. צר לי אך אינני יכול למשש לך את הברך דרך האינטרנט. אולי בעוד כמה דורות זה יהיה אפשרי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריוויזיהגלעד13/08/2012
לגבי השתלת מפרק ירך חוזרת (ריוויזיה) במצב של חוסר עצם מה הפרוטוקול לתהליך שיקומי
כמה זמן אסור לדרוך על הרגל אחרי ניתוח עם השתלת עצם
האם חוסר עצם זה דבר שרואים בצילום רגיל או שרואים את זה רק בזמן הניתוח
כמה זמן מחזיק ניתוח שני להשתלת מפרק (ריוויזיה)
הבנתי שהקטסטרופה הכי גדולה במפרק הירך הוא כשיש זיהום במפרק
וזה הסיבוך הכי גדול שקים מבחינת המפרק מה עושים במצב של זיהום
ושאלה אחרונה האם הכאבים אמורים להיות כמו לפני ההחלפה הראשונה
הכונה היא מה הסימפטומים לשחיקת המפרק המושתל האם יש כאבים דומים כמו לפני ההחלפה הראשונה או שאלו כאבים שונים
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריוויזיה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012כל רוויזיה שונה אצל על חולה. הדבר תלוי בכמות העצם הקיימת עליה ייבנה המשתל החדש. בהתאם לכך תותאם לך תוכנית שיקום ספציפית. לגבי זיהום - תלוי בסוג החיידק ובעומק הזיהום ומידת ההתפשטות שלו. במקרים הקלים אנטיביוטיקה דרך הפה או בעירוי תחת אשפוז יספיקו, במקרים הקשים יותר מנתחים, מנקים ומכניסים מערכת שטיפה לאיזור. במקרים חמורים יש להוציא את המשתל ולהמתין כחצי שנה עד שאין זיהום ואז לנתח שוב.
לגבי סימטומים לשחיקה - בדרך כלל הבעייה אינה שחיקה אלא התרופפות האחיזה של המשתל בעצם. הסימפטום הוא כאב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- mriברךאיתן12/08/2012
שלום רב, אני לאחר ניתוח שיחזור רצועות ACL PCL LCL ולאחרונה גברו כאביי בברך וניגשתי לעשות MRI ותוצאותיו היו:PCL מקובעת בפמור ובטיביה..מזהים את הPCL מעובה עם סיגנל גבוה במרכזו, מתאים לקרע אינטר סובסטנס. הACL מקובע בפמור ובטיביה..הACL המשוחזר דק עם סיגנל לא סדיר ונרה כי קיים מוקד מסוייד בסמוך לחלקו הדיסטלי בקוטר של 4מ''מ.
הLCL מקובע בפמור ובראש הפיבולה.הLCL מעובה והסיגנל בו לא אחיד.
הMCL תקין.
מוקדים של שינוי סיגנל נראים בסחוס בשני הקונדילים של הפמור עם שני מוקדים קטנים של בצקת לשדית בפמור, כנראה נזק סחוסי דרגה 1 עם בצקת לשדית.לא מזהים קרעים במניסקים. המניסקוס המדיאלי מתבלט חיצונית. מנגנון האקסנטסיה תקין. מוקד של בצקת לשדית בחוד הפיקה.הרטינקולום שמור. במדור הקדמי של השוק נראים השרירים עם הסננה שומנית ואטרופיה קלה.כנראה מתוצאה מהנזק שהיה בעצב הפרוניאלי(יש לי DROOP FOOT) לסיכום: אי סדירות של ACL הPCL והLCL מתאים לקרעים חלקיים ברצועות משוחזרות אלו. מוקדי נזק בסחוסים. פרגמנט מגורם בחלל הברך באזור הACL שינוייים של אטרופיה בשרירי מדור השוק הקדמי.
אלו הם התוצאות לציין אני לאחר תאונת אופנוע נערכו ניתוחים של שחזור הרצועות הנ''ל והעצב הפרוניאלי!אשמח לדעת מה דעתכם? מה עליי לעשות? הברך הורגת אותי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר mriברך - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012אכן יש הרבה ממצאים. לא ניתן רק לפי ה- MRI להכתיב לך מה לעשות. תלוי במידת היציבות הקיימת, נפיחות, דלדול שרירים ועוד גורמים רבים. חשות שתקבל הוראות מהמנתח שלך המכיר את הברך ואת חוזר הרצועות המשוחזרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בצד ימין של ברך שמאלש12/08/2012
שלום, סובלת מהכאב הנ"ל. שאלותיי: האם להמשיך לעשות ספינינג? האם עלי להימנע ממשהו נוסף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בצד ימין של ברך שמאל - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012צעד ראשון הוא לאבחן במדוייק. גשי להיבדק על ידי אורטופד וקבלי הדרכה ממנו מה מותר ומה מומלץ. ספינינג רק יפריע להחלמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- avnדפנה12/08/2012
מחלת ה avn עקב נטילת סטרואידים האם התהליך הוא בלתי הפיך ?האם קיים משהו ברפואה שיכול להקל על הכאבים? האם אפשר לעצור את ההדרדרות של שחיקת הסחוס במפרקי הירך?
חוץ ממנוחה והליכה על קביים להורדת המשקל על הרגליים מה עוד אפשר לעשות בשלב זה אני מיואשת ומוכנה לנסות כל טיפול רפואי האם ידוע לך על משהו שיכול לעזור להקלת הכאב ולעצירת השחיקה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר avn - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012יש הטוענים שניתוח בו מבוצעים קידוחים באיזור הסובל מ- AVN גורם לגירוי העצם וחידוש בניית כלי דם בה. מרבית מקרי ה- AVN חולפים עם טיפול שמרני כפי שאת מקבלת אך סבלנות זה יכול לקחת מספר חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפרק קרמיקהיעקב12/08/2012
רציתי לדעת האם אפשר לדעת כמה זמן השרידות של מפרק הקרמיקה על קרמיקה למרות שהבנתי
שהמפרק קרמיקה בדור החדש קיים בערך 5 שנים האם אפשר להעריך מה הממוצע של אורך החיים של מפרק זה? ועוד שאלה מה ההבדל בין מפרק הקרמיקה מהדור החדש למפרקי הקרמיקה הקודמים והאם צפוי איזה חידוש בתחום החלפת המפרקים בשנים הקרובות?
השאלה שלי מתיחסת למפרק הירך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפרק קרמיקה - תגובה
ד``ר אליהו ליברטי16/08/2012תמיד צפויים שינויים וחידושים. מפרקי הקרמיקה עמידים מאד לשחיקה ואחורים לתת שרות ממושך יותר ממפרקי המתכת השונים. כמובן שהנסיון העולמי אתם קצר יותר וקשה לתת מספר מוסמך כמה זמן זה מחזיק. בואי נקווה שיחזיק לפחות כמו מפרקי המתכת על פולימר הרגילים . דהיינו כ- 15 שנה ואף מעט יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)