מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חיסון לסרטן צוואר הרחםגילי18/05/2009
אני בת 42.בגיל 26 גילו אצלי את הוירוס הגורם לסרטן צוואר הרחם ועברתי 2 טיפולים בלייזר.
נשאר בצוואר הרחם נגע קטן אשר אינו משתנה מזה כ-10 שנים.כל בדיקות הפאפ תקינות.
רציתי לברר אם מומלץ לי לקחת את החיסון אשר ניתן כיום עד גיל 45.
האם הוא יעיל ומונע לנוכח עברי?
אם כן,מה הפרוצדורה הדרושה לצורך קבלת החיסון.האם נדרש מרשם רופא?האם ניתן לקבל במסגרת ביטוח משלים של קופ"ח או דרך ביטוח בריאות פרטי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון
פרופ` יוסף מנצ`ר19/05/2009לגילי שלום רב,
החיסון (CERVARIX) הוא כנגד כמה זנים של הנגיף. על כן את יכולה לקבל אותו כי הוא יגן עליך בפני זנים בהם לא נידבקת עדיין. צריך מרשם של רופא ותקבלי השתתפות בעלות מטעם קוה"ח שלך.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגתסיג17/05/2009
בת 42 לאחר 3 לידות. יש לי התקן של מירנה כבר שנתיים. הגעתי לבדיקה שיגרתית אצל הרופאה
נעשת בדיקת PAP ונשלחתי לעשות אולטרה סאונד זרימות וקולפוסקופיה ונכתב צוואר רחם גדול טפולות ללא ממצא ורחם שרירני כ-8 שב.( לאימי היה סרטן השד ).
1. מדוע דווקא אולטרה סאונד מסוג זה ?( עד כה עשיתי אולטרא סאונד וגינלי רגיל).
2 . מדוע נשלחתי לקולפוסקופיה ?(כי הרופאה לא אמרה שום דבר לגבי איזו שהוא חשש.)
תודה סיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למודאגת
פרופ` יוסף מנצ`ר17/05/2009שלום רב,
אי אפשר לענות לשאלותיך המוצדקות. על פי מה שאת כותבת לא הייתה סיבה לשלוח אותך לשום בדיקות נוספות. האם ידועה תשובת ה- PAP? האם בנוסף לרחם המוגדל (זה מינימלי) היה עוד ממצא? רק הרופא שבדק אותך ידע את התשובות. מכל מקום מדובר רק בבדיקות ולא יותר.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדואגת
סיג17/05/2009רק שבוע שעבר עשיתי את בדיקת הPAP והבנתי שהבדיקה לוקחת חודש ימים.
לא קבלתי תשובה לגבי האולטרסאונד זרימות במה הוא שונה מאולטרסאונד וגינלי רגיל.
תודה רבה על התשובה המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות אחרי כריתת רחםלילי12/05/2009
1.אחרי כמה זמן ממועד כריתת הרחם פוסקים לחלוטין הכאבים?
2.האם בעקבות הניתוח אמורה לרדת ספירת הכדוריות הלבנות כפי שהיא יורדת בעת טיפול כימותרפי?
3.אחרי כמה זמן אפשר להתחיל לקיים יחסי מין?
אני מודה לך על תשובותיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכריתה נעשתה באמצעות פתיחת הבטן. תו
לילי12/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללילי
פרופ` יוסף מנצ`ר12/05/2009ללילי שלום רב,
1. זה מאד אינדיבידואלי אך כעבור שבוע שבועיים אין כמעט כאבים.
2. אין ירידה כזו אחרי ניתוח.
3. כעבור כ- 6 שבועות.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לפרופ' מנצ'ר בדמות המלאך
לילי12/05/2009על מתן התשובות שעוזרות כל כך לאנשים.
הלוואי שלכל האנושות היתה נתינה כפי שלך יש.
גם לך שיהיה כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחלותמור12/05/2009
האם: סרטן שחלות גרורתי לרחם ודופן בטן , לאחר שנותחה ולאחר 7 טיפולי כימו -
יכול לחזור אצל אישה זקנה כמו אצל אישה צעירה?או אין קשר לגיל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לריקי שלום רב,
פרופ` יוסף מנצ`ר12/05/2009לריקי שלום רב,
בעצם אין קשר לגיל.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיה05/05/2009
מה הם תופעות הלוואי של טיפול כימותרפי בציספלטין בשילוב עם טקסול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי
פרופ` יוסף מנצ`ר06/05/2009לא כל תופעות הלוואי חייבות להיות. כיום ישנן תרופות יעלות מאד למניעת חלק גדול מהן או לפחות להחלשה ניכרת שלהן.
