פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ניתוח שקד שלישי תיקון מחיצה וקונכיו
    דניאל
    23/07/2009

    שלום.

    אני בת 22 וב4 חודשים האחרונים אני סובלת מאטימות קשה באוזניים וכאבים.
    בעקבות בדיקות התגלה שיש לי שקד שלישי מוגדל. נאמר לי שזה יכול להיות הגורם לבעיה.
    בנוסף אני נושמת רק דרך הפה כל חיי, יש ליבעיות של התעוררת בשינה ונזלת כרונית.
    המליצו לי על ניתוח הסרת שקד שלישי, תיקון מחיצה באף והסרת קונכיות תחתונות.
    שלושה שבועות וחצי אחרי הניתוח אני טסה.
    השאלות שלי הן:
    1. מה זמן ההחלמה מהניתוח?
    2. האם יהיו לי בעיות בטיסה ובגבהים בהם אני אטייל?

    תודה מראש,
    דניאל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    ד``ר יצחק ענתבי
    23/07/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=115 id=link]אף אוזן גרון[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח פוליפ + ניתוח כפתורים
    מורן
    23/07/2009

    בני בן שנתיים ושמונה חודשים הוא נוחר בלילה וזז הרבה בשנתו, אצל רופא אף אוזן גרון התברר כי יש לו פוליפ מוגדל (שקד שלישי) וצריך לעשות ניתוח כמו כן בבדיקת שמיעה שערכנו לו התברר כי יש ליקוי שמיעה קל, ואצל אותו רופא התברר כי יש לו נוזלים באוזניים בעיקר אוזן שמאל ולכן כנראה הוא לא שומע טוב ואז החלטנו לעשות את הניתוח להוצאת הפוליפ ביחד עם הניתוח של הנוזלים באוזניים (כפתורים) אני מאוד חוששת מהניתוח ומההרדמה, ורציתי לדעת יותר על איך מתבצע הניתוח אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקד שלישי וכפתורים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    23/07/2009

    מורן שלום רב.
    אכן שקד שלישי מוגדל ומיצר יכול לגרום להפרעה נשימתית וחוסר שקט בשינה. מאחר והליקוי בשמיעה הוא קל על-פי מכתבך, לא אוכל להתייחס לצורך בכפתורים, כי מאוד חשוב הפירוט של מצב השמיעה, העוצמות בהן יש תגובות, על פי תדרים וכו'.
    בהתיחס לשאלה הטכנית כיצד מבוצע הניתוח, לאחר ההרדמה הכללית, מבוצעת כריתה של השקד השלישי דרך הפה, מבוצעת בדיקה של האיזור הניתוחי, ואם יש דימום מטפלים בו. ניתוח הכפתורים כרוך בדיקור התופית, חלק מהרופאים שואבים את הנוזל מהאוזן התיכונה, (החלק האחר לא שואב), ומכנסים לחריץ שנוצר בתופית את הכפתור.
    איחולי הצלחה ובריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן פראפין לילדה בת שנה ושמונה חודש
    לירון סמורי
    22/07/2009

    בבדיקת שמיעה לביתי גילו ירידה קלה בשמיעה מהצטברות משעווה באוזן. רופאת אף אוזן גרון נתנה לי להשתמש בשמן עד כחודש ימים. ורק אחרי 3 חודשים לחזור אליה אחרי בדיקת שמיעה.
    לעניות דעתי 3 חודשים זה הרבה זמן לחכות.
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעווה

    ד``ר יצחק ענתבי
    22/07/2009

    לירון שלום רב.
    מאחר ועל פי מכתבך ליקוי השמיעה (על אף השעווה) הוא קל, אין כל צורך בבדיקת שמיעה במירווח זמן קצר יותר מהמתוכנן.
    מפריע לי שלא נעשה ניסיון ניקוי השעווה, ואם מסיבות כל שהן לא היה ניתן לנקות בו ביום, לפחות לזמן לביקורת לאחר מספר ימי טיפול בשמן פראפין.
    מתן טיפות שומניות לחודש ימים, אינו אסטטי, ואם אין ביקורת איך נדע אם להפסיק? ואם נפסיק לאחר חודש, מי יבטיח, שלביקורת בעוד 3 ח' לא תיווצר שעווה נוספת?
    על כן המלצתי לשוב אל הרופאה לביקורת.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרפ A
    מרינה
    21/07/2009

