מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שתל שבלולאביבית07/06/2009
מהם החסרונות בשתל שבלול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתל שבלול.
ד``ר יצחק ענתבי07/06/2009אביבית שלום רב.
שתל השבלול הוא אלקטרודה המושתל אל השבלול, ומאפשרת שמיעה והבנת דיבור במצב של ליקויי שמיעה חמורים, עד חרשות כללית.
מדובר בניתוח עדין, המבוצע בהרדמה כללית, ותחת מקרוסקופ, לאחר קידוח העצם, מוחדרת האלקטרודה אל השבלול. השתל מרכב מחלק חיצוני (מיקרופון, ומעבד דבור), וחלק פנימי- האלקטרודה.
לא אדבר על יתרונות השתל, אלא, כבקשתך- על החסרונות: התוצאות לניתוח אינן מידיות ודרוש תהליך שקום אינטנסיבי וממושך, הכולל כיוונונים, ואימוני שמיעה.
הניתוח יכול גם להסתבך (נדיר), ע"י תזוזה של האלקטרודה, אפשרות של דלקת קרום המוח, ופגיעה בעצב הפנים, (בהיות המכשיר גוף זר). יש מיגבלה של הרטבת החלק בחיצוני של המערכת.
ממכתבך לא ברור אם השתל מיועד למבוגר או לילד. באופן כללי חוץ ממקרים חריגים במבוגרים, שיקולי הבעד ונגד, הינם מכריעים לטובת הניתוח.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קול מאנפף לאחר ניתוח , מתי זה יעבוררונה06/06/2009
בי בן השנתיים וחודשיים עבר לפני כבר יותר משלושה שבועות ניתוח משולב של שקד שלישי כריתת שקדים כפתורים, הבנו כ זלאחר הניתוח קול הינו מאנף ואכן קולו של בני כך ,אולם זה עדיין נמשך..
האם זה אמור לעבור ... מקווה שכן .מתי?
בתודה מראש על תשובתכם המהירה והיעילה, המשיכו בעבודתכם המבורכת !
רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח שקדים
אורלי06/06/2009בתי בת ה-5.5 עברה ניתוח להסרת שקדים לפני יומיים. (את השקד השלישי הסירו לפני כשנה). בסך הכל ההתאוששות שלה בסדר למעט כאבי גרון, והיום היא התלוננה על כאבי אזניים ונראה שיש לה לחצים חזקים באוזן. האם גם הלחץ באזניים חלק מההחלמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי06/06/2009לימור שלום רב.
בחלק גדול מניתוחי השקדים יש תלונה של כאב אוזניים, אשר כמעט בכל המקרים, הוא תוצר של כאב קורן מהאיזור הניתוחי.
מובן שאם הכאב נימשך, או באם מופיע חום, כדאי להתייעץ ולהיבדק ע"י הרופא המנתח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה ימים אחרי ניתוח
אורלי07/06/2009שלום רב,
תודה על מתן תשובתך לגבי כאבי האזניים לאחר ניתוח שקדים (הניתוח היה ביום חמישי האחרון). אם אפשר כמה שאלות נוספות:
1) מעבר לבעיות נשימה בשינה, היה לבתי תמיד קול שנשמע מאד מהאף. הקול המאנפף גם לא עבר לאחר ניתוח שקד שלישי שעשתה לפני שנה. עכשיו לאחר ניתוח שקדים, הקול שלה השתנה לגמרי. היא לא מדברת יותר מהאף אבל הוא קול דק יותר (ציף ציף). האם זו תופעה מוכרת והאם היא תעבור ותוך כמה זמן?
2)היום, שזה בעצם שלושה ימים אחרי הניתוח, אנחנו עדיין מקפידים ונותנים לה לאכול רק מעדנים וגלידות. היא רוצה כבר לאכול אוכל נורמאלי (שניצל, לחם וכו'). מתי אפשר להתחיל לתת לה לאכול אוכל שהוא לא רק מעדנים או גלידות?
3) מתי היא יכולה לחזור לגן?
4) האם היא צריכה להמנע מלצעוק/לדבר בקול רם? האם היא צריכה להמנע מפעילות גופנית מאומצת?
כפי שאתה מבין, אנחנו קצת חרדים ולא כל כך יודעים מה ניתן כבר לאפשר לה.
אני מודה לך על סבלנותך ועל כל תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקול מאנפף.
ד``ר יצחק ענתבי08/06/2009לימור שלום רב.
בהמשך לתשובותיי, ובשאלותייך, גם הקול הציצופי, (לאחר ניתוח השקדים), הוא מצב מוכר, וחייב בהשגחה כאמור של מספר שבועות עד חדשים בודדים. ואם המצב יימשך יש לבדוק את תפקוד החיך.
בנושא האוכל לאחר ניתוח: מקובל לתת דברי מאכל רכים וקרים ל 3 ימים, אלא שיש הממליצים לתת כל דבר אוכל (רגיל) שילד רוצה, ואין כל חשש, שהרי אם הדבר יגרום לכאב, הילדה תבין שכדאי משהו רך. כדאי להמנע משתיה מוגזת מהחשש שהחומר הנוצר באיזור הניתוח "יתנתק" מהר ממקומו.
בד"כ 4-5 ימי השגחה מספיקים, ואפשר לשוב לגן עם הסבר לגננת למנוע חשיפה לשמש, ובמידת האפשר למנוע מאמץ גופני. אין כל מניעה מדיבור בקול רם בימים שלאחר הניתוח.
איחולי החלמה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אורלי08/06/2009תודה רבה על המענה המהיר ועל הסבלנות הרבה!!!
ערב טוב,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקול מאנפף.
ד``ר יצחק ענתבי06/06/2009רונה שלום רב.
לאחר ניתוח שקדים, ובעיקר שקד שלישי, יכול להיווצר הקול האפי, זה בד"כ נובע מבריחת אויר לכיוון האף, ביגלל מירווח גדול בלוע-האף, ותיפקוד פחות טוב של החיך הרך.
לרוב, הקול יכול להיות כזה, בין מספר שבועות לחודשים בודדים, במידה והוא נימשך מעבר לכך, יש צורך בבדיקה של אי ספיקת החיך, וזאת ניתן לבצע דרך רופא א.א.גרון.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדים-פוליפים-כפתוריםנועה03/06/2009
ביתי בת שנתיים וחצי נוחרת בשנתה גם בעירנות יש לה נשימה קולנית. מעבדת שינה הראתה הפסקות בנשימה ונחירות. הרופא אמר שלפי מעבדת שינה יש לכרות את השקדים המוגדלים.
בצילום פוליפים ניכר שהפוליפים אינם גדולים מידי כדי להביא למצב של חסימה אבל בכל אופן המליץ על הסרת הפוליפים יחד עם השקדים. לאחר מכן גילה שיש לה נוזלים באוזניים והמליץ על ניתוח להכנסת כפתורים.
שאלתי האם יש צורך באמת בכל הניתוחים הללו (אפילו שעושים אותם ביחד) וכי פיתרון של השקדים לא יפתור את כל הבעיות גם יחד.
אודה על תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח משולב.
ד``ר יצחק ענתבי04/06/2009נועה שלום רב.
אנסה להסביר על כל ניתוח וסיבותיו. ניתוח לשקדים מבוצע במקרים בהם, בין היתר, יש הפסקות נשימה בשינה, (שלרוב הוא מלווה בנחירה), אציין שבמקרה כזה יש חשיבות לחומרת ההפסקות, ולגודל השקדים.
כריתת השקד השלישי גם היא חיונית, גם במקרה בו אין דום נשימה, אלא רק נחירות.
על נושא הכפתורים יש לי מעט היסתייגות, ואני ממליץ להחליט על הצורך בו, רק לאחר בדיקת שמיעה!!! כי לא רק מבחינה רפואית, אלא גם מהפן המשפטי אסור לנתח אוזניים ללא בדיקת שמיעה.
לשאלתך האחרונה, כריתת השקדים בלבד לא תיתן מענה לכל הבעיות !
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקד שלישימיכל02/06/2009
בני בן השנה וחצי נוחר ומתעורר בלילה מספר פעמים כנראה בגלל הפסקות נשימה (לא בטוח), הוא הובחן כבעל שקד שלישי גדול מאוד (לפי צילום אוטרסאונד) והומלץ לנו לנתח על-מנת להסירו (השקדים אובחנו כגודל בינוני והשמיעה לא נפגעה כלל למרות נוזלים באוזן ולכן לא הומלץ לנו הסרת שקדים או כפתורים), שאלתי היא האם הניתוח אכן הכרחי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכוונתי לצילום רנטגן כמובן
מיכל02/06/2009התכוונתי שאובחן ע"י צילום רנטגן ולא אולטרסאונד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח, כן או לא
ד``ר יצחק ענתבי03/06/2009מיכל שלום רב.
לילד בגיל שנה וחצי עם הפרעה נשימתית, ויקיצות ליליות, בגלל שקד שלשי "מוגדל מאוד", מומלץ לבצע את הניתוח, ואין סיבה להמתין לסיבוכים אפשריים עקב המצב, כמו התרוממות החיך, והווצרות מצב של נוזלים באוזניים, ודלקות.
כשמדברים על "ניתוח הכרחי", אני עונה כן,- רק לניתוח שמציל חיים, ובמקרה זה, הניתוח יכול "רק" לשפר את איכות החיים, ולכן הוא בגדר מומלץ, ולא הכרחי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדים מוגדליםרגינה02/06/2009
שלום.
בתי בת שנתיים וחודשיים , הלכתי לרופא א.א.ג ואמרו לי שהשקדים שלה מאוד מוגדלים וצריך להסיר לה שקדים וגם פוליפים, שזה בדר"כ בא ביחד.
אני קצת חוששת והאם באמת כדאי לעשות ניתוח. היא נוחרת וישנה עם פה פתוח לפעמים אני לא יכולה להגיד שזה בתדירות גבוהה אבל כשהיא מנוזלת היא עוברת את זה מאוד קשה.
האם כדאי לעשות ניתוח והאם זה לא מסוכן ולא עושה נזקים.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים מוגדלים.
ד``ר יצחק ענתבי03/06/2009רגינה שלום רב.
אני מפנה אותך למענה שניתן ב 31/05, לשאלה דומה של מירב.
על פי סיפורך ההמלצה היא לניתוח כריתת השקד השלישי בלבד, וניראה, שוב, על-פי מכתבך, שמיותר לכרות גם את השקדים.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשאות סטרפ A ומשטח "ביקורת"מרינה02/06/2009
שלום רב,
לביתי בת שנה וחצי נתגלה חיידק סטרפ A במשטח גרון. קיבלה טיפול 10 ימים ברפאפן.
כעבור שבוע נעשה משטח "ביקורת "שיצא חיובי , ביקרנו היום אצל הרופא שנתן לנו הנחיה לתת 10 ימים ספורל.אני מתלבטת האים להתחיל את הטיפול בספורל, היות ויש סיכוי שהיא נשאית של חייידק-ואז בעצם אין צורך לטפל באנטיביוטיקה?
ומשטח ביקורת נעשה ללא שום תלונות מצידה-ללא חום, ללא מחלה פעילה. מצד שני מדובר בפעוטה שטרם מדברת וקשה לדעת האים יש כאב שמציק. אני מאמינה שלו הייתה סובלת מכאבים בגרון הייתה בוכה יותר מן הרגיל?
האי ם יש משהו שאני יכולה לעשות ? טיפול אחר?
אציין שכאשר היא חלתה גם אני וגם בעלי קיבלנו משטחים חיוביים ולקחנו טיפול , 10 ימים. במשטח ביקורת אין צמיחה של חיידק.
בנוסף היא עדיין יונקת ואוכלת מזון בריא, כמובן שהחלתי מברשות שיניים ומקפידה על היגיינה
תודה מראש ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוק בלוע
ד``ר יצחק ענתבי03/06/2009לאם המודאגת שלום רב
תחילה, אין מקום לדאגה, והסיבה לכך שיש בעולם נשאים רבים של חיידק זה שלא מקבלים אנטיביוטיקה כי הם אינם חולים !
השיטה בה טיפול אנטיביוטי ניתן על פי משטח, חולפת לה מעולם הרפואה, האנטיביוטיקה ניתנת במצב בו יש תהליך דלקתי המתאים לזיהום חיידקי, ולא ויראלי, את ההבדל בין השניים יוכל לבצע
מומחה א.א.גרון, ובמידה ואכן יהיה תהליך דלקתי מסוג הבקטריאלי, הוא יחליט על מתן טיפול.
כאמור מישטח חיובי אינו סיבה לטיפול אנטיביוטי, וכדברייך כאשר יש דלקת יש גם (בין היתר) כאבים, ורק אז ישקול הרופא המקצועי, על פי בדיקתו, צורך בטיפול.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק הסטפטוקוקוסהילי01/06/2009
שלום,לפני יותר מחצי שנה התגלה לביתי בת ה-5 חיידק הטרפטוקוקוס היא טופלה במוקסיויט במשך חודש ימים ובמשטח לאחא החודש ניראה כי אין חיידק, בשבוע שעבר כאב לה הגרון והבטן, לקחתי אותה לרופאה ועשינו משטח היום קיבלנו תשובה שיש שוב את החיידק הסטרפטוקוקוס למה הוא חזר? עכשיו אנחנו צריכים שוב טיפול ממושך באנטיביוטיקה, אני יודעת שרפאפן הוא טוב יותר אבל היא לא מוכנה לקחת רק קפסולות של מוקסיויט מה ניתן לעשות ומה הסיבה לכך שהו א חזר? תודה הילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיידק הסטפטוקוקוס
ד``ר יהושע דנינו01/06/2009שלום הילי,
להחלטה על טיפול לעיתים חשובה הבדיקה הקלינית יותר מאשר תשובת משטח הגרון, כי חלק קטן מהאוכלוסיה יכול להיות נשא של החיידק ללא סימנים קליניים. לכן, יתכן שהחיידק קיים בגרון ומשטחים יכולים לגלות אותו גם כשהילד אינו חולה. שתי התרופות שהזכרת טובות לטיפול בדלקת גרון. ברור שההחלטה על הטיפול צריכה להיות החלטה של רופא מומחה.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת שמיעהלילך01/06/2009
בני בן שלוש וחצי עבר היום בדיקת שמיעה
תוצאותיה :
SRT
R 25
L 20
TYPE
R -51
L -124
האם תוכלו בבקשה לפענח לי את תוצאות הבדיקה ?
תודה
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שמיעה
ד``ר יהושע דנינו01/06/2009שלום לילך,
בדיקת השמיעה מראה שמיעה בגדר הנורמה משמאל וליקוי מינימלי מימין. בדיקת הנוזלים מראה תת לחץ מינימלי באוזן שמאל. במקרים כאלו לא צריך להיות מודאגים אלא להיות במעקב של מומחה א.א.ג שינחה אותך לפי הבדיקה הרפואית איך להמשיך לנהוג.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד צריך לעבור 2 ניתוחים אז..שאלההרונית31/05/2009
שאלתי אותך כבר לגבי ניתוח שקד שלישי לילד והמלצת לנתח בגלל הבעיות הרבות שיש לו עקב השקד מלבד זה יש לו אשך תמיר שצריך ניתוח שגם הוא בהרדמה מלאה כמה זמן צריך לחכות בין ניתוח לניתוח בהתחשב בגילו בין שנה ו-3חודשים או האם זה אפשרי לשלב את שתי הניתוחים יחד כדי לא להרדים פעמיים..אודה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח משולב.
ד``ר יצחק ענתבי31/05/2009רונית שלום רב.
אני בהחלט מבין את רצונך למנוע מבנך הרדמה כפולה, לנו, רופאי א.א.גרון, מבחינת ניתוח השקד השלישי, אין כל התנגדות לבצע ניתוח משולב, אלא שלדעתי מעצם היות הניתוח האחר, (אשך-תמיר), ניתוח עדין המחייב מניעת לחץ תוך ביטני אשר כן יכול להיווצר בעיקבות שיעול מניתוח השקד.
לאור זאת כדאי לבדוק מור האורולוגים אם יש מבחינתם יכולת לשלב בין הניתוחים.
במידה ולא, מומלץ בין הרדמה אחת לשניה להמתין מספר חדשים (4-6).
איחולי הצלחה, ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדים מוגדליםמירב31/05/2009
שלום רב
בני בן שלוש וחצי סובל מנחירות בשינה מצילום שנערך נמצאו פוליפים מוגדלים בינונית והומצלץ לבצע ניתוח להסרת שקד שלישי באותה בדיקה נאמר על ידי רופא אף אוזן הגרון שבדק את בני כי השקדים אינם מוגדלים. מכיוון שחששתי מהניתוח עדיין לא ביצעתי את הניתוח להסרת השקד השלישי והלכתי שוב (לאחר ארבעה חודשים ) לרופא להערכה חוזרת. הפעם נאמר לי כי גם השקדים מאוד מוגדלים. האם כפי שהם גדלו פתאום הם יכולים לסגת? מה יכול להיות הגורם לגדילה הפתאומית לאחר שעד כה הם היו בגודל נורמטיבי?
אודה מאוד על תשובתכם
בברכה
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים מוגדלים
ד``ר יצחק ענתבי31/05/2009מירב שלום רב.
מספר פעמים בעבר העברתי בפורום מסר ששקד מוגדל אינו סיבה לניתוח ! אלא אם נילווה לגודל גם סימפטומים אחרים, כמו מחלה, דום נשימה, איחור בגדילה....
שקדים בגיל זה יכולים, יכולים גם לגדול ולהתרחב, גם מתהליכים דלקתיים. אלא שנראה לי מאוד תמוה שבבדיקה ראשונה השקדים אינן מוגדלים, ולאחר מספר ח' "מאוד מוגדלים".
ממכתבך אני חושב שכריתת השקדים, ביגלל היותם גדולים, היא מיותרת!!!
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת גרוןליאן29/05/2009
אני סובלת כבר שבוע ימים מדלקת בגרון קיבלתי מוקסיווט פורטה 500
4 ימים שכבר אני נוטלת את התרופה הנ"ל אומנם הכאב חלף אך האנטיביוטיקה מנפחת לי את הלשון ונותנת לי תחושה באיזור הפה לא נעימה האם עליי להפסיק?
אותה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בגרון
ד``ר יצחק ענתבי29/05/2009ליאן שלום רב.
אני מפנה אותך לתשובה שניתנה אתמול למזל באותו נושא, ובו הסבר מדוע אין הפורום המיועד למחלות ילדים, יכול לתת לך מענה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 6 עם שקדים מוגדליםיפעת28/05/2009
בני בן ה6 עבר לפני כשנתיים ניתוח צינוריות באזניים והסרת שקד שלישי. כעת טוען הרופא שהשקדים שלו מוגדלים מאד והוא זקוק לניתוח להסרת שקדים, אני מתלבטת היות והילד לא סובל בכלל מדלקות. בנוסף הוא סובל מנזלת תמידית שלא מפסיקה אף פעם כל הזמן נוזל לו מהאף האם יש לזה פתרון? הוא עבר בדיקת אלרגיה ולא נמצא כל ממצא לאלרגיה ומה דעתכם בקשר לניתוח השקדים?
אודה לכם על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים מוגדלים.
ד``ר יצחק ענתבי28/05/2009יפעת שלום רב.
שקדים, מעצם היותם גדולים, אינם מחייבים ניתוח, אלא אם יש התוויות לכך. מסיפור בנך אני מבין שלבד מהנזלת אין כל תופעות הקשורות לנשימה ולשקדים, ולכן אין צורך בכריתתם.
את בעיית הנזלות כדאי לבדוק באופן מעמיק יותר, ולנסות לתת לכך מענה.
איחולי בריאות שלמה וחג שמח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלת אחורית לבן חצי שנהלילוש27/05/2009
בני בן חצי שנה. סובל באופן קבוע ומתמשך מנזלת אחורית שאינה נפסקת. ניתן לשמוע אותו בולע אותה, לעתים היא "עומדת לו בגרון" וגורמת להקאה. רוב הזמן הוא עם פה פתוח ולשון מעט בחוץ. בלילה ישן בשקט ומתעורר בממוצע פעמיים ובולע נזלת במשך רבע שעה עד שנרדם. מלבד זאת הוא חיוני, חייכן, מפותח ורגוע. הבעייה היא באוכל.אני מרגישה שהוא מתוסכל בשעת שתיית הבקבוק. האם מצבו מקשה עליו לינוק מבקבוק? הוא שותה אותו ברעש ובד"כ לא מסיים את המנה שלו כי מתרגז. בנוסף אובחן כבעל תופעות אסתמטיות של גיל הילדות ומטופל בבודיקורט במשאף.
מי מלח לא עוזרים. מה יכול לעזור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת אחורית
ד``ר יהושע דנינו27/05/2009שלום לילוש,
הטיפול בנזלת אחורית אמור להיות טיפול בגורם שהוא נזלת הנוצרת באף ויורדת אחורה. בדרך כלל בגיל של בנך ספריי של מי מלח אמורים לעזור וכדאי לנסות תרסיס מדוד. במידה וזה לא עוזר אפשר לנסות אוטריווין בתרסיס מדוד לילדים שבדרך כלל מיועד לגיל מעל שנתיים, אך במקרים מיוחדים ניתן להשתמש בו לתקופה של מספר ימים גם בגיל צעיר יותר. במידת הצורך אני ממליץ להיוועץ עם מומחה א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנזלת אחורית מהאף
רוית חזן06/08/2009שלום
שמי חזן רוית ואני סובלת מנזלת אחורית שיורדת מהאף אחורה וכל הזמן אני מוצאת את עצמי בולעת אותה ומקיאה אותה כי זה מצטבר ואז אני מקיאה הכל הייתי אצל מומחה אף אוזן גרון והוא נתן לי פליקסונז לאף ולצערי זה לא עזר אני ממש סובלת אני בת 26 ולא יודעת כבר מה לעשות האף לא סתום ואין נזלת קדמית רק אחורית מאיפה זה בא????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנזלת אחורית
ד``ר יהושע דנינו06/08/2009שלום רוית,
אני מבקש להפנות אותך לפורום א.א.ג למבוגרים, שכן פורום זה עוסק ברפואת א.א.ג ילדים.
ובאופן כללי אני ממליץ לך להתייעץ שנית עם רופא מומחה א.א.ג
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בגרוןמזל27/05/2009
ובנוסף אציין שברקע שלי אני סובלת מאסטמה של העור ואלרגיות למינהן כרדית אבק הבית וכ'.קשיי נשימה לעיתים וכ'...
אז אני חושבת שתיהיה לי בעיה לקחת את הראפן כי הרבה אנשים רגישים לפינצלין.
וכתוב בעלון של התרופה שלמי שיש אלרגיות ברקע לא לקחת.
אבל המוסקסיווט גם מתחיל לעשות לי רע ככה אני חוששת.
ואני פוחדת שאני מפתחת רגישות אליו.
יצא לי מין סימן ורוד כזה כמו עקיצה שמגרדת לעיתים
ושאני מסתכלת על הלשון אני רואה נפיחות כזאת ממתחת בצדדיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך -מזל
ד``ר יצחק ענתבי28/05/2009מזל שלום רב.
לא נוכל להמשיך ולשוחח בפורום, מאחר ושאלותייך הינן פרטיות, ובעיקר מעצם היותך בוגרת
ולא שייכת לקטגוריית הפורום, שהוא א.א.גרון ילדים בלבד !!! את מוזמנת לפנות לפורום א.א.גרון
הרגיל.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בגרון המשך.מזל27/05/2009
ובכן הלכתי היום לרופאה תורנית
ואמרתי לה על תחושת הנפיחות בלשון היא אומרת שזה אולי מהדלקת אבל בלתי אפשרי כיוון שהכאבים פסקו והיא אומרת שהגרון ניראה מעולה עמדתי על הבקשה לגבי החלפת האנטיביוטיקה והיא החליפה לראפן 500 פעמיים ביום ל-6 ימים.
אבל איך אני מתחילה אנטיביוטיקה חדשה אחרי 3 ימים שכבר טופלתי במוקסיווט ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל ...המשך.
ד``ר יצחק ענתבי28/05/2009מזל שלום רב,
מאחר והפורום הוא א.א.גרון ילדים, אבקשך לפנות לפורום א.א.גרון כללי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)