מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ear popperמיכל12/10/2009
שלום רב,
בני בן החמש וחצי סובל מירידה בשמיעה (35 בשתי האוזניים) כתוצאה מהצטברות נוזלים
שמענו מחברים שניסו את האיר-פופר כי הטיפול עזר מאוד
שאלתי היא האם השימוש באיר פופר מסייע לטווח ארוך או רק לחודשים ספורים? עד איזה גיל יש להשתמש במכשיר זה וזאת כמובן על מנת למנוע ניתוח.
האם אתם ממליצים על שימוש במכשיר זה?
תודה רבה
גילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ear popper
ד``ר יהושע דנינו13/10/2009שלום גילי,
ניתן להשתמש באייר-פופר במקרים מסויימים של נוזלים או תת לחץ ושקיעה של עור התוף לפי הוראת רופא מומחה א.א.ג, שכן במידה ויש נזלות לא מומלץ להשתמש באייר-פופר.
השימוש בדרך כלל הוא למספר חודשים ולעיתים יכול למנוע ניתוח.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח הוצאת שקדיםאפרת12/10/2009
בני בן השלוש הופנה לניתוח הוצאת שקדי לע ושקד שלישי. הבנתי שיש שיטת 'חיתוך' שמביאה לפחות כאבים לאחר הניתוח. איך קוראים לשיטה והאם הסיכון לדימום לאחר הניתוח אינו גבוה יותר ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצא שקדים
ד``ר יהושע דנינו13/10/2009שלום אפרת,
שיטת החיתוך שאמורה להיותעם פחות כאבים נקראת קובליישן והסיכון לדימום בה דומה לסיכון בשיטה המסורתית. מידת הכאבים של ילד בגיל 3 היא לא משמעותית כמו הכאבים שיש בגיל מבוגר יותר.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בנרות הופיתמר10/10/2009
שלום, בתי בת ה-6 עברה ניתוח כפתורים שלא השיג את מטרתו. יש לה נוזלים באוזניים, ושוב ירידה בשמיעה, אני שוקלת טיפול בנרות הופי. האם זה יכול לטפל בבעיה? אשמח לקרוא חוות דעתך בנושא.
בתודה מראש,
תמר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרות הופי
ד``ר יצחק ענתבי10/10/2009תמר שלום רב.
ניסיוני (על-פי דיווחי הורים שילדיהם עברו טיפול זה), אינו חיובי, היו אפילו מעט מקרים בהם ניגרם גם נזק לאוזני המטופלים, אם כוונתך למנוע מבתך ניתוח חוזר, בגיל זה ניראה לי שהיא יכולה לבצע פעולות פימפום, או להשתמש באיר-פופר.
נישאלת השאלה אם בניתוח הכפתורים הוסר גם השקד השלישי, והאם נעשה צילום חוזר לוודא את גודלו.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה מראש חזקאביב10/10/2009
שלום
רציתי לשאול האם יכול להיגרם נזק לאיברים הפניימים לאחר שמשהו צעק למשהו בתוך האוזן בעוצמה חזקה ולאחר מכן הרגיש כאבי ראש וכאבי אוזנים בנוסף כאשר הוא שומע רעש חזק יש לו כאבים חזקים
מה זה יכול להיות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעש
ד``ר יצחק ענתבי10/10/2009אביב שלום רב.
חשיפה לרעש מזיק, ובעוצמה חזקה מאוד, (גם לשניות בודדות), יכולה לגרום לנזק של מערכת השמיעה (הכוללת גם את מערכת שיווי המשקל). החשיפה לרעש יכולה לגרום לציפצוף ורעש באוזניים, שיכול להיות זמני או קבוע, (תלוי בעוצמה, ובמשך הרעש).
לאור זאת אני ממליץ לפנות בהקדם למומחה .א.גרון, ולבצע בדיקות אבחנתיות.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה מהאוזןאסנת10/10/2009
יש לי תינוקת בת 7 שבועות, היא יונקת והשבוע גיליתי שמדי פעם ישנה הפרשה צהובה מאוזן אחת
(עדיין עם צהבת- 11.2)
אודה מאד לתשובתך.
אסנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה מהאוזן
ד``ר יצחק ענתבי10/10/2009אסנת שלום רב.
צבע ההפרשה מאוזן בתך אינו קשור לצהבת. לעיתים בגיל זה יכולות להופיע הפרשות באחת או בשתי האוזניים, יש מקום לבדוק את מקורן ומהותן, ולטפל, על כן, כדאי לפנות למומחה א.א.גרון .
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחר ביקור אצל רופא
אסנת16/10/2009בעקבות ההפרשה הצהובה מהאוזן ולאחר שהמלצת לפנות לרופא, פניתי לרופא ילדים שבדק את האוזן- הכל בסדר:), זו שעווה שהתנקזה החוצה, במידה ועולה חום או שהתינוקת מגלה אי שקט, יש לפנות שוב לרופא.
אני מודה לך מאד על תשובתך ותמיכתך- אסנת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשה צהובה
ד``ר יצחק ענתבי16/10/2009אסנת שלום רב.
שמחתי על השיפור, ומכאן והלאה, בכל מקרה של עליית חום, או/ו אי שקט שאינם מוסברים , חיוני מאוד לפנות לרופא, כדי לנסות למצוא את הסיבה, ולטפל בה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה אצל תינוק בן חודשייםדניאלה09/10/2009
בני נולד לפני חודשיים וחצי במשקל 3200 בריא
שבועיים לאחר הלידה גיליתי בלוטת לימפה נפוחה אחרי האוזן ועוד אחת קרוב אליה לכיוון הצואר
הרופאה טוענת כבר שלוש פעמים שאין סיבה לדאגה ושזה יעלם עם הזמן ... עברו כבר חודשיים האם כדאי להוועץ ברופא נוסף????
הבלוטה גדלה וקטנה כל הזמן , אך לא נעלמת לגמרי. מה כדאי לעשות???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות צווארית
ד``ר יצחק ענתבי10/10/2009דניאלה שלום רב.
נפיחות צווארית אם מבלוטות או ציסטות מולדות, היא תופעה די שכיחה אצל תינוקות וילדים קטנים.
אני מסכים עם רופאת הילדים, שאין בשלב זה צורך בטיפול, אלא במעקב, (וכדאי גם של רופא .א.גרון), מרבית הנפיחויות בגיל זה חולפות עם הגדילה (אחרי מספר חדשים רב).
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתלה לועימיכאל06/10/2009
שלום רב,
הילדה בת 5 מתוכננת לעבור ניתוח מתלה בעוד כחודש
מה קורה ב-3 ימים ראשונים לאחר הניתוח מבחינת האכילה והשתיה.
איך הם שותים?
אוכל? איזה כלכלה(מרוסקת) ולכמה זמן.
איך שוטפים פה?שיניים?
כמה זמן נשארים בבית?
הייתי שמח לדעת מהן ההוראות וההמלצות שלך כמנתח בתחום לאחר הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר יצחק ענתבי08/10/2009לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=234 id=link]ניתוחים פלסטיים לילדים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימום מהאף אצל תינוקת בת שנתייםמיואש06/10/2009
שלום רב,
לפני כחודשיים כשקמה בתי בת השנתיים ראינו סימני דימום מהאף שלה.
אתמול בלילה חזר המקרה רק שכעת כמות הדימום היתה גדולה הרבה יותר וכל פניה היו מכוסות בדם (ממש לא מראה מלבב).
שאלתי, האם יש מקום לדאגה ולבדיקה???
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום באף.
ד``ר יצחק ענתבי06/10/2009כפיר שלום רב.
אכן המראה בו בבוקר, נימצא דם על הפנים והמצעים, כלל אינו מלבב.
דימומים יכולים לקרות בכל גיל, ובכל גיל מסיבות אחרות. האם יש מקום לבדיקה? התשובה, כן, יש לפנות למומחה א.א.גרון, שיבדוק, יטפל, או ימליץ על טיפול. האם יש מקום לדאגה? התשובה, לא - על אף המראה שאינו מלבב.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לעשות ניתוח סתימת חורים???רומי06/10/2009
הילדה שלי בת 5.5 שנים מגיל שנה היא סובלת מדלקות חוזרות בשתיי האוזניים,מטופלת ע"י אנטיביוטיקה או טיפות אוזנים(סילוקסאן),במהלך השנים נוצר לה חורים בעור התוף ,היום הדלקות מגיעות כל 2-6 חודשים ...האוזניים מגיעות ישר לנזילה ...מה לעשות כדי להפסיק את הסיוט לתמיד!
האם לבצע ניתוח??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגירת נקב בתופית.
ד``ר יצחק ענתבי06/10/2009רומי שלום רב.
לאור "ההסטוריה" של הדלקות החוזרות, לא מומלץ למהר לנתח, תחילה יש לבדוק צורך טיפולי ממושך או אפילו באישפוז (מתן אנטיביוטיקה תוך ורידית), כדי להגיע למצב של ייבוש ממושך, וטיפול מונע, הכולל שמירה מהרטבת האוזניים, כי בגיל זה כשהאוזניים יבשות, תיתכן סגירה ספונטאנית של הנקב.
השיקול אם לנתח, חייב לקחת בחשבון גם את התנהגות הילדה, כי לאחר הניתוח, יש חובת שיתוף פעולה בניקוי השדה הניתוחי, ושמירת הצלחתו.
לאור האמור אני ממליץ בשלב זה לא לנתח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כפתוריםלירון05/10/2009
לבתנו, בת 4 וחצי יש ירידה בשמיעה (40-45DB) נערכו לה 3 בדיקות בחצי שנה האחרונה עם תוצאות דומות ואפילו ניתן לומר שיש החמרה קלה. יש לנו המלצה לניתוח כפתורים.
שאלות?
1. אנו רוצים חוות דעת נוספת, האם יש לכם המלצה למי לפנות?
2. איך בוחרים מנתח? האם יש לכם המלצה?
3. האם יש אלטרנטיבות לניתוח הנ"ל?
תודה מראש, ההורים של הילדה שלנו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש נוזלים באוזניים , כמובן...
לירון05/10/2009יש נוזלים באוזניים , כמובן...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח כפתורים.
ד``ר יצחק ענתבי05/10/2009לירון שלום רב.
אין כל ספק שמצב השמיעה של בתך מחייב תיקון מהיר של השמיעה. אלא, שטרם הניתוח אני ממליץ לבדוק גם את השקד השלישי, שככל הניראה הינו הגורם המכריע בהפרעה בניקוז הנוזל מהאוזניים, ויהיה ככל הנראה צורך בהסרתו.
במענה לשאלותייך, 1, ו - 2, אין למנהלי הפורום כל יכולת אתית לנקוב בשמות. מספיק שתתענייני אצל חברותייך, שכנייך, רופא הילדים.....
לשאלה 3, קיימות כן אלטרנטיבות, למשל אירפופר, שעליו דיברנו בעבר, אלא שהפורום עוסק ברפואה הקונבנציונאלית, ומצב השמיעה של בתך אינו מאפשר דחיה לשיפור מהיר ומידי.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעווהרננה05/10/2009
בני בן שנה וחצי , ילד בריא ומפותח ואינו סובל מדלקות אוזניים. פעמים רבות הוא מושך באוזניו באי נוחות ובמיוחדבלילה מושך באוזניו. כמובן, יתכן והדבר קשור גם לבקיעת שיניים.
במספר בדיקות אוזניים שעשתה לו רופאת ילדים מנוסה, אמרה לי שיש לו המון שעווה באוזניים. ובבדיקה האחרונה נאלצה לגרד שעווה מאחת האוזניים בכדי שתוכל לשלול דלקת.(צבעה היה חום כהה)
שאלתי - מה דעתך נכבדי, האם יתכן שהשעווה כל כך מציקה לו ?
האם צריך לעזור לו בניקוי ע"י רופא מומחה, או שהיא תצא עם הזמן ?
תודה מראש,
אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה
ד``ר יצחק ענתבי05/10/2009רננה שלום רב.
לשאלתך, כן, בהחלט כדאי להגיע למומחה א.א.גרון להסיר באופן יסודי את השעווה, ומתוך הנחה שהשעווה אינה כל-כך מציקה לילד בגיל זה, יש גם צורך לבדוק הימצאות נוזלים באוזן בתיכונה של בנך, כגורם אפשרי לאי הנוחות באוזניו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייבוש נוזלים באזניים בטיפול תרופתיאמא מודאגת03/10/2009
שלום
בני בן שנה וחצי עם ירידה בשמיעה של 30-35db. קיימים נוזלים באזניים. רופא אאג הציע סירופ דיספטיל על מנת לייבש נוזלים. מקריאה באינטרנט הבנתי שהטיפול שנוי במחלוקת. אשמח לקבל חוות דעת נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף עוד משהו
אמא מודאגת03/10/2009הילד מדבר מאד מאד יפה לגילו וכן אין דלקות באזניים אלא רק נוזלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוזלים באוזן
ד``ר יצחק ענתבי04/10/2009לאמא המודאגת שלום רב.
דאגתך מיותרת !!!
על פי בדיקת השמיעה הליקוי הוא בינוני, וחסרים בבדיקה נתונים כמו מה מצב הטימפנומטריה, ומה מצב המוליכות העצבית. אני טוען שדאגתך מיותרת כי בהערה הנוספת ציינת שהתפתחות השפה תקינה, ואין סיפור של דלקות אוזניים, מכאן ייתכן והבדיקה בוצעה לא בתנאי בריאות אופטימלית של הבן.
לגבי הטיפול, יש גם בין הרופאים חילוקי דעות בתועלתו, אני ממעט להשתמש בו.
כדאי יהיה לבצע בדיקת שמיעה נוספת בעונת החורף, ולראות ולהשוות את מצב השמיעה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר להפרעות שינהאילת03/10/2009
שאלתי היתה האם בגלל שקד שלישי ומים באוזנים הילד לא מצליח להירדם בלילות יש לו יקיצות קצרות המלוות בבכי ואי שקט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בשינה
ד``ר יצחק ענתבי04/10/2009אילת שלום רב.
כן בהחלט, אף סתום מפריע לילד לנשום, ומפריע בשימוש במוצץ, (למשתמש בו) או בסגירת הפה, (למי שלא משתמש במוצץ) . גם נוזלים באוזן יכולים לגרום ללחץ ולכאב, בעיקר במצב שכיבה, ולגרום להפרעה בשינה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה,תודה
אילת04/10/2009לדר ענתבי תודה על התשובה הסרת ספקות רבים מליבי ישר כוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כפתורים ושקד שלישיאלון03/10/2009
שלום!
הבן שלי בן שנה ועשרה חודשים עבר ניתוח כפתורים+ שקד שלישי שלושה ימים לאחר הניתוח התחילה הפרשה נוראית מהאוזן הלכנו לרופא קיבלנו אנטביוטיקה לאחר 5 ימים התחיל לצאת ריח נוראי מהאוזן
האם זה נורמלי
תודה מראש אלון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין
אלון04/10/2009תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח כפתורים
ד``ר יצחק ענתבי04/10/2009אלון שלום רב
אחת האפשרויות לסיבוך אחר ניתוח כפתורים, היא תגובת דחית הצינורית, ויצירת דלקת באוזן, מאידך אין להוציא מכלל אפשרות זיהום תוך ניתוחי, הריח הרע של ההפרשה מצריך לקיחת מישטח, ושלילת גוף זר, (כמו צמר גפן), ולפעול על פי המימצאים. הטיפול האנטיביוטי והטיפול המקומי מיועדים לנסות להתגבר על הדלקת, כדי לשמר את הכפתורים.
מובן שיש להמנע מהרטבת האוזניים.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדים מוגדליםיפית01/10/2009
שלום וברכה!
בני בן שנתיים ועשרה חדשים, סובל משקדים מוגדלים (אך לא "נושקים").
הדבר גורם לו לנחירות וחרחורים בשינה.
בעלי לחוץ מזה מאד ולאחרונה החל לישון ליד מיטתו של הילד ע"מ לוודא שלא תיעצר נשימתו בשינה. (עלי לציין שב"ה הדבר לא קרה עד כה)
האם באמת ישנה סכנה בשקדים המוגדלים?
האם יש דרך להקטינם ללא ניתוח?
איך ניתן למזער את הנחירות ולעזור לילד לישון טוב יותר?
תודה רבה!
יפית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים מוגדלים
ד``ר יהושע דנינו01/10/2009שלום יפית,
נחירה היא תוצאה של מעבר אויר באיזור צר. במידה ויש הצרות באיזור השקדים או השקד השלישי תהיה נחירה. לכן, יש להיבדק אצל מומחה א.א.ג כדי לראות אם השקדים הם הגורמים. הטיפול הוא כירורגי בלבד, כלומר הסרתם בניתוח ואין כל דרך אחרת להקטינם.
הצרות מעברי האויר עד כדי חסימה לעיתים יכולה לגרום להפסקות נשימה ולכן חשוב לאבחן ולטפל .
אין סכנה מיידית בהפסקות נשימה אלה אך הם גורמות נזקים שחלקם בלתי הפיכים ולכן חשוב לטפל.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)