מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוק עם ליחהמיכל28/09/2009
ד"ר שלום רב,
בני בן 5 חודשים, נולד במשקל 3500 קג' , תינוק בריא ללא וירוסים כלשהם עד עתה.....
ניזון מתחליף חלב בלבד מרגע לידתו, פולט הרבה לאחר האוכל.
שמתי לב כי החל מגיל חודש, במיוחד לאחר שמסיים הבקבוק וגם אח"כ ,שומעים בנשימה שלו ,מעין חרחור,נשימה ליחתית, בעיקר כאשר מחזיקים אותו בתנוחת קיפול (כמו שמונח בסלקל).
אני מודה כי לא בדקתי הנושא וגם לא הלכתי לרופא משום שמלבד הרעש בנשימה כאשר ער, בזמן שינה לא נשמע החרחור .............
בלילות האחרונים נראה כי החל לסבול מליחה מרובה גם בלילה(אציין כי עד כה הוא ישן לילה שלם ללא כל הפרעות ונשימתו בלילה היתה שקטה), כרגע הליחה מעירה אותו ,וגורמת לו לשיעול והשתנקות (זה מופיע לאחר כ 3 שעות שינה רצוף בלבד...)
אין לו כלל נזלת (בכל אופן לא משהו שנראה כלפי חוץ) ונראה שהוא נושם מהאף באופן תקין.
מה עלי לעשות? מהיכן הליחה המרובה אם אין לו נזלת?
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק עם ליחה
ד``ר יהושע דנינו28/09/2009שלום מיכל,
ליחה יכולה להיווצר כתוצאה מנזלת היורדת מאחורי האף לגרון או מהפרשות המגיעות מהריאות או מהקיבה. לעיתים ליחה יכולה להיות קשורה למרכיבי חלב באוכל.
מכיון שלדברייך אין לילד נזלת, ואינו ניזון מחלב, נראה שיש מקום להתייעץ עם רופא ילדים ובהמשך ובמידת הצורך עם מומחה ריאות ילדים או מומחה גסטרואנטרולוג ילדים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך על התשובה
מיכל29/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה חוזרת באוזנייםתמר25/09/2009
שלום,
בתי בת 6 ותשעה חודשים. לפני כחצי שנה היא עברה ניתוח כפתורים בגלל הצטברות נוזלים שהובילה לירידה בשמיעה. לפני כחודש היא החלה לסבול שוב מכאבים. הלכנו לרופא והוא נתן לה טיפות להקלה. לפני כשבוע לאחר שהיא התפתלה מכאבים חזרנו לרופא ,הוא ראה דלקת ונתן לה אנטיביוטיקה ובד בבד אמר שכפתור אחד יצא, והשני בדרך לצאת ושוב הוא רואה הצטברות של נוזלים. הוא ביקש שנחזור על בדיקת השמיעה ו"נראה מה הלאה". שאלתי, מה הלאה? ניתוח נוסף? האם יש דרך אחרת לטיפול בבעיה?
בתודה מראש על המענה,
תמר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה חוזרת באוזניים
ד``ר יהושע דנינו26/09/2009שלום תמר,
ניתוח כפתורים אמור לפתור את בעיית הנוזלים לצמיתות באחוז גבוה מהמקרים, רק באחוז קטן מהמקרים, בהם החצוצרה שבין האוזן לגרון עדיין לא מתפקדת, יכולים להיווצר נוזלים לאחר יציאת הכפתורים. במקרה כזה ניתן לנסות טיפולים שמרניים כמו סטרואידים או איירפופר במידה והמצב הקליני מתאים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזן, ליקוי שמיעהגיל24/09/2009
שלום רב,
בתי בת השנתיים סובלת (כמעט מאז לידתה) מבעיות אוזניים.
משך תקופה מדובר היה בדלקת מלווה בנוזלים, והיא קיבלה מגוון תרופות לטיפול במצב (כגון זינאט, מוקסיפן, פניסטיל). בחודשים האחרונים התברר בביקורים אצל רופאת אא"ג כי הדלקת חלפה, אך הנוזלים נותרו (עם ירידות/עליות בכמות הנוזל).
לפני כשנה בוצעה בדיקת שמיעה והתגלה ליקוי של 15-30 ד.ב. דו-צדדי "B". בדיקת שמיעה שבוצעה לפני כחודש הראתה ליקוי של 30 ד.ב. דו-צדדי "B".
עפ"י חוות דעת הרופאה (גם לפני שנה וגם החודש), הליקוי הנ"ל אינו מצדיק ניתוח (לטענתה, אין סיבה לביצוע ניתוח בליקוי הנמוך מ- 40 ד.ב.). היא המליצה על טיפול בפניסטיל פעם נוספת, אף על פי שבעבר זה לא הוכיח את עצמו אצל בתי.
יש לציין, שבתי מדברת ברמה סבירה בהחלט ולא זיהינו ליקויים משמעותיים ברמת הדיבור שלה (אם כי, כמובן, אין לדעת האם היתה מדברת ברמה טובה יותר ללא הבעיה).
שאלותיי הן:
1. האם בהנתן ההיסטוריה הרפואית, הטיפול המוצע כרגע (פניסטיל, שכבר נוסה בעבר ללא הצלחה משמעותית) הוא הטיפול הנכון. במידה ולא, מהו הכיוון הטיפולי/תרופתי הנכון?
2. האם נכון הדבר כי ברמת ליקוי השמיעה הנוכחית לא מומלץ לבצע טיפולים פולשניים?
אני מודה מראש על התשובה.
גיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים וליקוי שמיעה
ד``ר יהושע דנינו24/09/2009שלום גיל,
1. הטיפול בנוזלים באוזניים יכול לכלול מספר תרופות וייתכן שיש מקום לנסות תרופה אחרת מזו שהוצעה בעבר. אך כמובן, מומלץ להחליף תרופה רק לאחר בדיקת מומחה אא"ג נוספת, שימליץ על הטיפול המתאים.
2. מקובל לעבור לטיפול כירורגי כאשר הטיפול התרופתי אינו מצליח וכאשר מצב האוזניים וליקוי השמיעה מתאימים לטיפול זה. על כן, יש להגיע להחלטה זו באמצעות בדיקת מומחה אא"ג.
לעיתים כדאי לנסות לקבל ייעוץ ממומחה אא"ג נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפה מוגדלותמירב24/09/2009
מאד מדואגת נא עזרתכם
לבני בן השנתיים וחצי , עשינו אולטרה סאונד לבלוטות הלימפה בצוואר
מאז הוא בן חצי שנה אני זוכרת בלוטות נפחות בצוואר- מתנהג רגיל ילד שמח אוכל טוב לא מתלונן על כאבים סובל מאסטמה - תמיד בבדיקות דם מראה על זיהום ויראלי נמצא בבדיקת דם אלירגיה של 298 ערך , האם מעיד על תהליך סרטני ?
תוצאות הבדיקה:
ממצאי
ממצאי
צואר . U/S
=======
בגדר הנורמה . בלוטת המגן
מצבור בלוטות מוגדלות עד לכדי 1.3 ס"מ . במשולש קדמי של צואר מימין
בלוטה אחת מאד מוגדלת עד לכדי 3.3 ס"מ.
בלוטת הפרוטיס מימין ומשאל תקינות
בלוטת הרוק הסבנמדיבולרית תקינה .
במשולש קדמי של צואר משמאל בלוטות מוגדלות עד לכדי 1.9 ס"מ.
. הבלוטות נצפות כמוסננות ואיבדו את המבנה התקין
המשך בירור
לימפדנופטיה צוארית .
תוצאות בדיקות דם שם הבדיקה | יחידות | גבול תחתון תוצאות הבדיקה גבול עליון |
המטולוגיה- ספירת דם - מכשיר
WBC-Leucocytes | 10*3/micl | (
8.1 )
RBC-Red Blood Cells | 10*6/micl | (
4.31 )
Hemoglobin | g/dl | (
12.1 )
Hematocrit | % | (
37.3 )
MCV-Mean Cell Volume | fl | (
86 )
MCH-Mean Cell Hemoglobin | pg/cell | (
28.1 )
|
MCHC-M.Cell Hb cont. | g/dl l | (
32.4 )
RDW-Red Cell Distri.Width | % | (
14.1 )
Platelets | 10*3/micl | (
225 )
MPV-Mean Platelet Volume | fl | (
11 )
Neutrophils % | % | *
17 (
Lymphocytes % | % | (
71.2
Monocytes % | % | (
9.2 )
Eosinophils % | % | (
2.2 )
|
Basophils % | % | (
0.4 )
Neutrophils # | # | *
1.38 (
Lymphocytes # | # | (
5.79 )
Monocytes # | # | (
0.75 )
Eosinophils # | # | (
0.18 )
Basophils # | # | (
0.03 )
CBC Remark | | לחץ לתוצאות
|
המטולוגיה - משטח מיקרוסקופי
Neutrophils % confirm. | % | *
22.1 (
Lymphocytes % confirm. | % | (
56.4
Atypical Lymphocytes | % | (
14.8
Monocytes % confirm. | % | (
3.4 )
|
Eosinophils % confirm. | % | (
3.4 )
Basophils % confirm. | % | (
0 *
Remarks | | לחץ לתוצאות
| אלרגיה
IgE-Immunoglobulin E | Iu/ml | (
279 )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה מוגדלות
ד``ר יהושע דנינו24/09/2009שלום מירב,
בלוטות לימפה מוגדלות אצל ילדים קטנים הן שכיחות ובד"כ לא דורשות בירור או טיפול משום שקיימות סיבות רבות בגיל הילדות להגדלת בלוטות אלו. לפי הבדיקות של בנך נראה שמדובר בזיהום ויראלי וייתכן שמדובר במחלת הנשיקה (לימופציטים אטיפים - Atypical Lymphocytes מעל הנורמה).
במקרה של בנך מומלץ להיות במעקב אצל רופא ילדים ומעקב אצל מומחה אא"ג.
לגבי בדיקת האלרגיה - היחידות (Iu/ml) לא מתאימות ליחידות המקובלות בספרות, לכן לא ברור האם התוצאה היא בתחום הנורמה, אך בכל מקרה הבדיקה IgE-Immunoglobulin, במידה והיא גבוהה מצביעה על אלרגיה ולא על תהליך סרטני.
כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אדנואידיםסיוון22/09/2009
שלום רב
בני בן שנתיים והוא צריך לעבור ניתוח אדנואידים
הלכנו לרופא פרטי, שאיכז אותנו מאוד מהגישה שלו והחלטנו לוותר עליו
עכשיו אנו מוטרדים כי אנחנו רוצים לבחור את הרופא הנכון
ראינו באינרנט רשימה של 3 הרופאים הבכירים לרופאת א.א.ג ילדים
האם נכון ללכת אליהם ?
אן עדיף רופא של קופת חולים וזהו ?
אשמח לתשובה
סיוון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אדנואידים
ד``ר יהושע דנינו23/09/2009שלום סיון,
ניתוח אדנואידים הוא בין הניתוחים הנחשבים פשוטים וכל מנתח א.א.ג מבצע אותו בתחילת התמחותו, ברור מכך שמומחה/בכיר א.א.ג ביצע אותו פעמים רבות וצבר נסיון בביצוע ניתוח זה.
באשר לבחירת רופא מומלץ יש דרכים רבות. יש הנוהגים להיוועץ במכרים שהתנסו בניתוח כזה, יש הנוהגים להיוועץ עם מכרים הקשורים לעולם הרפואה ואחת הדרכים הנוספות עליהן אני יכול להמליץ בפניך היא לגלוש באתרי האינטרנט של בתי החולים ובמחלקות א.א.ג יצויינו הרופאים ותחומי ההתמחות הספציפית שלהם.
כל טוב, בהצלחה ושנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן שלי עבר ניתוחליזה22/09/2009
לפני כחודש התאושש ברוך השם עבר ניתוח פוליפ שקדים ונוזלים, לפני הניתוח היה מדבר יותר יפה מבטא את האותיות יפה היום הוא מדבר בכלל לא טוב כמו בי בי הוא אומר מי מי היה פעם מבקש תות זאת אומרת לשתות היום לא היה קורא בשמות היום לא לא אומר אבא שהיה קורא לו יפה מתי או אמור להתחיל לדבר נורמלי לפחו את האותיות שיחקה טוב הוא המון בוכה מאד מאד מתוסכל הוא רוצה להסביר את עצמו ולא יכול מה עושים הוא בן שנתיים וחצי כבר כמו תינוק בן שנה וחצי , עד מתי כדי לחכת עם קלינאית תקשורת או ריפוי בדיבור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לילד
ד``ר יהושע דנינו22/09/2009שלום ליזה,
השיפור בדיבור ובהיגוי לאחר ניתוחים כאלה לוקח מספר חודשים והוא אינדיבידואלי ושונה מילד לילד. לעיתים קיימים גורמים פסיכולוגיים הקשורים לניתוח ויכולים להאט את קצב השיפור בדיבור ובהיגוי. במידה והילד החלים מבחינה פיזית מהניתוח (אוכל ושותה ללא כאבים) יש להמתין זמן נוסף לשיפור. במידה וזה לא קורה מומלץ להתייעץ עם קלינאי תקשורת.
כל טב ושנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיצטה על מיתר הקול לבן 3.5מאיה מ.21/09/2009
אצל בני בן ה 3.5 אובחנה ציסטה על אחד ממיתרי הקול. נקבע לו ניתוח להסרתה בביה"ח דנה (איכילוב). נאמר לי ע"י רופא א.א.ג המטפל שלנו כי רק שם יש מיכשור לילדים צעירים כל כך. הייתי מעדיפה לערוך את הניתוח באופן פרטי. לאין עלי לפנות? איפה ואיך אפשר לברר מי מתמחה בניתוחים מסוג זה בילדים צעירים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה על מיתרי הקול
ד``ר יהושע דנינו21/09/2009שלום מאיה,
ניתוחי מיתרי הקול לילדים הם דבר יחסית לא שכיח, ומבצעים אותו בדרך כלל מומחי א.א.ג המנתחים ילדים. לא בכל בית חולים פרטי יש את המכשור המתאים ובדרך כלל הוא קיים בבתי החולים הציבוריים.
אחת הדרכים לבדוק מי הרופא המתאים היא לבדוק באתרי האינטרנט של בתי החולים ושם לעיין במידע המפורט לגבי הרופאים הרלוונטים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בנושא אזנייםאני19/09/2009
שלום, בני בן שנה ועשרה חוד', בסביבות גיל שנה (וסמך לכניסתו לגן בפעם הראשונה) הופיעה פעם ראשונה דלקת אזניים ואחריה בזמן של כשלושה חוד' היו עוד כפעמיים שלוש, כאשר הדלקת לוותה בחום מאוד גבוה והטיפול היה באנטיביוטיקה (לצערי הרב). היה לנו שקט של כמה חוד' וחודש שעבר שוב היתה דלקת באוזן בטופלה באנטיביוטיקה והשבוע אחרי 5 ימי חום (שנע בין 38-39) שוב נראתה אדמומיות ונוזלים באוזנים שוב התחלנו אנטיביוטיקה.
בגיל 4 חוד' הוא החל בשחיית תינוקות וקצת לפני הפעם הראשונה בה הופיעה דלקת האזניים הפסקנו (בגלל החורף), בלפני כחודשים חזרנו שוב לשחיה, שאלתי היא האם יש קשר בין השחיה ודלקות האזנים, (כיוון שכל הזמן אומרים לנו מסביב להפסיק את זה), האם להפסיק את השחיה ובכלל מה דעתך על כל נושא הדלקות החוזרות והאנטיביוטיקה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אזניים
ד``ר יהושע דנינו20/09/2009שלום רב,
דלקות אוזניים יכולות להיות של האוזן החיצונית או של האוזן התיכונה. הדלקות של האוזן התיכונה אינן קשורות בדרך כלל לשחייה ורק הדלקות של האוזן החיצונית קשורות למים שנשארים באוזן החיצונית. לכן, צריך לדעת האם הדלקות שיש לילדך הן של האוזן החיצונית או התיכונה. האבחון בין השניים נעשה על ידי מומחה א.א.ג.
