פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סטרפוטוטוקס A המשך
    מזל
    27/05/2009

    ובכן נבדקתי על ידי רופא אף אוזן גרון ויש דלקת.
    ויש לי על הלשון בלוע האחורי בלוטה שיצאה כתוצאה מהדלקת.
    והרופא אמר שזה יעבור ואמר לי לקחת מוקסיווט למשך 7 ימים 3 פעמים ביום.
    ביום הראשון שהתחלתי טיפול באנטיביוטיקה לא הספקתי לקחת 3 ולקחתי רק פעמיים כי התחלתי בצהריים .
    וביום השלישי לקחתי 3 פעמים .
    ביום הרביעי לקחתי שוב פעמיים בסך הכל כי שוב התעוררתי בצהריים.
    נשארו לי עוד 4 ימים ועליי להשלים תטיפול.
    האם זה יזיק שלקחתי ביומיים רק פעמיים?
    יש לי תחושה של נפיחות בלשון מתחילת האנטיביוטיקה מדוע? ?
    ולעיתים מעט גרד ממש מעט מאוד .על בית חזה
    על מין פצעון כזה מוזר שיצא לי.כמו סימן אדום
    אני לא רוצה להחליף תאנטיבוטיקה ולשגע את הגוף.
    אני רוצה לסיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטרפוטוטוקס A המשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך-מזל.

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/05/2009

    מזל שלום רב.
    1, כדאי לקחת 3 פעמים, גם אם מתעוררים מאוחר, סטיה של שעה שתיים, עדיפה על חוסר לקיחה.
    2, אם יש תופעות לוואי, יש לפנות לרופא או המשפחתי, או לנותן הטיפול.
    3, את חישובי הטיפול יש לבצע לא על פי ימים, אלא על-פי 24 שעות מרגע תחילת הטיפול, כך שאם התחלת טיפול בשעות הצהריים, אז עד לאותה שעה, ביום שלמחרת תקבלי 3 כדורים.
    יחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לנתח?עזרה בבקשה
    רונית
    27/05/2009

    שלום רב,
    בני בן שנה וחודשיים וסובל משקד שלישי וכנראה גם אסטמה(אני אסמטית גם)
    כל היום הוא משתעל מתקשה בנשימה לא אוכל מקיא ליחות נוחר וסובל גם מהפסקות נשימה מפעם לפעם מתוך ...שינה מכשיר האינהלציה אינו עוזר הרבה למצב למרות התמדתי האם לנתח מהם הסיכונים אודה על תשובתכם... בנוסף אציין כי לבני יש ראש קטן מימדים יחסית לבני גילו האם יש קשר לסיכונים בניתוח לעובדה זו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם לנתח?עזרה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד הערונת פצפונת :-)

    רונית
    27/05/2009

    כשהתכוונתי ראש קטן מימדים ..אז הוא נמצא באחוזון 5 (בין5-95) במדידות בטיפת חלב האחוזון הכי נמוך מתחת לממוצא היקף ראשו בערך 43 סנטימטר הוא עבר צילום גולגולת ולא נמצאה בעיה בהתפתחות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/05/2009

    רונית שלום רב.
    כן, הניתוח יהיה לעזר לנשימתו, לבעיית האסטמה, ולהזנתו.
    סיכוני הניתוח הינם בטלים בשישים בהשוואה לבעיתו, הניתוח מבוצע בהרדמה כללית, סיבוך ניתוחי השכיח ביותר, (על-אף היותו נדיר), הוא הדימום.
    היקף הגולגולת אינו מפריע לפרוצדורה הניתוחית. בהצלחה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך המהירה

    רונית
    27/05/2009

    - מקווה מאוד שתחזק אותי בבחירתי לגבי ניתוח בזמן הקרוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים באוזניים
    לילי
    27/05/2009

    איך ניתן לטפל בנוזלים באוזניים

    מדובר בילדה בת שנה ו3 חודשים, עם נוזלים לתקופה של בערך חודש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוזלים באוזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזל באוזניים

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/05/2009

    שלום רב לשואלת השאלה החשובה.
    לא תמיד יש צורך בטיפול בנוזלים באוזן של ילדתך, אלא במקרים בהם חל ליקוי שמיעה או בעיות אחרות בעקבות הנוזלים.
    יש לזכור שהטיפול נועד לשפר את ניקוז הנוזל, ולא את ייבושו.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עם מים באוזניים
    חיון עינת
    27/05/2009

    שלום רב,

    יש לי ילד בן 3 שסובל מגיל חצי שנה ממים באוזניים, ולעיתים רחוקות מדלקות אוזניים. בדיקת השמיעה האחרונה הראתה שיפור (נמצא בגבול הנורמה התחתון). כמו כן, רופא מומחה שבדק אותו טען שאין צורך בניתוח כי כרגע אין מים באוזניים, והמליץ על ביקורת בעוד כחצי שנה. במהלך הביקור, הרופא ניקה לו את האוזן עם מכשיר מיוחד ששואב ליכלוכים. שבוע וחצי לאחר מכן ניקתי לו את האוזן עם קיסם, וראיתי שיום אחרי, אחת האוזניים הפרישה הרבה מאוד חומר מוגלתי. רציתי לדעת מדוע האוזן הפרישה חומר מוגלתי, האם זה דבר שכיח אצל ילדים שסובלים ממים באוזניים, והאם זה קשור לשאיבה שעשה הרופא או שאסור לי לנקות לו את האוזניים עם קיסם. בנוסף, רציתי לבדוק האם ילד עם היסטוריה של מים באוזניים יכול לטוס במטוס, או שחלילה זה יכול לפגוע בו.

    תודה רבה
    עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד עם מים באוזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים באוזניים

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/05/2009

    עינת שלום רב.
    בגיל בנך למרבית הילדים יש נוזלים באוזניים, אשר מתקשים להתנקז אל הלוע ביגלל מבנה אנטומי של הצינור המקשר, וגורמים חסימתיים. גם למזג האויר, לנזלות, והתקררות יש השפעה על ההפרעה בניקוז.
    לאור אלה סביר יהיה שבתקופת הקיץ השמיעה תשתפר, ובבדיקה ימצא שאין נוזל באוזניים. ההפרשה המוגלתית באוזן הינה ככל הניראה תוצאה של דלקת אוזן תיכונה, שעור התוף בה התבקע, והמוגלה פורצת החוצה.
    אנחנו רופאי א.א.גרון לא מרשים ניקוי אוזניים בקיסם, אלא למקומות אותם ניתן לראות באופן ישיר.
    נוזל באוזן התיכונה יכול לגרום ללחץ שעלול להתגבר בשינויי גובה, בהמראה או נחיתה.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך..
    אלונה
    27/05/2009

    יש לי עוד סוגיות..
    מה יכולה להיות הסיבה להגדלת השקדים? האם הנזלת? האם עצם ההגדלה שלהם מעידה על בעיה מסוימת?
    לציין רופא ילדים טען שהשקדים תקינים יממה לאחר שרופא הריאות טען שהם גדולים ??
    האם קשה לאבחן שקדים מוגדלים? ממה יכולה להיות סטיה כזו גדולה??
    כמו כן אני לא מבינה דבר מאוד בסיסי - למה לא מטפלים בנזלת אם היא הסימפטום לבעיה??
    האם על פניו התמונה נשמעת לך כתמונה של בעיה במערכת נשימה עליונה ?
    מדובר בשיעול שהופיע פעם אחת וחלף מעצמו ושיעול נוכחי שהחל לפני כחודשיים עם נזלת
    חום הופיע מדי פעם ליממה וחלף מעצמו
    לציין ילדה לא אכלנית בכלל!!!
    הנחירות לא מופיעות כל הזמן אלא רק כאשר היא מנוזלת ואז נניח במהלך האכלה היא משמיעה חרחורים שנשמעים מהאף...
    כמו כן במהלך השינה לא שמתי לב שהיא משאירה פה פתוח אלא דווקא הפוך - כאשר שמים לה מוצץ זה עוזר לה לחזור לשינה יותר בקלות
    אגב,האם צילום סינוסים כרוך בקרינה ? האם מומלץ? מה ההבדל בין תוצאותיו לבין הדיקה עם הצינורית ישירות לאף ..??
    האם בעיית נשימה גורמות לאי נוחות בשינה- ? האם זה מתבטא בתזוזות ואי שקט ?
    בנוגע לרעשים בגיל חודש האם שופך אור ועוזר באבחנה?
    האם תיתכן בעיה בגיל חודש ורק אחרי שנה היא מופיעה ואולי מחמירה..??


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהמשך..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך.

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/05/2009

    אלונה שוב שלום רב.
    על חלק גדול משאלותייך בהמך ניתן כבר מענה בתשובתי הראשונה, לגבי יתרת השאלות, אני מפנה אותךלרופא א.א.גרון מומחה, שיוכל לתת הסבר מקיף לבעיית בתך.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רינת
    26/05/2009

    אני אמא לתאומים בני 8 חודשים. בימים האחרונים גיליתי אצל הבת שכשהיא מוציאה את הלשון יש ממש בפנים כמו עוד "לשון " קטנה שיוצאת. אני לא רואה את זה אצל הבן. היא כל הזמן מכחכחת בגרון. האם זה תקין? נורמלי? מה זה? אני קצת מודאגת......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשון

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2009

    רינת שלום רב.
    תחילה אני רואה חובה בצורך להרגיעך, שהרי מדובר בתאומה בת 8 ח' ואני מניח שהתפתחותה תקינה, כמו אחיה בעל הלשון האחת.
    אינני מבין את מיקום ה"לשון הקטנה הנוספת" ואם הדבר לא הציק לה עד היום ולא עיכב את התפתחותה אז לבטח לא מדובר בדבר מה מדאיג.
    אני ממליץ לפנות למומחה א.א.גרון, כדי שיבדוק ויטפל לפי הצורך, במימצא.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרפטוקוקס A
    מזל
    26/05/2009


    שלום רב אני בת 19.8 חודשים לאחרונה בשבועים האחרונים החלו לי חולשה עייפות צמרמורות וחום לא כל כך גבוה.
    אבל חום.
    ובנוסף כאבי גרון איומים נוראים.ועייפות
    הלכתי לרופאה אמרה לי וירוס ויראלי.
    הלכתי לעשות משטח גרון ויצא לי בתוצאה מין סוג של חיידק סטרפטוטוקס מסוג A שלא כל כך נותנים לו אנטיביוטיקה אבל בכל אופן אמרו לי לקחת מוקסיווט פורטה 3 פעמים ביום במשך שבוע.
    התחלתי לקחת אבל עדיין לעיתים יש צמרמורות כאלה עם תחושות עייפות וחוסר תאבון.נייראה לי שהמוקסיווט לא עוזר (ובדרך כלל עליי משפיע טוב הרפאפן לגרון) למרות שהכאבים פסקו.
    איזה אנטיביוטיקה עליי לקחת בישביל לחסל ?
    אוגמנטין או רפאפן ?
    ואני כל כך מפחדת למות קראתי כל מיני מאמרים שילדה בת 17 שגם היה לה תסטרפטוטוקס A גם היה לה חוסר תאבון וחולשות ובסוף מתה.
    אני ממש מפוחדת.
    מה עליי לעשות?
    בנוסף יצא לי מין בלוטה על הלשון בלוע האחורי שהרופא אמר שזה מהדלקת.
    אני כל כך מפוחדת.
    כי אני יודעת שבדרך כלל שיש לי זיהום דלקתי כלשהו עם בליטה אז מה שמחסל לי את הבליטה זה רק האוגמנטין והמוקסיווט ממש לחינם לא הורג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סטרפטוקוקס A

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרפטוקוק.

    ד``ר יצחק ענתבי
    27/05/2009

    מזל שלום רב.
    אבקש להפנותך לתשובתי להדס שניתנה 3 ימים לפני מכתבך, שאלה המתיחסת לחיידק זה !
    גם בגיל הצעיר וגם בגילך, הימצאות החיידק אינה בהכרח דלקת, ואם אין דלקת, לבטח שלא יוכלו להיות סיבוכים עקב כך!
    טיפולים אנטיביוטיים מוקסיויט, או רפאפן או כל סוג אחר, אינם סוכריות, ואם אין צורך (ועל-פי מכתבך אין צורך), הם יגרמו רק לנזק. אנטיביוטיקה כטיפול לפחד, אינה יעילה, גם אם תילקח במינון גבוה, ולמשך זמן ארוך.
    לדעתי הפחד שלך הוא עיקר הבעיה, ופורום זה לא יוכל לתת מענה לבעיה זו.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסרת שקדים ושקד שלישי
    תמר
    26/05/2009

    בני בן 3 וארבעה חודשים נבדק לאחר שסובל מקשיי נשימה דלקות גרון חוזרות ונחירות.
    מלבד זאת חולה אסטמה, מומחה גרון המליץ לנתח ולהסיר גם שקדים וגם שקד שלישי.
    רציתי לדעת אם בני לא קטן מידיי ,ומה קורה לילד במידה ולא מנתחים- מה הכוונה עיקוב בהתפתחות?
    האם הוצאת השקד השלישי לא תפתור את הבעיה? אני מאוד חרדה לניתוח ורציתי לדעת אם זה הכרחי
    אשמח אם תעזרי לי
    תודה מראש-תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסרת שקדים ושקד שלישי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח השקדים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2009

    תמר שלום רב.
    אחת מההתוויות המצדיקות-מחייבות ניתוח, היא ריבוי דלקות שקדים, מתוך הנחה שבנך קיבל טיפול אנטיביוטי וגם מונע, אין מנוס מהניתוח. בהיותו של הבן חולה אסטמה הניתוח יגרום גם לשיפור בנשימה, ולשיפור בהתקפי האסטמה.
    גיל בנך מאפשר את הניתוח, ולמעשה מרבית מנותחי השקדים הם בגילאי 3-5 שנים.
    הימנעות מניתוח עלולה לגרום להמשך הופעת הדלקות וכל הכרוך בכך, עלולים גם להיווצר סיבוכים, וכשמדברים על עיקוב ההתפתחות, מדברים בראש וראשונה בזו הגופנית, שהרי מספר פעמים בשנה, למשך מספר ימים, הילד אינו מזין את עצמו. גם קשיי הנשימה מהווים התוויה לניתוח, ואי הניתוח יכול לגרום לשינוי אנטומי בגדילה של החיך.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות...
    אלונה
    26/05/2009

    שלום רב
    ביתי בת 16 חודשים
    בגיל חודש במהלך השינה הילדה היתה זזה הרבה וכן משמיעה קולות מוזרים...
    ללא אבחנה
    שלחו אותנו לנוירולוג שטען שהכל תקין
    לפני מס' חודשים התקררות ואז החל שיעול שחלף מעצמו
    לפני כחודשיים שוב התקררות ושיעול בהתקפים בלילה בעיקר,משכיבה לקימה ובבוקר כשהיא מתעוררת.(כמו כן אי נוחות במהלך השינה.היא יכולה להירדם ולאחר כעשר דק' להתחיל לבכות ולנוע בעצבנות.)שוב לא ניתן טיפול עד שפנינו לרופא ריאות שטען שמדובר בבעית רגישות דרכי נשימה עליונות ונתן טיפול בסינגולר ובסטרודקס לאף.לא חל שיפור ואף הרגשתי שהיתה החמרה ובהמלצת רופא המשפחה עברנו למשאף בודיקורט פעמיים ביום.היה שיפור כעבור 3 ימים ולאחר כשבוע עם הופעת נזלת שוב חזר השיעול בעוצמתו בעיקר בלילה.
    חזרתי לביקורת אצל מומחה הריאות ורק לבקשתי טען שאולי כדאי להתייעץ עם א.אג ולעשות בדיקה איני יודעת את שמה אך מדובר בהכנסת צינורית לאף לבד' אדנואידים (אם הבנתי נכון) רופא המשפחה אמר בנוסף שכדאי לבצע צילום מערות פנים
    1.האם אבחנה של סינוסיטיס שונה מאבחינה של אסטמה? ואם כך - למה נותנים טיפול בבודיקורט?
    2.מה בעצם בודקים בשתי הבדיקות הללו ומה הטיפול בהתאם?.
    3.בהנחה והבד' תקינות זה שולל לחלוטין בעיה הקשורה לדרכי נשימה עליונות?
    4.מה ההבדל בעצם בללכת לרופא א.א.ג לבין מומחה לריאות - במקרה הנ"ל זו לא חובה להתייעץ עם רופא א.א.ג ? הרי אם יש בעיה של נזלות שגורמות לשיעול אז מדובר באבחנה שאינה קשורה לריאות הלא כך? ובהמשך כיצד בעצם נזלת גורמת לשיעול?
    5.האם אי טיפול בנזלת עלול להחמיר מצב של ריאות או של שקדים? מה הטיפול בנזלת? האם כדאי לעזור לה איכשהוא בשלב זה של הבירור?
    6.האם ילד שנוחר כאשר הוא מנזול זה בהכרח מעיד על בעיה כלשהיא בדרכי נשימה עלינות או שמא במצבים כאלו גם תינוק "בריא" לגמרי ינחר?
    הכוונה מתי הנחירות הופכות סימפטום למשהו שעלול להוביל להתערבות?


    נא המלצתך בהקדם ומענה לשאלותיי בבקשה !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך..

    אלונה
    26/05/2009

    רופא הריאות טען כי מדובר בילדה עם שקדים גדולים וכנראה אדנואידים (האם עוזר לאבחנה....?)
    אגב מבדיקה אחרונה טען כי השקדים גדלו....הוא היה בספק לפי כחודש במידת הגודל שלהם ומבד' שלשום טען שמדובר בהגדלה נוספת...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך...

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2009

    אלונה שוב שלום רב.
    שקדים גדולים כמובן "מסייעים" בנחירות, ואולי גם יגרמו להפסקות נשימה בשינה. אך אם אכן חלה הגדלה בשקדים בטווח של שתי בדיקות, כדאי לפנות לבדיקת מומחה א.א.גרון.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובותיך הממצות ...

    אלונה
    26/05/2009

    יש לי עוד סוגיות..
    מה יכולה להיות הסיבה להגדלת השקדים? האם הנזלת? האם עצם ההגדלה שלהם מעידה על בעיה מסוימת?
    לציין רופא ילדים טען שהשקדים תקינים יממה לאחר שרופא הריאות טען שהם גדולים ??
    האם קשה לאבחן שקדים מוגדלים? ממה יכולה להיות סטיה כזו גדולה??
    כמו כן אני לא מבינה דבר מאוד בסיסי - למה לא מטפלים בנזלת אם היא הסימפטום לבעיה??
    האם על פניו התמונה נשמעת לך כתמונה של בעיה במערכת נשימה עליונה ?
    מדובר בשיעול שהופיע פעם אחת וחלף מעצמו ושיעול נוכחי שהחל לפני כחודשיים עם נזלת
    חום הופיע מדי פעם ליממה וחלף מעצמו
    לציין ילדה לא אכלנית בכלל!!!
    הנחירות לא מופיעות כל הזמן אלא רק כאשר היא מנוזלת ואז נניח במהלך האכלה היא משמיעה חרחורים שנשמעים מהאף...
    כמו כן במהלך השינה לא שמתי לב שהיא משאירה פה פתוח אלא דווקא הפוך - כאשר שמים לה מוצץ זה עוזר לה לחזור לשינה יותר בקלות
    אגב,האם צילום סינוסים כרוך בקרינה ? האם מומלץ? מה ההבדל בין תוצאותיו לבין הדיקה עם הצינורית ישירות לאף ..??
    האם בעיית נשימה גורמות לאי נוחות בשינה- ? האם זה מתבטא בתזוזות ואי שקט ?
    בנוגע לרעשים בגיל חודש האם שופך אור ועוזר באבחנה?
    האם תיתכן בעיה בגיל חודש ורק אחרי שנה היא מופיעה ואולי מחמירה..??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות לשאלות.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/05/2009

    אלונה שלום רב.
    1, האבחנה של סינוסיטיס שונה מאבחנה של אסטמה, גם מבחינת התלונות, , וגם המימצאים הקליניים. יש לציין שבחלק לא קטן מדלקות הסינוסים הכרוניים, יש עדות גם לאסטמה. הטיפול בבודיקורט ניתן לאסטמה ולא לסינוסיטיס, ומטרתו לשפר את איוורור הריאה.
    2, אוכל לענות לך רק על הסינוסים, במקרה של דלקת בודקים את האף, את הרגישויות, הלוע, ואם יש צורך גם מפנים להדמיה.
    3, במידה ונישללה בעיית סינוסים, או נזילות אחוריות מהאף, זה שולל את הסינוסים כגורם לשיעול.
    4, רופא א.א.גרון ורופא ריאות עובדים אמנם בדרכי הנשימה, אלא שאנו רופאי אץאץגרון מטפלים רק בדרכי הנשימה העליונות, ורופאי הריאות בתחתונות.
    5, מאחר ונזלת יכולה לגרום בדליפתה מטה , לגירוי בכניסה לגרון, גירוי זה יגרום לשיעול, ואי טיפול בנזלות האחוריות יכול לגרום להחמרה בשיעול, אך בד"כ לא בשקדים.
    6, ילד שנוחר בד"כ הדבר מצביע על הפרעה בדרכי הנשימה העליונות, .הנחירות לרוב מקורן באותה הפרעה, ולא בהכרח יהיה צורך בהתערבות כירורגית.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת כרונית בגרון.
    הדס
    23/05/2009

    ילדי בן ה 5 סובל מסטרפ כרוני בגרון החוזר כל חודש עד חודשיים קבועומחזורי. נשבר לי מההאנטיביוטיקות שרק דוחות את הקץ עד פעם הבאה. מצטערת אבל זה לא ריפוי רק השקטה עד לפעם הבאה. האם יש לכם רעיון מה אפשר לעשות מבלי לנתח וכדומה. אני נואשת ומיחלת לעזרה. תודה.והאם זיהוי של סטרפ בגרון במשטח ,ללא חום מחייב גם כן לקיחת אנטיבייוטיקה או שניתן להימנע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת כרונית בגרון.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרפטוקוק

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/05/2009

    הדס שלום רב.
    תחילה אענה לשאלתך המסכמת, זיהוי סטרפטוקוק בגרון אינו מחייב טיפול אנטיביוטי!!! כי
    בדרך-כלל לא מדובר בתהליך דלקתי, אשר יכול להיות מוגדר ככזה, רק אם נילווים אליו סימנים נוספים, כגון, חום, כאב, תפליט...
    אם אכן מדובר בתהליך דלקתי, יש לשקול טיפול אנטיביוטי ממושך, ומונע, וכאופציה אחרונה ניתן לשקול ניתוח.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת אצל תינוק בן 6 שבועות
    איילה
    21/05/2009

    שלום,
    לתינוק שלי בן ה - 6 שבועות יש נזלת כבר יותר מחודש.
    בתחילה היתה יבשה ואח"כ התפתחה לנוזלית.
    קשה לו מאוד לישון ולינוק כך.
    הרופא שלנו אמר שצריך לשאוב לו את הנזלת ולא להשתמש במי מלח.
    בטיפת חלב אמרו להשתמש במי מלח.
    אני שילבתי בן השיטות, והמצב רק מחמיר.
    האם יש מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזלת אצל תינוק בן 6 שבועות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת בתינוק.

    ד``ר יצחק ענתבי
    21/05/2009

    איילה שלום רב.
    נזלת המתוארת על-ידך, וההחמרה עם הטיפול במי מלח, יכולים להעיד על היצרות, או אולי חסימה בחלק האחורי של האף, באיזור המעבר אל לוע האף.
    אני ממליץ לפנות למומחה א.א.גרון לבדיקת הסיבה, ולטיפול.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יצאת שעווה מאוזן
    חנה
    20/05/2009

    ראשית תודה על התשובות המהירותו המפורטות . יש לי שאלה אני כרגע שמה שמן פארפין כבר שבוע 3 פעמים ביום . האם השעווה אמורה לצאת מהאוזן החוצה ( אם כן לא יוצא כלום ) או שהניקוי של האוזן משעווה קורה בתוך האוזן ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יצאת שעווה מאוזן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שעווה

    ד``ר יצחק ענתבי
    20/05/2009

    שרון שלום רב,
    אחרי 3 שב' של טיפול, כדאי לפנות לרופא א.א.גרון ולראות אם יש שאריות של שעווה, ואם כן, לנקות את הנותר.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמן פראפין להוצאת שעווה
    חנה
    20/05/2009

    כמה ימים לעשות ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שמן פראפין להוצאת שעווה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פאראפין

    ד``ר יצחק ענתבי
    20/05/2009

    שרון שלום רב.
    משך הטיפול, 7-10 ימים, פעמיים-שלוש ביום, 3-4 טיפות בכל פעם.
    ובמידה ועדיין יש שאריות ניתן לנקותן ע"י הרופא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים+כפתורים ילד בן שנה
    יאיר
    19/05/2009

    בני בן שנה וסובל כעת משיעול קשה וטורדני למעלה מ-4 חודשים. בבדיקה אחרונה התגלו שקדים מוגדלים ושקד שלישי וכן נוזלים באוזניים. הומלץ לנו לבצע ניתוח להסרת השקדים+שקד שלישי+ניתוח כפתורים. האם זה לא מוקדם מידי לבצע את הניתוח ילילד בן שנה, והאם ישנן דרכים אחרות מלבד הניתוח שיכולות לסייע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    20/05/2009

    יאיר שלום רב.
    בהיות בנך כה צעיר, ועל פי סיפור הקליני של הילד לא הייתי רץ לבצע את הניתוח המומלץ
    והנימוקים לכך הם:
    שקדים מוגדלים אינם התוויה לכריתתם, שיעול טורדני גם הוא אינו סיבה לכריתת השקדים.
    נוזלים באוזניים, מבלי לדעת את מצב השמיעה, ייתכן והיא תקינה או עם ליקוי קל, האם לנתח? לדעתי לא. אינך מספר גם על דלקות באוזניים, וגם זו עילה למה לא לנתח.
    לדעתי יש להרחיב את הבירור מדוע ב 4 בחדשים האחרונים יש שיעול, (דבר שלא היה ב 8 הח' הראשונים לחייו), אולי יש בעיה ריאתית ? אולי ברנכיאלית?, מבלי לשלול גורמים אחרים, איני משוכנע שהניתוח הוא הפתרון לשיעול !
    הגיל, אם יש התוויה לניתוח אינו מהווה בעיה, וכאמור הרחבת הבירור יכולים לסייע יותר מאשר הניתוח.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 5- ירידת שמיעה
    רימה
    19/05/2009

    שלום רב,
    בעיקבות הבקשה של קלינאית תקשורת הופנתה ילדתי לבדיקת שמיעה. התוצאות בדיקת טימפנומטריה הינם:
    אוזן ימין - type b , ecv= 0.6 cm
    אוזן שמאל - type c, ecv=0.5, -325 dapa
    מה הטיפול המומלץ במקרה הנ"ל? מה חומרת המצב?
    כמו כן, בגן ובבית לא התרשמנו שילדה לא שומעת טוב.
    נאמר לי שכנראה שיש נוזלים באוזן.
    מה הטיפול הממולץ במקרה הנ"ל?
    האם יהיה צורך בניתוח?
    סליחה על הרבה שאלות, אבל רופה א.א.ג. נמצא בחופש בשבועיים הקרובים ולכן אני מפנה את רוב הדאגות שלי אליכם.
    תודה רבה מראש ובכבוד רב
    אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 5- ירידת שמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת

    רימה
    19/05/2009

    בבדיקה SPEECH AUDIOMETRY
    RT 30-35
    LT 25
    ושוב פעם תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליקוי שמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    20/05/2009

    רימה שלום רב.
    ליקוי השמיעה של בתך אינו חמור, והלחצים מצביעים על נוזלים בעיקר באוזן ימין.
    מאחר ומדובר בליקוי קל-בינוני, ובהתחשב בגילה של הילדה, אני ממליץ ללמדה לקנח את האף, ולבצע פעולות פימפום. פעולות אלו יכולות לגרום להרחבת הצינור המקשר בין האוזן התיכונה, אל הלוע. יש בשוק (בתי מרקחת) מכשיר הקרוי איר-פופר, הוא יכול לבצע את אותן הפעולות הנ"ל.
    ולשפר את הניקוז.
    רק במידה ולא יהיה שיפור בשמיעה עם הטיפול הנ"ל יהיה צורך בשיקול טיפולי אחר.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום