מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פוליפ רחמימישהי08/08/2009
שלום רב!
אני בת 31. אחרי 3 הריונות. מתוכם הפלה 1. לפני ההפלה היבחנו אצלי ברירית הרחם פוליפ פיברורנולרי, אם הבנתי נכון על רקע היפרפלזיה רחמית מסוג ציסטית פיברונולארית???
מה הטיפול המומלץ? חוששת מסרטן?
איזה מעקב זה דורש?
בתודה
גלינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגלינה
פרופ` יוסף מנצ`ר09/08/2009שלום רב,
המונח "ציסטית פיברונולארית" לא קיים. את כנראה שיבשת. האם הפוליפ נכרת? מה בדיוק הייתה התשובה הפתולוגית?
בברכה,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא בדיקת פאפאופלית03/08/2009
לפני כ - 3 חודשים ביצעתי בדיקת פאפ לא קיבלתי תשובות בדואר
כפי שהרופא הבטיחה. לאחר שהתקשרתי למרפאה אמרו לי שיזמינו
אותי לבדיקה נוספת. מב זה אומר? שיצא לא תקין? יש סיבה לדאגה?
ועד שאלה. אני אמורה לקבוע תור לבד או לחקות לזימון מרופאת נשים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאופלית
פרופ` יוסף מנצ`ר03/08/2009מבלי לדעת את התשובה המדויקת קשה לדעת למה הזמינו אותך לבדיקה נוספת. אין סיבה שלא תקבעי תור לבד.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן צוואר הרחםבתיה02/08/2009
שלום רב
ברצוני לקבל יעוץ בדבר: בת 42 מחזורים סדירים עוברת כל שנה בדיקת פאפ,לפני כחודש ימים קיבלתי הפרשה דמית קלה לאחר קיום יחסי מין וזה עבר הופניתי לבדיקת קולופסוקופיה ,שאלתי היא לפני שנה עברתי בדיקת פאפ ובדיקת צוואר הרחם האם יכול להתפתח ס רטן תוך שנה? בבדיקת הפאפ שלפני שנה השתמשתי לפי זכרוני בשטיפה וגנילית לפני הבדיקה כשהתקלחתי ובמגבונים לחים כשנכנסתי לפני הבדיקה לרופא האם יכול להיות שע"י זה טישטשתי תאים סרטניים ולכן הבדיקה יצאה תקינה? ממה צריך להמינע וכמה זמן לפני הבדיקה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לבתיה
פרופ` יוסף מנצ`ר03/08/2009סרטן צוואר הרחם מתפתח בד"כ בצורה איטית מאד ועובר דרך שלבים טרום סרטניים האמורים להתגלות על ידי פאפ. אין סיכוי שהמגבונים השפיעו על תוצאות הבדיקה. אין צורך בשום הכנות לקראת הקולפוסקופיה.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הרחם ותוחלת חייםחגי02/08/2009
שלום רב לרופאים המכובדים.
אני מעוניין לדעת מהי תוחלת החיים לאישה לאחר כריתת רחם בעקבות סרטן הרחם? האם לאחר כריתה מלאה (ומוצלחת, לצורך העניין) החיים חוזרים למסלולם ולשיגרה, או שמא תוחלת החיים יורדת בממוצע?
תודה על ההתייחסות וערב טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחגי
פרופ` יוסף מנצ`ר03/08/2009ההיוותרות אחרי טיפול בסרטן רירית הרחם תלויה בשלב (מידת התפשטות המחלה) ובגורמים נוספים.
בד"כ המחלה מתגלה בשלב מוקדם - על כן הסיכוי לתוחלת חיים רגילה הוא מצויין.
בברכה
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוחלת חיים בסרטן הרחם
חיפאי05/08/2012אצל אשתי התגלה סרטן הרחם מסוג SEROUS PAPILLARY מפושט לפני 5 וחצי שנים.
עברה ניתוח להסרת הרחם , השחלות, החצוצרות ובלוטות לימפה . אחרי הניתוח עברה
מחזור של טיפולים כימיים עם טקסול וקרבו פלאטין וכן חודש הקרנות וטיפולי ברכיתרפיה.
