מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם פאפ מעיד בוודאות? דחו בבקשהגלית05/11/2009
אני חייבת לדעת בדחיפות האם בדיקת פאפ מעידה בוודאות שאין לי סרטן צוואר הרחם? שכבתי עם מישהו ועכשיו הוא רוצה לדעת אם הוא לא מדביק את בת זוגו הנוכחית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגלית
פרופ' עמי פישמן07/11/2009שלום רב,
בדיקת פאפ היא בדיקת סריקה לזיהוי ממצאים טרום-סרטניים של צוואר הרחם. אין שום בדיקה שהיא מדויקת ב- 100%.
חשוב המכלול הקליני: אם אין לך סימפטומים חריגים (כמו דימום או הפרשות חריגות) והבדיקה הגינקולוגית תקינה ובנוסף גם בדיקת הפאפ תקינה - סביר שאין לך סרטן צוואר הרחם.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פפילומהקרן03/11/2009
שלום
אני בת 26 ולפני שנה וחצי, בעיקבות בדיקת פאפס, התגלה שיש לי את וירוס הפפילומה. עשיתי בדיקת קולפוסקופיה והתשובה הראתה שאני צריכה להיות במעקב.
לפני כחודש שבתי לעשות בדיקת פאפס נוספת שהראתה שעדיין יש לי עקבות של פפילומה ולכן כעת רופאת הנשים שלי יעצה לי לשוב ולעשות שוב פולקוסקופיה.
אני לא מבינה מדוע? המחלה לא עוברת וצוואר הרחם שלי נקי.
מה עושים הלאה ומה הבדיקה יכולה לגלות? האם אצטרך לצרוב את צוואר הרחם ואם כן האם זה התהליך כואב? מה לגבי החלמה ממנו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לקרן
פרופ` יוסף מנצ`ר05/11/2009שלום רב,
אין תרופה לנגיף. הוא בד"כ נשאר שנים אחדות עד שמערכת החיסון מתגברת עליו. כל זמן שהוא לא גורם לבעיות בצוואר הרחם אעין חשיבות לנוכחותו.
את צריכה להיות בהמעקב ואין צורך בשום צריבה.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן צוואר הרחםרוחמה02/11/2009
שלום,
גיסתי הוזמנה לקוניזציה שנייה בתאריך 28.10, בבדיקה שהיתה בהרדמה מלאה עלו הממצאים הבאים:
נמוש גידול המגיע עד דפנות האגן משמאל ותופס את הפורניקס השמאלי והאחורי לכן שלב המחלה הינו לפחות BIII במחזית הלדן נראה גידול מתפורר ומדמם לצגע קל. המטופלת זקוקה לטיפולי כימוטרפיה.
מה שלב המחלה?,
והאם להקרנות יש תופעות לוואי כמו לכימוטרפיה? כי היא צריכה לעבור 5 הקרנות בשבוע וטיפול כימוטרפי אחת לשבוע- סדרה של חמישה שבועות,
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן צוואר הרחם
פרופ` יוסף מנצ`ר02/11/2009שלום רב,
על פי התיאור שלב המחלה אמנם מתאים ל -IIIB.
הטיפול המקובל כיום הוא בכימו-רדיותרפיה ז.א. מתן בו זמני של כימותרפיה וקרינה. מאחר ומינון הכימותרפיה הוא מופחת, תופעות הלוואי הן בעיקר של הקרינה. על הרופא המטפל לפרט אותן לפני תחילת הטיפול.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בשחלות עם מחלות ריאות COPDאתי עמיר30/10/2009
מבקשת עזרה דחוף...אני סובלת ממחלת ריאות קשה שניקראת COPD ולאחרונה גיליתי שיש לי סרטן בשחלות...הרופאים לא ממהרים לנתח אותי,מבקשת עזרה דחוף בעיצה או ברעיון איך ומה לעשות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאתי
פרופ' עמי פישמן31/10/2009שלום רב,
הטיפול בסרטן שחלות כולל ניתוח וטיפול כימי.
מחלות הרקע (כולל COPDׂ ) ומצבך הבריאותי הכללי ישפיעו על ההחלטה על צורת וסדר הטיפול.
אני מניח שהצוות המטפל יציג לך את האפשרויות כולל מאזן היתרונות והחסרונות המלווים את כל האפשרויות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז זהו שלא.....
אתי עמיר31/10/2009זו בעצם הבעיה שצוות הרפואי איבד כביכול את התקווה ככה אנו מרגישים, שהם לא ממהרים לטפל בבעיה מכורח הסיבות..לפני כשבועיים היא הושפזה בטיפול נימרץ הרופאים יותר נכון רופאה מסויימת לא מיהרה לחבר אותה לחמצן היא טענה שהיא חולה סופנית ושחבל על המאמץ והינה היום היא לפני שיחרור הביתה...השאלה מה עכשיו ומה עושים אף אחד לא עוזר......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בעקבות הסרת רחם יכול לחזור משהוDORIT29/10/2009
אימי בגיל 75 לפני כשנה התגלה אצלה גידול סרטני ברחם ועברה כריתת רחם ושחלות ..
בעקבות הניתוח הובהר שהצליחו להוציא את כל הגידול והוא לא חדש לדופן הפנימי של הבטן.
לא הייתה מחוייבת בהקרנות (גם מבחינתה סירבה ) חששה שההקרנות למניעה יהיו סיכון לאברי השתן או קושי סבהתמודדות עם המערכת החיסונית שלה.
כעבור חצי שנה בבדיקה הכל היה נקי וכל הבדיקות הראו על אי קיום...
עכשיו במהלך החודש האחרון היא סובלת מכאבים בבטן התחתונה, כאילו הבטן נופלת על החלק התחתון ולוחצת לה, לא יכולה לישון על הבטן, וכאב לעיתים דוקר.
הלכה לבדיקה אונקולוגית ובבדיקה ידנית היו לה כאבים נוראים, בבדיקה אוטרסאונד וגינלי נמצא- ממצא באגן לא היה כתוב גודל ולא סוג .
היא אמורה לעבור ביופסיה.
שאלתי- 1.האם מחויב הממצא להיות גידול?
2, האם בהמצאות גידול יש כאבים כמתואר?
3. האם יתכן שיש סיבות אחרות לכאב כגון- דלקת או התפתחות צ'יסטה דלקתי בדופן הבטן בגלל הניתוח?
4. האם יש סיכוי גבוה באבחנה לגידול?
5. במידה ויש ממצא גידול האם תצטרך לעבור ניתוח נוסף או ממליצים על טיפולים תרופתיים?
אימי לא תסכים לטיפולים כימוטרפיים וכדו לכן אני שואלת את השאלות כדי להיערך נפשית ופיסית בהמשך הדרך.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדורית
פרופ' עמי פישמן31/10/2009שלום רב,
אם יש ממצא באגן - מומלץ להשלים ברור ולקבל אבחנה.
הטיפול יהיה בהתאם לאופי הממצא.
כמובן שאם יתברר שהממצא באגן קשור באבחנה הראשונית של היגדול ברחם - תהיה לכך השפעה על המשך ההחלטות הטיפוליות.
אפשר לברר את כל אחת מהאפשרויות שציינת כסיבה לכאבים ולטפל בהתאם.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובתך לממצא באגן כשנה אחרי
DORIT03/11/2009תודה על תגובתך ובהמשך...
אימי עברה את בדיקת הביופסייה
הממצא שגודלו היה 70 מ"מ
הוצא נוזל רב שלפי הרופא שעשה את הדיקור
נאמר- מוגלה בכמויות!
המשך השיחה שלי עם האונקולוג- שאלתי האם אימי צריכה כיסוי אנטיביוטי?
תגובתו- אין צורך במקרי דיקור לכיסוי אנטיביוטי
אמרתי- אבל הרופא אמר שנראה שהנוזל... הינו מוגלתי..
הרופא האונקולוגי: "לצערי לי זה נראה כחזרת הגידול אבל בכל מקרה נצטרך לדעת בודאות בעקבות המעבדה..
שאלתי-
1. האם צריך מחוייב טיפול אנטיביוטיקה בעיקבות דיקור?
2. האם ניתן לרופא מומחה לאבחן בראייה ראשונית כללית טיב הנוזל? סרטני או לא ?
3. האם יש גידולים הנצפים כציסטות והינם סרטניים?
4.האם זה שכיח שאנשים בעקבות ניתוח להוצאת גידולים כולים לפתח ציסטות שאינן סרטניות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ' עמי פישמן07/11/2009שלום רב,
ההחלטה על טיפול אנטיביוטי - תילקח על ידי הרופא המטפל. לא בכל מקרה נדרש טיפול כזה.
אני משער שהנוזל שנוקז נשלח לבדיקה מעבדתית. ההחלטות על הצורך בהמשך טיפול וסוג הטיפול ייגזרו מתושבת המעבדה והערכה מיקרוסקופית ולא מראייה מאקרוסקופית.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגיעה תשובת הבדיקה הפתלוגית
DORIT20/11/2009בהמשך לשאלותי
הבדיקה הראתה על הישנות המחלה - כרגע נמצא באזור בטן תחתונה במקום שהתגלתה הציסטה שעברה דיקור והוצאו ממנה נוזלים רבים.
האונקולוג ממליץ על הקרנות שכנראה תצטרך לקבל-
1. האם הקרנות כואבות באזור זה של בטן תחתונה?
2. מהן מספר ההקרנות שבדרך כלל ניתנות במקרה זה ובאיזה תכיפות?
3. האם צריכים אשפוז או יום יומי?
4. האם מספיקות הקרנות או שתצטרך בסוף גם ניתוח?
5. מהי תוחלת החיים(כמובן סטטיסטית) למי שהתגלה גידול סרטי ברחם, הוצא הגידול הרחם, השחלות.. וכעבור שנה מתגלה ציסטה שהיא גידול שהתחדש?
אשמח לקבל כל תגובה גם אם היא קשה כדי שנוכל להיערך ולהתמודד "ברוח חיובית" עם המצב הקשה.
להזכירך- מדובר על גיל 76* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ברירית הרחםחנה29/10/2009
אני בת 29. נישאתי לפני כעשרה חודשים.
המחזור מאז החתונה לא סדיר במיוחד (28, 25, 35 ימים הפרש ועוד). במהלכו יצאו לי ממש גושי דם גדולים שהלחיצו אותי מאד ופניתי לרופאת נשים. היא שלחה אותי לאולטראסאונד וגינאלי ובו התגלה חשד לפוליפ או אפילו לשניים. היא לא הסתפקה בתוצאות ושלחה אותי לאולטראסאונד נוסף. בו התגלה שיש פוליפ. בעלי ואני הלכנו לרופאת פוריות כדי לבדוק האם ישנן בעיות פוריות (הגענו אליה אחרי שבעה חודשים של ניסיון לערך) והיא שלחה אותי לבדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית. בה התגלה שאכן יש פוליפ ושצריך להסירו.
עברתי הליך שנקרא היסטרוסקופיה ניתוחית וגרידה שבמהלכם הוסר הפוליפ.
כעבור שבועיים זומנתי בבהילות לביה"ח ושם נמסר לנו כי בפוליפ שהוסר נמצאה נקודה של גידול שלא נתפתחה. לטענת הרופא, יש מחסור בפרוגסטרון ורירית הרחם עבה.
לפי אבחנתו על מנת להיות בטוח שהכל תקין הוא רשם לי לקחת את כדור הפרוברה 3 פעמים ביום במשך שישה חודשים.
עשיתי בדיקת CA-125 והממצא היה 7.5. נמסר לי שזה תקין
אני נוטלת את הכדור כבר חודשיים ולפני כעשרה ימים התחלתי לדמם (נראה כמו ווסת) - ברצוני לשאול מה הסיבה לכך? נאמר לי שבעת נטילת הפרווברה לא אדמם כלל.
נראה שהרופא שלי מודאג וביום רביעי הקרוב יש לי ניתוח שבמהלכו תבוצע היסטרוסקופיה ופיפל.
אשמח לחוו"ד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחנה
פרופ' עמי פישמן31/10/2009שלום רב,
כדי לתת חוו"ד יש לקבל תשובה מדויקת ומלאה של הבדיקה ההסטולוגית מכריתת הפוליפ.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביקורות לאחר קוניזציהריוי29/10/2009
אני בת 27
לפני כשנה התגלו בביופסיה תאים טרום סרטניים CIN2+3 ומיד עברתי קוניזציה בצואר הרחם, לאחר 6 חודשים עשו לי בדיקת PAP שלא יצא תקין , והרופא ביצע לי PAP חוזר לאחר 3 חודשים . הבדיקה נלקחה בביצוע קולופוסקופיה ובזמן הבדיקה הרופא אמר לי שהקולופוסקופיה נראית תקינה וככל הנראה ה PAP יצא לא תקין כי לפעמים אחרי פעולה כירורגית התאים משתנים בצואר הרחם ונראים בבדיקה לא תקינים.
אני בהמתנה לתשובה של ה PAP ושאלותי הן
אם קולופסקופיה יותר מדוייקת ,מדוע לא נלקחה ביופסיה במקום ה PAP החוזר?
מה עושים אם שוב התאים הטרום סרטניים חוזרים , האם זה אומר שאני צריכה לעבור שוב את הפעולה הכירורגית?
האם זה לא מסכן את הסיכוי שלי להרות ?
מה הסיכוי להתפתחות סרטן ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לריוי
פרופ' עמי פישמן31/10/2009שלום רב,
המעקב משלב פאפ וקולפוסקופיה.
החלטה על צורך בקוניזציה חוזרת - תלקח על סמך תשובות של הבדיקות האלה.
במידה ויש מעקב הולם אחרי ממצאים טרום-סרטניים, הסיכון לסרטן הוא אפסי.
תופעת לוואי אפשרית אחרי קוניזציה היא אי-ספיקה של צוואר הרחם. לכך, יכולה להיות השפעה במהלך ההריון ולכן דרוש מעקב הריון תואם.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן צוואר הרחםמיכלי28/10/2009
אני בת 61 לפני 10 חודשים התגלה אצלי סרטן צוואר הרחם. עברתי הקרנות + ברכיטראפיה וכימוטרפיה. ב PAT CT האחרון שעשיתי לפני מס' שבועות התגלו דלקות בצוואר הרחם ולפי זה הוחלט לבצע ניתוח להסרת הרחם. כמו כן, עברתי בדיקה סיטולוגית מכיפת הנרתיק/צוואר והיא שלילית לתאים ממאירים. כיום אני מרגישה טוב ומתפקדת רגיל. שאלתי היא האם היתוח להסרת הרחם הוא הכרחי? או שאני יכולה להשאר כפי שהמצב היום? אני אובדת עצות ולא מצליחה לקבל את התשובות המלאות עם כל הנתונים והסיכונים לניתוח. אודה לתשובה כנה וישירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיכלי
פרופ' עמי פישמן31/10/2009שלום רב,
אין פרוטוקול טיפול אחד כיוון שיש גישות שונות אחרי השלמת הטיפול הראשוני (הקרנות+טיפול כימי).
לחלק מהמטופלות יהיה יתרון בכריתת הרחם אחרי סיום הטיפול הראשוני וההחלטה על כך חייבת להיעשות עם הצוות המטפל שיציג את כל המאזן של היתרונות והחסרונות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת ביופסיהאנה21/10/2009
שלום,
אחרי בדיקת פאפ התוצאה שהתקבלה היא CIN 1
ונישלחתי לקולפוסקופיה שבמהלכה נלקחה ביופסיה כי לוודא ממה שהבנתי את הרמה האמיתית של ה HPV ולהחליט על דרכי הטיפול
במהלך הבדיקה נאמר לי כי אין ספק שנידבקתי במחלה למרות שהקנדילות נעלמו מעצמן
אך כעבור חודש כשהגיעו התוצאות התברר כיביכול שאין זכר למחלה והתבקשתי לעזות בדית פאפ רק עוד שנה
אני לא מבינה את המתרחש אומנם אני מאושרת מהמצב כי הבנתי מהרופאה שאני בריאה כביכול ואין צורך בשום טיפול
אבל איך זה יכול להיות מה עכשיו זה אומר על המחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאנה
פרופ' עמי פישמן24/10/2009שלום רב,
בדיקת הפאפ היא בדיקת סריקה בלבד ולא קובעת אבחנה.
אם תשובת הביופסיה לא הדגימה CIN, אין צורך בברור נוסף וההמלצה לבדיקת מעקב חוזרת מוצדקת.
ברוב המקרים, HPV נוכח ולא גורם לכל נגע, ואין צורך בכל התערבות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אנה25/10/2009אבל אני עדיין מדבקת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטות בשחלותזהבה21/10/2009
שלום, אני בת 49 בבדיקת אולטרסאונד גילו לי שתי ציסטות עכורות(אחת בכל שחלה) אחת בגודל 5 ס"מ והשניה בגודל 6 ס"מ. בדיקת ה-CA125 =88. הייתי אצל שני גניקולוגים. שניהם אמרו שהממצאים מתאימים לאנדומטריומה. הראשון אמר שבהתאם לגיל שלי, גודל הציסטות ומכך שמדובר בשתי השחלות, אין כל אפשרות לדעת באופן מוחלט שלא מדובר בגידולים ממאירים, ויש הכרח לנתח ולהוציא את השחלות.
השני- טען שלפי האולטרסאונד הוא יכול לקבוע בוודאות של 1000(!)% שמדובר באנדומטריוזיס ואין צורך לעשות כלום.
שאלה ראשונה: מי מהם צודק? אני לא אוהבת את הרעיון של ניתוח ומעבר לבלות, אולם אינני רוצה לקחת סיכון שיש סרטן בגופי.
שאלה שניה: המצדד בניתוח אמר שראה נגעים גם באגן ומסביב למעיים (שיכולים להסביר את כאבי הבטן העזים מהם סבלתי בשנה האחרונה) ושיש צורך בבדיקת אם.אר.אי דחופה כדי לקבוע אבחנה מבדלת בין תהליך תופס מקום מפושט לבין אנדומטריוזיס (למרות שלדעתו כמעט בטוח זה לא ממאיר)., הגניקולוג השני כלל לא בדק וטען שאין שום אפשרות לראות נגעים באגן בבדיקת אולטרסאונד.
אז גם כאן מי צודק?
אודה לכם מאוד על תשובתכם.
זהבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לזהבה
פרופ' עמי פישמן24/10/2009שלום רב,
חשוב שתקבלי מידע נוסף כלהלן:
- תיאור מפורט של הממצאים בבדיקת האולטראסאונד.
- השוואה של הממצאים לבדיקות אולטראסאונד קודמות.
- תוצאות CA-125 חוזרות.
אחרי איסוף כל הנתונים:
בגיל 49, עם ממצאים סונוגראפיים מורכבים בשחלות (שלא היו בבדיקות קודמות) ובנוכחות ערכים עולים של CA-125 - אני הייתי ממליץ על לפרוסקופיה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידבקות בשנית לאחר קוניזציההילה19/10/2009
שלום,
עברתי קוניזציה לפני מס חודשים,עדיין לא עשיתי ביקורת.
שאלתי:
האם בן זוגי יכול להדביק אותי שוב,הבנתי שלאחר הידבקות אחד מבני הזוג הוירוס ממשיך לקנן בגוף לכן מה הפתרון?אמצעי מניעה תמידיים ,טיפול לגברים(איזו בדיקה קובעת אם אכן הוא נושא את הוירוס) הוא לא רלוונטי,מה עושים?
בנוסף רציתי לדעת,האם יש טעם לעשות את החיסון לוירוס?לי היה את וירוס מס 16,18.הבנתי שיש חיסון שמכיל הגנה לוירוסים נוספים עצתך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הידבקות בשנית
פרופ` יוסף מנצ`ר19/10/2009שלום רב,
את כבר נדבקת על כן לא תהיה "הידבקות" נוספת באותם הזנים. אין צורך באמצעי מניעה (הכוונה לקונדום?)
לא כתבת למה עברת קוניזציה. תמתיני לתשובה. אם כל הנגע נכרת, הסיכוי להישנות המצב נמוך מאד.
אין צורך בבדיקת בן הזוג - אין ספק שהוא נושא את הווירוס.
החיסון "גרדסיל" הוא נגד 4 זנים - 6,11,16,18. הוא יגן בפני הידבקות בזנים 6,11.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואר הרחם מוגדל בלתי אחידאמי5515/10/2009
רקע: בת 30 לא נשואה, מזה 3 חודשים לא מרגישה טוב(חולשה, תחושת שרפה בקיבה, כאבים בעמוד השידרה,כאבים בחלל הבטן, ירדה כ 8 ק"ג בחודש
בוצע CT חזה:
בחלון עצם בגופי החוליות D8,D9 הודגמו מוקדים ליטיים עם טרבוקולציות גסות בקוטר עד 1.1 ס"מ
בוצע CT בטן:
כבד אינו מוגדל, הודגמו מס ממצאים היפודנסיים בקוטר עד 0.6 סמ בשתי אונותיו של הכבד
צואר הרחם מוגדל בלתי אחיד עם הסננת שומן סביבו
וכן היפרקלצמיה שמופיעה בעקביות בבדיקות דם עד 10.5
מה המשמעות? מה מומלץ להמשיך לבדוק. לאיזה רופא לפנות? אנחנו ממש אובדי עצות אל מול הסבל שלה (היא כל היום בוכה שכואב לה ושהיא חלשה
יש לציין שאחותה חולה בסרטן לימפה_בת 31* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן17/10/2009שלום רב,
ממליץ לפנות לבדיקה לרופא אונקולוג
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בסרטן הרחם והשחלהאשר15/10/2009
שלום רב.
אימי חולה בסרטן הרחם עם התנהגות של סרטן השחלה .
הובא לידיעתי על קיומה של תרופה חדשה שאושרה ע"י ה FDA ושמה YONDELIS .
האם אתה מכיר את התרופה ? השפעתה ? האם היא יכולה להתאים למחלתה של אימי ?
תודה ,אשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאשר
פרופ' עמי פישמן17/10/2009שלום רב,
לפי התיאור אני משער שהאבחנה היא סרטן רירית הרחם מסוג serous papillary.
המידע העדכני על Yondelis בקשר לסרטן שחלות כולל אינפורמציה מוגבלת על טיפול בהישנות של המחלה.
אין כל מידע על טיפול בתרופה הזו באבחנה של סרטן רירית הרחם מסוג serous papillary.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוג הסרטן
אשר25/10/2009פרופסור פישמן שלום .
סוג הסרטן של אימי הוא : malig neo uterus
clear cell adenoca nos
malig neo cervix uteri nos
האם תוכל להתיחס לתרופה שציינתי לפי סוג הסרטן המצוין ?
תודות ,אשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ' עמי פישמן25/10/2009שלום,
כל מה שכתבתי - בתוקף.
אין מידע על yondelis בהקשר לסוג הסרטן הזה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכויי החלמהמיה13/10/2009
לפני כ4 חודשים עברתי ניתוח של כריתת את צוואר הרחם לאחר טיפולים קודמים של כימותרפיה.
כיום אני בתפקוד רגיל.
האם החלמתי?
השבוע ישנו כנס של האגודה למלחמה בסרטן שבעקבתו נערך סקר שבו לאחר 5 שנים יש אחוזי החלמה גבוהים בסוגים שונים של סרטן.
כרגע אני בשלב של החלמה?
אני מאוד מודה לכם.
מיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ברחם
זהבה חיימוביץ21/03/2015רק השבוע נודע לי הדבר וטרם קבלתי פרטים נוספים, אני בת 64 מה סכויי ההחלמה בגילי, לא עשיתי מימי הפלה שלוש הריונות ושלוש לידות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימפטומים לסרטן ?יודל10/10/2009
שלום רב,
בחודש האחרון אני חווה תופכות שלא אופנייניות לי :
הפרשות ווגניליות מרובות בעלות ריח חריף במיוחד (אין שום גרד שמלווה לזה) בטן מאד מאד נפוחה ( גזים אין ) וכאבים מדי פעם בקיום יחסי המין, מעבר לכך עייפות מאד גדולה וחוסר אנרגיות , ומצב רוח מאד מוזר, מה כדאי להתחיל לבדוק במיידית , אני מתחילה לחקור וחשש גדול מתחיל לקנן בי !
אני יכולה לסכם את כל התחושות הללו ב : " משהו בגופי אינו כשורה ואני לא יודעת מה "
אשמח אם אקבל הנחיות/המלצות לאילו בדיקות מהירות עליי להתחיל לקבוע ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליודל
פרופ' עמי פישמן17/10/2009שלום רב,
ממליץ להתחיל בבדיקה של רופא נשים.
הוא יכוון אותך לבדיקות העזר הנוספות הנחוצות.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך
יודל17/10/2009פניתי לרופא הנשים
שעשה בינתיים פאפ
בדק בדיקה ידנית וכן אולטרסאונד, בבדיקה זו על פניו לא ראה ממצאים מחשידים .
רופאת המשפחה שלחה אותי לבדיקות דם .
הבטן אני מרגישה רק גדלה ושוב חייבת להדגיש שאין לי גזים .
ביקשתי גם לעשות קולונוסקופיה
באם יש כיוונים נוספים שאפשר לבדוק בו זמנית
אשמח להמלצה בכ"ז.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לנורית
פרופ' עמי פישמן17/10/2009בהתאם לגילך ותוצאות הבדיקה הגופנית ובדיקות הדם,
תופני לבדיקות נוספות כולל קולונוסקופיה / גסטרוסקופיה וCT בטן ואגן
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

