מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות צילום נזופרינקסליסה20/06/2009
שלום בני בן 2 ו9 חודשים עם נוזלים באוזניים תקופה ארוכה וירידה בשמיעה לאחרונה עשינו בדיקת שמיעה והוא בגבול הנורמה התחתון 20 -25 עם עדות לנוזלים, הבעיה היא שיש לו בעיות בדיבור
קלינאית תקשורת אומרת שזה "דיבור לועי" ולכן פנינו שוב לא.א.ג.
ונשלחנו לצילום ולמעבדת שינה כי הוא גם נוחר ויש לו הפסקות נשימה בליליה בנתיים קיבלתי את התשובות לצילום ולא מבינה מה הכוונה
"תפיחות ברקמות הרכות (האחוריות) של הנזופרינקס והיצרות תעלת האוויר"
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום שקד שלישי.
ד``ר יצחק ענתבי20/06/2009ליסה שלום רב.
אתיחס תחילה לשאלתך, התפיחות היא הגדלה של רקמת השקד השלישי, הגורמת להיצרות בנתיב האוויר בלוע האף. תשובה זו מסבירה את הסיבה לנשימה הרועשת בשינה (נחירות), אך לא להפסקות נשימה בשינה.
יש להמשיך ולהיבדק ע"י הרופא המקצועי (א.א.גרון), להחלטה על סוג הפיתרון הניתוחי לבנך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוף זריעל20/06/2009
ביום חמישי האחרון התקשרו אלי בצהריים מהגן בבהלה שהם חוששים שבתי בת ה- 3.5 שאפה חרוז דרך האף. (הילדה בכתה מכאבים, הסתבר שהכניסה חרוז לאף. הגננת רצה להביא פינצטה -ובינתיים החרוז נעלם. בתי אגב, טוענת בתוקף שהחרוז נפל על הרצפה - אבל קשה לי לדעת אם היא דוברת אמת). לקחתי את הילדה לרופאת הילדים, מתוך כוונה שתפנה אותי דחוף ל- א.א.ג. אך היא הסתכלה בעצמה עם פנס דרך הנחיריים ואמרה שסביר שאכן החרוז נפל כי אם הוא היה תקוע איפשהו זה היה מאוד מציק לילדה.
היום כבר שבת - והילדה בסדר גמור. כנראה שהחרוז אכן נפל. עם זאת, אני לא רגועה. אמרו לי להיות עם אצבע על הדופק לגבי כל שיעול וחרחור של הילדה כי יתכן שהחרוז הגיע לריאה -ואז תתפתח דלקת ריאות . האם זה נכון? אם תתפתח דלקת ריאות בעוד שבועיים - האם גם אז יתכן שזה בגלל החרוז? בקיצור - עד מתי להיות עירנית לעניין? (הלילה הילדה השתעלה קצת כמה פעמים ונלחצתי כמובן...)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוף זר?
ד``ר יצחק ענתבי20/06/2009יעל שלום רב.
רק ביגלל חוסר השקט שלך, ובעקבות הבהלה על כל שיעול לילי של הילדה, אני חושב שיש מקום לבדיקה דחופה של רופא א.א.גרון, (ואפילו דרך מיון), בדיקה של האף והלוע בעזרת סיב אופטי דקיק, בדיקה זו אינה מצריכה אישפוז או הרדמה כללית.
היה ולא תימצא עדות לגוף זר, תהיי הרבה יותר שקטה ורגועה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש בגרוןמירב20/06/2009
שלום אני בת 20 לא נוטלת גלולות או תרופות כלשהם!
היה לי סטרפטוטוקס A בגרון לפני ככחודש לאחר שהחיידק עבר לאחרונה. סובלת מיובש בגרון אשר עושה לי תופעות של הרגשות של גוף זר בגרון ושל תחושה שבא לי להקיא.
הרופא נתן לי למוסין ואלוריל תרופה שמתומססת במים ואז בולעים אותה לצמיגות של הליחה.
ואוטריוין לגודש באף.שיש לי שאני נמנעת מלשים אותו כיוון שעם אני משתמשת בכל מיני תרסיסים לאף הגודש הוא ניהיה נוראי ועושה לי קשיי נשימה +דימומים מהאף ומהפה.
ואציין שעוד חודש אני אמורה לעבור ניתוח לכריתת קונחיות ולסיים עם האף הגדוש הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש בגרון.
ד``ר יצחק ענתבי20/06/2009מירב שלום רב.
מאחר והיננו פורום א.א.גרון ילדים, אענה לשאלתך באופן חריג.
היובש בגרון, אינו קשור לחיידק הסטרפטוקוק שהיה בגרונך, ומקורו יכול להיות מסיבות רבות, החל מסכרת, דרך מיעוט הפרשות של בלוטות הרוק, רפלוקס, הפרעה בחילופי החומרים וכו'...
לדעתי הסיבה ליובש אצלך, כבר מתוארת במכתבך, והיא הגודש בריריות הכונכות באף, תכונתם שבמצב שכיבה הן מתנפחות יותר, ואת נאלצת לנשום בפה פעור (לפחות חלקית). בטוחני שהניתוח לפתיחת המעברים באף, ישפר גם את תחושתך זו.
בהצלחה, ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקד שלישימיטל18/06/2009
בני בן 7.5 חודשים סובל כבר מגיל חודשיים מתופעות של חוסר נשימה רצוף, לא ישן בלילות,נחירות, אוכל אוכל לסירוגין עקב חוסר אויר בעיקבות כך זרק גם את המוצץ. בצילום אובחן שקד שלישי אם מעבר קטן של אויר לפני חודשים התחיל להשתמש בתרופת נזקורד התרופה השפיעה לטובה, הילד ישן יותר טוב בלילות, אבל אז התחילו בעיות אוזניים (דלקות ונוזלים) כל שבועיים. האם כדי לנתח בגיל הזה? (רואים פשוט שהילד לא רגוע בכלל)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי בגיל 7.5
ד``ר יצחק ענתבי18/06/2009מיטל שלום רב.
גם בגיל זה כריתה כירורגית של השקד השלישי יכולה לשפר את הנשימה והנחרה. על-פי מכתבך אני מבין שקיים גם גודש ברירית האף, שהרי הנזוקורט (שמכיל מעט סטרואידים), משפיע בעיקר על רירית האף, ולא על השקד השלישי. השיפור שציינת במכתבך מקורו ככל הניראה בפתיחה טובה יותר של האויר באף. לאור זאת ייתכן שכריתת השקד השלישי תעזור מעט בנשימה, ויותר במניעת דלקות אוזניים. לסיום הייתי ממליץ לפנות לבדיקת אלרגולוג, אולי בעזרתו ניתן יהיה לעזור לרירית האף.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדיםסיגלית18/06/2009
ד"ר שלום רב,
ביתי בת ה 7 אמורה לעבור ניתוח שקדים, הייתי רוצה לקבל המלצה לרופא מנתח מאזור המרכז (מכבי).
כמו כן הבנתי שקיימות שיטות חיתוך שונות (אלקטרודות, סכין מנתחים) האם לאחת מהשיטות יש יתרון בנוגע לבעיית הדימום שעשויה לעלות בעקבות הניתוח ?
אודה מראש לתשובתך
סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי18/06/2009סיגלית שלום רב.
אכן, קיימות מספר שיטות לכריתת השקדים, בראש וראשונה זו הרגילה עם סכין מנתחים. בשנים האחרונות הוכנסו שיטות נוספות, "הרמוניק סקלפל" וקובלשין. בשתי שיטות אלו יש פחות דימומים, (הכל באופן יחסי ובהתאם למיומנות המנתח). וההתאוששות מהירה יותר.
באשר לשאלתך הראשונה, פורום זה, כמו שענינו בעבר, אינו מעביר שמות, או המלצות על רופאים מנתחים, ואיתך הסליחה.
איחולי הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משטח גרוןליאת17/06/2009
שלום וברכה,
האם יתכן מצב בו יש דלקת גרון בעקבות חיידק סטרפטוקוק
אך למרות זאת משטח הגרון יצא שלילי? (בילדה בת 6.5 )
בחצי שנה האחרונה סבלה משלוש דלקות גרון לא מטופלות והמשטח נלקח תמיד בתחילת המחלה עוד לפני שמופיעה המוגלה על השקדים ויצא שלילי. כרגע קיים חשש כי לילדה יש כוריאה אך כאמור אין עדות לסטרפ' וגם אין רמות גבוהות של ASLO. .. בכל זאת נוירולוג בכיר מאבחן כוריאה.
תודה רבה מראש
ליאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מישטח גרון
ד``ר יצחק ענתבי17/06/2009ליאת שלום רב.
כן, בהחלט יכול להיות מצב דלקתי בלוע ללא צמיחה חיידקית, כמו שגם מצב הפוך הינו אפשרי, שבו יש סטרפטוקוק במישטח, ואין דלקת.
ההסבר לחלק הראשון של המישפט, שיכולים להיות תהליכים דלקתיים גם תפליטיים שמקורם הוא ויראלי או בקטריאלי לא סטרפטוקוקלי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה נוספת..
ליאת17/06/2009תודה על תגובתך המהירה,
אך עדיין לא הצלחתי להבין האם יתכן מצב בו יש דלקת בעקבות סטרפטוקוק (לא ויראלית) אך בכל זאת המשטח שלילי?
שוב תודה רבה
ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה להבהרה.
ד``ר יצחק ענתבי17/06/2009ליאת שלום רב.
בעיקרון - כן !!!, מאידך איך את יכולה לקבוע שמדובר בבדלקת סטרפטוקוקלית ולא ע"י חיידק אחר, או ע"י וירוס.(שהרי במישטח לא צמח דבר). גם סיבה בנאלית של לקיחת תרבית לוע לא נכונה יכולה לתת תוצאת מישטח שלילי על-אף שאולי כן יש חיידק (סרפטוקוק). אסכם ואומר שאין אפשרות לקבוע דלקת סטרפטוקוקלית, אם אין צמיחה של החיידק.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות אוזניים אצל ילדים קטניםירדנה ראובן17/06/2009
ד''ר יצחק ענתבי היקר,
אני יודעת שכבר דנו בפורום בדבר דלקות אוזניים חוזרות אצל ילדים, אך ברשותך אבקש לשאול שאלה נוספת
יש לי ילדה בת 2 שכמובן גם סובלת מדלקות אוזניים באוזן שמאל חוזרות ונשנות כאשר בשנה האחרונה הן פחתו מאוד . יחד עם זאת לאחרונה יש לה הפרשות מהאוזניים כאבים אך לעולם לא עם חום.יש לציין שעשו לה משטח וכל מה שצריך.
אני מבקשת אם תוכל לסייע בידי במתן שם של רופא אף אוזן גרון בעל שם בתחום שמומחה לטיפול בילדים מאחר ולא לכל רופא יש רגישות לילדים במיוחדת כאשר נדרשת רגישות זו אצל ילדים שסובלים מאוד מהאוזניים.
אני גרה בשלומי.
תודה על סבלנותך.
בכבוד רב,
ירדנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמות וכתובות
ד``ר יצחק ענתבי17/06/2009ירדנה שלום רב.
שמחתי לקרוא שמספר דלקות האוזניים של ילדתך פחת באופן משמעותי, יחד עם זאת, פורום זה אינו עוסק בהמלצה ופרסומת, ולצערי לא אוכל לספק לך שם או כתובת של רופאי א.א.גרון, בטוחני שבמרפאתך בשלומי, או דרך המזכירות או דרך רופא הילדים, יוכלו לכוונך לרופא מיקצועי ורגיש.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת צינוריות מהאוזנייםאירנה16/06/2009
שלום!
בני (5 שנים 10 חודשים) עבר ניתוח צינוריות בשני האוזניים ואדנויד לפני שנתיים.
הצינוריות עדיין לא יצאו באופן עצמאי, לכן הרפא המטפל הציעה לנו להוציא אותם בהרדמה כללית. האם זה הכרכי? אם הם לא יצאו תוך שנתייםת יש סיכוי, שהם יצאו לבד באופן טבעי, או שבכל זאת צריך להוציא אותם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת צינוריות.
ד``ר יצחק ענתבי16/06/2009אירנה שלום רב.
בד"כ צינוריות "יושבות" באוזניים כ 10 ח' במוצע. לאחר שנתיים כדאי להוציאם, וכדי לא לגרום בשעת הוצאתם, לקריעה של עור התוף, הניתוח מיתבצע בהרדמה כללית. מעבר להוצאתם, המנתח בוחן את שולי הנקב בו היו הצינוריות, ובודק צורך בהטריית שוליים, לזירוז סגירת הנקב.
לשאלתך ככל שעוברים החודשים מעבר לזמן הממוצע, הסיכוי של יציאה טיבעית הולך וקטן.
אציין גם שהפעולה הניתוחית קצרה.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזניים אינסופיותיעל15/06/2009
שלום רב,
בני בן השנה ו6 סובל מאז שהוא נולד מדלקות אוזניים אינסופיות(כל שלושה שבועות בערך) לרוב רק באוזן שמאל אך עם התפרצות מוגלה עצומה ומלווה בחום וכאבים בנוסף גם קרה כבר שהאנטיביוטיקה לא עזרה ונאלצנו לעשות זריקות "רצפין". כרגע הוא כבר במשך שבועיים עם דלקת והפרשות מוגלה ומטופל רק בטיפות אך מאז יום שישי הוא עם חום 40 מעלות.
רופא א.א.ג המליץ על ניתוח כפתורים אך אני מאוד חוששת ומתלבטת ורציתי לשאול כמה שאלות שלא ממש קיבלתי עליהם מענה:
1. האם קיים חשש לירידה בשמיעה בעיקבות הדלקות?
2. האם נכון לטפל רק בטיפות אנטיביוטיות או שרצוי לטפל גם באנטיביוטיקה דרך הפה בזמן דלקת?
3. האם קיים סיכון בניתוח לאור הגיל הצעיר של הילד?
4.מה בדיוק עושה פעולת הכפתורים והאם הכפתורים מונעים את דלקות האוזניים לחלוטין?
5. האם כדאי לעשות את הניתוח לאור תיאור המקרה או שעדיף לנסות טיפול מונע כגון אנטיביוטיקה לאורך זמן?
אודה מאוד לתשובה מהירה וסליחה על כמות השאלות!
יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות ודלקות וד...
ד``ר יצחק ענתבי16/06/2009יעל שלום רב.
דלקות אוזניים בילדים החל מגיל מספר חודשים, יכולות להיות מאוד שכיחות. טיפול אנטביוטי בד"כ משפר את המצב, ובאם התהליך הדלקתי חוזר, יש לשקול טיפול ארוך ומונע, אך אם גם איתו לא ניפסקות הדלקות, יש לשקול התערבות כירורגית לכפתורים באוזניים, ולהחליט טרם הניתוח, אם יש גם צורך בכריתת השקד השלישי (אדנואיד).
לאחר הקדמה זו אענה לשאלותייך.
1, אם הכוונה לליקוי קבוע בשמיעה, התשובה היא חד משמעית לא ! אלא שאת חייבת לזכור שברגע שיש הפרשה בתעלה, ובאוזן התיכונה, וסביר שיש גם נקב בעור התוף, כל אלה גורמים מיידית להפרעה בהולכת גל הקול אל השבלול, (שם תחילתו של עצב השמיעה).
2, בהתפרצות דלקת כדאי תחילה לקחת מישטח, ולהתחיל טיפול מקומי, ורק על-פי תוצאות המשטח לבחור את הטיפול האנטיביוטי הפומי.
3,על סיכוני הניתוחים הנ"ל דובר בעבר רבות בפורום זה, בסיכום אציין שהסיכון מינימאלי, ושלא כדאי בגינו לגרום את הסבל לילד ולכם ההורים.
4, הכפתורים יוצרים מצב בו מתאפשר איוורור ויבוש האוזן התיכונה, והתאים בה, מתאוששים.
5, את סדר הטיפול עד להגעה להחלטה על הצורך הניתוחי, פרטתי בפתיח.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת כפתורים ונקב באוזן אחתהילה15/06/2009
בני בן ה- 5 וחצי עבר בגיל 3 ניתוח כפתורים בעקבות נוזלים חוזרים וירידה בשמיעה. לאחר כשנתיים, , עבר שוב ניתוח להסרת הכפתורים.
מביקורת שעשינו לפני חודש, נראה שבאוזן אחת הנקב נסתם, ובשנייה נותר נקב. אלא, שבאוזן שנסתם הנקב התנקזו שוב נוזלים. גם הרגשנו שוב ירידה בשמיעה
הרופא המליץ לתת לו תרופה לייבוש נוזלים (אוריוס) למשך חודש, ואז לפנות לבדיקת שמיעה, ולהמשיך לעקוב. ככל שהנוזלים שוב יחזרו, הוא ממליץ ל"כפתר" שוב את האוזן. לגבי האוזן שיש בה נקב, הוא טוען שיכול להיות שבעתיד נצטרך לסגור אותו בניתוח.
האם כל הפרוצדורות האלו הכרחיות, או שיש דרך אחרת, שלא בניתוח שאפשר יהיה לפתור את הבעיה הכפולה הזו - מצד אחד, נקב לא רצוי. מצד שני, אוזן ללא נקב אך עם נוזלים.
הילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפתור ונקב.
ד``ר יצחק ענתבי15/06/2009הילה שלום רב.
אתייחס תחילה לאוזן הסגורה שבה הצטבר שוב נוזל. לאור מה שקרה באוזן השניה (נקב), אני ממליץ להיזהר מלנתח שוב. דיברנו בעבר בפורום זה, לא מעט על התכשיר Ear popper שיכול להועיל בפינוי הנוזל מהאוזן, אלא שיש צורך גם בבדיקה של השקד השלישי, שגם אם ניכרת בניתוח הראשון, אין לשלול צמיחה מחודשת שלו.לגבי הטיפול התרופתי באריוס, ברוב המקרים הוא אינו יעיל ב"יבוש הנוזלים", אלא במקרים בהם האף ומערכת הנשימה גדושים.
באשר לאוזן עם הנקב, לא ברור ממכתבך מתי נישלפו הצינוריות, מנסיוני, הנקב יכול להיסגר גם לאחר כ 6 ח', אבל תנאי חשוב לכך הוא שהאוזן תישאר כל התקופה יבשה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגשת חנקרונית14/06/2009
שלום רב,
בתי בת ה-13 החלה לאחרונה להתלונן שהיא מרגישה לפעמים שקשה לה לבלוע ,או הרגשה שהיא נחנקת שאין לה אוויר , היא טוענת שלפעמים שהיא חושבת על זה למשל על לבלוע זה קורה לה וגם שהיא חושבת על נשימה וגם שלא , הדבר הזה מדאיג אותי מאוד , היא טוענת ששום דבר לא מפריע לה בגרון ,
למי לפנות ?מה זה יכול להיות? , זאת ילדה בריאה בסך הכל ,
מחכה לתשובה
תודה רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בנשימה ובליעה
ד``ר יצחק ענתבי15/06/2009רונית שלום רב.
יש חובה לבדוק גורמים אפשריים לתלונות הבת, מובן מאליו שיש לשלול בעיות הקשורות למערכת הנשימתית העליונה (א.א.גרון), והתחתונה (ריאות), יש גם לבדוק את מערכת הבליעה, ע"י בדיקה אנדוסקופית, תחילה של רופא א.א.גרון, ואח"כ על-פי הצורך גם של גסטרואנטרולוג.
בהנחה שלא יימצא דבר בבדיקותיה, יש לחשוב על בעיה כל שהיא הגורמת ללחץ על הנערה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרי פניה לרופא
רונית16/06/2009ניגשתי לרופא לפי הבדיקה הוא רשם שצוואר חופשי לא נמוש בלוטות מוגדלות פה ולוע תקינים אף תקין מבקש FOL , הוא טוען שזה נראה לו נובע ממקום חרדתי, אך הוא רוצה לשלול אפשרויות אחרות , אני עדיין לחוצה האם יש מקום לדאגה ? עד הבדיקה של סיב אופטי יש לי עוד שלושה שבועות
תודה רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך ...
ד``ר יצחק ענתבי16/06/2009רונית שלום רב.
במענה הקודם ציינתי את הצורך בבירור אנדוסקופי, ( FOL ), ואני שמח שכך הוחלט, גם נושא החרדה הועלה במענה הטלפוני, ולצערי דאגתך רק מוסיפה שמן למדורה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשמתמיכל14/06/2009
שלום רב
לבני בן השנה אובחנה ע"י הרופא ריאות נשמת קלה שלא יודעים מה מקורה. את הנשמת אבחן הרופא ריאות לאחר שהתלוננתי שנשימות הילד מהירות ונשמעות באופן חזק מהאף(כאילו האף סתום, אבל כ"כ הרבה חודשים?)הילד אינו נוחר ואינו משתעל אך כל כמה דקות לוקח נשימות עמוקות וכמו כן קימות הפרעות שינה.
כמו כן חשוב לי לציין שלילד יש asd אך הקרדיולוגית טוענת שזה לא המקור לנשמת היא בכלל לא מזהה נשמת.
יש אפשרות שמקורה של הנשמת מצוי במערכת האף?
תודה מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשמת
ד``ר יצחק ענתבי15/06/2009מיכל שלום רב.
אינני יכול להוציא מכלל אפשרות הפרעה בזרימת האויר באף, חסימה חלקית, או היצרות ביגלל התעבות ריריות באף, או הגדלה של השקד השלישי, והשקדים - כגורמים להפרעה המתוארת על ידך.
כדאי לפנות לבדיקת מומחה א.א.גרון כדי לשלול או לאשר שלגורמים הנ"ל, יש (או אין) חלק בנשמת.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפרכסת אדמה וכואבתאורנה13/06/2009
שלום
לילדתי בת 10 כואבת האפרכסת בחלקה העליון, באוזן אחת,האפרכסת בולטת ומעט מוגדלת ואדומה, רק בחלקה העליון. היא מתלוננת כיומיים שלושה.אין לה חום ולא כואבת לה האוזן בפנים.
מה זה יכול להיות ומה כדאי לעשות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפרכסת אדומה.
ד``ר יצחק ענתבי13/06/2009אורנה שלום רב.
התופעה אותה את מתארת במכתבך, מתאימה לתהליך דלקתי, ויראלי או חיידקי, ואין להוציא מכלל אפשרות עקיצה כל שהיא.
מומלץ לפנות לרופא ילדים תחילה, לבדיקת דם, ואח"כ לרופא א.א.גרון, לבדיקה מקומית מקפת יותר, והחלטה על סוג הטיפול.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן עשר - אדנויד מוגדלתמר13/06/2009
בני בן העשר סובל באופן תקופתי מאדנואיד מוגדל הגורם להפרעות בנשימה בערות (אינו נוחר בשינה ). הדבר מציק לו. יש לנו אופציה לבתע ניתוח אך איננו ששים לכך. גם בגלל גילו ה"מופלג" והחשש להחלמה איטית וכואבת...
שאלתי- מה סיכוי להחלמה ספונטנית בגיל זה? ההפרעה קיימת מזה כשנה וחצי אך לא ברציפות - זה בא והולך. כרגע המצב רע, הוא כל הזמן מושך באף (הפוך מנזלת ,כאילו מחרחר החוצה).
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנואיד מוגדל.
ד``ר יצחק ענתבי13/06/2009תמר שלום רב.
לא שכיח, אך יכול להיות אדנואיד מוגדל בגיל בנך, אלא שסיפור ההפרעה לסרוגין אינו מתאים לבעיה של שקד שלישי מוגדל, אא יתכן שהבעיה היא ברירית האף.
לפני החלטה על ניתוח לכריתת השקד השלילי מומלץ לבצע צילום, ובה בעת, לפנות לבדיקת ריריות האף, ע"י מומחה א.א.גרון.
האדנואיד בד"כ בגיל זה הוא בתהליך נסיגה והיצטמקות, ולגעתי הוא אינו הבעיה המופיעה לסרוגין.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
תמר14/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת שקדים ושקד שלישיעדי09/06/2009
בני בן שנה וארבעה חדשים סובל מנחירות הפסקות נשימה וקצף היוצא מפיו כשהוא ישן. לאחר ביקורי אצל הרופא נמצא כי הוא סובל משקדים מוגדלים ושקד שלישי. הרופא טען שהילד סובל וצריך לנתח ולהסיר את השקדים והשקד השלישי. האם הניתוח הזה הכרחי? האם ניתן לצרוב את השקדים ולא לכרותם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי10/06/2009עדי שלום רב.
הסימפטומים מהם סובל בנך- (ואני מתייחס בעיקר להפסקות הנשימה בשינה), ד.א. האם בוצעה בדיקת שינה במעבדת שינה? - מחייבים הסרת השקד השלישי והשקדים.
ביחס לשיטות להסרת השקד השלישי, אין כל ברירה אלא לכרות, ביחס לשני השקדים "הגדולים", קיימת מעבר לשיתת הכריתה הכירורגית, גם שיטה בה מצמקים את גודל השקדים, ושיטה זו מכונה
Coblation Tonsillectomy, יש לבדוק מול הרופא המנתח או המחלקה המנתחת אם שיטה זו מבוצעת על-ידם.מובן שכל פרוצדורה בגיל זה, מבוצעת בהרדמה כללית.
יתרונה של השיטה, במהירות ההתאוששות, ומיעוט דימום, חסרונה: אינה מספיק יעילה, בחלק מהמקרים, ולא תמיד מטפלת ביעילות בדום הנשימה לאורך זמן.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