לאחר הטיפולים הייתה תקופת רגיעה מסויימת ואחריה חזרה המחלה. שוב עברה אשתי סדרה של טייפולים כימותרפיים של טקסול וקרבופלאטין. אחרי הטיפולים הייתה תקופת רגיעה ובמהלכה התחילה לקחת טמוקסיפן למניעת חזרת המחלה. למרות זאת בספטמבר 2011 במהלך ניתוח בקע נתגלו בחלל הבטן גרורות . הרופא החליף את התרופה ללטרוזול
(בעקבות המלצה של בדיקת טארגט נאו) והיא לוקחת אותה כבר 3 חודשים. לצערי התרופה לא הייתה אפקטיבית והסמן עלה מ1254 ל 1585.
הבעייה עם סוג זה של סרטן היא שאין תרופה מיוחדת לו (בגלל התחלואה הנמוכה חברות
התרופות ומכוני המחקר אינם משקיעם בפיתוח תרופות מיוחדות לסרטן הרחם) והרופאים נאלצים לנסות לטפל בגידולים באמצעות תרופות המטפלות בסרטן השד ובסרטן השחלות
המתנהגים בצורה דומה לסרטן הרחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה צואר הרחםליאת19/07/2009
בעוד כשבוע אני אמורה לקבל תשובת ביופסיה, רציתי לדעת אים יש ממצא בבדיקה שהוא ממאיר אז אמורים להיתקשר אליי ליפני שיעבור חודש מלקיחת הביופסיה או שאין קשר לממצא, תמיד תשובת ביופסיה מיתקבלת לאחר כחודש בערך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לליאת
פרופ' עמי פישמן28/07/2009שלום רב,
זמן קבלת התשובות תלוי במעבדה ואינו זהה בין כל המעבדות.
ממליץ לברר מה הזמן הצפוי במעבדה שאליה נשלחה הבדיקה שלך.
בברכה,
פרופ' פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בסרטן הרחםאשר15/07/2009
ד"ר שלום.
אימי חולה מזה ארבע וחצי שנים בסרטן הרחם עם תופעות של סרטן השחלות.
טופלה לאחורנה בטקסול עד להופעת נורופתייה חריפה ,הסמן עמד על 750 .
הוחלט להתחיל בטיפול אחת ל3 שבועות בקרבופלאטין וב cyclophosphamide .
האם תופעות הלואי קשות בטיפול מעין זה ?
האם תהיה נשירת שיער (מלאה או חלקית ).?
האם ישנו טיפול אחר מומלץ ?
תודה ,אשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתין לתשובה
אשר16/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לאשר
פרופ' עמי פישמן18/07/2009שלום רב,
גם לשילוב הכימי הזה יש תופעות לוואי וחלקן יכול להיות בדרגה חומרה גבוהה.
השילוב הזה יכול לגרום נשירת שיער , אם כי לא מלאה כמו בשילוב עם טקסול.
אני משער שניתן לקבל מידע על אופציות נוספות מהצוות המטפל שמכיר את ההסטוריה של המחלה אצל אימך כולל הטיפולים הקודמים שכבר קיבלה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אשר19/07/2009תודה על התשובה .
האם ישנו טיפול בכדורים אשר עשוי לעזור במקום הטיפול הכימוטרפי הנ"ל ?
האימא טופלה בתחילת המחלה בקרבופלטין .
לאחר חזרת המחלה קיבלה 6 מחזורי טיפול בקרבופלטין.
וי.פי.16 .
לאחר מכן טקסול במינון שבועי .
מרגיש אובד עצות.....מצד אחד היא צריכה לקבל טיפול ,מצד אחר מה לגבי איכות החיים??
בלי שום התחייבות ,האם היית מנסה דרך טיפול שונה בטיפול הכימוטרפי ?
סליחה על אורך השאלה.
אשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ' עמי פישמן23/07/2009שלום רב,
אני מסכים עם התחושה הקשה לגבי המורכבות של השיקולים בהתחלת קו טיפול נוסף מול איכות החיים על רקע תופעות הלואי.
לצערי, אין מרשמים נסתרים למצב הקשה הזה.
כל טוב
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאים טרום סרטניים בצוואר הרחםמור14/07/2009
שלום,
אני בת 30 מעשנת.לאחר בדיקת פאפ שיצאה לא תקינה ביצעתי בדיקת צוואר הרחם במיקרוסקופ ונלקחה ביופסיה.
הרופא שבדק אמר שאכן נראה לא שתוצאות הפאפ נכונות וכי יש חשש לתאים טרום סרטניים בשלב מתקדם ויש צורך בכריתה חלקית של האזור.
אבקש לדעת יותר פרטים מאחר ולא קבלתי:האם זה הכרחי ניתוח מאחר וראיתי שיש טיפול בלייזר(יכול להיות שבאופן פרטי כן ניתן לבצע זאת ולא דרך קופח או שאין קשר),כמה זמן אורך ניתוח ניתוח מסוג זה,האם ההחלמה מהירה,מה אחוז ההצלחה לאחר כריתה של האזור הזה,האם ניתן להביא ילדים לעולם לאחר מכן .
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למירית
פרופ` יוסף מנצ`ר14/07/2009לשם החלטה על טיפול צריך אבחנה. אבחנה לא ניקבעת על פי הפאפ וגם לא על פי קולפוסקופיה אלא רק על פי תשובת הביופסיה. יש להמתין לתשובת הביופסיה ועל פי זה להחליט על טיפול (אם בכלל).
בברכה,
פרופ' . מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק לצורך הבהרה
מור15/07/2009האם מבדיקה מיקרוסקופית לא ניתן להסיק כי מדובר בתאים טרום סרטניים כי הרופא אמר חד משמעית שזה כך.ותוך כמה זמן אמורה להתקבל תשובה מהביופסיה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמירית
פרופ` יוסף מנצ`ר16/07/2009ביופסיה היא נטילת קטע קטן של ריקמה לשם בדיקה במיקרוסקופ. הקולפוסקופיה איה בדיקה מיקרוסקופית. יש להמתין לתשובת הביופסיה. בד"כ זה לוקח כשבוע שבועיים.
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעברתי את זה...
שירלי07/08/2009שלום לך...
אני יודעת על מה את מדברת,בדיוק.
לפני 4 שנים עשיתי בדיקת פאפ שבה משהו לא היה תקין,נשלחתי לבדיקה המקיפה שם היה חשש.נלקחה ביופסיה ושם לאחר חודש קיבלתי תשובה שיש תאים טרום סרטניים,ברמה הכי מתקדמת,אחת לפני הסרטני(3).אני חייבת לציין שעולמי חרב עליי,לא ידעתי מה זה יום ולילה.גם אני שאלתי את אותן שאלות שאת שואלת כי רציתי עוד ילדים...עברתי ניתוח שבו הוסר חלק מצוואר הרחם,החלק הנגוע.התמדתי בביקורות,כדי לוודא שזה לא חוזר.אחרי שנתיים,נכנסתי להריון באופן ספונטני,הריון שהחזיק יפה עד שבוע 38 (פחדתי כי אומרים שיש סיכון ללידות מוקדמות).
אז רק כדי להרגיע ולומר לך ששום דבר הוא לא סוף העולם.
אני כותבת לך את האי מייל שלי במידה ואת מעוניינת לדעת עוד פרטים,בהצלחה
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח וטיפולי כימורינה10/07/2009
אני כבת 60
התגלה אצלי סרטן שחלות - רחם מפושט לחלל הבטן. בין 8 טיפולי כימו נותחתי להסרת רחם ושחלות וניקוי האזורים הנגועים עד כמה שניתן. אני כחודש וחצי אחרי הטיפולים. בעוד כחודשיים יש לי תור לבדיקת מרקרים וייעוץ. במשל כל הזמן מאש הטיפולים יש לי בחילות ושילשולים ותיאבון מועט. לעיתים קרובות גם כאבים עזים דמוי דקירה בבטן. אהי גם מאד חלשה וצריכה לשבת כל 10 דקות מקוצר נשימה. שאלתי היא האם זה סדר היום של חולה כמוני והאם זה נובע מהמחלה או הטיםולים או הניתוח. כמ"כ במרפאה האונקולוגית שלי אי אפשר לדבר עם רופא על בסיס קבוע. מי אם כן יהיה המלוה שלי במצבי - האם רופא הקופה או מי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרונית
פרופ' עמי פישמן11/07/2009שלום רב,
הסימפטומיפ שאת מתארת ובעיקר תחושת החולשה מתאימים למצב שאחרי טיפול כימי. בדרך כלל צפויה הטבה עם שיפור הדרגתי עם הזמן.
כדאי להבהיר את התבנית והאחריות על המעקב עם הצוות המטפל בך (גינקולוג - אונקולוג, רופא משפחה).
כך תמנעי אי בהירות ויוטב לכולם.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה בצוואר הרחםליאת09/07/2009
בת 30 . עקב דימום ארוך הולך וחוזר במשך 4 חודשים בינהם 45 ימים רצופים ללא הופעת ווסת בגלל הנקה מלאה. פאפ לא תקין, קולפוסקופיה ולקיחת ביופסיה. תשובה צריכה להגיע בעוד שבועיים בערך, בתשובה של הקולפוסקופיה היה כתוב "רירית לבנה".
א- מה הכוונה לרירית לבנה
ב- יש לי כמו מיחושים בבטן, דקירות קלות ודחיפות במתן שתן בימים האחרונים. מה זה אומר?
ג- הדימום פסק מיד לאחר הביופסיה. במידה והתשובה מראה על ממצא סרטני מה הטיפול אים כל האיזור נכרת בביופסיה והדימום כבר פסק.{יש צורך בטיפול?}* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לליאת
פרופ' עמי פישמן11/07/2009שלום רב,
התיאור של רירית לבנה בקולפוסקופיה מתאר את המיקום ממנו נלקחה הביופסיה.
כל ההחלטות על צורך בהמשך טיפול ואופי הטיפול ישענו על תשובת הביופסיה.
עליך לפנות לבדיקה לרופא המטפל בכל הקשור לסימפטומים שתיארת.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהדנה09/07/2009
בת 32 עברתי דלקת בנרתיק שלא טופלה עם ריח והפרשות לא נעימות לאחר מספר שבועות שמתי לב שישנם מספר חתיכות בשר מוזרות שיש לי בשפתיין הפנימיות של הנרתיק והן קטנו אומנם אבל נראה לי שהן גודלות וגם מתרבות עוד אשמח אם תתנו לי תשובה במהרת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדנה
פרופ' עמי פישמן11/07/2009שלום רב,
תיאור אפשרי של ממצאים יבלתיים.
עלייך לפנות לבדיקה גינקולוגית כדי לאבחן את המצאים ולטפל במידת הצורך.
בברכהף
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן צוואר הרחםטל08/07/2009
שלום. נודע לי כי בת זוגתו הקודמת של בן זוגי חלתה בסרטן צוואר הרחם בתקופה ששניהם היו יחד. יש לציין כי זה היה לפני שנים רבות ומאז עשיתי בדיקת פאפ כמה פעמים והיא יצאה תקינה.
האם העובדה שחלתה מצביעה על כך שבן זוגי הנו נשא של וירוס הפפילומה וכיצד נ יתן לבדוק זאת? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לטלי
פרופ` יוסף מנצ`ר08/07/2009שלום רב,
יתכן והוא נשא ואפשר לבדוק זאת על ידי בדיקת PCR (רופא עור). לדעתי אין לכך טעם כי גם אם הוא נשא אין מה לעשות. אין טיפול לווירוס.
כל מה שאת צריכה לעשות זה להיות במעקב עם משטחי פאפ.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
טל08/07/2009אם יתברר שהוא אכו נשא, האם יש טעם לקבל חיסון נגד הוירוס? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלה ברשותך.
טל08/07/2009האם יכול להיות שהוא היה נשא בזמן ההדבקות, אך אינו נשא כיום? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן השחלותרותי05/07/2009
קרובת משפחתי אובחנה שחולה בסרטן השחלות לאחר שהגיעה לבית החולים עם מיימת, עם בחילות והקאות. לא ראו מימצאים בצילומים השונים, אלא תאים סרטניים בנוזל שהוצא. הוחלט על טיפול כימו ולאחריו ניתוח. אולם מכיוון שהיא רק עם אניפוזיה כמה ימים ולא אוכלת בגלל הבחילות וההקאות, הוחלט על עיכוב הכימו.
האם זה לא מפחית את הסיכוי להחלמה אם מחכים? או שיותר מסוכן לתת כימו כשמרגישים לא טוב?
היא מצפה מאוד להתחלת הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרותי.
פרופ` יוסף מנצ`ר06/07/2009ישנם מצבים בהם אין ברירה אלא לעקב את מתן הטיפול. עיקוב של ימים אחדים לא ישנה את תוצאות הטיפול.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן צואר הרחםציפי02/07/2009
שלום רב
בת 31 נתגלה סרטן צואר הרחם בדרגה 2 .לאחר 6 טיפולים כימוטרפיים בטקסול וציפלטין נערכה בדיקת פאט סי טי עם pet f 18
הודגם שיפור ניכר עם העלמות הקליטה הפתולוגית שנצפתה בעבר באזור מערכת הרבייה.
גם על פי הסי טי הדגם שיפור במימדים הגלובליים של צואר וגוף הרחם.
כעת הודגמה קליטה פיזיולוגית וסדירה למדי.
אין עדות ללימפאדנופטיה ויראבלית באתרים הנודליים מעל או מתחת לסרעפת.
אין עדות לתהליכים היפרמטבוליים באיברים האקסטרא נודליים החשודים למעורבות במחלה היסודית.
על פי הסי טי אין עדות לשינוי משמעותי בקשריות לימפה אחדות בלבד באגן ובמפשעה מימין אשר נצפו ללא קליטה משמעותית בתוכן וללא עדות לממצא חדש היכול להתאים להישנות המחלה היסודית
האם לפי התשובה הנ"ל אצטרך ניתוח? מה לדעתך הטיפול שצריך להיות בהמשך? בתודה מראש ציפי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לציפי
פרופ` יוסף מנצ`ר02/07/2009לציפי שלום רב,
חסרים פרטים קליניים רבים. למה בחרו לתת כימותרפיה? לא ברור מה הכוונה ב"אין עדות לשינוי משמעותי בקשריות לימפה וכו.."
שאלתך לגיטימית אך מבלי להכיר את כל פרטי המקרה אי אפשר לתת לך תשובה נבונה. את השאלה יש להפנות לרופאים המטפלים בך. זכותך לקבל דעה שניה אך לשם כך צריך סיכום מחלה רפואי מפורט.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לציפי
ליאת19/07/2009אני ממתינה לתשובת ביופסיה, אני מאוד לחוצה ומפוחדת. הייתי מאוד רוצה לדעת כמובן אים תסכימי מה היו הסימפטומים למחלה שהיתגלתה אצלך תודה רבה ורפואה שלימה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה לא ענו לי על השאלה?ליטל01/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
לליטל
פרופ` יוסף מנצ`ר01/07/2009שלום רב,
נצפה איזור בו התבנית לא הייתה לחלוטין תקינה. לא עושים אבחנות על סמך קולפוסקופיה, אלא על סמך בדיקה מיקרוסקופית של ריקמה (ביופסיה).
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לסרטן צוואר הרחם מעל גיל 27יפעת29/06/2009
שלום
האם זה נכון שהיום ניתן לעשות את החיסון גם למי שעברה את גיל27 (אני בת 32) רק שהעלות כפולה? מהי הסיבה שעד עתה החיסון הוגבל לגיל זה?
כיצד אני יכולה לדעת האם אני כבר נשאית של הוירוס ופשוט אינני מודעתת לכך? אני מניחה שבמקרה כזה החיסון מיותר ורק גילוי מוקדם באמצעות בדיקות PAP תקופתיות יכולות לעזור?
תודה
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליפעת
פרופ` יוסף מנצ`ר30/06/2009בישראל אושר החיסון של שתי חברות:
החיסון CERVARIX אושר עד גיל 46. הוא רק נגד שני זנים (16,18) של נגיף ה- HPV (הקשורים לסרטן צוואר הרחם)
החיסון (GARDASIL) הוא כנגד 4 זנים נפוצים של הנגיף (6,11,16,18 ). שניים מהזנים הם הגורם ל-90% מיבלות המין (קונדילומות –שכיחות מאד בישראל)) ושניים הם הגורם ל-70% מסרטני צוואר הרחם (נדיר בישראל). בזמנו הניסויים נערכו (והוכיחו את יעילותן) בקרב נשים עד גיל 26, על כן החיסון (GARDASIL) אושר עד גיל זה. כיום כבר ידוע שהוא יעיל גם בגיל מבוגר יותר (עד גיל 45). תוכלי לרכוש אותו עם טופס 29ג' שתוכלי לבקש מהרופא המטפל.
אפשר לבצע בדיקת PCR לזיהוי זן הווירוס אך זה מיותר כי ממילא אין טיפול נגד הנגיף. החיסון אינו מיותר גם אם נדבקת באחד הזנים כי הוא יחסן אותך בפני יתר הזנים.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

