מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי גרוןאיריס19/04/2009
בני בן ה-4 סובל בשנה האחרונה מכאבי גרון המלווים בחום גבוה וכאבים בשרירי הרגליים.
בכל שבוע-עשרה ימים מפתח חום ושקדים מוגדלים עם נקודות לבנות. בכל פעם שמגיעים לרופא
משטח הגרון יוצא ויראלי. הוא לא מקבל אנטיביוטיקה מכיוון שכל פעם זה ויראלי. האם מנתחים
במצב כזה? אנחנו ממש מיואשים וכבר לא יודעים מה לעשות. האם טיפול הומאופטי יכול לעזור?
או שכדאי להגיע למומחה אף אוזן גרון לייעוץ?. אגב, אני ואימי נותחנו בשקדים וסובלות פחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות גרון
ד``ר יצחק ענתבי20/04/2009איריס שלום רב.
הסיפור החוזר על עצמו מחייב בדיקת רופא מומחה א.א.גרון, על פי תיאורך, בדיקת דם פשוטה ומהירה, (ולא מישטחי לוע), יכולה לתת מענה הרבה יותר מדוייק על מהות הזיהום.
במצב כזה, אין לי ספק שכריתת השקדים יכול לעזור, בנושא הטיפול ההומהופטי, אני לא הכתובת !
נחזור להצעה בתחילת המענה כדאי לפנות למומחה א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לייעוץשרי17/04/2009
שלום לך
לבתי בת 17 יש פצע לא בתוך האוזן אלא כך שאדם מבחוץ רואה זאת וזה לא יפה
ניסיתי לנקות אך הוא יבש וכל נגיעה יורד מעט דם
ההאם עליי לקחתה לרופא ידילים או אף אוזן?
אני שואלת משום שבתי פוחדת ורופאי אף אוזן לעיתים מכאיבים
מה עליי לעשות?
בתודה מראש
שרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע באוזן
ד``ר יצחק ענתבי17/04/2009שרי שלום רב.
הפצע על פי הבנתי נימצא באפרכסת, או באיזור הסחוס הקדמי של תעלת השמע.
אם הוא נימצא זמן רב, ומתייבש, וקילופו גורם לדימום, המלצתי היא לפנות לרופא עור, ו/או לכירורג פלסטי, כי אם טיפול תרופתי מקומי,לא ישפר את המצב, יהיה צורך לשקול כריתה של הנגע.
לבסוף, ממליץ לא לפחד מרופאי א.א.גרון !
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות מוגלתיות מאוזן ימיןימית17/04/2009
שלום
בני בן שלוש עבור לפני כ-4 חודשים ניתוח צינוריות והסרת שקד שלישי, לפני כשבוע נמצאו באוזנו הימנית הפרשות מוגלתיות. לפני כ-3 מים הינו במיון ילדים , בדק אותו רופא אף אוזן וגרון ומצא שבאוזנו הפרשות מוגלתיות, הוא ניקה עם סקשן ומצא אודם בעור התוף.
בשני אוזניו הצינוריות במקומן.
הטיפול הרפואי שקיבל שטיפת האוזן עם מי חמצן 3 פעמים ביום, 3 טיפות דקסאמיצין 3 פעמים ביום.
לאחר יומיים של מתן טיפול זה הילד ממשיך להתלונן עם כאבים באוזן ,לא יכול לכגעת באוזן ובוכה כאשר נוגעים באוזנו.
האם הטיפול שקיבל נכון ? האם הוא זקוק לטיפול נוסף . והאם העובדה שאינו יכול ליגעו באוזנו תקינה ?
תודה ימית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בעקבות צינורית
ד``ר יצחק ענתבי17/04/2009ימית שלום רב.
לבנך דלקת באוזן התיכונה, ככל הנראה. הטיפול שניתן בהחלט מקובל, אלא שמרגע שהחלה החמרה, על - פי תאורך, היה מומלץ לפנות חזרה אל הרופא, לבדוק את הצורך במישטח מהאוזן, ועד לקבלת תשובת המשטח, להחליף את הטיפול המקומי בטיפות סילוקסן, או אופלוקס.
בד"כ אני לא מישתמש בשטיפות האוזן עם מי חמצן, אלא מאפשר לנקות את ההפרשות (רק מבחוץ!!!)
בעזרת צימרון הטבול במי חמצן.
את טיפות הסילוקסן, יש לדחוף לעומק התעלה ע"י לחיצות קלות בסחוס הקידמי לתעלה, (לכיוון עומק התעלה), בשילוב של משיכת האפרכסת לאחור.
כלל מאוד חשוב, להישמר ממים באופן מוחלט !
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרומן צהוב באוזן ימין לאחר ניתוחריקי15/04/2009
בני בן 2.4 לאחר ניתוח כפתורים ואדנואידים (לפני 6 חוד').
הכפתורים עדיין נמצאים באוזניים.
בבדיקת שמיעה שנערכה לפני שבועיים התגלתה ירידת שמיעה באוזן ימין , השבוע רופא א.א.ג ראה אותו וציין"תעלה ימנית מלאה צרומן צהוב ואפיתל מת עם ריח רע, לא הצליח להוציא הכול עד ל"תופית". ניתן טיפול של מי חמצן+צילוקסן ל5ימים . וביום א' הקרוב(19.4) יבצע סקשן תחת מיקרוסקופ.
א. מה זה?
ב. האם זה יכול להזיק לעור התוף? קרע או משהו אחר??
ג. ממה זה קורה?
ד. לילד יש נזלת כרונית- רופא ילדים שלח לזיהומולוג ולא רצה לתת הפניה לאורגואלוג האם להתעקש ? ?
תודה רבה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרומן, דונג, שעווה.
ד``ר יצחק ענתבי15/04/2009ריקי שלום רב.
מאחר והצרומן שהוצא מאוזן בנך, היה עם ריח רע, סביר להניח שמדובר בתהליך דלקתי, ועל-כן הטיפול שבנך קיבל היה נכון.
לאחר ניקוי ייתרת ההפרשה יוכל הרופא לראות את מצב התופית, וסוג הדלקת, ובאם יילקח גם מישטח, לדעת את סוג החיידק.
א, ניקוי מתחת למקרוסקופ, אצל ילדים הוא מאוד שכיח, ומטרתו כאמור לבדוק יסודית את התופית, ואת סוג הדלקת.
ב, פעולה זו אינה מזיקה לעור התוף
ג, הגורם הוא זיהום, שאת מהותו יש לבדוק.
ד, הנזלות הנמשכות לאחר כריתת שקד שלישי אכן יכולים להיגרם מהפרעה אלרגית, ורופא א.א.גרון המטפל של בנך, יוכל להפנותו לאלרגולוג, לתבחיני עור.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת כפתורירון14/04/2009
האם יש שיטה להוצאת כפתור אחד מהאוזן תחת השפעה של גז צחוק בילדים שהם בני 7 שנים?
כפתור אחד נפל לבד והשני כבר שנתיים באוזן.
האם אין סכנה שהילד יזוז תוך כדי ההוצאה?
האם זה אכן קים ועדיף על הרדמה מלאה?
סיכונים?
תודה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת כפתור-צינורית.
ד``ר יצחק ענתבי14/04/2009ירון שלום רב.
בתשובתי לשאלתך הראשונה הסברתי את הצורך בהרדמה כללית, גם אם הינה קצרה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפתורים באוזנייםירון14/04/2009
ילדה בת 5 עם צינורית כחולה באוזן, צינורית שניה נפלה מיד לאחר הניתוח ונוצר נקב שקיים מזה כשנתיים מהניתוח, נותחה בגיל שנה ניתוח חיך שסוע.
אין דלקות אוזניים והצינורית יושבת טוב טוב במקום בדיוק שנתיים וחודש.בדיקות שמיעה תקינות וחוץ מניתוח חיך ובעית צינורית אין שום דבר אחר.
נשאלת השאלה:
האם כדאי/רצוי להוציא את הצינורית שקיימת ולהחליפה בצינורית חדשה?
האם להוציא בכלל את הצינורית או שמא להשאיר אותה?
האם אין סיכון בהישארות הצינורית באוזן לאורך זמן? ומה הזמן המקסימלי שמותר להשאיר אותה.
ממה שהבנו מרופא א.א.ג חייב הרדמה ובעצם ניתוח.
אודה להתיחסות לנושא הצינורית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת כפתורים-צינורית.
ד``ר יצחק ענתבי14/04/2009ירון שלום רב.
צנוריות, שאינן מהסוג של צינורית לאורך זמן, נישארות במקומן בממוצע 10 ח'. זמן קצר מכך, עלול לגרום לכך שהנוזלים באוזן ישובו, וזמן ממושך יותר, יכול לגרום לנזק קבוע: ריקמת גירעון, ו/או כולסטאטומה, (באוזן התיכונה), או לנקב בעור התוף.
העובדה שחלפו שנתיים והצינורית במקומה, מצריכה את הוצאתה, (גם אם האוזן אינה דלקתית), במטרה לנסות למנוע את הנקב, ו/או הדלקת.
הטכניקה הניתוחית הינה קצרה, אך בגיל זה מחייבת הרדמה כללית, (מענה לשאלתך הנוספת), כי מעבר לשליפת הצינורית, יש לבצע עם מחט גם הטרייה של שולי הנקב, כדי לגרום לזירוז סגירתו .
ההנחה היא שהצינורית לא יוצאת ממקומה, בגלל שגדילת התופית באיזור הנקב, לאחר החיתוך בניתוח, יצר מצב בו היתעבו השוליים, ובכך היתבטל "מנגנון הדחיפה החוצה" של הצינורית.
לדעתי לא כדאי להחדיר צינורית חלופית, כי כדאי לאפשר לנקב להיסגר, ואם הוא -במקרה הגרוע,- לא ייסגר, אז לשם מה צינורית ?
איחולי הצלחה, בריאות שלמה, וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להוצאת שקדיםאפרת13/04/2009
הבן שלי בן שנתיים הוא שוקל 9 קילו בהתחלה הוא עלה יפה משקל ואחר כך הפסיך בצורה משמעותית הרופא המליץ להוצאת שקדים בגלל שיש לו שקד שלישי ושני שקדים מוגדלים וזה יוצר לו הפרעות נשימה קשות בשינה אני רוצה לדעת במה קרוך הניתוח .כמה זמן הרדמה ואיך ההחלמה .ואים יש איזה סיכון .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי13/04/2009אפרת שלום רב.
אכן, הפרעה בגדילה והימצאות באחוזוני גדילה נמוכים, מהווה התוויה לניתוח כריתת השקדים, (כולל שקד שלישי), במקרה של בנך יש גם התוויה נוספת לניתוח, והיא ההפרעות בשינה.
הניתוח מבוצע בהרדמה כללית, נימשך בין 1/2 שעה, לשעה, (תלוי במנתח ובטכניקה הנתוחית), וההחלמה, ומישכה גם הם תלויים בגורמים הנ"ל. (תוכלי לעיין במענה של מנהלי הפורום לשאלות קודמות בנושא הטכניקה הניתוחית).
איחולי הצלחה, מועדים לשמחה, ובריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הייאור06/04/2009
ד''ר יש אפשרות לעשות זריקה נגד שפעת וצינון למה כל שבוע אני סובל מזה אני חייב פתרון כדי למנוע את זה !!
תודה חד שמח וכשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלות
ד``ר יצחק ענתבי06/04/2009אור שלום רב.
מלפני 4 ימים קיבלת תשובה לשאלתך מד"ר דנינו, אותה שאלה חזרה על עצמה גם בתאריך 25/03,
וגם אז ניתנה לך תשובה !
אין למנהלי הפורום מה להוסיף, אלא להפנותך לתשובות שניתנו בעבר.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקות נשימה בשינהיעל04/04/2009
שלום,
בני בן ה7 חודשים נוחר מאז שנולד, עד היום לא ייחסתי לזה חשיבות מיוחדת כיוון שרוב הזמן גם היה מנוזל (חורף), אבל בשבועיים האחרונים הוא מתעורר משינה לעיתים תכופות לרוב בבכי של בהלה. שמתי לב שהוא נושם בפה פתוח (גם עם המוצץ) ופשוט עוצר נשימה לכמה שניות (בהן אני כמעט מקבלת התקף לב...) ומעיר את עצמו בנשימה פתאומית ובבכי. האם זו תופעה סבירה ותחלוף בהמשך? כשאני הייתי בת 5 עברתי הוצאת שקדים (או משהו כזה) האם הוא לא קטן מדי בשביל בעייה כזאת? אולי יש פתרונות אחרים?
אשמח לייעוצכם,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דום נשימה בשינה והטיפול בו
ד``ר יצחק ענתבי06/04/2009יעל שלום רב.
במצב המתואר על ידך, ואם לא יחול שיפור בהפסקות הנשימה המתוארות, ניראה שאין מנוס, גם בגיל זה, לכרות את השקדים.
איני מוציא מכלל אפשרות לשקול בדיקה במעבדת שינה, כדי לאושש את תאורייך, ובמידה ואכן מדובר בדום נשימה חמור, או בינוני, כדאי להסיר את השקדים.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פה פתוחשלומית03/04/2009
שלום,
הבת שלי בת שנתיים, מדברת ומפותחת יפה.
הבעיה - שהיא כבר כמה חודשים עם פה מעט פתוח ועם הרבה רוק שנוזל וממש מרטיב את החולצה. חשוב לציין שהיא ישנה טוב מאוד, לא נוחרת בלילה, אוכלת טוב והכל בעקרון כרגיל (עם מוצץ היא רק בשעות השינה ולא במהלך היום)- אך זה נמשך כבר חצי שנה ולכן התופעה מדאיגה אותי.
מה זה יכול להיות?
האם זה יכול להיות קשור לעובדה שהיא נולדה עם פריקה בלסת?
תודה,
שלומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פה פתוח, ריור, פריקת לסת.
ד``ר יצחק ענתבי03/04/2009שלומית שלום רב.
לגבי נושא הפה הפתוח, יש לבדוק את מעברי האויר בלוע האף - (שקד שלישי), ובאף. אם הם פתוחים ואין חסימה או היצרות, יש להתייחס לנושא ריור היתר של בתך, ואת הבירור, והפתרון לו, יש לעשות במסגרת רפואת א.א.גרון.
נושא פריקת הלסת - על פניו, לא נראה לי כקשור לענין, שהרי הילדה ישנה בפה סגור בלילה ! ניתן להתייעץ בנושא זה עם רופא מומחה פה ולסת.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת שקדים מול קובליישןאמא02/04/2009
שלום,
לאחרונה הומלץ לנו על ניתוח 3 שקדים + כפתורים (עקב נוזלים, ירידה בשמיעה, דלקות גרון ואוזניים חוזרות, במעבדת שינה: הפרעת נשימה חסימתית בדרגה בינונית).
לאחרונה קראתי ברשת על שיטת הקובליישן החדישה (עם כל יתרונותיה) ואיני יודעת להחליט מול השיטה ה"מסורתית"- כריתת שקדים.
אשמח לשמוע את דעתך בנושא?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד פרט: הבן שלי בן 3 ו- 8 חודשים.
אמא02/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקובלישין
ד``ר יצחק ענתבי03/04/2009לאמא שלום רב.
מתאור מצב בנך הניתוח יכלול את השקדים, השקד השלישי (אדנואידים), וכפתורים. את ניתוח השקדים, בלבד ניתן לבצע גם בשיטת הקובלישין (Coblation). בשיטה זו זמן ההחלמה בד"כ קצר יותר, הכאבים לאחר הניתוח פחותים. מאידך הניתוח בשיטה זו דורש הרדמה ממושכת יותר.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות חוזרות בילדה בת 14.5 חודשיםחני02/04/2009
שלום רב,
בתי בת 14.5 חודשים
נמצאת במעון מאז גיל 4 חודשים. וינקה עד גיל 4.5 חודשים
מאז אוקטובר (כבר כחצי שנה) היא חולה.
כל פעם משהו אחר - היה לנו דלקות אוזניים לפחות 5 פעמים ,דלקות גרון לפחות 5 פעמים, דלקת ריאות, שנית, חיידק בדם ועוד ועוד.
במשך חצי השנה האחרונה היה שבוע אחד רצוף בלבד בו היא היתה בריאה ללא אנטיביוטיקה.
כל פעם נותנים אנטיביוטיקה (מוקסיויט \ אוגמנטין) למשך שבוע \ 10 ימים וכשלושה ימים לאחר המנה האחרונה של האנטיביוטיקה - הילדה שוב חולה.
היינו אצל א.א.ג וגם אחרי הטיפול שלה (שהעבירה אותנו לאוגמנטין) כמה ימים אחרי סיום הטפול הילדה שוב היתה חולה.
האם יש מה לעשות?
האם יש כיוון נוסף לחשוב עליו?
יש לנו תור היום לרופאה וחשוב לי לדעת לדבר איתה על פתרון כולל(אם יש כזה)
אודה מאוד לכל תשובה
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה את ההודעה - אולי לא ראיתם -
חני03/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחלות חוזרות.
ד``ר יצחק ענתבי06/04/2009חני שלום רב.
מחלותיה השונות של בתך מחייבות בירור של המערכת החיסונית, בירור אלרגיות אפשריות, ואיני מוציא מכלל אפשרות לבדוק גם את הצורך למתן טיפול אנטביוטי ארוך טווח, כולל טיפול מונע.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדיםאפרת01/04/2009
שלום
ביתי בת שש מתלוננת תקופה ארוכה על כאבי גרון חשבנו שאולי יש לה דלקת אך במשטח גרון הנושא נשלל והופננו לרופא אף אוזן גרון הרופא מיד אמר שצריך לנתח כי הם היפרטרופים(מה זה?) וכיוון שהיא נוחרת בשנתנ וישנה עם פה פתוח. אני חוששת מניתוח וברצוני לדעת אם תמיד כשהשקדים מוגדלים מנתחים ? הרופא הבהיר שהוא ממליץ לנתח כיוון שהיא נוחר ושאולי יש לה הפסקות נשימה. איך יודעים אם הילדה סובלת מהפסקות נשימה?ואיך יודעים מתי חייבים לנתח ומתי לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים
ד``ר יהושע דנינו02/04/2009שלום אפרת,
היפרטרופיה של השקדים פירושה הגדלת גודלם. לפי התיאור שלך קיימת כנראה הפרעה נשימתית חסימתית שנובעת מהגדלת השקדים , דבר שיכול לגרום לתסמונת דום נשימה בשינה, המאופיינת על ידי הפסקות נשימה. ניתן למדוד את הפסקות הנשימה בשעות המאוחרות של הלילה בישיבה לצד מיטת הילדה או לבצע זאת בבדיקה במעבדת השינה.
לכן, צדק הרופא כשהמליץ על ניתוח השקדים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזןאסתי31/03/2009
שלום, ביתי בת 12.5,מגיל צעיר סובלת מדלקות ונוזלים באזניים. בגיל 5 עברה לראשונה ניתוח "כפתורים"+אדנואידים. לאחר שנה(אחרי שיצאו ה"כפתורים"), חזרו הדלקות באוזן אחת, ולאחר נסיונות של טיפולים אלטרנטיביים שונים, עברה ניתוח נוסף(בגיל 8 בערך) באוזן אחת. לאחר שנה,שוב יצא הכפתור-כמו שצריך.., הבעיה נמשכה. הפעם נותחה והוכנס כפתור T. לפני כחצי שנה,יצא הכפתור ואנו ניצבים בדיוק במקום בו היינו: נוזלים,עור התוף שקוע,כאבים,והומלץ שוב על ניתוח זהה.
השאלה: איך בודקים לעומק מה שורש הבעיה? (ניסינו גם לנפח בלונים),מה גורם לנוזלים להצטבר,מה עוד אפשר לעשות חוץ מניתוח
המלצה למומחים בנושא-מעבר לרופא במרפאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים
ד``ר יהושע דנינו02/04/2009שלום אסתי,
הבעיה של נוזלים באוזניים ושקיעת עור התוף קשורה לאי תפקוד התעלה שבין האוזן לגרון. כל זמן שתעלה זו לא מתפקדת תת הלחץ הנוצר באוזן יגרום לשקיעת עור התוף מחד ולנוזלים מאידך.
מומחה שיכול לסייע בפתרון הבעיה הוא מומחה ומנתח א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ו..
אסתי02/04/2009כמובן שביתי נמצאת בטיפול של מומחה א.א.ג. רק שחוץ מלהציע עוד ניתוח(צינורית),כבר בפעם הרביעת, לא נעשה כלום,ואני שואלת,האם במצב כזה,בו 3 ניתוחים ולא השתנה כלום,יש דרך אחרת,או,לפחות בדיקה יותר מעמיקה על מנת לבחון סיבה למצב,וחלופות אפשריות?-שמעתי שיש מי שעושה סריקה של כל המערכת-האם במצב זה יש צורך בבדיקה כזו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאור31/03/2009
ד''ר נזלת ממושכת במשך שבוע זה לא חמור? איך אני יכול לטפל במקרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת ממושכת
ד``ר יהושע דנינו02/04/2009שלום אור,
כדי לענות על שאלה זו צריך לדעת מה סוג הנזלת והאם היה סיפור דומה בעבר או קשר לחשיפה לחומרים אלרגנים.
הטיפול בדרך כלל הוא ספרי מקומי לאף מלווה בתכשירים אנטי אלרגיים או נוגדי גודש, אך כמובן שיש להיוועץ במומחה א.א.ג על מנת להתאים את התכשירים המתאימים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
