מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נחיצות ניתוח שקדים/כפתוריםשלי21/02/2009
בתי בת 4 סובלת בשנה וחצי האחרונות מאז התחילה ללכת לגן ממחלות ויראליות רבות כמעט ללא הפסקה. המחלות מעכבות לה את הגדילה ואת העליה במשקל, היא קטנה ורזה מאד (שוקלת 11 קילו). יש לה שקדים מוגדלים מאד וגם פוליפ (מאובחנים בצילום) אבל אין לה חסימה ממשית של דרכי הנשימה. יש לה נוזלים באוזניים שגורמים לה לירידה בשמיעה וגם ללחץ שהיא מתלוננת עליו. היא נוחרת מאד ונושמת בכבדות וכאמור כל הזמן חולה בדלקות גרון וגודש בדרכי הנשימה. הייתי אצל מספר רופאי אף אוזן גרון וכולן הסכימו שיש לשקול ניתוח, אבל אף אחד לא ממהר. בנתים עובדים חודשים ואין הטבה אלא להיפך, הילדה פשוט סובלת. מה עושים? איך מזרזים ולוחצים על ניתוח? (יש לי ניסיון עם ניתוח שעשינו לילדה הגדולה ושפשוט הוצי אותה ממעגל המחלות וגרם לה לשיגשוג התפתחותי מדהים). אני לא מבינה למה מחכים הרופאים כדי לקבוע מועד לניתוח. אשמח לקבל את תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי22/02/2009שלי שלום רב.
ממכתבך אני למד שיש לא מעט סיבות רפואיות לבצע ניתוח שקדים, שקד שלישי, וכפתורים.
הילדה על פי מישקלה וגילה,נימצאת אי שם בתחתית אחוזוני הגדילה. דלקות גרון חוזרות, נשימה רעשנית וכבדה, ירידה בשמיעה ולחצים באוזניים, כול אלו הינם התוויה חד-משמעית לניתוח.
אם אין כל סיבה רפואית אחרת, (כללית והתפתחותית), איני רואה כל סיבה המונעת ניתוח, וככל שתקדימי בהחלטה,כך יוטב לילדה בבריאותה ובהתפתחותה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח באוזניים לבת שנתייםדנה21/02/2009
זה ניתוח שבא בעקבות ירידה בשמיעה, משהו כמו 20 אחוז, ולכן הרופא המליץ על הניתוח הזה ולכן שאלתי אם יש סיכונים קריטיים, האם שווה לעשות את זה כדי שביתי תחזור לשמוע טוב ולא פחות ה20 אחוז, זה מה שהרופא המליץ...על הניתוח הזה... השאלה אם יש עוד ברירות מחדל או הניתוח אכן יכול להחזיר לה את השמיעה למצב טוב יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אוזניים
ד``ר יהושע דנינו22/02/2009רגינה שלום,
אחת האינדיקציות לניתוח נוזלים באוזניים היא ליקוי שמיעה משמעותי. לדברייך לביתך יש ליקוי שמיעה של כנראה 20 דציבל. ליקוי כזה אינו מהווה בדרך כלל אינדיקציה לניתוח.
הטיפול בנוזלים באוזניים מתחלק לטיפול שמרני, כלומר תרופות המורידות את הנוזלים, או לטיפול כירורגי, כלומר ניתוח. הטיפול התרופתי מצליח באחוזים לא גבוהים ולכן חלק מהילדים מגיעים לניתוח. הניתוח מחזיר את השמיעה במידה והליקוי הוא על רקע הנוזלים באוזניים בלבד.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לחומרי הרדמהאביטל19/02/2009
שלום רב, בתי בת ארבע אמורה לעבור ניתוח כפתורים. בגיל שנתיים-שלש היו לה בעיות של צפצופים בריאות והיא קיבלה טיפול של ונטולין ובודיקורט ( גם כטיפול מנע). זאת ועוד, היא אלרגית לעקיצות יתושים (מקום הנגע מתנפח והיא צריכה לקבל תרופה להורדת נפיחות העקיצות). האם היא יכולה לעבור הרדמה? האם ניתן לבדוק מראש באם היא אלרגית לחומר ההרדמה המקובל בניתוח שכזה. תודה על האינפורמציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה והרדמה.
ד``ר יצחק ענתבי20/02/2009אביטל שלום רב.
ניתוח צינוריות-כפתורים, הוא ניתוח קצר עם הרדמה לא עמוקה. בעיות ריאתיות, כמתוארות במכתבך, וגם תופעות האלרגיות של בתך, לא מהוות התווית נגד לניתוח, או להרדמה.
אני ממליץ בחום לבדוק את סיכוני ההרדמה מול רופא מרדים, או בשאילתא לפורום מרדימים.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד נפוחגלי19/02/2009
ד"ר שלום, אתמול שמתי לב שלבני בן השנה ו-7 חודשים יש נפיחות בצד אחד של הגרון, נראה לי שבאיזור השקד. מיששתי גם את הצד השני ושם לא הרגשתי שיש הגדלה. הוא קצת מצונן, אך לא נראה לי שיותר מזה. קבעתי אומנם תור לאחה"צ לרופאת ילדים, אך אני קצת בלחץ ורציתי לדעת מה זה יכול להיות והאם יכול להיות שבמקרה של דלקת, רק שקד אחד גדל. אודה מאוד לתשובתך, גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד נפוח.
ד``ר יצחק ענתבי20/02/2009גלי שלום רב.
הנפיחות עליה את מדווחת היא ככל הניראה בצוואר, ולא בגרון, ("מיששתי את הצד השני ושם לא הרגשתי הגדלה"), פעולת המישוש מלמדת על כך שמדובר בצוואר.
כן, יכול להיות תהליך דלקתי בשקד אחד בלבד, ולנפיחות שלו בלבד, ונפיחות תגובתית בבלוטה או בלוטות לימפה צוואריות חד צדדית. אין הדבר חריג, אלא שיש להיבדק ע"י מומחה א.א.גרון ולהיות במעקב תקופתי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מומלץ לעשות ניתוח לאדינויד?דנה17/02/2009
שלום יש לי ילדה בת שנתיים וחצי שאמורה לעבור בעוד שבועיים ניתוח באוזניים אינוייד, האם הניתוח מומלץ?האם הוא מסוכן? אשמח לשמוע עוד פרטים על ההגדרה הזו... תודה רבה רגינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אדנואיד
ד``ר יהושע דנינו17/02/2009שלום רגינה,
ניתוח אינו ברירת מחדל ראשונה אלא אחרונה והוא צריך להתקיים במידה ויש אינדיקציה לניתוח.
האינדיקציה לניתוח אדנואיד (שקד שלישי) הינה חסימת של מעבר האויר דרך האף בצורה משמעותית, כך שהילד נושם עם פה פתוח ובדרך כלל נוחר בלילה. החסימה מלווה בנזלות ממושכות.
האינדיקציה לניתוח אוזניים הינה נוזלים באוזניים הגורמים לליקוי שמיעה משמעותי ושאינם מגיבים לטיפול שמרני.
בכל ניתוח קיימים סיכונים, הסיכון העיקרי בניתוח אדנואיד הוא דימום.
אני מאחל לכם כל טוב ובהצלחה בניתוח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב בהקשר לתגובתך...ד"ר
דנה17/02/2009זה ניתוח שבא בעקבות ירידה בשמיעה, משהו כמו 20 אחוז, ולכן הרופא המליץ על הניתוח הזה ולכן שאלתי אם יש סיכונים קריטיים, האם שווה לעשות את זה כדי שביתי תחזור לשמוע טוב ולא פחות ה20 אחוז, זה מה שהרופא המליץ...על הניתוח הזה... השאלה אם יש עוד ברירות מחדל או הניתוח אכן יכול להחזיר לה את השמיעה למצב טוב יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באזניים ושיווי משקלדן17/02/2009
שלום! בני בן 6 אובחן כבעל שמיעה גבולית עקב נוזלים באזניים, בנוסף הוא בעל קואורדינציה נמוכה, הייתי אומר בעיקר שיווי משקל גרוע. האם יש קשר בין הדברים? האם ניתוח פקקים יכול לשפר את שיווי המשקל? האם מעבר למקום עם זהום אוויר יותר נמוך (אנו גרים במרכז ת"א) יכול לשפר את מצבו (יש לו קצת אלרגיות ואסטמה אך סינגולייר מיצב את מצבו)? תודה מראש על תשובתכם!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים ושיווי משקל
ד``ר יהושע דנינו17/02/2009שלום דן,
בספרות המחקרית ידוע כי קיים קשר בין נוזלים לבין הפרעות בשיווי משקל אצל ילדים. לכן, טיפול בנוזלים וסילוקם יכול לשפר את שיווי המשקל של הילד. הטיפול המקובל בנוזלים הוא שמרני ובמידה ואינו עוזר יש צורך בניתוח כפתורים.
זיהום אויר יכול לגרום לאלרגיות של מערכת הנשימה ולכן יכול לגרום לנזלות ולגירוי דרכי הנשימה התחתונות. ברור שאם נושמים אויר נקי יותר המצב עשוי להשתפר, אם כי במידה וקיימת אסטמה זה לא ירפא אותה אך יוריד את הגירוי הגורם להתעוררותה לעיתים תכופות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד''ר שלוםאור16/02/2009
אוקיי איך אני מטפל בבעיה? אם אני מטפל בה לא תהיה יותר נזלת? תהיה נזלת רק בשפעת או התקררות? אשמח לקבל תשובה בהקדם תודה לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת
ד``ר יהושע דנינו17/02/2009אור שלום,
הטיפול כאמור בתשובה הקודמת מונע את הנזלת האלרגית במידה והוא מצליח, אך כמובן שיכולות להיות נזלות על רקע ויראלי או התקררות, שאותן הטיפול לא מונע.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 וחצי בעיה באוזן וטיקיםורד16/02/2009
שלום רב לבני יש היסטוריה של שינה לא סדירה עם התעוררויות רבות ונחירות עמוקות. כמו כן יש לו נשימה כבדה ותמיד יש הרגשה שהוא גדוש באף. לפני חצי שנה בעקבות עיכוב בדיבור והגיה לא נכונה רופא אאג ראה שקדים מוגדלים (+2+3)ונשלחנו לבדיקת אזניים ולמרפאת שינה בשאלת הפרעה נשימתית חסימתית במהלך השינה. התוצאות של בדיקת השמיעה הראתה על TYPE B בטימפנומטריה אך למרות זאת ספים בתחום הנורמה בזיהוי תמונות. במעבדת השינה הרופא המליץ לא לנתח את השקדים וכתב כי הפסקות הנשימה היו בגדר הנורמה. לפני שבועיים הוא חלה בוירוס עם חום גבוה והחל לעשות "טיקים" של מעין פיהוק. לאחר שהחום לא ירד אובחנה אצלו בפעם הראשונה בחייו דלקת באוזן. קיבל אנטיביוטיקה. חלה הקלה והיום עדיין עושה את ה"פיהוק" ונוספו לזה טיקים בעין ואתמול הוא ממש מזיז גם את הכתף כאילו משהו מפריע לו בפנים. בשל סתימות האזניים קבלנו טיפות לריכוך. שאלתי היא: האם יכול להיות שיש לו בעיות באזניים שגורמות לבעיות בהגיה ושיבוש דיבור למרות הבדיקות שהראו אחרת? האם כדאי לשקול שוב ניתוח?בגן במשך שנה שלמה מדברים על סרבול ונפילות רבות. האם הדבר קשור? האם למרות ההמלצה של מעבדת השינה יכול להיות שפוליפים מפריעים לו לישון? האם כדאי לעשות ניתוח באזניים גם במצבו או שזה משהו סביר? האם העובדה שהאזניים עם צרומן דחוס גורמת לבעיות?האם הדבר גורם לטיקים הנ"ל? סליחה אך אני מיואשת! תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בשינה, ו"תיקים"
ד``ר יצחק ענתבי16/02/2009ורד שלום רב.
נשימה כבדה, נחירות, התעוררויות ושינה לא סדירה, מצביעים על הפרעה בזרימת האוויר מהאף אל הלוע, ככל הניראה בגלל שקד שלישי מוגדל.
ליקוי השמיעה של בנך, הטימפנומטריה, והאיחור בהתפתחות הדיבור, מצביעים על הפרעה בשמיעה שיש בה משמעות בהתפתחות הכללית שלו.
תוצאות בדיקת מעבדת השינה, מעידים על כך שאין דום נשימה בשינה
בסיכום כל האמור מעלה, אין לדעתי מנוס מלהתערב כירורגית לכריתת השקד השלישי, והכנסת צינוריות-כפתורים לאוזניים, ולא לניתוח השקדים.
אני מאמין, על פי מכתבך, שהפקקים באוזניים לא היו בשעת בדיקת השמיעה, שהרי הטימפנומטריה וסף השמיעה היו שונים מהנכתב בו.
אין כל קשר בין המימצאים באוזניים, ההפרעה הנשימתית בשינה, לבין התיקים של הילד, זאת יש לבדוק ע"י נוירולוג ילדים.
אל יאוש, ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
ורד16/02/2009דר' ענתבי שלום, הפקקים היו באזניים בבדיקת השמיעה. לא הבנתי מתשובתך האם יש לכך משמעות? ושאלה נוספת: אני מתכוונת לקחת אותו לבדיקת שמיעה וטימפנ', האם שבועיים אחרי הדלקת זה סביר או כדאי לחכות עם זה קצת עד שנוזלים באם קיימים יתייבשו? שוב תודה על התשובה המפורטת והמרגיעה בחלקה. ורד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה נוספת לורד.
ד``ר יצחק ענתבי16/02/2009ורד ערב טוב.
אכן פקקים כמתואר במכתבך הראשון, מפריעים משמעותית בקביעת מצב השמיעה, והטימפנומטריה.
כדאי לבצע את בדיקת השמיעה לאחר ניקוי התעלות, ולשאלתך, גם לאחר דלקת.
שבועיים מסיום תהליך דלקתי באוזניים, הוא זמן סביר לביצוע הבדיקה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
ורד17/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקד שלישי וכפתוריםמזלי15/02/2009
ילדה בת 4.5 עם עיקוב דיבור-נצפתה בעית נוזלים באוזניים צשגורמת לירידה בשמיעה בשתי האוזניים 35DBT הומלץ על הסרת שקד שלישי וכפתורים שאלתי האם למרות שלא היו לה מעולם דלקות אוזניים יש לבצע ניתוח כפתורים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפתורים
ד``ר יצחק ענתבי16/02/2009מזלי שלום רב.
נוזלים באוזניים אינם בהיכרח גורמים לדלקות באוזן התיכונה, אלא שליקוי השמיעה של הילדה, ואיחור בהתפתחות השפתית בגיל זה הינה ברת חשיבות עליונה בהתפתחות, רכישת גירויים שמיעתיים, והתפתחות שפה וכו'.
לאור זאת ההמלצה היא כן לנתח, ולהכניס כפתורים לאוזניים, ובאותה הזדמנות גם לכרות את השקד השלישי, שהוא אחד הגורמים להפרעה בניקוז הנוזלים מהאוזן התיכונה.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריקת לסת או בעיה באוזן?עזרה דחוף!רונית15/02/2009
בתי בת ה-15 סובלת מזה 3 חודשים מכאב באוזן ימין. בבדיקות חוזרות ונשנות החליטו שיש דלקת קלה ,נתנו מוקסיפן ומאחר והכאבים החמירו נתנו זינט. הכאב הוחמר והופיעו שלפוחיות באוזן החיצונית והולט לאשפזה. היתה התלבטות קשה האם זה הרפס או לא והוחלט על נתינת אנטיביוטיקה לוריד garamycin+iv pipril. בבדיקה נוספת הוחלט על פריקת לסת ואמרו שהכאבים מדלקת בפרק הלסת .והוחלט על פיזיוטרפיה ללסת. היום שוב יש שלפוחיות בתעלת האוזן והרופא חושד שזה הרפס שחזר. הילדה סובלת ביום ובלילה ואף תרופה לא מצליחה להרגיע את הכאב והכאבהחדש שנוסף הוא כאב בטן מאד חזק , כנראה מכמויות התרופות הענקיות שקיבלה. איני יודעת מה עוד לעשות, למי לפנות ומי יושיע? תודה מראש לכל תשובה שתינתן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריקת לסת ובעיה באוזן
ד``ר יהושע דנינו15/02/2009שלום רונית,
מסיפורך אני למד שיתכן ומדובר בזיהום ויראלי על רקע של הרפס הגורם לשלפוחיות באוזן החיצונית. כאבים באוזן לעיתים יכולים מוקרנים מאזורים סמוכים כגון שיניים, גרון, פרק הלסת וכו'.
ולעיתים יכולים להיות כאבים ממספר גורמים ולכן אם החלט על טיפול פיזיותרפיה ללסת אני מניח שהבדיקה רמזה על קשר של בעיה בפרק הלסת.
בטיפולים שמקבלת ביתך לעיתים יש להמתין עד חלוף הסימפטומים וכמובן הרופא העוקב אחר ביתך ידע לכוון את המשך הטיפול בצורה המתאימה.
כל טוב ורפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאור14/02/2009
ד''ר מה עושים שיש נזלת ללא קשר של שפעת רק נזלת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת
ד``ר יהושע דנינו15/02/2009שלום אור,
לנזלת יש סיבות נוספות מלבד שפעת, כמו למשל אלרגיה של ריריות האף. תגובות אלרגיות לא קשורות בהכרח לשפעת ויכולות לגרום לנזלת אלרגית.
הטיפול המקובל הוא תכשירים אנטיאלרגיים וספרי סטרואידלי מקומי לאף.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח הוצאת שקדים ושקד שלישי בתינוקהדר14/02/2009
שלום רב, בני בן 9 חודשים וסובל מבעיות נשימה, נחירות, הפסקות נשימה בשינה מזה 3 חודשים. הוא הפסיק לעלות במשקל ושוקל 7.5 ק"ג (נולד 3.5 ק"ג - חצה אחוזונים מ- 50% ל- 3%). רופא א.א.ג המליץ על ניתוח שקדים ושקד שלישי (צילום רנטגן הראה חסימה מהותית כנראה כתוצאה משקד שלישי). אני מאוד חוששת מניתוח כזה בשל סיבוכים אפשריים (דימומים). אילו בדיקות ניתן לבצע על מנת לוודא ב 100% שניתוח מסוג זה אכן יעזור? כמה שכיח ניתוח בגיל כזה (למיטב ידיעתי מאוד נדיר)? האם ניתן לבצע פעולות לא פולשניות על מנת להקל על הנשימה ולהמתין עם הניתוח לכשיגדל? האם יש מנתחים שעברו התמחות בניתוח תינוקות/ילדים שתוכלו להמליץ לי? אודה לכם על תשובה בהקדם האשרי. בברכה, הדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח בגיל הרך.
ד``ר יצחק ענתבי14/02/2009הדר שלום רב.
שלוש התוויות רפואיות מצדיקות (כדי לא לכתוב מחייבות), את כריתת השקדים.
1, הפסקות נשימה בשינה.
2, ירידה מהממוצע באחוזוני הגדילה.
3, מספר דלקות שקדים רב.
על כל אחת מאלה יש לכרות את השקדים, ועל-אחת כמה וכמה, כשיש יותר מאחת.
נכון, גילו ומשקלו של בנך, מגדילים את הסיכון , לא הניתוחי, אלא בהרדמה.
אין לצערי כל בדיקה מקדימה, היכולה לנבא בוודאות של 100%, שהניתוח הוא הפתרון, אנו מתבססים על דיווחים רפואיים, וספרות רפואית, המצביעים על הצלחה ב % הקרוב להצלחה מלאה.
הניתוח בגיל זה אינו מאוד נדיר, ולפי ידיעתי אין פעולות שאינן פולשניות, לפתרון בעיות הילד.
כל מומחה א.א.גרון מבצע ניתוחים כאלה.
נ.ב. בתשובתי התייחסתי לניתוח שקדים, אלא שהדבר תופס גם לגבי השקד השלישי.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אטימות באוזנייםמ14/02/2009
שלום ד'ר. רציתי להבין האם מצב של אטימות מתמשכת באוזניים כלומר לתקופה ארוכה מצביעה על ליקוי שמיעה ? ועוד שאלה קטנה: האם דזורן טיפות לאוזניים נגד דלקות יכול גם להשפיע לטובה במקרה של אטימות באוזניים? ואם לא איזה תרופות עוזרות נגד אטימות באוזניים? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן אטומה.
ד``ר יצחק ענתבי14/02/2009מארק שלום רב
מאחר ואינני יודע את גילך, (להזכירך הפורום הוא א.א.ג. ילדים), אענה לך באופן כללי.
ירידה בכמות האויר בחלל האוזן התיכונה, ובלחציו, הם הגורמים העיקריים לתופעת הלחצים.
המצב יכול להיות הפיך ולא לפגוע בשמיעה.
אם אין דלקת, טיפות לא יועילו.
ממליץ לפנות למומחה א.א.גרון, שייתן מענה לבעיתך, ושאלותיך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדנואידים ודלקות גרון וסטרידורhaya11/02/2009
היי שלום אובחן אצל בני בן ה3 אדנואידים מוגדלים בעקבות צילום של סינוסים, הכל חסום שם והרופא א.א.ג גרון החליט להסיר את האדנואידים, בשנה האחרונה בני חולה בדלקות גרון חוזרות יותר 10 בשנה במיוחד בשלושה חודשים האחרונים, בנוסף לכל זה הוא סובל מסטרידור חוזר גם כן בחודשים האחרונים. שאלתי היא האם יש קשר בין דלקות גרון חוזרות לבין האדנואידים והסטרידור?..... האם הכל קשור לאדנואידים מוגדלים?....תשובתך מהירה לי כי בני נגש לניתוח ביום חמישי הקרוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דנואידים וסטרידור
ד``ר יצחק ענתבי11/02/2009שלום רב לחיה (או איה)
הסטרידור באופן כללי הינו תופעה הקשורה לריאות ולא לדרכי הנשימה העליונות. בחלק לא קטן של המקרים יכול להיות קשר עם תופעות של גודש אף, או בלוע האף (שקד שלישי), המחמירים את המצב.
דלקות הגרון המרובות עליהם את כותבת, מהוות אינדיקציה לכריתת השקדים, בנוסף לכריתת השקד השלישי.
חוששני שניתוח של האדנואידים בלבד לא יתן מענה מלא לדלקות הגרון, ולסטרידור.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באזניים לילד בן 4אמא של ב09/02/2009
לבני בן 4 יש נוזלים באזניים והוא במעקב מזה כחצי שנה (עבר שתי בדיקות שמיעה). ישנה הפרעה בשמיעה אך היא בינתיים לא מצדיקה ניתוח. רציתי לדעת את דעת הרופאים לגבי EARPOPPER - האם הוא יכול לשפר את כמות הנוזלים. האם לעיסת מסטיק או פעולות "יומיומיות" אחרות יכולות גם כן לעזור לשחרר את הנוזלים? אין לו דלקות, רק נוזלים (ונזלת כל החורף).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים
ד``ר יצחק ענתבי09/02/2009אמאלה שלום רב.
נוזלים באוזניים הינם תופעה שכיחה ביותר באוזן תיכונה בגיל הרך, אם כמותית ואיכותית, הנוזלים אינם מפריעים, אינם גורמים לדלקות, או לליקוי בשמיעה, אין אכן צורך בניתוח.
שיחרור הנוזל מהאוזן יוכל להתבצע בעזרת האיירפופר, אלא שלשימוש בו יש מיגבלות, (עליהם דובר במענה לשאלות קודמות), ויש צורך בבדיקת מומחה א.א.גרון, למניעת "דחיפת" נוזלים מהאף/לוע, אל
האוזן. מסטיק על-פי נסיוני, בגיל זה, אינו יעיל.
הפעולה היעילה ביותר היא פעולת פימפום. בה מבוצעת פעולת קינוח ובשעת המאמץ להוציא את פרץ האוויר מהאף, יש לסתום אותו, כך שהאוויר יידחף אל האוזן התיכונה.
ילדים בגיל בנך, במידה ואינו יודע לבצע את פעולת הקינוח, יוכל ללמוד לבצע את הפעולה דרך משחקים: תחילה יש להראות לילד כיצד מזיזים פיסת צמר-גפן, ע" נשיפה דרך האף (עם סגירת הפה בעזרת היד), ולבקשו לבצע גם הוא את הפעולה, אח"כ לעשות תחרות מי ירחיק יותר חזק פיסת נייר או צמר-גפן, על שולחן עם פה סגור, ומי יצליח לכבות נר, עם פה סגור....
מהרגע שיודעים להזרים אויר דרך האף, הדרך לפימפום אינה קשה.
הטיפול לנזלות בחורף, הוא בד"כ ע"י תכשירים אנטיהיסטמנים.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)