מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הילדה שיקרה- מה עושים?רויטל28/01/2011
שלום,
ביתי בת העשר לקחה ללא ידיעתי ורשותי כחמישה ממתקים מהארון
כששבתי הביתה ראיתי אותה עם שוקולד על הפנים והידיים, לאחר ששאלתי מה אכלה אמרה שום דבר! רק אחרי שהראיתי לה במראה היא ציינה שסבתא נתנה לה שוקולד (למרות שזה לא נכון). לאחר מכן התיישבתי לידה , הזזתי את הכרית וראיתי 2 עטיפות חטיפים ריקות, הילדה הגיבה כמופתעת ושאין לה מושג איך זה הגיע. למחרת בבוקר השאירה 2 עטיפות ריקות נוספות מתחת למצעים של אחותה האמצעית. היא שאלה האם בעלי ואני הצלחנו לפתור את התעלומה- איך הגיעו העטיפות למיטה שלה?.
חמור בעיני ששיקרה לי בפעם הראשונה ואיננה מוכנה להודות . בנוסף היא מוכנה להוסיף חטא על פשע ולנסות להפיל את האשמה על אחותה.
כיצד להגיב? מה לעשות? ברור לי שלא צריך לעבור על סדר היום.
אשמח לקבל עצה.
תודה מראש
רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילדה שיקרה- מה עושים? - תגובה
סמדר ריינר29/01/2011שלום רויטל,
נדמה לי שבמקרה הזה השקר הוא לא העניין המרכזי. הילדה שיקרה באופן שמאוד קל לתפוס אותה.היא כאילו עשתה בכוונה כדי שיראו את זה. לדעתי היא רצתה לאותת משהו. ייתכן שהיא אוכלת ממתקים בסתר כדי לפצות את עצמה על כאב כלשהו, זה העניין שאליו צריך להתייחס כרגע בעיני ולא אל השקר. הילדה לדעתי מאותתת כרגע על מצוקה כלשהי, הייתי מניחה את עניין הממתקים והשקר בצד, ובודקת איתה מה קורה לה, בלי כעס, אלא מתוך רצון להבין מה קשה לה כרגע.
תקחי בחשבון, שאם הילדה עשתה את זה - יש לה מספיק אמון בכם שתבינו מה קורה ותתייחסו לדבר האמיתי, זו מחמאה בשבילכם. אם לא תתייחסו למצוקה ובמקום זה תעשו מהשקר עניין - זה פספוס של הניסיון שלה לתקשורת איתכם וזה רק יחמיר את התחושה שלה שהיא בודדה ואין לה דרך לדבר איתכם.
לכן לא הייתי מפספסת את ההזדמנות ומנסה ליצור אווירה חיובית ואמפתית כדי להבין מה קורה לה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביישנות ולא מוצא את מקומו בחברהאמא דואגת28/01/2011
בני בן ה- 12 בישן מאוד במקומות שהוא לא מכיר בהם יותר מדי אנשים לדוגמא היינו במסיבה שהוא הוזמן והכיר שם רק את המזמינה ולא היה מוכן להיתקרב למרות שאני הייתי איתו וככל שלחצתי עליו בוא נקום נרקוד בוא רק תתקרב תסתכל עוד יותר נלחץ והיתה התחלה של דמעות אמרתי לו שזה בסדר שהוא באמת לא מכיר אף אחד אבל הוא לקח את זה קשה שלמה זה ככה והיה רוצה להשתנות ועוד בהקשר למסיבה אמר לי בואי נלך כל הזמן ובסוף נכנעתי והלכנו. ועוד דבר שהוא אמר לי שהוא רוצה להישתנות זה שבכיתה הדרך שלו לתקשר עם הילדים בכיתה היא במה שנקרא ל"חרפן" כמו לחזור על דברים שאומרים או כל מיני כאלה ואמר לי שהוא היה רוצה לשלוט בזה ולדבר רגיל ולא רק לעשות שטויות לדבר כמו כולם אני לא ממש ידעתי מה לענות לו. לפעמים דווקא נדמה לי שהוא הכי לא בישן בכלל, חוץ מזה הוא ילד מקסים חכם אני די עצובה מזה כי אני לא יודעת מה לענות לו בבקשה עזרה באיך לענות לו או האים יש צורך בעזרה מקצועית ואים כן אז מה להגיד לילד זה כאילו שהוא יחשוב אולי שיש בעיה אצלו? אני מקווה שהסברתי את עצמי טוב ואם לא אשמח להוסיף פרטים שיתבקשו. שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביישנות ולא מוצא את מקומו בחברה - תגובה
סמדר ריינר28/01/2011שלום לך,
נשמע שיש אכן בעיה, וכדאי לפנות לייעוץ. אין דרך לטפל בבעיה בלי להגיד שיש בעיה. אכן יש בעיה לילד, וקודם כל הייתי בודקת איתו אם היא מפריעה לו והוא רוצה לפתור אותה. אם זה מפריע לו, זו אמורה להיות מוטיבציה שלו לפתור אותה ולא פגיעה בגל שיש לו בעיה.
נשמע לי שבאופן כללי את קצת מגוננת עליו יותר מדי, למשל לא כל כך ברורה לי הסיטואציה שבה ילד בן 12 הולך עם אימו למסיבה. ולא רק הוא הולך איתה מסיבה אלא היא גם גם רוצה לרקוד איתו שם (אפילו שזה למענו).גם הניסיון לטפל בבעיה בלי ל"פגוע" בו כביכול בעצם ההגדרה שיש לו בעיה - זה סוג של הגנת יתר. יש מציאות, אי אפשר להעלים אותה ואי אפשר להתכחש לה, צריך לטפל בה.
אני חושבת שחשוב שתפנו לייעוץ, בלי לטשטש את הבעיה. את יכולה גם לחפש באינטרנט קבוצות שמטפלות במיומנויות חברתיות, ובהחלט נראה לי שגם את זקוקה להדרכת הורים, ובמובן הזה זה יכול להקל על הבושה שלו כי את יכולה לומר לו שחלק מהביע לא קשורה אלא אלייך, כלומר לא הכל בגללו, בגלל שהוא לא בסדר או משהו כזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה מתורם אנונימיאור27/01/2011
שלום רב
ביתי בת שנתיים, נולדה מתרומת זרע.
ביומיים האחרונים כל הזמן אומרת אבא ואימא, או אבא ומסתכלת עליי במבט בוחן.
אני ובת זוגתי חיות ביחד כעשר שנים ומגדלות אותה ואת אחותה (מבת זוגתי) כאמהות לכל דבר.
כשהיא אומרת אבא ואימא , אני אומרת לה שיש אבא ואמא ולה יש אימא ומאמא.
אני מרגישה שעובר עליה משהו בעניין ולא מבינה מה ואיך להתמודד.
בזמן האחרון היא זורקת חפצים על הרצפה, מרביצה ובוכה מכל דבר שלא נותנים לה. אני תוהה אם זה עניין של גיל או משבר שעובר עליה בהקשר של אבא ואימא.
יש לציין שאחותה שקטנה ממנה בארבעה חודשים עדיין אינה מדברת ובזמן האחרון כל דבר שהיא רוצה להגיד יוצא לה להגיד אבא.. ברור לי שאלו ההברות שיש לתינוק שמנסה לדבר אך אני חוששת שזה מעלה לילדה הגדולה את הביטוי אבא יתר על המידה.
אשמח לרעיון איך כדאי לפעול וכן למעט אור לגבי ההתנהגות שלה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה מתורם אנונימי - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט30/01/2011אור שלום,
סביר להניח - דרך המידע שסיפקת בשאלתך - שהשאלות של בתך ותגובותיה מבטאות גם את התהליך ההתפתחותי של גיל שנתיים, שמאפיין את כל הילדים (סביב מרידות, גילויי זעם וכדומה), וכן את התחלת ההכרה שלה במבנה הייחודי של משפחתכן. במידה והילדה נמצאת במסגרת של פעוטון או גן, היא בוודאי מתחילה להיות חשופה לכך שיש ילדים שיש להם אבות. בקרוב חל יום המשפחה, וייתכן שהדבר גם הופך את הנושא לבולט יותר עבור בתך.
