מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שמיעה ונוזליםגילה08/03/2009
בני בן 1+10 אינו מדבר. בבדיקת שמיעה שנערכה הגיב לסף 40-50 ד'. התברר כי יש נוזלים באוזן ימין (הוא היה מאוד מנוזל ביום הבדיקה). האם נוזלים באוזן אחת יכולים ליצור ירידה כה משמעותית בשמיעה? ברצוני לעשות בדיקת שמיעה נוספת - כמה זמן להערכתך עלינו להמתין? יש לציין שבני לא סובל מדלקות אוזניים- אך הוא מנוזל רב הזמן (יש ימים טובים יותר וטובים פחות).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איחור בדיבור
ד``ר יצחק ענתבי08/03/2009גילה שלום רב.
אני מניח שבנך בן שנה ו 10 ח'.
אכן נזלות יכולות לגרום להפרעה בשמיעה, אלא שלרוב הליקוי הוא דו-צדדי. ניראה לי שליקוי השמיעה החד צדדי הוא רק בחלקו שייך להיתקררות, ואין כל מילה על מצב השמיעה באוזן השניה (אוזן שמאל).
האיחור בדיבור, אם מדובר בליקוי רק באוזן אחת, אינו מוסבר בבעיית השמיעה, על - כן יש מקום לבצע בדיקת שמיעה נוספת, עם סיום או התמתנות מצב הנזלות, ואולי גם להרחיב את הבירור השמיעתי ע"י בדיקת BERA (פוטנציאלים שמיעתיים בגזע המוח).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יתכן שקד מוגדל
גילה08/03/2009רופא אא"ג שלח אותנו לבדיקת שקד שלישי, בני לא נוחר ולא ניראה שיש לו קשיי נשימה (למרות היותו מנוזל)- האם יתכן שזו הבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשקד מוגדל.
ד``ר יצחק ענתבי08/03/2009גילה שלום רב,
לשאלתך הנוספת, שקד שלישי מוגדל יכול כן לגרום להפרעה בניקוז הנוזלים מהאוזן התיכונה, גם אם לילד אין קשיי נשימה, כי השקד השלישי הוא רקמה לימפתית הנימצאית בחלל לוע האף, בחלל זה יש את הפתח האחורי של הנחיריים, ואת פתחי החצוצרות, (המנקזים נוזלים מהאוזן התיכונה).
כך שייתכן מצב בו הוא מצר משמעותית רק חלק מאותם פתחים.
איחולי בריאות שלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוטיטיסמירה05/03/2009
בני סובל מFTT בן 9 חודשים שוקל 6.800 ונולד 3.700.כרגע לא ידועה הסיבה לכך. מנוסף בחודש האחרון חלה עם חום, סבל משיעול נבחני וצילום ריאות נמצא תקין. בהמשך שלשולים והקאות,נמצאה דלקת חמורה בגרון ולאור כל זאת הוא אושפז ונמצא כסובל מאוטיטיס . רציתי לדעת מה זה בדיוק אוטיטיס, ממה נובע ומה הטיפול הנדרש? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוטיטיס
ד``ר יהושע דנינו05/03/2009שלום מירבוש,
אוטיטיס זוהי דלקת אוזן. דלקת אוזן קשורה לחיידקים הנכנסים לאוזן דרך התעלה שבין האוזן לגרון, לכן דלקת אוזן שכיחה כשיש או לאחר נזלת המופיעה בעקבות זיהום ויראלי בדרכי הנשימה העליונות, הגורם לנזלת. הטיפול באוטיטס בדרך כלל הוא טיפול אנטיביוטי ומעקב.
כל טוב, ורפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חירחורים בשינה וקושי שינה לתינוק בןרונה04/03/2009
שלום רב1בני בן שנה ועשרה וחצי חודשם ושמתי לב כבר המון זמן כי בלילה הוא מחרחר וכי הוא ממש מתקשה לנשום, הרופאים אמרו לי שהכל תקין אבל אין כמו תחושת אם לפיכך לקחתי אותו למומחה אף אוזן גרון למרות שכרגע יש לו דלקת בגרון וזה מאר שיש לבצע בדיקת שמיעה אחרי עונת החורף , האם אכן צריך לחכות כי אני ממש מודאגת ורוצה לבדוק זאת.כמו כן הרופא רשם כי על פי ממצאיו יש לו OTITIS MEDIA CHRONIC MUCOID HEARING LOSS CONDUCTIVE TONSIL ADEOID ADVENCED HYPO SLEEP APNEA האם יש סיבה לדאגה? מה זה אומר בדיק וכן הוא שלח אותו כאמרו לבידקת השמיעה ובדיקת טימפנומטריה תודה רבה מראש!!! שירה ,אם מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרחורים בשינה וקשיי נשימה בשינה
ד``ר יהושע דנינו04/03/2009שלום דנה ו שירה,
נהגת כשורה כאשר בחרת לקחת את בנך לבדיקת רופא מומחה. לפי רישום רופא א.א.ג (אף שאין זה כנראה ציטוט מדוייק) כנראה מדובר בנוזלים באוזניים הגורמים לליקוי שמיעה והפרעה בנשימה על רקע שקדים ואדנואידים מוגדלים שמפריעים למעבר אויר תקין.
מצב זה לא אמור לעורר דאגה אך הוא דורש טיפול מתאים. הטיפול תלוי בחומרת הממצאים ולכן יש לחזור למומחה א.א.ג עם תוצאות בדיקת השמיעה והטימפנומטריה לשם החלטה על המשך הטיפול.
בהצלחה וכל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפעתסוזי03/03/2009
שלום ד"ר דנינו מ-12/2008 אני משופעת אשר במהלך אותו חודש חליתי בסינוסיטיס אשר טופלה ע"י אוגמנטין במשך שבועיים .לאחר 10 ימים מסיום הטיפול שוב היה לי סינוסיטיס אשר הפעם טופלה ע"י מגקסין (רכשתי פרטי). מאז גמר הטיפול אני עדיין עם שפעת עם ליחה ירוקה.כל ערב אני מזליפה מי מלח לאף, לוקחת פרופוליס וויטמין C ופרוביוטיקה אבל כנראה שזה לא עוזר. אני חוששת שעוד פעם אצטרך לקחת אנטיביוטיקה. האם יש בדיקת ליחה ואם יש האם אני צריכה לעשות אותה או שאין לזה משמעות?האם אצטרך לעשות ניתוח בסינוסים?האם יהיה סוף לבעיה הזו? לתשובתך אודה סוזי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפעת או סינוסיטיס?
ד``ר יהושע דנינו04/03/2009שלום סוזי,
מסיפורך אני למד שמדובר בסינוטיס שטופלה באנטיביוטיקה ללא הצלחה. במקרים כאלו יש צורך לבצע צילום רנטגן על מנת להחליט אם יש מקום לטיפול נוסף, כגון שטיפת סינוס. במידה והסינוסיטיס תחזור גם לאחר השטיפה יש מקום לבצע CT של הסינוסים על מנת להחליט האם יש מקום לטיפול כירורגי. לבעיית הסינוסיטיס יכול להיות סוף, אך כדי להגיע אליו יש למצות את כל המהלכים הטיפוליים האפשריים.
כל טוב ורפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה דחוףליאת03/03/2009
יש לי כבר הרבה זמן אודם בגרון, שקדים מוגדלים ללא מוגלה ובלוטות לימפה מתחת ללסת מעט נפוחות, אני לא משתעלת ולא כואב לי הגרון אבל שמתי לב שכל פעם שאחד מבני המשפחה מתקרב אלי הוא מתחיל לפתח כאב גרון שיעול נזלת אולי שפעת גם חברות שלי וזה לא מקריות כי אמא שלי החלימה ושוב פעם אחרי שישבתי לידה התחילה להתשעל וכל פעם זה חוזר. אולי אני נשאית של איזה חיידק? מה עלי לעשות? ואך לטפל בזה תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקות בחיידקים
ד``ר יהושע דנינו04/03/2009שלום ליאת,
למרות שזהו פורום לילדים אענה לך על שאלתך.
הדבקה של חיידקים מהגרון היא הדבקה טיפתית, כלומר רק כאשר אדם משתעל ומעיף רסיסי לחות המכילים את החיידקים מגרונו, האדם שבקרבתו עלול להדבק.
אם אדם שבגרונו חיידקים אינו משתעל, הוא לא ידביק את הסובבים אותו.
כאבי הגרון שאת מתארת שמהם סובלים הקרובים לך אינם מוכיחים שהיתה הדבקה חיידקית, יתכן שהם נובעים מסיבות שונות שאינן חיידקיות. למשל מסיבות ויראליות וכו'.
בכל מקרה אם את סובלת מזה זמן מאודם בגרון ומשקדים מוגדלים אני ממליץ לך להבדק אצל מומחה א.א.ג כדי להבין את מהות התופעה.
כל טוב ורפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לתשובה
ליאת08/03/2009מה הכוונה מסיבות ויראליות כלומר וירוס? אבל מה שמוזר פה ש99% אני הגורם המדבק כי כשאמא שלי או אחי בקרבתי הם מתחילים להשתעל ולהיות מצוננים אודם בגרון שיעול ונזלת זה חולף להם תוך מספר ימים וכשאני בקרבתם הם שוב מתחילים להיות חולים גם ככה לגבי חברים מהעבודה. מה זה יכול להיות זה מאוד מדאיג אותי במיוחד כשאני בעצמי בריאה תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לליאת
ד``ר יהושע דנינו10/03/2009שלום ליאת,
לשאלתך הראשונה, מסיבות ויראליות אכן הכוונה לוירוס.
כדי לדעת האם קיימת כאן הדבקה, למרות כל ההסבר מתשובתי הראשונה, אני מציע לך להשתמש במסיכת הגנה הדומה למסכת חדר ניתוח, (מסיכה זו מכסה את האף והפה) למשך תקופה של 3-4 שבועות ולראות האם יש שינוי במצב ההדבקה של הסובבים אותך.
אם יתברר בתקופה זו שהסובבים אותך לא נדבקים, יהיה צורך לקיים בירור מקיף ומעמיק לגבי התופעה שאת מציינת, ולשם בירור זה מומלץ שתפני למומחה לזיהומים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסום בשינהיעל03/03/2009
שלום רב, קיבלנו את תוצאות מעבדת השינה של בני בן ה-5 ובהן נכתב כי הוא חסום במידה בינונית. הדבר ניכר בשינויי תנוחה רבים, נחירות רמות וכן עייפות במהלך היום. אלו היו הסיבות בעטין ביצענו בדיקה זו. שאלתי היא: בבדיקת רופא אאג לא ניצפו שקדים מוגדלים וכן בוצע לפני כשנתיים ניתוח להכריתת האדנואידים. מה אם כן יכולה להיות הסיבה? בתודה, יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת שינה - חסימה
ד``ר יהושע דנינו04/03/2009שלום יעל,
תוצאות מעבדת השינה המראה הפרעה חסימתית בינונית מצביעה על מעבר אויר מופחת בדרכי הנשימה העליונות. הפרעה כזו יכולה להיות מהאף, מהשקד השלישי (אדנואיד) או מהשקדים.
למרות שבנך עבר ניתוח אדנואיד לפני שנתיים יתכן והאדנואיד גדל שוב בשנתיים האחרונות, דבר שיכול לגרום חסימה במעבר אויר דרך האף. לכן, מומלץ לבדוק קלינית את הילד ולקבוע מה ההפרעה המשמעותית במעבר האויר ולפי זה יש לקבוע את הטיפול המתאים. לפיכך עלייך לשוב ולהיוועץ במומחה א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדואידים אצל פעוטסיוון02/03/2009
שלום רב בני בן שנה וחצי , סובל מנזלת כרונית הרופא אומר כנראה מדובר באנדואידים, אל המצב אינו חמור דיו להכניס לחדר ניתוח בגיל כזה. הילד סובל מנזלת כרונית, אך לאחרונה באמת חלה התקדמות והא כבר כמה חודשים טובים ללא דלקצת אוזניים וסיניסוטיס. השאלה שלי האם תהיינה אפשרות שניתן לעבור את זה ללא ניתוח ? האם ככל שייגדל המצב יישתפר ? אמשח לתשובה סיוון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנואידים
ד``ר יצחק ענתבי02/03/2009סיוון שלוםרב.
השקד השלישי בד"כ בגיל הרך גדל יחד עם הגוף, גדילתו מגיעה לשיא בגיל 3-4 שנים (ממוצע).
מגיל זה השקד הזה מפסיק את גדילתו, ועם השנים הוא מתחיל גם להצטמק.
אם אכן יש שיפור במצב הנשימה של הפעוט, ויש ירידה בתדירות דלקות האוזניים, אין צורך בכריתתו של השקד השלישי. איני יכול להבטיח שהשיפור שיש במצב, ישאר או לא, מובן שתהליך הגדילה אותו תיארתי בתחילת דברי, יכול להביא גם להחמרה, ובטוחני שכל מומחה א.א.גרון יוכל ליעץ בקשר לצורך בניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות חיצונית בגרוןגולדי01/03/2009
שלום רב אתמול הבחנתי כי יש לביתי בת 6.5 נפיחות חיצונית בגרון. רופא הילדים חושב שזו דלקת בבלוטת התריס, הופננו לבדיקות דם ולאולטרסאונד בלוטת המגן. מה זה אומר ? אני בחרדות , התור הקרוב ביותר לאולטרסאונד הוא רק ב - 09/03 , האם זה לא דחוף מידיי הנושא הזה ? האם הנפיחות הזו היא באמת סימפטום של בלוטת התריס ? אני חשבתי חזרת , הרופא שלל זאת אודה לתשובתכם המהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות בצוואר
ד``ר יצחק ענתבי01/03/2009גולדי שלום רב.
מאחר ומדובר בנפיחות צווארית פיתאומית, סבירה ההנחה שמדובר בתהליך דלקתי חריף, אם זה בבלוטות לימפה בצוואר, או בציסטות מולדות, או כמו שנאמר לכם, בבלוטת התריס. ולא מדובר בתהליך גידולי !!!
ממכתבך לא ברור המיקום המדוייק של הנפיחות, שהינו בעל חשיבות באבחנה המבדלת.
בד"כ הטיפול הראשוני הוא מתן אנטיביוטיקה, והדמיה, (שעדיף לבצעה עם סיום הטיפול התרופתי).
לאור זאת המתנה של 10 ימים לבדיקת העל-שמע (אולטרסאונד), אינה ארוכה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחות בגרון
גולדי02/03/2009בוקר טוב ראשית תודה עבור התשובה שנית !!! הנפיות היא בגרון מתחת לסנטר- נפיחות חיצונית . רופאת אף אוזן גרון שבדקה אותה אתמול אמרה שכדאי לעשות קודם את בדיקות הדם - לא נתנה לבנתיים טיפול אנטיביוטי וכן היא אומרת שייתכן שזה המבנה של הילדה , האם ייתכן הדבר ??? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך מענה בלוטות בצוואר
ד``ר יצחק ענתבי02/03/2009גולדי שלום רב.
הנפיחות המתוארת על ידך, אינה כלל קשורה לבלוטת התריס, ויכולה כן להיות תלויה לבלוטת רוק סוב מנדיבולרית, או בלוטת לימפה, או כמו שכתבתי במענה מאתמול, ציסטה מולדת שהיזדהמה.
טיפול הבחירה במצב נפיחות פתאומי הוא לרוב אנטיביוטיקה, ואפשר במקביל, לבצע בדיקות דם, כמו ספירת דם, וגם בדיקת אולטרסאונד (יש צור בעוד כשבוע, וזה תקין), אלא שלא ברור מדוע יש לבצע בדיקת תיפקוד בלוטת התריס?
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
גולדי03/03/2009בוקר טוב תודה עבור התשובה אך אני מודאגת יותר מכיוון שהרופא המטפל שלה לא חשב לנכון לתת אנטיביוטיקה כרגע , מה לעשות ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה נוספת
גולדי03/03/2009בוקר טוב קיבלתי את תוצאות בדיקות - הספירה והשקיעה , הרופא משפחה טוען שהבדיקות תקינות למרות שאני רואה שישנם ערכים שמראים חריגות - התוצאות שמתקבלות באינטרנט - ערכים מסויימים נצבעו באדום, אפשר בבקשה להעביר לך את הבדיקות במייל ???? בכדיי שאהיה רגועה יותר ??? אני לא מזלזלת בחוות דעת הרופא משפחה אך הייתי רוצה לשמוע חוות דעת נוספת . תודה ויום נפלא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לתגובה, ולתגובה הנוספת.
ד``ר יצחק ענתבי03/03/2009גולדי שוב שלום,
גם אני מכבד את החלטתו של רופא הילדים/משפחה, אך כדי להרגיע אותך, מדוע שלא תפני למומחה א.א.גרון, במרפאתך, להראות את מימצאי בדיקת הדם, ולבדוק את מהות הנפיחות הצווארית.
לצערי לא אוכל להעביר אליך את כתובת המייל שלי, או את מספר הפקס.
סליחה, ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובת בדיקת אנדוקרינולוגיה
גולדי03/03/2009תוצאות הבדיקה מראות על TSH - 0.21 FT4 - 21.1 FT3 - 8.13 מה זה אומר ? הרופא משפחה הפנה לאנדוקרינולוג , התורים לאנדוקרינולוג ארוכים מאוד , כמה זה דחוף ??? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות אנדוקריניות.
ד``ר יצחק ענתבי05/03/2009גולדי שלום רב.
אכן אם התוצאות אכן נכונות, (אפשרית טעות מעבדה), יש על פיהם הפרעה בתיפקוד הבלוטה, אין מדובר בבעיה חמורה או דחופה, יש לפנות להרחבת בירור אנדוקריני, או להסתייע בפורום אנדוקריני-סכרת.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לתגובה
גולדי07/03/2009תודה רבה רבה רבה , עזרת לי מאוד - פורים שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת engמשה01/03/2009
שלום! אני סובל כבר חצי שנה מסחרחורות ותחושבת ריחוף..אני בקושי יוצא מהבית ואם אני יוצא זה רק בעזרה מההורים הייתי מאושפז שבוע בבית חולים ומבחינתם הכל היה תקין רופא א.א.ג שלח אותי לבדיקת mri של האוזן הפנימית תוצאות יצאו תקינות ברוך השם... ועכשיו הוא שלח אותי לבדיקת eng השאלה שלי אם הסחרחורות שהבדיקה עושה היא רצינית כי אני ממש לא יודע אם אני יוכל להיתמודד איתה האם הבדיקה עושה גם בחילות? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ENG
ד``ר יצחק ענתבי01/03/2009משה שלום רב.
בדיקת מערכת שיווי המשקל, ה - ENG, הינה בדיקת הבחירה לבירור סחרחורות וקביעת המקור להם.
בהניחי שגילך הוא בשנות העשרה, אין כל בעיה לבצעה, ואין כל סיבה לחששותיך.
הבדיקה כוללת מיספר שינויי תנוחה, מעקב אחר נקודת אור, ומבחן קלורי, רק המבחן הקלורי יכול לגרום לסחרחורת קצרה עד 2 דקות, שחולפת מעצמה. הגירוי מבוצע בכל אוזן בניפרד, ותגובת הניד
והסחרחורת, לגירוי זה נימדדים ומשווים את תוצאות התגובה בין אוזן אחת, לשניה.
מאוד נדיר שתגובת הסחרחורת הקצרה תיצור גם בחילות או הקאות.
בהצלחה, ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח השתלת עור תוףעדי24/02/2009
שלום. קוראים לי עדי, אני כמעט בת 14. מגיל 3 חודשים יש לי בעיות אוזניים הכוללות הרבה דלקות, ניתוח כפתורים בגיל שנה, ניתוח הוצאת כפתורים בגיל 5, וניתוח כפתורים שני ושקד שלישי בגיל 8. מהניתוח כפתורים האחרון הכפתורים יצאו בעצמם, אך נשאר לי נקב בעור התוף בשתי האוזניים. בגיל 10 או 11 תכננו לעשות לי שני ניתוחים לסגירת עור התוף בכל אוזן, אך נפשית לא הייתי מוכנה ולכן לא עשיתי את הניתוח. היום חזרתי מביקורת של רופא א.א.ג., אני הולכת לביקורת פעם בחודשיים-שלושה. הוא אמר לי שעכשיו האוזן יבשה וזאת הזדמנות טובה לבצע את הניתוח, ורצה לקבוע לי ניתוח ראשון כבר באמצע-סוף מרץ. יש לי כמה שאלות שרציתי לשאול, אז אם מישהו יוכל להגיב לי לפחות על חלק מהשאלות (רופאים או מישהו שעבר ניתוח כזה) אני אשמח.. 1. מה בדיוק קורה בניתוח הזה? 2. ההרדמה מתבצעת באמצעות במסיכה או בזריקת הרדמה, והאם היא הרדמה כללית או מקומית? 3. מה הסיכויים שאחרי 6 שנים הנקבים (שנשארו קטנים מאוד) ייסגרו בכל מקרה? 4. כמה זמן התאוששות ועל אילו הרגלים צריך לשמור אחרי הניתוח (גם בתקופה של ההתאוששות וגם לאחר מכן)? 5. עד עכשיו אסור היה לי להרטיב את האוזן בכלל. אני מתקלחת רק עם אטמי אוזניים מיוחדים ואני נכנסת לבריכה רק עם אטמים וכובע ים, אסור לי לצלול. האם זה ישתנה לאחר הניתוח? 6. מהם סיכויי ההצלחה של הניתוח בגילי? 7. משתילים עור תוף. אני בשלב שהגוף גדל. האם ההשתלה לא יכולה להקרע כתוצאה מהגדילה? 8. כמה זמן אפשר לחכות עם זה (אני לא מרגישה שאני במצב נפשי המאפשר לי לעשות את הניתוח הזה) וכיצד זה ישפיע על סיכויי ההצלחה של הניתוח? 9. כמה זמן מחכים בין הניתוח הראשון לשני? 10. קראתי על תופעה שנקראת כולסטאטומה. מהי תופעה זו ומה הסיכויים שזה יקרה.? תודה, עדי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת עור תוף
ד``ר יהושע דנינו25/02/2009שלום עדי,
ראשית אני מברך אותך שבגילך הצעיר את מתנסחת בבהירות ובבגרות מעוררת התפעלות.
להלן תשובותי לשאלותייך:
1. בניתוח סוגרים את הנקב בעור התוף בעזרת שתל של רקמה הנלקחת מהגוף.
2. בדרך כלל ההרדמה היא כללית, באמצעות החדרת חומרי הרדמה דרך הוריד. וזה לא נורא כפי שזה נשמע, זה פשוט יחסית ולא כואב.
3. הנקבים אמורים להסגר באופן טבעי עד כשנה לאחר היווצרותם. אם לא נסגרו במשך 6 שנים הסיכוי שיסגרו באופן ספונטיני וללא ניתוח הוא אפסי. כלומר, מומלץ הניתוח לסגירת הנקבים.
4. ההתאושות היא כיומיים שלושה, אז משתחריים הביתה וחוזרים לביה"ח לאחר שבוע להוצאת התפרים. לאחר הניתוח יש להמנע מפעילות גופנית מאומצת במשך כחודש ולהמנע מהרטבת האוזן במשך מספר חודשים תלוי במצב ההחלמה.
5. תשובה לשאלה זו ראי בתשובה 4. אולם לאחר מספר חודשים תוכלי לשוב לשחות ללא אטמים ולצלול ללא אטמים רק לאחר כשנה.
6. סיכויי ההצלחה של הניתוח הם 80-90%.
7. אין מה לדאוג זה לא יקרע עם הגדילה.
8. מומלץ לא להמתין זמן רב כי יכולים להתפתח זיהומים שידחו את הניתוח.
9. בין שני הניתוחים יש להמתין כשנה.
10. כולסטאטומה היא מחלה שבה תאי קשקש של האוזן החיצונית כלואים באוזן התיכונה. הסיכוי שמחלה זו תקרה לאחר הניתוח הוא קטן מאד.
עדי, היו לך שאלות רבות ומגוונות,
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה...
רותם25/02/2009היי.. רציתי לשאול אם אין אפשרות לסגור את הנקב עם תפרים נמסים? תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתפירת עור תוף
ד``ר יצחק ענתבי08/03/2009עדי שלום רב,
אין כל אפשרות של תפירה בעור התוף, (תארי לעצמך תוף-בתיזמורת- שבו העור ניקרע,) האם תפירתו תיתן את אותם הצלילים? או יהיה באותו החוזק?
את הטלאי מניחים בצמוד לאיזור הנקב, וכלי הדם מהתופית עוברים אל הטלאי, ומצמידים אותו .
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל בו ניתן לבצע השתלת עור תוף
יורם17/07/2009שלום,
בני רון בן 9 ועור התוף שלו "נמחק" לחלוטין האם ניתן לבצע השתלה בגיל זה?
אם לא באיזה גיל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל מתאים.
ד``ר יצחק ענתבי18/07/2009יורם שלום רב.
למעשה גיל המנותח אינו רלוונטי להצלחה הניתוחית, הגורם הקובע אם "כדאי" לנתח, הוא התנהגות הילד, ושיתוף הפעולה שלו. יש ילדים בגיל בנך, המתנהגים כבוגרים, ולאחר הניתוח מאפשרים את ניקוי האוזן, מחומרים "התומכים" בטלאי המושתל, אי שיתוף פעולה יקשה על הטיפול האחר-ניתוחי, שלו, יש חלק משמעותי בהצלחה הניתוחית.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pansinusitisתמר24/02/2009
שלום בתי בת 9, בריאה בד"כ. שבועיים מקיאה רק בבקרים. בבדיקת רופא ילדים - היפררפלקסיה ברגליים בדיקת פונדוס - הרמת דיסקה וסלסול כלי דם משמאל בדיקת CT מח עם חומר ניגודי - פאנסינוסיטיס כולל אתמואידים וספנואיד ומסטואיד דו"צ. ילדה ללא כאבי ראש, ללא נזלת ללא חום. שקיעת דם 46, CRP 1.8. מה יהיה הטיפול? אנטיביוטיקה דרך הפה תספיק? תודה תמר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנסינוסיטיס ב- CT
ד``ר יהושע דנינו24/02/2009שלום תמר,
התלונות שאת מתארת אצל ביתך לא בהכרח קשורות לממצאים בבדיקת ה - CT.
הצללה ב - CT ללא ממצאים קליניים המתאימים לסינוסיטיס לא בהכרח מצביעה על סינוסיטיס.
לכן, מומלץ להיוועץ ברופא מומחה א.א.ג אשר ודאי יבדוק את הממצאים הקליניים והרנטגנים ויתאים את הטיפול המתאים עבור ביתך.
לא תמיד הדברים הינם כפשוטם, יש מקרים בהם תוצאות הבדיקות אינן פשוטות להכרעה ללא ממצאים קליניים ולכן נדרשת במקרים אלה חוות דעתו של מומחה.
כל טוב ורפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית שמיעה?גילה23/02/2009
בני בן שנה+9 חודשים, לא מדבר כלל. לפני כ-4 חודשים עשה בדיקת שמיעה ותוצאותיה "תגובות בעוצמה 30 דציבל בשדה חופשי". לאחר בדיקת רופא התברר שהיו לו פקקים באוזנים והם נוקו. לפני כשבוע היינו שוב בביקור אצל א א ג האוזניים היו נקיות ללא נוזלים, אך בבדיקת שמיעה שנעשתה הבוקר הוא לא מגיב ל 40-50 דציבל!!!. אני מאוד מודאגת , מה אומר הדבר? יש לציין שבבית הוא מבין את הנאמר לו , מבצע מטלות וכו'. האם ההחמרה במצב מורה על חרשות- מה עלינו לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
גילה23/02/2009יש לציין שהוא ממלמל וכן מנסה לדבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית שמיעה
ד``ר יהושע דנינו24/02/2009שלום מזי,
ליקוי שמיעה המשתנה מליקוי קל לבינוני כמו שאת מתארת אצל בנך, אינו מצב של חירשות. גם נוזלים באוזניים יכולים לתת מצב של שמיעה משתנה כזה. לכן, יש מקום לבצע בדיקת טימפנומטריה הבודקת את מצב הנוזלים ולהבדק אצל מומחה א.א.ג שודאי ימליץ על הטיפול המתאים.
בעניין המילמול כדאי להיוועץ רק לאחר פתרון בעיית השמיעה במידה והמילמול ימשך ולא יהיה שיפור בדיבור.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
גילה24/02/2009תודה על תשובתך המהירה.בביה"ח שבו בני נולד ערכו בדיקת שמיעה שתוצאותיה היו תקינות. אם בני נולד עם לקות שמיעה האם לא היו עולים על כך כבר אז? האם יתכן שהלקות היא נרכשת ולא מולדת(להזכירך הוא בן שנה+9)? אם היא לקות גנטית (אבי בן 75 והחל לאחרונה להרכיב מכשיר שמיעה) האם תתכן החמרה במצב, או שהיא תשאר כמו שהיא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה נוספת
ד``ר יהושע דנינו25/02/2009שלום מזי,
מקובל שליקויי שמיעה מולדים משמעותיים מתגלים בבדיקות שמיעה בבי"ח, לכן אם בדיקת השמיעה הייתה תקינה, כפי שאת מתארת, אזי ליקוי השמיעה אינו מולד.
אין קשר בין ליקוי השמיעה של בנך לליקוי השמיעה של אביך שסביר להניח שהוא תוצאה של ירידה בשמיעה הנובעת מהגיל.
באשר לעתיד, מעקב בדיקות שמיעה יתן את התשובה לשאלתך ביחס לאפשרות של החמרה.
כפי שציינתי בפניך בתשובתי הקודמת, יתכן שמדובר בליקוי על רקע נוזלים הניתן לתיקון.
כל טוב ורפואה שלמה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה...
גילה25/02/2009תודה על תשובתך ועל הסבלנות,אני אם לחוצה ויש לי שאלה נוספת: לבני מעולם לא הייתה דלקת אוזניים,ורופאת אאג בדקה אותו לפני בדיקת השמיעה והודיעה שאין לו נוזלים באוזניים (למרות שבשבועות האחרונים הוא היה די מנוזל)-מה הסיכויים שאכן נוזלים הם אלו שגרמו לירידה בשמיעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות ונשימה רעשנית בלילהיעל23/02/2009
בני בן 7 חודשים. חמוד חייכן . בחודשיים האחרונים סובל משיעול עם ליחה. כתוצאה מכך פולט לעיתים פליטות גדולות. כמו כן, במקביל החל לסבול מחרחורים באף, ונשימה רעשנית , במיוחד וכמעט תמיד רק בלילה שהוא שוכב על הגב. זה לא היה לו מלידה. 1. האם זה נורמלי- החרחורים והנשימה הרעשנית? 2. האם אני צריכה לעשות משהו בנידון?. אני שמה לו טיפות מי מלח ואדים קרים. אבל נראה שלעיתים הוא סובל מאוד בלילה ומתעורר רבות. 3. האם זה יכול לפגוע התפתחותו? . האם זה יכול להיות קשור בחסימת דרכי אוויר או בפוליפים, ואם כן האם אני צריכה להבדק אצל א.א.ג? תופעה נוספת: בחודש האחרון החל לסגל תנוחת שינה מוזרה. מייד כשמשכיבים אותו הוא מותח את הראש לראשי המיטה ומצמיד את פניו למגן המיטה ( מעין תנוחת מתיחה של הראש כלפי הצוואר האחורי) . לעיתים , לא תמיד, הוא לא רק נרדם כך אלא נשאר בתנוחה זו הנראית מאוד לא נוחה שעות רבות. מדוע זה? האם זה תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחירות ונשימה רעשנית בלילה
ד``ר יהושע דנינו24/02/2009שלום שרון,
תשובות לשאלותייך:
1. חרחורים ונשימה רעשנית הם תוצאה של מעבר אויר דרך איזור צר, דבר שיכול להגרם על ידי נזלת או שקד שלישי או שקדים החוסמים את מעבר האויר.
2. במקרה כזה בודאי מומלץ להיבדק אצל מומחה א.א.ג.
3. במידה ואכן קיימת חסימה לא מטופלת יכולות להתפתח הפרעות בהתפתחות הלסת העליונה והמנשך.
4. התופעה שאת מתארת נראית כאילו הילד מתקשה בנשימה, לכשתפתר בעיית הנשימה תשתנה כנראה בעקבותיה תנוחת השינה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות מהאוזנייםלילי23/02/2009
הילד בו 4 וחצי. מאז גיל שנה יש הפרשות מהאוזניים כל הזמן. במשטח לפעמים מצאו חיידק ואז קיבל אנטיביוטיקה. תקופות הפוגה קצרות. עכשיו נראה לי שיש ירידה בשמיעה. הרופאים אומרים שאין מה לעשות עם ההפרשות. ניסינו גם רפואה משלימה. מה לעשות? אנחנו אובדי עצות!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרשות מהאוזניים
ד``ר יהושע דנינו24/02/2009שלום לילי,
מקור הפרשות באוזניים יכול להיות ממחלה של האוזן החיצונית או אוזן תיכונה כשיש נקב בעור התוף. כמובן שמומחה א.א.ג ידע לאבחן את מקור הבעיה ולטפל בהתאם, לפיכך אני ממליץ לך לפנות למומחה א.א.ג שבודאי יפעל בהתאם. במקרים מיוחדים כדאי לשקול אפשרות להיוועץ במומחה נוסף מבי"ח. במשך שנות עבודתי הרבות לא נתקלתי במקרים בהם הבעיה לא נפתרה גם אם לעיתים היא נמשכת זמן רב ודורשת טיפולים ובדיקות שונות.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר חדשני לטיפול במקום "כפתורים"חיים22/02/2009
שלום רב , בני בן 5 סובל מבעיות שמיעה ירודות של 30% בערך בעיות דיבור בעיות הגייה , מטופל א.א.ג. לפעמים בתרופות להורדת הנוזלים אך זה חוזר לו , מטופל אצל קלינאי תקשורת , א.א.ג הציע ניתוח מיידי לכפתורים כמובן שאנו רוצים הטוב ביותר : 1. בית חולים ד.נ.ה. לילדים בת"א מציע טיפול בבית ע"י מכשיר EP POPER מכשיר להחדרת אוויר דרך האף .- האם המלצתך לטיפול ? 2. האם יש לך המלצה על רופא בכיר בתשלום ניתוח פרטי , לכפתורים או להתיעצות לפני ניתוח ? אודה על תשובתך .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ear popper, לעומת ניתוח
ד``ר יצחק ענתבי22/02/2009חיים שלום רב.
המכשיר בו מדובר הינו מכשיר המזרים אויר לאוזן תוך כדי שתיית מים, (כדי שהאויר לא יברח אל הלוע), בחלק מהמקרים בהם יש נוזלים באוזניים, וליקוי שמיעה, הטיפול במכשיר יכול לעזור.
ליקוי שמיעה של 30 ד.ב. (ולא 30%), הוא ליקוי המצריך התייחסות, בעיקר בגיל בנך.
את ההחלטה על טיפול במכשיר, או ניתוח ניתן לבדוק (ע"י מומחה א.א.גרון), היה ויוחלט על דרך טיפול ניתוחית אני משוכנע שתמצאי לא מעט רופאים בכירים לביצועו.
בהצלחה ובריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
