מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידה בשמיעה אצל ילד בן 5שרון08/07/2009
שלום רב לרופאים הנכבדים
בטיפולי נמצא ילד בן חמש שנים אשר בגיל שנתיים וחצי עקב רושם של התפתחות איטית בדיבור ותקשורת נבדק ע"י אא"ג שהתרשם מנוזלים באוזניים. בבדיקת שמיעה לא שיתף פעולה, אבל בבדיקה שנערכה כשנה מאוחר יותר הודגמה ירידה בשמיעה של עד 50 דציבל, ולכן הותחל טיפול בלורסטין עם רושם של שיפור בתקשורת.
בבדיקת שמיעה שנערכה כחודשיים לאחר מכן נצפתה ירידה דו"צ מעורבת - מרכיב הולכתי ב 250-1000 קל בשמאל ובינוני בימין, תחושתי עצבי ב- 2000-4000 משמאל (עד 40 דציבל), ומעורב ב- 2000-40000 מימין עד דרגה חמורה (80 דציבל). SRT היה 50/55 מימין, 25/30 משמאל
נבדק ע"י אא"ג כעבור שלושה חודשים בשאלה של ניתוח כפתורים, אך היות שלא נראו נוזלים באוזניים ובדיקת שמיעה באותו זמן היתה תקינה - הרופא המליץ לא לטפל.
מאז עליות וירידות לסירוגין בשמיעה, כאשר הרושם הוא שיש תנודות בתדירות גבוהה יחסית - לעיתים הבדל משמעותי בשמיעה משבוע לשבוע.
בבדיקת אא"ג לאחרונה SOM דו"צ. שקדים גדולים מאד.
האם לדעתכם היה מומלץ להמשיך טיפול באנטיהיסטמינים או לנתח? ואם לנתח - האם רק כפתורים או גם כריתת אדנואידים/שקדים. האם יש טעם לעשות צילום צוואר צדדי על מנת להערית גודל אדנואידים? האם כדאי לשלוח אותו ל- BERA לסף שמיעה?
תודה,
שרון (רופאת ילדים)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון טעות
שרון08/07/2009צילום נזופרינקס ולא צילום צוואר, כמובן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליקוי שמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי08/07/2009שרון (או ד"ר שרון) שלום רב.
כבר בגיל שנתיים וחצי, וגם לפני כן, היה לדעתי צורך בבדיקת BERA, לבדיקת סוג ליקוי השמיעה, ולהחלטה על הטיפול היעיל. מאחר ואת הנעשה אין להשיב, אתייחס בתשובתי לשאלותייך לאור מצב בדיקות השמיעה המפורטות במכתבך.
ליקוי השמיעה המעורב עם מרכיב הולכתי קל-בינוני, כאשר סף השמיעה נע מליקוי בינוני לליקוי חמור, (דרך-אגב, חסר לי בבדיקת השמיעה המפורטת, מצב הטימפנומטריה).הוא בעל חשיבות ראשונה במעלה בהחלטה הטיפולית, האם לבצע ניתוח (נפרט אח"כ), או האם להרכיב מכשירי שמיעה. כן בגיל זה וכמו שכתבתי גם קודם לכך, היה צורך בשיקום השמיעה של הילד, לפחות זמנית, ע"י מכשירי שמיעה.
לגבי הניתוח: אם הפער ההולכתי מצדיק זאת, כדאי לשפר ולהפחית את המרכיב ההולכתי בשמיעה, את השקד השלישי אפשר יהיה לבדוק ידנית תוך הניתוח, או אם אין מורא מהקרנה, להפנות לצילום נזופרינקס, ואולי לכרות אותו.
הטיפול האנטיהיסטמיני אינו משפיע על הנוזלים באוזניים, וכך גם שקדים פלטינים מוגדלים.
לאור כל האמור, אני ממליץ על בדיקת BERA-סף שמיעה כולל BONE. ומכאן להמשיך על פי תוצאות בדיקה זו.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך על התשובה המפורטת!
שרון13/07/2009עזרת לי מאד, ובעיקר לילד ולמשפחתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות חוזרות ונשנות מאוזן ימיןשרון06/07/2009
מזה כחצי שנה, לבתי בת שנה ו- 3 חודשיים יש הפרשות מוגלתיות מאוזן ימין (רק כאשר היא מקוררת), לאחר בדיקה אצל רופא א.א.ג מומחה, נמסר לנו כי "הגוף מחפש מקורות להוצאת נוזלים" ולכן יש לנקות עם מי חמצן ולטפטף אנטיביוטיקה למניעת זיהום.
אני מפחדת שהדבר יפגע לה בשמיעה ומחפשת דיעה נוספת
מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי06/07/2009שרון שלום רב.
מאחר ועל פי התרשמותך הדלקות מופיעות אצל בתך בשעת התקררות, אמליץ תחילה לתת מענה תרופתי לתופעה שמביאה למצב זה.
הגודש הנוצר (בעת התקררות) באיזור הניקוז של נוזלי האוזן התיכונה, בתוספת של הגדלה של השקד השלישי, הם "המסייעים" לדלקות, וניתן לפתור את הדלקות בעזרת הסרת אותם גורמים מתשובתי ברור שאני מעדיף את הטיפול המניעתי (גם אם מדובר בניתוח), על-פני הטיפול המקומי במי חמצן וטיפות אנטיביוטיות. כי לטווח הקרוב והרחוק זה יקל על הבת ועל שמיעתה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזניים חוזרותימית04/07/2009
בוקר נפלא!!!!
ביתי בת 11 חודשים סובלת המון מדלקות אוזניים
לעיתים עם חום גבוה ולעיתים לא.
במשך 5 חודשים היו לה יותר מ 7 דלקות אוזניים.
זה מופיעה בעיקר לפני בקיעת שן.
כלום לא עוזר לה ואני והיא ללא שינה כבר למעלה מחודשיים.
לעיתים אני נותנת לה אקמולי שעוזר אבל לא להרבה זמן.
השאלה שלי היא האם בגיל כזה יש מה לעשות.
והאם רצוי לקחת אותה לבדיקת א.א.ג?
אשמח לתשובה.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי04/07/2009ימית שלום רב, וערה נפלא.
לשאלתך הישירה, בסיפא של מכתבך, התשובה היא כן, יש מה לעשות, ומאוד חבל ותמוהה, שעד היום לא ביקרתם בתך, ואת, אצל מומחה א.א.גרון ?!
הדרכים לטיפול בדלקת חוזרת הוא תחילה תרופתי (ולא אפרט), אח"כ, מונע, ורק לבסוף, אם אין מענה של האוזניים לטיפולים, טיפול כירורגי.
מתוך תקווה שרופא מקצועי יוכל לתת מענה תרופתי, אני ממליץ בחום לפנות אליו/ה.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פפילומה בפהשון02/07/2009
בתי בת 11 חודש ואובחן אצלה וירוס פפילומה בפה ויזואלי ניתן לראות כעין גוש שיוצא מצד הפה ליד החניכיים לפני כחודשיים ביצענו ניתוח לסרתו בבי"ח תל השומר בהרדמה מקומית מה שהתברר כחוויה נוראה גם לנו וגם לילדה היינו צריכים לחזיק אותה בכוח על המיטה בזמן שהרופא חותך את הפפילומה תוך כדי שהיא צווחת ומתפתלת מכאבים. לאחר כחודש חזר אותו גוש בחלל הפה רק שהפעם הוא הרבה יותר גדול ובולט. חזרנו לתה"ש ושם אמרנו לנו שהפעם חייבים להוריד את זה בהרדמה כללית אחרי הטראומה הקודמת ויש פה הרבה בירוקרטיה כי אנחנו נופלים בין אא"ג לפה ולסת וצריכים חדר ניתוח מיוחד ובגלל שהיא תינוקת בת 11 חודש התהליך מורכב. המצב הוא שחייבים להוריד את זה ומטרטרים אותנו כבר חודש בלי תשובות. מקווה שהבנתם את המצב. נשמח להנחיות מה לעשות ואיך אפשר לטפל בזה כמה שיותר מהר. תודה מראש וסליחה על המכתב הארוך שון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פפילומה
ד``ר יצחק ענתבי02/07/2009שון שלום רב.
בהתייחס לעובדה שאכן מדובר בפפילומה, מלכתחילה היה כדאי להמתין לגיל שנה, (אפילו מעבר לכך), לכרות בצורה כירורגית מכובדת ובהרדמה כללית. (ראוי לציין שהרדמה מעבר לגיל שנה, מסובכת פחות). מאחר והמימצא חזר על עצמו, (וביתר שאת), לא תהיה ברירה אלא לכרות מחדש, והפעם בהרדמה כללית.
חשוב לציין שאין דחיפות בכריתת הפפילומה, כל עוד היא אינה מפריעה באכילה. ובהגיע הבת לגיל שמעבר לשנה ניתן כמעט ללא חשש, לכרות כירורגית בצורה יסודית, כדי למנוע הישנות
לא אכנס למערך הבירוקראטי של כל קופה, או בי"ח, ובטוחני שגם רופאי א.א.גרון, כמו רופאי פה ולסת, יוכלו להסיר את הנגע, ללא סיבוכים.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריור לילד בן 4שוש01/07/2009
בני בן 4 מגיל קטן לא פסק לרייר מהפה דבר שגורם לתסכול רב.
הובחן בעבר שקד שלישי לא הומלץ לנתח ,בנוסף אסמתי מטופל בבודיקורד טיפול מונע.
רציתי לדעת מה יעזור לבני להפסיק את הריור האם יש טיפול תרופתי
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור
ד``ר יצחק ענתבי01/07/2009שוש שלום רב.
הריור מהפה הוא תופעה די שכיחה בילדים, וזאת לרוב כתוצאה של הפרעה (או "עצלנות") בבליעה. לרוב אין צורך בטיפול לשיפור, והמצב מישתפר מעצמו.
אין כל טיפול תרופתי לשיפור הההפרעה בבליעה, וטיפולים כירורגיים לכך אינם שכיחים.
במקרים בהם התופעה אינה חולפת, יש מענה ע"י קלינאי/ת תיקשורת ומטרת הטיפול הקניית הרגלים נכונים, ושיפור הבליעה. הגיל בו ניתן להתחיל בטיפול אינו קבוע, והוא תלוי ביכולת הילד לבצע את התרגילים המוכתבים ע"י קלינאי/ת התקשורת.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות דטאמיציןשירה30/06/2009
שלום רב.בשבוע שעבר ביתי בת הארבע עברה ניתוח להוצאת כפתורים. מ"ס ימים אחרי הניתוח חומה עלה והחלו הפרשות בשתי האזניים. לאחר שניבדקה ע"י המנתח ניתנה הוראה להתחיל במתן טיפות דטאמיצין שתי טיפות לכל אוזן פעמיים ביום למשך 12 יום.
שאלתי היא"
1.האם הטיפות בטוחות לאזניים?
2.האם משך הטיפול- 12 יום אינו ארוך מידי?
3.מה הסכנה בטיפות המכילות נאומיצין לאזניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות דטאמיצין
ד``ר יהושע דנינו30/06/2009שלום שירה,
טיפות אלה מקובלות כטיפות אוזניים ולכן הטיפול בהן הוא הטיפול שמקובל לתת.
משך הטיפול משתנה ותלוי במחלה והוא יכול להיות כשבוע או יותר.
נאומיצין יכול לגרום לליקוי שמיעה במידה והוא חודר לאוזן הפנימית. הטיפות ניתנות בכמויות מזעריות ואינן חודרות בדרך כלל לאוזן הפנימית.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת שמיעה מעורבתאילה30/06/2009
ביתי בת 3.5 עברה בדיקת שמיעה בה נמצאה ירידה מעורבת בשמיעה תוצאות השמיעה באוזן ובעצב היו דומות מאד 35-40db במבחני דיבור.
בבדיקה אצל רופא א.א.ג נמצאו נוזלים באחת האוזניים, היא קיבלה תרופה לייבוש הנוזלים.
בבדיקת השמיעה החוזרת חל שיפור קל מאד אך תוצאות היו דומות ירידה מעורבת 30db במבחני דיבור.
בבדיקת טימפנומטריה חוזרת אוזן אחת היתה נורמלית והשניה בסדר.
הרופא אינו מאמין בבדיקת השמיעה הוא טוען שהיא בדיקה התנהגותית שאינה מהימנה בגלאים אלו, אני ממש מעדיפה שלא לבצע בדיקת BERA בשל הצורך בהרדמה.
כדאי שאציין שהילדה לרב שומעת גם ממרחק של 2 מטרים וגם כשהיא עם הגב, אך לא תמיד.
האם ניתן על סמך שתי בדיקות השמיעה לנסות להתחיל בשיקום שמיעתי מבלי לעבור בדיקת BERA?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליקוי שמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי30/06/2009אילה שלום רב.
ממכתבך אני מבין שליקוי השמיעה הינו מסוג עצבי (גם אם יש מעט נוזל באוזן אחת), על כן לא נוכל לדבר על ליקוי שמיעה מעורב, אלא ליקוי חושי-עצבי, עם מרכיב קל הולכתי.
צודק רופא א.א.גרון המטפל בבתך, ויש חובה לבצע בדיקת BERA, בה אפשר יהיה להגיע לסף מדוייק יותר של השמיעה גם מהבחינה העצבית וגם ההולכתית. הבדיקה אינה מצריכה הרדמה כללית, אלא טישטוש בחומר הניתן דרך הפה, וגם בחומר הניתן אין תופעות לוואי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לשון קשורה - בעיות דיבורhanna29/06/2009
אצל בני בן השנתיים ושמונה חודשים הופיעו בעיות בדיבור והופננו לטיפול אצל קלינאית תקשורת.
קלינאית התקשורת הבחינה בלשון קשורה ולדעתה ללא טיפול בנושא לא נוכל לשפר את בעית הדיבור.
שאלתי היא מה הפרוצדורה לטיפול בילד בן שנתיים ושמונה חודשים
האם זה מבוצע באלחוש? בהרדמה מקומית או כללית ?
מה הסיכונים הכרוכים בכך ותוך כמה זמן יחלים
האם לעשות זאת דרך רופא הקופה (מכבי ) או שיש מקום לפנות באופו פרטי למומחה בתחום
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון קשורה - בעיות דיבור
ד``ר יהושע דנינו29/06/2009שלום חנה,
לשון קשורה מפריעה לתנועת הלשון בעיקר להרמת הלשון כלפי מעלה. האות אותה קשה להגות היא בעיקר -ל-.
את הניתוח מבצעים בטשטוש למשך זמן קצר. הסיכון העיקרי הוא דימום וסיבוכי הרדמה, סיכונים הקיימים בכל פרוצדורה ניתוחית. מומלץ לבצע את הפעולה אצל מומחה א.א.ג.
ההחלמה היא לאחר יום.
בהצלחה וכל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נשימה דרך הפה היא בעייתית ??רועי28/06/2009
שלום רב שמי רועי והניי בן 25 ,רוב שנות חיי אני נושם בחלק ניכר מאוד מהפה ולא מהאף , רציני לדעת אם זה בעייתי ? ואם כן אז לאיזה בעיות זה גורם ??
וכן אני סובל מדלקות חוזרות ונישנות של החניכיים , האם זה קשור לזה ?
ולמיקרה שזה בעיה מה עושים אם זה ?, כי אני דיי מנסה לנשום דרך האף כשאני ניזכר בזה , אך באופן רגיל אני לא נוהג כך , משום שאני דיי רגיל לנשימה מהפה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בנשימה דרך האף.
ד``ר יצחק ענתבי28/06/2009רועי שלום רב,
מאחר ופורום זה עוסק בבעיות א.א.גרון ילדים, ואתה אינך כזה, אסתפק ואומר לך, שדרך הנשימה שלך אינה פיזיולוגית, ויכולה לגרום להפרעות בלוע, בפה ובריאות.
ניתן בהחלט לטפל בבעיה, אלא שעליך לפנות לרופא א.א.גרון, או לפורום א.א.גרון (לא ילדים).
תודה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקד שלישי וקונחיות מוגדלות
אופרת31/07/2009אני בת חמש עשרה וחצי ואני סובלת מבעית נשימה.
הייתי אצל רופא א.א.ג והוא אמר לי שיש לי קונחיות מוגדלות ושקד שלישי ועליי לחכות ולראות אם זה יעלם לבד עוד שנה שנתיים לבוא לבדיקה.
הקונחיות נמצאות כל פעם בצד אחר והם חוסמות לי את כניסת האויר דרך האף וזה מאוד מציק.
אני מרגישה יובש בגרון שלא עובר שאני שותה מים .
אני התחלתי להישתמש באוטריוין אבל אז ישר הרגשתי תיובש בבפה
עליי לחכות שנתיים ולסבול ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשימה דרך האף.
ד``ר יצחק ענתבי31/07/2009אופרת שלום רב.
קשה לי לשפוט על-פי מכתבך מה גודלו של השקד השלישי, והאם יש לו חלק קטן או גדול, בהפרעה בנשימה דרך האף. אני מניח שחלקו של השקד השלישי הוא העיקרי, כי ההפרעה של הכונכות אינה משמעותית כל כך, ביגלל שההפרעה המחזורית ( "כל פעם בצד אחר"), הינה בחלקה, הפרעה ביגלל מחזוריות פיזיולוגית.
לאור הנאמר, אני כן ממליץ לכרות את השקד השלישי, כי: 1, בגיל זה הוא לא אמור להיות, והוא מפריע, 2, אין כל סיכוי שיעלם מעצמו!!! את הכונכות, (שוב על פי סיפורך), אין צורך, בשלב זה לכרות.
אין כל סיבה להמשיך לסבול ולהמתין לעוד שנתיים!
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת פוליפאביטל25/06/2009
שלום רב,
בתי בת 3 שנים ו-10 חודשים. בעלת שקדים מוגדלים אך ללא נחירות או סימפטומים אחרים.
בדיקת שמיעה שנעשתה יצאה תקינה ובטווח הנורמה.
רופאת א.א.ג המליצה להסיר פוליפ. לבתי יש נזלת לעיתים תכופות וכן דיבור מאנפף.
יחד עם זאת לא נעשה צילום.
רופא א.א.ג נוסף שעימו התייעצנו אמר שאי-הסרה של פוליפ עלול לגרום לעיוות קל בפנים בדמות שפה עליונה מורמת.
כמו כן בתי רזה מאוד (באחוזון 5) ואותו רופא אמר כי ייתכן קשר לעניין זה (אם כי נולדה תינוקת קטנה ולאורך השנים נשארה תמיד באיזור אחוזון 5-15 וכן אביה כילד היה אף הוא רזה מאוד).
אני חוששת מניתוחים מיותרים
אינני מזהה כיום פגיעה באיכות חייה או בבריאותה (למעט כאמור נזלת ודיבור מאנפף) אך אנו חוששים מאותו עיוות בפנים.
שאלותיי הן
האם יש לבקש מהרופאה צילום לפני קבלת ההחלטה בדבר הניתוח?
האם יש יותר מדרך אחת להסיר פוליפ באף (סכין/לייזר) ואם כן מהי הדרך המומלצת?
האם יש לך המלצות נוספות בעניין זה?
תודה רבה
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי
ד``ר יצחק ענתבי25/06/2009הנזלות והדיבור האפי, מחייבים בדיקה של מומחה א.א.גרון, ובדיקות עזר, כמו צילום, ו/או אנדוסקופיה של האף ולוע האף.
גם האיחור בגדילה יכול לנבוע מהפרעה נשימתית, שאינה מאפשרת להכניס לפה אוכל המחייב לעיסה, כי אין לילדה יכולת לנשום בשעה שיש בפה אוכל.
ביגלל 3 ההפרעות: נזלות, אינפוף, ואיחור בגדילה, מומלץ כן לכרות את השקד השלישי (פוליפ)
והשארתו אכן יכולה לגרום להיתרוממות החיך הקשה, (ולא השפה).
השיטה הניתוחית המקובלת היא אחת ואין אחרת, והיא כריתה ע"י גירוד ו/או באדנוטום, (מכשיר החותך את האדנואיד (פוליפ).
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסרת פוליפ
אביטל27/06/2009תודה רבה
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לעשות גם ניתוח אדנואידיםעודד25/06/2009
בננו בן 4 צריך לעבור ניתוח כפתורים בגלל נוזלים באוזניים וירדה בשמיעה (45 ו-25) אחרי חודשיים מאז הדלקת והאנטיביוטיקה שקיבל ובגלל שכל פעם שנבדק אצל הרופא היה לו נוזלים (10 פעמים) או דלקות (3-4 פעמים) וגם בגלל שיש שקיעה קלה של עור התוף וחשד לציסטה. לילד יש נזלת תמידית שלעיתים היא ירוקה. הרופא רוצה לנתח לו גם את האדנואידים למרות שבצילום רשום: היפרטרופיה קלה של אדנואידים. ללא היצרות קנה נשימה. הילד לא נוחר, ישן בפה סגור. בלילה כשהוא ישן אפשר לשמוע את הנשימות שלו רק כשנמצאים בחדר. הרופא ראה שבגרון יש לילד לבן\נזלת והוא חושב שהסרת האדנואידים תעזור לאוורור ושהנזלת והנוזלים\דלקות לא יחזרו. האם לאור האמור צריך לנתח\להסיר גם את האדנואידים או אפשר להסתפק בניתוח הכפתורים בלבד שנחשב פשוט יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אדנואידים.
ד``ר יצחק ענתבי25/06/2009עודד שלום רב.
ילד הסובל מליקוי שמיעה ושאר תופעות בעקבות נוזלים באוזניים, כדאי שיבצע ניתוח משולב, של כפתורים וכריתת שקד שלישי, גם אם בצילום אין עדות להגדלה שלו.
כבר ניכתב בעבר, שעבודות השוואתיות בקבוצות ילדים שונות העלו יתרון משמעותי בשיפור השמיעה והימשכות בשיפור, הניתוח המשולב, בהשוואה לניתוח הכפתורים בלבד. חשוב לזכור שלא גודל האדנואידים הוא החשוב (בהפרעה באוזניים), אלא מיקום האדנואידים.
מבחינת הילד ומבחינתכם ניתוח הצינוריות מקשה הרבה יותר ומגביל, בהשוואה לניתוח שקד שלישי.
אני ממליץ, לכן, לבצע את הניתוח המשולב, ושיהיה בהצלחה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטאטומהמירב24/06/2009
שלום רב, בני בן ה 7 סובל מירידה בשמיעה מעורבת(הולכתית ועצבית) הוא מרכיב מכשירי שמיעה, בנוסף יש לו חיך שסוע וסנטר לא מפותח כלל(כחלק מתסמונת).
שאלתי היא :בגיל 4 עבר ניתוח כפתורים שלא צלח ונשאר פתח בעור התוף, ומאז החלו לו הפרשות ודלקות חוזרות ונשנות.
כיום לאחר בדיקת רופא א.א.ג יש חשש לכולסטאטומה, ולפי הבנתי אם אכן ימצא שהוא סובל מזה יצטרך לעבור ניתוח.
קראתי אודות המחלה והניתוחים האפשריים אך אני מאוד מהססת כי הבנתי שאצל ילדים זה בדרך כלל חוזר, וגם פוגע בשמיעה שכבר ירודה מאוד אצל בני.
האם קיים טיפול אחר מלבד ניתוח?
האם החיך השסוע לא גורם למעבר חיידקים לאזור האוזן?
והאם הנקב בעור התוף הוא מה שגרם לצמיחה של עור וציסטה באוזן ?
אודה על תשובותיך,
אמא מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטאטומה
ד``ר יצחק ענתבי24/06/2009מורן שלום רב.
הכולסטאטומה הינה ריקמת קרן דלקתית כרונית, ולאורך זמן עלולה לגרום להרס גרמי הכולל את עצמות השמע. האבחנה מבוצעת בבדיקה אוטוסקופית, ובעיקר בהדמיה (CT). ולכן מומלץ בראש וראשונה, להגיע לאבחנה. לא במעט מהמקרים האבחנה מקבלת ביסוס בניתוח עצמו.
החיך השסוע אכן יכול להוות זרז לזיהומים באוזן, וכך גם הנקב.
באם אכן מדובר בכולסטאטומה, אין ברירה טיפולית, אלא ניתוח. ההישנות של הדלקת תיתכן, ולכן נהוג לבצע ניתוח חוזר ( second look), בטווח זמן של 6-9 ח' מהניתוח הראשון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים נולד עם לרינגומלציהד``ר יהושע דנינו23/06/2009
שלום רב.
בני כיום בן שנתיים נולד עם לרינגומלציה שאובחנה בברוכונסקופיה שעבר בגיל שמונה חודשים עקב חירחורים, ובנוסף אובחנו גם אנדנאוידים מוגדלים.
בנוסף סבל המון מבעיות קוצר נשימה וטופל למעלה משנה בטיפול מונע של סינגולר ופליקסוטייד פעמיים ביום{בוקר וערב}.
לאחר הטבה משמעותית. בחודש האחרון ירדנו בכמות התרופות והיום הוא לא מקבל שום טיפול תודה לאל.
לגבי האנדנואידים הם במעקב, לפני שנה בערך עשינו צילום צדדי והכל היה בסדר ואין נחירות בלילה.
שמעתי כמה פעמים{לא משמעותיות} את הילד מחרחר לאחר הפסקת הטיפול המונע.
שאלתי היא כזאת האם יכול להיות שבזמן הטיפול המונע המשאפים שבני קיבל גרמו לכך שלא אשמע חירחורים{אולי בגלל הרחבת הסימפונות}?
או שאני סתם מודאגת ואולי זה קצת נזלת סמויה שגורמת לחירחור להישמע......{בני לא מצונן}.
וזאת מכיוון שלפי מיטב ידעתי החירחורים אמורים לחלוף עד גיל שנה{ובני כבר בן שנתיים}.
אודה לתשובה
מורן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרינגומלציה
ד``ר יצחק ענתבי24/06/2009מורן שלום רב.
במרבית המקרים הלרינגומלציה חולפת עם ההתפתחות והגדילה, (גם מעבר לגיל בנך), וסביר להניח שהחירחורים לסרוגין המופיעים אצל בנך מקורם במחלת המקור. מובן מאליו שיש לשלול מקור בעיה בשקד השלישי, על-אף שאם הבעיה היא מהשקד השלישי, התופעות יותר ממושכות. אני ממליץ לבצע בכל-זאת צילום חוזר של השקד השלישי.
לאור העובדה שמרבית הזמן נשימת הילד שקטה, אין מקום לדאגה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה.
מורן24/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף!!!אורית22/06/2009
שלום רב
לפני כמה ימים הסתכלתי בפיו של בני בן השנתיים וחצי ולתדהמתי גילית שהקצה התחתון של הענבל מחובר לו לשקד או לחך ויצר מעיין עיגול בפה וכך גם חוסם את מעבר האוויר.
ברצוני לדעת עד כמה חמורה הבעיה? מהן דרכי הטיפול? מה ההשלכות לבעיה זו?
תודה על תשובתך
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ענבל.
ד``ר יצחק ענתבי23/06/2009אורית שלום רב.
אין לילדך כל בעיה ולבטח לא דחופה.
נדיר שהעינבל "נידבק" לשקד, ויוצר קשר ריקמתי בין השניים. סביר שהנטיה של העינבל לכיוון השקד, וההשקה שלו עם השקד יצרה את התחושה של קשר או חיבור ביניהם. גם אם נוצר חיבור כזה, הניתוק הו פשוט מאוד. לידיעתך המצב לא גורם להפרעה נשימתית ולבטח לא ל"חסימה של מעבר האוויר".
ממליץ להגיע לבדיקת מומחה א.א.גרון, תחילה לבדיקה, ואם יהיה גם צורך, לטיפול.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אורית23/06/2009תודה רבה על תשובתך המהירה והמעמיקה
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניצוח אדנואיד ושקדיםמשה21/06/2009
שלום
בני בן 4 , בחורף האחרון סבל פעמיים מדלקת גרון ומאז החלה הדרדרות לכיוון של נשימה כבדה ונחירות בלילות ובחודש האחרון מתקשה גם לנשום במהלך היום. אציין שוב כי עד החורף האחרון לא היו תופעות מסוג זה.
ביקור אצל רופא אף אוזן וגרון העלה צורך מיידי בניתוח שקדים ואדנואיד. שקדים מוגדלים חוסמים נושקים
תשובת הצילום: " התעבות של הרקמות הרכות בדופן האחורי של חלל הנזופרינקס מתאימה בראש ובראשונה להגדלה של הרקמה האדנואידית".
בדיקת שמיעה העלתה ממצא של ליקוי שמיעה הולכתי באוזן ימין, בגדר הנורמה בשמאל.
בחודש האחרון ממש מתאמץ בשנתו, מתקשה להתעורר בבוקר, עייף במהלך היום אינו חיוני.
שאלתי: מה ההסתברות שמצבו זה הוא זמני ויחלוף ללא צורך בניתוח? האם יש טעם לחכות ולראות כיצד המצב יתפתח או שמא לנתח מיידית?
אודה לתשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח עכשיו.
ד``ר יצחק ענתבי22/06/2009משה שלום רב.
תיאור מצב הילד והסבל שלו בתקופה האחרונה, על אף חששותיך, מחייבות ניתוח ! איני מוציא מהחשוב, כמובן, אפשרות שיפור במצב, אלא שהוא לא יוכל להיות קיצוני ולסיים לחלוטין את הסבל. מאידך, מי מבטיח שהמצב לא יוחמר ? (הסיכוי להחמרה גדול מהסיכוי לשיפור).
לסיכום המלצתי היא לנתח, ושיהיה בהצלחה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