אני חושבת - גם מהיכרותי עם משפחות במבנים לא "מסורתיים" - שההסבר הפשוט ביותר הוא המתאים ביותר. בדיוק כפי שאמרת לה: אצלכן זה אמא ואמא, יש משפחות עם אמא ואבא, יש עם אבא ואבא, ויש משפחות של אמא וילדים בלבד. וכמובן, יש מקום לשאלות, תהיות וגם חרדה של הילדה מההבנה הזאת, שהן כולן טבעיות וצפויות.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לכ' סמדר ריינראוקסנה27/01/2011
שלום.
יש לי הרגשה שהילד בזמן האחרון או מתחיל לשקר או מחפש איתי קשר. רק איך לבדוק זה?
הילד פונה עלי עם מילים כמו: כואב לו עוזן או רגל או ....!
אבל לא כואב לו, כי רק אחרי שאני אומרת לו "אוי כואב לך עוזן ו...." הוא ממשיך לשחק לבד. מה זה? ילד למד לשקר או מחפש קשר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר28/01/2011שלום אוקסנה,
זה נשמע אכן חיפוש של תשומת לב. לא הייתימתרגשת מזה שהוא משקר, זה לא בדיוק שקר כמו שמבוגר משקר וזו התנהגות אופיינית לגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר
אוקסנה28/01/2011שלום ותודה על תגובתך.
הילד מקבל תשומת לב בלי סוף והוא עוד מחפש? תעזרי לי להבין זה בבקשה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לכ' סמדר ריינר - תגובה
סמדר ריינר29/01/2011שלום אוקסנה,
זה קשור לקשר ביניכם. הילד יודע ומרגיש שלך קשה מאוד להיפרד ממנו, קשה לך עם העצמאות שלו והוא מבין שאת זו שזקוקה לכך שהוא כל הזמן יצטרך אותך. לכן הוא דואג להראות לך שהוא צריך אותך ושהוא לא יכול בלי תשומת הלב שלך. הוא כנראה הבין שאחרת לך מאוד עצוב או שאת נהיית חרדה כשהוא לא לידך או לא עושה מה שאת חושבת שצריך.
לכן חשוב שתניחי לו יותר, ומהבקשות האלה שלו תתעלמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לכ' סמדר ריינר
אוקסנה30/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-)
סמדר ריינר31/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלימות בגן הילדיםג27/01/2011
שלום רב,
לאחרונה נודע לי מהגננת שביתי (בת ארבע וחצי) סובלת מאלימות (חלקה בעלת אופי מיני) מצד מספר ילדים בגן שלה. העניין הוא שהיא לא מתלוננת על כך לא כלפינו ולא כלפי הגננת. כמובן שאדבר איתה ואסביר לה את חומרת העניין אך אני חוששת שזה לא מספיק. מה עוד ניתן לעשות כדי לגרום לה להיות קצת אסרטיבית בעניין הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלימות בגן הילדים - תגובה
סמדר ריינר28/01/2011שלום לך,
חשוב להסביר לילדה שהגוף שלה שייך לה ואף אחד לא יכול לגעת בו ללא רשותה ומותר לה להגיד לא.
מעבר לזה הייתי בודקת האם רק בעניין הזה היא לא אסרטיבית או בכלל, והאם היא באופן כללי חסרת ביטחון, או צמאה מאוד לקשר עד כדי כך שמוכנה לקבל כל קשר העיקר שיתייחסו אליה, אפילו אם זה רע. אם זה המצב, הייתי בודקת יותר לעומק מדוע זה כך ושוקלת פנייה לטיפול והדרכת הורים עבורכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה
ע28/01/2011חוסר האסרטיביויות הזו מתבטאת גם בהרבה סיטואציות אחרות שלא הדאיגו אותנו עד כה. הסיטואציה שתיארתי עד כה מאד מדאיגה ואנחנו חוששים שהיא תיפגע מכך. דוקא בגלל שהיא מאד חסרת אסרטיביות באופן כללי אני חוששת שגם אם נצליח להסביר לה את הענין שזה הגוף שלה, ההתנהגות שלה לא תשתנה ואולי היא רק אף תתחיל להרגיש אשמה בגלל זה. האם היית ממליצה על טיפול כלשהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה - תגובה
סמדר ריינר29/01/2011שלום לך,
קודם כל להסביר את חייבת. אם לא תסבירו את זה בצורה שמעמידה את הדברים כאילו זו בושה, זה דבר חמור והיא צריכה להתבייש אין סיבה שהיא תרגיש אשמה. חישבו על הניסוח שהצעתי :"זה הגוף שלך ומותר לך להגיד לא כשאת לא רוצה שיגעו בך" זה ניסוח שמעצים את זכותה על הגוף שלה, לא נוזף בה ולא מתייחס אם זה יפה או לא יפה מה שעשו לה ואם זו בושה.
מעבר לזה, כן, אני חושבת שכדאי תפנו לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים לטיפול שכולל הדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ע29/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה ובהצלחה.
סמדר ריינר29/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנה וחודשייםמיכל27/01/2011
שלום רב
1. כיצד קובעים גבולות כאשר הילד אינו ממושמע ? האם להרים את הקול כאשר החזרה על הדרישה / איסור אינה מניבה ???
2. כאשר הילד אומר "אבא" תכופות בעיתות מצוקה וחולי, כשהוא במשמורת האם, בגיל הנ"ל , פרושו העדפת האב על פני האם באופן כללי (איתו מתראה פעמיים בשבוע)????
תודה (בבקשה כבר סמדר ענתה - אם פסיכולוגית אחרת תוכל להשיב לי הפעם...תודה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנה וחודשיים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט30/01/2011מיכל שלום,
כתבת שקיבלת בעבר תשובה מסמדר ריינר לגבי שאלותייך. תשובותיה של סמדר מלמדות ומעשירות ולכן איני רואה טעם במענה בשנית, כשיש הורים שלא נענו עדיין.
בברכה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים שמזכיר הרבה את המוותהדיל27/01/2011
היי
אני אמא לילד יחיד בן שנתיים ושלושה חודשים,הבן שלי אוהב אופנועים טרקטורונים פעלוליים הוא כל הזמן רוצה לראות אופנועים ביוטיוב או ללכת למשחקייה שיש בה אפשרות לנהוג בטרקטורון והשבוע התחיל להגיד שהוא רוצה למות הוא כל הזמן חוזר על המילה וששואלים אותו מה הוא רוצה לעשות הוא אומר שהוא רוצה למות והיום היה השיא התקשרתי מהעבודה ודיברתי אותו ואז אמרתי שאני אחזור מוקדם ונלך למשחקייה ואז הוא ענה שהוא רוצה לטבוע במים ולמות אני לא יודעת מה לעשות אני מרגישה אבודת עצות .
חשוב להזכיר שדודו של בעלי נפטר לפני שלושה ימים ואז כולנו היינו עסוקים בנושא וכנראה שדיברנו מולו יותר מדי אך למה לטבוע במים מאין בא הדבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים שמזכיר הרבה את המוות - תגובה
סמדר ריינר28/01/2011שלום לך,
אני לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת מאין הדבר בא, זו אכן התנהגות לא אופיינית לגילו, פחדים ממוותר ועיסוק בו מגיעים בערך בגיל 5.
אם כל הדבר התחיל רק לפני 3 ימים עקב מות הדוד, כדאי לדבר איתו שבטח הוא נבהל, ולנסות לדובב אותו בציור או במשחק סביב הנושא ודרך זה לראות יותר בפירוט מה החששות שהוא מעלה ולנסות להרגיע אותם. אם זהעניין לא נרגע הייתי שוקלת לפנות לייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףףחנית27/01/2011
יש לי ילד בן 4.7 וילדה בת 3.7 כאשר אני באה לשים לגדול טיטול לפני השינה הוא לא מסכים (הקטנה דווקא כן)ורק שהוא נירדם חזק אני שמה לו טיטול אני מאוד רוצה לגמול את שניהם רק שהטיטולים שלהם בבוקר מלאים מאוד וכבדים מאוד מרוב מפיפי מה עושים ??? אני חוששת לדלקת ריאות מכך שהם יתרטבו מהפיפי יש לציין שהגדול ניגמל ביום בגיל 2.8 והקטנה בגיל 2.6 אנא עיזרו לי האם לחכות לקיץ??? ותודה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוףףףף - תגובה
סמדר ריינר28/01/2011שלום חני,
הילד צודק שלא רוצה טיטול. הוא עוד מעט בן 5!!! יש דרכים לגמול ילדים מהרטבת לילה, אנא פני לרופא הילדים שלכם. הטיטול הוא לא דרך מתאימה בגיל הזה, עדיף לשים שעוונית ולכבס את המצעים כל יום ולא לשים לילד בגיל הזה טיטול, זה משפיל ומקטין אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשרי לדרוש בחזרה מגיל מוקדם?גל27/01/2011
שלום,
יש לי תינוקת בת כמעט שנה ו - 4 חודשים.
היא תינוקת נבונה במיוחד (אפילו שאני משוחדת) אבל אני רואה הבדל בינה לבין ילדים אחרים. היא מאוד בוחנת ומאוד מודעת לסביבה שלה ולרצונות שלה.
בגלל הסיבה הזו אין מצב שהיא תסכים שאחבק אותה ואנשק אותה ללא רצונה. אם אני מנסה היא פותחת בצווחות, מתנגדת ומנסה לברוח.
לכן אני לא "כופה" עליה את האהבה שלי ומחכה תמיד שזה יבוא ממנה אבל מציק לי שזה בא ממנה במינונים מ א ו ד נמוכים - לדוגמא פעם בשבוע היא תבוא מרצונה לחבק אותי.
היא מצידה כמובן דורשת את מה שהיא רוצה, אם זה קריאת סיפור, לשמוע שירים וכו' ואם אני לא ממלאת את מבוקשה היא כמובן כועסת.
נכון שזה אולי לא בוגר מצידי לדרוש ממנה שתמלא גם את מבוקשי (לדוגמא אני רוצה חיבוק והיא מתנגדת) אבל האם אפשרי בכלל לגרום לה להבין בגיל כזה שכמו שהיא רוצה ממני דברים אז גם אני רוצה? או שאין סיכוי ואני אצטרך למלא את כל מבוקשה ולקוות שבבוא היום היא תחזיר לי יותר חום ממה שהיא נותנת היום?
הציפיות שלי מוגזמות לגיל שלה?
אני מדגישה שמבחינת גבולות אין לי בעיה ודברים שאני לא מרשה היא אולי מוחה אך מבינה שאין לה ברירה כי אני אסרטיבית מולה.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אפשרי לדרוש בחזרה מגיל מוקדם? - תגובה
סמדר ריינר27/01/2011שלום גל,
אכן את צודקת, זה מ מ ש אבל ממש מוקדם מדי לבוא ממנה בדרישה להדדיות בגיל כזה. בינתיים תנסי לשמוח מכך שהיא מתפתחת יפה, זה גם בזכות הטיפול המסור שלך וזו ההחזרה האמיתית שלה אלייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית מגעעדי בן ציון27/01/2011
אני אם לבת חמש, בת יחידה, ילדה חברותית ונבונה.
מדי יום נתקלת בקשיים להלביש אותה כי כל דבר מציק לה: התיקטים בתחתונים במכנסיים ובחולצה, ללבוש תחתונים, ללבוש גרביים ם נעליים - זה המציק מכל, הנעל לוחצת, הגרב לא נוחה.
שמתי ללב גם שהיא ינה אוהבת שמנשקים אותה או מחבקם אותה, לעומת זאת כשזה בא ממנה זה בסדר, כי היא ילדה חמה.
היום דיברתי עם הגננת ואמרה לי שנתקלה בכזו בעיה וצריך לטפל בזה.
אשמח באם תתנו לי כיוון או ייעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית מגע - תגובה
סמדר ריינר27/01/2011שלום עדי,
זו לאל בעיה פסיכולוגית ממה שאת מתארת, אלא כפי הנראה מדובר ברגישות תחושתית, כדאי לפנות למרפאה בעיסוק כדי להתייעץ בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זהות המינית של ילד בן 6בוריס27/01/2011
שלום
ילד בן 6. נוהג להתחפס לדמויות נשיות. בגן משחק רק עם בנות. לא מתעניין בצאצוים של בנים. תכומי העיניין אופיינים לבנות: פרחים, לבוש.
האם זה רמזים של זהות המינית הלא שיגרתית?
הייתי רוצה להתייץ עם איש מיקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זהות המינית של ילד בן 6 - תגובה
סמדר ריינר27/01/2011שלום בוריס,
אם אתה מעונינין בייעוץ כדאי שתפנה לפסיכולוג החינוכי במסגרת שבה בנך לומד כדי לקבל המלצות מהן המסגרות הטיפוליות באיזורכם.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה שמכההילי27/01/2011
בת שנתיים וחודשיים שמכה ילדים אחרים. בריאה, חמודה ומפותחת. נולד לה אח לפני 4 חודשים. הולכת לגן. אין דיווח הכאה מהגננת. אבל מחוץ לגן היא מכה. כשלא מאפשרים לה וכועסים אז היא מכה את עצמה. ממש חזק נגיד בראש עם משהו. הרשיתי לה היום להכות בובות אבל לא בני אדם וחיות. היא רצתה שגם אני אכה ואמרתי לה שאני לא אוהבת להכות והיא אמרה לי שהיא אוהבת להכות. מה זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה שמכה - תגובה
סמדר ריינר27/01/2011שלום הילי,
זו התנהגות טבעית לגיל. הילדה שלך זקוקה לערוץ לבטא בו את התוקפנות והתסכול שהיא חשה לפעמים. את יכולה לתת הכרה לעצם התחושה. הרעיון שלך להכות בובות הוא רעיון טוב. מעבר לזה את יכולה ללוות במילים את התהליך, להגיד לה:" זה ממש מרגיז אותך שהמשחק לא עבד, את צודקת זה מעצבן" ככל שהיא תדע לקשר את תחושותיה למילים, וככל שהיא תרגיש שמבינים אותה ושזה בסדר להרגיש דברים שליליים היא פחות תזדקק למכות.
זה לא דבר רע שתכו ביחד את הבובות ותהפכו את זה למשחק, שיהפוך ממשהו קשה ומתסכל שלמשהו נעים ומצחיק ביחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי התנהגותאורית26/01/2011
שלום. בתנו בת העשר, בתנו הבכורה, התחברה לשתי בנות בכיתה שמעולם לא הייתה חברה שלהן לפני. ואת חברתה הטובה עוד מהגן זנחה לטובתן. הן משפיעות עלייה לרעה וכול הנסיונות להפריד אותה מהן לא צלחו. ניסינו לדבר, לצעוק ובכל דרך הילדה רוצה את שתי הבנות האלה כחברותייה הטובות ביותר. טוענת שכייף להן יחדיו ושאין אפשרויות לחברות אחרות בכיתה (מה שאני קצת מסכימה איתה) גם בלימודים ישנה ירידה, חברותייה החדשות לא בדיוק "אוהבות ללמוד". הסכמנו לה שתהיה חברה רק "תוריד קצת הילוך", שתהיה בקשר פחות הדוק. חברותייה מתחצפות מתנהגות כמו בנות הרבה מעבר לגילן. אנו ממש רואים את השינוי אצל ילדתנו. משכנעות אותה לא להיות חברה של חברות מסויימות. מה אנו יכולים לעשות?? כול היום אנו מתעסקים בזה כי כול יום אנו רואים את השינוי בילדה, את הטלפונים הבלתי פוסקים מצד חברותייה החדשות. שוב אנו מרשים לה להיות איתן בקשר כדי שלא תפגע. לא רוצים שתשאר ללא חברות. בבקשה עצה כי אנו כבר ממש דואגים וכול האנרגיה שלנו מופנית אלייה. בבסיסה היא ילדה חכמה, מקסימה וטובת לב. תודה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי התנהגות אצל בת עשר
ד''ר שירי שדה שרביט30/01/2011אורית שלום,
הסיטואציה לא לחלוטין ברורה מתוך התיאור שלך, אולם עולים לי כמה כיווני חשיבה - ראשית, הרבה פעמים אנשים מתחברים אל אנשים אחרים ששונים מהם, ודרכם הם מבטאים חלקים בתוכם שקשה להם לקחת עליהם בעלות באופן ישיר. אולי בתך מרמזת לכם שהיא היתה רוצה להתנסות בלהיות ילדה שונה ממה שהתרגלתם אליו, כזו שגם היא "לא בדיוק אוהבת ללמוד" כפי שכתבתם. ייתכן גם שהחברות הדעתניות של בתכן נוסכות עליה ביטחון, שהיא מרגישה שיהיה לה קשה להשיג אחרת. שנית, לעובדה שבתכם לא התחברה עם הילדות הללו קודם לכן, אין משמעות רבה. ילדים ומבוגרים מתחברים לאנשים אחרים בתקופות שונות, ומרבית הקשרים מגיל הגן אינם נשמרים באותה אינטנסיביות לאורך השנים. שלישית, סביר להניח שככל שאתם תנסו להפריד בין בתכם לחברותיה, כך הן יהפכו בעיניה למושכות ומעניינות יותר.
רצוי לדבר עם הילדה, גם אם יש צורך לעשות זאת שוב ושוב, ולבדוק קצת את הקונטקסט הרחב יותר של ההתחברות עם הילדות - איך מרגישה בביה"ס מבחינה לימודית וחברתית (שכן ייתכן והיא מבטאת את הקשיים באמצעות החברות החדשות), ומה היא עצמה חושבת על ההתנהגויות שאינן מוצאות חן בעיניכם. כדאי גם לשוחח עם המחנכת ולקבל ממנה התרשמות מהמצב החברתי והלימודי של הילדה, ומטיב קשריה עם החברות החדשות.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות שינהסימי26/01/2011
שלום רב,
יש לי ילדה בת 6 וחצי ובזמן האחרון היא קמה בוכה בלילות , בכל פעם יש משהו אחר .
פעם חלום רע ,פעם כואבת לה הבטן ,הגרון וכו....
היא לא מצליחה להירדם בחזרה אלא אם כן אני לוקחת אותה למיטה שלי.
רציתי לציין שבזמן שהיא הולכת לישון שזה בשעה קבועה אין לה בעיה להירדם ורק באמצע הלילה מתחילה "החגיגה" .
רציתי לדעת מה אפשר לעשות?
אשמח לקבל תשובה ,
סימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות שינה אצל ילדה בת 6
ד''ר שירי שדה שרביט30/01/2011סימי שלום,
כדאי לחשוב האם חל איזה שינוי לאחרונה בסביבה האישית, המשפחתית והלימודית של הילדה, ואולי ההתעוררויות התכופות קשורות בכך. כמו כן, עם ילדה בת 6 וחצי אפשר לשוחח ולשאול אותה לגבי התופעה. ייתכן שיעזור לה בזמן הקרוב, "טקס" הירדמות מחדש וליווי הדרגתי שלה עד שהיא נרדמת, גם באמצע הלילה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואלת שוב, פחד מוזר לילד בן 2.5אמא26/01/2011
שלום רב,
בני, בן 2.5. ילד שמח ונבון בדר"כ. בחודש האחרון פיתח פחד מוזר מבלונים.
הוא מפחד שבלונים יעופו לשמיים.
הפחד עצמו לא מדאיג אותי כלל, אלא התגובה שלו כשהוא רואה בלונים לידו.
הוא ממש נכנס להתקף. בהתחלה הוא ננעל עם המבט על הבלונים,
אח"כ מתחיל לרעוד בידיים, שיניים, כל הפה וכל הגוף
אז הוא מתחיל להגיד בהיסטריה "הביתה, הביתה, עכשיו הביתה" ומטפס עליי באימה.
הוא לא מוריד את המבט מהבלונים וממשיך עם ההיסטריה עד שמתרחקים מאוד מהמקום.
אני מדברת איתו על זה מדיי פעם. כשהבלונים רחוקים ממנו הוא יכול לדבר על זה בצורה נורמלית. לאן הם עפים ושלא רואים אותם כשהם מתרחקים. פעם הצעתי לו לקנות לו בלון. מאז, כמעט כל יום הוא אומר לי "אמא, אל תקני לי בלון".
מה עליי לעשות עם זה? האם התגובה שלו נורמלית? או שזה קיצוני ועליי להתייעץ עם מישהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש סיבה שמדלגים על השאלה שלי?
אמא26/01/2011יומיים רצוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעניתי לתשובתך, ראי בהמשך
ד''ר שירי שדה שרביט27/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
