מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מספר שאלותענת10/10/2009
שלום,יש לי מספר שאלות:
1.האם בדיקות הפאפ והקולפוסקופיה יעילות רק לגילוי סרטן קשקשי פולשני של צוואר הרחם או שהן יעילות לגילוי סוגים אחרים של סרטן?
2.האם הקולפוסקופיה יעילה לאבחון הקרצינומות הבאות,אם לא מהן הבדיקות היעילות לאבחונן:
*קרצינומה של תאי קשקש
*אדנוקרצינומה
*אדנוסקווימוס קרצינומה
*קרצינומה של תאים קטנים
*נירואנדוקרן קרצינומה
3.האם בבדיקת הקולפוסקופיה(כאשר מכסים את צואר הרחם בתמיסת יוד או בתמיסת חומצה אצטית)לא נצבעים ונראים גם הגידולים הטרום סרטניים?
תודה,ענת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
פרופ' עמי פישמן17/10/2009שלום רב,
בדיקת הפאפ והקולפוסקופיה נועדו לגלות ממצאים טרום סרטניים / סרטניים של צוואר הרחם.
בבדיקות האלה לא נעשית אבחנה הסטולוגית של הממצא.
הבדיקות האלה רק מכוונות את הרופא המטפל בדרך להמשך הברור.
במקרה של ממצא חיובי, האבחנה הסופית הכוללת פירוט של תת-הסוג ההיסטולוגי (חלק מהם הזכרת בשאלתך) נקבעת על סמך ביופסיה.
לשאלתך האחרונה, בדיקת הקולפוסקופיה בהחלט יכולה לאבחן גם ממצאים ממצאים טרום סרטניים.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסונים מומלצים לגיל 37.שירי09/10/2009
רופאים יקרים שלום,
עשיתי בדיקת קולוסקופיה עם ביופסיה שיצאה תקינה.תודה לאל.
התבקשתי לבוא למעקב עוד שלושה חודשים.
אני בת 37.ברצוני לדעת אילו חיסונים מומלץ לעשות.בכדי לשמור על בריאותי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשירי
פרופ' עמי פישמן17/10/2009שלום רב,
החיסון הרשום בישראל לקבוצת הגיל שלך הוא ה- cervarix.
כדאי לקבל מהרופא המטפל הסבר מפורט על יעילות החיסון בגיל 37.
כיוון שיעילות החיסון בגיל הזה אינה כה גבוהה, חשוב להבהיר שקבלת החיסון לא פוטרת מהמשך מעקב כולל בדיקות פאפ תקופתיות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה לחיסון צוואר הרחםשלי09/10/2009
שלום
מספר שאלות
1. לפני כחודש התחלתי במתן חיסון גרדיסיל לשתי בנותי. לאחת לא היתה כל תגובה חריגה. השניה חשה מאד רע מיד לאחר הזריקה (חיוורון, צמרמורות וכמעט עילפון). היום מעל לחודש לאחר החיסון יש בליטה גדולה באזור הזריקה אשר כואבת למגע. האם יתכן שהיא אלרגית לחיסון ? האם כדאי לא להמשיך במתן החיסון?
אציין כי התגובה איננה תגובה לכל זריקה וחיסון.
גם לשעלת הגיבה בחום מאד גבוה והוחלט לא להמשיך לחסנה.
2. מעבר לכך באופן כללי לשתי הבנות, האם נכון היום לחסן בגרדיסיל ? האם אין חיסון עדכני יותר? האם ניתן לשנות באמצע טיפול?
אודה מאד על התשובה
שלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשלי
פרופ' עמי פישמן17/10/2009שלום רב,
התגובה לחיסון מחייבת בדיקת רופא מטפל (רופא משפחה/רופא ילדים) והתייעצות איתו בקשר להמשך הזריקות הבאות.
שני סוגי החיסון הקיימים - גרדסיל וסרוריקס נחשבים לחיסונים בטוחים ומבחינה זו אין כל הבדל בין 2 התכשירים.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרת מחלה-סרטן שחלה גרורתיאירנה1308/10/2009
שלום רב!
לפני שנה אצל אמי בת 56 התגלה ציסטה שחלתית.בוצע ניתוח להוצ.שחלות,רחם,רקמת שומן וכו'.
הפרוגנוזות של הרופאים היו מעודדים.אמי עברה טיפול כימוטרפיה ראשוני Taxcol+Carboplatin ב6 מחזורים.הסמן CA125 ירד לנורמה.CT אחרון עם חומר בוצע ב סוף חודש יולי והכול היה תקין-נקי.
