מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שעווה באזנייםגלי20/08/2009
שלום
אני אם לילדה בת שנתיים.
במהלך חצי השנה האחרונה, בכל פעם שבקרנו אצל רופא הילדים / רופא מוקד וכו.... ובעצם בכל בדיקת אזניים שנערכה לה, נאמר לנו שלא ניתן לראות כלום, כיוון שיש שעווה באזניים.
אף אחד לא הפנה אותנו לטיפול כלשהו, חוץ מרופאה במוקד שפעם "זרקה" לנו שאפשר לתת לה טיפות.
ביתי (טפו טפו...) מעולם לא סבלה מבעיות אזניים.
האם השעווה גורמת לנזק כלשהו? האם נעלמת ללא טיפול או שכדאי לגשת לרופא לבדיקה נוספת במיוחד בשביל זה....
יש לציין שרק בחודשים האחרונים היא החלה לדבר ואנחנו אכן חשים שיש שיפור מיום ליום (עדיין לא ממש משפטים) לנוזה נראה שהיא שומעת ממש טוב, ואפילו לחישות, האם שעווה יכולה לפגוע בשמיעה?
אודה לתשובות לשאלותי
תודה רבה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה באוזניים
ד``ר יהושע דנינו20/08/2009שלום גלי,
לשעווה יש תפקיד הגנתי באוזן. הכמות הנוצרת שונה מאחד לשני ותלויה בגורמים רבים.
מקובל לנקות את עודף השעווה עם אצבע עטופה בממחטת נייר, ובשום אופן לא עם מקל לניקוי אוזניים.
השעווה אינה גורמת נזק אלא אם היא סותמת באופן מוחלט את התעלה ואז היא יכולה לגרום לתחושת אטימות וירידה קלה מאד בשמיעה של כ-15 דציבלים.
הטיפול בעודף שעווה הוא טיפות המרככות אותה או ניקוי מיקרוסקופי על ידי מומחה לא.א.ג
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
גלי22/08/2009ד"ר דנינו,
ראשית תודה לך עך תשובתך המפורטת!
האם כדאי לטפל בעניין? ("להתעסק" עם האוזן ולשאוב/לטפל בטיפות)
או שמא לתת לשעווה "להתנקות" בעצמה?
האם ניקוי השעווה יכול לגרום לנזק כלשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלהמשך שאלתך
ד``ר יהושע דנינו23/08/2009שלום גלי,
הטיפול בשעווה של האוזן מומלץ רק אם היא (השעווה) מפריעה, כלומר - אם יש סתימה שלמה של התעלה או אם יש צורך לראות את עור התוף במצב של חשד לדלקת אוזן תיכונה (ילד עם חום גבוה, ללא סיבה אחרת לחום).
ניקוי השעווה במידה ולא נעשה בזהירות יכול לגרום לשריטה בעור התעלה או אף בעור התוף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישי?רונית19/08/2009
בני, בן שנתיים, מינקות סובל מקוצר נשימה, חרחורים, נשימה כל הזמן בפה פתוח, נזלת ודלקות אוזניים חוזרות. מטופל בסינגולייר, בודיקורט, אינהלציות, ללא שיפור. בבירור עם פולמונולוג ילדים הוחלט על סדרת בדיקות בין השאר אלרגיה, צילומי אדנואיד, תבחין זיעה ועוד. בבדיקת אלרגיה, נמצאה אלרגיה מתונה לשומשום (בגן אוכל מדי יום טחינה), כמו כן, עבר צילום.
האם לדעתכם יש כאן שקד שלישי מוגדל והאם ישנה חסימה בנשימה-יצויין עוד שישן רע מאוד, מתעורר מספר פעמים בלילה בצעקות, משקל נמוך מאוד (9 ק"ג בלבד).
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי
ד``ר יהושע דנינו19/08/2009שלום רונית,
לפי הצילום לא רק השקד השלישי מוגדל, אלא יתכן והבעיה החסימתית קשורה גם לשקדי החיך (השקדים בחלל הפה). האבחון של השקדים נעשה על ידי בדיקה קלינית של רופא א.א.ג ולכן אני ממליץ לפנות עם הצילום למומחה על מנת שיאבחן וימליץ על הטיפול המתאים, ואני ממליץ לעשות זאת בהקדם.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאוששות אחרי ניתוח שקדים+שקד שלישיאמא ל - 219/08/2009
שלום
שאלתי שאלה לפני כשבוע וענית לי ועל כך תודה
יש לי עוד כמה שאלות:
הניתוח היה ביום שלישי אחה"צ והיום יום רביעי, ישנה הצלחה מבחינת הניתוח כבר לא נוחר ולא זז בשינה
1. עדיין מאוד כואב (יותר טוב מבהתחלה אך עדיין מאוד מאוד כואב, עד מתי בדרך כלל נמשך הכאב הרציני מהסוג הזה?
2. האם בכי מסוכן לאזור הניתוח ויוכול ליגרום לנזק או חס וחלילה דימום?
3. האם 8 ימים אחרי הניתוח עדיין ישנה סכנה לדימום?
4. האם כשקמים משינה האזור יותר כואב (כי לא שתה או אכל וישנה תחושת יובש)?
5. האם יש טעם לתת אקמול באמצע הלילה גם כשישן ולא מתלונן בשלב זה?
6. מתי אפשר לשנות את התזונה ( הילד פותח כל הזמן את המקרר... אך עדיין ניזון מנוזלם פורמולות וכו)
תודה רבה נעמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לשאלה
אמא ל - 219/08/2009אציין שבני בן שנתיים וארבעה חודשים, כשלא כואב חיוני תצוחק משחק ופעיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתאוששות מניתוח
ד``ר יצחק ענתבי19/08/2009שלום רב.
על חלק משאלותייך היה מענה בתשובתי הקודמת, אחזור לשאלותייך.
1, את סותרת את עצמך כי בחלק ניכר של היום והלילה את כותבת שהילד נינוח, הכאב צריך היה לחלוף ולבטח אם "מאוד כואב". (על כן מומלץ להיבדק ע"י הרופא המנתח).
2. בכי אינו מסוכן לאיזור הניתוח.
3. כן ,עדיין קיימת, אך באחוזים השואפים לאפס.
4. ראי תשובה לשאלה 1.
5. אין צורך
6. אפשר לתת לאכול כל מה שהילד רוצה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקב באוזן שמאלsyair17/08/2009
שלום לכולם ב-2 במובמבר 2008 עברתי ניתוח טימפונופלסטי באוזן שמאל ,עד לפני חודשיים הכל היה בסדר ,הניתוח הצליח לכאורה כשלפתע אובחנה פרפורציה מחודשת במרכז התופית יבשה ןקטנה.
הרופאה המנתחת הזמינה אותנו בעוד 4 חודשים.
ברצוני לשאול האם יש תרופה מסויימת לאיחוי התופית ? שאלתי את הרופאה אך לא קיבלתי תשובות מלבד להגיע בעוד 4 חודשים .
נ.ב.
יש לציין הצרות של תעלת השמע בשני הצדדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקב מחדש
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2009סיאיר שלום רב.
בהנחה שאינך משתייך לפורום זה (גילך לא ברור), אתייחס באופן חלקי לשאלותיך.
לרוב בניתוחי תיקון פרפורציה, חודשיים הוא זמן סביר לבדיקת ההצלחה הניתוחית, הופעת נקב מחדש הינה ככל הניראה תוצר של תהליך דלקתי שהיה באוזן. אין כל תכשיר או תרופה שיכולים לעזור באיחוי התופית, והזמן שהומלץ ע"י הרופאה הוא זמן סביר לבדוק איחוי עצמוני, בתנאי שמים לא ייכנסו לאוזן
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה , אני בן 12.9
syair17/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה מניתוח הסרת שקדים+שקד שלישיאמא ל - 215/08/2009
שלום רב
בני בן שנתים ו - 4 חודשים, עבר ביום שלישי(לפני 4 ימים) את הניתוח המפורט בכותרת.
הניתוח עבר בשלום וכן ההתאוששות.
יום למחרת בבית החולים היה חום נמוך, 37.2/37.4
הרופאים ביצעו בדיקת שתן, דם וצילום ראות, לא מצאו שום דבר
אמרו שזה יכול להיות תגובה לניתוח/להרדמה, או משהו שדגר ויצא עכשיו
הטיפול:
נר/נורפן וכן אנטיביוטיקה.
שוחררנו הביתה ביו שישי.
אין ספק שמצבו משתפר.עדין מתקשה בבליעה ולא אוכל הרבה.
שאלתי:
1. למה הכוונה אוכל רך? האם פיתה טריה עם חומוס/טחינה זה בסדר?
או רוגעלך טרי זה בסדר או חביתה שהתקררה? (אנלנו 4 ימים אחרי ניתוח!!)
2. איזה פעילות כן מותר לעשות?
3. נאמר משככי כאב עד שבוע מהניתוח האם זה נספר מיום הניתוח או מיום השחרור (היה 4 ימים בבית חולים)
4. בגדול אין לו חום גג 37.4 כמה זמן אחרי הניתוח זה בעייתי ומצריך בקרה רפואית?
תודה רבה
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה
ד``ר יצחק ענתבי15/08/2009נעמה שלום רב.
ה"חום", אכן, אינו סיבה לדאגה, והטיפול האנטיביוטי הינו מניעתי בלבד.
קשיי הבליעה הינם אופיינים לניתוח זה.
בהנחיות בשיחרור מהניתוח ממליצים על:
1: אוכל רך. הכוונה לאוכל שאינו מצריך לעיסה, ודברי מאכל קרים כמו מעדנים,מרקים, דיסות, גלידות...... יש הטוענים שניתן לאכול כל מה שהמנותח/ת מעוניין ויכול לאכול, החשוב ביותר זה השתיה. כל זה לזמן של מספר ימים בודדים ( 3-4 ימים).
2: להמנע ממאמץ גופני, ילדים אוהבים להתפרק ולהשתולל ולבטח כשהם מרגישים טוב, עד כמה שרק ניתן, להרגיעם, למשך השבוע הראשון מהניתוח.
3: משכך כאבים מומלץ לקחת בימים הראשונים (3-4) אחת ל5-6 שעות, ואח"כ רק על פי הצורך.
4: רק במקרה של חום שמעל ל 38 מעלות, כדאי לפנות לבדיקה, ללא כל קשר לחום מומלצת ביקורת הרופא המקצועי, לאחר כ 3 שבועות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזופרינקסאסנת13/08/2009
שלום לד"ר.
רציתי לשאול, רופא א.א.ג הפנה את בני בן השנתיים לאחר תלונה על נחירות, לצילום. בצילום נמסר כי:
נזופרינקס
ריבוי של רקמה לימפטית בנזופרינקס עם סימני חסימה חלקית של עמוד האוויר.
רציתי לשאול מה זה אומר? מהכתוב לא הבנתי כלום..
יידרש ניתוח? או טיפול תרופתי? או שכלל לא צריך טיפול...??
תודה רבה רבה!
אסנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזופרינקס.
ד``ר יצחק ענתבי13/08/2009אסנת שלום רב.
בנזופרינקס, (בעברית: לוע-האף), נימצאת ריקמת לימפה המהווה את השקד השלישי (בלעז: אדנואיד)
עיבוי של הרקמה והיצרות של נתיב האוויר, אינה מהווה התוויה מוחלטת לניתוח ! גם אם התלונה העיקרית היא נשימה רעשנית בשינה (נחירה).
השיקול הכירורגי נעשה על פי התלונות והמצבים הקליניים, ואם לצורת הנשימה בשינה נילווים גם בעיות שמיעה, או דלקות אוזניים חוזרות, או נזלות בלתי פוסקות, כאן, על רופא א.א.גרון לעשות את השיקול בצורך הניתוחי.
לשאלתך, אין טיפול תרופתי להקטנת הרקמה שבלוע האף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
אסנת13/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת נתחים אאג לילדיםroy12/08/2009
אני עומד לפני ניתוח כפתורים ושקד שלישי לילד בן ארבע.
אין לי המלצות על מנתח כלשהו בחיפה העובד עם מכבי בניתוחים מעין אלו.
היש מי מהגולשים שודע על מנתח מומלץ ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחירת מנתח לילדים
ד``ר יהושע דנינו13/08/2009שלום roy
השאלה שאתה מעלה מטרידה אותך ומן הסתם כל הורה לפני ניתוח ילדיו.
אני משיב לשאלתך למרות שאתה מפנה אותה לגולשים, אכן פניה לגולשים היא אחת הדרכים לבחירת מנתח. דרכים יעילות נוספות יכולות להיות:
- פניה לחברים ומכרים שעברו ניתוח ולבקש את המלצתם.
- פניה לעוסקים בתחום הרפואה ומהם לקבל המלצה מתוך הידע והנסיון הרפואי שיש להם.
- איתור באתרים שונים ובהם באתרי האינטרנט של בתי החולים. באתרים אלו תוכל לקבל מידע מהימן על תחומי ההתמחות של הרופאים השונים ולבחור רופא המתמחה בניתוח המבוקש.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שקדים, חוות דעת רפואיות סותרותרוחמה אלבאום08/08/2009
שלום רב,
ביתי בת שנה ושבעה חודשים סבלה בחורף האחרון מדלקות אזניים חוזרות בתדירות של אחת לשבועיים, עם טיפול אנטיביוטי. סובלת מהפרעות בשינה, וכן ממשקל נמוך (כעת שוקלת 10 קג) ושבירת 2 עקומות במשקל וכן גובה. תיאבון ירוד ו intake נמוך. סובלת מגסטריטיס ומטופלת בזנטק כבר שמונה חודשים. בדיקות הדם תקינות. התפתחותית - הכל תקין למעט עיכוב בדיבור.היא ממלמלת בלבד, ואינה יודעת לומר 'אבא, אמא וכו..'
ממצאים רפואיים:
בדיקת סיב אופטי שעשינו לפני 3 חודשים:
אזניים: som דו צדדי
: kay: אדנואינידים מוגדלים אבל לא חוסמים
LT:אזור לבן קטן מתחת לתופית קדימה
שקדים: 3++
חך: בסדר.
על סמך הבדיקה הקלינית וכן התוצאות הנל, המליץ הרופא המומחה א.א.ג. על ניתוח שקדים אדנואידים וכפתורים.
לאחר מכן הלכנו לקבל חוות דעת נוספת מרופא מומחה נוסף, לאחר ביצוע בדיקה במעבדת שינה וכן בדיקת שמיעה וצילום רנטגן
תוצאות מעבדת השינה:
"נחירה בעוצמה בינונית עד 55 דציבל (ממרחק מטר). 20 הפסקות נשימה חסימתיות בנות 10-15 שניות בצפיפות של 3 לשעה. סיכום דוח- תסמונת דום נשימה מן הסוג החסימתי בדרגה קלה"
תוצאות בדיקת השמיעה - ירידה בשמיעה. 30-35 דציבילים
תוצאות הצילום: "צילום תת אופטימלי אך רושם על היפרטרופיה אדנואידית עם היצרות בנתיבי האויר"
בבדיקה אצל רופא מומחה השני , לפני שבועיים הוא אמר לנו כי:
יש חסימה כמעט מלאה של האדנואידים - על פי צילום הרנטגן
השקדים מוגדלים אך אינם נושקים - על פי בדיקה קלינית
רופא זה המליץ לנו על ניתוח אדנואידים וכפתורים ללא השקדים.
השאלות שלי הן:
1. על איזה ניתוח ללכת? האם אני צריכה להתייחס להמלצה של הרופא הראשון, שנעשתה על פי הבדיקה הקלינית, וסיב אופטי בלבד, וללא המימצאים הנוספים? (רנטגן, מעבדת שינה ושמיעה)
2. הרופא הראשון טען שהספרות המקצועית מלמדת על כך שלניתוח המשולב של אדנואידים ושקדים וכפתורים - יש את ההשפעה המירבית. האם הנתון הזה מוכר לך?
3. מכיון שהילדה היא FTT , רציתי לדעת, מי מבין שניהם, אדנואידים או שקדים, הגורם בעל ההשפעה הגדולה יותר על ה FTT? והאם לפי זה צריך לקבוע את סוג הניתוח? או שזה נובע מהגסטריטיס שיש לה?
4. במידה וגם שקדים מוגדלים אחראים במידת מה ל FTT ' , האם אי הסרתם תגרום להמשך המצב הקיים?
סליחה על האריכות, בתודה
רוחמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת שקדים
ד``ר יהושע דנינו09/08/2009שלום רוחמה,
לפי התיאור ברור שהילדה צריכה לעבור ניתוח. שני הרופאים מסמכימים שעליה לעבור ניתוח כפתורים ושקד שלישי (אדנואידים). הדעות חלוקות ביחס לניתוח השקדים.
האינדיקציה לניתוח השקדים צריכה להיות בהתאם לגודלם ובהתאם להפרעות שהם גורמים. במידה והשקדים הם 3 + ומעלה ו/או קיימות הפסקות נשימה ו/או קיים FTT יש להסיר גם את השקדים.
לכן נראה לי שבמקרה של ביתך יש להסיר את השקדים. בשל הספק של גודל השקדים יש מקום להתייעצות נוספת עם מומחה א.א.ג נוסף, לקביעת גודלם המדוייק של השקדים.
במידה והשקדים אכן 3 +, אי הסרת השקדים ימשיך את המצב הקיים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על ההבהרה והמענה המהיר. רוחמה
רוחמה אלבאום09/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת צינורית מהאוזןעינת08/08/2009
שלום רב.
לבתי בת ה - 6 עשו ניתוח צינוריות לפני שלוש שנים.
צינורית באוזן ימין עדיין לא יצאה וגורמת לדלקות באוזן.
האם אכן צריך להוציא אותה?
ואם כן האם ישנה פרוצדורה לא ניתוחית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינורית מ 3 שנים.
ד``ר יצחק ענתבי08/08/2009עינת שלום רב.
צינורית הממוקמת באוזן זמן כל-כך ממושך, ויתרה מכך, גם גורמת לדלקות חוזרות, חייבת!!!
להיות "מורחקת" מהאוזן.
פעולת הוצאת הצינורית הינה קצרה ביותר, אבל יש צורך בהרדמה כללית, (בגיל 6), גם מתוך צורך אנושי-לא לגרום כאב לילדה, וגם מתוך צורך רפואי: ההוצאה צריכה להיות מבוקרת תחת מקרוסקופ, בסיום ההוצאה יש לגרות את שולי הנקב הנותר, כדי לזרז את סגירתו הספונטאנית.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעוות אוזנייםהילה08/08/2009
שלום,
לבני בן השנתיים וחצי (וגם לי בת ה- 28) יש בעיה של שעוות אוזניים. הבעיה היא שהיא מצטברת מאוד מהר.
לא מזמן שמנו לב שיש לו ירידה בשמיעה והיינו אצל רופא אא"ג שניקה את האוזן (לקח המון זמן) ואמר שהיו פקקים רציניים ואמר גם שיש נוזלים באוזן. שלח אותנו לבדיקת שמיעה שבוצעה שבוע לאחר מכן ובה נאמר לנו שהאוזן שלו מלאה שעווה, וגם רואים כי היא כבר מתחילה לצאת מהאוזן.
אני לא מנקה לו אוזניים וזה מגיע למצב שכל הזמן האוזן מלאה שעווה (רואים את זה אם מסתכלים לו באוזן). גם אצלי זה ככה וההרגשה באוזניים כל הזמן מפריעה, האוזן כל הזמן או כואבת או מציקה בדרך אחרת. אי אפשר לחפוף כמו שצריך מחשש שטיפת מים תיכנס ואז יכאב ויציק עוד יותר.
הרופא אמר שאין דרך לטפל בזה אלא להגיע לניקוי בפעם בשלושה חודשים.
האם באמת הילד צריך לסבול (כמוני) כל חייו בגלל העניין הזה? באמת אין טיפול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה-דונאג
ד``ר יצחק ענתבי08/08/2009הילה שלום רב.
כמויות ההפרשות של הדונאג משתנות מאדם לאדם, (יש גם מקרים של שוני בין האוזניים אצל אותו אדם), כאשר הכמות היא סבירה האוזן בד"כ מיתפנה מעצמה, וכל שנישאר לעשות זה לשטוף ולנקות חצונית את האפרכסת.
התיאור של הקורה לכם, אינו מאוד שכיח, והמלצתי היא : אחת לשבועיים-שלושה לזלף מספר טיפות של שמן פראפין, למשך 2-3 ימים, (פעמיים ביום), ובכך להפחית את התדירות בביקורים
אצל רופא א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות יתר של רוק מהפהמתעניין06/08/2009
היי
אני בן 29 ובשלושה חודשים האחרונים יש לי הפרשות רוק מוגברת בפה שמאד מפריעה לי לדיבור
מה אפשר לעשות בנושא? זה מאד מטריד אותי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות רוק מהפה
ד``ר יהושע דנינו06/08/2009שלום לך מתעניין,
אני מבקש להפנות אותך לפורום א.א.ג למבוגרים, שכן פורום זה הינו לרפואת א.א.ג ילדים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימה בצינור הדמעותרותי06/08/2009
שלום רב
בתנו בת השלוש סובלת מחסימה בצינור הדמעות בעין ימין מהלידה. כרגע היא אחרי ניתוח צינוריות שלא פתר את הבעיה. לאחרונה החלה דלקת בעין השניה שנראית גם היא כחסימה של צינור הדמעות. קיבלנו המלצה לעשות בדיקה בעזרת סיב אופטי בחלל האף על מנת לבדוק אם יש תהליך תחתון שגורם לחסימה. האם יש רופא המקיים את הבדיקה הזו באיזור חיפה וכיצד מתבצעת בדיקה מסוג זה.
בכבוד רב ובתודה, רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה בצינור הדמעות
ד``ר יהושע דנינו06/08/2009שלום רותי ,
בדיקת סיב אופטי של האף נעשית בכל אחת ממחלקות א.א.ג בחיפה. יש מספר רופאים המבצעים את הבדיקה. אני ממליץ לך לכן לפנות לאחד מהרופאים המבצעים בדיקה זו במסגרת בי"ח.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך?שני04/08/2009
איך מוציאים מים מהאוזן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזל באוזן.
ד``ר יצחק ענתבי05/08/2009שני שלום רב.
נוזלים באוזניים יש לכולם, אלא שבד"כ נוזלים אלו מתנקזים אל הלוע, (מאחורי האף), דרך "צינור ניקוז". מצבים בהם הנוזל לא מיתנקז יכולים להיגרם ע"י חסימה או היצרויות של אותו צינור, ובמצבים אלו, במיוחד כאשר הם פוגעים בשמיעה או מהווים זרז לדלקות באוזניים, מומלץ "לעזור" להם להתפנות מהאוזן. הדרכים לכך יכולים להיות תרופתיים(באופן עקיף והצלחה נמוכה), או ע"י פעולות הגורמות להרחבת אותו "צינור מנקז" , ולבסוף ע"י פעולה כירורגית, בדיקור עור התוף, עם או ללא צינורית.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אףריבי03/08/2009
בוקר טוב,
בתי בת 3 חוד' וקצת,
מידי בוקר אני רואה שיש לה "ליכלוך" בתוך האף, ואני מצליה לנקות לה את זה עם האצבע
האם זה "ליכלוך " טבעי?היא לא מנוזלת או משהו כזה,
ומה השיטה המומלצת לניקוי בגיל כזה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש באף.
ד``ר יצחק ענתבי03/08/2009ריבי שלום רב.
היובש באף בד"כ מצביע על כך שבתך נושמת דרך האף, וטוב שכך.
את "הקליפות", ניתן להסיר עם קיסם טבול בשמן תינוקות או כל קרם לתינוקות.
אפשר, כדי למנוע, למרוח בלילה בכניסה לנחיריים אחד מהקרמים, או השמנים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
ריבי03/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקד שלישי + צינוריותאריאל ליבוביץ03/08/2009
ד"ר ענתבי שלום,
בני בן השלוש זקוק ככל הנראה לניתוח שקד שלישי + צינוריות
בדיקות שמיעה לאורך שנה יצאו לא תקינות
חווה נוזלים באוזניים גם בתקופה זו של הקיץ
נושם במהלך הלילה מהפה בלבד , מנוזל רוב היום
בבדיקת סאטורציה במהלך 2 לילות בחורף האחרון לא נתגלו הפסקות נשימה
הילד מעוות חלק מההברות בדיבור
החששות העיקריים שלנו :
1. ההרדמה הכללית
2. דימומים וסיבוכים שלאחר הניתוח
האם קיימות כיום יותר משיטה אחת לתפירה/ איחוי האזור המנותח? מה מומלץ ? האם קיימת שיטה בלייזר?
תודה מראש,
אריאל ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי03/08/2009אריאל שלום רב.
אכן בנך זקוק לניתוח לכריתת השקד השלישי, וכפתורים, לאור ההסטוריה הרפואית, ולא לכריתת השקדים הפלטינים.
שלא כמו בניתוח השקדים הפלטינים, (בו הסיבוך של דימום אינו שכיח), בניתוח השקד השלישי סיבוך הדימום הרבה הרבה יותר נדיר.
מנסיוני תהליך ההרדמה מאוד קצר ושטחי, וסיבוכי ההרדמה עוד פחותים מסבוכי הניתוח.
חשוב מאוד במערכת היחסים בבית שלא תפגין חשש ופחד, שעלול "להגיע" גם לבן, ומאוד כדאי להסביר בגיל זה על הניתוח ומהלכו, תוך דוגמא אישית של אומץ וביטחון.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקד שלישי
אריאל ל.04/08/2009תודה רבה ד"ר
מהי שיטת הניתוח אם כן? חיתוך רגיל/ לייזר/ גלי רדיו ?
כיצד ניתן לקבוע תור למרפאתך? אפשרי דרך הכללית ?
שוב תודה על תגובתך
אריאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי04/08/2009אריאל שלום רב.
הניתוח מבוצע בשני שלבים, בראשון-דיקור התופיות, שאיבת הנוזל מהאוזן התיכונה, והכנסת צינוריות איוורור. בשלב שני, דרך הפה, מבוצעת גרידה של השקד השלישי, לא מדובר בלייזר או בגלים מסוג אחר אלא במכשיר חד. (אין כל חתכים חיצוניים).
פורום זה אינו עוסק בקידום מכירות, ולכן, ברשותך, לא אתייחס לשאלות הנוספות.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוזלים האוזנים והפרעת שינה
אילת01/10/2009בני בן שנה וחמישה חודשים יש לו ירידה בשמיעה ונוזלים באוזן הילד מגיל 0 לא ישן בלילות מיתעורר בפירקי זמן קצרים מאוד עם בכי שקד שלישי מוגדל נושם דרך הפה הציעו לנו ניתוח צינוריות ושקד שלישי שאלתי היא האם באמת קיים קשר לשינה .??? והאם יש פיתרון אחר חוץ מניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוזלים באוזניים והפרעת שינה
ד``ר יהושע דנינו01/10/2009שלום איילת,
שקד שלישי מוגדל מפריע למעבר האויר ולכן יש לטפל בו. הטיפול היחידי הידוע בשקד שלישי הוא הסרתו באופן כירורגי. בין יתר ההפרעות שלהן גורם שקד שלישי יש גם הצטברות נוזלים באוזניים כתוצאה מחסימת התעלה שבין האוזן לגרון, לכן מקובל לשלב בניתוח של שקד שלישי גם טיפול כירורגי בנוזלים באוזניים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)

(1).jpg)