מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מרביץ לעצמו בראשעטרה07/02/2011
שלום רב,
בני בן שנה ו4 חד' לפני בערך חודשיים החלה תופעה מוזרה, נותן לעצמו מכות בראש. אציין כי הוא עשה זאת שבועיים בערך ואז הפסיק ועכשיו החל להרביץ לעצמו כך שוב.
עושה זאת פתאום שמשחק ולרוב שהוא במיטה לפני שנרדם.
אשמח לשמוע מה דעתכם בנושא....אני מאוד מודאגת , ממה זה נובע? ואיך אנחנו כהורים אמורים להגיב, האם להגיד אסור או פשוט להתעלם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שדולגה, בבקשה התייחסות
עטרה10/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה כל השאלות נענו ושלי דולגה.....
עטרה11/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 4 שלא מספר על אלימות כלפיותמיר07/02/2011
שלום, בני בן 4.5 ילד שקט ומקסים, כאשר משחק עם חברים או אחותו ופוגעים בו נפשית או פיזית
מגיב באלימות. מוכן להודות שהרביץ אך לא מוכן לספר מדוע. מה גרם להתנהגותו גם במחיר שיאשימו אותו וישלח להירגע. אנו מנסים כל דרך אפשרית, אין ספור שיחות והסברים למה חשוב לנו לדעת את האמת אך לשוא. הוא בשלב מסוים פשוט נאטם וזה די מבהיל.
במשפחה יש אחות בת 7 ואח תינוק בן חצי שנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 4 שלא מספר על אלימות כלפיו - תגובה
סמדר ריינר08/02/2011שלום תמיר,
יכול להיות שמאוד מלחיץ אותו כשאתם מנסים בכל מחיר לדעת את האמת, וזה מרגיש לו כמו חקירה. האמת? זה לא כל כך חשוב מה האמת. אין אמת עובדתית אחת תמיד. מה שחשוב זו האמת הריגשית. חשוב ברוגע, אולי אחרי שהעניין בכלל נרגע לדבר איתו על כך שלפעמים הוא כנראה מרגיש נורא לא נעים והוא כל כך זועם שהוא מרגיש שהוא חייב להרביץ, ויש עוד דרכים לפתור את ההרגשה הרעה, למשל לספר למבוגר, למשל להגיד שלא נעים לו או לא מתאים לו, להפסיק את המשחק וכו'. תסו לתת לו דוגמאות ממכם, מה קורה כשאתם נעלבים, שירגיש שהוא לא לבד, זה קורה לכולם ויש פתרונות לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגוסה לסמדר
תמיר08/02/2011שלום סמדר,
ראשית תודה, לעיניינו, הילד מספר את אשר ארע, הוא איננו רוצה לספר למה נקט באלימות. לעיתים הוא איננו אשם ומגונן על האחר אפילו אם זה עולה לו בעונש.
לי זה ניראה התמוהה למה הוא איננו מספר מה עשו לו.
אני מנסה בכל דרך אפשרית להגיע איליו אך הוא ממש נחסם ומתכנס בתוך עצמו.
האם זה נראה לך טיבעי, שכיח לגילו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגוסה לסמדר - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום תמיר,
אני הבנתי מה הבעיה, אני לא יודעת אם זה שכיח או לא, ואני חושבת שאתם פשוט צריכים להניח לזה. זה מה שהתכוונתי בתשובתי. לא כל כך חשוב בעיני אם הוא אשם או לא, חשוב שתנסו להניח לזה ולא לחקור אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאוד לחוצה - חייבת עזרהקרין07/02/2011
בני בן ה- 4.5 חזר לפני שלושה שבועות מהגן ובמהלך הרחצה לפני השינה אמר לי שהוא רוצה לנשק את הבולבול, כי זה נעים. בתחילה חשבתי שזאת בדיחה ואף שיתפתי פעולה ואמרתי כי שהוא לא יכול לנשק את הבולבול כי הוא רחוק מהפנים. שאלתי אותו מי אמר לו שזה נעים, והוא ענה כי ילד בגן אמר לו, לשאלתי היכן הם דיברו על זה הוא ענה כי הילד ניכנס איתו לשרותים. כשהסתיימה המקלחת הועבר עטוף במגבת לחדר וכשהולבש בתחתונים שאל אותי "האם אני יודעת מה יש בבולבול?" אלתי אותו מה? והוא ענה דבש זה נעים וטעים. פניתי לגננת וסיפרתי לה את סיפור המעשה, יש לציין כי בני סירב לומר לי את שמו של הילד המדובר ולטענת הגננת גם לה לא סיפר.
הגננת פנתה לפסיכולוגית וליועצת הגן וכשביקשה לדבר איתי אתמול טענה כי שלושתן שוללות את האפשרות כי מדובר בגן וכי כנראה זה מהבית. בני הולך לבתיי חברים בנוכחותי ואינו נימצא עם אנשים אחרים ללא נוכחותינו מלבד בין השעות 08:00-13:30 בהם הוא נמצא בגן. הגן הוא גן מעורב של ילדי טרום חובה וחובה.
יש לציין כי לא בוצעה שום שיחה איתי או עם בעלי וכמובן לא עם הילד וכל המידע שנימצא אצל הפסיכולוגית והיועצת הוא מהגננת עצמה שמכירה אותנו מספטמבר הנוכחי. כמו כן ציינה בפניי בשיחה במין נימה של הרגעה כי לאור גילו המוקדם הן לא רואות סיבה לחקור או להעביר את הטיפול לרשויות הרווחה. אני מנסה לקבוע פגישה עם הפסיכולוגית מהשרות הפסיכולוגי איתה דיברה הגננת על מנת להבין איך הגיעה למסקנות כאלה אך ללא הצלחה בנתיים.
באיזו דרך מקצועית אני יכולה לטפל בעניין ולהבין האם קרו הדברים בגן ? האם כדאי שבני ידבר עם אדם חיצוני מקצועי שיוכל לתת קצת אור על מה שקרה ואולי על הילד המעורב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאוד לחוצה - חייבת עזרה - תגובה
סמדר ריינר07/02/2011שלום קרין,
אני לא יודעת אם כרגע כדאי לשתף אדם חיצוני, אבל אולי כדאי לשאול את הילד אם מסיבה כלשהי הוא מפחד למסור מי אמר לו את הדברים האלה. האם מישהו רמז שאסור לו להגיד את זה, או אמר שזה סוד? ייתכן שמדובר בילד בגן וייתכן גם שלא. אם תדברי עם הילד על האפשרות של הפחד, ועל כך שאף אחד לא יכול לעשות לו כלום ואתם שומרים עליו, ושחשוב שהוא יספר לכם ההורים דברים כאלה אולי יהיה לו יותר קל לשתף פעולה.
כמו כן חשוב שתגידו לו שהגוף שלו הוא ברשותו והוא לא חייב לתת לאף אחד לגעת בו ללא רצונו והוא לא חייב לשמור מכם סודות, גם אם מישהו אמר לו.
מעבר לזה, חשוב שתמשיכו את הבירור בגן, גם לי לא ברור איך יכלו הגיע שם למסקנה שאליה הגיעו.
בהמשך לבירור עם הילד ועם הגן, תצטרכו לשקול שוב האם כדאי לפנות הלאה או שהדברים שנעשו הם מספקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר שרי גולשטייןפנטומס07/02/2011
האם מישהו יכול לתת חוות דעת על הפסיכולוגית ד"ר שרי גולדשטיין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכולוגית גרועה ומסכונת
שרון10/04/2012פסיכולוגית גרועה ביותר שהדבר המנחה שלה והמעניין ביותר אצלה יותר מהטיפול זה הכסף. היא תדאג להגיד כמה חשוב להגיע אליה לכמה מפגשים בשבוע ותוצאות אין!!!!
לצערי הרב הנזק שהיא גרמה לביתי גדול ובלתי הפיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלמי תודה
תמרה10/04/2012לג"ב סמדר ריינר
תודה על התשובה המהירה
בברכה תמרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן גרועה ולא נחמדה
שרונה22/08/2014לא פלא שמטפלת באוטיסטים. מסרבת לקבל לטיפול בטענות שונות ולא נכונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולגית גרועה ביותר!!!
הדס31/12/2014היינו שלושה מפגשים אצל ד"ר שרי גולדשטיין כאשר שני המפגשים הראשונים נערכו בדיוק כ 20 דקות שבהם למעט ללחוץ לבני את היד ולסכם איתו שאם יתנהג כל השבוע יפה יקבל ממנה מתנה ומאמא מדבקה לא עשתה דבר נוסף . במפגש השלישי נאלצנו להמתין כ 20 דקות בביתה עד שתסיים שיחת טלפון ושוב קיבלה אותנו לזמן קצר שבזמן הזה אני הייתי צריכה להגיד לה איך להתנהל מול הילד שלי.
בהגיענו למפגש הרביעי שאנחנו כבר במעלית למטה היא מתקשרת להגיד לי שנצטרך להמתין כ 15 דקות מאחר ולא יכולה לקבל אותנו כי היא צריכה לקבל תשובות של בדיקות דם של בתה, נשמע הגיוני!!! קבעת לנו שעה אנחנו מטופלים שלך איזה מין התנהגות זו . ושלא לדבר על זה שזו הפעם רביעית שהיא דחתה אותנו או ביטלה לנו מפגשים כתוצאה מדברים אישים כמו לקבל שיחת טלפון מבתה שגרה בחו"ל.
ושיטת הטיפול שלה ממש גרועה ולא מגיעה לשום הישגים.
אני ממש מציעה לכל מי ששוקל להגיע אליה לעשות חושבים טוב טוב היא לא מקצועית בעליל ואכן מה שמעניין אותה זה כסף בלבד!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 6.5 ומלחמתו בבי"סאיריס66707/02/2011
ההתנהלות של בני בבי"ס (כיתה א) החלה מנסיון להתמודד בתחילת השנה, דרך "לעשות שמח" ועכשיו פרק ה"סקנדלים" .
בתחילת השנה היו שעות בודדות-לפעמים יומיים בשבוע שהיה לו קשה להתרכז. אחר כך הוא לא חזר לכיתה מההפסקה, היה גם מקרה שהוא השתטח על הרצפה ולא רצה לשבת על הכיסא. עכשיו הוא כלל אינו מוציא את הציוד ולא מתכוון לעבוד.
הוא אינו קשוב, אינו פנוי ללמידה...הוא במלחמה.
אני חד הורית, חוזרת מאוחר ואת שיעורי הבית הוא אמור לעשות בצהרון, אבל גם שם סערת הרוחות ממשיכה.
הילד מבריק, יש בכוונתי לבדוק בעית קשב וריכוז אבל לחלק ניכר מהתגובות שלו יש דווקא בסיס רגשי שקשור לאירועים אחרים.
מה לעשות כדי לשנות את המסלול הנוכחי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 6.5 ומלחמתו בבי"ס - תגובה
סמדר ריינר07/02/2011שלום איריס,
בשביל לענות על שאלתך חושב שנדע מהו הבסיס הריגשי של ההתנהגויות. נשמע שאת יודעת מהו אך לא פירטת. בזה צריך לטפל. אם תפרטי יותר ייתכן שאוכל לעזור לך יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 6.5 ומלחמתו בבי"ס
איריס66709/02/2011בסיס רגשי: למשל חיכוכים ביננו בשבת=יום ראשון הפוך. הידיעה ביום שלישי,שאני לוקחת אותו לאבחון ברפואה משלימה, כדי לעזור לו להיות יותר קשוב = בלגן ביום רביעי בגלל המתח שנובע מזה שאין לו מושג מה זה אומר והאם/איך/כמה ישנה את חייו.
ברוב המקרים אני מזהה את הקשר בין האירועים. החיכוכים לאחרונה הם בעיקר סביב הלימודים וחוסר היכולת שלי להעביר לו את המסר (במילים אחרות, אני מתרגזת מהר). מאחר והוא לא פנוי ללמידה, הפער בין המקום של הכיתה והמקום שלו הולך וגדל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 6.5 ומלחמתו בבי"ס - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום איריס,
את אכן מבינה יפה אני מתרשמת את הגורמים להתנהגותו. עכשיו מה שנחוץ הוא שתעזרי לו לעכל את הקשיים שלו ולהכיל אותם כך שהם לא יתפרצו לו בבית הספר. חשוב כשאת מזהה חרדה או קושי שלו, שתדברי איתו עליהם, תרגיעי אותו, תראי לו את אפשרויות לראות את הדברים אחרת ולא בצורה כל כך מטרידה, וכו'. חשוב גם שתנסי לא להתרגז עליו או להתרגז עליו פחות, כי ההתרגזות שלך גם לא מקדמת אותו, וגם לא נותנת לו דוגמה נכונה. אם את לא מצליחה להכיל את עצמך ולשלוט בעצמך מדוע את מצפה שהוא יעשה את זה?
הצבת גבולות לא חייבת להיעשות בדרך של התרגזות, אפשר להיות תקיפים וברורים בלי להתרגז.
כמו כן, אחרי שיש חיכוכים ביניכם, חשוב גם להרגע ולחזור למצב יחסים תקין, חם ואוהב לפני החזרה לבית הספר.
