מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח שקד שלישי וכפתוריים.אייל06/09/2009
שלום.
בני בן 3 ועומד לעבור ניתוח להוצאת שקד שלישי בסוף השבוע הקרוב.
ראיתי בתכנית של קרסו שיש טיפול חדיש לניתוחי שקדים (בשיטת ה-Coblation) ורציתי לדעת האם ניתן לעשות שימוש בשיטה זו גם בניתוח שקד שלישי, ואם כן, האם זה מקטין את זמן ההחלמה?
בנוסף, בשיטה הרגילה, כמה זמן צריך להשאיר את הילד בבית? וכמה זמן לאכול רק אוכל נוזל וקר?
תודה על העזרה.
אייל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קובלישין
ד``ר יצחק ענתבי06/09/2009אייל שלום רב.
את ניתוח השקד השלישי לא ניתן לבצע בשיטת הקובלישין, על כן אתיחס לשאלת ההתאוששות
בניתוח זה בשיטת הכריתה הקיימת.
השעות הקשות (לילד)- בניתוח זה, הן 2-6 השעות הראשונות, יש הממליצים למשך יומיים-שלושה אוכל רך וקר, אך הנחיה זו נכונה יותר לכריתת השקדים, וופחות לכריתת השקד השלישי.
יממה של השגחה בבית בהחלט מספיקה.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחאלונה06/09/2009
הילדה שלי צריכה לעבור ניתוח שקדים מאחר והם מאוד מוגדלים וחלל האויר צר מאוד.
מישהו שמע על ד"ר הלפרין ויכול לתת המלצה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה
ד``ר יצחק ענתבי06/09/2009אלונה שלום רב.
אנו מנהלי הפורום שומרים לעצמנו את המלצותינו לגבי רופא/ה, זה או אחר. כקולגות לא נוכל להמליץ, או לא, על אף רופא.
זכות קוראי ומשתתפי הפורום להביע את דעתם, או המלצתם על מי מהרופאים, וכל זה על אחריותם בלבד.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת סטרפטוקוקוס - דחוף ביותר !!!!!אמא מודאגת03/09/2009
ערב טוב. בתי בת 3 + 5 חודשים חלתה לפני שלושה שבועות - חום גבוה ארבעה ימים, נזלת, שיעול יבש במשך שבוע וחצי, כנראה גם כאבי שרירים. במשך השבועיים האחרונים היא מתלוננת שכואבות לה הרגליים, שיש לה דיגדוגים ברגליים. לקחתי אותה לאורטופד שאמר שאין כלום מבחינה אורטופדית שלח לבדיקות דם ומשטח גרון במשטח יצא strep.beta hemolyticus gr.a ו בבדיקת הדם antistreptolys יצא 254.81 היום הייתי אצל רופא הילדים. הוא אמר שהוא מהסס עם המוקסיפן אך מאחר ויש לה קצת גרון אדום הוא יתן מוקסיפן . האם זה יעביר את כאבי הרגליים. האם היא חולה או נשאית. מה זה אומר. מה צריך לעשות עם הכאבים ברגליים. האם לתת אנטיביוטיקה או לא. עכשיו התחילה גן. מה לעשות אובדת עיצות!!!!!! אני רוצה לציין שלפני שנה וחצי היתה לך מחלת נשיקה האם יש קשר ?9033
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת סטרפטוקוקוס
ד``ר יהושע דנינו04/09/2009שלום לאם המודאגת,
האבחון של דלקת שקדים בגרון בעיקרו הוא קליני, כלומר בדיקה רפואית של הלוע והצוואר על ידי מומחה. 10% מהאוכלוסיה הם נשאי הסטרפטוקוק האמור ובמידה ואין תסמינים מתאימים אין צורך לטפל באנטיביוטיקה. לא ברור אם אצל ביתך היו כאבים ו/או חום ו/או ממצאים קליניים המתאימים לדלקת שקדים, במידה ויש כאלה יש לתת אנטיביוטיקה. הטיפול לא בהכרח יפתור את בעיית הרגליים משום שבדרך כלל אין קשר בין השניים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא מודאגת!!!!!
אמא מודאגת05/09/2009תודה רבה על התשובה המהירה. ז"א שאם הגרון טיפה אדום אין צורך באנטיביוטיקה.? אבל האם יתכן שלפני כחודש חודשייים כשהיה לה חום שיעול חוסר תיאבון לא זיהו שהגרון אדום אז יתכן שפגע לה חס וחלילה בפרקים. האם אני צריכה לקחת אותה לרופא מומחה לפרקים או אולי בינתיים לחכות עם זה. מה אני צריכה לעשות. ? ה שאלה אם לפי הבדיקות שהעברתי אליך צריך לעשות משהו ? או שרואים משהו? או רופא מומחה ? מה לעשות אובדת עיצות!!!! לקחתי אותה לרופא א.א.ג שאומר שלא בטוח שהאנטביוטיקה תעזור אבל אפשר לנסות אולי תהרוג את החיידק.
ANTISTREPTOLYS 254.81 מה זה אומר. ?
בדיקת משטח - STREP.BETA HEMOLYTICUS GR.A
ESR 9.00
WBC 9.90
תודה רבה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת דלקת סטרפוטוקוקוס !!!!
אמא מודאגת05/09/2009שוב שלום. השאלה שלי היא אם הגרון קצת אדום האם בשביל לתת אנטיביוטיקה האם לתת אנטיוביוטיקה בגלל שאולי לפני חודשיים לא אבחנו גרון אדום? האם יש קשר בין כאבי הרגליים לבדיקות דם. אם היית רואה בדיקות דם שהמשטח חיובי ובדיקת הדם יצאה 254.81 מה זה אומר שהיא חולה שהיא נחשפה ? מה עושים עם בדיקות כאלה? תודה רבה רבה !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כפתורים ואלטרנטיבותאסף ואפרת03/09/2009
בס"ד
שלום וברכה לד"ר,
בתנו בת שנתיים וחצי וגילינו אצלה שיש לה ירידה בשמיעה ונוזלים באוזניים (ע"י שני אבחונים, ירידה של 30% באוזן ימין ו-45% באוזן שמאל).
לאחר התייעצות עם שני מומחים, המליצו לנו על ניתוח כפתורים שנקבע לשבוע הבא ביום חמישי בבי"ח אסותא ע"י רופא פרטי.
ראוי לציין שביתנו מבינה את מה שאנו מדברים איתה, אך היא מדברת מילים ומשפטים מועטים יחסית לבני גילה, ובחלק מהפעמים אף מדברת בצורה משובשת ובהגייה לא ברורה כלל. עוד יש לציין, כי היא איננה סובלת מדלקות חוזרות ונשנות באוזניים וכמו"כ לא סובלת מנחירות.
עקרונית הלכנו עם לב שלם לקראת הניתוח בשבוע הבא, אלא שהשבוע התעוררו בנו ספקות עקב בדיקה מעמיקה יותר (בעיקר באינטרנט) וקבלת חוות דעת שונות מהגולשים בעיקר על כך שלא בטוח שהניתוח יעזור/שהכפתורים ייקלטו/ שעור התוף יתאחה/ אולי תצטרך לעשות ניתוח נוסף וכו'.
כשהיינו אצל הרופא המנתח והוא נתן לנו את כל האינפורמציה הוא לא התעכב כ"כ להסביר לנו על השלכות הניתוח וכל מה שתואר בנ"ל.
מצד שני גם נחשפנו לשיטות נוספות לריפוי בעיית הנוזלים באוזניים. האחת היא ע"י מכשיר חדשני בשם "איירפופר" והשניה ע"י נרות הופים לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו.
מכאן הגיע לשאלותינו:
ברצוננו לקבל ייעוץ מכוון, מה לדעתך אנו צריכים לעשות עכשיו, האם להמשיך לכיוון הניתוח בשבוע הבא, או שמא לדחות אותו בחודש-חודשיים על מנת לנסות אלטרנטיבות.
הדאגה הגדולה שלנו שבגללה אנו בכלל מסתפקים היא הזמן שבתנו ממפסידה בהתפתחות שלה ולכן מבחינתנו כל חודש חשוב. ואין אנו רוצים ל"בזבזו" על נסיונות שווא.
בנוסף נשמח לשמוע חוות דעת על הטיפולים האלטרנטיביים לניתוח שהצגנו.
בתודה רבה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כפתורים ונוזלים באוזנים
ד``ר יהושע דנינו04/09/2009שלום אסף ואפרת,
הטיפול בנוזלים באוזניים בעיקרו צריך להיות מכוון לפתיחת התעלה שבין האוזן לגרון. לכן הטיפול על ידי נרות הופי אינו עוזר. הטיפול על ידי האיירפופר עוזר במקרים מסויימים, בעיקר כשיש שקיעה בעור התוף. ההחלטה על טיפול כזה או אחר צריכה להעשות על ידי מומחה א.א.ג משום שישנם סכנות בשימוש במכשיר בחלק מהמקרים.
הטיפול התרופתי אמור לפתוח את התעלה בין האוזניים לגרון ומשזה לא עוזר מומלץ לבצע את הניתוח.
הבעיה של הטיפול היא מכנית ולכן טיפולים הומיאופטיים ו/או אלטרנטיביים לא יפתרו את הבעיה המכנית של אי ספיקת החצוצרה שבין האוזן לגרון.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנואידים ושפעת החזיריםרונית31/08/2009
בני בן ה 3 אובחן לפני כשנה עם אדנואיד מוגדל (ונוזלים באוזניים), והתמהמהנו עד עכשיו לראות אם יחול שיפור.
כרגע לא ניכר שיפור במצבו, ואני מתלבטת כיצד לפעול.
מחד אני חוששת לרגישות יתר שלו לשפעת החזירים בגלל הבעייה הנשימתית.
מאידך אני חוששת לחשוף אותו לניתוח, בחורף הקרוב, בדיוק מאותה סיבה.
אפשר לקבל חוות דעת/המלצה כללית בנושא ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנואידים ושפעת חזירים
ד``ר יהושע דנינו31/08/2009שלום רונית,
ניתוח אדנואיד היו ניתוח קטן נמשך כ-10 דקות וההחלמה ממנו היא יממה אחת. ברור שאם תעברו את הניתוח בימים הקרובים זה עדיין לפני בוא החורף.
לא ידוע על רגישות יתר לשפעת החזירים הקשורה לשקד השלישי או לניתוח כזה.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ! ושאלה נוספת...
רונית01/09/2009האם אפשר לפרט מה ה"בעיות"/ מחלות שהילד חשוף אליהן אם לא מנתחים אדנואידים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה קורה כשלא מנתחים אדנואידים?
ד``ר יהושע דנינו01/09/2009שלום רונית,
אדנואיד מוגדל חוסם את מעבר האויר דרך האף ולכן הילד נושם עם פה פתוח. נשימה עם פה פתוח גורמת למעבר אויר ישירות לגרון ולריאות. מעבר ישיר ולא דרך האף לא מאפשר את החימום, הסינון ולחלוח האויר, מה שגורם ליובש ריריות והעלאת החשיפה לזיהומים. בנוסף נשימה עם פה פתוח גורמת לדפורמציות בחיך הקשה ובלסת ובמנשך השיניים, מה שיחייב בעתיד טיפול אורטודנטי.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובה רצינית
רונית01/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לרופאליזה30/08/2009
בתי עברה ניתוח שקד שלישי פוליט לפני קצת יותר משנה אין שיפור עם הנזלת מאד מאד הרבה היא מסתרבלת איתה ומתלכלת מאד בבגדים דבר שדוחה מאד היא בת 8 וחצי מאד קשה לה מה אפשר לעשות כדי לדלדל אולהפסיק הנזלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי
ד``ר יצחק ענתבי30/08/2009ליזה שלום רב.
תיאור המצב בו אין כל הטבה לאחר כריתת שקד שלישי מביאה אותי להניח 2 הנחות, האחת, שהשקד השלישי הוצא חלקית בלבד, והשניה, שישנה בעיה אחרת או נוספת הגורמים לנזילות.
על כן, אני ממליץ לבצע צילום חוזר, ולהשוותו עם הצילום הקודם, ומאידך, לפנות לבדיקה אנדוסקופית של האף, ולבירור אלרגולוג ילדים.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 7 חודשים ודלקות אוזנייםדנה29/08/2009
ד"ר שלום,
בתח בת שבעה חודשים. בשלושת השבועות האחרונים היינו בחו"ל, לאחר יום בעקבות צרחות בלתי פוסקות הזמנו רופאה למלון שאמרה כי יש לה דלקת באוזן, רשמה אנטיביוטיקה ובאמת, כבר באותו לילה לאחר 2 מנות היא כבר ישנה יותר טוב והיתה יותר רגועה. סיימנו את האנטביוטיקה ביום שישי, שלושה ימים לאחר מכן, שוב צרחות וחוסר שקט, לקחנו אותה לרופאת ילדים, שוב היתה דלקת באותה האוזן, היא בצעה גם ספירת דם שהיתה גבוהה ושוב קבלה אנטיביוטיקה.יום לאחר סיום האנטביוטיקה שבנו לארץ, שלושה ימים לאחר מכן, אותו סיפור, הלכנו לרופא א.א.ג שראה נוזלים באוזן ודלקת באוזן ימין. שוב אנטביוטיקה. הפעם אוגמנטין, שתי הראשונות היו מוקסיפן. ביתי קיבלה כבר 5 מנות ועדיין אין שיפור. ניכר שהיא סובלת כאבים, מתעוררת בצרחות נון סטופ בלילה ולא נינוחה במהלך היום. אשמח לחוות דעתך.תודה. דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים
ד``ר יהושע דנינו29/08/2009שלום דנה,
בדלקות חוזרות של האוזן יש צורך להחליף את האנטיביוטיקה ובהתאם למצב האוזן ומצב החום של הילד יש לעיתים צורך לנקז את המוגלה (ניקור עור התוף) לשם כך יש לפנות למומחה א.א.ג. שיאבחן ויתן את הטיפול המתאים.
בהצלחה וכל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת ממושכת אצל תינוקקרן28/08/2009
שלום,
בני בן שנה ושלושה חודשים סובל מזה חודשים רבים מנזלת. במשך חצי השנה האחרונה הנזלת היתה רציפה (למעט חודש אחד), כך שאין ממש הבדל בין חודשי החורף לקיץ. הנזלת לרב נוזלית אך לעיתים משנה צבעה לירוק. אציין כי התינוק מאוד סובל ולא מסוגל לישון טוב בלילות.
שני הרופאים שביקרתי אצלם די סתרו זה את זה באופן הטיפול (אחד המליץ על היסטפד והשני פסל על הסף). כרגע התינוק מטופל בטיפות דרך הפה של פניסטיל ללא שום הטבה.
אציין גם שהוא תאום (לאחיו אין את אותן בעיות) ונולד במשקל קילו וחצי בתחילת תשיעי.
אודה לעזרתכם.
בברכה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת בתינוק
ד``ר יצחק ענתבי29/08/2009קרן שלום רב.
בין הגורמים לנזלת במקום הראשון יש לבדוק את השקד השלישי, ומומלצת גם בדיקה אנדוסקופית בסיב אופטי גמיש, לבדוק אפשרות חסימה בחלק האחורי של האף. (בעיקר אם הנזלות בנחיר אחד).
שני התכשירים שבנך קיבל מטרתם, להפחית את ההפרשות, אך לא לבדוק את הסיבה להן. ועל כן מומלץ לבדוק את הגורמים השכיחים ביותר !
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות שמיעה לתינוקאורית28/08/2009
בני לא נבדק בדיקת סינון (TEOAE ) בבית חולים כשנולד (המכשיר היה מקולקל).
בגיל 3 שבועות החלטנו להעביר אותו בדיקה אודאילוגית דרך הקופה. ב 2 מבחנים התקבלו תגובות, חוץ מאשר ב-startle.
הטכנאיות שאלו אותי אם יש בעיות שמיעה במשפחה וציינתי שבן דוד שלי לקוי שמיעה (לא מלידה, אלא בעקבות מחלת ילדות).
הטכנאיות קבעו שעליו לעבור בדיקה חוזרת בגיל 5 חודשים.
כעבור שבועיים, החלטנו להעביר אותו בדיקת סינון (TEOAE) בבית חולים.
הוא עבר את הבדיקה ב-2 האוזניים.
הקלינאית שאלה אם יש בעיות שמיעה במשפחה, ושוב ציינתי את הבן דוד.
הקלינאית קבעה שבגלל הבן דוד, התינוק נמצא בקבוצת סיכון, ולכן עליו לעבור בדיקת ברה.
אני חייב לציין שהילד כן מגיב לרעשים בבית.
מי צודק ? מה עושים ? (כמה בדיקות אפשר לעשות לילד כה קטן)?
הוא גם נבדק אצל רופא א.א.ג שטען שאין נוזלים, והמליץ על בדיקה נוספת בעוד 3 חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי29/08/2009משה שלום רב.
על פי התיאור שלך, ולאור מימצאי הבדיקות שנעשו לתנוקך, ניראה שמצב השמיעה שלו תקין.
בן דוד שלך, שלוקה בשמיעה בעקבות מחלה וירלית, לא מהווה כל סיבה לדאגה. (כי בנך לא נמצא בקבוצת סיכון).
כדי למנוע מכם דאגה, ובתקווה שזו תהיה הבדיקה הקובעת, מומלץ לבצע בדיקת BERA-אבחנתי, אלא שלפני הבדיקה יש חובה להיבדק ע"י רופא א.א.גרון, לשלול הפרעה הולכתית בתעלת השמע או האוזן התיכונה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי אוזןאיילת25/08/2009
שלום
כמה זמן אחרי ניתוח טימפנופלסטי מותר לנקות את פתח האוזן מגוש השעווה קרוש או משהו אחר דומה שישנו שם מיום הניתוח,
לציין שגורם לילד להרגשת אטימות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקוי אוזן.
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2009איילת שלום רב.
ניקוי הפרשות או דם קרוש לאחר ניתוח אוזן, הם באחריות הרופא המנתח, (או המחלקה המנתחת), ניתן, אם עברו שבועיים מהניתוח וכבר הייתם בביקורות לאחר הניתוח, לנקות רק באיזורים הניראים באפרכסת ופתח התעלה, ובשום פנים ואופן לא בתוך התעלה (תפקיד הרופא)
את הניקוי ניתן לבצע בעזרת קיסמים, (צימרונים) לאחר טבילתם במי חמצן, או קרם קוסמטי כמו וזלין וולוטה וכו'.
אם גם לאחר הניקוי החיצוני יש לילד תחושת אטימות, כדאי לפנות שוב אל הרופא. חשוב לזכור שהשיפור בשמיעה לאחר ניתוח זה אינו מיידי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקל האוזניים נכנס לתוך האוזןעומרי25/08/2009
ניקיתי את האוזן עם מקל אוזניים והמקל איכשהו החליק לשנייה פנימה, אולי נגע באור התוף.
הרגשתי כאב ושמעתי יותר חזק באוזן הזאת לדקה בערך ועכשיו אני מרגיש קצת כאב. האם אני צריך ללכת לרופא? מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צימרונים.
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2009עומרי שלום רב.
כבר בעבר, ומספר פעמים, הודגש בפורום זה שאין להכניס צמרונים לאוזניים, ועל-כן לא מדובר "במקל אוזניים", מדובר בצימרונים שתכליתם העיקרי הוא לאיפור !!!
על פי תיאור התוצאה, לא ניגרם לך נקב בעור התוף, כי במצב בו יש נקב, יש ירידה משמעותית בשמיעה, ובשעת קינוח, תרגיש בריחה של אויר מהאוזן.
אם יש לך אחד משני הסימנים האלה, מומלץ להבדק ע"י רופא א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה, ושלא תשתמש יותר בצימרונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעש חזקלירון25/08/2009
שלום,
ברצוני לשאול האם מותר לקחת תינוק בן חודשיים לאירוע משפחתי ובו מוסיקה רועשת, האם עלול הרעש לפגוע בשמיעתו של התינוק??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיפה לרעש.
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2009לירון שלום רב.
כן ניתן לקחת לאירוע, להיות במקום המרוחק מהרעש המזיק, (יש נחייות באולמות האירועים להימנע מהפעלת עוצמה של מעל ל 85 ד.ב.), אפשר גם לאטום את האוזניים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח VPהילה25/08/2009
הילד בן ה-6 אמור לעבור ניתוח מתלה לועי בעוד מס' חודשים, בגיל שנה נותח ניתוח חיך שסוע.
למעט בעיית אינפוף שבשלה יבוצע ניתוח זה(למרות שאנו מאוד חוששים),קראנו בספרות ובמקורות המידע כי ניתוח שכזה יכול לגרום בעתיד לנחירות לקשיי נשימה ולהפסקות נשימה בשינה.
נכון להיום לילד אין שום בעייה רפואית אחרת למעט האינפוף שגורם לדיבורו להיות אפי ולפעמים לא מובן.
אין לו בעייה חברתית נראית לעין לפחות כרגע.
הילד עבר את 2 בדיקות ההדמיה שהראו שרק טיפול ניתוחי יעזור ואנו מאוד חוששים מהעתיד לבוא.
האם לנתח ולהסתכן בבעיות אחרות או להשאיר את המצב כמו שהוא עם דיבור אפי,אומנם לא תמיד מובן.
באותו ניתוח הציע המנתח לשלב גם נתוח של הוצאת השקדים שהם טיפה מוגדלים.
אודה לתשובתך והתייחסותך גם להוצאת השקדים באותו ניתוח, האם לא מסוכן לשלב את שניהם יחד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיתלה לחיך
ד``ר יצחק ענתבי26/08/2009דני שלום רב.
אין לניתוח זה ולא כלום עם הפסקות נשימה בשינה, והיצרות של המעבר במידה הנכונה, גם לא אמורה לגרום להפרעה בנשימה ולא לנחירות.
מאידך השיפור שאמור להיגרם לילד בדיבור המאנפף שלו, ישפר משמעותית את שילובו החברתי, שהרי אם לא יבצע את הניתוח, עלולה להיווצר בעיה חברתית בשנות הצמיחה והגדילה לעתיד.
באשר להוצאת השקדים אינני יכול להמליץ או לא, מאחר ואין לי נתונים על גודלם וחלקם בשסע, ובתפקוד שרירי החיך, הייתי ממליץ להתייעץ עם מומחה כירורגיה פלסטית. אומר רק שאין כל סכנה בשילוב שני הניתוחים, אם המנתח חושב על הצורך בשילוב.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופא בבקשהליזה23/08/2009
בני בן השתים ו4 חודשים עבר ביום שלישי ניתוח כפתורים שקדים ושקד שלישי בקושי שותה ואוכל מעט ארטיקים מסרב לאכול ולשתות כמה צריך לתת כמות לילד שתיה עם מזרק אני נותנת לו חוץ מזה הוא מחזיק בפה את הרוק מיום הניתוח כמה זמן זה ימשך?
מתי יתחיל לשתות ולאכול טוב צריך לחזור לגן?
לגבי ילדה בת 8.5 כול הזמן מנוזלת מנוזלת נתתי כל התרופות בעולם כימי טבעי הומופאטי זה מפריעה לילדה בחברה היא גם היפארקטיבית צורכת ריאטלין וזה מציק לה מאד מאד לפי דבריה מה ניתן לעשות עזרה בבבקשה?
תודה על העזרה וסליחה על האורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול אחר ניתוח שקדים
ד``ר יהושע דנינו23/08/20091. אחר ניתוח שקדים יש בדרך כלל כאבים המפריעים לבלוע את האוכל. לכן, יש לתת לילד אקמול נוזלי (בהתאם למשקל הילד), כחצי שעה לפני כל ארוחה, שלוש פעמים ביום, דבר שיפחית את הכאבים ולכן הילד יבלע את השתייה והאוכל יותר בקלות. במידה והילד אינו בולע את האקמול הנוזלי, יש לתת לו את האקמול בצורת נרות.
בדרך כלל, אחרי ארבעה-חמישה ימים הילד יתחיל לאכול ולשתות גם ללא מנת אקמול.
2. לגבי הילדה - יש לברר האם מדובר בשקד שלישי מוגדל או בנזלת על רקע אלרגי. לשם כך, יש להתייעץ עם מומחה לאף אוזן גרון ובמידת הצורך, הוא יפנה לאלרגולוג.
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרופא תודה ועוד שאלה בבקשה
ליזה24/08/2009לרופא היקר בני אחרי שבוע מהניתוח שמונה ימים אחרי עדין עם טיפול משכי כאבים מסרב לאכול ולשתות רק בכח כדי שימשיך להתקיים כל מה שאני מגישה לא הוא בורח ולא רוצה כלום דברים שהוא נורא אוהב מה לעשות? הגן שלו חזר למסגרת מה אני יכולה לעשות אם הוא מסרב לשתות ולאכול ובטח לא יוכל מההגננת, הגננת לשעבר אמרה שצריך לתת לגננת שתתן לו בכח ההנהלה רוצה אישורים לפי דעתי כדאי להכניסו ליום שלם ביום ראשון האם כדאי לפני לא יודעת מה לעשות סוגר את הפה חזק רוצה רק את אבא שלו ולא אותי והאבא צריך לחזור לעבודה אני כבר נקרעת מכל זה האם זה נורמלי שעדיין מסרב לאכול ולשתות לבד מתי זה ישתנה ? די אוף מפחדת לשלוח את האבא לעבודה והמעסיק כועס נורא........................... אנא עזור לי בתשובתך תודה מכל הלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה לרופא
ליזה25/08/2009דר בבקשה הילד שלי לא מחייך ולא משחק כמ פעם מתי זה ישתנה או שיש צורך לעשות משהו גם מוריד ומעלה חום אמא נקרעת....................
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אזניים חוזרות לתינוק בן 1.5מירי23/08/2009
שלום,
בני בן שנה וחצי מזה כ8 חודשים סובל מדלקות אזניים חוזרות. כאשר מופיעה הדלת ישנפ נקבים וכאשר הדלקת נעלמת הנקבים נסגרים.
אילו טיפול מומץ לחיסול הבעיה? (כרגע מטופל לפי הצורך הסילוקסן ומי חמצן לניקוי).
האם מומלץ לבצע ניתוח כפתורים (אשר לפעמים מגיע עם תופעות לוואי של דלקות)?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים חוזרות
ד``ר יהושע דנינו23/08/2009שלום מירי,
דלקות אוזניים חוזרות יכולות להיות קשורות לנוזלים באוזן התיכונה, ולשקד שלישי מוגדל, הגורם לנזלות, שהן גורם מסייע לדלקות אוזניים. הנקבים נגרמים כתוצאה מהתפליט הדלקתי שבאוזן התיכונה, הגורם ללחץ ונקב בעור התוף ופורץ לתעלה החיצונית של האוזן.
על מנת למנוע את הדלקות יש כמובן לברר האם בין הדלקות נשארים נוזלים באוזניים, והאם יש הגדלה של השקד השלישי. הבירור הנ"ל נעשה על ידי מומחה לאף אוזן גרון ולכן מומלץ לפנות לייעוץ ובדיקה של מומחה שכזה.
לפי תוצאות הבדיקות ישקול המומחה האם יש מקום לניתוח של הכפתורים ו/או השקד השלישי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)