מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דחיית החיסון השלישי בחודש- אפשרי?אושרית16/09/2009
שלום רב,
ביצעתי כבר שני חיסונים של סרטן צוואר ונותר לי השלישי והאחרון שיש לבצעו בחודש נובמבר, הבעיה היא שאני טסה לארה"ב לשלושה חודשים בתחילת אמצע אוקטובר האם יש אפרות לבצע זאת לפני או אחרי המועד? והאם יש אלטרנטיבות אחרות- לקבל את זה בארה"ב?
אשמח לתשובתך המקצועית והמהירה.
אושרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאושרית
פרופ` יוסף מנצ`ר21/09/2009שלום רב,
אם הדחיה בחודש בלבד זה אפשרי.
שנה טובה,
פרופ' יוסף מנצ'ר'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה -פפילומהמימי13/09/2009
שאלה:
אני נשאית של הוירוס פפילומה
עשיתי בדיקה היום והכל תקין לא נמצאו נגעים של פפילומה
האם אוכל לקים יחסי לא מוגנים?
האם אוכל להדביק את הבנאדם השני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למימי
פרופ` יוסף מנצ`ר15/09/2009שלום רב,
איך את יודעת שאת נשאית?? רוב האנשים שנדבקו בווירוס אינם מודעים לכך וההידבקות אינה מתבטאת באופן קליני. הפאפ אינו בא לבדוק נוכחות הנגיף אלא רק נוכחות נגעים היכולים להיגרם על ידו. אם את נשאית את בהחלט יכולה להדביק.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cin 3סילביה13/09/2009
שלום אני בת 38 לפני כ - 4 חודשים עברתי קוניזציה לאחר ביופסיה שהראתה cin 3 לאחר 3 חודשיים עברתי בדיקה ובבדיקה הרופא מצא איזה שהוא כתם לבן ובנגיעה זה נשר. הרופא לקח את החלק הלבן וחלק מצוואר הרחם היכן שהיה החלק הלבן ושלח לביופסיה התוצאה יצאה שיש cin 3 .
המלצתו לחזור על הקוניזציה במהירות האפשרית. אשמח לקרוא את המלצתך האם הבהילות מוצדקת ומדוע זה חזר בזמן קצר כ"כ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CIN3
פרופ` יוסף מנצ`ר15/09/2009שלום רב,
באמת אין סיבה לבהילות. לא בטוח שזה חזר. יתכן שבעת הקוניזציה לא הכל הוצא.
אין לי מספיק פרטים בכדי ליעץ לך יותר.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימומים לאחר קוניזציה לפני שבועייםמור08/09/2009
שלום,
עברתי קוניזציה לפני שבועיים וחצי ועדיין סובלת מדימומים.
חשוב לציין כי הם החלו כמס ימים לאחר הניתוח בצורה מוגברת,הלכו ודעכו ואילו היום לפתע חזרו.(לאחר הרמה של משא האם זה קשור?)
האם יש צורך בצריבה לדעתך?במידה ןכן איך מתבצע ההליך?האם זה כואב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למור
פרופ` יוסף מנצ`ר09/09/2009שלום רב,
דימום לאחר קוניזציה שכיח למדי. קשה לדעת אם זה קשור להרמת המשא. רק לאחר בדיקה להערכת מידת הדימום ומקורו אפשר לדעת אם צריך או לא טיפול. הטיפול (מכל סוג) לא אמור לכאוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור פרוברהד.ח.07/09/2009
השלום והברכה
אני נשואה טריה בת 29 ,לאחר ניתוח להוצאת פוליפ ברחם. בפוליפ שהוסר נמצאה נקודה של גידול שלא נתפתחה ברוך השם. לטענת הרופאים, לא נשאר שום זכר לנקודה זו והרופא טען שיש מחסור בפרוגסטרון ורירית הרחם עבה.
לפי אבחנתו על מנת להיות בטוח שהכל תקין הוא רשם לי לקחת את כדור הפרוברה 3 פעמים ביום. אמר שמצד אחד הריון הוא התרופה לכל זה, אך מצד שני לא כעת.
אני אמורה ליטול את הפרוברה במשך חצי שנה...
מה דעתך?
אין לי כל עניין למנוע עצמי מלהכנס להריון , אך בהמלצת הרופא נתבקשתי ליטול את הכדורים הללו למשך חצי שנה,התחלתי לקחת את הכדורים אך לאחר 5 ימים הפסקתי(ביום השביעי לספירת ה 7 נקיים) אך מאז אני לא מפסיקה לדמם. מה עליי לעשות ,כבר 6 ימים מלאים שבהם אני מדממת ללא הפסק. ,
כמו כן ברצוני לדעת האם ישנו תחליף טבעי , שדרכו אוכל להשלים את מחסור הויטמין ובמקביל להשאר מוכנה לקליטת הריון???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר08/09/2009אין מספיק נתונים בכדי להביע דעה נחרצת.
כללית, הטיפול בהורמונים של פרוגסטרון (פרוורה שייכת לקבוצה זו) מקובל במצב כמו אצלך. בד"כ מקובל טיפול לשלושה חודשים אחריהן מעריכים את המצב מחדש.
תחליף "טבעי" לא מוכר לי.
בקשר לדימום הנוכחי עליך לפנות לרופא המטפל.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עוד פפילומה וגבריםאסי07/09/2009
זוגתי שתחיה נשאית של פפילומה (עוברת בדיקות תקופתיות אבל לא יותר מזה, הבנתי שכ 70% מהנשים נשאיות של פפילומה)
האם עלינו לנקוט באמצעי הגנה
האם יש סיכוי להדבקה?
תודה
אסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאסי
פרופ` יוסף מנצ`ר08/09/2009קרוב לוודאי שכבר נדבקת. אך על דאגה אצל רוב האנשים ההידבקות אינה מתבטאת כלל קלינית.
כל טוב,
פקופ' יוסף מנצ'ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגיף הפפילומהאנה05/09/2009
אני בת 18 וחצי והייתי אצל הרופאה והתברר לי שנידבקתי בנגיף
היא לקחה לי בדיקת פאפ
מבדיקה שעשתה התברר שזה נימצא בפנים
תוצאות הבדיקה יגיעו עוד 3 שבועות.
היא אמרה לי שלפי המצב שניראה עכשיו אני אצטרך כניראה לעשות את הצריבה בבית חולים בגלל שיש לי ממש התפרצות רבה
לפני כן זה לא הופיע רק בשבועיים האחרונות פתאום זה התפתח, אני מאוד חרדה וקראתי שיש כאלו שעושים להן כריתת רחם כתוצאה מהמחלה יש לי ממה לחשוש?
ויש לי שאלה נוספת ד"ר כמה פעמים עושים את הצריבה או שבפעם אחת וזהו
תודה מראש וסליחה על אורך ההודעה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לשאלה
אנה05/09/2009יש לי שאלה נוספת ששכחתי לשאול
כמה זמן אחרי צריבה אפשר לחזור לקיים יחסי מין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשןבה ללאה
פרופ' עמי פישמן05/09/2009שלום רב,
אם מדובר בהופעה של נגעים (קונדילומה) בנרתיק - יתאמו לך טיפול ב- CO2 LASER. ברוב המקרים אפשר לאדות את כל הנגעים בטיפול אחד.
אחרי טיפול בלייזר - מומלץ להימנע מיחסי מין ל- 3-4 שבועות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסי מין בזמן החיסוןלי01/09/2009
שלום רב !
עד היום קיימתי יחסי מין מוגנים (ע'י קונדום) .
לפני מספר ימים חוסנתי במנה הראשונה של חיסון סרטן צוואר הרחם .
ברצוני לדעת האם ניתן לקיים יחסי מין מוגנים ע'י גלולות גם לפני סיום שלושת מנות החיסון .
האם זה יעיל ???
תודההההה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ללי
פרופ` יוסף מנצ`ר01/09/2009הסיבה למלצה שלא לקיים יחסי מין לפני סיום כל 3 זריקות החיסון היא האפשרות להידבקות בנגיף. כל יחסי מין לפני גמר החיסון חושפים אותך לאפשרות של הידבקות.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לבתימינה26/08/2009
בתי קיבלה את החיסון הראשון והשני בהפרש של 5 חודשים, מאז עברו 6 חודשים האם כדאי לעשות את השלישי או להתחיל מהתחלה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למינה
פרופ' עמי פישמן27/08/2009שלום רב,
היעילות האופטימלית של החיסון מושגת כאשר המנות ניתנות בזמנים המומלצים כך שהמנה השלישית ניתנת 6 חודשים אחרי המנה הראשונה.
אין פרטים מדויקים על יעילות החיסון במנות הניתנות בהפרשים אחרים.
בסיטואציה שנוצרה - אני ממליץ לקבל את החיסון השלישי. לא להתחיל מהתחלה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוס הפפילומהקטיה24/08/2009
שלום,
יש לי 2 שאלות.
האחת, האם ישנה בדיקה לגילוי הנגיף אצל הגבר?
השנייה, באם קיימתי מין אוראלי עם גבר (הוא עשה לי)- בהנחה שהוא נושא את הנגיף- האם מפעם אחת אפשר להידבק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקטיה
פרופ` יוסף מנצ`ר25/08/2009שלום רב,
1. כן. אך זה מיותר כי אין טיפול לווירוס ואצל רוב האנשים ההידבקות אינה מתבטאת.
2. קרוב לוודאי שלא.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץ אחרי כריתת רחםיפה ישראלי17/08/2009
לרופא שלום. אני אחרי ניתוח כריתת רחם ללא שחלות ואחרי שבועים החלו כאבים חזקים. הרופא אמר , לאחר אולטראסאונד, שמדובר בביוץ. אפשר לקבל הסבר פשוט איך הביוץ גורם לכאבים והאם המשמעות שכל חודש הם יחזרו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר18/08/2009שלום רב,
לנשים רבות כאבים בעת הביוץ. בזמן הזה ישנה פריצה של ציסטה קטנה המכילה את הביצית והתהליך כרוך גם בדימום (לרוב קל) לתוך חלל הבטן. זה מסביר את הכאב. לשאלה אם זה יחזור ולמה לא היו לך כאבי ביוץ עד עתה אין לי תשובה.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה זמן
יפה ישראלי18/08/2009תודה על התשובה. האם יכול שכתוצאה מהכריתה של הרחם הזקיק המתנפח נוגע בחתך וגורם לכאב? כמה זמן זה יכול להימשך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר19/08/2009אין קשר לחתך.
בד"כ כאבי ביוץ נמשכים ימים ספורים. אם הכאב נמשך יותר זמן יש מקום לבירור נוסף.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא בבדיקהנירית17/08/2009
שלום רב !
אני בת 36 אמא ל-3 ילדים
כל חצי שנה אני עוברת בדיקות גניקולוגיות
בתוצאות בדיקת ביופסיה של רירית צוואר הרחם
נמצאו מוקדים של CIN 1 ו-immature sqamous metaplasia
התשובה שהתקבלה מהמעבדה היא:
uterin cervix
biopsy ,nos
dysplasia mild (cin 1
sqamous metaplastica immature
התור שלי להתיעצות בנושא תוצאות הבדיקה נקבע לשבוע הבא
אני מודאגת וקשה לי לחכות שבוע לפגישה עם הרופא
מבקשת וזקוקה לתשובתכם ולהנחיתכם
בתודה
סמדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לסמדר
פרופ` יוסף מנצ`ר17/08/2009שלום רב,
CIN1 היא הדרגה הקלה ביותר של מצב "טרום סרטני". לרוב מצבים אלה חולפים מעצמם. מרבית הרופאים ממליצים במקרים אלה על מעקב בלבד.
אין מקום לחשש או לחרדה.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לפרופסור מונצ'ר
נירית17/08/2009על ההתיחסות ,על מהירות התשובה ועל ההרגעה
תודה
סמדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פאפבתי12/08/2009
שלום
רציתי לדעת מדוע כשעושים בדיקת פאפ אומרים שאסור לקיים יחסים 48 שעות ? איך זה משפיע על תוצאת הבדיקה והאם כל בדיקת קולופסקופיה מלווה עם בדיקת פאפ? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לבתי
פרופ' עמי פישמן13/08/2009שלום רב,
יחסי מין לא ישפיעו על תוצאות בדיקת הפאפ
קולפוסקופיה מבוצעת בדרך כלל בעקבות תוצאה חריגה של בדיקת הפאפ ולכן לא מלווה בהכרח בבדיקת פאפ חוזרת.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון למניעת סרטן צוואר הרחםרוית11/08/2009
שלום,
רציתי לשאול לגבי החיסון - לקחתי את שני החיסונים הראשונים בהפרש של חודשיים, כפי שצריך.
את החיסון השלישי אני אמורה לקחת בתקופה בה אהיה בחו"ל, משמע במקום בתאריך בו אני אמורה לקבל אותו - אוכל לקבל אותו כמעט 4 חודשים מאוחר יותר.
האם זה מהווה בעיה?
האם זה למעשה מנטרל את השפעת החיסון כולו?
ושאלה נוספת: עלי לקחת מספר חיסונים לקראת הנסיעה לחו"ל (לדרום אמריקה). האם זה יוצר התנגשות מסוימת עם 2 המנות של חיסון סרטן צוואר הרחם שכבר עשיתי?
או שזה לא מהווה בעיה?
תודה רבה,
רוית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרוית
פרופ` יוסף מנצ`ר11/08/2009שלום רב,
כמובן שרצוי לקבל את זריקות החיסון בזמן המומלץ
אני מציע שתרכשי את זריקת החיסון בארץ. תיקחי את זה איתך (לשמור בקירור) לחו"ל ושם תבקשי מאחות או רופא שיתן לך את הזריקה בזמן הנכון.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ולעיקר-השאלה שובדד09/08/2009
אולי סתם תקלה...
עליה ב-CA125 מ-68 ל-80 תוך פחות מחודש.
בCT, MRI -רחם ושחלה לא הומוגניים, נוזל בין לולאות המעי, בועיות אויר בנרתיק. ב-U/S גוש בנרתיק לכיוון פי הטבעת.
האם גוש זה יתכן כגידול?
תודה, בתקווה שהפעם השאלה תתקבל :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר10/08/2009שלום רב,
תוצאות הבדיקות שמסרת בהחלט דורשות בירור נוסף כולל שלילת גידול.
בברכה,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

