מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- השתתפות במחקר קליני עבור אימישי13/11/2012
צהריים טובים.
אימי היקרה חולה בסרטן השחלה מתקדם ומופשט בשלב 4. הטיפול הקונבציונאלי שהציעו לה הוא גמזר, עם ידיעה מראש שמדובר בסיכויי הצלחה נמוכים. באתר האגודה הבנתי שמתבצעים ניסויים קליניים שונים בחולות בשלב כזה של המחלה. אשמח לכל ייעוץ איך אני מקדם את זה הלאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתתפות במחקר קליני עבור אימי - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר13/11/2012אברר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות.
איציק13/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היריון PAP, דימום וRH שלילישאלה13/11/2012
שלום,
אני בשבוע 7, אתמול ביצעתי PAP שהיה לאחריו דימום (פד אחד התמלא) וממשיך עוד קצת לדמם.
האם אני צריכה אנטי D?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק אחרי שעשיתי את הPAP
שאלה13/11/2012גילתי בבית בבדיקות מעבדה שאני RH שלילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מנע כימולי10/11/2012
שאלותי הן:
אני בת 66 עברתי ניתוח להוצאת שחלות שהיה ציסטה על זה לא סרטני
1.מדוע עושים טיפול כימותרפי מונע? למרות שתוצאות הבדיקות לאחר הניתוח
היו תקינות.
1.כמה טיפולים הם המינימום וכמה המקסימום?
2.מהן תופעות הלוואי של הטיפול?
3.מה זה טיפול כימותרפי התחלתי? אם יש בכלל מושג כזה?
4.האם אפשר לוותר על הכימו ולא לעשות ומה יהיה התוצאות שאני לא יעשה כימו .
5. האם יהיה לי נשירה של השיער ?
6. כמה פעמים עושים טיפול מונע ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול מנע כימו - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר11/11/2012שלום רב,
מבלי לדעת את התשובה ההיסטולוגית המדוייקת אי אפשר לענות על שאלותיך.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרום סרטנישי08/11/2012
קראתי באינטרנט מידע שרופא כתב שהיוותרות בחיים לאחר 5 שנים היא 50% בכל השלבים של ממצא VAIN...האם זה נכון? קצת הלחיץ אותי לקרוא את זה ומוזר כי אם מדובר בממצא טרום סרטני למה מדברים על סיכויי היוותרות בחיים (אני בת 30 אגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרום סרטני - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר11/11/2012לגמרי לא נכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירורליאור08/11/2012
בת 35.5, יש לי בלגן במחזור, דימום דליל, לא סדיר. יש לציין כי יש לי PCO ומעולם המחזור שלי לא היה ממש סדיר.
בעקבות העובדה שיש דימומים דלילים ולא סדירים וגלי חום פניתי לרופא, שלקח לי דגימה מהרחם, שלח אותי לקולוסקופיה, אולטרסאונד ופרופיל הורמונלי.
הוא לא הסביר הרבה ולא נראה מתרגש במיוחד, ואני די לחוצה.
ממצאים בבדיקה שלו רגילים, למעט אקטרופיון רחב, מה זה אומר?
למה כל הבדיקות הללו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרט נוסף-
ליאור08/11/2012בדיקת פאפ לפני 11 חודשים תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבירור - תגובה
פרופ' עמי פישמן27/11/2012שלום רב,
הסיבה השכיחה ביותר לדימום לא סדיר בקבוצת הגיל שלך היא אי סדירות של מחזור הוסת.
הבדיקות הנוספות נועדו לשלול אבחנות אחרות שהן פחות שכיחות.
אקטרופיון - מבטא ממצא שפיר שנצפה בצוואר הרחם ויכול לעתים להסביר דימום אחרי יחסי מין.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת קולפושיר07/11/2012
קולפוסקופיה SATISFECTORY מסוג TYPE 1
TZ נראה בכל היקפו - איזורי SQ METAPLASAI שעה 1
ללא ממצא קולפוסקופי חריג
בפורשט מספר נגעים חומים - VAIN?
רציתי לדעת מה זה איזורי SQ METAPLASIA
ומה ההבדל בין VAIN ל CIN ל SSLI?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת קולפו - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר07/11/2012זה דורש הרצאה ולימודי רפואה. VAIN ו-CIN אלה תשובות על סמך בדיקת ביופסיה. שניהם נחשבים למצבים תרום סרטניים. הראשון בעריה (וולווה) והשני בצוואר הרחם. SIL זו תשובה ציטולוגית של משטח תאים שנלקח מצוואר הרחם (PAP).
