מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהעינת12/01/2009
יש לי שאלה על סרטן: לידיד שלי (בן 47) התגלה גידול ממאיר בכליה וכן גרורה בכליה השניה ובריאה. הוא עבר כריתת כליה מלאה ואנדרנל בכליה השניה, ובקרוב גם הסרה כירורגית של הגידול בריאה. בתקווה שה- CT יראה תוצאות נקיות לאחר הסרה כירורגית של הגידול בריאה, האם ניתן לקוות שסרטן הכליה נעצר ? האם רצוי (צריך) לקחת סוטנט ? האם יש תרופה חליפית זולה יותר ? סטטיסטית - מהם סיכווי ההישרדות של RCC (לאחר 5 שנים ? לאחר 10 שנים?) תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK12/01/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=122 id=link]כירורגיה כללית, כירורגיה אנדוסקופית[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהזיוה07/01/2009
לאימי יש גרורות בריאות ובעצמות, מטופלת בטומקסיפן, כרגע המרקרים עלו, אולם ההמוגלובין עלה מ9 ל10, האם עליה להחליף טיפול? היא מקבלת אחת לחודש חיזוק לעצמות דרך הוריד. בעבר היה לה פעמיים סרטן בשד וטופלה בכימותרפיה והקרנות רבות. האם הטיפול שהיא מקבלת הוא מספיק? האם יש שלבים למחלה זו? ואיך נדע מהו השלב בו היא נמצאת? היא לא רוצה לשאול את הרופא מחשש לתשובה... תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לזיוה
פרופ' עמי פישמן07/01/2009שלום רב,
אם המחלה הבסיסית היא סרטן שד - אנא הפני את השאלה לפורום המתאים.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CIN1 בהריוןדנה01/01/2009
שלום רב. אני בת 28 בהריון חודש 8 לפני מס ימים הודיעו לי שבדיקות הפפס שביצעתי ממש סמוך לתחילת ההריון יצאו לא טובות ויש לי CIN 1 . אין לי מושג מה זה?????!!!!! יש לי סרטן??? האם ניתן לטפל בזה בהריון???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
עמי פישמן03/01/2009שלום רב, תשובה של CIN-1 בפאפ אינה מצביעה על סרטן צוואר הרחם. הרופא המטפל שמכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך צריך לשקול אם להפנות אותך לבדיקת קולפוסקופיה או לחכות עם הבדיקה הזו ולבצע אותה אחרי הלידה. בברכה, פרופ' עמי פישמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור המחזורמירנה01/01/2009
לפני חצי שנה הייתי אצל רופא ונשים והוא אמר שיש לי רירית מעובה ברחם, המחזור החודשי אצלי תקין ואני מקבלת מחזור כל 26-28 יום, יש לי איחור של שבועיים במחזור ובבדיקה ביתית אין הריון, אך יש לי הפרשה רירית מלווה בריח לא נעים. אני מאוד מודאגת ורציתי לדעת מהם הסיבות שיכולות להיות לאיחור כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
עמי פישמן03/01/2009שלום רב, אם עדיין אין מחזור, כדאי לבצע בדיקת דם להריון. בכל מקרה אם יש הפרשה חריגה - אני ממליץ שתיבדקי על ידי הגינקולוג המטפל בך. בברכה, פרופ' עמי פישמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קונדילומה וחיסוןמיכל31/12/2008
שלום אני בת 30, סובלת כבר שנה וכמה חודשים מקונדילומות חוזרות ונשנות מורידה עם לייזר עם תמיסה, עם מחט חשמלית, ניסיתי גם אלדרה וחנקן , הן חוזרות.. האם מומלץ לי להתחסן? ואם כן הבנתי שהחיסון החדש מתאים לגילי אך במחינת זנים הוא לא מכיל הגמה בפני זנים 11 ו 6 (?) שאלו הזנים של הקונדילומה ( בהנחה שאולי נדברתי רק בזן אחד ויש צורך להתחסן גם מהשני) אשמח לדעתך. תודה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיכל
פרופ' עמי פישמן31/12/2008שלום רב,
החיסון הוא לא טיפול.
החיסון נועד להוריד את הסיכון להידבקות בוירוס ואין לו שום אפקט טיפולי.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך, אך
מיכל01/01/2009האם רצוי שאעשה את החיסון גרדסיל כי הוא יגן עלי בפני זנים בהם לא נדבקתי עדיין, מפאת גילי -30 , או שמא עדיף החיסון סרויאקס ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה למיכל
עמי פישמן03/01/2009שלום רב, אין פה שאלה של "רצוי". החיסון של גרדסיל רשום בישראל רק עד גיל 26 החיסון של הצרוריקס רשום בישראל גם לגילך. בברכה, פרופ' עמי פישמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לנגיף הפפילומהיסמין31/12/2008
שלום אני נשאית של נגיף הפפילומה והתגלה אצלי יבלות בצוואר הרחם בנרתיק ומחוצה לו ואני אמורה לעשות חיסון. הבנתי שיש שני סוגים של חיסונים האחד GARDASIL נגד הזנים 6,11,16,18 והשני CERVARIX נגד הזנים 16,18,31,45,52 הגניקולוג אמר לי שאני נשאית זן מסוג 11 שבעצם פיתח אצלי את היבלות באיבר המין, השאלה שלי היא איך אני יודעת איזה מן הזריקות אני אמורה לעשות והעם אני יכולה לעשות את הזריקה שהיא בעצם מונעת את התפתחותו של זן 11 (GARDASIL) הרי אני נשאית של הזן הזה?
ועם ויעבור לי היבלות ואחרי החיסון אני יכולה שוב להידבק באותו זן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליסמין
פרופ' עמי פישמן31/12/2008שלום רב,
קודם לעובדות:
החיסון של gardasil נגד הזנים 6,11,16,18
החיסון של cervarix נגד הזנים 16,18
יש עבודות שהראו שבשני החיסונים יש כנראה הגנה צולבת שיתכן ונותנת חיסון גם נגד זנים נוספים.
החיסון הוא לא טיפול. כלומר, החיסון נועד להוריד את הסיכון להידבקות בוירוס ואין לו שום אפקט טיפולי.
אם יש נגעים נרחבים כפי שתיארת - את צריכה טיפול ולא חיסון.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאריק29/12/2008
שלום רב, אולי במקרה תדעו לענות לי: לאבי בן ה-60 גילו לפני חודשיים גרורות בעצמות. בבדיקת PET סיטי נראה גידול בבלוטת התירואיד ובבביופסיה נראו סימניים לסרטן הריאה. כיצד ניתן לדעת בוודאות את מקור הגידול? והאם זה נכון שסרטן בבלוטת התריס הוא סרטן "עצלן" שלרוב לא מפתח גרורות? תודה מראש על תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK29/12/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=67 id=link]סרטן (אונקולוגיה) [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים ברחם- דחוףשלומית26/12/2008
אצל בדיקה שגרתית אצל רופא הנשים נמצא מים ברחם. נתן לי הפניה לבדיקת דם CA-125. שאלתי היא האם הסיכוי לגידול ממאיר גבוה? אני בת 34 בחורה בריאה, אם לילד. אני לחוצה ומפוחדת ואודה לדעתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן27/12/2008שלום רב,
את צריכה להבהיר באיזה בדיקה מדובר.
האם הממצא אובחן בבדיקת אולטרה-סאונד שיגרתית?
מה בדיוק תואר בבדיקה?
האם היו לך תלונות או סימפטומים כלשהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעונה לשאלותייך
שלומית27/12/2008מדובר בבדיקת אולטרסאונד שגרתית אצל רופא הנשים שלי. באתי לבדיקה בגלל שבזמן האחרון יש לי הפרשות מרובות וגירודים שמציקים לי. הרופא רק אמר שיש מים ברחם ואמר משהו על שחלות- לא פירט למרות שביקשתי. רק נתן הפניה לבדיקת הדם הנ"ל וזהו. כבר לחוצה...האם יש סיכוי לסרטן? יכול להיות שזה לא משהו רציני? מפחדת מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימומים מתמשכיםגלי23/12/2008
שלום, שנים רבות אני סובלת מדימום קל בעקבות כל בדיקה גניקולוגית, או אחרי מגע מיני לאחר הפסקה של מס' חודשים. לפני כ-3 חודשים אובחנתי עם cin3 ובוצעה בי קוניזציה בה דיממתי בצורה חריגה ע"פ הרופא המנתח פי 10 מכל מנותחת בה הוא נתקל. אני לא נוטלת מדללי דם ובאזורים אחרים אני לא מדממת כך (אם אני נחתכת בגילוח או במטבח או מנשיכת לשון וכד' הדימום נפסק מייד) רק באזור ההוא דיממתי כ-40 דק' ללא הפסקה. לאחר התהליך המשכתי לדמם קרוב לשבועיים ומאז, כ-3 חודשים בכל פעם שאני מימה משהו כבד, מתאמצת טיפה (הליכה שיעול התרגזות וכד') אני חוזרת לדמם. בבדיקה של המקום המקום מאוחה כראוי גם הרופא המנתח בדק, גם הגניקולוג המטפל וגם במוקד אליו ניגשתי כשבוע אחרי הקוניזציה וכולם ראו שהכל סגור ולא נשאר משהו לא מאוחה. ועדיין לא מפסיקה לדמם. אף אחד לא יודע להגיד לי מה הסיבה ואיך למנוע את הדימומים, ואולם זה מפריע לשגרת היומיום, אני לא יכולה לעשות שום דבר שמצריך מאמץ מעבר לקל שבקלים, לא יכולה לחשוב על קיום יחסי מין בגלל אי הנעימות שתגיע בעקבות זאת, והמחשבה על הריון בהמשך מטרידה אותי מכיוון שאם זה מה שקרה מחיתוך של קונוס בגודל סמ פוחדת שבלידה אאבד כמויות היסטריות של דם.. כאמור לא מדובר בסרטן צוואר הרחם (עדיין ומקווה שגם לא בהמשך) האם ידוע לכם על גורם אחר שיכול לגרום לכאלה דימומים רק משם? שהחמירו כאמור לאחר הקוניזציה? בבדיקת הפאם החוזרת לביקורת הקרובה ברגע שהרופא רק נגע באזור התחלתי לדמם עד שכמעט ונאלצנו לוותר על הבדיקה.. הוא הפנה אותי למומחה צוואר רחם שהפנה אותעי לרופא המטפל ובינתיים אין לי מושג מה הבעיה.. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגלי.
פרופ` יוסף מנצ`ר24/12/2008שלום רב,
אני מבין את דאגתך. אולם לצערי אינני יכול לעזור. אי אפשר להגיע לאבחנה נכונה בלי בדיקה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון לאחר CIN בעברנטלי23/12/2008
שלום, אני בת 30. בעברי CIN1. מזה כשנתיים שהבדיקות יוצאות תקינות ללא CIN. בשל גילי אני מבינה שיש חיסון שהוא עד גיל 45? איך נקרא החיסון לגיל המבוגר יותר? האם הוא ל 4 זנים? האם הוא נחשב מומלץ היום על ידי המומחים בתחום? אציין שאני מעוניינת עוד להרות וכמובן לא מעוניינת בחיסון שיכול חלילה להזיק לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנטלי
פרופ` יוסף מנצ`ר24/12/2008שלום רב,
החיסון CERVARIX אושר עד גיל 46. אך הוא נגד 2 זנים בלבד!
רוב הרופאים מעדיפים את החיסון GARDASIL שהוא נגד 4 זנים. עתה ידוע שהוא טוב למעשה עד גיל45.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדתי לפני חודשיים אולי זה יכול להיות כתוצאה מהלחץ של הלידה?פרופ' עמי פישמן22/12/2008
שלום אני בת 25 ולפני שבועים עשיתי בדיקת פאפ אצל הרופאה . ביום שישי האחרון הרופאה מתקשרת אלי ומודיעה לי כי התשובה שהגיע לא תקינה ואני צריכה ללכת לבילנסון למרפאת צואר רחם ולבצע בדיקת קולפוסקופיה בתוצאות של הבדיקת פאפ כתוב ממצאים: אטיפיה תאית שאינה ניתנת לסיווג בטופס של ההפניה לבית חולים הרופאה כתבה אבחנה משוערת: observation -patient under observation רציתי בבקשה לדעת 1. מהי בדיקת קולפוסקופיה? 2. לגבי התוצאות בבדיקת פאפ מהן אומרות? 3. מהי ההבחנה המשוערת? מה זה אומר ומהן דרכי הטיפול בכך אם בכלל. אשמח מאד לתשובה מהירה ממני אמא מודאגת.( נ.ב ילדתי לפני חודשיים אולי זה יכול להיות כתוצאה מהלחץ של הלידה???)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למודאגת
פרופ` יוסף מנצ`ר24/12/2008שלום רב,
1. קולפוסקופיה היא הסתכלות על צוואר הרחם דרך מכשיר אופטי המגדיל את האיזור.
2. כפי שכתוב לך: ניצפו תאים לא אופיניים שמשמעותם לא ברורה. לרוב אין לזה חשיבות.
3. האבחנה תוכל להיקבע רק על ידי בדיקת ריקמה זץאץ ביופסיה. אם בקולפוסקופיה יראו תבניות בלתי תקינות יקחו ביופסיה ויבדקו אותה. אי אפשר לדבר על דרכי טיפול כי א. לא ברור אם יהיה צורך לטפל ב. טיפול ניתן רק אחרי אבחנה.
תהיי סבלנית, תעשי את הבדיקה. יש סיכוי גדול שלא מדובר בממצא בעל חשיבות.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה יכול להיותבתיה21/12/2008
אני בת 26 פרודה מבעלי ללא ילדים עד לפני חצי שנה היה לי ווסת נורמלית מלפני כחצי שנה התחיל המחזור להשתבש והיו לי לעיתים דימומים באמצע חודש ולעיתים הפרשות שחורות......לפני כ3 חודשים החל שלאחר המחזור אני נשארת 3 ימים נקייה לאחר מכן אחרי שאני נותנת שתן יש לי דם וככה למשך כמה ימים פלוס דם חום אינני נוטלת שום גלולות בריאה בדרכ לא עושה דיאטה מיוחדת קצת עודף משקל ממה זה יכול להיות? אני קצת פוחדת שאולי זה סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` יוסף מנצ`ר22/12/2008שלום ראב,
רצוי שתפני לבדיקה גינקולוגית. הסיכוי שמדובר בסרטן נמוך מאד.אך בלי לבדוק אותך אי אפשר לדעת מה זה יכול להיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון סרווריקס (Cervarix)c21/12/2008
החיסון הנקרא סרווריקס (Cervarix), והוא אושר לאחרונה במשרד הבריאות ויוצע לנערות ולנשים בישראל במסגרת הביטוחים המשלימים של מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים לאומית. 1. היכן מבוטחי קופת חולים כללית יכוכלים לקבל חיסון זה ? (גם במחיר מלא) 2. המערכת החיסונית שלי חלשה עקב מחלת עור כרונית (ולקיחת סטרואידים במינון נמוך). האם בכל זאת כדאי לי לקחת את החיסון כדי למנוע את הישנות הקונדילמות ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Cervirix
פרופ` יוסף מנצ`ר22/12/2008שלום רב,
Cervarix הוא רק נגד סרטן צוואר הרחם (הזנים 16,18) שנדיר אצל יהודיות בישראל.
Gardasil הוא כנגד 4 זנים נפוצים של הנגיף (6,11,16,18). שניים מהזנים (6,11) הם הגורם ל-90% מיבלות המין (קונדילומות) ושניים הם הגורם ל-70% מסרטני צוואר הרחם. רצוי שתעשי את החיסון גרדסיל כי הוא יגן עליך בפני זנים בהם לא נדבקת עדיין.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת שחלותא21/12/2008
האמא נפטרה מסרטן שחלות בגיל 63 לאחר 4 שנות מאבק. האחות של האם חלתה בסרטן השד והחלימה. שתיהן עברו בירור גנטי אשר נמצא שלילי לגנים הידועם היום BRCA 1ו 2. באיזה גיל כדאי לבת לשקול כריתת שחלות? מה תופעות לוואי לכריתה? האם מעלה סיכוי לסרטן מסוג אחר? טיפול הורמונלי תחליפי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריתתשחלות
פרופ` יוסף מנצ`ר21/12/2008הייתי מציע שתפני יעוץ גנטי לפני ההחלטה על כרית שחלות.
כריתת שחלות לשם הפחתת הסיכון של סרטן השחלות (ובמידה מסויימת גם סרטן השד) נהוג לבצע אחרי גיל 35 ואחרי שהאישה הקימה את משפחתה.
על ידי כך כמובן היא נכנסת לבלות (מנופאוזה) וזקוקה לטיפול תחליפי.
בברכה,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
א25/12/2008האם ניתן להקפיא רקמת שחלה אוביציות למקרה ומתחרטים בעתיד ואז לבצע הפריה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cin 2יעל21/12/2008
שלום רב, אני בת 37 ולפני כשנה עשיתי בדיקות שגרתיות. במהלך השנה עשיתי 3 פעמים בדיקת פאפ שבכולן נמצא cin 2. הרופא שלח אותי לבדיקת קולופוסקופיה שיצאה תקינה. ניגשתי לקבלת חוות דעת נוספת נלקחה בשנית בדיקת פאפ וביופסיה כאשר קיבלתי את התשובה נאמר שגם בפאפ וגם בביופסיה נמצאה סוג של דלקת שלא צריכה להדאיג אותי לדברם ולא קיבלתי טיפול . לאחר כ-4 חודשים חזרתי לבדיקת פאפ חוזרת ושוב התגלה cin 2 בערכים מאוד גבוהים והרופאה הציעה לי לעשות לופ של צוואר הרחם. חייבת לציין שלפני כ-9 שנים עשיתי בדיקת פאפ שלא יצאה תקינה ולא חזרתי לביקורת, ומאז עד לפני שנה לא עשיתי שוב. אציין ששני רופאים שונים בדקו אותי . שאלתי: האם ללכת לעוד חוות דעת של רופא או שעליי לגשת לעשות לופ לפני שיהיה מאוחר והאם זה יכול להיות משהו אחר ולא גידולים טרום סרטניים.? אודה לתשובתך המהירה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CXIN2
פרופ` יוסף מנצ`ר21/12/2008קשה לתת תשובה מחייבת מבלי לקבל פרטים רפואיים מדוייקים יותר.
מבחינה עקונית:
אבחנה של CIN2 נקבעת על סמך ביופסיה בלבד ולא על סמך פאפ. אם יש פעמים חוזרות ניגוד בין ממצאים בפאפ וממצאי ביופסיה שנעשתה בעת קולפוסקופיה אפשר להוסיף גרידה של תעלת צוואר הרחם (ECC) ולשקול גם אםשרות שהתאים הנראים בלתי תקינים הם ממקור אחר מאשר צוואר הרחם. לופ זו גם אפשרות אך לא במקום ראשון.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
טל. 0523511971* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

