מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מים באוזניים לביתי שנה ו-8 חודשיםיפעת14/02/2010
ביתי סובלת מזה חצי שנה מבעיות של מיים באוזניים שבאות לידי ביטוי בהפרשות מוגלתיות חוזרות ונשנות משני האוזניי ם ללא חום. עד עתה טופלה באנטביוטיקה ניתן גם טיפול מונע שעזר למשך חודש ואז חזרה התופעה. וגם שאיבות המוגלה. בפעם האחרונה ההפרשה שיצאה היתה סמיכה ועל היה גם קרום יבש של דם. כשניקיתי את האוזן עם מקלון היה גם דם בתוך האוזן.
מה משמעות הדם הזה? ואילו אופציות של טיפול עומדות לפני כעת?
תודה
יפעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות.
ד``ר יצחק ענתבי14/02/2010יפעת שלום רב.
בתך סובלת מדלקות אוזניים, (נוזל באוזן בד"כ לא גורם לסבל).
לאור הטיפול האנטיביוטי שכלל גם טיפול מונע, והישנות הדלקות, עומדת לפנייך עדיין אופציה של
בירור גורמים אלרגיים (כמו דברי חלב...) המביאים לדלקות. במידה וגם זה לא ימנע את הימשכות הדלקות כדאי לשקול התערבות כירורגית.
לדם הדולף עם ההפרשות אין כל משמעות, מדובר בהתנקבות של עור התוף, ועקב התרחבות של כלי דם (בדלקת), יש גם "בריחה" של כדוריות אדומות מעטות.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמים באוזניים לביתי שנה ו-8 חודשים
ד``ר יהושע דנינו14/02/2010שלום יפעת
הטיפול בעיקרו שאיבות חוזרות וטיפות מקומיות .הדם יכול להיות מהתעלה או מחור שנוצר בעור התוף.לעיתים יש צורך בשאיבות יומיומיות באישפוז שבו מוסיפים אנטיביוטיקה לוריד.
כמובן שכל זה לפי המלצת מומחה א.א.ג
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורי שחיה לתינוקותתינוק13/02/2010
שלום,
אני מעוניין לקחת את בני בן ה 3 חודשים לשחיה בבריכה חמה לתינוקות.(כולל צלילה)
האם בגיל כזה קטן יכולה להיות פגיעה באוזניים לתינוק, והאם זה מומלץ ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיה לתינוק.
ד``ר יצחק ענתבי14/02/2010תינוק שלום רב.
אין כל מניעה שמי הבריכה יכנסו לאוזנך, אין מניעה מכך שמים גם בבריכה מחוממת ייכנסו לאוזניים, ולא אמורה להיות כל פגיעה בשמיעה עקב כך.
בהצלחה בשעורי השחיה, ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיטוט באףתחושת אף סתום13/02/2010
אני מחטטת באף משוום שקשה לי לנשום כבר המון זמן.
רציתי לדעת האם האף ישתנה עקב החיטוט?
האם הנחרייים יכולות להתרחב?
ואם כן האף ישתנה מה עליי לעשות , יש דרך להחזיר אותו לקדמותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיטוט באף
ד``ר יהושע דנינו13/02/2010חיטוט באף לא מומלץ, אך הוא אינו משנה את הצורה החיצונית של האף ולא את הנחיריים. באשר לקשיי הנשימה, אני ממליץ להתייעץ בפורום המתאים (פורום זה מיועד לאף אוזן גרון ילדים).
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת קנה עם השקהאילנה13/02/2010
עקב צלקת לא מוסברת בקנה-הומלץ לי לעבור ניתוח כריתת החלק החולה וחיבור שני צדי הקנה, היות וזה מהווה לי חסימה של 70%.
האם אני "צודקת" שאני מאוד מפחדת מניתוח כזה? האם זה ניתוח נדיר?מסוכן? ואיך קוראים לו בעברית? איפה אוכל לקבל מידע על זה?האם הכאב שאח"כ הוא עובר עם אופטלגין או שזה בלתי נסבל?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כריתת קנה
ד``ר יהושע דנינו13/02/2010הניתוח נקרא end to end anastomosis (ניתוח 'השקת קצה לקצה'). ניתוח זה נחשב כניתוח בדרגת חומרה בינונית, וכמובן כרוך בסיכונים מסוימים, אך הוא נעשה במקרים בהם אין טיפול אחר אפקטיבי שמומלץ. אחר הניתוח בד"כ לא צריכים להיות כאבים רציניים, ובמידה ויש כאלו, הם מגיבים לאופטלגין.
למידע נוסף אמליץ לך לפנות לפורום המתאים.
כל טוב ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכריתת קנה
אילנה06/04/2010כשכתבת "דרגת חומרה בינונית"- מה הכוונה? שהמנתח צריך לפחד ולא אני?
מה הסיכונים והאם הם גדולים?
בינתיי אני דוחה את הניתוח מרוב פחד...אך המצב מחמיר ולא תהיה לי ברירה.
איזה פורום אני אוכל למצוא מידע בנושא? כי לא מצאתי...
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכריתת קנה
ד``ר יהושע דנינו08/04/2010שלום אילנה
חומרה בינונית,היא של הניתוח,כלומר הניתוח לא קל אך גם לא קשה.
הסיכונים כמו בכל ניתוח:דימום,אי הצלחה פגיעה באיברים סמוכים...אך הסיכוי בד"כ לא גדול.
ניתן לפנות לפורום אא"ג מבוגרים,ניתוחי צוואר או ניתוח חזה.
כל טוב ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזניים חוזרות...מורן13/02/2010
שלום
בני בן ה- 11 חודשים סובל מדלקות אוזניים חוזרות ( כל כשלושה שבועות מאז נובמבר )
כמעט תמיד הוא מטופל באנטיביוטיקה.
היינו אצל רופא א.א.ג והוא לא המליץ כרגע על ניתוח , אלא בגיל מאוחר יותר.
מה אפשר לעשות כדי למנוע את הדלקות החוזרות האלה?
אני מיואשת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים חוזרות
ד``ר יהושע דנינו13/02/2010שלום מורן,
הטיפול המקובל בדלקות אוזניים חוזרות הוא טיפול אנטיביוטי מונע, הכולל מנה אחת של אנטיביוטיקה ביום לתקופה של חודשיים-שלושה. הטיפול צריך להינתן בהמשך רציף לטיפול מלא של עשרה ימים. במידה וטיפול זה אינו עוזר, יש לשקול ניתוח.
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוח ודלקות אוזנייםדורון13/02/2010
האם הגנה על האוזניים מפני הרוח כנסיון למנוע הישנות דלקת אוזנייים היא סתם מיתוס או שיש אמת בדבר?
אם יש אמת, איך הרוח יכולה לגרום לדלקת אוזניים?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוח ודלקת אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי13/02/2010דורון שלום רב.
לא אין כלל קשר בהגנה על האוזניים מפני רוח ומפני קור, בנסיון למנוע דלקת אוזניים.
השמירה על האוזניים מפני הקור הוא צורך חיוני כמו השמירה על כפות הידיים עם כפפות וכו'.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך!
דורון14/02/2010תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה במיתרי קולו של התינוקיסמין13/02/2010
שלום רב,
אבקש עזרתך בבעיה המטרידה אותי: הינני נמצאת בשבוע ה-29 להריוני. נמצאו אצלי 2 קונדילומות, ביניהן אחת בנרתיק. הרופא שלי ייעץ לי ללדת בלידה רגילה (ולטפל בהן אחרי הליד'ה, שכן נערכו 2 צריבות קודם לכן וללא הועיל).
נאמר לי כי תיתכן פגיעה במיתרי קולו של התינוק בעת המעבר בתעלת הלידה. שאלותיי: האם רצוי ללדת בניתוח קיסרי? כיצד באה לידי ביטוי פגיעה במיתרי קולו של התינוק?מהו הנזק שעלול להיגרם לו?
אודה מאוד לתשובותיך.
יסמין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיתרי קול בתינוק.
ד``ר יצחק ענתבי13/02/2010יסמין שלום רב
קונדילומה, בעיקר אם אינה חיצונית, יכולה לעבור (באחוזים קטנים מאוד) לעובר ולמיתרי הקול.
מהות המימצא במיתרים אצל היילוד הוא יבלת במיתר הקול, שיכולה לגרום לקול ובכי צרוד.
יש חילוקי דעות בקשר לטיפול בקונדילומות בעת ההריון, וגם בהקשר לצורת הלידה. על כך כדאי להתייעץ ברופא הגניקולוג, או בפורום גניקולוגי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדים+ שקד שלישילוסי11/02/2010
בני בן שנה וחצי לפני כ- 4 חודשים עשינו צילום וראינו שיש שקד שלישי מוגדל ושקדים מוגדלים פנינו לא.א.ג והוא הפגיש אותנו אם רופא מנתח בשיטה החדשה , הבעיה היא שאני מאוד פוחדת כל רופא טוען אחרת הילד נוחר גם כשהוא ער לעומת זאת מבחינה גופנית ברוך השם הוא בסדר גמור שאלתי האם לא מוקדם מידי לנתח אותו האם יש סיכוי שהשקד השלישי יעלם ? לפי טענת הרופאים כן
והאם יש אפשרות לנתח רק שקד שלישי ולא שקדים? אשמח אם אקבל תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי11/02/2010לוסי שלום רב.
כאשר התלונה היא נחירות בלבד, אין כל צורך לנתח את השקדים גם אם הם גדולים. הצילום שבנך ביצע הוא רק לראות את השקד השלישי, (כי את האחרים ניתן לראות ישירות).
אם אנו לא משוכנעים שהגורם לנחירות הוא השקד השלישי המוגדל, יש לבדוק גם אפשרות של גודש בריריות באף, כגורמים לתופעה. וייתכן שבתקופות החמות יותר גודש זה יפחת. מכאן שאין דחיפות בכריתת השקד השלישי ולבטח בכריתת השקדים.
השקד השלישי מפסיק את גדילתו בסביבות גיל 3-4 ש', אלא שבמצבים מסויימים יש חובה להסירו
גם לפני גיל זה.
לאור האמור לעי"ל, אין דחיפות בכריתת השקד השלישי, ועוד פחות בכריתת השקדים, ורק השיקול הרפואי בהתייחס להפרעה לילד יהיה השיקול המכריע ביחס לניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת שקדיםמיכאל10/02/2010
שלום רב
האם לצורך ניתוח להסרת שקדים לילד בן שנתיים נדרשת פעולה כירורגית או שקימת טכנולוגיה אחרת להסרה שאינה גורמת לכאב ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להסרת שקדים
ד``ר יהושע דנינו11/02/2010שלום מיכאל,
ניתוח שקדים מבוצע במספר שיטות אך כל השיטות מבוצעות בהרדמה כללית בחדר ניתוח.
מנסיון של שנים רבות וניתוחי ילדים רבים, לילדים בני שנתיים הכאב הוא מינימלי. קיימת שיטה של הסרת השקדים באמצעות אלקטרודת גלי רדיו שאמורה לגרום פחות כאבים, היא משמעותית בעיקר בהפחתת כאב אצל מבוגרים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזניםמאיה10/02/2010
בני בן שנתיים וחצי עם נוזלים באוזניים. ב5 חודשים האוחרונים הוא סובל מדלקות אוזניים חוזרות וכמעט תמיד בטיפול אנטביוטי. לאחרונה חלה הרעה בשמיעה שלו ולכן החלטתי לקחת אותו לממומחה א.א.ג ששלח אותנו לבדיקת שמיעה ושם נאמר כי יש ירידה של 30 דצ בשמיעה בשיחה טלפונית עם הרופא נאמר כי עלינו לחכות חודשיים ולחזור על הבדיקה.
הבעיה היא שהילד סובל מאוד מתלונן על כאבים כל הזמן האוזן החיצונית מאוד אדומה תמיד.
על כל משפט אנחנו צריכים לחזור כמה פעמים והוא מרגיש מתוסכל בעיקר בגן.
האם באמת אין מה לעשות בזמן הזה??? הילד באמת סובל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים
ד``ר יהושע דנינו11/02/2010שלום מאיה,
הטיפול בדלקות אוזניים חוזרות הוא אנטיביוטיקה במינון מלא בשלב החריף ומינון נמוך יותר בהמשך למניעת הדלקות הבאות. במידה והמינעה לא עוזרת יש מקום לשקול ניתוח כפתורים. הטיפול בנוזלים באוזניים (שלא אמורים לגרום לכאב באוזניים אלא אם כן מתווספת דלקת ואז זה כן כואב) הוא תרופות לפתיחת התעלה שבין האוזן לגרון ובמידה ואין שיפור ניתוח כפתורים. בדרך כלל מקובל להמתין זמן מסויים מבדיקת השמיעה הראשונה ולבצע בדיקת שמיעה נוספת משום שחלק מהמקרים בהם יש נוזלים יש ריפוי ספונטיני. כלומר אם בבדיקה השניה אכן יהיה שיפור לא יהיה צורך בניתוח.
במידה והילד סובל בהמתנה בין הבדיקות אני ממליץ לשוב למומחה א.א.ג על מנת שיחליט על טיפול מתאים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים באוזנייםאינה10/02/2010
שלום.
בני בן שנה וחצי סובל במשך 3 חודשים (היא 3 חודשים בגן ילדים) מנזלות שלא נגמרות, מלא לחה ושיעול חזק. לפני כחודש וחצי כשהייתי בביקורת אצל רופאת ילדים היא אמרה שיש לבני מים באוזניים ושהם יכולים לגרום לדלקת אוזניים. קיבלנו אנטיביוטיקה "אוגמנטין" ל10 ימים. עם סיום אנטיביוטיקה חזרה הנזלת תוך יום יומיים . לאחר שבועיים היינו אצל רופא אף אוזן גרון והוא מצא שיש לו המון מים באוזניים וקיבלנו אזניל ל 5 ימים. רק סיימנו את הטיפול אנטיביוטי הנזלת שוב חזרה. היום הייתי שו אצל אף אוזן גרון והוא אמר אנטיביוטיקה לא עזרה. הוא אמר שיש לי 2 אופציות או ניתוח צינוריות או להמשיך עם אנטיביוטיקה. (גם אדנויד שלו מוגדל).
השאלה שלי האם זה האופציות הקיימות או כדי לי להתייאץ עם עוד רופא?
האם מים באוזניים יכולים לפגוע בשמיעה?
והאם רפואה אלטרנטיבית יכולה לעזור פה?
תודה מראש על תשובתך
אינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים באוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי10/02/2010אינה שלום רב.
מים באוזניים הוא נחלתם של מרבית הילדים, ואותם ניתן ליבש או להפחית רק במקרים בודדים, טיפול אנטיביוטי למים הוא בגדר חילוקי דעות בין הרופאים. אני בצד שאינו תומך בטיפול אנטביוטי לצורך זה, כי לדעתי נעשה שימוש רב מיותר ובסופו של חשבון, גם מזיק באנטיביוטיקה.
מאחר ונוזל קיים במרבית האוזניים, ולבטח בגיל הזה, כדאי לבדוק את הסיבה לכך, ובה לטפל.
נוזל באוזן גורם להפרעה בתנודות התופית ועצמות השמע ויכול לפגוע בשמיעה בדרגות שמיעה שונות, ההחלטה אם לבצע ניתוח תישקל רק אם מצב השמיעה הוא חמור, או כשיש דלקות אוזניים חוזרות
מסיפורך אני מבין שאין דלקות אוזניים, ושלא נעשתה בדיקת שמיעה, ולכן אין מה לדבר על ניתוח לאוזניים.
בהקשר לנזלות יש לבדוק עד כמה השקד השלישי מוגדל, ועד כמה הוא מיצר את מעבר האוויר בלוע האף, ועל סמך נתונים אלה,להחליט אם יש צורך ניתוחי.
אינני שולל התייעצות עם רופא א.א.גרון נוסף, וכך גם אם תנסו טיפול חלופי (אלטרנטיבי).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמים באוזניים
אינה11/02/2010תודה רבה על תשובתך המהירה והסבר מפורט.
אינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת אצל תינוקתלאה09/02/2010
שלום רב
תינוקת בת 4 חודשים.
כל הזמן עם נזלת ירוקה. אולי שבוע- שבועיים אחרי שנולדה המצב כך.
אני חושבת שזה מפריע לה בנשימה וגם באכילה.
רציתי לדעת:
1. למה יש לה כל הזמן נזלת
2. לעיתים אני משתמשת במשאבה לשאוב לה וגם באוטריויני לתינוקות- האם זה עושה נזק?
3. האם יכול לגרום לבעיות בשמיעה?
4. מה מומלץ לעשות
תודה רבה
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת מגיל שבועיים.
ד``ר יצחק ענתבי09/02/2010סיון שלום רב.
נזלת בגיל הרך, ובעיקר בחורף אינה תופעה נדירה, יש לפנות לרופא א.א.גרון, לבדוק את האף, בעיקר את חלקו האחורי, בשאלה של גורם אפשרי להיצרות או הפרעה בניקוז לאחור, כדאי גם לקחת מישטח מהנזלת ולשקול טיפול תרופתי.
גודש ונזלות יכולות לגרום להפרעה בניקוז הנוזלים מהאוזניים.
השאיבה מהאף לא גורמת לנזק, והשימוש באוטריויני מוגבל בזמן כדי לא לגרום לנזק ברירית האף.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אוזניים-בן 10 חוד'הילי09/02/2010
היי,
בני בן 10 חודשים.
היינו אצל הרופא אתמול בגלל סיבות אחרות (בעיות בבטן), והיא בדקה גם את האוזניים והאמרה שיש לו קצת דלקת ורשמה לנו מוקסיפן פורטה.
לפני כחמישה ימים היינו אצל אותה רופאה (שוב מבעיות אחרות- בטן) והיא גם בדקה את האוזניים ולא מצאה כלום.. יכול להיות שהתפתחה בימים בין הביקורים דלקת ?
אני מתלבטת לגבי מתן האנטיביוטיקה, כי לא נראה שהילד סובל או שקשה לו לישון.. ובכלל.. אם היה לא דלקת הוא היה בוכה.. לא ? או שאולי זו רק ההתחלה וכדי לטפל ?
האם כדאי לפנות שוב לרופא לבדיקה חוזרת? או לתת האנטיביוטיקה ?
מאוד מתלבטת, אשמח לעצתכם,
תודה,
הילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצת דלקת
ד``ר יצחק ענתבי09/02/2010הילי שלום רב.
המושג "קצת דלקת" לא מוכר לי, ולקצת דלקת, לא כדאי לקחת הרבה אנטיביוטיקה. ולבטח כשאין כל סימנים אחרים לדלקת והתנהגות הילד תקינה.
כן קיימת אפשרות שתוך 5 ימים יהיה שינוי מאוזן תקינה לדלקת חריפה.
כדאי במצב של התלבטות לפנות לרופא א.א.גרון, שיאבחן את מצב האוזניים, ויחליט על טיפול.
וכך אני מקווה שלא תיתלבטי יותר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעהלאה09/02/2010
שלום רב,
בני בן 2.5. חשתי שאינו שומע טוב ולקחתי לבדיקת שמיעה.
בבדיקה שומע 30-40 דציבלים.
הרופא במכון השמיעה אמר שחושב שיש נוזלים וגם צרומן.
1.האם זה משפיע על השמיעה?
2. איך מטפלים בנוזלים?
3. בהנחה שיעשה ניקוי וניקוז - האם יחזור לשמוע תקין?
4. האם הטיפול כואב והאם צריך להישאר בבית לזמן מה ולא ללכת לגן?
תודה רבה ויום נפלא
לאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקוי שמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי09/02/2010סיון שלום רב.
מפליאה העובדה שכלל בוצעה בדיקת שמיעה באוזן עם פקקי שעווה.
מומלץ לפנות לבדיקת רופא א.א.גרון להסיר את השעווה, ולבצע בדיקת שמיעה חוזרת.
סביר שללא השעווה השמיעה תשתפר משמעותית.
בשלב הראשון יש לבצע את הניקוי, ורק אם בבדיקת שמיעה חוזרת יהיה ליקוי שמיעה, על-פי חומרתו, יוחלט אם יש צורך גם בניקוז.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדיםשרון אברבנל09/02/2010
שלום רב, יש לי תינוק בן שנה וחצי שסובל מנחירות והפסקות נשימה(לאחר בדיקה במעבדות שינה במשך 5 שעות היו 27 הפסקות נשימה בנות 10-25 שניות כל פעם, הומלץ לי על ידי ד"ר יפה ניתוח להוצאת שקדים ושקד שלישי ואפשרות להחדרת צינוריות באוזניים כתוצאה מהצטברות נוזלים ,בבקשה כמה מידע שרק אפשר, הוא לא קטן מידי?? אין דרך אחרת?? להוציא את כל השקדים?? מה הסיכונים שיש בגלל הגיל שלו?? ושאלה אחרונה ד"ר דנינו האם גם אתה מנתח ילדים?? יש צורך לבחור רופא בעל התמחות מיוחדת לילדים?? תינוקות??
אשמח לקבל תשובה תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי09/02/2010שרון שלום רב.
הפסקות הנשימה בשנתו של בנך, מחייבות כריתת שקדים ושקד שלישי. בגיל שנה וחצי אין הסיכון
גבוהה מניתוח בגיל 3 שנים. מובן ממכתבך הצורך בניתוח שקדים ושקד שלישי אך לא ברורה ההתוויה לניתוח צינוריות, האם נעשתה בדיקת שמיעה?
הסיכון העיקרי בניתוח זה הוא הדימום, וסיכון זה דווקא פחות בגיל זה.
ד"ר דנינו, בהכירי אותו משנים רבות, מבצע ניתוחים אלו וגם בגילאים צעירים מגיל בנך.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