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ומשהו נוסף
שיר07/11/2012רציתי לדעת מה זה איזורי SQ METAPLASIA
והאם יש הבדל בחומרה בין CIN ל VAIN?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ומשהו נוסף - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר07/11/2012צטפלזיה הוא תהליך פיזילוגי. שתי האבחנות שונות זו מזו - אין השוואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה אנדומטריוטית וסרטן שחלותהילה06/11/2012
לפרופ' המכובדים שלום,
אני בת 40 ועוברת טיפולי IVF. בטיפול האחרון התברר כי יש לי ציסטה עכורה שנחשדת כאנדומטריוזיס. זו הפעם הראשונה שמופיעה לי ציסטה כזו למרות שעברתי 18 מחזורי הפריה. השאלות שלי הן:
1. האם אנדומטריוזיס בשחלה יכול להתפתח לסרטן?
2. איך אפשר להיות בטוחים שזה אנדומטריוזיס ולא גידול סרטני?
פרט לבעיות פיריון אני בריאה ואין במשפחתי המורחבת מקרים של סרטן שחלות/שד
3. הגניקולוג שלח אותי לבדיקת דופלר אגן ובדיקת דם ל CA-125. האם יש עוד
בדיקות שעליי לעשות כדי לוודא מה זה הממצא הזה?
4. האם טיפולי IVF מרובים (אני מתכוונת להמשיך בטיפולי ההפריה) יכולים לגרום
להופעת סרטן שחלות/רחם?
תודה מראש
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה אנדומטריוטית וסרטן שחלות - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר06/11/2012שלום רב,
1. לעיתים רחוקות
2.. רק כריתה ובדיקה היסטולוגי תיתן תשובה וודאית. אך המראה האולטראסוני מאד אופייני.
3. אין צורך בבדיקות נוספות.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
הילה06/11/2012ראשית, תודה רבה על התשובה המהירה.
רציתי לשאול - האם יש קשר בין טיפולי הפריה מרובים להופעת סרטן שחלות או סרטן גניקולוגי אחר?
תודה רבה מראש
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולפוסקופיהשיר06/11/2012
שלום
אני במעקב קולפוסקופי קבוע כבר 3 שנים בגלל CIN1 שנמצא לפני 3 שנים, לאחר שהתגלו קונדילומות....מאז הקונדילומות כל הזמן חוזרות ואני מסירה אותן אצל הרופא - אך חלקן חוזרות...
היום נעשה לי קולפוסקופיה ויש נגעים חומים בפורשט וחשד ל VAIN. נלקחה ביופסיה. המתנה חודש....
הבנתי מהרופא שזה יכול להיות נגע טרום סרטני.
האם זה יכול להיות חמור מכך? מה עושים במקרה של נגע טרום סרטני?
אני קצת בלחץ ואשמח לפרטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולפוסקופיה - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר06/11/2012שלום,
אין סיבה ללחץ. יש להמתין בסבלנות לתשובה. לפני כן, אני שלא בדקתי אותך, בוודאי לא יכול להגיד במה מדובר. גם אם זה טרום סרטני אפשר לטפל בזה בנקל.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
שיר07/11/2012קראתי באינטרנט מידע שרופא כתב שהיוותרות בחיים לאחר 5 שנים היא 50% בכל השלבים של ממצא VAIN...האם זה נכון? קצת הלחיץ אותי לקרוא את זה ומוזר כי אם מדובר בממצא טרום סרטני למה מדברים על סיכויי היוותרות בחיים (אני בת 30 אגב)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלותאורית05/11/2012
בת 33 נשאית של הגן brca (עשיתי בדיקה מכיוון שיש היסטוריה של סרטן שחלות - אמא, סבתא) . במעקב בבדיקה ca-125 לפני כחודש 40.8 ואתמול 38.8. מה לדעתך לעשות הלאה? יש סיבה לדאגה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שחלות - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר05/11/2012שלום רב,
הייתי מיעץ שתעברי בדיקה גינקולוגית כולל אולראסאונד, בדיקת שדיים וממוגרפיה ושתתיעצי אחר קבלת התשובות עם גינקולוג אונקולוגי.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אורית06/11/2012תודה רבה על תשובתך . האם לדעתך יש סיבה לדאגה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח פט סיטי דחוף תודה
אורית13/11/2012לאחר בדיקת דם ca-125 38.8 הופניתי לפט סיטי ולהלן תוצאות הבדיקה:
מאחורי הרחם, ימינה לקו האמצע מסתן גוש (43 מ"מ), אולי שחלתי, בצפיפות רקמה רכה (hu50) על קליטת יתר קלה בשוליו האחוריים (suv 3) - לתיאום טונוגרפי ולשיקו של דיגום היטולוגי. נראית גם קליטת יתר בהיקף קטן, בעוצמה קלה עד בינונית (suv עד 5) בצוואר הרחם מימין.
קליטת יתר בעוצמה בינונית עד גבוהה (suv עד 8) בקיבה המקורבת באיזור הקארדיה, ללא ממצא מובהק ב CT הצמוד.
קליטת יתר סימטרית בנזופרניקס ללא ממצא גושני.
חדש לגוש מאחורי גוף הרחם, ייתכן שחלתי, בצפיפות רקמה רכה עם קליטה מועטה מאוד של fdg בשוליו
מוקדים קטנים לעתים בחפיפה להסתמנות קלושה של גושים רקמתיים בשני השדיים כמו כן קליטת יתר בקיבה המקורבת וביאזור החיבור בין האילאום הטרמינלי לצקום - לתאום קליני ולמעקב של אנדוסקופי.
מה זה אומר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ג'מזראביב04/11/2012
שלום למכובדים פרופ' פישמן ומנצר. שאלתי היא לגבי הג'מזר, ומעשיו. מהו? האם הוא נועד להאט את התעכבות המחלה או להקל על החולה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ג'מזר - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר05/11/2012שלום רב,
ג'מזר הוא חומר כימותרפי הנועד להרוס תאים סרטניים וכך למנוע את התקדמות המחלה.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, יש פה מישהו עדיין?אביב04/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
שלום, יש פה מישהו עדיין? - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר05/11/2012כל הזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלות- המשךויקטוריה04/11/2012
בהמשך להודעה הקודמת,אני מצרפת את כל מה שכתוב בתוצאות,ייתכן וזה יכול לשנות משהו בנוגע לשאלה אם המחלה פעילה או לא ולגבי המשך הטיפולים ,פשוט התור לרופא רק בעוד מספר שבועות.
סיבת הפניה: מעקב אונקולוגי עקב שאת בשחלה.
ממצאים:
מבוא לבית החזה תקין.
מרכיבי המדיאסטינום תקינים.
לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות במיצר.
הריאות מראות אוורור וציור ווסקולרי תקינים.
לא הודגמו בלוטות לימפה בבתי השחי.
ללא תפליט פלאורלי. ללא תפליט פריקרדיאלי.
בקע היאטלי קטן.
הפעם ללא נוזל בבטן ובאגן.
תהליך היפודנסי ידוע בסמוך לדופן האחורית של הקיבה הפרוקסימלית פחת, הפעם קוטרו 1.2
ס"מ לעומת קוטר 1.8 ס"מ.
כבד בגודל ומרקם תקין.
לא הודגמו תהליכים היפודנסים זעירים בגבול התחתון של הכבד, באונה הימנית.
דרכי המרה אינן מורחבות.
טחול, לבלב ואדרנלים בגודל ומרקם תקין.
כליות בגודל תקין, ללא הידרונפרוזיס.
לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות ברטרופריטונאום, אגן או מפשעות.
לולאות מעיים ללא עיבוי דופן או הרחבה בולטת.
שלפוחית השתן בעלת דופן סדיר.
מצב לאחר כריתת רחם ושחלות.
מבנה גרמי שינויים ניוונים בע"ש.
סיכום: מצב לאחר כריתת רחם ושחלות.
תהליך היפודנסי ידוע בסמוך לדופן הקיבה, פחת משמעותית.
הפעם לא הודגמו תהליכים סולידים בגבול התחתון של הכבד באונה הימנית.
שאר הבדיקה כמתואר, ללא שינוי.
תודה רבה מראש על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות סי טי
סבטלנה05/11/2012שאלתי נותרה ללא מענה או התייחסות ............
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות סי טי - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר05/11/2012על פי ה-CT ישנו שיפור. אך בקשר להפסקת הטיפול - חסרים פרטים קליניים רבים נוספים כגון מה תוצאות הבדיקה הקלינית? מה רמת הסמן CA125 ועוד. רק הרופאים המטפלים יוכלו לענות לשאלתך.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פאפקרן03/11/2012
שלום, לפני 6 שנים עברתי בדיקת פעם שהתוצאה היתה שקיימים תאים לא נורמליים בצעתי קולפוסקופיה ונמצא פוליפ צווארי שפיר. לאחר בערך שנה בדיקות פאפ יצאו תקינות וגם הקולפוסקופיה.