תופעות הלוואי כוללות: נשירת שיער,בחילה והקאה, דיכוי מיח העצם, הפרעה בכליות, הפרעה בשמיעה, הפרעה במלחי הדם, הפרעות נוירולוגיות ועוד.
זה נשמע מפחיד אך אני מדגיש שוב שלא הכל צריך להופיע וניתן להלחם בזה בתרופות סה"כ המטופלות עומדות בטיפול.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לוואי
פרופ` יוסף מנצ`ר12/05/2009למיה שלום רב,
תופעות הלוואי כוללות, דיכוי מיח העצמות, נשירת שער, בחילה והקאה ועלולה להיות גם פגיעה בכליות, בשמיעה והפרעות נוירולוגיות ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשני04/05/2009
שלום
אני עושה את הזריקה נגד סרטן צוואר הרחם ורציתי לדעת כמה זמן צריך לחכות אחרי שאני מסיימת את הטיפול. אני מתכננת הריון פשוט ורציתי לדעת אם צריך לחכות אחרי הזריקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשני
פרופ` יוסף מנצ`ר04/05/2009לשני שלום רב,
מיד עם סיום החיסון אפשר להרות.
כל טוב, פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נוצרת חסינות מוירוס הפפילומה?ש.04/05/2009
אחרי שהמערכת החיסונית של הגוף מתפטרת מוירוס הפפילומה , האם הגוף הופך למחוסן בפני אותו סוג ספציפי של הוירוס או שיכול להיות מצב של הדבקות חוזרת באותו סוג של וירוס הפפילומה?
תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר04/05/2009שלום רב,
בד"כ מתפתחת חסינות נגד אותו זן.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד סרטן צוואר הרחםחיסון04/05/2009
ד"ר שלום
אני בחורה בת 31 נשואה ואמא ל 3 ילדים מקסימים , רופא הנשים שלי המליץ לי לעשות את החיסון CERVARIX .
שאלתי היא: האם בגיל לי כדאי לעשות את החסון ועד כמה זה מגן עלי?
ואם אתה יכול להמליץ על חיסון נוסף (אפילו שהוא לא מסופסד דרך קופת החולים) שיכול להגדיל את ההגנה מפני המחלה הנ"ל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון
פרופ` יוסף מנצ`ר04/05/2009שלום רב,
רצוי שכל אישה תקבל חיסון.
סרטן צוואר הרחם אינו שכיח בישראל. יבלות מין (קונדילומות) מאד שכיחות בישראל.
בישראל אושר החיסון של שתי חברות:
החיסון CERVARIX אושר עד גיל 46. הוא רק נגד שני זנים (16,18) של נגיף ה- HPV (הקשורים לסרטן צוואר הרחם)
החיסון (GARDASIL) הוא כנגד 4 זנים נפוצים של נגיף ה- HPV (6,11,16,18). שניים מהזנים הם הגורם ל-90% מיבלות המין (קונדילומות –שכיחות מאד בישראל)) ושניים הם הגורם ל-70% מסרטני צוואר הרחם (נדיר בישראל). בזמנו הניסויים נערכו (והוכיחו את יעילותן) בקרב נשים עד גיל 26, על כן החיסון (GARDASIL) אושר עד גיל זה. כיום כבר ידוע שהוא יעיל גם בגיל מבוגר יותר (עד גיל 45). תוכלי לרכוש אותו עם טופס 29ג' שתוכלי לבקש מהרופא המטפל.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסוןלילך02/05/2009
שלום ,
האם ניתם להתחיל את החיסון לאחר לידה או שהחיסון נועד רק לנשים שטרם הרו וילדו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון לאחר לידה.
פרופ` יוסף מנצ`ר04/05/2009ללילך שלום רב,
אפשר בהחלט להתחיל את החיסון לאחר לידה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה בCA-125 לאחר טיפול בדוקסילאבי01/05/2009
שלום,
אמי חולה בסרטן השחלה מזה כ2.5 שנים, במהלכם נותחה, טופלה בקרבופלטין + טקסול, ולאחר חזרת המחלה בקרבופלטין + גמזר. חוץ ממספר חודשים, היא טופלה באופן יחסית רציף במשך כל התקופה.
לאחרונה, עקב רגישות שפיתחה לקרבופלטין, היא עברה לטיפול בדוקסיל (פעם בחודש). לפני הטיפול רמת הסמן CA-125 היתה 160, ולפני מספר ימים, בבדיקה לפני הטיפול השני, רמת הסמן עלתה ל527 (רמת הסמן עם גילוי המחלה היתה כ300).
שאלותי הם:
1. נאמר לנו כי דוקסיל עובדת לאט - אבל האם עליה שכזו לא אמורה להדליק נורה אדומה שכדאי להחליף טיפול, או שיש להמתין בסבלנות? אמי אומרת שההרגשה הכללית שלה בסדר, ולא מרגישה הרעה. במידה ויש להמתין בסבלנות - מתי בד"כ רואים את השפעת התרופה?