בחודש ספטמבר סמן התחיל לעלות ל 65, ולאחר שבוע ל 89. ביצענו בדיקה PET CT -תשובה -קליטת יתר של חומר FDG בקשרי לימפה מעל ומתחת לסרעפת.בקטרים עד 1 ס"מ.
קליטה פתולוגית באימפלנטים בדוגלס,בנוקדים מודולרים עם הסננה של השומן בכניסה לאגן.אין לראות קליטה פתולוגית בכבד,טחול באדרנלים ובשלד.
היום הינו אצל אונקולוג.אמרה לי שמצב לא טוב(ברור אבל עד כמה לא טוב?
שבוע הבא מתחילים כימותרפיה שניה עם 3 מחזורים של TOPOTECANּCARBOPLATINE
אמא מרגישה טוב.נראת יפה מאוד.אין מחלות נוספות.
מה סיכוי להרדמת הגרורות?האם אפשר לנצח אותם?
איזה טיפולים נוספים אפשר לעשות?על איזה בדיקות אתם יכולים להמליץ?
אני כל כך אוהבת אמא-לב שלי נשבר.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכויים להארכת תוחלת חיים
נורית08/10/2009שלום, אירנה.
אני מכירה בחורה שעברה 3 סדרות של טיפולים בסרטן כזה, שכבר הגיע לעצמות הירך ולתפזורת בטנית. היא נעזרה משלב מסוים גם בתזונה מקרוביוטית ואז חל מהפך: נקייה כבר למעלה משנה וחצי.אם את מעוניינת בפרטים - אשמח להעביר לך!
אגב, גם אני (53) עם אותו סוג סרטן, עברתי את אותם הטיפולים שאמך עברה- סיימתי בנובמבר, נעזרת בתזונה מקרוביוטית ומקווה לטוב. (הסמנים עדיין בנורמה - 15).
חזקי ואמצי - הכתיבה על אהבתך לאמך מרגשת אותי מאוד!!
נורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנורית
אירנה1309/10/2009תודה רבה ורפואה שלמה לך ולכל עם ישראל!
אני השמח לכל מידע שיכולה לעזור לאמא.
אם את יכולה לשלוח לי פרטים לגבי התזונה למאיל : [email protected]
תודה מכל הלב.
מקווה גם לתגובה של הרופאים. -ועוד שאלה-מה דעתכם לגבי תכשיר פלסמיד BC -819* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי נורית
רונית26/10/2009אימי גם חולה בסרטן השחלה ועומדת לעבור ניתוח ביום רביעי. אשמח אם תוכלי להעביר לי למייל לגבי התזונה שציינת . המייל שלי [email protected]
בריאות לכולם
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן השחלה הימנית
אנה09/10/2009שלוםת לפני כשבוע התגלה אצל אמי סרטן השחלה לאחר שהיא התלוננה כבר מספר חודשים על כאבים עזים ורופאת נשים לא בדקה, לא נגעה אפילו בבטן וגם לא אולטרסאונד. אנחנו חוששים מאד כי הסרטן מתקדם מאד, הניתוח ביום שני הקרוב באסף הרופא. האם הרופאים שם מקצוענים והאם יש לנו תקווה?מיד לאחר הניתוח מתחילים טיפולים כימותראפיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאנה
נורית09/10/2009הטיפולים סטאנדרטיים בכל העולם. יש כמה קווים : קו ראשון כמו שעברה אמא של אירנה ועברתי אני (קרבופלטין וטקסול), קו שני, שלישי ו....עוד הדרך רב... בבי"ח "תל השומר" ישב ד"ר גילי בן ברוך - הוא נחשב למומחה בתחום. לא התייעצתי איתו - אך ידוע לי שכל מי שהתייעצה קיבלה את אותם הטיפולים המקובלים בכל העולם.
לפני כחודש פורסם שבשבדיה (נדמה לי) מצאו דרך חדשה לעצירת הסרטן הזה ע"י הזרקה למקום הגידול... אני ממליצה להיעזר בתזונה נכונה ובדיקור לצד הטיפולים הרגילים.
בהצלחה ובבריאות לאמך!
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנורית
אני12/10/2009גם אני הייתי רוצה לקבל פרטים לגבי שיטת התזונה שאת ממליצה.
(לגבי קרובת משפחה שהמחלה הזו חוזרת אצלה שוב ושוב)
איך ניתן ליצור איתך קשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח באסף הרופא
רגב12/10/2010בדצמבר 2009 נותחתי באסף הרופא סרטן שחלה שמאלית נותחתי ע"י פרופסור ראובית הלפרין מלאך בלבן אישה מדהימה יסודית ממליצה מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנורית
מיכל28/10/2009גם אני הייתי רוצה לקבל פרטים לגבי שיטת התזונה שאת ממליצה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה מיקרוביוטית
רגב12/10/2010בדצמבר 2009 אובחנתי בסרטן קרצינומה של השחלה שלב 1A סוג הגידול SEROS PAPILLARY עברתי כריתה של שחלות רחם חצוצרות וביופסות בכל מקום אפשרי כאשר כל התשובות היו טובות ולא היו גרורות עברתי 4 טיפולים כימוטרפיים אחרון בחודש מאי 20010 בבדיקה מהיום ללא עדות למחלה פעילה .
שאלתי האם תזונה מיקרוביוטית יכולה לעזור לי למנוע את הישנות המחלה ולאן אפשר לפנות כדי ללמוד את הנושא.
תודה מראש רגב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה מיקרוביוטית - תגובה
פרופ` יוסף מנצ`ר13/10/2010שלום רב,
אינני מתמצא ב"רפואה" לא מדעית.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעקב לסרטן שחלה
רגב13/10/2010שאלתי היא האם ישנו פרוטוקול ברור לסוגי הבדיקות שאני אמורה לעבור לפני ביקורת תקופתית כאשר כרגע המחלה לא פעילה.
ואם תוכל לומר לי מהם הבדיקות אשר חשוב לבצע כמעקב בטוח.
תודה רגב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאירנה
פרופ` יוסף מנצ`ר12/10/2009שלום רב,
הטיפול שהוצא לאימא הוא אחד הטיפולים המקובלים כאשר המחלה חוזרת.
אל תישמעי לעיצות מאנשים לא מקצועיים.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אירנה1313/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לפרופסור מנצ'ר
אירנה1331/10/2009בבקשה, רציתי לדעת -מה דעתך לגבי תרופה אווסטין כי טיפול בסרטן השחלה? האם הטיפול אושר על ידי משרד הבריאות בישראל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאנה
פרופ' עמי פישמן17/10/2009שלום רב,
כאשר יש הישנות של סרטן השחלות - מקובל לחזור על טיפול כימי. הטיפול שהוצע לאימך - הוא טיפול מקובל.
כפי שהאונקולוגית הסבירה, הישנות המחלה לא ניתנת לריפוי והמטרה בטיפול היא להשיג תגובה של צמצום הנגעים ושיפור בסימפטומים.
אין צורך בבדיקות נוספות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנורית
טלי14/01/2010אשמח לקבל יותר אינפורמציה לגבי התזונה הטיפולים בקו שני ולגבי הטיפול החדש בשבדיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרההילה08/10/2009
שלום רב
יש לי כאבים ברחם כמו גזים כאלה אני לא יודעת תאר את זה במשך שבועיים האים יש לי סרטן הרחם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה להילה
פרופ' עמי פישמן08/10/2009שלום רב,
ממליץ לך להיבדק על ידי גינקולוג שיסייע לך בתלונה על הכאבים.
אלה לא סימפטומים אופיניים של סרטן הרחם.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה בזמן קולפוסקופיהאנה08/10/2009
האם בזמן בדיקת קולפוסקופיה זה רגיל לקחת ביופסיה לאחר תוצאת סין 1 של בדיקת פאפ
כדי לדעת מה באמת המצב? או שזה בגלל ממצא חשוד שהרופאה יכלה לראות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאנה
פרופ' עמי פישמן08/10/2009שלום רב,
המטרה בקולפוסקופיה היא לזהות אם קיימים ממצא חריג בצוואר.
הקולפוסקופיה (הסתכלות בהגדלה) לא נותנת תשובה סופית על אופי הממצא, ולכן, לעתים, יש צורך לקחת ביופסיה לבדיקה היסטולוגית. רק תשובת הביופסיה מגדירה אם אכן יש ממצא חריג.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קונדולימהגלית07/10/2009
שלום רב,
לפני כ 10 שנים אובחן לי קונדולימה חיצוני באזור הפות ומאז טופלתי בחנקן,
שאלתי היא האם יש צורך בבדיקה נוספת של צוואר הרחם כגון קולוסקופיה ושכפול גנטי?, יש לי כאב תמידי בפות כ 10שנים.
כמו כן לבעלי יש גרד בלתי פוסק האם זה קשור? קיבל סטרואידים וזה שוב חזר, ואיזו בדיקה הוא אמור לעשות לאבחון?,
מזה כשנתיים מנסים להכנס להריון שני ללא הצלחה
אשמח לתשובתכם,
תודה
מראש
גלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגלית
פרופ' עמי פישמן07/10/2009שלום רב,
אם בדיקות השיגרה (כולל בדיקות פאפ) תקינות, אין צורך בבדיקות מיוחדות נוספות.
כדאי שבן הזוג יבדק על ידי רופא עור.
הנגעים על רקע וירוס הפפילומה לא גורמים לבעיות פוריות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכויי הידבקותdalit05/10/2009
האם אישה שמעולם לא קיימה יחסי מין יכולה לחלות בסרטן צוואר הרחם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדלית
פרופ` יוסף מנצ`ר08/10/2009שלום רב,
הרוב המכריע של סרטני רחם נגרם על ידי נגיף ה- HPV המועבר ביחסי מין.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cin3לילי05/10/2009
ד"ר נכבד שלום רב,
ראשית, תודה רבה לך על המענה והעזרה. דע לך שאתה מקל על חיי אנשים רבים בהיותך זמין וקשוב לקשיי הזולת.
שנית, רציתי לברר עניין מסויים שמטריד מנוחתי מאוד: לפני כחצי שנה כמעט עברתי כריתת רחם עקב cin3 ולאחר שהקוניזציה לא עלתה יפה, כמו גם טיפולים כימותרפיים לעניין אחר.. לא הועילו. התאוששתי.. וכעת עברתי שוב פאפ. אני ממתינה לתוצאות, מודאגת מאוד מהסיוט...
גילי 37.
כמו כן, לפני כריתת הרחם עמדה ספירת הכדוריות הלבנות על 4.4 ומאז הניתוח בירידה. כעת עומדת על 3.2. מה זה יכול להיות? הזמנתי תור להמטולוג אולם ההמתנה ארוכה ארוכה...
המון המון תודה לך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלתי העיקרית היא - האם יש לי סיבה
לילי05/10/2009לדאגה? האם הסיוט יכול לחזור על עצמו? יש מצב להתפתחות נוספת של cin3 או תאים סרטניים של ממש?
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוהאם יש טעם בחיסון החדשני?
לילי05/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה ללילי
פרופ` יוסף מנצ`ר05/10/2009שלום רב,
האבחנה אינה ברורה כי לא נותנים כימותרפיה ל- CIN3 .
אם אמנם היה רק CIN3 הסיכוי להישנות הוא קטן. על כן אין מקום לדאגת יתר.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה ללילי
פרופ` יוסף מנצ`ר05/10/2009יש טעם בחיסון כי זה יגן בפני הידבקות בזנים אחרים של הנגיף.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכימותרפיה היתה לעניין אחר אולם
לילי05/10/2009חשבו שייתכן והיא תעזור לcin3
המון תודה וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון צוואר הרחםעדי04/10/2009
שלום רב
אני בת 30 רציתי לדעת האם החיסון יעיל עבורי?
מכיוון שבכמה כתבות היה רשום שהחיסון מגיל תשע עד 27
האם זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לעדי
פרופ` יוסף מנצ`ר05/10/2009שלום רב,
יש שתי חברות המיצרות את החיסון.החיסון CERVARIX אושר עד גיל 46. הוא רק נגד שני זנים (16,18) של נגיף ה- HPV (הקשורים לסרטן צוואר הרחם)
החיסון (GARDASIL) הוא כנגד 4 זנים נפוצים של הנגיף (6,11,16,18). שניים מהזנים (6,11) הם הגורם ל-90% מיבלות המין (קונדילומות –שכיחות מאד בישראל)) ושניים ( 16,18)הם הגורם ל-70% מסרטני צוואר הרחם (נדיר בישראל). בזמנו הניסויים נערכו (והוכיחו את יעילותן) בקרב נשים עד גיל 26, על כן החיסון (GARDASIL) אושר עד גיל זה. כיום כבר ידוע שהוא יעיל גם בגיל מבוגר יותר (עד גיל 45).
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשהע30/09/2009
שלום.
אני 3 שנים לאחר הפסקת הווסת,קבלתי הפרשה חומה
מה הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן03/10/2009שלום רב,
יש סיבות רבות להפרשה חריגה.
בכל מקרה של הפרשה חריגה - יש לבצע בדיקה גינקולוגית.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פאפ וסרטן צוואר הרחםגלית30/09/2009
שלום
עברתי בדיקת קולופסוקפיה לפני כשלושה שבועות עקב דימום אחרי מגע,הבדיקה לא הראתה דבר חריג נקלקחה ביופסיה מהתעלה ליתר בטחון,ונלקח פאפ,שאלתי מה הסיכויים להמצאות תאים סרטנים כשבדיקת קולפסוקופיה היתה תקינה? וכמה זמן לוקח בדיקת פאפ אודה על התשובה המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגלית
פרופ' עמי פישמן03/10/2009שלום רב,
סיכוי קטן מאד לממצא חריג של תאים ממאירים בביופסיה.
רוב המעבדות הציטולוגיות שולחות תשובה תוך שבועיים-שלושה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת ביופסיה בבדיקת קולוסקופיהשירי24/09/2009
אני לחוצה ודואגת מאד מלקיחת הביופסיה.
האם יש אפשרות להסביר לי מה זה אומר:
biopsy-uterine cervix קוד 4030 נקודות 6.
colcoscopy+-schiller test-2nd pro/קוד 4541 נקודות 2.5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשירי
פרופ` יוסף מנצ`ר29/09/2009שלום רב,
ביופסיה פירושו לקיחת דגימה של ריקמה לשם בדיקה פתולוגית (בדיקה במיקרוסקופ). בצוואר הרחם דגימה כזו היא קטנה, אין צורך בהרדמה כי מרגישים לרוב רק מעין צביטה.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בצואר הרחםבת21/09/2009
שלום
בת 42 מחזורים סדירים עברתי קולופסקופיה עקב הפרשה דמית קלה לאחר קיום יחסי מין שהיתה חד פעמית,צוואר הרחם היה בסדר נלקחה ביופסיה בכל מקרה,התגלה NC בשעה 9 בצוואר הרחם ,הבנתי שזה ציסטה רציתי להבין מהי ציסטה בצואר הרחם? ממה היא נוצרת האם זה מסוכן. ואיך נעשה המעקב על הציסטהתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לבת
פרופ` יוסף מנצ`ר21/09/2009שלום רב,
NC (קיצור של נבוטיאן ציסט) הוא ממצא פיזיולוגי ואין לו שום חשיבות קלינית.
שנה טובה,
פרופ' יוסף מנצ'ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות..אנה21/09/2009
רציתי להתייעץ איתכם לפני שאני קובעת תור לרופאה שלי...
לפני כשבועיים הייתי אצל הגניקולוגית שלי והיא אמרה לי שנידבקתי בנגיף ה HPV כי הופיע לי כביכול העור הנוסף הזה שמאפיין את הנגיף וזה יצא לי בצורה מאוד מאוד אגרסיבית וזה יצא אחרי שקיימתי יחסי מין והשתפשף לי האזור.
הרופאה ישר שלחה אותי לקבוע תור לקולפוסקופיה התור נקבע לי רק בסוף החודש,במהלך השבועיים הללו קיימתי פחות יחסים פחות ואיכשהו כל הנגעים שהיו עברו לי כאילו ולא היו כלל
ממה שקראתי והבנתי מהרופא הנגעים הללו לא יכולים לעבור לבד זה או שנהיים יותר נגעים או שזה נעצר אבל לא נעלם לחלוטין
אז איך זה יכול להיות שזה נעלם אצלי? יכול להיות שזה משהו אחר?
אומנם תוצאות בדיקת הפאפ יגיעו רק בסוף החודש אבל אני לא מבינה מה קורה פה...
ובנוסף יש לי שאלה אם עכשיו אני אקיים יחסי מין זה שוב פעם יתפרץ?
סליחה על המגילה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרחטה
פרופ` יוסף מנצ`ר21/09/2009שלום רב,
אינני יודע כמובן מה ראתה הגינקולוגית. קורה לעתים רחוקות שיבלות מין נעלמות מעצמן. יחסי מין אינם גורמים ל"התפרצות". מה שלא יהיה כדאי לך לעשות את הפאפ ואת הקופוסקופיה.
שנה טובה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לתשובתך
אנה21/09/2009לא הבנתי למה הייתה כוונתך בזה שאמרת שלא כדאי לי לעשות את הפאפ והקולפוסקופיה
אם זה נעלם לעיתים רחוקות אז איך זה יכול להיות שזה נעלם? זה אומר שהגוף שלי מצליח לבד להתמודד עם הנגיף וזה אומר שהכל בסדר? או שזה עדיין יכול להתפרץ בכל רגע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלריטה
פרופ` יוסף מנצ`ר23/09/2009לא הבנת את המשפט בצורה נכונה. כתבתי שכן כדאי לך לעשות את הפאפ והקולפוסקופיה.
נכון הגוף לעיתים מתגבר על הקונדילומות.
בהנחה שאמנם היתה קונדילומה: מאחר והנגיף נמצא גם בעור הנראה תקין, נגעים יכולים להופיע מחדש.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

