מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- PSA חופשיחיים ג23/04/2009
תוצאות הPSA שקיבלתי לא ציינו ערכים של חופשי אלה 0,86 מה זה אומר ו האם יתכן שבדיקה קודמת לפני שנתיים היו ערכים 2.3 של PSA ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שוב
ד''ר גאזי פארס23/04/2009FREE PSA (חופשי) בודקים ביחד עם TOTAL ולכן אם זו היתה רמה של FREE היית צריך לקבל עוד תוצאה של ה-TOTAL. חוץ מזה בדיקת ה-FREE מבצעים מידית במעבדה הראשית (דם טרי) וכרוכה בתשלום של 70 ש"ח. כך שלדעתי ה-0.86 זה הערכך של ה-PSA הכללי ולא של ה-FREE .
בערך נמוך כזה של PSA אין צורך לקחת PSA חופשי.
לשאלה השניה ראה התשובה הנלוות.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהחיים ג23/04/2009
שלום ד"ר עברתי את הבדיקה הבנתי את התוצאות בכל הפרמטרים שניבדקו למעט אזורים ה
פראקוגניים. ימין שמאל TZ 4 שאלתי מה זה אומר מ האם זה מצריך בירור תודה ..והוקרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב
ד''ר גאזי פארס23/04/2009הממצא לא ספיציפי ולא מחייב ביאופסיה או בירור אחר אם הבדיקה הרקטאלית תקינה ובנוכחות PSA נמוך.
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת PSAחיים ג23/04/2009
לפני שנה וחצי היו 2.3 זה היה לאחר דלקת בערמונית השבוע ערכתי בדיקה למעקב והתוצאה 0.89שאלתי האם זה יכול להיות סביר או שאירעה טעות מעבדה.עלי לציין אני סובל ממתן שתן חלשלוש ומרגיש אי התרוקנות תוצאות אולטרסאונד רקטאלי 46 רוחב 2.28גובה 38 אורך נפח 25.5 לא נעשתה ביופסיה כיון שהרופא טען שנוכח PSA נמוך הדבר מיותר שאלתי האם להמשיך בירור או ללמוד לחיות עם זה. תודה.....
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערב טוב קלימרו
ד''ר גאזי פארס23/04/2009יתכן בהחלט שהרמה כעת היא 0.89 היות ובבדיקה הקודמת היתה דלקת בערמונית ולכן היה ערך 2.3 . כידוע זיהום בשתן או בערמונית מעלים את רמת ה-PSA .
PSA של 0.89 בגיל מעל 60 הוא ערך נמוך . בנוכחות ערך זה עם בדיקה רקטאלית תקינה אין צורך בביאופסיה והאורולוג שלך צודק בזה שלא לקח ביאופסיה.
הממצא ב-US טרנסרקטאלי אינו ספיציפי ואינו מצביע על נוכחות סרטן .
לדעתי אתה לא צריך בירור נוסף, אתה זקוק למעקב ולטפל תרופתית בתלונותיך . טיפול זה משפר משמעותית את איכות חייך . תפנה לאורולוג שלך ,תדרוש טיפול ותהיה במעקב של בדיקה רקטאלית ו-PSA .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אידוי ערמונית - שאלות..א.23/04/2009
סובל מדלקת כרונית בערמונית והשתנות מאוד תכופות/דחופות ביום ו- 2-4 בלילה (ביופסיה - לא סרטנית).
לפי מה יודעים אם פעולת אידוי מתאימה?
ולאחר האידוי,
סכנת סרטן ערמונית נעלמת?
והשתנות תכופות בגין ערמונית מוגדלת מסתדרות?
אם כן, היכן ממליץ לבצע?
תודה ד"ר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב א.
ד''ר גאזי פארס23/04/2009אחרי ניתוח כריתת ערמונית בשל הגדלה שפירה (לא סרטן) בכל צורותיה ( ניתוח פתוח , כריתה בדרך השופכה, לייזר ,אידוי וכולי) אינה מפחיתה את הסיכון לפתח סרטן ערמונית .וזה בגלל שלא כורתים או מאדים את כל הערמונית והגידול בדרך כלל צומח מהאיזור שנשאר מהערמונית.
אחרי כל ניתוח בערמונית הדחיפות ,התכיפות והצריבה מחמירים בהתחלה ונרגעים בהמשך לאט אט . המצב אחרי 3 חודשים מתאזן ומראה שיפור ניכר לעומת לפני הניתוח.
ולשאלתך ,איזה סוג ניתוח לעשות זה תלוי בהרבה גורמים ולכן כדאי לפנות לאורולוג שלך ולהחליט איתו יחד.
זה שיש לך ערכי PSA מוגברים דוחף יותר לכיוון ניתוח והוצאת רקמה לבדיקה היסטולוגית . ולכן לא ממלץ לבצע אידוי ערמונית למרות שהביאופסיה לא הראתה סרטן.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך ד"ר..
א.23/04/2009ה- PSA שלי 4.3 וגילי 63. האורולוג אינו חושב שיש סיבה לניתוח.
שאלתי לגבי אידוי בעיקרון ותשובתך מקיפה ותודה.
מדוע יתכן בכל זאת שכדאי ניתוח להיסטולוגיה של ריקמת הערמונית?
באילו נסיבות עושים בכל זאת ניתוח והיסטולוגית ריקמה עם הנתונים שלי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוהאם טיפול בחימום הערמונית עוזר..
א.23/04/2009והאם טיפול בחימום הערמונית עוזר להקטנת גודלה ולמיתון השתנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערב טוב שוב
ד''ר גאזי פארס23/04/2009שיטת החימום שיטה מקובלת , עוזרת באחוז קטן מהמקרים. טובה לאנשים שסובלים מאוד מהערמונית ולא יכולים לעבור ניתוח בשל סיכון הרדמה או סיבה אחרת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערב טוב
ד''ר גאזי פארס23/04/2009ה-PSA גבוה יחסית לגילך ומחייב מעקב למרות ביאופסיה שלילית.
אם האורולוג שלך חושב שלא צריך לנתח למה אתה ממהר?? אפשר לשלוט בתלונותיך בעזרת תרופות.
ולשאלתך האחרונה למה כדאי לבדוק את הרקמה? - הרי ברוב המקרים סרטן הערמונית יוצא מהפריפריה של הערמונית ( מהשוליים) ולכן מאותו איזור לוקחים ביאופסיה . הרקמה שמוציאים בניתוח ערמונית (או מאדים) הוא האיזור המרכזי שלרוב לא לוקחים ממנו ביאופסיה בגלל ששם הסרטן לא שכיח (אך לפעמים נמצא) ולעיתים קשה להגיע אלי עם מחט הביאופסיה . ולכן חשוב לבדוק אותו היסטולוגית כאשר רמת ה-PSA מוגברת.
כעקרון חשוב לבדוק היסטולוגית כל רקמה שמוצאים מהגוף ובעיקר רקמת ערמונית . הרי סרטן הערמונית הוא השכיח ביותר אצל גברים מעל גיל 50 .
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר יקר, האם הנתון הנוסף תורם..
א.23/04/2009ד"ר יקר, האם הנתון הנוסף תורם..
בדיקה ידנית טראנסרקטלית תקינה, TRUS ללא ממצאים חשודים, גודל ערמונית 33 סמ"ק לעומת 49 סמ"ק ב- TRUS לפני שנה וחצי (ירידה לא מוסברת אבל אולי בגלל דקל ננסי וכד' שלקחתי במשך חודשיים לפני ה- TRUS האחרון), בביופסיה נמצא שדלקתית, נלקחו 18 דגימות - 8 מכל צד ו- 2 מהאמצע.
האם כאן משהו מוסיף לך בהערכת המצב?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוקר טוב א
ד''ר גאזי פארס24/04/2009הניתונים שמסרת לא משנים את ההחלטה. הסיכוי שיש לך סרטן בערמונית הוא נמוך לאור הממצאים בביאופסיות החוזרות היות ועברת גם ביאופסיה ברוויה. אך זה לא שולל סרטן ב-100% ואתה זקוק למעקב .
לדעתי בשלב זה אתה לא זקוק לניתוח וניתן לשלוט במצב בעזרת תרופות. אם בכל זאת התרופות לא משפרות את איכות חייך ואתה זקוק לניתוח אז ההמלצה היא ניתוח כריתה בדרך השופכה (TURPׂ ). כמובן גם שיטת האידוי היא שיטה מקובלת אחרי הבירורים שעברת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר פארס, אני מודה לך מאוד.
א.24/04/2009על איכות ואופן ההתייחסות ובכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בזיקפה אצל הבעל - איך לתמוך?רקפת23/04/2009
בן הזוג שלי חווה בשבועות האחרונים מצבים של חוסר זיקפה, או זיקפה חלשה, או זיקפה בסוף שעה ממושכת ביחד וגמירה מהירה. קודם לכן לא היו בעיות מיוחדות והזקפה היתה נמשכת זמן ממושך עד כדי זיקפה פעם שניה לאחר גמירה. חיי המין שלנו פתוחים אחד עם השני והתדירות בסדר גמור מבחינתנו.
בעלי החל בבירור רפואי, והבנו שהמצב הנפשי יכול להיות לפעמים גורם משפיע. אמנם לא היה משהו מיוחד בזמן האחרון ששונה, אבל בכל זאת החלטנו לנסות לשנות אוירה ולבדוק את החלק הנפשי שאולי קיים כאן.
רציתי לבקש את עזרתך בטיפים כיצד עלי להתנהג במצב הזה. מה הכי נכון לעשות במצב הזה מבחינת היחס שלי אליו דברים שאני אומרת או עושה בחדר המיטות ובתוך הסיטואציה מבחינה "טכנית". כלומר האם יש איזה לו"ז כזה שאנחנו צריכים ללכת לפיו בנסיון שלנו בשינוי האוירה. לא מדובר בנסיעה אלא נסיון לשעות אחרות כשהבנות בבית הספר, עם פינוק כמו שהיינו רווקים. אשמח גם לעצות מה אסור לאמר, מה יכול להשמע לא טוב וכו' וכו'.
שכחתי לציין שבעלי בן 49.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוקר טוב רקפת
ד''ר גאזי פארס23/04/2009הסיבות לחולשה מינית מתחלקות לשלושה גורמים עיקריים:
1- סיבה פסיכוגינית -נפשי.
2- סיבה אורגנית -גופנית.
3- סיבה אורגנית ופסיכוגינית משולבת.
היות והבעיה היא חריפה וקרתה באופן פתאומי ממליץ לעבור בירור מקיף לשלול בעיה אורגנית אצל האורולוג המטפל ובדיקת קרדיולוג לשלול מחלת לב נלוות (בעיה אורגנית לרוב היא מחלה של כלי דם עדינים ,כמו כלי הדם של הלב).
במידה והבירור תקין ונשללת בעיה גופנית אז יש מקום להתיעץ עם סיקסולוג .
ובשלב זה בקשר אלייך חשוב מאוד לתמוך בו ולא להתעצבן אם לא הולך לכם או להשמיע מילים כאילו תעזוב, או לא הולך לא כדאי ,או להראות שזה כבר לא מעניין אותך. תעשי את הדברים שאת יודעת שהוא אוהב , תפנקי אותו , תיצרי אווירה מתאימה עם חידושים .חשוב גם להתלבש יפה ולהתאפר כמו בימים בתחילת ההיכרות.
כמובן תמיד אפשר להיעזר בתרופות כמו ויגרה ,אם הוא לא מקבל טיפול בניטראטים.
חשוב להשלים בירור קודם.
בתודה וברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך! אני מרגישה שאני בדרך
רקפת24/04/2009הנכונה. בפעם הראשונה שזה קרה לא התיחסתי בכלל. להבדיל ממקרים אחרים דומים שקורים לבני זוג (בשל עייפות למשל, מתח בעבודה) כאן הוא היה מאד מתוח ומתוסכל. הסתבר לי שכמה ימים הוא הרגיש שינוי בגוף וחשב שזה יחלוף.
לשמחתי ישבנו ושוחחנו על הדברים ולשמחתי הרבה יותר קיבלתי תשובתך כיצד לנהוג להבא.עלי לציין כי נהגתי בפעם הראשונה כפי שהצעת כי חשתי שמשהו לא אותו הדבר. בפעמים שלאחר מכן כבר דאגתי שיש כאן סיבה רפואית אבל חששתי לשאול או להציע משהו כי העדר זיקפה נתפסת בעינינו הנשים כמשהו רגיש בצורה קיצונית בעיני הגבר. (בגילאים שלנו. כשהיינו בצבא היינו באמת אומרים "לא משנה/נעזוב" ולא הפריע לנו)
זו הפעם הראשונה שאני שומעת על הלב. מדאיג. לבעלי יתר לחץ דם.
על כל פנים תודה לך על ההסבר, אני מבינה שצריך כאן בדיקות מקיפה ביותר. ויחס VIP בזמן האינטימיות. זה מה שאעשה ונמשיך מפה כפי שהצעת.
רקפת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד מינימישהו22/04/2009
שלום,
האם רמות נמוכות של טסטוסטרון לצד LH, FSH, TSH ופרולקטין תקינים יכולה לגרום לירידה בתפקוד המיני המכאני (לא בחשק) כלומר באיבוד זיקפה מספר פעמים במהלך אקט מיני או לחילופין עיכוב בשפיכה?
ד"א אני בן 23 והשאלה היא לגביי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוקר טוב
ד''ר גאזי פארס23/04/2009רמות נמוכות של טסטוסטרון יכולות להביא לירידה בחשק המיני ולחולשה מינית.השאלה עד כמה הרמה נמוכה ?והאם רמת הטסטוסטרון החופשי נמוכה ? והאם יש מחלות נוספות?.
אני מציע לך לפנות לאורולוג ולאינדוקרינולוג להמשך בירור היות ובגילך זה לא שכיח ומחייב בירור ! !
בתודה וברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף דליפת שתן לאחר ניתוח ערמוניתדוד22/04/2009
לפני שבועיים וחצי עברתי ניתוח ערמונית בלייזר, יש לי דליפת שתן בצורת טפטוף לא נשלט, 10 ימים אני לוקח כדורים דטרוזיטול 4 מג 1 ביום, עדיין אין הטבה. האם התופעה מוכרת, כמה זמן יקח עד שתחלוף, האם יש טיפול אחר, אני נאלץ להשתמש בטיטולים ופוחד לצאת מהבית שמא יזל לי, נא תשובתכם, תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דוד.
ד''ר יואל מץ22/04/2009אני מבין שעברת כריתת הערמונית דרך השופכה (TURP). לאחר ניתוחים של כריתת הערמונית יתכן דליפת שתן בלתי רצונית כפי שאתה מתאר. לרוב התופעה זמנית וחולפת . ניתן לשפר את הבעיה על ידי תרופות שונות כמו דטרוסיטול שהיא תרופה מצויינת אבל אם לאחר טיפול של 10 ימים אין שיפור יש לשקול עם האורולוג המטפל לנסות תרופה אחרת.ׂיש לציין שבמקרים מסוימים ההרטבה יכולה להמשך תקופה ארוכה. בכל מקרה חשוב לשלול חסימת מעבר השתן כסיבה להרטבה.(overflow incontinence ).ניתן לבדוק זאת על ידי מכשיר מיוחד המראה את שארית השתן לאחר השתנה או על ידי אולטראסאונד. תהיה בקשר עם האורולוג המטפל.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקש לברר ממצאיםחיים ג20/04/2009
שלום: השבוע קיבלתי את הממצאים של הCT והם:כליות בגודל מנח והפרשה תקין
רטרופריטוניאום שמור באגן אין מאדנופתיה או מיימת שלפוחית השתן תקינה ערמונית מוגדלת במידה בנונית יש לציין דיברטיקולוזיס של הסיגמה........ מה מורה הציון שהוזכר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ויקי
ד''ר מיכאל (מיקי) כהן20/04/2009
ממה שתארת נראה למעשה נראה שה- CT שלך תקין למעט הסעיפים (דיברטיקולוזיס) .
זהו מצב נפוץ מאוד בקרב מבוגרים שאינו דורש לרוב טיפול למעט כלכלה עשירה בסיבים. לעיתים הוא עלול להפוך לדלקת של הסעיפים ,מצב שעלול לחייב טיפול אנטיביוטי או אפילו ניתוח.
אנא בקש הפנייה לרופא גסטרו-אנטרולוג להמשך מעקב\טיפול. לעובדה שהערמונית הוגדרה כמוגדלת אין משמעות , אלא אם אתה חש\סובל בתסמינים הקשורים לערמונית מוגדלת כגון זרם מוחלש, קימה בלילה להטלת שתן, תלושת חוסר התרוקנות, תכיפות ודחיפפות במתן השתן.
באם אתה חש חלק מסימפטומים אלו- אנא פנה לאורולוג להמשך ברור.
כל טוב,
דר' כהן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות מברית המילהyr19/04/2009
שלום רב
לבני נעשה ברית מילה כאשר המוהל מושך את העור העוטף את קצה הפין כלפי מטה - השיטה המסורית.
עבר חודש וישנה נפיחות מתחת לכיפה.
חשש לבצקת .
הנפיחות אדומה מסביב לפין בעיקר מתחת.
מה הצפי לריפוי טבעי - ספיגה
ומה האפשרויות האחרות על מנת ליהיה לו פין ככל האדם
מי שהיה לו את הבעיה הנ"ל ונספג אנא העלו את הודעתכם לאתר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות מברית מילה
פרופ' אבי שטיין19/04/2009נפיחות מסוג זה די שכיחה. אם אין אודם משמעותי ואין כאבים במגע, רוב הסיכויים שזה יירד מעצמו
בברכה
פרופ' שטיין
אורולוג ומוהל מומחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה מוזרהנעמי19/04/2009
במשך כ - 4 שנים אני סובלת מדלקות שתן שחוזרות לעיתים יחסית קרובותהסיבה היא לרוב קיום יחסי מין בתדירות גבוהה (3 פעמים בשנה). לפני כשבועיים היה לי זיהום בדרכיי השתן וקיבלתי אנטיביוטיקה - אופלודקס.
לאחר כמה ימים בהם לא לקחתי אנטיביוטיקה ביצעתי תרבית שיצאה תקינה לחלוטין, אולם מאז אני מרגישה צורך ללכת לשירותים כל הזמן. כביכול הכל תקין, אבל אם בעבר הלכתי לשירותים 4 פעמים ביום, היום אני הולכת 4 פעמים בלילה! לפני כן, לא התעוררתי אף פעם באמצע הלילה.
האם יש בדיקה נוספת שכדאי לעשות? האם הבעיה יכולה להיות חיידק שאינו מתגלה בתרבית? מה צריך להיות הצעד הבא שלי?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה מוזרה
פרופ' אבי שטיין19/04/2009שלום נעמי
בת כמה את? כנראה התכוונת ליחסי מין 3 פעמים בשבוע ולא בשנה. אם לקחת לפחות שבוע אופלודקס, יש להניח שאמנם אין חיידק. האם עשית גם שתן לבדיקה כללית? שם ניתן לראות אם יש כדוריות לבנות ואם יש ניטריטים. כדאי לדעת זאת . אם התלונות שלך ממשיכות יש מקום לבצע אולטרסאונד של דרכי שתן ואם גם הוא תקין, רצוי לקחת נירות לשימוש רקטלי של אביטרן 50 מג לפני השינה אם גם זה לא יעזור יש להמשיך ולבצע בדיקות נוספות
בהצלחה פרופ שטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהן בדיוק הבדיקות הנחוצות?דור17/04/2009
שלום,
לאחר שהוגדרה ערמוניתי כמוגדלת ודלקתית (הביופסיה לא סרטנית, בדיקה ידנית רקטאלית תקינה, נשללו מחלות מין אך לא אותר חיידק מחולל, התחלתי פרמיקסון), נשארתי עם בעיית השתנות תכופות ורבות ביום וכשלוש-ארבע פעמים בלילה.
הבנתי שיש לערוך בירורים ל:
א). דרכי שתן וכליות. ב). שלפוחית רגיזה. ג). הפרעות במאזן מלחים. ד). הפרעה נוירולוגית.
שתי שאלותיי:
1). מהן בדיוק הבדיקות הנחוצות לבירורים הנ"ל?
2). מה לבדוק בנוסף לנ"ל?
תודה ד"ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע נוסף כדי למקד..
רובי18/04/2009*** שאלון IPSS - (הורדתי עכשיו מהאינטרנט):
שאלה 1 (כמה פעמים נשאר שתן לאחר השתנה): בכלל לא.
שאלה 2 (כמה הטלת שתן כל שעתיים או פחות): כמעט תמיד.
שאלה 3 (כמה חשת הפסקות במהלך ההשתנה): בכלל לא.
שאלה 4 (כמה פעמים היה קשה לך להתאפק): כמעט תמיד.
שאלה 5 (כמה פעמים זרימת שתן חלשה): כמחצית המקרים.
שאלה 6 (צורך ללחוץ או להתאמץ להתחיל): בכלל לא.
שאלה 7 (כמה פעמים בממוצע בלילה לשתן): כמעט תמיד 3 (2-4).
שאלה 8 (אם היית צריך להמשיך כמו היום): גרועה.
*** אולטרסאונד כליות וכיס שתן - ממצאי האחרון מתאריך 9.01.2009:
"כבד: לא מוגדל, מירקם אחיד.
כיס מרה: ללא אבנים.
דרכי מרה: אינן מורחבות.
טחול: לא מוגדל, מירקם אחיד.
לבלב: במראה תקין.
כליה שמאלית וימנית: בגודל תקין, פרנכימה שמורה, ללא עדות לאבנים או הידרונפרוזיס.
רטרופריטונאום: תקין.
אאורטה בטנית: אינה מורחבת.
שלפוחית שתן: בקיבולת טובה, דפנות סדירים.
ערמונית: בגודל 4.2X6.3X4 ס"מ, כ- 56 סמ"ק, עם לחץ מינימלי על ריצפת השלפוחית".
ד"ר, ה- TRUS הראה לפני שנה וחצי 49 סמ"ק והחודש 32 סמ"ק, מוזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רובי
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי18/04/2009את התשובה לחלק הראשון של השאלתך כבר קיבלת מד"ר פארס.
לגבי שאלון IPSS -התוצאה שלך היא 17(לא כולל שאלה של איכות החיים), שזה מכניס אותך לקבוצה של הפרעות משמעותיות בהטלת השתן (8-19)
כדאי לך לדון עם האורולוג שלך האם יש מקום להרחבת הבירור ע"י נטילת שתן לציטולוגיה ובדיקת עוצמת זרם השתן. לפי התוצאות ביחד תחליטו מה היא הדרך הטובה להמשך הטיפול.
לגבי גודל הערמונית כדאי להסתמך על מדידה שנעשתה בבדיקת TRUS
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום דוד
ד''ר אלכס קונסטנטינובסקי18/04/2009שאלתך דומה לשאלה של רובי, שכבר עניתי לו-פרמיקסון היא תרופא טובה, אך כדאי לך לדון עם האורולוג שלך האם יש מקום להרחבת הבירור ע"י נטילת שתן לציטולוגיה ובדיקת עוצמת זרם השתן. האם נעשה US דרכי השתן? לפי התוצאות ביחד עם האורולוג המטפל תחליטו מה היא הדרך הטובה ביותר להמשך הטיפול, שמרני, ע"י הוספת עוד תרופה או שינוי טיפול התרופתי או טיפול פולשני יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהן בדיוק הבדיקות הנחוצות?דור17/04/2009
שלום,
לאחר שהוגדרה ערמוניתי כמוגדלת ודלקתית (הביופסיה לא סרטנית, בדיקה ידנית רקטאלית תקינה, נשללו מחלות מין אך לא אותר חיידק מחולל, התחלתי פרמיקסון), נשארתי עם בעיית השתנות תכופות ורבות ביום וכשלוש-ארבע פעמים בלילה.
הבנתי שיש לערוך בירורים ל:
א). דרכי שתן וכליות. ב). שלפוחית רגיזה. ג). הפרעות במאזן מלחים. ד). הפרעה נוירולוגית.
שתי שאלותיי:
1). מהן בדיוק הבדיקות הנחוצות לבירורים הנ"ל?
2). מה לבדוק בנוסף לנ"ל?
תודה ד"ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דור בוקר טוב
ד''ר גאזי פארס19/04/2009מגיעים לתגובה מקסימאלית מהטיפול בפרמיקסון רק אחרי חודשיים שלושה מתחילת הטיפול! האם קבלת מספיק זמן?
ובכדי לענות על שאלותיך אני זקוק לאינפורמציה נוספת:
1- בן כמה אתה?
2- האם זרם השתן רגיל או חלש ו/או מקוטע?
3- האם יש הרגשת חוסר התרוקנות אחרי השתנה?
4- האם יש דיסאוריה?
5- האם יש לך סכרת או איספיקת לב?והאם אתה מקבל טיפול תרופתי קבוע?
6- האם עשיתה בדיקות שתן לכללית ולתרבית עם US כליות ודרכי שתן?
7- האם עברת ניתוחים בדרכי השתן בעבר?
כל השאלות האלו תוכל לדיין עם האורולוג שלך ובהתאם :
יחליף לך טיפול ?יוסיף טיפול ?או יפנה אותך להמשך בירור? : ע"י עיבוד אורודינמי ,ציסטוסקופיה ? ורישום יומן השתנה וכולי.
בצלחה ,ד"ר פארס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה"ובכדי לענות על שאלותיך.."
רובי19/04/2009לשאלותיך ד"ר, בתודה:
גילי 62, אין סכרת, אין אי ספיקת לב, אין תרופות קבועות, לא היו ניתוחים בדרכי השתן, אין כאבים או קשיים ביציאת שתן אלא תכיפות רבה, קושי להתאפק, השתנות לילה, ובפירוט:
*** שאלון IPSS - (הורדתי עכשיו מהאינטרנט):
שאלה 1 (כמה פעמים נשאר שתן לאחר השתנה): בכלל לא.
שאלה 2 (כמה הטלת שתן כל שעתיים או פחות): כמעט תמיד.
שאלה 3 (כמה חשת הפסקות במהלך ההשתנה): בכלל לא.
שאלה 4 (כמה פעמים היה קשה לך להתאפק): כמעט תמיד.
שאלה 5 (כמה פעמים זרימת שתן חלשה): כמחצית המקרים.
שאלה 6 (צורך ללחוץ או להתאמץ להתחיל): בכלל לא.
שאלה 7 (כמה פעמים בממוצע בלילה לשתן): כמעט תמיד 3 (2-4).
שאלה 8 (אם היית צריך להמשיך כמו היום): גרועה.
*** אולטרסאונד כליות וכיס שתן - ממצאי האחרון מתאריך 9.01.2009:
"כבד: לא מוגדל, מירקם אחיד.
כיס מרה: ללא אבנים.
דרכי מרה: אינן מורחבות.
טחול: לא מוגדל, מירקם אחיד.
לבלב: במראה תקין.
כליה שמאלית וימנית: בגודל תקין, פרנכימה שמורה, ללא עדות לאבנים או הידרונפרוזיס.
רטרופריטונאום: תקין.
אאורטה בטנית: אינה מורחבת.
שלפוחית שתן: בקיבולת טובה, דפנות סדירים.
ערמונית: בגודל 4.2X6.3X4 ס"מ, כ- 56 סמ"ק, עם לחץ מינימלי על ריצפת השלפוחית".
ד"ר, ה- TRUS הראה לפני שנה וחצי 49 סמ"ק והחודש 32 סמ"ק, מוזר.
תודה:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרובי שלום רב
ד''ר גאזי פארס19/04/2009הפירמיקסון מוריד את נפח הערמונית במידה קלה ,יתכן וזו סיבת ההקטנה של הערמונית.
אך לעיתים במידידות חוזרות גם באותה ערמונית מקבלים נפחים שונים (במקצת) היות והערמונית היא לא כדור עם קטרים באורך זהה , והשוני נובע מאיזה נקודה לאיזה נקודה מודדים .
על כל מקרה גודל הערמונית לא חשוב,מה שחשוב הוא מה אתה מרגיש.
לפי הממצאים שהזכרת לעיל קרוב לודאי שאתה סובל מהגדלה שפירה של הערמונית עם פעילות יתר של כיס השתן כתוצאה מכך.
יש מקום לנסות תרופה יותר חזקה מפירמיקסון בהתיעצות עם האורולוג שלך ובהתאם לתגובה ,ואם אין שיפור ממש בתלונות ,לשקול ביצוע אורודינמיקה.
בתודה, ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברור מטבולי בעיקבות אבנים בכליותמשה16/04/2009
יש לי אבנים בכליות והיו מס' ארועים דרמטיים. לאחרונה עברתי יעוץ מטבולי ונידמה לי שקיבלתי יעוץ רע.
בבדיקות: איסוף שתן 24H באוקסילט התקבל ערך של: 0.62 בסולם של: 0.08-0.49 .
בבדיקת דם: URIC ACID = 7.3 בסולם של: 3.5-7.2
UREA=50 בסולם: 17-43. וקריאטינין תקין.
הרופא היועץ קבע במכתב דיאטת אוקסילט/פורינים. כך כתב !
אני מבין את עיניין האוקסילט ולא מבין את הפורינים. בהיותי גם חולה סכרת, הרי מדובר בדיאטה כמעט בלתי אפשרית.
לח"ד אודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום משה
ד''ר גאזי פארס16/04/2009הערכים של הבדיקות הנ"ל הם בגבול העליון של הנורמה ולכן הרופא המליץ לך על הדייטה הנ"ל בצדק. אך חסרים לי כמה ניתונים חשובים:
1- כמות השתן שנתת ב-24 שעות ביום האיסוף.
2- רמת ה- URIC ACID ,ה-CA וה-CITRATE בשתן.
לפי רמת ה- UREA =50 עם קריטנין תקין אתה היתה בצום ולא שתית מספיק באותו יום .
הדבר החשוב מכל במניעת יצור אבני הכליה הוא השתיה המוגברת.
בתודה ,ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות לשאלות
משה16/04/20091. כמות השתן מעט מעל 200 CC(קצת יותר ממיכל שמסופק לאיסוף)
2. URIC ACID URINE=558
3. citrate urine=318 באיסוף
האם לדעתך דיאטת הפורינים מיותרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערב טוב
ד''ר גאזי פארס16/04/2009אתה מתכוון שכמות השתן היא 2000 סמ"ק ולא 200 ? אחרת יש בעיה.
לדעתי אפשר לוותר על הדייטה של הפורינים בתנאי שתהיה במעקב של בדיקות דם ושתן וטיפול במידה והערכים משתנים.
חשוב - לשתות הרבה !!!!!
עדיף להיות במעקב נפרולוגי בנוסף למעקב האורולוגי . בדרך כלל בירור מטבולי מתבצע ע"י הנפרולוג.
בהצלחה.
ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מעניינתאנונימי16/04/2009
שלום רב.
יש לי מקרה מעניין והייתי רוצה לקבל חוות דעת.
אני בחור בריא ומנוסה מינית, עד גיל24 בערך, מעולם לא הייתה לי בעיה בתפקוד המיני ולהפך.
בערך בגיל 24, שיניתי את הרגלי האוננות שלי, בצורה של גירוי איבר המין על ידי מעיכה או שפשוף של הנקודה הרגישה באיבר, מתחת לכיפה, בצידו האחורי של האיבר. עשיתי זאת במשך כמה שנים, ורק לפני כשנה שמתי לב בעודף עור באותה נקודה, כאילו המשיכה שלי של העור גרמה לקפל קטן ועודף עור, האם זה באמת אפשרי? הבעייה שלי אינה בצורה של האיבר, הבעייה הקשה היא שכמעט בכל פעם שניסיתי לשכב מאז,אני מגיע לשפיכה במהירות שמעולם לא חויתי, וזאתי השאלה שלי, זה האם הנקודה הזאתי שהתרחבה ועכשיו בולטת, יכולה לגרום לי לשפיכה מוקדמת עקב עודף גירוי?
ואם יש פתרון לזה? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
ד''ר גאזי פארס16/04/2009לשפיכה מוקדמת כמובן יש טיפול.
לפני טיפול אני מציע לך לפנות לרופא עור לבדיקת הממצא בעור אבר המין .
בהמשך במידה והכל תקין, יש מקום לטיפול מקומי במשחות או סיסטימי בכדורים לפליטה המוקדמת, זה ינתן ע"י האורולוג המטפל.
קודם צריך לראות את הממצא בכדי להחליט !.
בתודה , ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PERMIXON?רובי16/04/2009
בהתוויות התרופה כתוב שאמורה להתחיל להשפיע לשיפור תכיפות ודחיפות השתן והשתנות לילה - אחרי חודשיים-שלושה.
קיבלתי מירשם לחודש (2X160MG ליום).
1. האם לקחת חודש נוסף? או יותר? באותו מינון?
2. האם השיפור ישאר גם לאחר הפסקת לקיחתה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רובי שלום
ד''ר גאזי פארס16/04/2009השיפור המקסימלי בתלונות במתן השתן חל אחרי 3 חודשים מתחילת הטיפול בפירמיקסון, וזה ימשך כל עוד ואתה מקבל את התרופה באותו מינון. הפסקת התרופה תביא לחזרת התלונות .
בתודה, ד"ר פארס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובלקיחת XATRAL XL 10MG?
רובי16/04/2009האם לקיחת XATRAL XL 10MG במשך 3 חודשים תשאיר שיפור גם לאחר מכן?
אם כן, האם כדאי במקביל ל- XATRAL לשלב גם AVODART, לכמה זמן ומה לאחר מכן מבחינת שיפור?
מדובר בהשתנות יום/לילה מרובות ובערמונית מוגדלת עם דלקת (כאמור, בביופסיה לא ממאיר).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רובי
ד''ר גאזי פארס16/04/20091-ה-XATRAL הוא חוסם אלפא ותרופה טובה במקרה של הגדלה שפירה של הערמונית . השפעתו המקסימלית מתקבלת תוך ימים ספורים מתחילת לקיחתו. הפסקתו מורגשת מידית אחרי 24-32 שעות ע"י חזרת הסימנים למחלה , גם אחרי טיפול ממושך.
2-ה-AVODART היא תרופה המעקבת פעילות אנזים - 5-alpha teductase ובכך מקטינה את נפח הערמונית. השפעת התרופה מתחילה רק אחרי 3 חודשים. הפסקת התרופה בהמשך מביאה לגדילת הערמונית חזרה בתהליך איטי ( תהליך הפיך).
3-חשוב לזכור שהאבודרט מקטין את רמת ה-PSA ונותן תשובה מוטעת (חצי מהרמה האמיתית בחולה שמקבל אבודרט 6 חודשים ומעלה).
4-שילוב של שתי התרופות יחד הוא טוב וממלץ לחולה הסובל מהגדלה שפירה של הערמונית, משפר את התלונות, משפר את זרם השתן ויכול למנוע ניתוח.
כמובן את התרופות יש לקחת רק לפי הוראת רופא היות ויתכנו סיבות אחרות לתלונות בהשתנה פרט להגדלת ערמונית שפירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך ד"ר, האם נכון להבין ש..
רובי17/04/2009אם כך ד"ר, האם נכון להבין ששילוב XATRAL עם PERMIXON הוא טוב יותר?
וכפי דבריך, אילו סיבות אחרות, מלבד ערמונית מוגדלת, יכולות לגרום להשתנה המרובה והלילית?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוקר טוב רובי
ד''ר גאזי פארס17/04/2009לשאלתך הראשונה :נכון ,השילוב של פרמיקסון וקסטראל הוא שילוב טוב אך לא תמיד נחוץ.
במקרים קלים לרוב מסתדרים עם טיפול בפרמיקסון ובמקרים יותר חמורים עם קסטראל אך לעיתים יש צורך בשילוב של שני הכדורים בכדי לקבל השפעה מקסימלית.כמובן הכל לפי שיקולו והחלטתו של האורולוג.
ולשאלה השניה : שלפוחית רגיזה , סכרת , איספיקת לב ודלקת בדרכי השתן הן סיבות שכיחות להשתנת יתר גם ביום וגם בלילה.
בתודה, ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך מאתרים ומטפלים בשלפוחית רגיזה?
רובי17/04/2009מאוד מעריך את תשובותיך ד"ר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רב
ד''ר גאזי פארס17/04/2009לקביעת אבחנה של שלפוחית רגיזה לרוב יש צורך בביצוע אורודינמיקה בעיקר במקרה של גבר.
הטיפול לרוב ע"י תרופות אנטיכולינרגיות כמו נוביטרופאן ודיטרוסיטול וכולי. לעיתים יש צורך בפיזיוטירפיה ובתרגילי דחיית השתנה .
המחלה יותר שכיחה אצל נשים.
אצל גברים המחלה יכולה להיות בשילוב עם ההפרעות שנגרמות מהערמונית , ובהתאם הטיפול הוא משולב .
בתודה, ד"ר פארס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