    שלום,

    לביתי בת השנה וחצי נלקח משטח גרון בזמן מחלת חום ויצא חיובי. היא קיבלה רפאפן 10 ימים כמקובל.
    חזרתי על משטח כשבוע + לאחר סיום הטיפול כשהיא הרגישה טוב לחלוטין. שוב יצא חיובי.
    פניתי לאאג שאמר לא לעשות כלום שכנראה היא נשאית וכל עוד אין מחלה קלינית לא מתערבים. הסטרפ הוא מסוג פיורוגני.
    במקביל כל בני המשפחה עשינו משטחים שיצאו חיוביים וקיבלנו טיפול. משטחים חוזרים חזרו שליליים.

    רופא הילדדים שלנו לעומת זאת נחוש בדעתו שיש מה לעשות, שיש לבצע בדיקות דם ובמידת הצורך להסיר שקדים...
    אני אשמח לשמוע את דעתך בנושא=האים לבצע בדיקות (שקיעת דם, ועוד בדיקות ) או לעזוב..

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטרפ A

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרפטוקוק

    ד``ר יצחק ענתבי
    22/07/2009

    מרינה שלום רב.
    צודק רופא א.א.גרון שטוען שכל עוד אין קלינית כל הפרעה, ו/או ספירת הדם תקינה, החיידק אינו מהווה כל סכנה לבתך. אין לכן צורך במתן אנטיביוטיקה, והילדה על פי סיפור "מחלתה", רחוקה מאוד מניתוח להסרת השקדים!! השאלה אם רופא הילדים יכול להבטיח שלאחר הסרתם, בגיל זה (כשחיוניותם גדולה), לא יהיה יותר סטרפ. במישטחי גרון? התשובה, לא!
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח CT באוזן
    רינת
    20/07/2009

    בני בן 5.5 אנו נמצאים במעקב של ירידת שמיעה באוזן ימין נגשנו להתיעצות עם רופא מומחה שבדק את האוזן ושלח אותנו בדחיפות לCT
    הבדיקה העלתה שבאוזן ימין :מלאות בתאי מסטואיד וכן מלאות רקמה רכה באוזן התיכונה כולל ברצס האפיטימפני ללא עדות ודאית להרס גרמי.
    הממצאים בCT "מלאות רקמה רכה באוזן התיכונה כולל ברצס האפיטימפני מימין ,ובתאי מסטואיד מימין
    באם יש חשד לממצא וסקולרי יש לשקול ברור MRI ,
    אבקש הסבר לגבי הממצא ובאם יש סיכונים מהם כמו כן אפשרויות לטיפול
    (הילד לא סובל מכאבי אוזנים )
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פיענוח CT באוזן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח CT באוזן

    ד``ר יהושע דנינו
    20/07/2009

    שלום רמי,
    המלאות המודגמת בתאי המסטואיד ובאוזן התיכונה ללא עדות להרס גרמי יכולה להיות הדגמה של מספר אבחנות כגון: נוזל הממלא את החללים, רקמת כוליסטיאטומה ואפשרויות נוספות.
    על מנת לעשות את האבחנה המתאימה יש כמובן לבדוק קלינית את האוזן ולקחת בחשבון גם את בדיקת השמיעה ובדיקת הטימפנומטריה.
    בגיל של בנך הסיכוי לממצא וסקולרי הוא נמוך מאוד.
    אני ממליץ לפנות עם הממצאים למומחה א.א.ג
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטה לילד בן 3 על החניכיים
    אמא
    19/07/2009

    לבני בן 3 יצאה ציסטה לבנה על החניכיים העליונים לפני כשבוע. אין לו כאבים בציסטה. הייתי אצל רופא הילדים בנוגע לפצע ברגל שלו שהזדהם והוא נתן לו אנטיביוטיקה ואמר שזה יעזור אולי גם לציסטה.
    מה המשמעות של ציסטה אצל ילד בגיל הזה? ממה היא נובעת? האם בוודאות זה שפיר? האם אנטיביוטיקה אמורה לעזור? אילו בדיקות וטיפולים יש לעשות?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטה על החניכיים

