פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות דם
    מיכאל
    25/10/2009

    ילד בן 7.5 שנים בריא בד"כ והיום לפני ניתוח בחלל הפה(שקדים+מתלה לועי)+הרדמה מלאה.
    כל בדיקות הדם תקינות למעט:
    MCHC-M.Cell Hb cont 31.9 הגבול הוא בין 32-37
    MCH-Mean Cell Hemoglobin 25.1 הגבול הוא בין 26-32
    Neutrophils%39.9 הגבול הוא בין 40-60
    Eosinophils %8.7 גבול בין 0-5
    PT%91.1 הגבול הוא בין 80-130
    PT (Seconds)11.2 גבול 8.4-11.8
    I.N.R 1.7
    PTT SEC 32.9 גבול בין 21.6-30.6 יש חריגה
    PTT Ratio1.27 טווח בין 0.9-1.12 יש חריגה
    האם יש בעייה?
    האם החריגות בתפקודי קרישה רציניות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם

    ד``ר יהושע דנינו
    25/10/2009

    שלום מיכאל,
    מבין הבדיקות שציינת החשובות לצורך הניתוח הן: I.N.R ,PTT החורגות מהנורמה ומציינות הפרעת קרישה, לכן יש צורך לחזור על הבדיקות ובמידה וגם בבדיקות החוזרות תהיה חריגה יש להתייעץ עם המטולוג.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריח רע מהאוזן
    סופי
    23/10/2009

    שלום,
    ביתי בת שנתיים וחמישה חודשים, היא סובלת מנוזלים באוזניים ולפי רופא א.א.ג האוזן שלה מייצרת שעווה.
    לפני כשלושה שבועות ירד לה דם מהאוזן והיום היא נגיה באוזן ויצא משם רע נורא.
    מה אפשר לעשות?
    חייבת עזרה דחוף!!!!!!!
    אגב לפני כיומים היא עברה בדיקת שמיעה והתוצאה 25 בכל צד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריח רע מהאוזן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריח מהאוזן

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/10/2009

    סופי שלום רב.
    לבתך יש ככל הנראה תהליך דלקתי, ואין לשלול גוף זר, לצורך בירור הסיבה יש להבדק ע"י מומחה א.א.גרון, להוציא שעווה, (במידה ויש), ולשלול גוף זר. יש מקום לקחת גם משטח מהאוזן, כדי לאבחן את סוג החיידק הגורם לאותו הריח.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינון
    גלי
    23/10/2009

    שלום דוקטור,
    ביתי נולדה בשבוע 27 במשקל 1.2 קילו, כיום היא בת 4 חודשים (חודש מתוקן) ושוקלת 4 קילו.
    יש לה מחלת ראות כרונית שתעלם עד גיל שנתיים, שאומר, בין היתר, כי יכולה להדבק בוירוסים מהר יותר...
    היא מצוננת למעלה משבוע, אין לה נזלת שניתן לראות בנחיריים אלא הצינון נשמע שנמצא עמוק יותר בתוך האף. אני נותנת לה טיפות מי מלח מספר פעמים ביום אך לצערי אין שיפור. הצינון גורם לה לחרחר וקושי קל בנשימה בעיקר בזמן האוכל.
    מה ניתן לעשות כדי לפתור הבעיה מעבר לטיפות האף?
    אני זוכרת שבבית חולים כאשר הייתה מאושפזת היו נותנים לפגים במידה והיו הפרשות מהאף "סקשיין" שהיה שואב את ההפרשות (היו דוחפים צינור דק לתוך האף עמוק ולא מסתפקים בלנקות את האף/נחיריים בצורה שטחית).
    האם היא יכולה לפתח דלקת אוזניים או משהו אחר במידה והצינון נמשך זמן רב?
    מה הצעתך לטיפול מעבר לטיפות האף?

    תודה מראש

    ו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צינון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינון.

    ד``ר יצחק ענתבי
    23/10/2009

    ליאת שלום רב.
    על-פניו ניראה שלא מדובר בצינון, וככל הנראה עסקינן בגודש בריריות באף, או בהתרחבות של השקד השלישי (אדנואיד).
    מאחר והטיפול עם מי מלח אינו יעיל, ישנם תכשירים אשר ניתנים דרך הפה, אך רק לאחר בדיקה, ובהמלצת רופא א.א.גרון של בתך.
    פעולת הסקשין מהאף, אינה מומלצת בידיים לא מיומנות, כי הפעולה, בהיותה חודרנית, עלולה לגרום לנזק לרירית האף.
    בהתיחסות לשאלתך על סכנת דלקת , כן, כל גודש באיזור לוע האף, עלול לגרום להפרעה באוזניים, החל מליקוי בשמיעה, וכלה בדלקות אוזניים.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינון

    גלי
    24/10/2009

    תודה על תשובתך המהירה.
    כשביתי הייתה מאושפזת תקופה ממושכת בפגיה (למעלה מעשרה שבועות) נאמר לי מס' פעמים כי כל נושא החיחורים מאפיין פגים ואין להתייחס לזה חשיבות וזו רק שאלה של זמן עד שיעבור לבד, מה דעתך?
    דבר שני, נאמר לי כבר בעבר שדלקות אוזניים עלולות להופיע רק אם מתלווה לצינון גם חום, האם נכון?
    דבר נוסף ואחרון, האם שימוש מתמשך בתרסיסים של מי מלח יכול להזיק?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "צינון" - המשך.

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/10/2009

    ליאת בוקר טוב.
    אענה לשאלותייך אחת לאחת.
    נושא החירחורים, בעקרו הוא נושא השייך לבעיית הריאות, ועל כן אני סומך על הרופאים שאמרו שהזמן ישפר אותם.
    דלקות אוזניים מופיעות ללא קשר עם החום הנילווה לצינון. מובן מאליו שדלקת באוזניים יכולה לגרום לעלייה בחום.
    שימוש ממושך ומושכל במי מלח אינו גורם לנזק, אלא שעל-פי תחושותייך, במכתבך הראשון, אין כל השפעה לטיפול הנ"ל, אז מדוע להמשיך?
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "צינון"

    גלי
    27/10/2009

    היי ד"ר,
    בהמשך להמלצתך הייתי אתמול אצל רופא מומחה של אף אוזן גרון (מנהל מחלקה). ביתי נימנמה בעגלה ואני סיפרתי לו על מצבה. הרופא הסתכל עליה ואמר שמכיוון שהילדה נראית נינוחה ולא מראה מצוקה של נשימה הוא לא רואה צורך לבדוק אותה. אמר לי שניתן להיעזר במכשיר אדים במקום מי מלח ולא להפעיל מזגן בחדר מכיוון שזה מייבשו....זהו....
    האמת שדי הופתעתי שלא בדק אותה בכלל....מה דעתך?
    כשירדתי לבית מרקחת לקנות מכשיר אדים שאלו אותי אם אני רוצה מכשיר אדים קרים או חמים. מה אתה ממליץ?
    האם ניתן להשתמש במכשיר אדים במקביל למזגן שפועל בחדר? (בסדנת השחרור מהפגיה נאמר מפורשות שיש צורך במזגן על מנת לשמור על טמפ' נמוכה וזה חשוב ביותר לפחות בשנה הראשונה).

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "צינון "-המשך II.

    ד``ר יצחק ענתבי
    30/10/2009

    גלי שלום רב.
    לצערי מה שנעשה (או יותר נכון מה שלא נעשה), נישמע לי הזוי, שהרי את הגעת יחד עם בתך לבדיקת רופא, שמתוך "רחמים" החליט לא לבדוק את הבת. היכן את היית, מדוע לא דרשת בדיקה, פיזיקלית, והסתפקת במבט עין ובסיפור המעשה?
    מכשיר האדים אמור ליצור אווירה לחה בחדר, ולא משנה אם מדובר באדים חמים או קרים. בנושא הטמפרטורה הנמוכה אותה את אמורה לשמור על-פי הנחיית הפגייה, אני ממליץ להתייעץ עם רופא ריאות ילדים.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מגע עם מים לאחר ניתוח כפתורים
    אושרת
    22/10/2009

    בני עבר ניתוח כפתורים לפני שבעה חודשים. ברצוני לדעת מהי המלצתך באשר לשמירה ממגע מים באזניים, מה משך הזמן שיש להקפיד ולשמור על הימנעות ממגע עם מים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מים וכפתורים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    23/10/2009