2. בפעמים הקודמות, קרבופלטין השפיעה מהר והסמן ירד תוך טיפולים בודדים לרמת חד ספרתית. הבנו שיש אפשרות לקבל את הקרבופלטין בפרוטוקול של דסטנטיזיציה. האם כדאי לנסות זאת, לאור העליה בסמן?
תודה רבה,
אבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תושבה לאבי
פרופ' עמי פישמן04/05/2009שלום רב,
1. לא שופטים את התגובה לטיפול כימי אחרי מחזור אחד. לכן, העליה בסמן בשלב כזה לא מבטאת אי הצלחה של הטיפול.
2. ניתן לתת קרבופלטין בפרוטוקול של דהסנסיטיזציה. אני מציע שתדון על האפשרות הזו עם הצוות המטפל. יתכן ויהיה מקום לשקול זאת אם הטיפול בדוקסיל לא יצלח.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון בזמן היריוןשולי01/05/2009
אני מתכננת לעשות את החיסון הראשון לסרטן צוואר הרחם בימים הקרובים
ורציתי לדעת אם ניתן להמשיך לקבל את שני החיסונים הנוספים בזמן היריון
(אני מקוה להיכנס להיריון בחצי שנה הקרובה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון
פרופ` יוסף מנצ`ר04/05/2009שלום רב,
החיסון אינו מומלץ בהריון.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- hpv cin2מודאגת27/04/2009
שלום ותודה על ההתיחסות,
אובחנתי עם HPV כבר די מזמן ועברתי כמה קולוסקופיות והכל היה בסדר, עד הפאפ האחרון אחריו עשיתי עוד קולופוסקופיה ונלקחה ביופסיה מצוואר הרחם והמצב הוא CIN2 +koilocytosis.
אני יודעת שיש כאן המון הודעות דומות, אך רציתי לשאול-
האם וירוס הHPV הוא וירוס שאפשר להיפטר ממנו? או שהוא נשאר לעולם בגוף ומתפרץ מדי פעם?
האם אפשר להמשיך לקחת גלולות כאשר אני יודעת שיש לי את הוירוס או שכדאי להפסיק וזהו? (אני בת 26)
והאם הטיפול של LOOP עלול להיות מסוכן לפוריות?
בנוסף, מאד קשה לי להפסיק לעשן והבנתי שזה מסוכן במצבי CIN, האם הורדה משמעותית בכמות העישון תעזור? (סליחה על השאלה הטיפשית אך אני מאד בלחץ מכל הגורמים להחמרה של המצב, שנחשפו בפני רק עכשיו)
תודה רבה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למודאגת
פרופ` יוסף מנצ`ר27/04/2009שלום רב,
1. בד"כ המערכת החיסונית של הגוף מתפטרת מהווירוס תוך שנים אחדות.
2. אפשר להמשיך לקחת גלולות.
3.על הרופא המטפל להסביר את הסיבוכים האפשריים של LOOP.
4. עישון הוא אחד מגורמי העישון לבעיות בצוואר הרחם. רצוי להפסיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרי שמתפטרים מהוירוס
ש.30/04/2009אחרי שהגוף מתפטר מוירוס הפפילומה , האם הגוף הופך למחוסן בפני אותו סוג ספציפי של הוירוס או שיכול להיות מצב של הדבקות חוזרת באותו סוג של וירוס הפפילומה?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפני ניתוח/טיפולציפי27/04/2009
לביתי בת 32 רווקה ללא ילדיםנתגלה גידול בCA OF CX בשלב קליני TB2
הגידול הוא רק בצוואר הרחם בגודל 4 ס"מ.
עדיין לא הוחלט אם לעבור ניתוח לכריתת רחם רדיקלית או קרינה וכימוטרפיה , הרופאים השאירו החלטה זו בידיה.
הרופאים אומרים שבמצב של כריתה יש סבירות שתצטרך לעבור גם טיפולי קרינה.
שאלתי היא
מה ההחלטה הנכונה ביותר במצב זה?
אם מחליטים על ניתוח מה משך זמן הניתוח וההחלמה?
אודה על תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן צוואר הרחם
פרופ` יוסף מנצ`ר27/04/2009אין בידי מספיק פרטים על מנת לתת לך עצה אחראית ונבונה.
באופן כללי הייתי אומר שרצוי להימנע מצירוף של ניתוח וקרינה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן צואר הרחםחן27/04/2009
אני בת 29 + בן, חיה מזה 10 שנים עם בן זוג מזה 10 שנים ורק איתו אני מקיימת יחסי מין . השבוע קבלתי תשובה של בדיקת פ.א.פ ומיד נשלחתי לבית החולים ונאמר לי חד משמעית שיש לי סרטן צוואר הרחם ועלי לעבור בהקדם כריתת רחם ובלוטות הלימפה ואולי גם כריתת שחלות.
בן זוגי הוא דו מיני ומזה מספר שנים ומידי פעם הוא מקיים קשר מיני עם חברו הטוב.
א. האם יש קשר לגרימת סרטן צוואר הרחם להרגליו המינים של בן זוגי ?
ב. האם בן זוגי צריך לקבל טיפול כלשהוא בעיקבות בדיקות שיצתרך לעבור ?.
ג. למי עליו לפנות ?.
תודה
חן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן צוואר הרחם
פרופ` יוסף מנצ`ר27/04/2009הגורם המרכזי לסרטן צוואר הרחם הוא נגיף ה- HPV המועבר ביחסי מין. אין טיפול נגד הנגיף עצמו אלא רק לנגעים שהוא עלול לגרום להם.
לא נהוג לעשות אבחנה וטיפול על סמך תשובת פאפ. האבחנה צריכה להיעשות על סמך ביופסיה.
פני לגינקולוג אונקולוגי.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פפילומה - סיכון, חיסון, טיפוללירון22/04/2009
פרופ' מנצ'ר ופרופ' פישמן שלום,
מתנצלת מראש על אריכות הדברים, אני פשוט אובדת עצות.
אני בת 24.5, מקיימת יחסי מין עם בן זוגי (הוא הראשון שלי) מזה כ-8 חודשים.
לפני כחצי שנה גילינו שהוא נושא יבלות קטנות באיבר המין ומאז הוא עובר צריבות ואף טיפל בקונדילוקס. ממשיך לטפל בצריבות גם כעת.
לפני כמה חודשים התחילו להתפתח אצלי יבלות קטנטנות ופניתי לרופא.
בדיקת פאפ נמצאה תקינה. כמו כן, נשלחתי לקולפוסקופיה, אבל נדמה לי שהרופא בדק רק חיצוני (מרח חומר שורף והסתכל חיצוני). הרופא מצא מיקרו-קונדילומות בפורשט (אם אני זוכרת נכון) והורה לי למרוח פולידין חודשיים. זה לא עזר.
לאחרונה גיליתי שמתחילות נקודות קטנטנות בעוד מקומות (איזור הדגדגן) וזה מאוד מלחיץ לאן זה עוד יגיע.
אציין כי בהתחלה קיימנו יחסי מין בלי קונדום (אחרי שבדקנו מחלות מין...) ומזה כחצי שנה אנו משתמשים בקונדומים על אף שאני נוטלת גלולות יסמין. מין אוראלי פסק לגמרי.
אני מאוד מאוד מודאגת ולא יודעת מה לעשות ופשוט מתה מפחד מצריבות.
מתלבטת עד מאוד האם לעשות את החיסון או לא, כיוון שהבנתי ממקורות שונים כי לאחר שנדבקתי, החיסון יכול דווקא להזיק. מאידך, אינני בקיאה בסוגי הזנים וכד'.
כמו כן, לפי מה שהבנתי מהרופא, אין כרגע מה לעשות כיוון שזה קטן, ורק להקפיד על בדיקת פאפ שנתית.
זה לא מספק אותי ואני מאוד חרדה.
האם יש בדיקה לזיהוי הזנים בהם נדבקתי (PCR אולי?) וכך אוכל לדעת שאלה לא הזנים המסוכנים יותר (הסרטניים)?
האם יש טעם באמת ובתמים להתחסן?
מה עוד אני יכולה לעשות? איך להיזהר? מה לבדוק ולטפל? אני מוכנה לשלם גם באופן פרטי ולו רק בשביל השקט הנפשי שלי ובשביל הדמעות שעולות לי בעיניים כרגע
מודה לכם מראש על התייחסותכם,
לירון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ללירון
פרופ' עמי פישמן23/04/2009שלום רב,
לפי התיאור שלך על הממצאים בבדיקה של בן הזוג ושלך ולפי הדיווח שאת מביאה מהרופא המטפל - אני יכול להבין שמדובר בנגעים חיצוניים של קונדילומה. נגעים אלה נגרמים מוירוס הפפילומה, ובדרך כלל במטופלת אחת נמצא רק זן אחד של הוירוס. כיוון שהחיסונים מכילים תרכיבים כנגד מספר זנים של הוירוס, אין מניעה שתקבלי את החיסון. כמובן שבנסיבות האלה יעילותו תהיה מוגבלת יותר. בכל מקרה, האמירה שהחיסון יזיק אינה נכונה.
אני ממליץ על המשך מעקב מסודר אצל הרופא המטפל.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

