מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הוצאת כפתוריםמורן18/05/2009
בני עבר לפני כשנה וחצי נתוח להסרת שקד שלישי והכנסת כפתורים. כיום יש המלצת רופא להסירם עקב נשלעור שנוצר סביבם. יש המלצה על נתוח שבו מכניסים במקום הכפתור שומן שנלקח מאחורי תנוך האוזן על מנת לסגור את המקום. האם זוהי פרוצדורה טובה יותר מהנתוח הרגיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפתור ונקב.
ד``ר יצחק ענתבי19/05/2009מורן שלום רב.
אחד מהסיבוכים בניתוח כפתורים הוא נקב, מנסיוני כפתור יכול לגרום לעיבוי שוליים בנקב, ואז עם הוצאתו, ישאר נקב, עם הוצאת הכפתור "מרככים" את השוליים, וכך עוזרים לעור התוף לסגור עצמונית את הנקב. הנחת השומן, (פעולה שאין לי ניסיון בה), נועדה ככל הניראה, לגרום לתאים המתחדשים, להיות "מובלים", ובכך להגדיל את סיכוי הסגירה של הנקב.
הניתוח הרגיל של סגירת נקב, הוא שונה לחלוטין, מדובר בניתוח ארוך הרבה יותר, עם הפקה של טלאי המונח בצמידות לנקב, אך בעיקר מצריך לאחר הניתוח, שיתוף פעולה של הילד בהוצאת חומר המונח בתעלה.
עדיף לכן, לנסות את הסגירה בדרך הקלה, ורק אם לא יצליחהדבר, יהיה צורך לשקול את הניתוח הגדול יותר, ובגיל בוגר יותר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד מוגדלנטע18/05/2009
שלום רב. בני בן 5,ובביקור אצל רופא הילדים נאמר לנו כי יש לו שקד מוגדל. באותו מעמד,נלקח משטח גרון והתוצאה היתה חיובית(הימצאות חיידק). כיום מטופל במוקסיוויט 5 CC פעמיים ביום. הוא ציין ואמר שהוא אינו יודע אם נולד עם שקד מוגדל או שרכש אותו. שאלתי..מהו שקד מוגדל..האם מסוכן..מה ניתן לעשות..והאם ישנו קשר בין הימצאות החיידק לשקד המוגדל. אציין גם כי בני לעיתים נוחר בלילה ודיבורו נשמע מעט מצונן באופן רגיל (גם שאינו חולה). לתשובתכם אודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד / שקדים מוגדלים.
ד``ר יצחק ענתבי19/05/2009נטע שלום רב.
בדברך על שקד מוגדל חשבתי שכוונתך לשקד השלישי, אלא שרופא ילדים לא יכול לראות אותו, ולכן אני מניח שכוונתך להגדלה של השקדים (שניים).
שקדים מוגדלים אינם מחלה, ומישטח גרון חיובי אינו בהכרח דלקת, חייבים להיות סימנים נוספים לתהליך דלקתי (כאב, חום, תפליט).
השקדים בגיל בנך בד"כ גדולים (ביחס לחלל הלוע), והם, וכמוהם גם השקד השלישי, שניהם יחד, וכל אחד בניפרד, יכולים לגרום להפרעה בנשימה ולשינה רעשנית - נחירה.
את גודלו של השקד השלישי ניתן לבדוק ע"י צילום או במישוש באצבע, (פעולה לא סימפטית לילד).
כאמור לא מדובר באופן אוטומטי במחלה, ולכן אין כל סכנה בשקד/ים מוגדלים.
כך גם הימצאות של חיידק אינה בהכרח דלקת, וגם הימצאותו לא מהווה סכנה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נטע19/05/2009תודה מעומק ליבי. הרגעת אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם מהאףשרית18/05/2009
שלום רב,בני בן שנה וחמישה חודשים ובמהלך שינה בצהריים בגן ירד לו דם מהאף(כמות די גדולה)הם אומרים שהוא לא קיבל מכה .הוא ממש התעורר מזה.מה זה יכול להיות ומה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם מהאף.
ד``ר יצחק ענתבי19/05/2009שרית שלום רב.
אירוע חד פעמי של דמם באף אינו צריך להטרידך, מדובר, ככל הניראה, בדימום ממקום בו קיימת רשת של כלי דם שיטחית מאוד, ושינויים קיצוניים של מזג אויר, היצטננות, יובש באף, וחיטוט בו, יכולים לגרום לתופעה.
במידה והדבר יישנה, מומלץ לפנות לבדיקת האף ע"י מומחה א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לשון קשורהטל18/05/2009
שלום. איזה רופא (אא"ג, ילדים, שיניים) יכול לאבחן לשון קשורה אצל תינוק? איזה רופא מבצע התרת לשון קשורה והאם תוכלו לתאר את הפרוצדורה? במידה ומדובר ברופא אא"ג, האם יש לפנות למומחה לילדים? האם בתי חולים\תחנות טיפת חלב מבצעים את הבדיקה כשגרה לאחר הלידה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשון קשורה
ד``ר יצחק ענתבי18/05/2009נטלי שלום רב.
לשון קשורה, או עצר לשון קצר, מאובחן לרוב ע"י רופא א.א.גרון, או רופא הילדים.
שיחרור הלשון בגילאים הקטנים מבוצע במסגרת מירפאתית, ע"י רופא א.א.גרון, או כירורג פלסטי.
בילדים בוגרים מעט, הפרוצדורה מבוצעת בהרדמה כללית מאוד קצרה ושטחית.
בילדים בוגרים יותר ובמבוגרים, היא מבוצעת באילחוש מקומי.
כאמור הפעולה קצרה, מבוצע בה חיתוך החלק ה"עוצר" את הלשון.
ככל שידוע לי הבדיקה לא מבוצעת כשיגרה בבתי בחולים.
איולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנואיד וירידה בשמיעהאמא חוששת18/05/2009
שלום רב,
בני בן כמעט שנה (11.5 חודשים)
מהרגע שנולד הרגשתי שנשימתו כבדה ובאמת לפני כחודשיים עבר רנטגן ויש לו כרית אדנואיד מוגדלת אותה צריך לכרות.
רופא א.א.ג ביקש שנחכה כחודשיים ונעבור בדיקת שמיעה מכוון שבבדיקה נמצא שיש לו נוזלים באזניים במיוחד באוזן שמאל.
היום עשינו בדיקת שמיעה ובאוזן שמאל יש לו פגיעה בינונית חמורה ובימין בינונית( Lf הפניה לקול 50 והפניה לשירה 55 וRt הפניה לקול 30 והפניה לשירה 35).
האם לדעתך הדבר דורש ניתוח כפתורים בוודאות? או שאולי אם יכרת האדנואיד העניין יקל על תזוזת ואוורור הנוזלים באזנים?
חשוב לציין שהאמנם לא ישן שקט כי נוחר ויש לו הפסקות נשימה אך מעולם לא היתה לו דלקת אוזניים או כאבים.
האם ניתוח כפתורים "יחזיר" את השמיעה למצב טוב בוודאות? או שיש פגיעה בלתי ניתנת לריפוי?
האם ישנם סיבוכים לאחר ניתוח כפתורים?שמעתי שיש כאלו שהכפתורים זזים או נוצר סביבם מוגלה...
תודה רבה על תשומת הלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקד שלישי
ד``ר יצחק ענתבי18/05/2009לאמא החוששת שלום רב.
אנסה ביריעה קצרה זו לענות על כל שאלותיך, ולהפיג את החששות.
מצב השמיעה המצויין במכתבך אכן מחייב את "ניקוז" הנוזלים מהאוזניים. מחשבתו של הרופא בהמתנה לניתוח היא רפואית שהרי ניתוח המבוצע לאחר גיל שנה, הסיכוי לסיבוך בהרדמה פוחת. זה לא אומר שאין מצבים בהם חובת הניתוח מיתגברת על החשש מסיבוך.
בעבר נעשו עבודות מחקר והשוואת קבוצות, האחת, בניתוח משולב, וקבוצה שניה בניתוח שקד שלישי בלבד. ההצלחה בקבוצת הניתוח המשולב היתה טובה יותר האופן משמעותי, לעומת הקבוצה השניה, ועבודה זו עונה לשאלת ניתוח הבחירה.
בנושא הנחירות והפסקות הנשימה בשינה, יש צורך לבדוק אם אכן מדובר בהפסקות נשימה בשינה, ואם מדובר בהפסקות משמעותיות כלומר יותר מ7-8 הפסקות בשעה, יש צורך לשקול גם את כריתת השקדים.במידה והנחירה היא הבעיה וההפסקות בנשימה זניחות, ניתן להסתפק בכריתת השקד השלישי, ללא השקדים.
את שיקול הדעת עלסוג ניתוח שיש לבצע, נשאיר בידי מומחה א.א.גרון המטפל בבנך.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מיתרי קול בסיב אופטינועה18/05/2009
שלום ,
בני בן ה 5 מרבה לדבר בקול רם ואף בצעקות .
בדיקת שמיעה וטימפנומטריה שערכתי לו לא הראתה על בעיה בשמיעה ברמה כזו שמסבירה את הצעקות.
בביקור ראשון אצל רופא אף אוזן גרון הוא הפנה לבדיקה בסיב אופטי בבית החולים דנה לבדיקת מיתרי הקול
יש לי מספר שאלות ברשותכם :
1. כיצד מבצעים בדיקה פולשנית שכזו אצל ילד כל כך קטן?
2. האם זה מצריך הרדמה מלאה?
3. הצרידות אינה כרונית, וזוהי הפעם הראשונה שהרופא רואה את הילד, האם למהר ולעשות את הבדיקה ?
תודה מראש,
אמא מודאגת ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיבור בקול-רם
ד``ר יצחק ענתבי18/05/2009נועה שלום רב.
בהבדל מהקורה אצל מבוגרים, ילד המדבר בקול רם, אין הדבר מצביע על ליקוי שמיעה, ולפעמים אפילו להיפך. הסיבה לדיבור בעוצמה גבוהה באדם המבוגר, היא פגיעה עצבית בשמיעה (נדיר אצל ילדים). לרוב הגורם למצב בו ילד מדבר בקול רם , הוא התנהגותית
ממכתבך לא ברורה הסיבה לצורך בבדיקה של מיתרי הקול, שהרי הילד אינו צרוד באופן קבוע, והסבירות שהצרידות מופיעה בעיקבות דיבור בעוצמה.
יתכן שמטרת הרופא להפנות את הילד לטיפול בדיבור, ולצורך כך, יש לציין לקלינאי/ת התקשורת מה מצב המיתרים.
הבדיקה מבוצעת ע"י החדרת סיב דק מאוד דרך האף, ולפעמים מצריכה טישטוש,ולא הרדמה מלאה.
אין מקום לדאגה, ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להוצאת שקדיםגליה ט.17/05/2009
שלום רב, בן שלי בן 3 ו-5 חודשים חולה לפחות 5-7 פעמים בשנה בדלקת גרון עם סטרפטוקוק A (יש לציין שהוא לא נשאי לחיידק זה), האם פתרון לדלקות גרון חוזרות אלה הוא ניתוח להוצאת שקדים?
לאחרונה התגלה אצלו גם חשד לרגישות לפניצילינים, מהו הטיפול המועדף במקרה כזה?
בברכה,
גליה ט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח להוצאת שקדים
ד``ר יהושע דנינו17/05/2009שלום גליה,
הטיפול בדלקות שקדים חוזרות מתחלק לשמרני הכולל טיפול אנטיביוטי מונע לתקופה של מספר חודשים, וטיפול כירורגי הכולל הסרת השקדים, במידה והטיפול המונע אינו עוזר.
במקרה של רגישות לפנצילין ישנם מספר טיפולים אפשריים אותן ניתן לקבל אצל מומחה א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידות וקול ציפצופי לאחר ניתוחרונה17/05/2009
בתי בת השנתיים עשתה ניתוח שקדים שקד שלישי וכפתורים, הקול שלה נעשה צפצפני וצרוד מתי זה עובר?
האם יש סיבה לדאגה? היא בעבר הייתה נושמת בכבדות עדיין יש נשימה כבדה אם כי הרבה יותר טוב ,האם יש סיבה לדאגה?
תודה ממראש: שונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב לאחר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי17/05/2009שונית שלום רב.
בניתוח שעברה בתך, הורחב בצורה משמעותית נפח האוויר בלוע, וחל עקב כך שינוי בקולה. השינוי, עם הזמן, בד"כ חולף, אלא אם מדובר ביצירת מצב בו יש אי ספיקה של החיך. (גם אם כך יש אפשרות טיפולית).
נשימתה הכבדה, ככל הניראה ימים בודדים לאחר הניתוח, מקורה בבצקת הנוצרת באיזור הניתוח.
לאור כל אלה, אין מקום לדאגה,
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח כפתורים ושקד שלישירונה17/05/2009
שלום רב!
בני בן השנתיים ןחודש עשה שבוע שעבר ניתוח שקדים וכפתורים שאלתי הינה איזה אטמים יש להשתמש למקלחת ? לכמה זצן יש להשתמש באטמים אלו? איך בדיוק ניתן לדעת שהכפתןרים יוצאים?
לתשבותכם היעילה והמהירה אודה כתמיד!הנכם מדהימים .
רונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטימת אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי17/05/2009רונה (או שונית), שלום רב.
לאחר ניתוח צינוריות (כפתורים), יש להימנע מהכנסת מים לאוזניים, אטמים יעילים על-פי מידה של האוזניים, נעשים בכל מכון בו מוכרים מכשירי שמיעה, אטמים אלו הינם בצבעים שונים, כדי שתוכלי להבדיל בין ימין (אדום) לאוזן שמאל (כחול). אני מציין שעד שהאטמים יהיו מוכנים, ניתן זמנית לשים צמר-גפן עליו יש למרוח וזלין, או לעטוף אותו עם נילון ניצמד.
הצינוריות אמורות להיות במקומם מספר חדשים, ביקורת ראשונה לאחר הניתוח מקובלת לאחר 2-4 שב', ולאחריה אחת ל2-3 ח'. הרופא העוקב יוכל לדעת את מצב הכפתורים ביום הבדיקה. עד לביקורת הבאה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שחזור עור התןףורד16/05/2009
בני בן ה- 11 סובל מנקב בעור התוף עקב ניתוח כפתורים לא מוצלח הייתי רוצה לדעת מהו התהליך של הניתוח האים זו הרדמה מלאה ואת כל הסיכונים הכרוכים בכך
מאחר וניכרת ירידה בשמיעה כבר של 45% כבר אין מנוס מאחר והוא אינו מורשה ללכת לים או לבריכה כדי שאוזנו לא תרטב
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגירת נקב בתופית
ד``ר יצחק ענתבי16/05/2009ורד שלום רב ובוקר טוב.
סגירת נקב בעור התוף היא פרוצדורה כירורגית לא קשה, ובגיל מבוגר יכולה להתבצע בהרדמה מקומית. חוששני שבגיל בנך לא יהיה מנוס מהרדמה כללית.
במהלך הניתוח נילקח מאיזור האוזן טלאי, הדומה בהרכבו לעור תוף, ומושתל באיזור הנקב, לאחר פעולות הכנה המיועדות לשפר את יכולת קליטתו.
אחד הסיבוכים הנדירים של ניתוח כפתורים, הוא הנקב, ממנו סובל בנך, אלא שלא מדובר בכשל ניתוחי כמו שכתבת במכתבך.
ההצלחה הניתוחית בתיקון הנקב היא גבוהה- מעל 80%, והסיכון היחיד הוא אי סגירת הנקב באופן מוחלט, או הכי גרוע, שהמצב ישאר כמו שהיה, ולא חמור יותר !
איחולי הצלחה, ובריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי חמצןחנה15/05/2009
הרופא רשם לבן שלי בן ה-7 מי חמצן , אך לא אמר לכמה ימים . לכמה ימים צריך להשתמש בו הוצאת שעווה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה - המשך
ד``ר יצחק ענתבי15/05/2009שרון שלום רב.
עיון בתשובה הראשונה, בה איני מוצא תועלת במי החמצן להסרת סתימה באוזן, עונה למעשה על שאלתך בנושא השעווה ומשך הזמן לשימוש במי החמצן. זאת תוכלי לשאול את רופא בנך (גם טלפונית).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
חנה15/05/2009לגבי שמן פראפין כמה זמן לשים טיפות וכמה בכל פעם ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת שעווהחנה15/05/2009
לבני יש שעווה רבה באוזן עד כדי ירידה בשמיעה הרופא נתן לנו מי חמצן כמה ימים להמשיך לשים והאם מי חמצן יכולים לגרום נזק כל שהוא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה
ד``ר יצחק ענתבי15/05/2009חנה שלום רב
לשאלתך, מי חמצן אינן גורמים לנזק בתעלת השמע החיצונית, אלא שלעניות דעתי, ומנסיוני, איני ממליץ על מי החמצן, ביגלל חוסר היעילות בהם, בהסרת שעווה מהאוזניים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה כן יכול לעזור באמצעים ביתיים ??
חנה15/05/2009האם שמן פראפין יכול לעזור ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשעווה המשך
ד``ר יצחק ענתבי15/05/2009חנה שלום.
שמן פאראפין יכול בהחלט לעזור, או בכדי הקטנה של הכמות, או בכדי להקל על הוצאת השעווה מהתעלה, מאחר ובמכתבך את מציינת "כמות רבה", אני מאמין שהפתרון הוא הוצאה ידנית ע"י מומחה א.א.גרון, כשהשמן מהווה "ריכוך" וניתוק מדפנות התעלה.
בהצלחה ואיחולי בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח פה רע לאחר ניתוח להוצאת שקדיםדני מגן14/05/2009
בני עבר לפני 3.5 ימים ניתוח להוצאת שקדים ואדנואיד. מאז הניתוח יש לו ריח פה קטסטרופלי. ממה זה נגרם, האם זה עבור לעבור ומתי? האם יש סיבה לדאגה והאם ניתן לקצר את טווח הזמן להפסקת התופעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח פה רע לאחר ניתוח להוצאת שקדים
ד``ר יהושע דנינו14/05/2009שלום דני מגן,
התופעה של ריח רע קשורה לתהליך הריפוי. ניתן לצמצם אותה אם דואגים שהילד ישתה וישטוף את הפה. בכל מקרה זה חלק מתהליך הריפוי והריח נובע מהגלדים שנומצרים לאחר הניתוח.
הריח נפסק לגמרי לאחר מספר ימים תלוי בכמות השתיה של הילד.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעווה באוזנייםרחל14/05/2009
לביתי בת השש יש שעווה בשתי האוזנים היא איננה מוכנה ללכת לרופא א. א.ג . האם יתכן כי השעווה הרבה תצא ללא התערבות חיצונית או מחייב התערבות ומה ניתן לעשות בבית ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה
ד``ר יצחק ענתבי15/05/2009רחל שלום רב.
בבתי המרקחת יש תכשירים שונים שמטרתם ריכוך או הסרת השעווה מתעלות השמע החיצוניות, לרוב התכשירים, בעלי יעילות מוגבלת, ולכן לא יהיה מנוס, מלפנות לבדיקת מומחה א.א.גרון, שיוכל להשלים את מה שהתכשירים לא הצליחו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישירונית גולן13/05/2009
שלום רב.
הבת שלי בת 10 וחצי, לפני חצי שנה החלה לדבר עם אף סתום ןלנחור.
שנה קודם היו לה שתי דלקות גרון ברצף, מלבד זאת ילדה בריאה לחלוטין.
בצילום התגלה שקד שלישי- הומלץ ניתוח.
פגישה טרום ניתוחית בחודש הבא. מזה כמה חודשים שאין נחירות ואין אף סתום.
שאלתי: האם לנתח? האם שקד שלישי אינו מתנוון בשלב מסוים? והאם יש רופא א.א.ג ילדים טוב באזור הצפון?
תודה רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי
ד``ר יצחק ענתבי13/05/2009רונית שלום רב.
לא קיימת אפשרות ששקד שלישי הוא שמפריע, שהרי השקד השלישי, כמו שכתבת הולך ומתנוון עם השנים, ואם עד לפני 1/2 שנה הוא לא הפריע, הוא לא הסיבה לדיבור "עם אף סתום ולנחירות".
יש צורך בבדיקה יסודית של האף. לשלול גודש בריריות, ולשלול אלרגיה, ומובן שגם להרחיב את הבירור ללוע האף, (במקום שהשקד השלישי היה).
הקביעה אם לנתח שקד שלישי (גם אם הוא מוגדל בצילום), ניקבעת על פי המיפתח של נתיב האויר בנזופרינקס, (לוע האף), כלומר גודלו היחסי של השקד השלישי ביחס ללוע האף.
בהיותנו מנהלי פורום א.א.גרון ילדים, לא נוכל להמליץ על רופא מסויים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)