הטיפול בדלקות אוזן חיצונית הוא מניעת הרטבת האוזניים וטיפות מקומיות ולעיתים גם אנטיביוטיקה. הטיפול בדלקות חוזרות של אוזן תיכונה הוא אנטיביוטיקה מונעת ולעיתים ניתוח כפתורים.
בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת כרוניתג16/09/2009
יש לי ילדה בת 12 אשר מאז ומתמידסובלת מנזלת ,לעיתים ירוקה לעיתים צהוה ולאחר אנטיביוטיקה ממושכת נעשית שקופה לחודש ערך וחוזר חלילה... יש לה פוליפ מוגדל אך אינו חוסם נשימה (עברה מכון שינה והדיקה - תקינה)
הילדה נושמת מהפה לבד וסובלת מריח נוראי שלא עובר בציחצוח הפה והשיניים והלשון (כרגע מצאת מי פה חדש ומיוחד היחידי שמנטרל את הריח החזק הזה!!! ורק לכמה שעות כמובן שבשעות הבוקר המצב נוראי יותר... 3 ימים לאחר מתן אנטיביטיקה הנזלת חוזרת לא תמיד נוזלת אך האף סתום לגמרי הדיבור בהתאם..ולאחר שמעירים לה לקנח את האף מינים כמה נזלת היא אוגרת בתוכה
רופא אחד ממליץ לנתחלטענתו זו הסיבה לריח
רופא שני שלח לצילום התוצאה "קיימת התעבות של הרקמות הרכות בדופן האחורי שך חלל הנזופרניקס מתאימה בראש ובראשונה להגדלה של הרקמה האדנואידית."
שאלותי:
מזה אומר שיש החמרה במצב מפעם קודמת ?
הנזלת יכולה לגרום לסינוסיטיס?
האם אתה חושב שכדאי לנתח?
איך יודעים את הגודל של הפוליפ אם לא מצויין בצילום? סליחה על אורך המכתב...
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת כרונית
ד``ר יהושע דנינו16/09/2009שלום אמא של ג',
לפי תיאורך נראה שמדובר בשקד שלישי מוגדל, ובמידה ומומחה א.א.ג אמר לך שהשקד השלישי מוגדל משמעותית יש להסירו בניתוח. הנזלת אמנם יכולה לגרום לסינוסיטיס אך היא גם יכולה להיות תוצאה של סינוסיטיס.
הריח ממנו סובלת ביתך יכול להיות תוצאה של הנזלת העומדת במקום זמן רב. (בתוך האף)
הגודל של השקד השלישי נקבע בצילום על ידי מומחה א.א.ג שבודק את הצילום, ולא על פי התשובה של רנטגנולוג.
כל טוב, בהצלחה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בדיקות של לרינגומלציה מסוכנותד``ר יהושע דנינו14/09/2009
שלום ד"ר
בני בן 3.5 חודשים מחרחר בערך מגיל חודש בזמן השינה וכאשר שוכב על הבטן, פניתי לרופא ראות , לפיו מדובר בלרינגומלציה , אך יש לבצע בדיקות אחרות כדי לשלול דברים אחרים, כמו צ/ח עם בליעת בריאום , אקוקרדיאוגרמה ובמשך ברונכוסקופיה. השאלה שלי היא, האם יש צורך לעשות את הבדיקות בגיל כזה קטן ואם זה לא מסוכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרינגומלציה
ד``ר יהושע דנינו16/09/2009שלום אלה,
הבדיקות המצויינות על ידך נועדו לאמת את האבחנה ולוודא שלא מדובר בגורמים אחרים הדורשים טיפול שונה, ולכן מומלץ לבצע את הבדיקות גם בגיל כזה קטן.
כל טוב ושנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר ניתוח שקדיםשרית קליין12/09/2009
שלום רב.
בני בן 4.5 עבר לפני 4 ימים ניתוח להוצאת שקדים + שקד שלישי.
מזה 3 ימים סובל מחום נמוך ( עד 38.2 ) ובעיקר סובל מכאבים חזקים מאוד.
מתקשה מאוד באכילה ושתייה בהמלך היום ונמצא כל הזמן עם השפעת נורופן ואקמול.
מצליח ביום לשתות כ - 3 כוסות סה"כ ולאכול מעט מאוד.
עיקר הכאבים שלו מופיעים לאחר שהוא מתעורר מהשינה ( כנראה בעקבות התייבושת הגרון )
שאלתי היא האם תופעות אלו בגדר נורמליות ?
האם צריך לפנות לבדיקה רפואית ?
כמה זמן נחשב כזמן נורמלי ללא אכילה ושתייה ?
תודה מראש
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר ניתוח שקדים
ד``ר יהושע דנינו12/09/2009שלום שרית
כאב הוא סוביקטיבי ולכן שונה אצל האחד לעומת השני.
הכאב יכול להיות עד כשבוע. באשר לשתיה ולאוכל, במידה והשתן מרוכז מאד או מתמעט יש להביא את הילד לבית החולים לשם קבלת נוזלים דרך הווריד.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות.. :):)12/09/2009
אני בת 17 בערך , ועדיין תטופלת אצל רופאת ילדים ...
יש לי קשיי נשימה בעיקר בלילה , אמרו לי שאני נוחרת פתאום..
וכנראה שזה נובע מפוליפים באף.
האם זה אופייני בגיל 17 פוליפים באף ? איך הם נגרמים בכלל ?
לא עברתי שום בדיקה, אני נורא מפחדת.. זה נמשך כבר כשנה וחצי, אולי קצת יותר .
האם יש בזה סיכון גדול שאני מושכת את הזמן כ"כ ?
לא עברתי ניתוח בחיים וזה מלחיץ אותי מאוד
בנוסף לקשיי הנשימה , מופיעה לי מין אלרגיה כזאת בעיקר באזור הידיים, הבטן והיריכיים, בזמן שאני עושה פעילות גופנית מוגברת ומזיעה,
ואמרו לי שייתכן ויש קשר בין זה לפוליפים.
האם קיים קשר בין אלרגיות לפוליפים ?
אשמח לקבל תשובות, תודה מראש
המשך יום נעים. :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה תשובות לכמה שאלות
ד``ר יהושע דנינו13/09/2009שלום רב,
פוליפים באף לא שכיחים בגיל הילדות אלא מופיעים בגיל העשרה. רק השקד השלישי קיים בגיל הילדות ומתנוון בערך בגיל 10.
פוליפים קשורים לאלרגיה של האף או לאסטמה אך לא קשורים לאלרגיה של העור. על מנת לאבחן את מצבך אני ממליץ לך לפנות למומחה א.א.ג שיבדוק האם אכן קיימים פוליפים או פתולוגיות אחרות באף.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות :)
:)13/09/2009יש לי עוד כמה שאלות .. חח מצטערת על החפירה :)
אממ, כמה זמן נמשך הטיפול + ההחלמה ?
יש לי טיסה לחו"ל בעוד כחודש.. האם אספיק להחלים עד אז ?
בנוסף, האם הניתוח ישפיע עליי בחיי היום יום ? יש לו תופעות לוואי כלשהן ?
שוב תודה על התשובות, לילה טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות נוספות
ד``ר יהושע דנינו17/09/2009שלום :)
כאמור בתשובה הקודמת רק לאחר בדיקת מומחה א.א.ג ניתן לדעת מה האבחנה ולפי האבחנה ניתן לענות על השאלות הנוספות. אגב, בעת האבחנה את יכולה לשאול את המומחה המאבחן שאלות ככל שיהיו לך.
כל טוב ושנה טובה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרת השקדים והשקד השלישיבשמת07/09/2009
ביתי מיועדת לעבוד ניתוח הסרת שקדים ושקד שלישי. ניתנה לנו האפשרות לבחור בין הקובליישן לבין ניתוח רגיל. מה הסיכוי שהשקדים יגדלו שוב בכל אחת מהשיטות? האם בהסרה חלקית, הסיכוי להישנות המצב גדולה יותר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרת השקדים והשקד השלישי
ד``ר יהושע דנינו09/09/2009שלום בשמת
השקדים לא חוזרים ,אם נכרתו בשלמות.
השקד השלישי חוזר באותה מידה בשתי השיטות,באחוז נמוך.
כריתה חלקית מעלה את אחוז החזרה,דבר החשוב רק לדלקות שקדים חוזרות.
כל טוב ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת שקדים ושקד שלישיא מ א07/09/2009
שלום,
רופא א.א.ג המליץ לעשות לבני בן 5 וחצי ניתוח כריתת שקדים ושקד שלישי, מפני שהוא נוחר בשינה.
הוא עבר צילום וראו שיש לו שקד שלישי ושקדים מוגדלים (דרגה 3 לדברי הרופא).
בחודשים האחרונים הבחנתי שהוא לא שומע כ"כ טוב, ואנחנו אמורים לבצע בדיקת שמיעה.
-האם יש קשר בין השניים?
-האם לא אמורים לבדוק אותו במעבדת שינה? (רופא א.א.ג שלו אמר שלא, ושכמעט בטוח שיש לו הפסקות נשימה)
אני לא רוצה לרוץ כ"כ מהר לניתוח, אלא אם אין ברירה.
אציין שהוא מתלונן הרבה, בעיקר בחורף, על כאבי גרון, וברוב הפעמים אין חיידק (משטח גרון). הוא הוצרך לבלוע אנטיביוטיקה בגלל חיידק בגרון פעמים ספורות בלבד בחייו.
כמו"כ, אולי לא קשור, גם אני סובלת די הרבה מכאבי גרון, ולרוב לא בגלל חיידק.
אשמח לשמוע את דעת המומחים בעניין,
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי07/09/2009שלום לאמא
לשאלתך הראשונה האם יש קשר בין השניים, אומר שנוזלים באוזניים, וליקוי שמיעה כן קשורים לשקד השלישי ולא לשקדים הפלטינים.
כריתת השקדים אינה הכרחית במצב בו אין דלקות שקדים חוזרות( 5-6 פעמים בשנה), אין סיפור של הפסקות נשימה בשינה (ובזה כל הורה יכול להבחין), או בשעה שהתפתחות וגדילת הבן אינו חורג מעקומת הגדילה.
רק במקרה שקיים אחד מהשלושה יש לשקול הסרת השקדים !
מובן שאם תהיה הפרעה בשמיעה יהיה צורך גם בניתוח צינוריות לאוזניים.
מאחר ועל פי תאורך הדלקות של בנך אינן משמעותיות, אין כל קשר לדלקות הגרון שלך.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם כתוצאה מהליך צריבהחן07/09/2009
שלום,
אתמול הגעתי לבי"ח עם שטף דם מסיבי מהאף והפה. הרופא ביצע צריבה לסגירת הנימים וכתוצאה מכך היום הופיע כתם שחור באזור שמתחת לנחיר. הכתם מאוד מפריע לי ביחוד שרופא המשפחה טען שזה עשוי להשאר כ-3 חודשים. האם נכון הדבר? והאם יש איזשהי דרך להבהיר את הכתם (מלבד השימוש באיפור שממש לא עוזר)?
אודה לתשובתך,
חן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם מצריבה
ד``ר יצחק ענתבי07/09/2009חן שלום רב.
בעת דימום מהאף אחד מהטיפולים הוא בשיטת הצריבה, ולכך קיימות 2 אופציות, ההאחת, חשמלית, בלעז-דיאטרמיה, והשניה כימית בארגנטום-ניטריקום.
השיטה הראשונה כרוכה בהזרקת חומר הרדמה, ולאחר הצריבה לא נישארים סימנים.
השיטה האחרת אינה כרוכה באילחוש מקומי, והחומר הכימי יחד עם נזלת ו/או דם, מעבירים את החומר לפתח הנחיר ולשפה העליונה.
האפור-שחור הנוצר באיזור, נימחק בהדרגה לאחר מספר ימים בודדים, וממש לא לאחר 3 ח' .
יש הטוענים שטבילת צימרון בלימון ושיפשופ במקום, יכול לזרז את תהליך ההתבהרות.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)