אני יודעת שקל להגיד וקשה יותר ליישם, ואם את לא מצליחה אולי כדאי לפנות להדרכת הורים מסודרת או לטיפול עבור עצמך אם יש קושי.
בכל זאת את נמצאת במצב מתקדם ויפה מבחינת ההבנה שלך את התמונה וזה כבר הרבה מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן 6.5 ומלחמתו בבי"ס
איריס66710/02/2011תודה על תשובתך. תחושת הצורך בהדרכה הורית עולה בכל פעם שיש חריגות עוצמתיות (לטעמי) בהתנהלות השוטפת - ואז אני מגלה שאין לי כלים להתמודדות ואני מבקשת פתרונות בהולים ודוחה שוב את ההדרכה המסודרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה.
סמדר ריינר10/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלות על גמילותטלי לוי07/02/2011
שלום,
אני מגדלת 3 בנות : ילדה בת תיכף 8 ותאומות בנות תיכף 4.
2 השאלות שלי מתייחסות לגמילה : ממציצת אצבע ומטיטול לילה.
אני יודעת שאסור להשוות בין הילדים , בייחוד בין התאומים , אך כשהנך מגדל מספר ילדים אתה משווה תהליכים , במודע או לאו.
את הילדה הגדולה גידלנו , מה שנקרא , בלי בעיות בכלל . עם התאומות למדנו כי ישנם המון דברים שאנו כהורים עוד צריכים ללמוד ולהתאמץ עבורם.
אינני מכיה את הפורום הזה , מצאתי אותו באינטרנט אך , אם אני לא טועה , על דר ליאת גרוס שמעתי , שהיא גם אמא לתאומים , ואשמח אם היא תוכל ,מעבר לידע המקצועי שלה ,לייעץ כאמא לתאומים.ואם לא אשמח לכל תשובה מקצועית.
\אחת התאומות טרם נגמלה מטיטול לילה. שתיהן נגמלו מטיטול ביום כבר לפני שנתיים והתאומה השניה באותו הזמן נגמלה גם מטיטול לילה - פשוט קמה עם טיטול יבש במשך הרבה לילות ופשוט הורדנו. כך היה גם עם הגדולה . התאומה הראשונה ישנה , עם הגמילה ביום, 2-3 לילות עם טיטול יבש ואח"כ החלה למלאו. מאז , כבר שנתיים , אני ממתינה כי חשבתי שזה בא מעצמו. האמת היא שהיא ילדה מאוד עצמאית , מאוד בוגרת, בכל דבר אחר. בקטע הזה , לפעמים , אם היא לא מצליחה להירדם בשינה של צהרים , היא קמה עם טיטול רטוב , כלומר היא במודע עושה פיפי בטיטול. דיברתי אתה על זה , הסברתי כי שינה ללא טיטול מצביעה על בגרות ועצמאות. נדמה לי שפשוט לא בא לה. אינני יודעת . אשמח אם תייעצו לי מה עליי לעשות כדי לקדם את זה .
לגבי מציצת אצבע. 2 התאומות מוצצות אצבע , גם בלילה וגם במהלך היום , בכל מיני סיטואציות. התחלתי לדבר אתן כשמלאו להן 3 , לא ממש הזיזו ההסברים. הסברתי גם על הנזק לשיניים ואחת הבנות , כך נדמה , קצת נבהלה. קניתי מרה והצעתי למרוח , בטענה שזה יעזור להן להיגמל . אחת מהן לא מוכנה ואני אל מורחת בכוח. השניה הסכימה ונרדמה בהצלחה עם האצבע בפה ועם המרה על הציפורן...מה עושים? אני בעיקר בחרדה על השיניים, וגם התלות הזאת , שנראית לי אולי לגיטימית בגיל יותר קטן , נראית לי כעת כבר מוגזמת. הן לוקחות אצבע בעיקר במצבי עייפות , במצב עצבים , או סתם מול הטלויזיה. איך להפחית ? האם יש מה לעשות ?
מאוד מודה לכן מראש.
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה את ההודעה,לא קיבלתי התיחסות
טלי לוי09/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלותי לא נענו מלפני שבועיים
טלי לוי22/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא מתייחסים לשאלה כבר חודש כמעט
טלי לוי02/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה2 שאלות על גמילות - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט03/03/2011טלי שלום,
כדאי לחשוב קצת מה קורה עם הילדות, שמתעקשות לשמר הרגלים ששכיחים בגיל צעיר יותר ולא מרפות מהם. ייתכן שנוצר מאבק, בו הן חשות שאת מעוניינת "לבגר" אותן ולקדם אותן להיות גדולות יותר, ואילו הן חשות לא מוכנות עדיין לעשות זאת, ונאבקות על הדגשה של היותן קטנות. מעבר לכך, ייתכן גם שהן לא פיתחו הרגלים טובים ויעילים מספיק להרגיע את עצמן בדרכים אחרות מלבד מציצת האצבע.
נראה לי שכדאי לאפשר להן לחוש לעתים קטנות ותלותיות במבוגרים ושלא "דוחפים" אותן להתפתחות מהירה מכפי שהן מרגישות שהן מסוגלות. ובהדרגה, לעודד תגובות בוגרות יותר בהתאם לגילן. את מרמזת על תהליך, בו אתם מצפים מהן שיהיו ילדות נוחות כמו אחותן הגדולה, אבל הן נמצאות במצב אחר, הן שתיים ולא אחת, וגם אתם ההורים כבר אינכם הורים לילדה יחידה אלא הורים לשלוש.
לגבי החיתול בלילה, כרגע עדיף לא להמשיך במאבקים בנושא, ולקראת הקיץ לפתוח אותו שוב. לגבי מציצת האצבע, רצוי לשוחח איתן על המציצה ועל תופעות הלוואי שלה, ולהדגיש את עניין שינוי המבנה האורתודנטי של הפה, ולא מסרים כמו "רק תינוקות עושים את זה". בנוסף, חשוב להציע להן דרך נוספת להרגיע את עצמן. חשבתי על רעיון, שאיני יודעת אם יתאים לכם, אך הייתי מנסה אותו - דווקא ללכת איתן ב"הפוך על הפוך" - לקנות בובה מחיתול בד (כמו שמעניקים מתנה לתינוקות), ולתת לכל אחת בובה כזו - לשחק איתה ולמולל אותה בידיהן כשהן עייפות. כך תהיה להן אפשרות גם להרגיע את עצמן וגם לחוש שיש עדיין לגיטימציה מההורים להתנהג באופן ילדי יותר מכפי גילן. כמובן שתוכלו לחשוב על כל "פטנט" אחר שיכול להתאים לבנותיכם ולהרגיע אותן.
בהצלחה!
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבר דימיוני לילדה בת 3.5קארן07/02/2011
שלום רב אודה לעזרתכם!
אני אמא לילדה בת 3.5 - לאחרונה היא החלה לדבר על חבר בשם קיקי. שאלתי אותה מי הוא אז היא אמרה לי שהוא חבר דימיוני ממצרים (חבר קטן קטן בגודל של אפונה).
מה שיותר מטריד אותי זה העובדה כשהיא עושה משהו שלא מוצא חן בעיני ואני כועסת או מעירה לה היא כל הזמן מאשימה אותו- "זה לא אני זנ קיקי"- ואז אני פשוט לא יודעת איך להגיב ומה לומר. לפעמים אני מוצאת את עצמי אומרת לה אני לא רואה פה את קיקי- או שאני לא מרשה לך להיות חברה שלו אם הוא לא מקשיב.
אני בטוחה שזה לא הדרך הנכונה להגיב.
שאלתי הראשונה : האם זה דבר נורמלי?
ושנית: מה אני אמורה להגיד כשהיא מאשימה אותו?
אודה לעזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבר דימיוני לילדה בת 3.5 - תגובה
סמדר ריינר07/02/2011שלום קארן,
זה דבר נורמלי לגילה. והוא נובע מכך שקשה לה לקבל היבטים מסויימים של עצמה. יכול להיות שתגובה שמנסה להבין מדוע היא עשתה את המעשיםשאת כועסת עליהם תעסור לה לקבל את החלקים האלה ולא להעביר אותם אל החבר הדמיוני.
למשל אם תוכלי להגיד לה שתא מבינה שקשה לה להמתין בסבלנות עד שתקבל משהו ולכן היא חוטפת, גם לך לפעמים קשה לחכות, אבל אין ברירה - יהיה לה יותר קל לקבל את התוכנה הזו כמשהו אנושי ולא משהו נורא ואיום שחייבים להאשים בו מישהו אחר.
גם לפעמים היא מרגישה שהיא לא שולטת בתגובות שלה ונוח לה לחשוב שזה כוח אחר בתוכה. וגם פה אפשר לעזור לה. למשל להציע לה לנשום עמוק לפני שהיא מגיבה, וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת התנהגותי... מי,מה,מו...זהר07/02/2011
שלום רב,
אנחנו הורים פרודים לילד בן 3.3. כבר כמעט 1/2 שנה.. כעת מסתדרים טוב יותר- כשכל 1 מאיתנו, בסופו של יום ישן בביתו.בליל שישי פעם בשבועיים בני ישן אצל אביו.. בשבועות האחרונים הילד לא שש לבלות עם אביו, אך אני לא מוותרת- בעדינות.. כתגובה לכך, בילינו שלותינו יחדיו די הרבה .. והיה נחמד מאוד (ואין בכוונתינו לחזור ולחיות כמשפחה..).. בשישי האחרון הוזמנתי לארוחת ערב עם ה"בנים", בבית האב, וילדי ביקש שאשאר לישון איתם.. הוזמנתי ע"י אביו, שנענה לבקשת ילדנו, לישון בבית.. נשארתי לישון , במיטת אבי ילדי (אגב, ללא מגע בינינו... אילו היה תלוי בי-היינו מתכרבלים...).. בבוקר שתיתי קפה, ועזבתי אותם לבלות ת'שבת...
(אנקדוטה קצרצרה, קטנה, ללא כככככככככככככל הפרטים..)
אבקש "ניתוח" התנהגותי והשפעתה על ילדי... תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפעת התנהגותי... מי,מה,מו... - תגובה
סמדר ריינר07/02/2011שלום זהר,
את צודקת כשאת מרגישה שמשהו לא מתאים בהתנהגותך/כם. ההתנהגות הזו מבלבלת את הילד בשני מישורים - אחד כשהוא חושב שאפשר להכחיש את המציאות ולהתנהג כאילו חזרתם, והשני, כשהוא חושב שיש בכוחו להחזיר ואתכם וזה נותן לו הרבה מדי כוח יחסית לילד בן 3 וזה עלול להיות מאוד מפחיד עבורו. כי אם הוא מנהל את המבוגרים - מי ידאג לכל העניינים שצריך לדאוג להם והם גדולים עליו באמת? אם תמשיכו כך צפויות בעיות בקבלת גבולות, פחדים וחרדות ועוד ...
אני ממליצה לא לעשות פעיליות ביחד, אתם לא המשפחה שהייתם, ובכך צריך להכיר, עם כל הכאב. המקומות היחידים שבהם נראה שזה בסדר שתופיעו שניכם זה לאירועים בגן, או כשחוגגים לו יום הולדת. וזהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר ריינר- תודה גדולה
זהר08/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמחתי לעזור.
סמדר ריינר09/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 4 וחצי שלא רוצה ללכת לגן בבוקרהילה07/02/2011
שלום,
ביתי בת 4 וחצי התחילה לעשות בעיות בבוקר, היא לא רוצה להתלבש וללכת לגן.
שוחחתי עם הגננת שאמרה שהיא מאוד אוהבת את הגן ומאושרת בגן ילדה מקובלת ושמחה.
בעצת הגננת הכנו טבלה בגן עם ימות השבוע,בכול יום שהיא הולכת יפה לגן היא מקבלת מדבקה, כול השבוע זה עבד יפה, הבוקר היא קמה ושוב בכי ולא רוצה ללכת לגן.
רק לאחר שהבטחתי לה שאשאר מספר דקות הסכימה ללכת, אבל אני מאחרת לעבודה.
אני יודעת בוודאות שהיא אוהבת את הגן, מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תשובה
הילה07/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן חמש- מלנכולייהל07/02/2011
ילדי בן החמש( בכור מבין שלושה) לאחרונה חווה איזושהי חרדת נטישה. קשה לו להפרד בבוקר בדרכו לגן. בוכה מהרגע שהוא חוזר מהגן נרדם עצוב וקם בבוקר לפני כולם לוודא שאמא שלו עדיין לא הלכה לעבודה.
חשוב לציין שדיברנו עם הגננת והיא אמרה שלא קרה כלום בגן, ושכמה דקות אחרי שאנחנו הולכים הילד משחק עם כולם.
הוא מציין שלאורך כל היום הוא מתגעגע אלינו ושקשה לו ובאמת הוא שואל את הגננות במהלך היום מתי היום נגמר, אך ללא בכי.
הכתפיים שמוטות, המבט מושפל והבכי קורע לב.
ניסינו בדרכי נועם וניסינו בנשיקה חיבוק ודי. כלום לא עוזר
עכשיו אחנו בשלב הפרס על כל יום שהו א נפרד ללא בכי- לא ממש מצליח
התייעצתי עם פסיכולוגית מהעירייה והיא אמרה שהיא תבוא לתצפת עליו - יעזור ?
הוא אמר לנו בעבר שהוא אוהב להיות עצוב, אולי זה מתקשר והוא אוהב שכולם דואגים לו ? (הוא יודע שאני מתקשרת לגן ושואלת עליו)
אולי נפנה לפסיכולוג פרטני - האם זה מתאים בגיל חמש? שנה הבאה הוא אמור לעלות לכיתה א'... הוא ילד מאוד חכם ומוקף חברים
מלאת שאלות - תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן חמש- מלנכולי - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט09/02/2011יהל שלום,
אכן כדאי שפסיכולוגית הגן תערוך תצפית על הילד ותנסה להבין יחד עמכם מה עובר עליו. לא ציינת האם התרחש אירוע מיוחד במשפחתכם לאחרונה (כמו לידת ילד חדש, שינוי עבודה של אחד ההורים, קשיים זוגיים וכדומה), שייתכן שהילד מגיב אליו ומבטא אותו בהתנהגותו. כעת בכל מקרה, עד שתבינו טוב יותר מה עובר על בנכם, ברור שהוא זקוק לזמן אישי ופרטי עם כל אחד מההורים (לא רק אמא), ללא נוכחות אחיו. חשוב לאפשר לו זאת, ולהביא בייביסיטר או עזרה אחרת להיות עם הילדים האחרים בזמן זה. הילד מבטא את הרצון באמא, ויש להיענות לכך.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 5 שנרתע ממשחק עם בני גילולי07/02/2011
בני בן 5 בגן חובה. מאז ומתמיד אוהב לשחק עם בנות בלבד ונמנע ממשחק עם בנים. בבית משחק משחקי בנים, אך נמנע תמיד ממשחקי כדור, רכיבה על אופניים וכד' לא רוצה להשתתף בחוגים ופוחד ממפגש עם בני גילו ומטה, פוחד להפסיד או להתקשות. מסתדר נהדר עם גדולים ובעיקר גדולות ממנו. הוא ילד נבון ומלא בטחון בבית, יש לו אח ואחות גדולים ממנו. הוא בטיפולי פיזיותרפיה. אני שואלת לגבי פתרון לקושי במשחק קבוצתי ובמשחק/מפגש עם בני גילו ואיך אפשר לעודד לפעילוות שהוא בוחר להימנע מהן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 5 שנרתע ממשחק עם בני גילו - תגובה
סמדר ריינר07/02/2011שלום לי,
לא ציינת דבר על המבנה המשפחתי שלכם. אם יש אבא בתמונה, כדאי ורצוי שאבא ינסה לשחק איתו מדי פעם, בהדרגה, בלי להכריח, לפעמים לתת לו לנצח, תוך רגישות לפחדים שלו ולהסתייגויות שלו.
אם אין אבא בתמונה, גם את יכולה לעשות זאת, תוך דגש על עזרה בתחום התחרות שמרתיעה אותו.
אם אתם לא מצליחים, כדי לפנות לטיפול והדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירושיםמיכל07/02/2011
אנחנו לפני פרידה מחפשת פסיכולוג/ית בתל אביב לעזרה והדרכה איך לספר לביתנו בת החמש וחצי..
האם אפשר לקבל כאן המלצות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירושים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט09/02/2011את מוזמנת לפנות לאחת ממנהלות הפורום העובדות באיזור הרלבנטי לך, וכמובן שישנם פסיכולוגים/פסיכותרפיסטים מצוינים הן בקופ"ח והן במרפאות הציבוריות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה9 גיל התבגרות?מאיה כהן07/02/2011
שלום רב,
י שמי מאיה ולבני הבכור קוראים גיא .ה לקום בבוקר בזמן ] הבוקר מתחיל בצעקות ועד שהוא חוזר מבית הספר שתמי הוא מוצא סיבות לריב איתי ולהתווכח איתי..ראני מרגישה כי אנו רבים המון על כל דבר קטן, , בשנה האחרונה אני מרגישה כי אני מאבדת אותו, בני בן 9 כל הזמן מרגיש כי אני לא אוהבת אותו, כועס ורוטן כל הזמן, הוא גם אומר לי זאת, אני מרגישה כי כל הזמן אנו רבים דבר האינו אופיני לגיל זה.
הוא גם מפחד מאוד ממני ומהתגובות שלי, אציין כי אני כועסת עליו המון, למרות שבזמן האחרון עשיתי איתו ימי כיף וישבנו יחד, אבל למחרת הכל חוזר על עצמו.
אשמח לעצה. המצפון שלי לא נותן לי מנוחה אחרי שאני כועסת עליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן ה9 גיל התבגרות? - תגובה
סמדר ריינר07/02/2011שלום מאיה,
לא ציינת היכן אביו של גיא ואם הוא יכול לעזור לך בעניין. לא נראה לי שזה קשור גי ההתבגרות, נשמע לי מהתאור שזה קשור יחסים בינך ובינו. מאחר ובעניין נשמך כבר שנה והגיע למצב של החמרה די גדולה הייתי ממליצה לך לא לחכות ולפנות להדרכת הורים מסודרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא טיטול ולא בשירותים?- בן 3א06/02/2011
שלום, בני בן 3 לא מוכן לטיטול ולא מוכן ללכת לשירותים!
מה עושים? נסינו מידי פעם ללא הטיטול אך זה לא הצליח!
יש לו איחור בדיבור, הוא מדבר אך קשה להבין אותו, הוא מאוד מופנם וביישן האם יש קשר לכך שהוא עדיין לא גמול???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא טיטול ולא בשירותים?- בן 3 - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט09/02/2011שלום לך,
קשה לדעת ללא היכרות עם הילד באיזו מידה הקושי בגמילה קשור בקשיים התפתחותיים אפשריים, או בנושאים אחרים כמו היכולת שלכם להציב גבולות ולדרוש מהילד, לאור החשש מקשיים אחרים שלו.
במידה ומישהו מלווה אתכם סביב האיחור בדיבור, ניתן להתייעץ עמו או עם הגננת שמכירים את הילד, או לפנות למכון להתפתחות הילד כדי להבין את הסירוב לגמילה, בהקשר הרחב יותר של התפתחות בנך.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירשיןים06/02/2011
שלום, אני אמא לשני ילדים בן 4 ובת 10 חודשים.
הבן שלי עבר השנה הרבה שינויים - בחודש מרץ נולדה לו אחות, בחודש אוגוסט עברנו לבית חדש, בחודש ספטמבר התחיל גן חדש ובחודש נובמבר התחלנו הליך של גירושין שחודש לאחריו בן זוגי עזב את הבית. הילד שלי ממש אבוד. הוא מאוד קשור לאבא שלו הוא התחיל להפנים שרואה אותו רק פעמיים בשבוע והתחיל לפתח התנהגות אלימה הן מילולית והן פיזית כלפי חבריו לגן וכלפי אחתו הקטנה.
הגננת זימנה אותי לשיחה ואני מתכוונת ללכת איתו ליעוץ אבל רציתי לדעת בינתיים איך אני יכולה לעזור לו? אני נותנת לו המון כדי שלא ירגיש עצוב ואני חוששת שאולי אני לא פועלת היטב ועלי להמשיך להציב לו גבולות ..?
אשמח לקבל עצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירשין - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום ים
ראשית חשוב להמשיך להתנהל מולו כפי שהיה עד כה. נסיונות לפצות אינם יעילים ועלולים להזיק.הוא זקוק להרגעה וביטחון לא לפיצוי חומרי.
שנית - לדעתי האישית, ויש כאלו שחושבים אחרת, במצב שאת מתארת וכאשר הילד הוא בן 4 לא מומלץ לקחת את הילד ליעוץ אלא לפנות להדרכת הורים אצל אנשי מקצוע המתמחים בטיפול משפחתי בעקבות גירושים. הכי נכון שתלכו שניכם(שני ההורים) כדי לדעת איך להתנהל מול הילד במציאות החדשה . אם אי אפשר יחד לכו בנפרד, אבל לאותה דמות מקצעית. התנהלות נכונה שלכם תוביל לשינוי מהיר ונכון הרבה יותר מאשר טיפול פרטני בילד. הגירושים הם הגורם המרכזי לקושי והתנהלות נכונה שלכם גם תפחית אותו. אם המציאות החיצונית לא תשתנה חבל לבזבז כסף וזמן על ייעוץ וטיפול פרטני לילד.
זו דעתי מתוך נסיון וקריאת מחקרים רבים בנושא.
כדאי לשמוע דיעות נוספות בטרם תחליטו.
מקווה שהגירושים יביאו איתם שקט ורגיעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