    ד``ר יהושע דנינו
    19/07/2009

    שלום,
    ציסטה הינה ממצא שפיר שאינו צריך להדאיג בדרך כלל, אך דרוש לטפל כי לעיתים הציסטה מזדהמת ואז היא יכולה לגרום לכאבים.
    אנטיביוטיקה לעיתים עוזרת כאשר הציסטה מכילה מרכיב דלקתי.
    ציסטה על החניכיים בדרך כלל קשורה למערכת הדנטלית ולכן אני ממליץ לך לפנות למומחה פה ולסת שיאבחן וימליץ על הטיפול המתאים, ובמידת הצורך יפנה אותך ליעוץ נוסף.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום מהאף
    מיטל ימין
    15/07/2009

    שלום רב, בני דויד בן 5, מס' פעמים הוא דימם מהאף (פעמיים בלילה מתוך שינה) ו3 פעמים במהלך היום. הדימום החל פתאום לזרום (דויד לא נחבל או חיטט באף), פעמיים לקחתי אותו לבדיקה אצל רופא אף אוזן גרון (שני רופאים) הראשון לא בדק אותו וטען שייתכן שיש פצע, הרופא השני הסתכל על האף ואמר שאין שום דבר, למרות זאת אני מודאגת, מכיוון שלא ייתכן שישנו דימום רב שחוזר ואין סיבה לכך, אולי חשוב לציין שדויד אסמטי.
    אודה אם תוכלו לייעץ לי, אני אובדת עצות ומאוד מודאגת.
    בברכה מיטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימום מהאף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום מהאף

    ד``ר יהושע דנינו
    16/07/2009

    שלום מיטל,
    לדימום מהאף מספר סיבות. בגיל של בנך הסיבה השכיחה היא יובש של הריריות. גם נזלות הגורמות לגירוי של כלי הדם יכולות להיות הסיבה לדימום מהאף. סיבות נדירות אחרות שיכולות לגרום לדימום הן הפרעות קרישה, יתר לחץ דם. לעיתים מופיע דימום ללא כל סיבה נראית לעין.
    אסטמה קשורה בחלק מהמקרים עם נזלות אלרגיות מה שיכול לתרום להופעת דימום מהאף.
    הטיפול בדימום הוא לחץ מקומי (סגירת האף באמצעות לחיצת שתי האצבעות) של מספר דקות (3-5 דקות) שנועד לעצור את הדם. במידה ולחץ כזה לא עוזר יש לנסות שנית. אם הדימום לא נפסק רצוי לפנות לחדר מיון. במידה והדימום חוזר יש לפנות למעקב של מומחה א.א.ג.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אטמי אזניים
    גל מאשדוד
    15/07/2009

    שלום רב,
    בני בן 4 , עבר ניתוח כפתורים בשני האוזניים ופוליפים לפני שלושה חודשים.
    הבנתי שישנם אטמים מיוחדים שיכולים להתאים לכניסה למים (בריכה, ים...).
    האם ידוע לך מה שמם?, והיכן ניתן להשיגם?
    תודה
    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אטמי אזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אטמי אוזניים

    ד``ר יהושע דנינו
    15/07/2009

    שלום גל,
    ניתן לרכוש אטמי אוזניים לפי מידה אצל סוכנים למכשירי שמיעה המצויים בכל עיר וניתן לאתר מידע עליהם באינטרנט. לשם כך יש לקחת את הילד לסוכן הנבחר ושם יקחו מהילד את מידת האוזניים ולאחר כשבוע יקבל את האטם לפי מידת האוזן. יש לזכור שגם עם האטם באוזניין, אין להכניס את הראש לתוך המים.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר קצר בלשון
    דודי לסרי
    14/07/2009

    שלום,
    היום רופאה איבחנה "קשר קצר קל" בלשון של ילדי בן ה-6 ימים.
    מה המשמעות של זה?
    האם דרוש לזה טיפול כלשהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשר קצר בלשון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצר לשון קצר.