מאז עברתי שתי לידות. לפני קצת יותר משנה התקנתי התקן מסוג מירנה לאחרונה תופעות הלוואי רק מתגברות וכאבים בבטן תחתונה . בצעתי פאפ שיצא ASC-USומספר תאים חשודים ל LSIL בצעתי קולפוסקופיה שיצאה תקינה. כעבור חצי שנה שוב בצעתי פאפ ויצאה שוב אותה תוצאה.
שאלתי היא האם התקן מירנה יכול לגרום לשינויים בצוואר הרחם? איך יכול להיות תשובת פאפ לא תקינה וקולפוסקופיה תקינה? כרגע קבעתי לי תור נוסף לבדיקה שכמובן צריך לחכות חודש וחצי בתור.
אודה על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פאפ - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר04/11/2012שלום רב,
לא הפאפ ולא הקולפוסקופיה הן בדיקות אבחנתיות. לשם אבחנה יש צורך בבדיקת ביופסיה. אם הפאפ יתמיד להיות לא תקין קרוב לוודאי שהרופא שלך יבצע זאת.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימומים בין מחזור למחזוריעל01/11/2012
אני בת 30.כבר 3 שנים מאז לידת בני אני סובלת מכך שכל פעם שניסיתי לקחת גלולות סבלתי מדימומים רצופים כמו כן גם כשלא לקחתי גלולות סבלתי מהכתמות עד דימומים בין מחזור למחזור . עשיתי בדיקת פאפ שיצאה שלילית , בדיקת הורמונים ששללה חוסר איזון הורמונלי וכמו כן נבדקתי בדיקה גניקולוגית רגילה אצל כמה רופאים שונים שלא ראו שום דבר מיוחד ואף הייתי בהריון שוב בתקופה הזאת .( ההריון עבר חלק בלי בעיות מיוחדות והתינוקת בריאה בלידה רגילה )
כרגע אני חודש אחרי לידה ולאחר שהדימום של הלידה הסתיים שוב התחילו להיות לי הכתמות עוד לפני שהמחזור הגיע אחרי הלידה.
הרופא שלי טוען שאם יש גידולים יודעים לזהות סימנים בבדיקת אולטרסאונד ולכן אין לי מה לחשוש והוא ממליץ לי כן להתחיל לקחת שוב גלולות .
השאלה היא האם יכול להיות מצב שבכל זאת הדימומים הללו כן נובעים חס וחלילה מגידול ולא רואים אותו באולטרסאונד רגיל .האם כדאי לעשות בדיקות נוספות ?
ובמצב כזה האם גלולות לא מסוכנות ויכולות אף להחמיר את מצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימומים בין מחזור למחזור - תגובה
פרופ' עמי פישמן03/11/2012שום רב,
הסבירות שגידול ברחם הוא הגורם לדימום שנמשך מעל שנה - היא מאד נמוכה, לאור העובדה שעברת בינתיים הריון ולידה רגילה.
עליך לאמת עם הרופא המטפל שהשילוב של הבדיקה הגינקולוגית המלאה + בדיקת פאפ + בדיקת אולטרהסאונד, כולם תקינים.
אם כך הדבר - אין מניעה לחדש גלולות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב סרטן צוואר הרחםמירית27/10/2012
חליתי בסרטן צוואר הרחם שלב B1.
בפברואר 2011 (לפני כשנתיים), עברתי כריתת רחם רדיקלית ובמאי 2011 סיימתי טיפולי הקרנות וכימותרפיה.
בבדיקת מעקב סי.טי. כעת:
"בלוטות הלימפה המזנטריאליות, הרטרוקרוליות, לא מוגדלות. הודגמו בלוטות לימפה פריאאורטליות בגודל עד 1 ס"מ."
סיכום: לימפאדנופתיה רטרופריטונאלית קלה
ללא שינוי מהותי בהשוואה לCT בטן קודם מדצמבר 2011.
התור שלי לרופא המטפל הוא בעוד 5 שבועות. האם אוכל לקבל הערכה ראשונית/הסבר לגבי הנ"ל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב סרטן צוואר הרחם - תגובה
פרופ' עמי פישמן27/10/2012שלום רב,
התשובה הכתובה מצביעה על מצב סטטי, ללא עדות למחלה פעילה.
סיכום סופי - יעשה כמובן על ידי הרופא המטפל.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

