מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סממני גידולאינה23/10/2008
שלום רב, מספר שנים לאחר כריתת רחם ושחלות בעקבות סרטן שחלות, הופיעה עליה של סממו O 125 .עליה מ28 ל33 תוך שנה. מהי המלצתך לעשות על מנת למנוע עליה נוספת בסממן זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמנים
פרופ' עמי פישמן23/10/2008שלום רב,
שינוי כזה במהלך של שנה אינו משמעותי.
הייתי ממליץ לחזור על הבדיקה לאחר כחודשיים ולראות אם אכן יש מגמה של עליה משמעותית.
אם תהיה עליה משמעותית - לפנות לרופא המטפל להמשך בירור.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות יתר אסטרוגןסיון22/10/2008
איזה מחלות מופיעות כתוצאה מיתר אסטרוגן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטרוגן
פרופ' עמי פישמן22/10/2008לאסטרוגן ופרוגסטרון יש השפעה על רירית הרחם.
במצבים שבהם יש חשיפה ממושכת לאסטרוגן ללא חשיפה לפרוגסטרון, יתכן שגשוג יתר של רירית הרחם (היפרפלזיה). בחלק קטן מהמצבים האלה, אם תהיה חשיפה ארוכה, רירית הרחם יכולה לעבור שינוי ממאיר.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי רירית אקוגנית לא סדירה ?תודה מראש22/10/2008
נשלחתי לUS וגינלי לאחר דימום קל מהוגינה בימים האחרונים, ונמצא בין היתר ש"הרירית הינה בעובי 13 מ"מ לא סדירה ואקוגנית". אודה להסבר מהי רירית אקוגנית לא סדירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רירית
פרופ' עמי פישמן22/10/2008בבדיקת האולטרה-סאונד ניתן למדוד את עובי רירית הרחם.
בנוסף, ניתן לראות אם יש אחידות בעובי הרירית לאורך דפנות החלל.
המשמעות הספציפית של רירית בעובי 13 מ"מ עם האיפיונים שציינת, משתנה לפי גיל האשה, קיום מחזורי וסת רגילים, באיזה שלב של הוסת בוצעה הבדיקה ונתונים נוספים, טיפול תרופתי וגורמים נוספים.
הרופא המטפל שהפנה אותך לבדיקה יסביר את המשמעות של הבדיקה לפי הנתונים שלך.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשולי19/10/2008
שלום רב, האם יש גילאים בהם נשים נמצאות בסיכון מוגבר יותר לחלות בסרטן צוואר הרחם? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשןבה לשולי
פרופ` יוסף מנצ`ר20/10/2008הגיל הממוצע של חולות בסרטן צוואר הרחם נע בין 45 ל-55.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול המשך לסרטן השחלהת16/10/2008
לקרובת משפחתי התגלה סרטן שחלה עם מרקרים של CA 125 בדרגה 840. לאחר ניתוח מוצלח בו הוצאו כל מערכת הרבייה אומנטום הבטן וכל מה שהיה נגוע, היא החלה טיפול כימותרפי. הרופאים אמרו כי הסרטן הגיע גם לבלוטות הלימפה. לאחר שלושה טיפולים כימותרפיים דרגת ה-CA ירדה מתחת ל-50. במקביל הוצע לה לעשות טיפול הכולל זריקות בבטן (לאחר החדרה מיוחדת ע"י ניתוח של שביב) כאשר תופעות הלוואי של הטיפול הן קשות במיוחד (הרבה יותר מהכימותרפיה..). חלק מאוד ממליצים על הטיפול מול המיתנגדים אשר טוענים שזה כבר שלב מאוחר מדי עבורם בגלל בלוטות הלימפה הנגועות. האם אתם מכירים את הטיפול שהוצע ? אם כן , האם הוא מוכר\ממולץ? איך ניתן לאתר חומר כתוב עליו בעיברית? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול המשך
פרופ' עמי פישמן16/10/2008שלום רב,
טיפול כימי המשלב טיפול תוך-צפקי (הזלפת כמותראפיה לחלל הבטן) מקובל בחלק מהפרוטוקולים לטיפול בסרטן שחלות.
הטיפול מתאים רק לחלק מחולות סרטן השחלות. את ההתאמה לטיפול צריך לקבוע הצוות המטפל.
יש לטיפול תופעות לוואי וההסבר המפורט עליהן, כמו גם על יעילותו הצפויה של הטיפול צריך לקבל מהצוות המטפל.
רוב ההסברים הכללים על הטיפול ניתנים באנגלית וכדאי להסתכל באתר של NCI, NATIONAL CANCER INSTITUTE
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפענח/ת MRIאילנה16/10/2008
אני צריכה מפענח/ת MRI לחוות דעת שנייה על גידול ברחם. האם ניתן להמליץ לי על מומחים בתחום? תודה וחג שמח אילנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפענח
פרופ' עמי פישמן16/10/2008שלום רב,
אינני נוהג לתת המלצות אישיות במסגרת האתר.
בכל מרכז רפואי שבו מבוצע MRI יש מומחים טובים לתחום הפענוח.
בברכה,
פרופ עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יבלותאחת15/10/2008
גליתי שעל פתח איבר המין שלי יש מספר נקודות עגולות. הרופא אמר לי שיזהו יבלת שבאה כתוצאה מוירוס, הוא הציע לי בדיקה לשלול את סרטן הרחם. מה הקשר בין התופעה הנ"ל לסרטן הרחם - האם היבליות במקום הנ"ל זהו דבר מצוי? תודה וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יבלות
פרופ' עמי פישמן16/10/2008שלום
נגעים/יבלות בשפתיים או מבוא הנרתיק יעולים להיות יל רקע וירוס הפיילומה. הזנים שאחראים לרוב הנגעים האלה בדרך כלל לא גורמים לנגעים טרום-סרטניים.
הנגעים האלה די שכיחים.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן צוואר הרחםרוית12/10/2008
במידה ויש יבלות ואחרי טיפול באלדרה הן נעלמו ועושים את החיסון . מה הסיכויים לחלות בסרטן צוואר הרחם? ואם יש דרך לברר אילו סוגי נגיפים יש.לפי הממר הבנתי שרק נגיפי 18 ו16 גורמים לסרטן. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן צוואר הרחם
פרופ` יוסף מנצ`ר13/10/2008לרוית שלום רב,
הנגיף נמצא גם בעור בו אין יבלות. על כן העלמות היבלות אינו אומר שגם הנגיף נעלם. החיסון ("גרדסיל" נגד 4 זנים) אינו פועל כנגד זן הנגיף בו כבר נדבקת אלא נגד הזנים בהם לא נדבקת עדיין. זן הנגיף הגורם ליבלות אינו גורם בד"כ לסרטן צוואר הרחם. מומלץ שתהיי במעקב אצל רופא נשים. אמנם הזנים 16 ו-18 אחראיים לכ-70% מסרטני צוואר הרחם. אני סבור שאין טעם לבדוק באזה זנים נדבקת כי אין טיפול נגד הנגיף וממילא את צריכה להיות במעקב.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום...אלונה07/10/2008
אני בת 20, אחרי בדיקת pap שיצא לא תקינה, גילו אצלי וירוס HPV 16 וכמו כן אני במעקב. הייתי רוצה לדעת יותר על המחלה. זה בטוח יוביל לטרום סרטן הרחם, לסרטן הרחם? תוך כמה זמן מתחילים להיווצר תסמינים אם כן... מה אפשר לעשות? החיסון עדיין יעיל עם החשיפה לוירוס? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאלונה
פרופ` יוסף מנצ`ר08/10/2008שלום...
יש פרטים חשובים החסרים בסיפור הרפואי שלך המונעים תשובה מדויקת
האם עברת קולפוסקופיה? האם היה צורך בביופסיה? אם כן מה הייתה התשובה?.
הזן 16 של נגיף ה- HPV נחשב לאלים. אולם הוא לא תמיד גורם לבעיות ברירית צוואר הרחם. המעקב חשוב כי אם הוא יעשה בצורה תקופתית יש מירב הסיכויים שאם יווצרו נגעים בצוואר הרחם הם יתגלו בשלב בו אפשר לטפל בהם ביעילות גבוהה ביותר.
אין תרופה נגד נגיף ה-HPV, אולם בד"כ הגוף מתפטר ממנו לבד כעבור כמה שנים.
החיסון (גרדסיל) הוא כנג 4 זנים של הנגיף על כן עדיין כדאי לעשות אותו כי הוא יגן עליייך בפי הזנים בהם לא נדבקת עדיין.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת רחם לאחר קוניזציהשרון07/10/2008
עברתי קוניזציה לפני כשנה עקב cin3. לדברי הרופא המטפל, הוא המליץ שלאחר שאסיים להביא ילדים, לשקול את האפשרות של הסרת הרחם.. האם אכן מומלץ? תודה, שרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרון
פרופ` יוסף מנצ`ר07/10/2008שלום רב,
הסיכוי שזה יחזור קטן ואם אמנם יחזור שוב אפשר לטפל בזה בהצלחה רבה. הסיכוי שמצב חמור יותר יופיע הוא מזערי. על כן אני סבור שאם המעקב עם משטחי פאפ הוא תקין - אין שום סיבה לכרות את הרחם.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות קשהענת06/10/2008
אמא של בת 67, לפני יומיים גילו לה גידולים בשתי השחלות, לדברי הרופאים היא צריכה לעבור ניתוח כריתת רחם שחלות וחצוצרות, ואף קבעו לה תור לניתוח מיידי, הבעיה היא, שאימי מתוכננת לנסוע בעוד כשבועים, לשבועיים לחו"ל, היא לא מוכנה לוותר על הנסיעה, לדעתה לא יקרה כלום בחודש הקרוב ואפשר לדחות את הניתוח, הרופאים אומרים שהיא "ילדה גדולה" והיא צריכה להחליט, עלי לציין שמידי פעם יש לה כאבים באזור האגן, כאב ניסבל לדבריה... אני מתלבטת מאוד, האם עלי לאסור עליה לנסוע? האם באמת חודש דחיה של הניתוח הוא לא דבר המסכן חיים? האם יכול להיות יותר גרוע ממה שיש עכשיו? האם הדברים יכולים להסתבך, בדחית הנתוח בחודש? אודה לתשובתך ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
פרופ` יוסף מנצ`ר06/10/2008שלום רב,
מקובל ברפואה שכאשר מאובחן גידול להתחיל בטיפול/ניתוח בהקדם האפשרי.
יחד עם זאת יתכן מאד שדחיה של חודש לא תשנה את המצב. אך אין לי ספק שאם הטיפול לא יצליח המעורבים בהחלטה לדחות את הטיפול ישאלו את עצמם "אולי אם היינו מטפלים בזמן המצב היה שונה?"
אמנם החלטה קשה אך כרופא עלי להמליץ על טיםול בהקדם האפשרי.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרובי05/10/2008
היי, אתם יודעים במקרה אילו סוגי סרטן נחשבים לתורשתיים/גנטיים, ואילו לא? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
פרופ` יוסף מנצ`ר05/10/2008בתחום הגינקולוגי:
כ- 10% ממקרי סרטן השחלות הוא על רקע גנטי.
כל טוב,
פרופ' יוסף מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם עושים סיטי פט במקרה גילוי סרטן;רינת02/10/2008
לאימי בגיל 75 גילו סרטן רחם אגרסיבי ובשבוע הבא מנותחת מדוע לא הומלץ סיטי פט? אולי המצב גרוע ואין טעם לנתח הממצאים היו בדרגה 2 ו- 2 סוגי סרטן האם ניתן תוך שבוע להגיע לסיטי פט פרטי אודה לכל תגובה שתעזור לנו אולי למנוע ניתוח מיותר היכול לגרום לבעיות אחרות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT-PET
פרופ' עמי פישמן05/10/2008שלום רב,
ברוב המקרים של סרטן רירית הרחם החלק העיקרי של הטיפול הוא הניתוח (כריתת הרחם).
לכן, PET-CT הוא לא חלק מההכנה הנדרשת לפני ניתוח.
ברור האפשרות לבצע PET-CT באופן פרטי כדאי לבצע מול מכוני הרנטגן בכל בתיה"ח שבהם קיים המכשיר. אני בטוח שאפשר לבצע את הבדיקה הפרטית אם כי עלותה גבוהה.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולפוסקופיה בוסתא27/09/2008
אני בת 31, נלקחה לי קולפוסקופיה בוסת, דגימה של הצוואר וצעלת הצוואר, ונמצא CIN 2-3, הזמינו אותי לביצוע קונזציה שאלתי היא האם לבצע קוניזציה, ומה חסרונותיה של פעולה זו? או להתעקש לביצוע קולפוסקופיה חוזר כשאני לא בוסת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוניזציה
פרופ' עמי פישמן05/10/2008שלום רב,
בנוכחות CIN-3 מקובל בצע קוניזציה להשלמת הברור והטיפול.
אין טעם לחכות לבדיקה נוספת שלא בוסת כי אין קשר בין CIN לבין מחזור הוסת.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שחלות והיפרתרמיהא26/09/2008
קיימים פרסומים לגבי יעילות הטיפול בהיפרתרמיה כל גופית. ראיתי מידע בנושא גם לגבי גוף פרטי בגרמניה המנוהל ע"H פרופ' דואנס אם איני משבש את השם. האם קיימים מחקרים מדעיים בנושא? מה דעתך המקצועית? תודה מראש ובברכת שנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרתרמיה
פרופ' עמי פישמן05/10/2008שלום רב,
אין בספרות כל הוכחה מדעית ליעילות הטיפול בהיפרתרמיה כל גופית בסרטן שחלה.
כן, בית החולים בגרמניה מבצע את הטיפולים האלה אבל הוא לא הביא הוכחות ליעילות הטיפול מול הטיפולים הכימיים האחרים.
בברכה,
פרופ עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

