מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עזרה דחוףדוד31/01/2011
היום הולך להתאשפז מחר הניתוח,
ואני כולי בפחד שיכאב לי אחרי זה.
מה אני מרגיש בהרדמה? חולם מה?
תעזרו לי בבקשה ניתוח ראשון שלי.
וריצוקאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחוף - תגובה
סמדר ריינר01/02/2011שלום דוד,
בהצלחה בניתוח. את השאלות האלה כדאי שתפנה לרופאים שמטפלים בך, כיוון שזהו מידע רפואי ולא פסיכולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה וחמש - צובט!טלי31/01/2011
שלום. בני בן שנה וחמישה חודשים. חייכן ושמח, אוהב חברה ולרוב נהנה מהחיים.
אתמול חזר לגן אחרי הפסקה בת שבוע בשל מחלה, והגננת דיווחה לי בסוף היום כי הוא צובט ילדים בפנים חזק חזק. הם בוכים, היא מסבירה לו שזה לא נעים ושזה אסור, והוא בתגובה צוחק ו"מתנחמד".
אני עצמי ראיתי אותו עושה את אותו הדבר לאחיין שלו, שגדול ממנו בשנתיים, והסברתי לו שזה כואב ואסור. הוא מאוד אוהב את האחיין שלו, חוזר על שמו פעמים רבות ושמח לראות אותו. הוא צבט אותו לא מתוך כעס עליו או בתוך עימות עמו, אלא פשוט ניגש אליו בזמן שצייר ציור, וכאילו "ניסה את לחייו". אציין כי מאוחר יותר הוא ניגש גם לחבקו, ושהוא חבקן ונשקן מטבעו.
הוא בן יחיד, ראשון, מקבל הרבה נשיקות וחיבוקים. האווירה בביתנו רגועה ונעימה, למעט "קונפליקטים בריאים" מעטים, שגם הם מסתיימים בגילויי חיבה ניכרים לעין.
אציין גם שהוא נרגע על ידי צביטת הצוואר שלו. כשהוא עייף, במקום להיצמד לבובה או שמיכה, הוא פשוט לוקח מוצץ וממולל את העור בצוואר. כך הוא גם נרדם.
לאור כל הנתונים הללו, האם יתכן שמדובר בבעיה בוויסות החושי?
האם זו תופעה נורמלית כחלק מהתפתחותו התקינה ועל רקע ניסיון לחוש את העולם ולתקשר? (בהקשר זה חשוב לציין שלילד אין שום בעיה לתקשר - הוא מדבר כמו ילד בן שנתיים בערך. מחבר מילים למשפטים, מביע רגשות, קשוב, מבין הומור, בעל זיכרון יוצא דופן, ואני ממש מנהלת איתו שיחות קטנות).
האם מדובר במצוקה שבאה לידי ביטוי כך?
אני לא רוצה להישמע דרמטית אבל אני די מבוהלת, משום שסבלנות, קשב, שלווה הם ערכים שמאוד חשובים לי בגידול ילדיי, בהתחשב בעולמו בעל עודף הגירויים.
בנוסף, מה עליי לעשות עם זה? האם להתייחס לכך רק כשאני נוכחת לתופעה, או לדבר איתו על כך גם בלי שזה סמוך למקרה ספציפי?
אשמח לדעה ועצה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לעניין הצביטות
טלי31/01/2011שכחתי לציין שלאחרונה בני נגמל מבקבוק התמ"ל בבוקר. היתכן שזו תגובה של עצבנות בעקבות כך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לעניין הצביטות - תגובה
סמדר ריינר01/02/2011שלום לך,
אין צורך להיבהל, בגילאים האלה ילדים נושכים, צובטים ומרביצים, זו התנהגות טבעית לגיל, ולא, זה לא עוזר שמסבירים להם.
זה אומר כלום על ההתפתחות העתידית שלו ועל הקשב הסבלנות והערכים שלו. זה גיל ממש מוקדם מדי כדי לתת יחס ערכי להתנהגויות האלה.סביר להניח שזה יחלוף עם הגיל.
אם יש בעיה בוויסות חושי או לא אני לא יכוה לדעת זו שאלה שצריך להפנות למרפאה בעיסוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טלי01/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור
סמדר ריינר01/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחיתוליםשביט31/01/2011
שלום
אשמח לקבל עזרה
בני בן 3 בגן עושה צרכים בשרותים ובבית לא מוכן להוריד את החיתול
ניסיתי לחשוב מה הסיבה ועלו לי כמה רעיונות כגון:חוסר בטחון בבית , רצון להשאר תינוק של אמא וכו
מה דעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחיתולים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011שביט שלום,
קשה לדעת ללא היכרות עם הילד מה עומד מאחורי התנגדותו להיגמל בבית. לא כתבת אם יש אחים צעירים או מה הסיטואציה המשפחתית. הרעיונות שהצעת נראים אפשריים, אולם חשוב לשדר לילד ביטחון ואמונה ביכולתו להיגמל גם בבית. נסו להשתמש במערכת של פרסים ותגמולים, שעשויה לסייע לו בתהליך הגמילה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שדולגה פעמיים-בבקשה התייחסותשלי31/01/2011
תינוק בן 3 חודשים שאולי אמור לעבור ניתוח בהרדמה מלאה -ניתוח של כמה שעות ומוגדר ניתוח שגרתי.
רציתי לדעת האם יכולות להיות השלכות בעתיד לגבי התנהגות הילד או טראומה שתלווה אותו כל החיים בעקבות הניתוח-ההרדמה,בתי חולים,כאבים,החלמה,בדיקות ומכשירים רפואיים שיהיו חלק משגרת היום בתקופת האשפוז-(שבוע בערך)?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לתינוק
ד''ר שירי שדה שרביט03/02/2011שני שלום,
במידה וכל הפרוצדורה הרפואית תימשך כשבוע, ולאחר מכן התינוק יחזור לשגרת החיים הרגילה, וכמו כן במהלך השבוע הקשה וכמובן גם לאחריו ההורים יהיו צמודים וקשובים לתינוק - אין סיבה שהדבר ייצור טראומה לאורך ההתפתחות.
בהצלחה ורפואה שלמה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי בת 3 וחציאילה31/01/2011
בתי הגדולה בת שלוש וחצי ויש לה אחות קטנה בת שנה, היא אוהבת אותה מאד ולא נראית לי שקיימת בעיית קנאה אבל הילדה רגילה לדרוש כל מה שהיא רוצה בבכי (טישו, ממתק, לורדים, וכדו') אם היא לא מקבלת את מה שהיא רוצה זה הופך ליללה היסטרית שמוציאה אותנו משלוותינו והטונים עולים וזה אף פעם לא נגמר טוב מה שניסינו ללכת בטוב,/ להתעלם / או בדרך הקשה יותר לסגור אותה בחדר עד שתפסיק ואפילו לתת לה סטירה כל זה לא עזר להפך זה נעשה היסטרי יותר, זה פשוט הדרך שלה לדבר ולבקש ובד"כ גם לקבל את מה שהיא רוצה, (חשוב לציין שאני ובעלי חלוקים בדעתינו איך לטפל בה בעוד שבעלי בד"כ בוחר בדרך הקשה יותר להעמיד אותה במקומה אני בד"כ הולכת בטוב, והילדה רואה ושומעת את החילוקי דעות שלנו בנושא) על אף שבכל דרך זה נגמר באותו מקום כשהטונים מאד גבוהים בין שלושתינו...
אני אשמח לשמוע את דעתכם בנושא..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת 3 וחצי - תגובה
סמדר ריינר31/01/2011שלום אילה,
חשוב מאוד לא לתת לה את מבוקשה כשהיא עושה את זה אפילו אם זה עולה לטונים גבוהים וננשך הרבה זמן. פשוט להתעלם, ולהתמיד בכך לא להישבר. כשהיא תראה שההתנהגות הזו לא מניבה תוצאות רצויות היא תפסיק אותה אבל חשוב שאתם תהיו עיקביים ולא תישברו גם אם זה לוקח כמה ימים וגם אם זה חוזר מדי פעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מתמודדים עם פעוטה בתנויה30/01/2011
שנתיים ו 4 חודשים, שאומרת יותר מדי פעמים "מעצבנת", "פויה" והמממממון "לא" ?? היה שבוע זוועתי בגן, אמרו שהיא הייתה אנטי להכל. השאלה היא איך מגיבים לזה, וגם לכך שהיא הודפת כל ניסיון להתקרב אליה? אני יודעת שהיא בגיל שנתיים הקשה, אבל משהו פה נראה לי בכל זאת קצת קיצוני. הגננת אמרה לי שהיא בעצמה לא יודעת איך להתמודד עם זה. הדבר האחרון שהייתי רוצה זה שידחו אותה וייתנו לה הרגשה שאינה רצויה ואינה אהובה. והייתי רוצה שיתייחסו לזה בתקיפות אבל עם הרבה חום אהבה והכלה (מה שלא נראה לי שקורה שם עכשיו). אולי היא סובלת מחוסר תשומת לב ומפעילה את זה בצורה שלילית כדי לזכות בזה? זה קריזות כאלה. הכל יכול להיות בסדר ואז פתאום היא מתפרצת, בוכה,
זורקת את עצמה, מרחיקה אותי מעליה, נהיית מאד מנוכרת. אני פשוט לא יודעת איך להגיב לזה. לנסות לחבק אותה? להגיד לה שזה לא נעים? להתעלם? אני ממש חסרת אונים. מרגיש לי שזה לא משהו רגיל, לא יודעת איך להסביר את זה. זה אפילו מדאיג. למה כל הכעס הזה? כל ה"נגד" הזה? אגב בלילה היא מתעוררת המון ומחפשת אותי. משהו קשה עובד עליה, אני בטוחה בזה, אני רק רוצה לדעת איך (אם בכלל) אני יכולה להקל עליה, להראות לה שאני שם בשבילה, שתקבל ממני את הבטחון שהכל בסדר. אני ממש חסרת אונים.
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי, אשמח לקבל תשובה לשאלה שלי
נויה01/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצהאמא30/01/2011
ילדתי בת 7, בכיתה א' ילדה אדישה וחולמנית מטבעה. בתחילת השנה כנדרשה להעביר מסרים ודפי הודעות הייתה שוכחת רבות אך היום המצב יותר טוב.
הבעייתיות והשאלה היא לגבי מצב שבו היא לא מבינה דרך אמירה מה היא צריכה לעשות, לדוגמא: "הספריה שלך לא מסודרת", היא לא תבין מיידית שהיא צריכה לסדר אותה אלא יעברו דקות אחדות עד שאבקש מפורשות ואזכיר את שאמרתי בתחילה. או שצריך להזכיר לה פעמים רבות בקשות אליה. כאשר נשלחת ל"משימה" ביתית אחת, כל דבר קטן יסיח את דעתה והיא לא תשוב לבצע את הראשונה, כמו להחזיר דבר למקומו או למצוא דבר שהניחה.
אני מבקשת עזרה כיצד להתנהג באלו טונים/שיטות לפנות אליה? לציין, כי בנתיים בלימודים משתדלת מאוד ומשיגה תוצאות אך קשה לה הריכוז/עבודות של תרגול וחיזוק החומר. המורה שהיא טוענת שהיא בסדר גמור בכיתה. לפני תחילת השנה חשבתי לערוך אבחון להפרעות קשב אך בנתיים המורה "צוחקת" עליי ואומרת שהיא נורמטיבית ובנתיים היא הבחינה בשום חריגה. אודה לעצה בהקדם, איני יודעת כיצד לנהוג, הדבר מטריד אותי ולעיתים אני מתרגזת, ודאי אני טועה בתגובתי ועל כן אבקש עצה מקצועית. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצה - תגובה
סמדר ריינר31/01/2011שלום לך,
אני לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת האם זו חולמנות או שזו דרישה שלך לתפקוד שלא תואם גיל (זה טבעי לגמרי שילדים בגילה א' עדיין ישכחו להעביר דברים) או אפילו תחושה שלה שיותר מדי חודרים אליה ומפעילים אותה, ולכך היא מתנגדת התנגדות שקטה.
תנסו קצת להרפות ממנה ולהיות קשובה לקצב שלה. היא לא חייבת לסדר את הספריה בדקה שאת אומרת לה, ובכלל, זו הספריה שלה מותר לה להתארגן שם איך שנוח לה.
אם בכלל זאת את לא שקטה, אולי כדאי לפנות לייעוץ יותר מעמיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היקשרות למטפלתחן30/01/2011
שלום,ביתי בת שנה ו- 10 חוד',החלה בחודש אוקטובר ללכת לפעוטון לאחר שבשנה שעברה הייתה בבית יחד עם בעלי/איתי לסירוגין.המעבר לגן היה שינוי גדול ולא פשוט גם עבורה וגם עבורי.בגן שבחרנו לה יש עוד 11 ילדים,ובגן אווירה נעימה,חמה וזורמת. בגן עובדות שלוש מטפלות עיקריות (יש גננת ומטפלת עיקריות שעובדות 4 ימים בשבוע ומטפלת נוספת שעובדת כל יום מהשעה 12 וגם בימים בהם המטפלות האחרות נעדרות). מההתחלה ביתי הראתה דפוס של היקשרות והידבקות לאחת המטפלות כאשר עם האחרת מסרבת ובוכה גם בפרידה וגם במשך היום,דפוס זה השתפר מעט בסביבות חנוכה.לאחר חנוכה נקשרה מאוד למטפלת אחרת ,ומאז בימים בהם אותה מטפלת עובדת מהבוקר היא לרוב "דבוקה" אליה,לפעמים בוכה בכל פעם שהמטפלת צריכה לצאת מהגן,גם כשיוצאים לחצר ואותה מטפלת נכנסת לגן לצורך ארגון הילדה מתעקשת להצטרף אליה. בימים בהם אותה מטפלת מגיעה מאוחר יותר ושתי המטפלות האחרות עובדות מהבוקר היא בדרך כלל יותר מתפקדת בגן,אם כי לפעמים גם יש ימים שמאוד קשה לה ,ושהיא בוכה הרבה.כיצד ניתן לעזור לה להנות יותר בגן?כיצד אני יכולה לעזור?והאם כדאי להנחות הצוות בכיוון מסוים?,תודה,חן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היקשרות למטפלת - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/02/2011חן שלום,
כנראה שלבת שלך יותר נוח כשיש דמות מרכזית עמה היא בקשר קרוב. אפשר לסייע לה להגמיש את התכונה הזו, באמצעות התמדה בנסיונות יצירת הקשר מצד יתר המטפלות. כמו כן, ייתכן שככל שתסייעי לה להכיר יותר את הילדים בגן (למשל ע"י הזמנתם אחה"צ או קביעת פעילות משותפת מחוץ לבית), היכולת שלה לתקשר עם עוד ילדים ומבוגרים, תתפתח.
כדאי גם לחשוב על תהליך הפרידה בבוקר - כדאי שהוא יהיה קצר מאוד ועם טקס מסוים, כדי שהילדה תרגיש שאתם "משחררים" אותה לגן בשמחה ובאמונה שיהיה לה שם קל וטוב.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
חן03/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ועשרה חודשים לא אוכלמורי30/01/2011
שלום רב,
בני בן שנה ו-10,נמצא מאז ספטמבר במשפחתון.
עד אז היה איתי בבית מאז לידתו.
מאז ומתמיד היו בעיות סביב נושא האוכל.
בקצרה אומר שבני ינק עד גיל חצי שנה,אח"כ החל לקבל ארוחות מוצקים טחונות ואכל בסך הכל בסדר.
מאז גיל 10 חודשים חלה הדרדרות,הוא הפחית כמויות של אוכל עד אשר הפך לסרבן אכילה ומאז ועד גיל שנה ו-4 כשנכנס לגן ניזון רק מסימילאק.
בגן החל לאכול וכעת ניזון מארוחות מוצקים אך עדיין במרקם טחון גס.
בני לא לועס ויש לו רגישות יתר בפה.
הבעיה היא בבית,
הוא לא מוכן לאכול כלום חוץ מסימילאק, כך שבסופי שבוע ניזון רק מבקבוק.
ניסינו הכל, מרקמים שונים,דרכים יצירתיות,האכלה אקטיבית שלנו וגם צורה פאסיבית מצידנו.
הגננת ממליצה לא "לוותר לו" וכשבעלי מנסה להאכילו הוא צורח ומנסה לברוח מההחזקה.
בליבי אני חושבת ששיטה זו נוקשה מידי ועלולה להותיר בו צלקות.
מאידך, בני לא נוגע באוכל בכלל באופן עצמאי.
לדעתי יש לו איזשהיא חרדה מאוכל.
אני אובדת עצות ולא יודעת מה לעשות או למי לפנות.
אני מתעניינת ושומעת על מקרים אך עקשנות ארוכת טווח כזו עוד לא ראיתי.
אשמח לכל עצה,תודה,מורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנה ועשרה חודשים לא אוכל - תגובה
סמדר ריינר31/01/2011שלום לך,
כדאי שתפנו לטיפול בעניין. יש מרפאת הפרעות אכילה שמיועדת לגילאים האלה בבית חולים שניידר, תנסו לברר שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבוכהaaa30/01/2011
שלום!
אמנם אני כבר בן 19+ אבל עדיין נראלי שזה מתאים לכאן!
הבעיה היא קשה לי לשלוט ברגשות של עצמי.. אני לא מדבר על רגשות כעס וכו'... אלא על רגשות מבוכה... ואני לא יודע למה ונראלי שזה קורה רק אצלי אני מרגיש מובך אפילו ממחמאות שנותנים לי או שמציגים משהו שאמרתי לפני אנשים אחרים ...מצד אחד נראלי שאני די מחפש מחמאות כי אני ממש מתבאס כשאני לא מקבל אותם.. אבל מצד שני כשמחמיאים לי אני לא יכול לשלוט בעצמי ואין ל מילים בפה... הדם עולה לראש...נהייה חם וכו'....(בעבר כשהייתי ילד הייתי נפגע כמעט מכל דבר רגשית.. והדמעות היו זולגות מאליהן..על "מכשול" זה הצלחתי להתגבר)
אשמח מאוד אם תוכלו לייעץ לי מה לעשות במקרה כזה איך אפשר לטפל בו.., ללמוד להשתלט עליו
נ.ב שמתי לב שזה מפריע לי גם בנושאים אחרים... לדוג': לפעמים אני לא מביע את דעתי בפני הרבה אנשים מחשש ממבוכה זו או שלא יהיה לי מה לענות להם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבוכה - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/02/2011שלום לך,
מהדברים שכתבת עולה איזו שאיפה שלך, שאולי תוכל לשלוט ברגש אנושי וטבעי כמו מבוכה. מבוכה היא תגובה שכל האנשים חווים, בדרגות שונות. איני מכירה אותך, ובמגבלות הייעוץ בפורום אינטרנטי, אני יכולה לחשוב על משהו שיכול לעזור - אולי חלק מהקושי שלך נובע מכך שאתה מאוד היית רוצה לשלוט בתגובה שקשה מאוד לשלוט בה. אולי יש מקום לנסות להשלים עם העובדה שלעתים אנחנו לא יודעים מה לענות וכיצד להגיב, לעתים פוגעים בנו ומצליחים להעליב אותנו אפילו שהיינו מאוד רוצים שזה לא יהיה ככה, לפעמים אנחנו מקנאים באחרים וכדומה. אולי ככל שתקבל את החלקים הללו בתוכך - ולא תנסה להיאבק בהם - יהיה לך יותר קל ופחות תחשוש מהמבוכה.
מקווה שהדברים יפתחו עוד אפיקים למחשבה סביב הנושא,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי התנהגות בבת 8הילה30/01/2011
יש לי ילדה בת 8 וילד בן 4 רוב הזמן הם משחקים מאוד יפה ובשיתוף פעולה , בחודשים האחרונים הילדה קצת שינתה את ההתנהגות שלה גם אליי וגם לאחיה , היא חסרת סבלנות לעיתים קרובות היא רוב הזמן עונה ",לא רוצה" אם זה בהתארגנות של הבוקר או בעשיית שיעורים או בזמן מקלחת .
אני מדברת איתה המון ומסבירה לה שאני מצפה ממנה לשנות את התנהגות שלה וכשאני מבקשת ממנה משהו אני מצפה שתעשה זאת ולא תתווכח איתי כל פעם .
האם זה איזה גיל התבגרות מוקדם? או שמבלי לשים לב היא מחפשת יותר את תשומת הלב שלי?
אציין כי יש לה הכל ולרוב היא מקבלת מה שהיא רוצה אני גם משתדלת לשבח אותה בכל דבר ולשתף אותה בהמון דברים
אבקש הכוונה האם אני צריכה להנהג אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגות בבת 8 - תגובה
סמדר ריינר31/01/2011שלום הילה.
אם הילדה שינתה את התהנגותה לאחרונה כדאי לחשוב האם קרה משהו לאחרונה במשפחה או בבית הספר שגרם לכך.
מעבר לזה, לא הבנתי למה הכנוונה שאת מציינת שאת משתפת אותה בהמון דברים. באיזה דברים למשל? ייתכן שאת משתפת אותהיותר מיד באופן שמערער את הגבולות בין מבוגר לילד. אם זה כך היא גם נחשפת לחומר שהוא לא עניינה, וזה עלול להזיק לה, וגם היא מתבלבלת - אם היא מספיק מבוגרת כדי לשתף אותה בדברים האלה זה אומר שהיא כבר גדולה, למה אחר כך היא שוב צריכה לקבל ממך הוראות?
תנסי לחשוב אם הדברים מדברים אלייך, ואם לא אולי כדאי לפנות לייעוץ כדי לבדוק יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינוי התנהגותלילדה בת 8
הילה31/01/2011תודה סמדר, כשאמרתי שאני משתפת אותה התכוונתי לרגשות שלי ולאיך אני מרגישה כשהיא לא מקשיבה לי או מתחצפת אליי , שאני רוצה שנהיה חברות ושלא נעים לי לכעס עליה. ממש לא דברים "כבדים"
לגבי בית הספר היא באמת בחודש האחרון עברה מקום ליד בן שבוא גם שכן שלנו והם משחקים ביחד לפעמים - אולי זה גורם הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינוי התנהגותלילדה בת 8 - תגובה
סמדר ריינר31/01/2011שלום הילה,
אני לא יודעת אם הילד שעברה לשבת לידו הוא גורם הבעיה. אלא אם כן מדובר בילד ממש קשה, מתעלל ומציק - לא נראה לי שזו הבעיה.
לגבי נושא השיתוף שאת משתפת אותה, ייתכן שהבעיה בסמכות ההורית שלך. את לא אמרוה לשתף אותה במה זה גורםלך להרגיש את אמרוה לדבר אליה באותם רגעים בטון סמכותי וקצר, את לא חברה שלה, ומה שאת מרגישה זה לא הנושא באותם רגעים. יש רגעים שבהם כדילשים גבול חשוב להיות מאוד נחרצים וברורים, לא להכנס להסברים ארוכים, משא ומתן, התחננות וכו' כי הילדים מפרשים זאת כחולשה שלך באותו רגע. את לא אמורה להיות שיוויונית איתם ודמוקרטית, יש רגעים שבהם ילד צריך להרגיש את החוזק של ההורה, לא את השיתוף והרגשות, אלה לא רלוונטים ברגע שצריך סמכות הורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפות זעם אצל ילד בן 3אורית30/01/2011
בני חוגג 3 בעוד מספר ימים,למשפחתנו הצטרפו אח ואחות לפני 4 חודשים.לפני שבועיים בני התחיל להתעורר באמצע הלילה בזעקות שבר ובכיי ללא הפסקה,כל הנסיונות שלנו להרגיע אותו עולים בתוהו.הוא מתחיל להשתולל ,לבעוט ולצרוח ולא ניתן להרגיעו,אתמול ההתקפות הגיעו גם באמצע היום ולא מתוך שינה.אנחנו חסרי אונים,הילד מקבל תשומת לב מכולם וטבעי שהוא ירגיש שמשהו נלקח ממנו עם הגעת התאומים,אבל אנחנו חייבים לעצור את התופעה הזו,אמרו לנו שבלילה יכול להיות שזה מתוך שינה ולכן לא להעיר אותו אלא רק לחבק אותו ולהחזיר אותו למצב שינה,אבל זה לא עובד, מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפות זעם אצל ילד בן 3 - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/02/2011אורית שלום,
ראשית מזל טוב על הלידה! לא רק הבן שלך נאלץ להסתגל לשינוי אלא כולכם, וטבעי שההסתגלות אורכת זמן. לרוב, ילדים מסתגלים להולדת האחים בטווח של חצי שנה, והדבר גם תלוי בזמינות ההורים לילד הגדול יותר.
כדאי לדאוג שלילד יהיה זמן אישי עם כל אחד מההורים, בו יבלה אתכם ללא נוכחות האחים. אם יש לכם אפשרות, היעזרו בקרובי משפחה או בייביסיטר. בשעות היום אפשר להקל בגבולות בזמן הקרוב, וכמובן לאסור התנהגויות אלימות כלפיכם או כלפי התינוקות. בשעות הלילה, מומלץ למעט בתקשורת עם הילד, אלא לנסות להרגיעו ולסייע לו להירדם שוב. גם אם הילד מתקשה להירדם, חשוב להתמיד בהרגעתו ובהחזרתו לשינה במיטתו. במידה ובשעות הלילה יש "פעילות" בבית עם התינוקות, ייתכן שהדבר גורם לו לרצות להיות חלק מכך.
בהצלחה בהסתגלות המשפחתית לשינוי המשמעותי שעברתם,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם חווייה של זריקה כואבתנירית30/01/2011
בני בן ה 5 קיבל זריקת הרדמה לצורך בדיקה רפואית. הזריקה מאד כאבה ונמשכה דקות ארוכות (החדרת המחט נעשתה בצורה שגרמה לפיצוץ הוריד ואח"כ היה צורך לחזור על הפעולה ביד השניה). בני בכה מאד מכאב. היה זה בכי מאד 'מסכן' של חוסר אונים. לי כמובן היה מאד קשה עם זה. מספר שניות לאחר הזריקה הוא נרדם ...
לאחר שהתעורר היה במצב רוח טוב ומאז מתנהג כרגיל. מידיי פעם מזכיר את הזריקה ואומר שהיתה כואבת. סיפר זאת לחבריו בגן. אנחנו העברנו מסר שהוא גיבור וחיזקנו אותו על ההתנהגות הבוגרת.
אני נשארתי עם טראומה... אני לא יודעת עד כמה הארוע השפיע עליו. איך אפשר לדעת? האם כדאי לדבר עימו על כך או רק כשהוא מזכיר זאת ? מצד אחד זה שהוא מדבר על הנושא נראה לי בריא אבל זה גם אומר שזה היה מאד משמעותי בשבילו ולא דבר של מה בכך.
איך הכי נכון להתייחס לעניין?
יש לציין שמדובר בילד מאד בוגר ומסוגל לבטא עצמו היטב מבחינה רגשית. גם מאד רגיש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם חווייה של זריקה כואבת - תגובה
סמדר ריינר31/01/2011שלום נירית,
הדרך בה אתם מתמודדים והוא מתמודד נראית לי טובה מאוד. זה נכון לחזק אותו על התמודדותו ולהגדיר אותו כגיבור לצורך העניין, מעבר לזה לא הייתי נכנסת לזה יותר אם אין שום סימנים של מצוקה. ייתכן שהטראומה שלך יותר גדולה משלו, נשמע מהתאור שלך שהכל בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשהרוני30/01/2011
לנו ההורים לחברים אומרת מילים כמו מגעילה וחוצפנית כל הזמן אנחנהמון היא מקבלת המון חום ואהבה כשזה קורה אני מענישה אותה להיות בחדר שלה לכמה בת 3 וחצי אחות שנייה לבת 5.5 כל הזמן צועקת מתעצבנת לא מפסיקה להרביץ לאחותה דקות ולאחר מכן מדברת אתה שזה לא יפה לדבר בצורה כזואות אני אמא מאוד מפרגנת שצריך אם למישהי יש טיפים או אולי אני לא רואה משהו אני אשמח לתגובותו מסבירים לה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה - תגובה
סמדר ריינר31/01/2011שלום רוני,
אני חושבת שאתם מתייחסים ברצינות מוגזמת למילים של ילדה בת 3 וחצי. ילדים לפעמיטם מוציאים את התסכול והכעס שלהם בצורה כזו. בגיל כזה קטן זה לא אורמ שהם אלימים או לא מחונכים. דווקא ההתייחסות היתרה שלכם וההתרגשות הגדולה שלכם מהביטויים האלה מגבירה את ההתנהגות כי היא מקבלת תשומת לב דרך זה. מספיק פעם אחת להגיד שזה לא יפה ואחר כך ולהתעלם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי של ילדה - דחוף!קרן30/01/2011
שלום
רציתי לשאול ..יש לחברה שלי בת בגיל שנתיים שהחלה לפני כחודש וקצת לבכות בלילות ..הילדה הוכנסה לגן רק לפני כשבוע ועד אז הייתה בטיפול האם בבית.לטענת האם אין שינוי בבית..אין אנשים השומרים על הבת או לוקחים אותה לגן שעשועים לבד...מכוון שהילדה אינה מדברת קשה לבדוק מה קורה איתה והאם זה אולי סתם חלומות רעים שהיא חולמת..מה היא צריכה לעשות ..למי לפנות ...
תודה
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי של ילדה - דחוף! - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/02/2011קרן שלום,
תגובות כמו שאת מתארת הן אופייניות לתקופת ההסתגלות בגן. במידה וההתנהגות נמשכת מעבר לזמן סביר, מומלץ שהאם תפנה להתייעצות בפורום עם פרטים רבים יותר, ונוכל לחשוב על כיוונים נוספים.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