    ד``ר יצחק ענתבי
    15/07/2009

    ה"לשון הקשורה" במידה ומדובר במצב קל, אינו מחייב -לפחות בשלב זה- טיפול.
    בגיל זה, רק כאשר המצב הלשוני מקשה על יניקה/שתיה, כדאי יהיה לנתק את עצר(קשר)הלשון,
    במידה ואין הפרעה בהזנה, אין צורך בטיפול דחוף.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים + כפתורים
    ערן
    14/07/2009

    שלום רב,
    בני מועמד לניתוח שקד שלישי + כפתורים. במסגרת הבדיקות טרום ניתוח נשלחנו לביצוע ספירת דם ותפקודי קרישה. ישנה רגישות מיוחדת מבחינתנו לתוצאות מפני שעד לפני שנה סבל בני מ-ITP עם ירידה משמעותית בספירת הטרמבוציטים ומאז הוא יציב במדדים בתחום של בין 200-240.
    מפורטות התוצאות שהתקבלו. אשמח להתייחסות האם הן תקינות ומאפשרות ניתוח והאם ישנה משמעות להרדמה מלאה במקרה הספציפי שלו.
    PT-INR 0.93
    APTT-sec 31.6
    CONTROL PTT 27.5
    PLT 214
    WBC 8.9
    RBC 4.96
    HB 12.1
    NEUT.abs 3.4
    LYMP.abs 4.1
    MONO.abs 0.42
    EOS.abs 0.8
    BASO abs 0.1
    LUC abs 0.24
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח שקדים + כפתורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח ותיפקוד קרישה

    ד``ר יצחק ענתבי
    15/07/2009

    ערן שלום רב.
    מספר הטרומבוציטים בדמו של הבן, וכך גם תיפקודי הקרישה, לא מהווים גורם המונע את ניתוח השקד השלישי והצינוריות.
    לערכים אלו אין גם כל השפעה על ההרדמה הכללית.
    איחולי הצלחה ובריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום קל לאחר ניתוח כפתורים לבת 4
    עינת
    13/07/2009

    מיד כשהסתיים ניתוח הכנסת כפתורים הבחנו שבאחת משתי האוזניים המנותחות ישנו דימום לא מסיבי. אמרו לנו שזה "כלום". לאחר ששוחררנו לבית התחלנו לתת טיפות אוזניים וגילינו כי הדימום הקל ממשיך באוזן אחת- מה ניתן לעשות אם בכלל? האם מדובר בתופעה מוכרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דמום וכפתורים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    14/07/2009

    עינת שלום רב.
    התופעה של מעט דם בעקבות הכנסת כפתורים מוכרת, ויכולה לנבוע מדימום מדופן תעלת השמע החיצונית, או מהתופית באיזור הדיקור.
    לרוב מדובר בדימום קל, וכדי לשמור שלא יווצר קריש-דם בפתח הכפתור, מומלץ להשתמש בטיפות לאוזן. זה הטיפול היחיד, ועליך לזכור שחלק מה"דם" הם הטיפות עצמן "הניצבעות" מטיפת דם שאכן קיימת.
    אם ההפרשה הדמית נימשכת, מומלץ לפנות לבדיקת האוזניים ע"י הרופא המנתח.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המידע

    עינת
    15/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים
    מירב
    13/07/2009

    שלום, בני בן כשנתיים עבר ניתוח כפתורים בשתי האוזניים ביום שלישי שעבר ומאז יש לו הפרשות צהובות סמיכות מהאוזניים. רציתי לדעת האם זה חלק מההחלמה מהניתוח? האם זה תוצאה טבעית של הניתוח? אן שמא מדובר בזיהום, דלקת שמחייבת טיפול תרופתי של רופא.
    לקבלת תשובה בקדם, אודה.
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח כפתורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים

    ד``ר יצחק ענתבי
    13/07/2009

    מירב שלום רב.
    בניתוח כפתורים לאוזניים בד"כ לא צריך שתהיה הפרשה, יתכן שמדובר בתגובה של האוזן
    ל "דחיית הגוף הזר", יתכן שהדבר נובע מזיהום תוך או לאחר הניתוח. מומלץ לפנות אל הרופא המנתח, לקחת מישטח מהאוזן, להתחיל טיפול מקומי (טיפות), ועל פי הצמיחה במשטח, או על-פי הצורך הרפואי, להמשיך גם בטיפול אנטיביוטי פומי.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים

    ניר עפרון
    01/09/2009

    שלום רב שמי ניר עפרון בן 27.5 לפני כשנתיים עברתי ניתוח כפתורים באוזני השמאלית עקב ריבוי נוזלים .
    מפה לשם שמיעתי משתפרת מיום ליום .


    שאלתי היא כזאת : בזמן האחרון ישנה בעיה מוזרה כשאני מנקה את האוזניים לאחר המקלחת אני שמתי לב שלפעמים יוצא לי משם נוזל סמיך צהבהב ולפעמים גם דימום .
    שאלתי היא מה הפשר לעניין זה והאם יש צורך בהתערבות רפואית כירוגית או וכו'.................

    רק ליתר ביטחון אישי קבעתי תור לרופא המנתח שלי ביום חמישי הקרוב
    לתשובה אודה מקרב לב ...

    בברכה ....
    ניר עפרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים

    ניר עפרון
    01/09/2009

    שלום רב שמי ניר עפרון בן 27.5 לפני כשנתיים עברתי ניתוח כפתורים באוזני השמאלית עקב ריבוי נוזלים .
    מפה לשם שמיעתי משתפרת מיום ליום .


    שאלתי היא כזאת : בזמן האחרון ישנה בעיה מוזרה כשאני מנקה את האוזניים לאחר המקלחת אני שמתי לב שלפעמים יוצא לי משם נוזל סמיך צהבהב ולפעמים גם דימום .
    שאלתי היא מה הפשר לעניין זה והאם יש צורך בהתערבות רפואית כירוגית או וכו'.................

    רק ליתר ביטחון אישי קבעתי תור לרופא המנתח שלי ביום חמישי הקרוב
    לתשובה אודה מקרב לב ...

    בברכה ....
    ניר עפרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כפתורים

    ד``ר יצחק ענתבי
    01/09/2009

    ניר שלום רב.
    בהיותך בגיל שאינו עונה לפורום זה, אענה לשאלתך בקצרה.
    מפליא ששנתיים לאחר הניתוח, שמיעתך משתפרת......?
    מאחר ויש צורך בשמירה ממים, לאוזן עם הכפתור, ייתכן ומדובר בתהליך דלקתי, ויש צורך בהמשך מעקב ובדיקת רופא א.א.גרון.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי
    זהבית
    09/07/2009

    שלום ד"ר
    באילו מקרים הית ממליץ על כריתת שקד שלישי? ו
    האם יש הגבלה של גיל?
    תודה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקד שלישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד שאלה

    זהבית
    09/07/2009

    שמעתי שיש ספריי שמצמצם את גודל השקד השלישי , האם זה נכון? ועל איזה ספריי מדובר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד תשובה

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/07/2009

    זהבית שלום רב.
    יש ספריי המכיל סטרואידים, המוריד זמנית גודש בריריות הכונכות באף, ואינני מכיר ספריי לשקד השלישי.
    בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/07/2009

    זהבית שלום רב.
    צריך להיזהר בלעשות הכללות, אך "בגדול", כדאי לנתח שקד שלישי כל מי שהנזלות אצלו אינן פוסקות, והמתקשה באופן כרוני לנשום דרך האף, כל מי שיש לו ליקוי שמיעה בינוני ומעלה,מהסוג ההולכתי. כל ילד שדלקות אוזניים רבות הן מנת חלקו, או הוריו, וילד שחל שינוי במבנה פניו, כל אלה, ולאחר שהוכח רנטגנית או אנדוסקופית על הימצאות שקד שלישי, כגורם לאחת מבעיות אלו.
    ביחס לגיל, ההעדפה היא לכרות לאחר גיל 3 שנים, אולם במקרים רבים השקד השלישי ניכרת גם לפני גיל זה.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוגלה באוזן
    סילבי
    08/07/2009

    שלום
    ילד בן 4 - אם יש לו מוגלה באוזן המלווה בחום וסחרחורת מחייבת אנטיביוטיקה? או שזה לא תמיד הכרחי? רופא הילדים אמר כשב"כ כבר יש מוגלה באוזן זה מאוחר מידי לתת אנטיביטיקה? האמנם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוגלה באוזן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוגלה באוזן

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/07/2009

    סילבי שלום רב.
    הטיפול האנטיביוטי דרך הפה אינו הכרחי בכל דלקת אוזניים, ובשעה שיש פריצה של מוגלה מהאוזן, על אחת כמה וכמה. במקרים אלה מספיק הטיפול המקומי, ניקוי וטיפות אנטיביוטיות, תוך מעקב. כל הכבוד לרופא הילדים אשר אינו ממהר במתן אנטיביטיקה פומית.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4 חצי
    קארן
    08/07/2009

    שלום,
    לבני בן 4 וחצי יש קול "מאונפף" וכמו כן עיכוב שפתי. הוא נמצא בגן שפתי ומתקדם מאוד בשפה ובדיבור. הלפי חוו"ד קלינאית תקשורת בגן הקול "המאונפף" לא זה שמעכבו בשפה ובדיבור וכמו שציינתי הוא מאוד מתקדם ומדביק את הפער בשפה במהירות.
    ישן בלילה היטב (נושם מעט בכבדות בעיקר כשמצונן). בדיקת שמיעה תקינה.
    רופא אאג המליץ על בדיקת שקד שלישי עם צינורית המוחדרת דרך האף ואנו נמנעים מפעולה זו עקב חששות : א) מכאב הפעולה עבורו ב) לגבי הצורך בכלל של היתוח להסרת שקד שלישי באם יתגלה.
    לא ברור לנו גם אם אכן יש שקד שלישי - האם זה מחייב ניתוח?? הבנתי שבכל מקרה השקד נוטה "להצטמק" בקיץ.
    האם רק בגלל סיבה של קול מאונפף יש צורך בניתוח? בני אינו סובל מהפסקות שינה ושינתו בלילה רצופה וטובה.
    אודה לתשובתך, תודה רבהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4 חצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קול מאנפף.

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/07/2009

    קארן שלום רב.
    ישנן 2 שיטות לבדוק את השקד השלישי, האחת בדיקת רנטגן (עם הקרנה בצידה), ובדיקה אנדוסקופית. החשש מהבדיקה השניה, אינו מוצדק, הבדיקה אינה כואבת ואם יש לילד פחד מהבדיקה, אפשר לתת חומר מטשטש.
    מרבית המקרים בהם הקול מאונפף, נובעים משקד שלישי מוגדל, ותיאורטית השקד השלישי מפסיק לגדול מגיל זה של בנך, אלא ששקד שלישי יכול להישאר ולא להיצטמק, ויש לא מעט מבוגרים (אפילו בשנות העשרים לחייהם), אצלם באופן אקראי אנו עדיין מוצאים שקד שלישי,
    על-כן שאלת הכריתה, בהנחה שהוא מוגדל, אינה קיימת, כי גודלו יכול להשאר ככזה גם שנים.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    קארן
    08/07/2009

    שלום רב ותודה על התשובה המהירה
    האם הבנתי נכון מתשובתך כי בגילו של בני (4 וחצי) גם אם יש שקד שלישי אין צורך בכריתתו???
    (במיוחד לאור העובדה כי אין לו הפסקות נשימה ושינתו טובה בלילה אך מה שכן,קולו אכן מאונפף)
    ושאלה נוספת: האם קול מאונפף יכול גם "להסתדר" ללא ניתוח שקד שלישי במידה וקיים?
    תודה רבה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה נוספת.

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/07/2009

    קארן שלום רב.
    אולי תשובתי לא היתה בהירה מספיק, כל עוד קיים האינפוף, סביר שיש היצרות מגורם כל-שהוא, ואין להוציא מכלל אפשרות שזה השקד השלישי! ומאחר וקיימים לא מעט מיקרים בהם בגיל זה וגם מאוחר יותר, קיים שקד שלישי מוגדל, איני יכול להבטיח את עתיד השקד השלישי של בנך, ועל כן כדאי לבודקו. גם אם שנתו שקטה, ואין הפסקות נשימה. אולי מאידך קיים גורם אחר המיצר את דרכי הנשימה?
    ביחס לאפשרות של "יסתדר"לבד, כן זה אפשרי, אך עד מתי תמתיני?
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום