מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שעווה באוזנייםטל05/11/2009
שלום רב,
בני בן כמעט שבע, וסובל מהצטברות שעווה באוזניים שלפעמים פוגעת לו גם בשמיעה.. הוא מתחיל לדבר בקול גבוה..
היינו כמה פעמים אצל א.א.ג והוא שאב לו את השעווה ואמר שאין מה לעשות זה יעבור עם הגיל..?
היינו גם באופן פרטי והוא עשה לו סדרה של שאיבות מהאוזן , הפעם זה כאב לו מאד ונאלצנו בהנחיית הרופא לשכב על הילד שצרח והתנגד כדי שהוא ינקז לו את הכל... הרוב יצא. מאז הילד לא מוכן להתקרב לרופא..
עכשיו אני מרגישה שהוא שוב סובל ואפילו הוא בעצמו אומר שהוא לא שומע כל כך טוב..מה עוד ניתן לעשות? והאם יכול לקרות מצב של פגיעה בשמיעה??
תודה, דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה.
ד``ר יצחק ענתבי06/11/2009טל שלום רב.
חבל שבנך הגיע למצב בו- על אף ההפרעה בשמיעה,- הוא פוחד מפעולה פשוטה של הוצאת שעווה
מהאוזניים, (של ילד או מבוגר).
אין כלל ספק שהצטברות שעווה עלולה להפריע, ולפעמים בצורה משמעותית, בשמיעה ועל-כן מומלץ למנוע את המצב בו השעווה תיצטבר. כדאי בהתאם לתדירות בה ביקר בנך אצל רופא א.א.גרון, ובטווחי זמן קצרים יותר, לבדוק את האוזניים, (ע"י רופא ילדים), ולהיפטר מהשעווה גם כשהכמות היא קטנה, ולצורך זה קיימים תכשירים שונים שרופאי הילדים ובתי המרקחת יוכלו
להמליץ עליהם.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "משיכות" באףעודד05/11/2009
שלום!
בני בן 6 ושלושה חודשים. לפני כחודש החל "למשוך" באף. בתחילה חשבנו שהוא מנוזל, אך התברר כי הוא לא היה. לאור זאת ביקשנו ממנו להפסיק, והיה נראה לנו כהורים שמדובר אולי על דרך יצירתית במיוחד למשוך תשומת לב. כאמור המשיכות הללו באף לא פוסקות כבר יותר מחודש ואנו מוטרדים מכך שאין לנו מושג מה מקורן.
שאלתי היא: מה בודקים במקרה כזה? האם יכול להיות שלילד ישנה הפרעה נשימתית כלשהי?
חשוב לנו לציין כי בננו - בר - סובל לעיתים מהתקפי סטרידור וכן כי אובחן בגיל מספר חודשים כלוקה בבורנכיט ספסטית.
תודה מראש,
ורד ועודד וקסלר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר "משיכות"
ד``ר יצחק ענתבי05/11/2009עודד שלום רב.
כל בעיה בין אם שהינה בריאותית או לא, מחייבת התייחסות , על כן מומלץ לבדוק אם אין הפרעה באף תחילה, (גודש , גוף זר, פצע,,,,,). יש צורך כמובן לבדוק גם את לוע האף, בשאלה של הגדלה של השקד השלישי, ואת הסינוסים. מהרגע שרופא א.א.גרון ישלול בעיה רפואית גופנית, ניתן לנתב את הבדיקה לכיוון האחר אותו אתה מציין.
הסטרידור ממנו סובל הבן אינו הגורם למשיכות האף.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזן נפוחה ואדומהענת04/11/2009
שלום, בני בן 4 ו 10 ח' . בעקבות עקיצה מאתמול בתנוך עליון של האוזן , קם הבוקר עם אוזן נפוחה אדומה ומעט שמוטה אפרכסת האוזן ממש בולטת החוצה.
האוזן אינה כואבת לו, מעט חמה למגע, הבן שלי מרגיש מצויין ולא מתלונן על כאבים/גרד.
הוא ניבדק אחה"צ ע"י אאג, אין דלקת בתוך האוזן, איבחנה רק אלרגיה בעקבות עקיצה ורשמה לו אוגמנטין לשבוע וסינטומצין. האם יש הכרח בשימוש באנטיביוטיקה במקרה כזה בו מוכח כי מדובר על אלרגיה ואין דלקת בתוך האוזן?
מה עוד עליי לעשות ע"מ לשפר את המצב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה
ענת05/11/2009האם יש טעם בביקור במרפאת אלרגיה בעקבות מקרה האוזן?
מרחנו על האוזן סינטומצין ונתנו לבננו פניסטיל בטיפות והיום בבוקר המצב הרבה יותר טוב אך עדין מעט נפוח...
אציין כי מידי פעם (אחת למס חודשים) יש לו סימני אורטיקריה על הגוף באמבטיה בערב אך ללא גרד/אודם/בליטות עוריות וזה חולף עד הבוקר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקיצה ואלרגיה
ד``ר יצחק ענתבי06/11/2009ענת שלום רב.
לא בכל מקרה של תגובה אלרגית יש מקום לטיפול אנטיביוטי, ולבטח לא כשהתיאור שלך של נפיחות ואודם שאינם משמעותיים.
כן מומלץ טיפול מקומי (הרטבות, או משחה), וטיפול אנטיהיסטמיני, ובמקרה בו התגובה חריפה יותר, יש מקום לשקול גם מתן סטרואידים.
לאור סיפור האורטיקריה, אני ממליץ להבדק הן ע"י רופא עור, וגם ע"י אלרגולוג.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרופא תשובה בבקשהליזי03/11/2009
בני בן שנתים וחצי עבר לפני 3 חודש ניתוח כפתורים לפני שבוע יצא לא הפרשה מאד צהובה וכאבי תופת היה לו מוגלה באוזניים ניקינו כמה ימים עד שעבר וגם קיבל מוקיספין בקבוק אחד ביום שבת סיים עם האנטיביוטיקה עם שיפור ניכר אוכל טוב לא בוכה וגם בנגיעה לא כאב היום יום שלישי צרח שוב מכאבים ליד האוזנים מה לעשות קשה להלביש אותו או להסיר את בגדיו א לחבקו ולנשקו פשוט כואב לו.
דרך אגב הרופא שלו לא דוגל באטמים במקלחת האם כדאי בשל מצבו של הילד לשים אטמי אוזנים כל מקלחת למה הרופא אומר שאין צורך ויש רופאים שמחייבים אטימים מה טוב לילד אני רוצה לדעת ולישם תודה רבה........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח כפתורים
ד``ר יצחק ענתבי05/11/2009ליזי שלום רב
הרוב הגדול של רופאי א.א.גרון, לאחר ניתוח כפתורים ממליצים להימנע מכניסת מים לאוזניים, ומנהלי פורום זה תמימי דעים עם ההמלצה הזו.
במקרה של תהליך דלקתי, והפרשה מוגלתית מהאוזן, ההמלצה הראשונית היא מתן טיפול אנטיביוטי מקומי, (לאוזן), ורק אם טיפול זה לא מספק את התוצאות המצופות, ניתן להוסיף גם טיפול אנטיביוטי פומי. (לרוב אינו נחוץ).
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ליזי05/11/2009תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקהאמא02/11/2009
היי
לבן שלי בן 2.5 יש דלקת בגרון ואין מה לעשות אלא לטפל באניביוטיקה. א מה מה ... הילד לא מוכן ליטול את הטרופה בשום צורה, לא בדייסה ולא בשוקו ולא שאני אעשה פעלולים וגם לא בהתעללות פיזית מתונה כלומר בכח... הוא פשוט מקיא הכל אחרי חצי דקה. פניתי שוב לרופא שלנו וזה אמר שניתן לתת לילד זריקת פניצילין חד פעמית לטוסיק וזה פותר את כל הבעיות. הגעתי לאחות לצורך מתן הזריקה וזו הזדעזעה... אומרת שלמה לי ושזו זריקה מאאאד כואבת ולא פשוטה והחומר מאד חזק בהזרקה וכו'. אני כמובן עשיתי אחורה פנה ופניתי שוב לרופא שאמר שהאחות ממש לא צודקת ושאם הילד לא נוטל את התרופה דרך הפה זו האלטרנטיבה היחידה. אני מאד מבולבלת ומתלבטת, מצד אחד חייבים טיפול אנטיביוטי ומצד שני קצת מפחידה אותי עכשיו הזריקה. יש למי מכם תשובה, המלצה, טיפ או ניסיון דומה??? אשמח לקבל עוד דעות בנושא.
תודה רבה מראש ורפואה שלמה לכולם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה.
ד``ר יצחק ענתבי02/11/2009מיטל שלום רב.
תחילה אומר לך שלא כל דלקת גרון מחייבת טיפול באנטיביוטיקה (ובנך הסרבן כנראה מודע לכך)...
לבד מזריקה (לא סימפטית בגיל זה), יש דרכים נוספות לטיפול אנטיביוטי, (רק באם הוא הכרחי).
אני ממליץ לפנות תחילה למומחה א.א.גרון, כדי לבדוק אם יש כלל צורך באנטיביוטיקה, ואם יוחלט שאכן המקרה מחייב טיפול אנטיביוטי, בטוחני שהרופא ימצא את הדרך והטיפול הנכונים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזניל לפני ניתוחהילה02/11/2009
ילד בן 11 לפני ניתוח שקדים ביום רביעי הקרוב.
בגלל דלקת אוזניים שהייתה קיבל טיפול של 5 ימים אזניל.
הניתוח ביום ד' והוא מסיים היום, ז"א יש פער של 48 שעות ממתן התרופה ועד הניתוח.
רופא הילדים המליץ לשים את טיפות האוזניים עד ערב לפני הניתוח,כבר שבוע בשימוש.
הילד טיפ טיפה מנוזל אבל ממש מעט מאוד.
האם יש בעיה באזניל מול הפעולה של ניתוח השקדים?
האם טווח של 48 שעות מספיק?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזניל
ד``ר יצחק ענתבי02/11/2009הילה שלום רב.
הטיפול באזניל היה לדלקת באוזן וכלל אינו קשור לניתוח השקדים. בד"כ הטיפול בו ניתן ל3-5 ימים, ואין צורך להמשיך בו מעבר לתקופת הטיפול המיועד - במקרה של בנך - לדלקת באוזן. הטיפול המקומי בטיפות אוזניים, גם הוא אינו רלוונטי לניתוח השקדים, וניתן להמשיכו אפילו מעבר למה שהתבקשתם.
אין כל מניעה מלהפסיק את הטיפול באזניל 48 שעות קודם לניתוח השקדים.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפתור חד כיווני, האם קיים?גל01/11/2009
קראתי איזכור בעבר לקיום כפתור/צינורית חד כיווני, מה שמאפשר הרטבת האוזן. האם אכן קיים דבר כזה? והאם ניתן להשיג בארץ? יש מרכזים המשתמשים בו?
אשמח לכל בדל מידע בנושא.
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם קיים כפתור חד כיווני?
ד``ר יהושע דנינו01/11/2009שלום גל,
הכפתור קיים בפרוספקטים אך אינו בשימוש משום שגם כפתור רגיל ללא שסתום אינו מעביר מים בגלל מתח פנים של המים שלא מאפשר להם לעבור חור שקוטרו פחות ממילימטר. הבעיה של הרטבת האוזן אינה החדירה של המים דרך הכפתור אלא השארות המים סביב הכפתור הגורמת בהמשך לזיהום מקומי. לכן, הכפתור החד כיווני שאין לו יתרון עודף אינו נמצא בשימוש.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה ושאלה נוספת ברשותך
גל02/11/2009האם אתה מאמין כי ניתוח צינוריות מהווה את הפתרון הטוב ביותר כיום כטיפול בדלקות אוזניים חוזרות אצל תינוקות/פעוטות?
אנא צא מנקודת הנחה כי כסף אינו משחק צד במשוואה, כולל השתתפות קופת החולים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אוזנייםליאת01/11/2009
בתי בת שנה וחצי,עברה ניתוח כפתורים ופוליפים בגיל 8 חודשים.סובלת מדלקות אוזניים חוזרות באוזן ימין כ-4 חודשים,ניסינו מוקסיפן אזניל ואוגמנטין אך אחרי שבועיים זה חוזר,במשטח מהאוזן יצא חיידק סטרפטקוקוס.רופא אף אוזן גרון אמר להפסיק את האוגמנטין (היא ביום השביעי ללא שיפור) ולהתחיל שטיפות לאוזן כל שעתיים ע"י מזרק עם מים רתוחים.איך תיפתר הבעייה ללא אנטיביוטיקה והאם טיפול זה שכיח ויעיל כשיש כפתור באוזן(רופא הילדים חולק על הטיפול ורוצה חוות דעת שניה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזניים
ד``ר יהושע דנינו01/11/2009שלום ליאת,
הטיפול בדלקת אוזניים הקוראת לאחר שיש כפתורים הוא בעיקרו מקומי, כלומר, ניקוי מקומי או על ידי מקל אוזניים הטבול במי חמצן או שאיבות תחת מיקרוסקופ על יד רופא א.א.ג וטיפות אנטיביוטיות מקומיות. לעיתים יש צורך בשאיבה חוזרת כאשר מעלים את תדירות השאיבה אפילו פעמיים ליום. במידה וההפרשה מוגלתית שופעת ואין הגבה לטיפול המקומי יש אפשרות לנסות טיפול אנטיביוטי לתוך הוריד עם שאיבה פעמיים ביום וכשזה לא עוזר יש להוציא את הצינורית.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק סטאף באוזןא.31/10/2009
תינוק בן שנה ושלושה חודשים. לאחר שבוע של נזלת בעלת גוון ירקרק החלה לצאת מוגלה בעלת אותו מרקם וצבע מאוזן ימין. משטח שנלקח מהאוזן מצא חיידק בשם סטאף (משהו עם טוקוק אאורה) הבנתי שמדובר בחיידק ששייך לאף ולעור (במשטח הוא יצא "נקי"). אחרי יום אחד של הפרשה זה נפסק מהאוזן. הרופא בדק את האוזן לאחר יומיים וציין שהיא נקייה. לדעתו אין צורך לטפל באנטיביוטיקה. לאחר כמה ימים שבה האוזן להפריש את המוגלה. יש לציין כי ההפרשה מהאוזן והנזלת אינם מלווים בחום, עייפות וכד'. בינתיים אנחנו מנקים עם מי חמצן אבל מדובר בסיפור בן שבועיים ואנחנו מאד מוטרדים מהנוכחות של החיידק. האם לא כדאי לנסות אנטיביוטיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיידק סטאף
ד``ר יהושע דנינו01/11/2009שלום א',
הופעת הפרשה בתעלת האוזן נובעת בד"כ מדלקת אוזן תיכונה הפורצת נקב קטן בעור התוף וגורמת להפרשה הדלקתית לצאת מהאוזן התיכונה אל האוזן החיצונית ומשם לפתח האוזן החיצונית.
משטח המכיל חיידק "סטפילוקוק" יכול להיות גם אצל אדם נורמאלי בעור התעלה או בכל מקום אחר בגוף על פני העור, ואינו בהכרח מחייב טיפול.
הטיפול בילדך צריך להיות מכוון להפרשה שקיימת בתעלה החיצונית, שכאמור מקורה מהאוזן התיכונה. ברגע שהפרשה כזו יוצאת כבר מהאוזן התיכונה, אין בד"כ חום או סימנים אחרים של דלקת.
מומלץ לנקות את ההפרשה עם מי חמצן (כמו שאתם עושים), ובנוסף, לשים טיפות אוזניים מספר פעמים ביום לתקופה של כשבוע.
את טיפות האוזניים ניתן לקבל רק ע"י מרשם רפואי.
במידה וההפרשות חוזרות יש לשקול מעקב רופא אא"ג לצורך החלטה על בדיקת נוזלים ו/או שמיעה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזניים מתחממות ומאדימותשני30/10/2009
לאחרונה בתי בת ה- 5 סובלת מדיי יום מהתחממות של האזניים האוזן מאדימה מאוד וזה מציק לה מאוד כשעה ביום. מה הסיבה לכך? האם התופעה מוכרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזניים מתחממות ומאדימות
ד``ר יהושע דנינו01/11/2009היי שני,
האדמה של האפרכסת יכולה להיות מסיבות שונות. גירויים מקומיים יכולים לגרום לאדמומיות כזו, אך לעיתים גם גורם אלרגני, אך אלו גורמים לאדמומיות הנמשכת מעל למספר שעות.
במקרה של בתך, התופעה שייכת בעיקר למחלות העור, ולכן ממליץ לפנות לרופא עור או אא"ג בזמן הופעת התופעה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שנתייםאושרית29/10/2009
לום רב
לפני כשנה שמעתי את ילדי נוחר בלילה ככל שהתמקדתי בילד הבחנתי כי הילד כל הזמן עם הפה פתוח יש לו הרבה רוק והמון נזלת והוא כבר בן שנתיים. הוא מדבר כאילו יש לו דלקת בגרון יש לציין שיש לו קושי לבטא אותיות גרוניות לקחתי אותו למעבדת שינה התוצאות הם :נצפו 95 יקיצות ועירויות יקימות בשעה 11.9 יעילות שינה 92%
תפקוד שינה:נצפו 40 אירועים נשימתיים חסימתיים המבאים ל5 אירועים AHI בשעה ריוויון חמצן בערנות97 בשינה97 מינימלי90% דסטאורציות של2.3 בשעה כיום הילד בן שנתיים ואנחנו מתכוננים לניתוח שקים ופוליפים .לקחתי אותו לרופא אף אוזן גרון למנהל מחלקה בבית החולים וללא בדיקה מקרוסקופית החליט כי צריך לכרות את השקדים והפוליפים . הוא רשם ממצאים: הגדלה של השקדים והשקד השלישי וכל זה מהסתכלות על השקים כמו שבודקים דלקת גרון. האם כדאי לבצע את הניתוח או לא ? האם חייב בדיקה מקרוסקופית דרך האף כדי להחליט על ניתוח? ומה הייתם ממליצים?
אשמח לקבל תשובה כיוון שלאחר ששמעתי על כמה מקרי מוות אני מאוד מאוד חוששת ! תודה
אושרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים כן/לא.
ד``ר יצחק ענתבי30/10/2009אושרית שלום רב.
מובנת לי דאגתך מניתוח לילדך, לאור החדשות המדווחות על מקרה מוות לאחר ניתוח שקדים. אלא שחייבת להאמר בנושא זה כל האמת, והיא שמדובר בסיבוך -דימום- מאוד נדיר, והמעקב בימים הראשונים לניתוח, והנחיות נכונות לאחריו, מקטינים משמעותית את המקרים של תאונות כאלה.
בדיקת השינה של הבן מצביעה על צורך חד-משמעי לכריתת השקדים, השקד השלישי בגיל זה מישתתף גם הוא בהפרעה הנשימתית בשינה, ועל-כן יש להוציאו, גם אם לא נעשה צילום לראות את גודלו (לדעתי הקרנה מיותרת). אין כל אפשרות לראות את בשקד בשלישי מיקרוסקופית, ואין בכך צורך. ניתן כן לבדוק את השקד השלישי אנדוסקופית, אלא שגם זה מיותר.
המנעות מניתוח עלולה בסופו של חשבון לפגוע באיכות חייו של הילד, בהתפתחותו הגופנית והקוגניטיבית.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול יבש לילד בן 6אירית28/10/2009
שלום רב
בני היום בן 6 . מאז היה בן שנה היה סובל משיעול יבש. התופעה הייתה מתחילה כשהיה מצטנן ואז היה מתחיל השיעול היבשכ. נראה כאילו משהו מפריע לו בראות .לפעמים היה מקיא לחה לבנה או שקופה. הרופא המטפל טען שמדובר באסטמה אך מעולם לא היו לו התקפים של קוצר נשימה עקב שינויים במזג אויר או אבק או בעלי חיים בסביבה, סיגריות או מאמץ. הכל תמיד כשורה עד לרגע שהוא מצטנן. כשמתחילה הנזלת יום אחרי מתחיל השיעול היבש נראה שמשהו חוסם את הריאות שלו והוא מתאמץ להשתעל. שיעולים קצרים . הרופא המטפל רשם לו אירובנט וטרבולין שאותם הוא לוקח עם סודיום . האם הטיפול הזה באמת נחוץ? האם זה טיפול לאסטמה"? האם תוכל לומר לי ממה בעצם הוא סובל, מה שם המחלה? אני מחדדת שאין לו קוצר נשימה כמו שיש לחולי אסטמה אלא אך ורק כשהוא מקורר שזה קורה אחת לחצי שנה בערך. (תלוי במזג אויר). אגב, כשהיה תינוק היה גם מחרחר ומצפצף היום כבר לא. ודה לך מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול .
ד``ר יצחק ענתבי30/10/2009אירית שלום רב.
לאור ההיסטוריה ותיאור המקרה, יש מקום לבירור משולב של רופא א.א.גרון, ורופא ריאות, המטרה שכל אחד בתחומו יבדוק את הגורם/ים לבעיית בנך, אוכל לעזור מבחינת א.א.גרון: יש מקום לבדוק את האף, את הסינוסים, לוע האף, ואת הגרון, אם ע"י בדיקה אנדוסקופית, ו/או הדמייה.
על-פי תוצאות הבירור יוכל רופא א.א.גרון לכוון את הטיפול הנכון לשפר את מצב בריאות בנך, השילוב בבירור, כאמור, שייך לרופא ריאות ילדים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקל לילדים לבדיקת גרוןאהוד28/10/2009
שלום לכם יש לי נכדה שלא מוכנה לפתוח את הפה לבדיקת גרון אלא רק עם מקל מיוחד שייש לו טעמים אנחנו השגנו את זה בברזיל האם אפשר להשיג את זה פה ואיפה תודה וכול טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקל-שפדל
ד``ר יצחק ענתבי30/10/2009סבא אהוד שלום רב.
הרעיון נישמע ניפלא, ככל הידוע לי, ובזמן שעבר בין מכתבך, לתשובתי, ביררתי במספר מקומות, ולצערי אין בנימצא מוצר כזה סימפטי.
אוליי יוזמה שלך תוכל לעזור לך, ולילדים הקטנים - כנכדתך, בפיתוי, לבדיקת הלוע והפה.
ובינתיים נסה לטבול אל המקל הסטנדרטי בנוזל מתקתק בטעם, ובצבע כל שהוא, כדי להקל על הנכדה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת+ליחה כבדהשני28/10/2009
שלום,
לילד שלי יש נזלת וליחה חזקה ואני רוצה לעשות לו אנילציה עם מי מלח אבל הוא לא רוצה בשום אופן. אני שמה לו מכשיר אדים בלילה ורציתי לדעת אם אפשר להוסיף מי מלח
תודה שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת+ליחה.
ד``ר יצחק ענתבי30/10/2009שני שלום רב,
אין ספק שיש אפשרות להוסיף מי מלח במכשיר האדים, אלא שאני מטיל ספק ביעילות ה"טיפול",
על כן אני מייעץ להגיע לבדיקת מומחה א.א.גרון שיוכל להציע לך תחליפים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי אוזניים /ראש /וגרון ולחציםדניאל25/10/2009
אני סובל מעל חצי שנה מלחצים באוזניים כשבהתחלה יכלתי לפמפם וזה היה מסתדר ברוב המקרים אך עכשיו זה כבר לא עוזר
הלחץ מתגבר מאוד כשאני במקום רועש כמו קניונים או כשאני נכנס לאוטו רק הדלת נסגרת אני מרגיש לחץ כאילו אני בטיסה לחץ מאוד חזק כל פעם +צפצופים יום יומיים וכאבים בתוך האוזן יום יומיים וסחרחורות שבאות לפעמים והולכות
עשיתי בדיקת שמיעה תקין למרות שאני מרגיש שהשמיעה ממש ירדה לי בדיקת טמפנמוטריה היה ad קל שאני לא יודע מזה אומר
וגם הברה תקיןןן וגם סיטי אוזניים ואמ אר אי מוח תקין
בסיטי היה ממצא קל של עיבוי רירית בסינוסיטיס
ובזמן האחרון גם התחיל לי כאבי גרון חיצוניים יותר כולל לחץ ולחץ בבליעה עשיתי בדיקה עם סיב אופטי שאמרו שזה בסדר רק טיפה אודם בגרון וצרידות בעיקר בבבוקר שאנני קם למשך שעתייםב ערך
עברתי כ6 7 רופאים ואף אחד לא מבין את הבעיה שלי
אני בעיקר סובל מהכאבים ולחצים באוזנים וגרון כשאני מתעורר
רציתי לציין שאני צורך את הכדורים האלה במינון גבוה בגלל שחפת רדומה למרות שהרופא שלי אומר שאין קשר לבעיות שיש לי
pirazinamid
etambutol
claritromicin
otcoxacin* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי אוזניים /ראש /וגרון ולחצים
ד``ר יהושע דנינו25/10/2009שלום דניאל,
אני ממליץ בפניך להפנות את השאלה לפורום המתאים, שכן פורום זה עוסק ברפואת א.א.ג לילדים בלבד.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