    אושרת שלום רב.
    אני מניח שבנך נימצא במעקב המחלקה או הרופא המנתח, ההנחיה היא להימנע ממים כל זמן שהכפתור במקומו, ראוי לציין שיש אסכולה (קטנה) המתירה הרטבת האוזניים, אך מדובר במיעוט!! וכדי לבדוק את תנועת הכפתור, מומלץ לבקר את הרופא, אחת ל 2-3 ח' .
    מהרגע שייאמר לכם שהכפתור יצא ממקומו, ועור התוף סגור, רק אז אין מניעה מהרטבת האוזן.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים ושחייה

    ירדנה
    05/12/2012

    היי דוקטור,
    מה לגבי שחייה אחריניתוח כפתורים עם אטם מיוחד ומותאם אישית?
    אני בת 34 ושוחה 4 פעמים בשבוע.
    עליי לעבור ניתוח כפתורים באוזן אחת לצורך ניקוז נוזלים.
    האם אפשר לשחות עם אטם מיוחד וכובע ים?
    תודה, ירדנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים ושחייה - תגובה

    ד``ר יצחק ענתבי
    11/12/2012

    ירדנה שלום רב,
    בהיותך בוגרת ומתוך הנחה שאינך צוללת, כובע מגן (כמו של שחיינים) אשר ילחץ על האוזן המנותחת עם אטם על-פי מידה - בתעלת השמע, נראה שאין מניעה מהמשך שחיה, על-אף השתלת הצינורית באוזן.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת משפטית
    זהר
    21/10/2009

    שלום רב ד"ר נכבד...
    מעוניין לקבל חוות דעת משפטית בנושא א.א.ג
    . האם יש אפשרות להמליץ לי על מומחה ?
    תודה זהר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוות דעת משפטית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת.

    ד``ר יצחק ענתבי
    22/10/2009

    זהר שלום רב,
    חלק לא מבוטל של מומחי א.א.גרון יכולים לתת לך חוות דעת בנושא מומחיותם,
    מספיק לפנות על-פי איזור מגוריכם לרופא, ולברר (גם טלפונית) אם הוא/היא, מתעסקים
    עם חוות דעת משפטיות.
    בהצלחה, ואיחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי
    אסנת
    20/10/2009

    הילדה בת כמעט שנתיים אובחנה עם שקד שלישי. הומלץ על ניתוח. הילדה נוחרת, ואינה נושמת דרך האף. כמו כן עם נזלת כרונית. האם הנתוח הכרחי? אם כן איזה ניתוח זה? הרדמה מלאה, מקומית? מהם הסיכונים בניתוח? במידה ולא מבצעים ניתוח מהן ההשלכות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שקד שלישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי.

    ד``ר יצחק ענתבי
    20/10/2009

    אסנת שלום רב.
    לכל ילד/ה יש שקד שלישי, והאבחנה היא ככל הנראה, שלבתך יש שקד שלישי מוגדל המפריע בזרימת האוויר בלוע האף. ההפרעה בזרימת האוויר גורמת לנזלות ולנחירות.
    השקד השלישי בשנות חייו הראשונות של הילד, (עד 4-3 שנים), הולך וגדל, וכריתה בגיל הרך יכולה לתת מענה זמני בלבד. לעניות דעתי במצב המתואר במכתבך, כדאי לשפר את איכות החיים, והנשימה של הבת, ולנתח, ואין וודאות שגדילה מחודשת שלו, תיגרום שוב להפרעות המתוארות.
    הניתוח מבוצע בהרדמה כללית, (קצרה), וכריתת השקד השלישי מבוצעת דרך הפה.
    סיבוכי הניתוח נדירים ביותר, בכ - 1-2%, יכול להופיע דמום, נדירים הרבה יותר כאבים צוואריים.
    המנעות מהניתוח, חוץ מההפרעה באיכות הנשימה וכל המשתמע מכך, יכולה לגרום להתרוממות החיך, ובגיל מאוחר להיזדקק עקב כך, לטיפול אורטודנטי, וניתוח מחיצת האף.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון בילדה בת 5
    ליאת
    17/10/2009

    שלום רב,
    בתי בת 5, התחילה לסבור מדלקות גרון לפני שעה.
    לצערי ראפאפן לא משפיע עליה- טופלה באמצעות אוגמנטין שלא ממש עוזר, בדלקות חזרו אחרי שבועיים.
    בהמשך טופלה ע"י דלצין- אחרי הדלצין לא היו דלקות במשך חודשיים וחצי (לפני תחילת הטיפול בדלצין עשינו לה בדיקת דם anti streptolisin=800)
    לאחרונה חזרה הדלקת וטופלה ע"י זינט (סיימה לפני שבועיים).
    הערב כבר התלוננה שכואב לה כשבולעת- יכול להיות שמזג האויר גם משפיע.
    לרוב אין לה חום, רק פעמיים מתוך ה-5 פעמים שחלתה בהם בשנה האחרונה היו מלווים בחום.
    האם צריך להוציא לה את השקדים או שאפשר להמשיך לטפל באנטיביוטיקה- אולי לתת לה טיפול מונע?
    חשוב לציין, יש לי עוד בת בגיל שנה- יכול להיות שהיא מדביקה אותה כי עד שהיא נולדה בתי הגדולה לא סבלה מדלקות גרון?

    תודה,
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקות גרון בילדה בת 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון

    ד``ר יהושע דנינו
    18/10/2009

    שלום ליאת
    יש לזכור שלא כל כאבי הגרון נגרמים רק ע"י דלקות גרון.
    דלקות גרון שלא מגיבות לאנטיביוטיקה יכולות להיות וירליות,ואז הטיפול הכירורגי הו לא הטיפול המומלץ.לכן מומלץ להגיע למומחה לאא"ג בזמן הדלקת לאבחון נכון וטיפול מתאים.
    טיפול מונע מומלץ בהמשך לטיפול המלא במידה ויש אינדקציה.
    הדבקה בדלקות גרון הינה טיפטית,ולכן עוברת ביעול או נשיקה.
    כל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון בילדה בת 5

    ליאת
    19/10/2009

    ד"ר דנינו שלום,
    חשוב לי לציין שבכל פעם שיש לבתי כאב גרון (גם אם הוא ללא חום) אני עושה לה משטח גרון. ברוב הפעמים (בשנה האחרונה בערך 5 פעמים) המשטחים יצאו חיוביים והיא טופלה באנטיביוטיקה, זאת למרות שלא בכל המקרים היה לה מוגלה בגרון.
    אני קצת מבולבלת לגבי השאלה באילו מקרים כן שוקלים את הוצאת השקדים?

    תודה,
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון לילדה בת 5

    ד``ר יהושע דנינו
    19/10/2009

    שלום ליאת,
    כאבי גרון ומשטח גרון חיובי אינם בהכרח מוכיחים שאכן מדובר בדלקת שקדים, ביחוד אם אין לילד חום. מקרים כאלה יכולים להיות גם קשורים לנשאות של החיידק שאז ניתן למצוא משטח חיובי גם ללא מחלה קלינית. לכן, חשוב לדעת האם הטיפול באנטיביוטיקה ניתן על ידי מומחה א.א.ג שאכן אבחן קלינית שמדובר בדלקת של השקדים ולא הסתמך אך ורק על המשטח החיובי. ההחלטה על הוצאת השקדים צריכה להעשות על ידי מומחה א.א.ג
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוליסטאטומה
    ליאת
    16/10/2009

    שלום רב ד"ר דנינו

    אני אמא לילד מדהים בן 8 שהתגלתה אצלו מחלת הכוליסטאטומה ב2 האזניים.
    היתי מבקשת בכל לשון של בקשה לנסות ולהבין ממך, מהם הגורמים למחלה הזו?
    מהם דרכי הטיפול המומלצים ביותר?
    האם יש סכנה שבני יהיה חרש כתוצאה מהטיפול?
    בכל מקרה המון תודה על הרצון לעזור לבני ולי -ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הכוליסטאטומה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטאטומה

    ד``ר יצחק ענתבי
    16/10/2009

    ליאת שלום רב.
    הכולסטאטומה הינה תהליך הגדל באוזן התיכונה, לרוב בחלק הרפה של עור התוף, היא יכולה להיות קונגניטלית, אך לרוב היא מחלה כרונית נירכשת, כתוצאה של המצאות רקמת ותאי אפיטל באוזן התיכונה, בעקבות גלדים או צמיחה ציסטית בחלק הפנימי של עור התוף. אלה יוצרים תחילה רקמת קרן, בתוך חלל המוגבל היטב, הקרוי "פנינה" (עקב צבעו ומראהו).
    עם התפרצות דפנות הפנינה, האוזן מפרישה באופן כרוני,
    סכנת הכולסטאטומה, היא ביכולותיה ההרסניות, לעצמות השמע, ולדפנות האוזן התיכונה, והעצבים העוברים בה.
    הטיפול היחיד המומלץ למצב זה, גם כדי למנוע את הסכנות הנ"ל, הוא ניתוח, ועדיף לפני פרוץ דפנות הפנינה. יש לציין שהניתוח בחלק מהמקרים, אינו סוף פסוק, ויהיה בם צורך בניתוח נוסף.
    איחולי בריאות שלמה















    ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות באוזניים לאחר ניתוח כפתורים
    קטי
    15/10/2009

    שלום רב,
    בתי בת ה -4, עברה לפני כ 7 חודשים ניתוח כפתורים ושקד שלישי (בשל נוזליים באוזניים וירידה בשמיעה).
    לאחר הניתוח התחילו אצלה דלקות וטיפלנו באמצעות מי-חמצן (ע"פי המלצת רופא אאג), טיפול אשר לא עזר כלל.
    לאחר מכן טיפלנו באמצעות טיפות אוזניים (עפ"י המלצת רופא אאג אחר), טיפול אשר עזר חלקית הדלקות הפסיקו וחזרו שוב.
    הרופא המליץ לנו על הוצאת הכפתורים בשל ההנחה כי הגוף דוחה את הגוף הזר.
    שאלותי הן:
    1. האם הוצאת הכפתורים הינה שוב תהליך ניתוחי בהרדמה מלאה וכד'?
    2. במקרה ונוציא את הצינוריות האם ישנו חשש לירידה בשמיעה שוב?
    3. האם ישנו טיפול אחר מומלץ ?
    תודה
    קטי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים לאחר ניתוח כפתורים

    ד``ר יהושע דנינו
    16/10/2009

    שלום קטי,
    1. הוצאת הכפתורים במידה ולא יצאו מעור התוף עדיין, הינה פעולה הגורמת לכאב חזק לזמן קצר. לכן על מנת למנוע את הכאב בדרך כלל מומלץ לעשות זאת בהרדמה כללית.
    2. לאחר הוצאת הצינורית יכולים להיווצר נוזלים באוזן במידה והתעלה שבין האוזן לגרון אינה מתפקדת, מה שיכול לגרום לליקוי שמיעה.
    3. ניתן לשאוב את ההפרשות לעיתים קרובות ולעיתים אף פעם-פעמיים ביום במסגרת אישפוז ומתן אנטיביוטיקה לתוך הוריד.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה
    מיכל
    15/10/2009

    שלום לצוות
    הפנתי שאלה בעבר אליכם ובהמשך לתשובתכם ,
    בני הסובל מירידה בשמיעה בשתי אוזניו (35) עקב נוזלים, דיווח לי הבוקר בהתרגשות (יש לציין התרגשות מלווה בהיסטריה) כי פתאום הוא מרגיש שהוא שומע חזק מידי באוזן (שבה הייתה לו דלקת ובעטיה לוקח אנטיביוטיקה עדיין), הוא אמר שהוא מרגיש שאנשים צועקים לידו..
    האם יתכן כי האוזן "נפתחה" וכי האנטיביוטיקה סייעה לניקוז/התייבשות הנוזלים?
    תודה רבה על תגובתכם
    גילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה בשמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה

    ד``ר יהושע דנינו
    16/10/2009

    שלום גילי,
    אחת האפשרויות היא שיתכן שהתעלה שבין האוזן והגרון נפתחה והנוזלים פחתו או נעלמו. אך יכולה להיות תופעה אחרת הנקראת תופעת "גיוס" שבה אוזן עם ליקוי שמיעה מהמקור של השבלול רגישה יותר לעליות של עוצמת הקול ולכן בנך מציין שצועקים לידו. לפי בדיקת השמיעה וטימפנומטריה ניתן לדעת איזו מהאפשרויות נכונה לגבי בנך.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שבועיים
    אירה
    15/10/2009

    שלום רב

    יש לי תחושה כי בני, בן שבועיים לא שומע.. אניי ודעת שבגיל זה קשה לבדוק שמיעה, אך אסביר מהיכן חששותיי: רפלקס מורו הקיים אצל תינוקות בני יומם קיים אצלו אך לא כתגובה למשהו שהוא שומע..
    אם דוחפים את העריסה שלו בחוזקה/נתקלים בה בטעות הוא אכן מפסק ידיים ומפגין את הרפלקס, אך שום רעש פתאומי/חזק לא גורם לו לרפלקס הזה.
    שוחחתי עם רופא הילדים והוא ביקש להגיע אליו רק בגיל חודש לבדיקה.
    במידה ואכן הוא לא שומע (לא מגיב לשום צלילים, חלשים וחזקים כאחד..) מה יכולה להיות הבעיה ומה הסיכוים שניתן לטפל בה?

    תודה מראש

    אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן שבועיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמיעה אצל תינוק בן שבועיים

    ד``ר יהושע דנינו
    16/10/2009

    שלום אירה,
    ליקוי שמיעה בגיל הזה יכול להיות תורשתי או מזיהומים ויראליים שונים. לאור סיפורך אני ממליץ לך לפנות למומחה א.א.ג על מנת שיפנה אותך לבדיקה אודיולוגית מתאימה.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים
    לילך
    15/10/2009

    במהלך החורף שעבר בני (שהיה בן שנה וחצי) סבל מאוד מדלקות אוזניים חוזרות והיה מנוזל הרבה. רופאת הילדים המליצה לנו להתחיל טיפול מונע לדלקות אוזניים.
    כלומר, לקחת כל יום אנטיביוטיקה על בסיס יומי במינון נמוך (7 מ"ל מוקסיפן).
    הטיפול נמשך לפחות 5 חודשים בסופו של דבר. לאט לאט הפסקנו לו את זה בהדרגה.
    האם זה אומר שהוא פיתח עמידות לאנטיביוטיקה? מה הדעות על טיפול מסוג זה בכלל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקות אוזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים

    ד``ר יהושע דנינו
    16/10/2009

    שלום לילך,
    טיפול מונע אנטיביוטי הוא אחת הדרכים למניעת דלקות אוזניים חוזרות, דרך נוספת היא כירורגית ובה מבצעים ניתוח כפתורים ובמידת הצורך הסרת השקד השלישי, שהוא אחד הגורמים התורמים לדלקות אוזניים חוזרות.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקות נשימה
    שרית
    14/10/2009

    שלום רב ,
    בניי התאומים אומרי ושליו בני שנתיים ותשעה חודשיים (נולדו בשבוע 34) .
    סובלים מנחירות והפסקות נשימה , א.א.ג. הפנה אותי לבדיקת שמיעה , ומכון שינה
    ע"פ תוצאות הבדיקה של אומרי א.א.ג המליץ לנתח רק את אדנואידים .
    לגבי שליו היו לו 57 הפסקות נשימה בערך 10 לשעה , בבדיקת שמיעה יש ירידה בשמיעה .
    (אני כאמא לא התרשמתי מהבדיקה שביצעו להם על מנת לאמת את תוצאות הבדיקה,
    אני מבצעת להם בדיקה חוזרת במכון שמיעה אחר).
    א.א.ג. המליץ לי לנתח את שליו גם אדנואידים וגם שקדים ,
    דעתי היא כתוצאה מהנשימה דרך הפה השקדים נהיו מוגדלים .
    חשוב לציין שלא היו לו דלקות גרון .


    במידה ואני יחליט לנתח רק אדנואידים מה שיתן לילד לנשום מהאף ולא מהפה
    לא יגרום לשקדים "לנוח" ולחזור לגודל נורמלי?

    אשמח לקבל את דעתך,

    שרית


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפסקות נשימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקות נשימה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    16/10/2009

    שרית שלום רב.
    נתחיל עם שליו,- מדד הפסקות הנשימה אצלו, מחייב ניתוח לכריתת השקדים, (והשקד השלישי), והמחשבה שהנשימה דרך הפה גורמת להגדלת השקדים, הינה מוטעית. הוצאת השקד השלישי בלבד לא תפתור את בעיית הפסקות הנשימה, וחוששני שיהיה צורך בהרדמה וניתוח חוזרים, וחבל!!!
    כי השקדים לא ישובו "לגודלם הנורמלי".
    לגבי אומרי, - אין כל התייחסות לתוצאות מעבדת השינה, ומכאן, וגם לפי החלטת הרופא, אני למד, שאין בעיה חמורה של הפסקות נשימה בשינה. אם אכן כך הדבר ההחלטה על ניתוח השקד השלישי בלבד, נכונה, ומוצדקת.
    בדיקת השמיעה: אם יש לך חשש או רושם שתוצאות בדיקות השמיעה אינן נכונות, כדאי לבקש לבצע בדיקת BERA, (פוטנציאלים שמיעתיים), זוהי בדיקה אוביקטיבית, שאינה דורשת כל שיתוף פעולה מצד הנבדק.
    סליחה על האיחור במענה לשאלתך, ואיחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אף סתום לבת חודשיים
    אדווה
    13/10/2009

    שלום רב,
    אני ממש אובדת עצות, לבתי בת החודשיים יש אף סתום שמאד מקשה עליה את הנשימה: היא מחרחרת, נושמת בכבדות , בוכה כי זה מציק לה..נחנקת באוכל..

    ניסנו הכל: מי מלח, סטרימר, אנאלציה, בצל ליד המיטה, אדים חמים וכלום לא עוזר...
    רופא הילדים הסביר שמדובר ברירית האף שבצירוף לאף הקטן מקשה עליה את הנשימה.

    כולנו סובלים ובעיקר הקטנה האם תוכלי לייעץ מה עוד ניתן לעשות? או לספר מנסיונן של אמהות אחרות מתי זה אמור לעבור?

    תודה,
    אדווה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אף סתום לבת חודשיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אף סתום לבת חושדיים

    ד``ר יהושע דנינו
    13/10/2009

    שלום אדווה,
    ניתן להשתשמש בספרי אוטריוין לתינוקות לתקופה קצרה של 5-6 ימים, למרות שהספרי מומלץ לטיפול החל מגיל שנתיים, במקרים מסויימים כמו של ביתך ניתן לעשות בו שימוש.
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אף סתום

    אדווה
    14/10/2009

    תודה דוקטור.

    האם יש סכנות בשימוש באוטריוון בגיל הזה.

    במידה ואחליט לא להשתמש בתרופה האם אני מסכנת את בתי?


    תודה על התייחסותך,
    אדווה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אף סתום

    אדווה
    14/10/2009

    תודה דוקטור.

    האם יש סכנות בשימוש באוטריוון בגיל הזה.

    במידה ואחליט לא להשתמש בתרופה האם אני מסכנת את בתי?


    תודה על התייחסותך,
    אדווה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אף סתום

    אדווה
    14/10/2009

    תודה דוקטור.

    האם יש סכנות בשימוש באוטריוון בגיל הזה.

    במידה ואחליט לא להשתמש בתרופה האם אני מסכנת את בתי?


    תודה על התייחסותך,
    אדווה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין כמו שיטות סבתא...

    שרית
    14/10/2009

    תנסי מים עם מלח , או לחילופין STREMAR

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נתקלתם בלידת תינוק ללא שקדים?
    צציפי צרפתי
    12/10/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לידת תינוק ללא שקדים

    ד``ר יהושע דנינו
    13/10/2009

    שלום ציפי,
    השקדים אצל תינוק לעיתים מינימליים ובקושי נראים וכך לעיתים בהסתכלות בחלל הפה לא נראה שיש שקדים. אין זה אומר שאינם קיימים. עד גיל חצי שנה בדרך כלל השקדים לא משתתפים בדלקות הגרון.
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום