מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח כן או לארינה29/03/2009
גיל 70+
סרטן רחם או שחלות שהיה מפושט לפני טיפולי הכימו. לא ברור מה המקור . הודגם כסרוס פאפילאריס ומתנהג כסרטן שחלות. הגידולים קטנו מאד בתגובה לכימו . בסיטי לפני הטיפולים נראו גם נגיעות במעטפת הכבד באונה הימנית למטה. עכשיו בסיטי אין כלום בכבד. בשחלות ובטבור עוד יש גידולים קטנים וכן גרורות במעטפת הבטן .הרופאים מתלבטים אם לנתח או לא. יש חילוקי דעות ומה שיקבע זה פיענוח נוסף של הסיטי לפני הטיפולים: אם כן או לא הכבד היה נגוע. מה דעתך על שתי האופציות?למה הרופאים חלוקים ומתלבטים? הנטייה של החולה - לא להתנתח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליהלי
פרופ` יוסף מנצ`ר29/03/2009ליהלי שלום רב,
אין לי מספיק פרטים בכדי להביע דעה מהימנה.
רפואה אינה מתמטיקה. תמיד יכולות להיות דעות מנוגדות. כימותרפיה בלבד אינה מביאה לריפוי או הפוגה משמעותית בסוג גידולים זה. על כן,
על סמך המידע שמסרת, דעתי היא בביסוגה כן לנתח.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר.
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד לפעולהדר24/03/2009
שלום רב,
אני בת 21
בוסלת לאחרונה מכאבי בטן תחתונה (ולעיתים גם עליונה), חוסר תאבון,(לעיתים בחילה) וירידה במשקל.
האם בגילי אני צריכה לבדוק אפשרות של סרטן השחלות? או שישנם הסברים אחרים לתסמינים הנ"ל?
בימים אלה קשה שלא לשים לב לפרסומים לגבי מחלות סרטן כאלה ואחרות ומכאן החשש.
אשמח לקבל תשובה בהקדם כדי שאדע לאיזה כיוון לפנות,
תודה, הדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון מילה
הדר24/03/2009סובלת לא בוסלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה להדר
פרופ` יוסף מנצ`ר25/03/2009להדר שלום רב,
הסיבות התסמינים מהם את סובלת הן רבות ביותר. סרטן השחלות הוא בד"כ מחלה דל נשים מבוגרות יותר. עליך לפנות לרופא המשפחה והוא יפנה אותך בוודאי לבדיקות הדרושות. בנוסף רצוי שתפני גם לרופא הנשים שלך.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
הדר25/03/2009אבדוק אצל רופאת המשפחה
תודה רבה ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן חלל הבטןתקווה23/03/2009
בבדיקת לפרוסקופיה נמצא גידול (כנראה סרטני עדיין מחכים לתוצאות הביופסיה הסופיות) ובעקבות כך הוציאו את הרחם והשחלות, ו"ניקו" את הגידול עד כמה שאפשר. אולם , אזור הגידול הוגדר שהוא באומנטום/חלל הבטן. שאלתי היא - האם הסרטן יכול ל"התחיל" באזור זה וממנו להתפשט? או שהכוונה היא שהמקור הוא סרטן השחלות שכבר הספיק להתפשט גם לאזורים סמוכים (כמו האומנטום)? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לתקווה.
פרופ` יוסף מנצ`ר24/03/2009לתקווה שלום רב,
אמנם יש גידול ראשוני של חלל הבטן הנקרא PRIMARY PERITONEAL CARCINOMA.
יש להמתין לתשובה ההיסטולוגית. הטיפול במצב זה הוא זהה לטיפול בסרטן השחלות.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפוי ביולוגיחיותה23/03/2009
מודה על תשובתך, מדובר בריפוי ביולוגי ואם אנני טועה שמו PARP תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחיותה
פרופ` יוסף מנצ`ר24/03/2009שלום רב,
זה טיפול ניסיוני עם כללי השתתפות מאד מדויקים. עליך לפנות למרכזים המשתתפים בניסוי כמו דר' טליה לוי מביה"ח וולפסון או דר' תמר ספרא מביה"ח איכילוב.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן השחלהחיותה22/03/2009
אני חולה בסרטן השחלה. עברתי כריתה מלאה וטיפולים כימותרפיים . המחלה פרצה בשנת 2005 וחזרה ב 2008. בבדיקה גנטית נמצאתי נשאית של הגן BRCA1 . לאחרונה שמעתי על טיפול ביולוגי שמאד ממומלץ. אבקש לקבל מידע והאם אני רשאית לקבל כל עוד אני מטופלת בקרבופלטין וטקסול. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לחיותה
פרופ` יוסף מנצ`ר22/03/2009שלום רב,
לצערי אינני יודע לאיזה טיפול בדיוק את מתכוונת.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות pet סיטידרורה22/03/2009
אתמול קיבלתי תשובה לגבי תוצאות של אמי לpet סיטי לא ברור לי מדוע השאלות והתשובות נעלמו מהפורום. מאד חשוב לי לקבלם שוב בפרום מאחר והתשובות חשובות לי. בתודה דרורה אני לא מחקתי הפורום נמצא אצלי במועדפים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדרורה
פרופ` יוסף מנצ`ר22/03/2009שלום רב,
לא מצאתי בפורום שאלה שלך.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח או לא?מור22/03/2009
בת 81. סרטן שהוגדר כרחם מפושט הגיב טוב ל 4 טיפולי כימו ונמצא שבכבד נעלם ובשאר המקומות : טבור ודופן הבטן קטן מאד אולם בשחלות עבר גם לשניה ואף גדל. 1. האם מומלץ לנתח 2. אם כן מה הסיכוי הסטטיסטי לריפוי? 3. אם לא - מה הפרוגנוזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנירה
פרופ` יוסף מנצ`ר22/03/2009שלום רב,
אין מספיק נתונים בכדי לתת יעוץ מהימן ואחראי.
האם יש מחלות רקע? באיזה סוג גידול של הרחם מדובר?איזה סוג של כימותרפיה קיבלת? על סמך מה ידוע שזה גדל? האם יש תסמינים? ועוד ועוד
כל טוב
פרופ' י. מנצ'ר,
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילו אצלי בבדיקת פאפרונית לוין20/03/2009
גילו אצלי בבדיקת פאפ CIN1 ו-CIN2 יש לי את הוירוס HPV ומעבר לכך-יש לי בעייה חיצונית של קונידלומות שאני מטפלת בהן. לקחו לי ביופסיה מצואר הרחם- והתוצאה תהיה בערך בעוד שבועיים. 1.האם אתה ממליץ לעשות קוניזציה? 2.מהי הקוניזציה? הבנתי שזה חיתוך של חרוט מצואר הרחם. אינני מבינה ממש במה מדובר. 3.האם בקוניזציה- הוירוס אמור להעלם לחלוטין? 4.מה הסיכוי שלי לפתח סרטן? 5. האם כדאי להוציא את הרחם ולסיים עם כל הבעיות? - אני בת 45 ויש לי כבר שני ילדים, אינני מתכוונת להרות יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרונית
פרופ' עמי פישמן21/03/2009שלום רב,
לא מבצעים החלטות טיפוליות על סמך בדיקת הפאפא בלבד.
כל התשובות תהינה יותר רלוונטיות אחרי שתקבלי את התוצאות של הביופסיה.
התוצאות יכתיבו מה נכון לבצע ואז אפשר יהיה להתיחס ולהמליץ מה נכון.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון פפילומה ואנטיביוטיקהבתיה19/03/2009
רציתי לדעת אם אפשר לעשות את חיסון הפפילומה "גרדסיל" בזמן טיפול אנטיביוטי או שעדיף לחכות לאחרי סיום הטיפול?? תודה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן21/03/2009שלום רב,
חכי לסיום הטיפול והמחלה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון cervarixמיכל18/03/2009
שלום אני בת 33, היה לי בעבר קונדילמה ועכשיו CIN1 רציתי לברר לגבי חיסון cervarix לHPV האם הוא יעיל במצבי ובגילי? האם יש לו תופעות לוואי כל שהן? תודה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיכל
פרופ' עמי פישמן21/03/2009שלום רב
חיסון cervarix מכיל 2 זנים של וירוס- 16 ו-18.
החיסון רשום בארץ למתן עד גיל 45
אין תופעות לוואי חריגות.
גיל 33 וסיפור רקע של CIN מורידים את יעילות החיסון אבל לא מבטלים את האפשרות לקבלו.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולים אלטרנטיבים??אילנה17/03/2009
הובחנתי ממש לפני ימים ספורים עם סרטן בדרגה 3.5 שהחל ברחם והתפשט בחלל הבטן האם יש איזשהיא הצלחה עם טיפולים אלטרנטיבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאילנה
פרופ` יוסף מנצ`ר17/03/2009שלום רב,
לא עד כמה שידוע לי.
כח טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבדיקת PAP נמצאו LSILאורנה12/03/2009
בבדיקת PAP שעשיתי נמצאו שינויים טרום סרטניים LSIL ונשלחתי לביצוע קולפוסקופיה אודה לך אם תוכלו לענות לי על 2 שאלות: 1. כל התחזיות מדוע נדבקים במחלה, אינם תואמים למצבי, "התפתחותם של סוגים מסוימים של מחלת הסרטן, עלולה להיות מושפעת מוירוס המועבר מאדם לאדם במהלך יחסי מין. לדוגמא סרטן צוואר הרחם, הפות, הרקטום והפין, סבירים יותר להתפתח בקרב אנשים הנושאים את וירוס הפפילומה האנושי (HPV). אולם, אנשים רבים הנושאים את וירוס ה-HPV אינם מפתחים סרטן כתוצאה מכך. ישנם גורמים רבים אחרים העלולים להשפיע על רמת הסיכון לחלות בסרטן, כגון: צריכת אלכוהול, עישון, פעילות גופנית, גיל, תזונה נכונה ומאוזנת, תורשה ומצב הבריאות הכללית." אני בת 46, עברתי 4 לידות האחרונה בגיל 42 עם תאומים שנולדו בשבוע ה-40 בניתוח קיסרי (עכוז), מגיל 20 מקיימת יחסים עם בעלי ומעולם לא היינו עם בני זוג אחרים. איננו מעשנים ואיננו צורכים אלכוהול, תזונתי לא מאוזנת ואיננו עושים פעילות גופנית, ברוב האתרים אני קוראת שהוירוס עובר בהדבקה ואינני מבינה איך מתחיל השלב הראשוני אם אנו לא עם בני זוג נוספים? אם אני אכן חולה, האם בעלי צריך גם לעבור בדיקות? איפה ואיזה? האם אסור לנו לבוא במגע עד שארפא? 2. אחד הדברים שאני היסטרית לגביהם בחיי זה כל מה שקשור לבדיקות אצל רופא נשים, לידות וכו' אשמח לדעת האם ניתן לקבל משהו להרגעה לפני הבדיקה או טשטוש בזמן הבדיקה כפי שעושים בבדיקת קולנסקופיה, הבנתי כבר שיש ספרי מאלחש או משחה, אבל ההיסטריה שלי מתחילה עוד קודם, בישיבה על הכיסא הטיפולי. לתשובותיכם אודה אורנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאורנה
פרופ' עמי פישמן14/03/2009בדיקת הפאפ שביצעת היא בדיקת סקירה בלבד.
הבדיקה מגדירה מי צריכה לעבור ברור נוסף (קולפוסקופיה).
אם הרופא הבודק בקולפוסקופיה ימצא צורך לבצע ביופסיה, ואם הביופסיה תחזור חיובית, רק אז תוגדרי עם מצב טרום סרטני.
ככלל, המצבים האלה ניתנים לריפוי מלא ולכן אין מקום לדאגה מיותרת.
רוב הנגעים הטרום-סרטניים נגרמים על רקע הדבקה בוירוס הפיפולמה.
וירוס הפיפילומה מועבר ביחסי מין.
כל הגורמים האחרים שהזכרת- אינם גורמים ישירים והכרחיים, אלא גורמים שמעלים את הסיכון לפתח נגעים כאלה. מן הסתם, גם אם הם הגורמים האלה חסרים, עדיין יש סיכוי(אם כי נמוך יותר) להתפתחות מצב טרום סרטני.
כל הקשור להכנה לבדיקה הגינקולוגית - צריך להיות מסוכם בינך לבין הרופא שלך.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן
הבודר ימצא ועדיין לא נקבעה אבחנה של מחלה טרום סרטנית אצלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- HPVרונית לוין09/03/2009
עשיתי בדיקת פאף שהתוצאה שלה הייתה HPV בדרגה 1,2 . רציתי לשאול: כיצד קורה שוירוס מגיע לדרגות התפשטות כאלה כאשר פעם בחודשיים אני נבדקת בבדיקת קולפוסקופיה- ובפעם הקודמת הרופא טען שאין לי כלום בצואר הרחם? האם יכול להיות בבדיקה שלא רואים שהוירוס התפשט ? האם יכול לראות שלא רואים כלום? אני שואלת את השאלה כי אני רוצה ללכת למומחה אחר לבדיקה... אני חרדה שהמצב יחמיר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ללימור
פרופ` יוסף מנצ`ר09/03/2009לא מדובר במידת ההתפשטות של הווירוס. מדובר בשינויים בתאי רירית צוואר הרחם היכולים להגרם על ידי נגיף ה-HPV. אבחנות אינן נקבעות על סמך פאפ אלא על סמך ביופסיה הנעשית כאשר יש צורך בעת ביצוע קולפוסקופיה. אם אחרי תשובת פאפ זו קולפוסקופיה היא תקינה - אין מה לדאוג. אם היא בלתי תקינה יש לבצע ביופסיה לשם קביעת האבחנה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רחם או שחלות?מור03/03/2009
בסרטן רחם ושחלות גרורתי לדופן בטן , טבור וקוטב מעטפת כבד ימני - איך יודעים אם המקור היה ברחם או בשחלות? (חשוב לסוג הטיפול) איך מחליטים? האם לשני הסרטנים יש מהלך התנהגות שונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר04/03/2009ישנם קריטריונים קליניים ופתולוגיים עך פיהם אפשר לעיתים להחליט מה המקור. לעיתים באמת אי אפשר להבדיל ביניהם. במצב של גידול כה מפושט הטיפול למעשה זהה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בגרון - האם HPV? מאוד מודאגתחוששת02/03/2009
לפני שבוע נלקחה ביופסיה עקב פאא לא תקין ברמת HSIL. אתמול הופיעו כאבים בגרון אשר הןלכים ומחמירים בבליעה. האם יש קשר לHPV? האם זה אומר שיש סכנה שאדבק בוירוס גם בגרון כתוצאה ממין אוראלי עם אותו בחור שהדביק אותי??? אני ממש מודאגת... הוירוס הזה משתלט על כל הגוף שלי... אודה לתשובה מהירה יום נעים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר04/03/2009קרוב לוודאי שאין קשר לווירוס. הסיבה השכיחה ביותר לכאבים בגרון היא דלקת על רקה ווירלי (לא הווירוס שגורם ל HSIL ) או חידקית. מירב הסיכויים שאין לך מה לחשוש.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

