מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קונדילמותמיכל19/12/2008
בוקר טוב רופא הנשים אבחן אצלי" 4 קונדילומות יחסית גדולות בירך שמאל" הוא שלח אותי לכירוכג שיסיר וישלח לביופסיה והפנה אותו לקולופסקופיה כמו כן נלקח פאפ. הוא חושד שהקונדילומות מצביעות על סרטן בצוואר הרחם. (הוא אמר זאת בעקיפין) רציתי לדעת אם התשובות של הפאפ יהיו תקינות האם זה מסיר כל חשד למחלה ? איך מתבצעת בדיקת הקולופוסקופיה - מבחינת הביצעו ורמת הכאב..? תודה מראש לתשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיכל
פרופ' עמי פישמן20/12/2008שלום רב,
קונדילומה - נגע יבלתי שמתפתח על רקע וירוס הפפילומה.
יש הרבה זנים לוירוס הפפילומה.
הזנים שגורמים לקונדילומה - ברוב המוחלט של המקרים אינם הזנים שגורמים לנגעים טרום-סרטניים.
ביצוע של משטח צוואר הרחם (פאפ) והסתכלות בהגדלה על צוואר הרחם (קולפוסקופיה) - הם צעד נכון לשלילה של נגעים בצוואר.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה להתחיל?!orit16/12/2008
עשיתי בשנת 2003 בדיקת DNA וישנה אצלי מוטציה מסוג BRCAI1 בגן 5382 INS C, מאז ילדתי 3 ילדים בריאים, היום אני חשה בטוב, אין כאבים אבל, צריך להתחיל בדיקות. ממוגפיה עשיתי הכל תקין, מה עכשיו אבקש שתתן לי עצה איפה להתחיל? איזו בדיקה קודם ומה לאחר. בראשי פרקים. מודה מראש, בריאות לכולם. אורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין התייחסות
orit30/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשאלתך
אני30/12/2008אני לא רופאה, אבל ממה שידוע לי מומלץ לעבור בדיקת אולטאוסנד פנימי על ידי גינקולוג אחת לחצי שנה- שנה, כמו כן בדיקת סמנים. יש גם אתר- עמותת ברכה- אולי תוכלי למצוא שם מידע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
עמי פישמן03/01/2009שלום רב, המעקב אחרי נשאיות של מוטאציה על הגנים BRCA1-2 כולל: - בדיקה גינקולוגית - בדיקת שד - אולטרה-סאונד נרתיקי - סמנים בדם כל הבדיקות האלה- פעם בחצי שנה. עצות נוספות: - על הבדיקות הנוספות לגילוי מוקדם של סרטן השד (ממוגראפיה, אולטרה-סאונד, MRI) - יש להתייעץ עם הכירורג במרפאת השד. - על האפשרות של ניתוחים להפחתת הסיכון לסרטן שחלות ושד - יש להתייעץ עם הגינקולוג והכירוג העוסקים בתחום הייעוץ האונקו-גנטי. בברכה, פרופ' עמי פישמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר' עמי פישמן - דחוף ביותר
orit02/02/2009עשיתי בדיקת אולטרהסאונד, נשלחתי לבדיקת קולוסקופיה לעוד 3 שבועות. בינתיים הרופא נתן לי לבצע בדיקות דם והגיעו התוצאות להלן: alpha fetoprotein TM - 1.6 CEA-1.4 CA-125- 12.9 ESTRADIOL 97.8 LH 7.7 FSH 3.13 PROLACTIN 6.87 TSH 2.21 PROGESTERONE 0.67 אבקש ברשותך, הסבר מהיר על תוצאות הבדיקה בצורה הישירה ביותר. מה אומרים המדדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלות חוזרנ.ש.15/12/2008
שלום, לאימי (בת 62) התגלה לפני כשנתיים סרטן שחלות בדרגה 3. עברה טיפולי כימו של טקסול + קרבולטין, אח"כ ניתוח, ואח"כ שוב מספר מחזורי טיפול. היתה הפוגה במחלה של כחצי שנה ואח"כ שוב עליה במרקרים ועל פי הסיטי שעשתה המחלה שוב חזרה ומאז עברה טיפולים בגמזר+ קרבופלטין למשך כשנה. בעקבות ירידה בערכים ובדיקת סיטי שהיתה טובה הפסיקה את הטיפולים וכעבור כ- 3 חודשים מהפסקת הטיפול שוב יש עליה בערכים ולחץ בבטן. התחילה כעת טיפולים שוב בגמזר + קרבופלטין וצריכה לעשות בקרוב בדיקת סיטי. השאלה: איזה טיפול מומלץ כעת? האם להמשיך בטיפולי הגמזר או שיש להחליף תרופות? האם יש טיפולים נוספים שיכולים לעזור? האם היפרתרמיה יכולה לעזור במצב? האם יש פריצות דרך בתחום הזה? שמעתי גם על טיפולים ניסיונים בהדסה (פרופ' סלווין) האם מישהו שמע לגבי היעילות שלהם בתחום זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנ.ש.
