פורום אורולוגיה, ניתוחים אורולוגים, מחלות הערמונית - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנטיביוטיקה יעילה
    זיו
    17/03/2009

    איזו אנטיביוטיקה/ות חודרנית ויעילה בדלקת ערמונית נגד מיקופלסמה וחד-תאיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנטיביוטיקה יעילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום זיו

    ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום
    17/03/2009

    האנטיביוטיקית ממשפחת האריתרומיצין או רוליד הן המתאימות לטיפולים אילו.
    יש לזכור כי טיפולים לדלקת הערמונית הם טיפולים ממושכים ולא קצרת טווח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לכמה זמן לדעתך לקחת ד"ר? תודה.

    זיו
    17/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משך הטיפול

    ד''ר דמיטרי גולדין
    18/03/2009

    מדובר בתקופה בין שבועיים לחודש. חשוב לציין שנדרש גם טיפול של בת הזוג.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר.

    זיו
    18/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניצוח ערמונית בלייזר אדום - דחוף.
    דוד.
    16/03/2009

    שלום לצוות, אני צריך לעבור ניתוח ערמונית, בהתייעצות אצר אחד מהאורולוגים הבכירים בארץ הוצע לי ניתוח TURP או לייזר אדום, לדבריו ההחלמה והשיפור בלייזר אדום מהירה וקלה בהרבה מהנתוח הסטנדרטי ובארופה מקובל בניתוח בלייזר אדום שהוא יעיל וטוב יותר מהלייזר הירוק שנמצא בארץ כי הירוק הוא מדור מיושן יותר, וההצלחות באדום מוכחות בארץ ובארופה למרות שהניתוח יקר יותר מה דעתכם דחוף, תודה לצוות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דוד

    ד''ר יורם דקל - מנהל הפורום
    17/03/2009

    היתרון הגדול של ניתוחי הלייזר הוא בעיקר בזמן הקצר סביב הניתוח ובמקרים בהם יש לבצע את הניתוח תחת טיפול בתרופות הגורמות לנטיה לדמם. לטווח הארוך לא רק שאין כל יתרון אלא שאין נתונים המראים כי יעילות הטיפול בלייזר מקבילה לטיפול המקובל.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת דם ל- PSA לאחר ארוחת בוקר..
    דן
    15/03/2009

    ..בדיקת דם ל- PSA לאחר ארוחת בוקר מלאה.. לא צמתי (משום שלא היה כתוב בהפניה כמו שכותבים לטריגליצרידס). האם בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PSA לאחר ארוחת בוקר

    פרופ' אבי שטיין
    16/03/2009

    שלום דן

    לא ישנה משמעותית את התוצאה

    בברכה

    פרופ' שטיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיבוש בתחושת הצורך במתן שתן
    בת 50+
    15/03/2009

    לפני כחודש התחלתי לחוש כאבים בעת מתן שתן.אבל הכאבים הופיעו לפרקים ולא בכל מפגש עם האסלה. ולפעמים גם כשסיימתי, תחושת הצורך להטיל מימיי המשיכה, גם כשלא היה יותר מה להטיל. יש הרבה הטעיות. אני חשה בצורך לעיתים קרובות, רצה לשירותים ומסתבר שזו אזעקת שווא. לפעמים יש מעט שתן ובעת הטלתו ישנם כאבים. בדיקת שתן נמצאה תקינה - לא היה מימצא לדלקת כלשהי. התופעה חוזרת לפרקים. ישנם ימים טובים וימים מטרידים. (וקצת דליפה ריחנית) יש לציין שכל חיי אני נוהגת לשתות הרבה מאוד- לפחות 3 ליטרים של מים ביום. מה עלי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורך במתן שתן

    פרופ' אבי שטיין
    15/03/2009

    שלום רב

    מה שאת מתארת מתאים מאד לסימפטומים של שלפוחית רגיזה.. או לפי המונחים הרפואיים ( OVERACTIVE BLADDER). מצב זה הוא די שכיח אצל נשים. אם יש לך גם כאבים בהטלת שתן, וכאמור התרבית סטרילית ואין כדוריות אדומות או לבנות בשתן, רצוי לבצע בדיקת שתן לציטולוגיה. לרוב בדיקת אולטרסאונד של השתן תהיה תקינה אך ליתר ביטחון הייתי גם מבצע אותה.
    במידה ולא יהיו ממצאים הייתי ממליץ לקחת כדור נד התופעה מקבוצת תרופות הגורמות ל"הרגעת השלפוחית" (ספזמקס או דטרוזיטול) כמובן בהתייעצות עם רופא המשפחה.
    במידה והטיפול לא יועיל, יש אולי לבצע בדיקת אורודינמיקה שבודקת ביסודיות את תפקוד השלפוחית

    בהצלחה

    פרופ' שטיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסרת קורונקולה
    רחלי
    14/03/2009

    לאחר הלידה יצאה לי קורונקולה בפתח השופכה. רציתי לדעת מהי הפרוצדורה של הסרת הקורונקולה? מהו משך ההחלמה? והאם זה חייב להתבצע בהרדמה מלאה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הסרת קורונקולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רב!

    ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי
    15/03/2009

    במידה וישנה התוויה לניתוח ואורולוג המטפל החליט על הניתוח (תלוי בגודל הממצא, מידת ההפרעה, שלב והישנויות של הפקקת), הפרוצדורה של הסרת הקורונקולה חייבת להתבצע בהרדמה כללות מלאה או ספונלית, יתכן ויהיה צורך לשאת קטטר יממה או יותר-לפי ההחלטה של אורולוג המנתח.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיקפה לאחר פגיעה בעצב בניתוח.
    חנן ליס
    13/03/2009

    בניתוח להסרה רדיקאלית של הערמונית, נפגע עצב הזיקפה. האם יש סיכוי, כולל כדורים כלשהם, לחידוש הזיקפה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערב טוב חנן

    ד''ר גאזי פארס
    13/03/2009

    ידוע שבניתוח הנ"ל עצבי הזקפה נפגעים לרוב. עם הזמן המצב עלול להשתפר.יש מקום לנסות טיפול:
    1- בויגרה או בסיאליס או בלביטרא אם אין מחלת לב קשה או טיפול בניטראטים כגון מונונית או איזוקרדיד וכולי.. טיפול זה בחלק מהמקרים עוזר.
    2- לרוב יש צורך בטיפול בהזרקות לתוך אבר המין במידה ואתה לא מקבל טיפול באנטיקואגולנטים כגון קומדין , זה עוזר טוב בדרך כלל.יש טיפולים נוספים אם זה נכשל.
    אני ממליץ לך לפנות לאורולוג שלך ,או למרפאה לשיפור התפקוד המיני ושם ידריכו אותך.
    בתודה, ד"ר פארס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תעזרו לי בבקשהההההה
    עומר
    13/03/2009

    שלום! אני בן 20 ויש איזה משהו שמאוד מטריד אותי כאשר אני מטיל את מימי קורה מצב לאחר מכן שיוצא לי טיפה הכי הרבה שתיים בתחתונים שאני מסיים האם זה משהו רציני??? אשמח לקבל תשובה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תעזרו לי בבקשהההההה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר טוב

    ד''ר גאזי פארס
    13/03/2009

    לא, טיפה או שתיים בסוף ההשתנה יכולה להיות מצב רגיל ולא מצביעה על בעיה רצינית בתנאי שזרם השתן טוב ואיננו מפוצל ואין הרגשה של חוסר התרוקנות אחרי מתן השתן. אני ממליץ לך :
    1- להמתין עוד שתי שניות בשירותים שהטיפה הזו תצא.
    2- לבצע US כליות ודרכי שתן עם בדיקת שתן לכללית ולתרבית.
    3- יעוץ אורולוגי לפי הצורך.
    בתודה וברכה, ד"ר פארס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הניתן לדעת מCT בטן על מצב הערמונית?
    tsh
    12/03/2009

    האם ניתן משני CT בטן אשר בוצעו לעניין אחר שכבר פתור (לפני כשנה ולאחרונה) ללמוד על מצב הערמונית - גודל ושינוי, הסתיידויות, לחץ על שלפוחית השתן, מצב דלקתי, האם קיימת ממאירות, ועוד..?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר טוב

    ד''ר גאזי פארס
    13/03/2009

    התשובה היא : ברוב המקרים לא.
    ב-CT רואים את הערמונית , יכולים לקבל עליה אינפורמציה מסויימת כמו גודל,היסתידויות וכולי, אך היא לא מספיקה בכדי להסיג מסכנות בעיקר בשלבים הראשונים של מחלות כמו סרטן או דלקת .לבעיות שהזכרת לעיל יש בדיקות אחרות ,בדרך כלל מתחילים אתם וה-CT משמש כבדיקה משלימה בהמשך ולפי הצורך.
    בתודה וברכה, ד"ר פארס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה
    בראל
    12/03/2009

    1). האם בתוצאות ביופסיה טרנסרקטלית מונחית אולטראסאונד יאמרו לי בנוסף לעניין העיקרי גם האם יש לי דלקת בערמונית (ומה עוד אומרים בממצאים)? 2). כמה זמן נכון לחכות לאחר הביופסיה כדי לחזור על בדיקת PSA? תודה ד"ר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביופסיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוקר טוב בראל

    ד''ר גאזי פארס
    13/03/2009

    תשובת הביאופסיה יכולה לתת תשובה על:
    1- נוכחות סרטן. תשובה שלילית לסרטן איננה שוללת נוכחותו ולכן חשוב המעקב האורולוגי גם אחרי ביאופסיה שלילית.
    2- עידות לזיהום כרוני או חריף בביאופסיה אך איננה נותנת תשובה על איזה חידק מדובר.
    3-אין לקחת PSA מיד אחרי הביאופסיה . יש לחכות לפחות כ-3 חודשים ,היות והתוצאה יכולה לבלבל ולהלחיץ אם תלקח קרוב לביאופסיה.
    בתודה,ד"ר פארס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריבה במתן שתן
    דנה
    12/03/2009

    שלום, מזה כשבועיים אני סובלת מצריכה לפני ואחרי מתן שתן וגם ללא קשר לשתן במשך היום. טופלתי בCEFORAL במשך 5 ימים זה לא עבר. רופא המשפחה אמר שאין דלקת בדרכי השתן (ע"פ בדיקת שתן). החליט שיש לי זיהום , קבלתי טיפול של נרות CLOTHREE וקרם TEVACUTAN וגם זה לא עזר. הופנתי לרופא נשים שנתן לי 2 כדורים של FLUCANOL וגם זה לא עזר. ברצוני לציין כי בכל פעם שיש לי תחושת צריבה היא מלווה בתחושה של חום בכפות הרגליים האם יש קשר בין הסימפטומים? מה עלי לעשות? למי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריבה במתן שתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דנה בוקר טוב

    ד''ר גאזי פארס
    13/03/2009

    לדעתי אין קשר בין הצריבה בשתן לבין הרגשת החום בכפות הרגליים.את זקוקה לבירור אורולוגי .
    אי לכך אני ממליץ לך לקבוע תור אצל אורולוג ולהגיע אליו עם הבדיקות הבאות:
    1- US כליות ודרכי שתן .
    2- שתן לכללית ושתן לתרבית.
    3- שתן לציטולוגיה .
    4- בדיקות דם כולל סוכר,תפקודי כליה ותפקודי כבד עם ספירת דם.
    בהצלחה, ד"ר פארס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קפיצת PSA מתוספים או משהו אחר?
    אדי
    12/03/2009

    בן 63, בריאותי תקינה, PSA מתנדנד בחמש שנים האחרונות בין 2.4 ל- 3.7, ו- PSA F/T בין 17% ל- 31%. בדיקה רקטלית תקינה, TRUS ללא ביופסיה ללא ממצא חשוד, ערמונית מוגדלת 56 סמ"ק עם הסתיידויות. גם דלקת ערמונית - ציפרודקס ואופלודקס שיפרו את הסימפטומים אך עדיין לויקוציטים מעטים בזרע. בחודשיים האחרונים - כשמאז PSA 3.31 ו- F/T 26% - לקחתי יום יום PROSTA GUARD (המכיל דקל ננסי, תמצית זרעי דיעת, תמצית פיגאום, תמצית כורכום, פרחי צבר, תמצית סרפד, ליקופן, אבץ, סלניום, ויטמין D2), וכמוסות נוספות של דקל ננסי, ליקופן, רימונים ןחמוציות - ואז קפץ ה- PSA ל- 4.41 (עלייה של 1.00 בחודשיים האחרונים בהם לקחתי את התוספים) וירד ה- F/T ל- 23%. אני מודאג.. האם יתכן שה- PSA קפץ בגלל התוספים? מה לעשות הלאה? תודה ד"ר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אדי

    ד''ר גאזי פארס
    12/03/2009

    כל התוספים שהזכרת אינם מעלים את ה-PSA . העליה ב-PSA היא מסיבה אחרת שצריך לברר. לכן אני ממליץ לך לפנות לאורולוג שלך לבדיקה ולשיקולו ימשיך בירור .
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ושאלה נוספת ד"ר

    דן
    13/03/2009

    היכן אוכל לבצע בדיקת תרבית נוזל ערמונית כדי לזהות את החיידק מחולל דלקת הערמונית(סימפטומי דלקת, לויקוציטים בזרע, נלקחו אנטיביוטיקות ציפרודקס ואופלודקס, PSA מתנדנד) - במערכת הציבורית (האורולוג בקופ"ח לא נוטה לתת הפניה לתרבית נוזל ערמונית) ובאופן פרטי (היכן וכמה יעלה)? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערב טוב

    ד''ר גאזי פארס
    13/03/2009

    אכן במערכת הציבורית עושים את הבדיקות השגרתיות, ולרוב נותנים טיפול אנטיביוטי שחודר לערמונית כגון :ציפרודקס או אופלודקס כטיפול אמפירי.
    בדיקה מקיפה לבירור דלקת כרונית בערמונית הכוללת :תרביות שתן,משטחים מהשופכה ,דם לסרולוגיה מקיפה ,תרבית זרע ותרבית מנוזל ערמונית אחרי מסאג' אפשר לבצע במעבדות בבני ציון בתשלום.
    קוראים לבדיקה:-" בירור בקטריאלי לדלקת כרונית בערמונית".
    מתקשרים למעבדה בקטריאלית בבית חולים בני ציון ומבקשים לדבר עם הרופא במעבדה.
    הבדיקה עולה בסביביות 600 ש"ח למיטב ידיעתי. הבדיקה לא כלולה בסל השירותים.
    מומלץ !!
    בהצלחה,ד"ר פארס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר על תשובתך המקיפה.

    דן
    13/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד"ר, ביררתי בבני ציון בדיוק כדבריך

    דן
    15/03/2009

    בבני ציון מיציתי בירור בכל המעבדות שם לרבות הבקטריאלית ו- SDT, אינם מבצעים תרבית נוזל ערמונית, התוכל לעזור לי? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי ניתוח להקטנת בלוטהערמונית
    משה כהן
    11/03/2009

    אני בן 60 יש לי בלוטה ערמונית מוגדלת במשקל 35 סמ"ק PSA 5.2, בביופסיה לא התגלה גידול סרטני, רגיש מאוד לתרופות אומניק, קדקס, קסטרל, התפקוד היומיומי שלי עם הכדורים מאוד לקוי (עלפון, מרירות, דפיקות לב, חולשה כללית ועוד..). השלמתי לחיות עם המחלה ללא הכדורים מכיוון שהתפקוד היומיומי הוא נורמלי יותר ללא הכדורים. ישנה אפשרות להקטנת בלוטה ערמונית שתוצאותיה לא ודאיות ובכללן הטלת שתן בצורה נורמלית ותופעות לוואי בדרכי השתן כתוצאה משימוש בקטטר שיכול לפצוע את צינור השתן משלפוחית החוצה. אני מבקש לדעת אם מישהו עשה ניתוח להקטנת בלוטה ערמונית ולהודיע לי על המלצתו האם לעבור את הניתוח אני מבקש לדעת איכות החיים שלו אחרי הניתוח כגבר נשוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום משה כהן

    ד''ר יואל מץ
    11/03/2009

    אני מבין שאתה נמצא במעקב וטיפול אצל אורולוג מומחה שביצע את הבדיקות הנחוצות וקבע שתלונותך בגלל ערמונית מוגדלת. לא מעט אנשים לא מסוגלים לקחת את התרופות שציינת בגלל תופעות לואי. יש אפשרות לנסות תרופה נוספת-AVODART ,הפועלת במנגנון שונה מהתרופות שציינת ומיעוט תופעות לואי.התרופה מתחילה להשפיע רק לאחר 3-4 חודשים מתחילת הטיפול והיא עשויה להקטין את גודל הערמונית בחלק מהמטופלים.תשאל את האורולוג המטפל שלך בקשר לכך.
    הטיפול הכירורגי המומלץ הסטנדרטי לערמונית בעלת 35 סמ"ק כמו שלךהוא כריתת הערמונית דרך השופכה-TURP . לרוב הניתוח משיג תוצאות טובות עם שיפור משמעותי ביותר בהפרעות .
    כגבר נשוי שמקיים יחסי מין עליך לדעת שלאחר הניתוח הזה( וגם לאחר ניתוח פתוח),ברוב המקרים לא תהיה שפיכה קדמית רגילה בעת קיום יחסי מין. כמובן העובדה הזאת פוגעת בפוריות. ברוב המקרים אין פגיעה בזקפה ומקיימים יחסי מין תקינים.
    רוב האורולוגים המומחים מבצעים את הניתוח.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ד"ר יואל מץ, שאלה נוספת

    משה כהן
    11/03/2009

    הרופא שלי אמר שאם אני חי עם המצב שלי ללא תרופות לפי נתוני הבדיקות של אולטראסאונד וPSA ושתן, אני יכול להמשיך את המצב הקיים לגבי ניתוח, הרופא אמר שישנה אפשרות להקטין בניתוח את דפנות הערמונית המפריעות למעבר השתן ללא כריתת הערמונית אך עם זאת העלה אפשרות של סיבוכים לא ודאיים שעלולים לפגוע בדרכי השתן ולגרום לצלקות, ההחלטה הינה בידי אם להמשיך את המצב הקיים שאני מתמודד איתו כבר 5 שנים, או לבחור באיכות חיים אחרת שאינה ודאית תוך ויתור על יתרונות שלא לעשות ניתוח שאלתי האם התרופה AVODART צריך להשתמש בה לצמיתות או רק למשך תקופה מסויימת עד להקטנת הערמונית. מהם בכל זאת תופועות הלוואי הכרוכות בתורופות זו על כבד, כליות, לב ואי שליטה על סוגרים שוב אני מודה לך על תשומת הלב ועל תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום משה כהן

    ד''ר יואל מץ
    12/03/2009

    כתשובה לשאלתך : לAVODART יש תופעות לואי מועטות באחוזים קטנים השפעה רעה על התיפקוד המיני, תופעות שלרוב חולפות לאחר הפסקת התרופה. על מנת לקבל השפעה רצויה על הערמונית יש לקחת את התרופה קבוע לצמיתות או עד שמחליטים על טיפול חילופי כמו ניתוח למשל.
    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה קורה אחרי ניתוח כריתת ערמונית
    עמוס מנור
    11/03/2009

    בוצע בי ניתוח כריתת עמונית. הוכנס לי קטטר. אחרי יום וחצי של יסורים קשים, הוחלט לבצע בי צילום ונמצא כי הקטטר יצא עצמונית ממקומו. בוצע בי ניתוח שני והוא הוחזר למקומו. בשאתי על גופי את שקית הנוזלים, היה עלי רק לשתות, ולקבל כדורים שונים. הבעיה היא שאין לי כל אםשרות להטיל שתן ואלו כאבים אדירים. לדברי הסגל הרפואי עלי רק לשתות ולשתות. הבעיה היא לא רק פסיכולוגית, שאם אינך יכול להשתין, גם אינך שותה. הכאב עצום וחוץ ממשככי כאבים לא נותנים לי דבר. לא מאמין שבימינו יש רשע כזה, להפקיר חולה למצב כזה, ולא מאמין שאין לרפואה פתרון למצב זה. רצוני לדעת מה אתם אומרים על כך והאם יש אפשרות להקל עלי במצבי. תודה. עמוס מנור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום עמוס

    ד''ר דמיטרי גולדין
    11/03/2009

    המצב שאתה מתאר הוא בד"כ משני לנוכחות קטטר בתוך השופכה והשלפוחית. המצב הוא לא נעים חד משמעי אך לא מסוכן. התלונות בד"כ חולפות לאחר הוצאת קטטר שתן וטיפול תרופתי ללא כ"כ יעיל. כפי שאני מבין אתה כעת נמצא בב"ח ואני מניח שנבדקו כל אפשרויות וסיבות לסבל שלך. ההמלצה היחידה לפנות לצוות רפואי וסיעודי כדי שיבדקו אותך שוב וישקלו אפשרויות נוספות להקל עלך.
    רפואה שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוחים לערמונית מוגדלת
    דוד.
    08/03/2009

    שלום, אני סובל מערמונית מוגדלת, 73 גרם, גודל 48*50*48 , 4,3 PSA , מחובר לקטטר זה כשבועיים בגלל קושי מתן שתן, ממתין להוצאת הקטטר בעוד יומיים, ואז יחליט הרופא לגבי המשך, אם אצטרך ניתוח, בדיקת ביופסיה שללה גידול, הרופא ממליץ על ניתוח TRUP, קראתי שיש מעט סיבוכים בסוג זה של ניתוח, כולל אפשרות הרעלה, מה לגבי ניתוחי לייזר, לייזר ירוק, אידוי ערמונית, איזה ניתוח פחות מסובך להבראה ופחות סיבוכים, לפי הפרסומים הלייזר הירוק הוא יעיל והבראה תוך יומיים ללא דימומים, האם כך, אודה לכם על הסבר ואולי המלצה. בתודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוחים לערמונית מוגדלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח לערמונת מוגדלת

    פרופ' אבי שטיין
    09/03/2009

    שלום דוד

    ראשית לגבי נסיון הגמילה מקטטר האם ניתנו לך תרופות מקבוצת חוסמי אלפא (אומניק קסטרל או קדקס) לפני נסיון הגמילה?. באם נסיון הגמילה לא יצלחיש בהחלט אפשרות לבצע TURP שזהו הניתוח הסטנדרטי להגדלת הערמונית. יש סיכון נמוך אך קיים להרעלת מים בעקבות נוזלי השטיפה בניתוח זה. האידוי משתמש בציוד דומה ובנוזל שטיפה זהה. קיים גם ניתוח לייזר ירוק שבו משתמשים בנוזל שטיפה שאינו גורם להרעלת מים. ניתוח כזה הוא לא בסל הבריאות אך ניתן לבצעו לפי דרישה.

    בברכה ובהצלחה

    פרופ' אבי שטיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח לערמונית מוגדלת

    ד''ר מיכאל (מיקי) כהן
    09/03/2009

    צודק , מן הסתם, האורולוג שלך בהמלצתו על TURP שנחשב כיום כניתוח הבחירה ומבוצע לרוב רובם של החולים הסובלים מערמונית מוגדלת.
    לכל פעולה יש סיבוכים אפשריים , כך גם לאידוי וללייזר הירוק.
    2 האחרונות אינן מבוצעות בד"כ בביה"ח הציבוריים אלא במסגרת רפואה פרטית .
    אני מציא שתברר מהו נסיונו של הרופא שמציא לך פעולה ( ...לייזר ) כזו ורק במידה ומדובר במספר עשרות מקרים , תשקול ביצוע הפעולה, שכן אין דין הדיווחים על אחוז סיבוכים שמפורסם באינטרנט כדין הסיבוכים אצל רופא שרק לאחרונה החל לפעול בטכנולוגיה חדשנית זו או אחרת.
    בהצלחה,
    דר 'כהן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גוש מעל איבר המין
    דודלי
    06/03/2009

    שלום ד"ר,אני בן 55 ,בריא בדר"כ,בשבועיים האחרונים כאשר מיששתי גיליתי גוש כלשהו כ-2 ס"מ מעל איבר המין(גוש פנימי כמובן). אין לי כאבים(גם לא בנגיעה) או אי נוחות.רק תחושה שונה שזה קיים. האם זו תופעה רגילה?מה זה יכול להיות? תודה רבה להתייחסותך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גוש מעל איבר המין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום גדי

    ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי
    07/03/2009

    גדי, שלום! כדאי שתיגש לרופא כירורג לבדיקה, או לפחות תתייעץ עם רופא משפחה.
    במידה ויעלה חשד לבעיה אורולוגית, תפנה לאורולוג . בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום