מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם כדאילהתחסן?אורית24/01/2010
רווקה בת 33
חושבת להתחיל טיפולי פוריות והפריה דרך בנק הזרע
ללא רקע של סרטן השד או השחלות במשפחה
האם כדאי להתחסן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון.
פרופ` יוסף מנצ`ר24/01/2010שלום רב,
אני משער שהכוונה היא לחיסון נגד סרטן צוואר נרחם. בהחלט כדאי להתחסן ביחוד עם החיסון נגד 4 זנים של הנגיף המחסן נגד סרטן צוואר הרחם (הנדיר בישראל) וגם נגד יבלות מין -קונדילומות (השכיחות מאד בישראל).
כל טוב,
פרופם' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלות- המשך טיפול במחלה חוזרתאני19/01/2010
שלום
מבקשת להתייעץ לגבי סרטן שחלות שהתגלה בדרגה 3. עברה ניתוח והטיפול המקובל. לאחר חזרת המחלה טופלה בגמזר וקרבו שהורידו את הערכים. עקב רגישות חמורה לקרבו (עליית לחץ דם והתעלפות) עברה רק לגמזר שלא הועיל ואח"כ לדוקסיל. מכיוון שהדוקסיל לא הועיל, עברה לציזפלאטין ועברה מספר טיפולים. היתה ירידה במרקרים (מ- 1000 ל- 200 בערך) אולם התחילה שוב עליה לאחרונה.
רופא מסויים הציע להוסיף עכשיו לציזפלאטין שוב את הגמזר.
רופא אחר הציע לעבור לכדורי מלאפלין.
מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאני
פרופ` יוסף מנצ`ר19/01/2010שלום רב,
קשה לתת תשובה מדויקת מבלי להכיר את המטופלת ולדעת פרטים נוספים. קיימות עוד תרפות שאפשר לתת. באופן עקרוני אין עדיפות גדולה של אחת התרופות.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CIN1לינוי14/01/2010
שלום.
לפני כשנה התגלו אצלי קונדילומות חיצוניות באיבר המין שהוסרו ע"י רופאת עור בחנקן. הופנתי לרופא צוואר הרחם שביצע קולפוסקופיה שיצאה תקינה. לאחר מכן הקונדילומות חזרו כל הזמן ועברתי כל מיני טיפולים ב"קונדילוקס" ובחנקן וב"ADERA" ולבסוף הופניתי לרופא נוסף לצוואר הרחם שביצע שוב קולפוסקופיה שיצאה תקינה. בגלל חזרתם של הקונדילומות הופניתי ללייזר חיצוני. עשיתי וחזרתי לאחר חודש לביקורת. בביקרות התגלהבקולפוסקופיה משהו קטן בצוואר הרחם שנשלח לביופסיה. התוצאה לאחר חודש היתה: CIN1. עשיתי גם פאפס לפני חודשיים ויצא תקין. חזרתי לרופא והוא אמר שעליי להיות במעקב כל חצי שנה. אני מאוד בלחץ מאז. הוא אמר שאין לי מה לדאוג ולרוב זה נעלם לבד ולכן לא מטפלים, אבל זה עדיין מדאיג אותי. עכשיו ראיתי את המקרה בתוכנית עובדה ונכנסתי עוד יותר ללחץ. האם כדאי להתייעץ עם מומחה נוסף? האם כדאי לטפל? מה הסיכוי שזה יהפוך לסרטן צוואר הרחם ותוך כמה זמן?? אני בת 28 ללא ילדים עדיין. אני מודאגת!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ללינוי
פרופ' עמי פישמן16/01/2010שלום רב,
נגעים של קונדילומה באברי המין החיצונים לא הופכים לסרטן.
ההמלצה למעקב צוואר הרחם היא נכונה בזיהוי CIN-1.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לסרטן צוואר הרחםהדס10/01/2010
שלוםרב,
אני בת 27 ,הייתי רוצה לדעת מהם הגורמים להידבקות בוירוס?
האם לנשים שיש להם בן זוג קבוע יש סיבה לדאגה?
כמו כן, קראתי שהחיסון נותן הגנה לתקופה של 4 וחצי שנים. מה קורה אח"כ? האם צריך להתחסן בשנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר11/01/2010שלום רב,
1. ההידבקות בנגיף היא ביחסי מין מכל הסוגים.
2. האם לא היה לך בן זוג קודם? האם לבן זוגך לא הייתה בת זוג קודמת?
3. החיסונים הם חדישים יחסית. ידוע עד עתה שהם יעילים לכ 5-6 שנים. רק בעוד זמן נדע אם צריך אם צריך אחר כך חיסון נוסף.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גבהילי10/01/2010
לאחר כריתת שחלות ורחם וכימוטרפיה. עברו מס' חודשים והמרקרים בסדר. לאחרונה סובלת מכאבים חדים וחזקים ביותר בגב תחתון.האם זה יכול להיות קשור למחלה? יש מאפיינים כאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר11/01/2010שלום רב,
אינני יודע באיזה מחלה מדובר. מיעץ לך לפנות לרופא המטפל שמכיר אותך היטב ויוכל לאחר בדיקה ליעץ לך.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילות וחוסר תאבון לאחר דוקסילשרון06/01/2010
האם הגיוני שלאחר 9 ימים מהטיפול בדוקסיל עדיין יהיו מעט בחילות וחוסר תאבון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן09/01/2010שלום רב,
כן, זו תלונה שכיחה.
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שחלות ורחםרחל04/01/2010
שלום, אני בגיל 51 . מחזור סדיר . אימי חלתה בסרטן שחלות בגיל 58 ונפטרה לאחר שנתיים. אני תחת מעקב של בדיקות אצל גניקולוג. בבדיקות האחרונות בשנה האחרונה ca125 ברמה 48. בבדיקת אולטראסאונד נמצא שרירן ברחם. הרופא ממליץ לי באופן חד משמעי לבצע כריתה של שחלות ורחם למניעת סרטן הרחם והשחלות. יש לציין שעברתי בדיקה גנטית ולא נמצאו גנים החשודים לגרימת סרטן זה. אני בדילמה האם לבצע את הניתוח או האם להיות במעקב קבוע אצל גניקולוג. בנוסף לא ברור לי ההשלכות והשפעות הגופניות הצפויות מהניתוח?? בנוסף לא ברור לי האם ניתן לבצע את הניתוח בלפרוסקופיה??
מודה מראש לתגובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרחל
פרופ` יוסף מנצ`ר05/01/2010שלום רב,
על פי הנתונים שמסרת אינך בסיכון גבוה יותר לסרטן השחלות מאשר האוכלוסיה הכללית. על כן אין הוריה חד משמעית לניתוח.
כריתת השחלות תיגרום לכך שאת תהיי במנופאוזה.
עקרונית אםשר לבצע את הניתוח בלפרוסקופיה.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון צוואר הרחםצילה03/01/2010
הבנתי מרופא הנשים שיש שני סוגי חיסון
האחד מטפל בארבעת סוגי הסרטנים
ושהני מטפל בשני סוגים + יבלות בנרתיק.
האם נכון? איזה חיסון עדיף?
אני בת 35, ללא ילדים לאימי היה סרטן השד ואני עושה את הבדיקות הקבועות במקרה הזה
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה - חיסון
פרופ` יוסף מנצ`ר03/01/2010שלום רב,
בישראל אושר החיסון של שתי חברות: החיסון CERVARIX אושר עד גיל 46. הוא רק נגד שני זנים
(16,18) של נגיף ה- HPV (הקשורים לסרטן צוואר הרחם). החיסון (GARDASIL) הוא כנגד 4 זנים נפוצים של נגיף ה- HPV (6,11,16,18). שניים מהזנים (6,11)הם הגורם ל-90% מיבלות המין (קונדילומות –שכיחות מאד בישראל)) ושניהנותרים הם הגורם ל-70% מסרטני צוואר הרחם (נדיר בישראל). בזמנו הניסויים נערכו (והוכיחו את יעילותן) בקרב נשים עד גיל 26, על כן החיסון
(GARDASIL) אושר עד גיל זה. כיום כבר ידוע שהוא יעיל גם בגיל מבוגר יותר (עד גיל 45).
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם C.T או MRI יאתרו סרטן שחלה?רותי25/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
תשובה
פרופ' עמי פישמן26/12/2009שלום רב,
אין בדיקות דימום יעילות לאבחנה של המחלה בשלב מוקדם.
ברוב המקרים, CT ו MRI מאבחנים את המחלה בשלב מתקדם.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה פרופסור פישמן!!
רותי27/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי טיפול כימותרפי טקסולשרון23/12/2009
שלום רב
אימי מטופלת בטקסול ושילוב נוסף שאיני זוכר את שמו עבור סרטן גרורתי בצפק הבטן.
שחלות ורחם נקיות
גרורה על הכבד
לאחר חמישה טיפולים הערכים של ה CA125 ירדו מ 3150 ל200 ובבדיקת הCT נראה שיפור משמעותי .
האם יש מגבלה של מספר הפעמים או החודשים שחולה יכולה לקבל את הכימותרפיה שניתנת כטיפול קו ראשון (טקסול)?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן23/12/2009שלום רב,
בקו טיפול ראשון מקובל לתת בין 6-8 טיפולים יחד עם ניתוח.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פאפגליה21/12/2009
ד"ר שלום.
בנוגע לסרטן צוואר הרחם.
קיימתי יחסים לא מגנים לפני מספר רב של שנים.
מהם הסיפטומים לסרטן צוואר הרחם?
עבורי הבדיקה מאוד כואבת.
האם אני חייבת לעבור את הבדיקה?
האם איפשר למתן את הכאב של הבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגליה,
פרופ` יוסף מנצ`ר22/12/2009שלום רב,
הסיכוי שיש לך סרטן צווא הרחם הוא מזערי. אך אני מיעץ לך לא לחכות לסימפטומים. כל החכמה היא לגלות מצבים טרום סרטניים. בדיקה גינקולוגית אינה נעימה אך לא צריכה לכאוב. אנא פני לרופא הנשים שלך.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באסטרוגןנירית14/12/2009
האם יש מניעה או בעייתיות בשימוש בקרם אסטרוגן ואגינאלי להקלה על תסמיני גיל המעבר (בת 52) אצל אישה שעברה קוניזציה, עקב CIN2 , לפני 9 חודשים ובמשטח פאפ למעקב שנערך לפני 3 חודשים התקבל ממצא של "אסקוס" והומלץ על משטח חוזר בעוד 4-6 חודשים שעדיין לא נלקח?
תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנירית
פרופ` יוסף מנצ`ר15/12/2009שלום רב,
לא, אין שום סיבה שלא להשתמש במשחת אסטרוגן.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות הורמונליות וכאב בצד שמאלרינה14/12/2009
מנסה להרות מזה כשנה ע"י תרומת זרע, בת 37
לאחר ההזרעה האחרונה התחלתי לחוש דקירות בצד שמאל למטה וייחסתי את זה לסימני השרשה (תקווה...).
קבלתי את המחזור וערכתי שוב בדיקות הורמנליות (האחרונות נעשו לפני כשנה) ביום 3-4 למחזור.
התוצאות הן:
ESTRADIOL(E2) 545.00 PMOL/L
FEMALE PMOL/L
FOLLICULAR PHASE 70-900
MID. CYCLE 140-1900
LUTEAL PHASE 70-1000
POSTMENOPAUSAL <150
FSH 5.50 MIU/ML
FEMALE MIU/ML
FOLLICULAR PHASE 3.0-20
MID. CYCLE 4.5-26
LUTEAL PHASE 1.1-14
POSTMENOPAUSAL 6-150
LH 3.80 MIU/ML
FEMALE MIU/ML
FOLLICULAR PHASE 2.0-11
MID.CYCLE 12-105
LUTEAL PHASE 0.9-13.0
POSTMENOPAUSAL 10.0-65.0
PROGESTERONE 0.50 NMOL/L
FEMALE NMOL/L
FOLLICULAR PHASE 0.0-1.0
LUTEAL PHASE 3.8-51
POSTMENOPAUSAL 0.0-1.0
PROLACTIN 432.30 M/UL ( 70.00- 630.00) (.....*...)
TSH 3.87 UIU/ML ( 0.35- 4.94) (......*..)
האם ה E2 גבוה מדי?
האם מקור הכאב יכול להיות בשחלה ולרמז על ציסטה או דבר אחר?
הכאב התחלף בתחושה עמומה באיזור, הדקירות לא חזרו.
יש לי תור לגניקולוג ביום רביעי אבל אני קצת מודאגת ואשמח לתשובה
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר14/12/2009פנית לפורום הלא נכון. עליך לפנות לפורום שעוסק בפוריות.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במגע מיני ו צריבהאילנית14/12/2009
לפני כ 6 חודשים סבלתי מגרד חזק באזור הנרתיק , צריבה , כאבים במגע מיני וחום גבוה .
הגיניקולוג נתן לי ולבעלי אנטיביטיקה חזקה וזה הסתדר לאחר זמן מה .
כעת מלפני שבועיים הכל התחיל שוב , ריח מאד לא נעים מהשתן ,צריבה וכאבים חזקים במגע מיני ועם שפיכת הזרע הרגשתי ממש שורף בנוסף היה לי מידי פעם בעת ניגוב מהנרתיק דם .
הגיניקולג נתן לי כעת טיפול ב: גינו דקטרין ( 6 טבליות וגינליות ) + משחה .
שכחתי לציין שהיה לי התקן שהרופא הוציא היות ועבר זמנו .
אני חוששת שיש לי דלקת בצוואר הרחם , לפני 6 חודשים ביצעתי בדיקת פאפ והיה תקין .
הרופא לא רוצה לתת לי לבצע בדיקות נוספות על מנת לשלול את החשש שלי
בבקשה , מה עלי לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאילנית
פרופ` יוסף מנצ`ר14/12/2009שלום רב,
לרוב הנשים יש "דלקת בצוואר הרחם" ואין לזה שום משמעות.
הסימפטומים הם של דלקת בנרתיק. בלי לבדוק אותך קשה לדעת מה בדיוק הבעיה אך באופן כללי
הרופא שלך צודק.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומה ברחםש12/12/2009
בבדיקה השגרתית האחרונה אצל רופא הנשים, הוא מסר לי על כך כי מצא מיומה בגודל כ-3 ס"מ. כן הוסיף, כי סביר שהיא תעלם תוך מספר חודשים, כלומר, תספג. במידה ולא, אאלץ לעבור ניתוח על מנת להוציאה, אולם לא נראה לו שכך יהיה, אלא שתעלם מעצמה כפי שקורה בדר"כ, על פי טענתו. האם כך הדבר וזהו הצפי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר14/12/2009שלום רב,
לא ידוע לי בת כמה את. מיומות נעלמות לעיתים בגיל הבלות.
המיומה שאובחנה אצלך היא קטנה ונהוג שלא לנתח מיומה כזו אם היא אינה מתבטאת באופן קליני (דימומים, כאבים ועוד).
בברכה,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