פרופ` יוסף מנצ`ר15/12/2008ישנם תכשירים כמותרפיים רבי שעשויים להביא שוב להפוגה. למשל טופוטקן, אטופוזיד. דוקסיל ועוד. לכל מחלקה הפרטוקול שלה לטפל בהישנו.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פאפלילו11/12/2008
אודה אם אוכל לקבל הסבר לממצאים הבאים: "משטח מצוואר הרחם: דלקת חריפה, נמצאה מטפלזיה קשקשית. נראו תאים מטפלסטיים אטיפיים (ASCUS), יתכן תגובתיים. מומלץ משטח נוסף לאחר טיפול מקומי" חן, חן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לילו
פרופ' עמי פישמן13/12/2008שלום רב,
בדיקת הפאפ נועדה לאתר ממצאים טרום סרטניים בצווואר הרחם.
"דלקת חריפה ומטפלזיה קשקשית" - הם ממצא שכיח בצוואר הרחם שלא קשור כלל בממצאים טרום-סרטניים.
"תאים מטפלסטיים אטיפיים (ASCUS)" - אמנם אין חשד לתאים טרום סרטניים, אבל התשובה מחייבת התיחסות. הרופא המטפל יחליט מה לעשות לפי היכרות עם הרקע שלך. ברוב המקרים לוקחים פאפ חוזר אחרי טיפול נגד דלקתי. בכל מקרה יש לחזור על הפאפ תוך 6 חודשים.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימומים מתמשכים מהרחםלא שקטה10/12/2008
בת 53, שלוש שנים אחרי כריתה דו צדדית (אחת למניעה), כמותרפיה (CAF וטקסול) והקרנות וטמוקסיפן. לא נשאית אך סיפור משפחתי מוכח. לפני שלושה חודשים הוחלף הטמוקסיפן לארומזין. לפני חודשיים, בעקבות דימום וגינלי קל שנמשך 5 ימים אובחנה ב US רירית אקוגנית לא סדירה בעובי 13 מ"מ. נלקחה ביופסיה שיצאה תקינה . US חוזר כעבור חודש מצא שעובי הרירית עלה ל 15 מ"מ. כיום חזר הדימום, והוא אמנם קל יותר חזק מהפעם הקודמת. האונקולוגית המליצה על גרידה והגניקולוג שלח להיסרוסקופיה שתבוצע רק בשבוע הבא. אני מאד חרדה ובכלל תוהה אם לא כדאי להוציא את הרחם והשחלות כבר עכשיו במקום לעבור קודם עינויים רבים. הגניקולוג סובר שאין בכך צורך ובכלל לא בטוח שהמדובר בסרטן. שאלותי: האם ייתכן שלמרות עובי הרירית והדימום לא מדובר בגידול ברירית? האם נכון להוציא את הרחם כבר עכשיו? האם ניתן להניח לדימום למשך שבוע? תודה להתייחסותכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן10/12/2008שלום רב,
כן, יש אינדיקציה לביצוע היסטרוסקופיה ודגימה של רירית חלל הרחם.
החומר ישלח לבדיקה פתולוגית. אין ודאות שמדובר בסרטן ולכן לא בהכרח תצטרכי לעבור ניתוח לכריתת הרחם.
אם לא מדובר בדימום רב, אין בדרך כלל בעיה לחכות שבוע להיסטרוסקופיה.
את הדיון על כריתת שחלות ורחם כניתוח להפחתת הסיכון לסרטן השחלות וסרטן הרחם - ראוי לעשות במסגרת יעוץ אונקו-גנטי מסודר, שבו תיפרס כל ההיסטוריה המשפחתית.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. אך מה יכול לגרום לתופעות אם ל
לא שקטה11/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגעיםשיר09/12/2008
גיליתי שיש לי שני נגעים (הם הופיעו לפני כמה ימים). אחד בשפה הפנימית והשניה בחוץ. זה די קטן אבל נראה כמו כדור כזה עם משהו לבן בפנים. אני בת 21, כבר התחלתי את חיסוני ה GARDASIL (עשיתי את שני הראשונים והאחרון בעוד חודש). האם זה יכול להיות סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי גם לכתוב...
שיר09/12/2008זה לא כואב, לא מגרד ולא צורב... מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לשיר
פרופ` יוסף מנצ`ר09/12/2008לשיר שלום רב,
מבלי לבדוק קשה להתחייב במה מדובר. אולם ההיגיון אומר שזה איננו סרטן כי סרטן במקום זה מופיע בגיל הרבה, הרבה יותר מבוגר.לכי להיבדק ותשלימי את החיסון.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה. כל טוב.
שיר09/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחותי עם סרטן השחלות שלב c-3 שאלותefrat08/12/2008
בת 33 היא כנראה נושאת brca01/02 כי היה לה סרטן שד לפני שנתיים . האם essiac תה יכול לעזור לסרטן מסוג זה? אתמול הורידו לה שחלות , רחם, גידולים מהרקטום ומצאו בלוטון לימפה נגועות אך הכבד נקי והמעי גם כן. הרופא נתן לה רק 45 חודש לחיות. האם זה הגיוני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאפרת
פרופ` יוסף מנצ`ר08/12/2008לאפרת שלום רב,
שלב המחלה בו אובחנה אחותך הוא לצערי די מתקדם. אך קשה לנבא בדיוק את תוחלת החיים. היא בוודאי תקבל גם כימותרפיה והרבה תלוי גם בתגובת הגידול לטיפול זה.
בקשר לתה - אינני מתמצא בטיפולים לא קונבנציונליים. התרופות הכימותרפיות נבדקו מדעית וצפוי שישפיעו לטובה.
הייתי ממליץ שגם את תעברי יעוץ גנטי.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי07/12/2008
שלום רב, אולי תדעו לענות לי במקרה: אמא שלי בת 68 ,חלתה לפני שנתיים בסרטן השד ועברה כריתה.מטופלת בכדור הורמונלי.לפני כשלושה שבועות ,נתגלה סרטן במעי הגס ,בעקבות תופעות של שילשולים.בבדיקת סי טי שאת תוצאותיה קיבלנו לפני כיומיים ,נתגלו גרורות בעצמות: עצם הכסל ,חוליות גביות נמוכות ומותניות ,שבריפ פתולוגיים במספר צלעות תחתונות ונגעים באיסכיום.ברצוני להעלות מספר שאלות : מה המקור של גרורות בעצמות - שד או מעי גס? מהו נגע אוסטיוליטי? מהו איסכיום? מהי דרך הטיפול? תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שובה לאבי.
פרופ` יוסף מנצ`ר07/12/2008שאלתך הועברה לפורום סרטן שד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לגבריםש.04/12/2008
האם החיסון נגד וירוס הפפילומה מתאים גם לגברים ואם כן עד איזה גיל? אם החיסון מתאים לגברים, מי הרופא שמפנה לקבלת החיסון? (האם זה רופא משפחה?) תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לש.
פרופ' עמי פישמן04/12/2008שלום רב,
בשלב זה החיסון ניתן ברוב המוחלט של מדינות העולם לנשים בלבד.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכל03/12/2008
שלום רב, זהו לא הפורום המתאים בדיוק אבל אולי תדעו לענות לי: אני שבוע אחרי קבלת יוד רדיואקטיבי מינון 175 מיליקירי(סרטן פפילרי בבלוטת תריס). מבדיקת מיפוי כל גופי נעשתה היום,ביקשו ממני לבוא עוד יומיים לעשות מחדש את בדיקה. כששאלתי על איזה איזור בגוף,אמרו לי שוב כל הגוף!!!!!!!! מה יכולות להיות סיבות לעשות שוב מיפוי כל גופי לאחר יומיים? הייתכן כי מחלה התפשטה לי לכל הגוף??????? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיכל
פרופ' עמי פישמן03/12/2008זה לא הפורום המתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת שחלות ביחד עם הרחםשיריל25/11/2008
גילו אצלי גידול ברירית הרחם שלב g 1. אני חושבת שזה שלב מוקדם אבל המליצו לי להוריד את הרחם עם השחלות. עשיתי בדיקות והכל תקין.בדיקת ca 125 נמוכה (10 יחידות במ"ל). שאלתי היא האם בשלב הזה כדאי לנתח אותי ולהוריד לי גם את השחלות או אולי כדאי להיות במעקב. אני בת 56 תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריתת שחלות.
פרופ` יוסף מנצ`ר25/11/2008בגידול של רירית הרחם רצוי לכרות גם את השחלות. בגילך הן ממילא לרוב אינן פעילות.
ההמלצה שניתנה לך נכונה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשירלי
פרופ` יוסף מנצ`ר01/12/2008שלום רב,
שאלתך חשובה, אך יש להפנות אותה לרופא שבדק אותך וראה את הממוגרפיה. יש לו בוודאי סיבות להמלצותיו. אפשרות נוספת היא לבקש דעה שניה מרופא לאחר שיבדוק אותך.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה - איפיון HGSIL - דחוף עזרהענבר23/11/2008
שלום רב, רופאת הנשים ביצעה קולוסקופיה ונצפה HGSIL רופאת הנשים הפנתה להסרה באמצעות ביופסיה וחיתוך בצורת קונוס שם האבחנה DYSPLASIA CERVICAL חוות דעת נוספת של רופא נשים המליץ טיפול באמצעות לייזר גיניקולוגי להסרת נגע בצוואר הרחם לטענתו אפקטיבי באותה מידה וחוסך סיכונים בהריונות מוקדמים אני מתחתנת בעזרת השם בעוד חודשיים ואני רוצה לבצע את הטיפול בהקדם אפשרי מה אתם ממליצים? האם התאים הללו יכולים לחזור לאחר הטיפול? בתודה מראש ענבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לענבר
פרופ` יוסף מנצ`ר24/11/2008לענבר שלום רב,
האבחנה של HGSIL היא אבחנה ציטולוגית (של משטח תאים מצוואר הרחם הנקרא בקיצור פאפ. CERVICAL DYSPLASIA וא מונח כללי שאינו מצביע בהכרח על הצורך בטיפול ו/או על צורת הטיפול הנחוצה. לא נהוג לטפל בממצאים על סמך תוצאות פאפ. במקרים אלה נהוג לבצע קולפוסקופיה ולקחת ביופסיה מאיזור בלתי תקין. אם התשובה ההיסטולוגית של הביופסיה מצביעה על שינויים טרום סרטניים נהוג לבצע קוניזציה. אפשר לבצע אותה בליזר אך רבים נוהגים לבצע אותה באמצעות לולאה חשמלית (LOOP). מטרת הפעולה היא טיפולית וגם אבחנתית.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בשחלהשופי21/11/2008
שלום בת 46 אם ל3 4שנים לאחר כריתת רחם עקב מיומה (יש שחלות). בריאה פרט לזה נתגלתה ציסטה פשוטה של 5 ס"מ בשחלה שמאלית תוכן צלול גבול סדיר. אין סיפור משפחתי. אין כאבי בטן מה הסיכוי שמדובר בגידול ממאיר? על איזה מעקב להמליץ? י ש מקום לCT או לחכות ולראות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשופי
פרופ' עמי פישמן22/11/2008נמסרה תשובה קודמת על הפניה הזו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון סרווריקס חיסון גארדסילהיי21/11/2008
היי למי שגילה שקיים אצלו CIN 3 , חיסונים אלו עוזרים או שהם חסרי מעשמעות עבורן ? האם יש חיסונים נוספים שקיימים היום והוכיחו את עצמם , או כל דבר אחר שיכול למנוע את סרטן צוואר הרחם ? תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן22/11/2008שלום רב,
1. יעילות החיסון כנגד נגיף הפפילומה היא גבוהה מאד אצל נשים שעדיין לא נחשפו לנגיף. העובדה שיש כבר CIN-3 מצביעה על נשאות של הנגיף ולכן יעילות החיסון יורדת. החיסון הוא כנגד מספר זנים של הנגיף ולכן הוא עם פוטנציאל להגנה כנגד אותם זנים שלא נדבקו.
2.פותחו 2 סוגים של חיסון ואת שניהם ניתן לרכוש בישראל.
3. למנוע סרטן צוואר הרחם - יש לבצע בדיקות פאפ לפי המלצות הרופא המטפל
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת סרטן צוואר הרחם אפשרית ?היי21/11/2008
היי כמה שאלות שמעוניין לדעת חולה בת 23 שקיבלה תוצאה לבדיקה PAP CIN3 , מצב טרום סרטני HIGH אשר עישנה מגיל יחסית צעיר , משתשמשת בגלולות , ואולי מערכת החיסונית שלה חלשה 1 האם יש אפשרות שתוכל למנוע את התפתחות הסרטן ? מה הסיכויים , ומה התהליך אם הסרטן יתפתח ? 2 כמה יעזרו שינויי ההתהנהגות היומיים אם היא תפסיק לעשן תפסיק להשתמש בגלולות ותיכנס לסטטוס בריאותי יותר באוכל בעל כמות ויטמין A יחסית מתונה ולשיפור המערכת החיסונית ? 3 האם היא צריכה לקחת חיסון כדי למנוע מחלות סרטן נוספות שאולי יכולות לבוא ? אם זה יכול להיות טוב החיסון קיים גם בארהב ואם כן כמה ואיך אפשר לבקשו ? האם יש חיסונים נוספים שהיום מומלץ לקחת ? 4 בCIN 3 לא ניתן לבצא את הLEAP , האם הוא יכול לחזור להיות CIN2 או CIN1 ואז לבצע את LEAP ? 5 חלק מהגורמים לסרטן הן עישון , התחלופה בין עישון למדבקות (nicotine patch) יכולות להיות משפיעות וטובות לתהליך מניעת התפתחות הסרטן , אני אבהיר את השאלה הסטיקרים האלו שמזרימות ניקוטין ואמורות לעצור אותך מלעשן ,בתהליך ניסיון מניעת התפתחות סרטן צוואר הרחם מועילות בתהליך התחלופה מעישון האם זה נחשב כלא מעשן ? 6 CIN 3 , מה קורה מכאן , יכול להיעלם או שרק מתפתח עם הזמן לסרטן ? בבקשה אל תנסו להביא תשובות רק כדי להרגיע , הכי נכונות שיכולות להיות כדי לראות מה אפשר לעשות תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן22/11/2008שלום רב,
1. בנוכחות בדיקת פאפ עם תוצאה של HGSIL או CIN-3 צריך להמשיך את הברור והטיפול.
בכל מקרה צריך לבצע קולפוסקופיה. הרופא המבצע יחליט על הדרך של המשך הטיפול והברור לפי תוצאות הקולפוסקופיה. בנוכחות CIN-3 - אין מדיניות של "רק לחכות".
2. יעילות החיסון כנגד נגיף הפפילומה היא גבוהה מאד אצל נשים שעדיין לא נחשפו לנגיף. העובדה שיש כבר CIN-3 מצביעה על נשאות של הנגיף ולכן יעילות החיסון יורדת. החיסון הוא כנגד מספר זנים של הנגיף ולכן הוא עם פוטנציאל ליעילות כנגד אותם זנים של נדבקו.
3. ניתן לרכוש את החיסונים בישראל.
4. הפסקת עישון היא צעד מבורך בכל מקרה. הפסקת העישון או שינוי הדיאטה לא ישנו את העובדה שכבר יש CIN-3 וצריך לטפל בו כפי שהסברתי בסעיף 1.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

