מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בת 4 -מהפךליאת02/02/2011
אני ובעלי היינו ביום הורים של בתי, והגננת מסרה שהיא ילדה מאוד פיקחית, מפותחת לגיל שלה- השפה שלה מאוד עשירה, אוצר מילים גדול, חכמה , בוגרת ,
אבל, מנגד יש לה מהפך בהתנהגות- היא לפעמים מתנהגת כמו תינוקת- זה מלווה בבכי, התעקשות, והשתטחות ברצפה.
זה התהפך בצורה קיצונית מידי.מתחילת השנה זה היה במימידים גדולים וזה הומעט- אבל זה קיים.
האמת ביא ילדה מאוד מפונקת נולדה אחרי המון שנים ויש לה אח קטן ממנה, שלפעמים נראה שהיא מושכת את התשומת לב אליה.
מה המלצתך?
לחוצה מאודדדדדדד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 4 מהפך
כוכי02/02/2011השאלה היא אם זה רק בגן או גם בבית?
מה שקורה בגן בלבד זה טיפולה של הגננת לראות מה גורם להתנהג ככה ולטפל בבעיה ולהתייחס לזה.(אולי יש בעיה במהלך היום בגן)
אם זה גם בבית וזה דבר חדש שלא היה קודם לדעתי ואני לא אשת מקצוע יש משהו שמציק לילדה וזו הדרך שלה למשוך תשומת לב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ליאת02/02/2011זה קורה לעיתים רחוקות מאוד בבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה - תגובה
סמדר ריינר02/02/2011שלום ליאת.
בניגוד למה שכתבו כאן, זה לא נכון שאם זה בגן זה רק לטיפולה של הגננת. אם זה קורה רק בגן זה אומר אולי שבגן לא מתאפשר הפינוק שמתאפשר בבית, בבית פשוט לא מתסכלים אותה אז היא לא מתפרצת, זה לא אומר שזה טוב.
אם את מבינה שהילדה מפונקת, אז הפיתרון ברור צריך פשוט להפסיק לפנק אותה, לא?
חשוב לעשות זאת בהדרגה, ותוך כדי מתן התראה על מה שהולך לקרות מעכשיו, כי היא כבר גדולה וכו', אבל באופן כללי - זה הכיוון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 5 חודשיים אצל מטפלתרעות02/02/2011
לפני חודש חזרתי לעבודה ושמתי את התינוקת שלי אצל מטפלת ,איך אפשר לדעת שטוב לה ? היא קטנה מדי לראות אם היא רוצה ללכת אליה בבוקר ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 5 חודשיים אצל מטפלת - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום רעות,
אפשר לשים לב האם בשעות שהיא איתכם היא מתנהגת בגדול כמו קודם או בוכה יותר, ישנה פחות טוב, אוכלת פחות טוב וכו'. כמבון שאם יש שינויים בדברים האלה זה לא אמרת בהכרח שמשהו לא בסדר עם המטפלת, ייתכן שעצם השינוי והפרידה ממך גורמים לכך, או מחלה פיזית או דברים אחרים, אבל זו דרך לסמן שיש משהו שצריך לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות לא ברורהויוי02/02/2011
שלום רב,
יש לי בן בן שנה ו8 חודשים שכאשר אני כועסת עליו הוא רץ לכיוון המטבח ועומד בפינה עם הכיוון לקיר תוך כדי בכי ומחכה שם עד שאני קוראת לו.
לא ברור לי למה הוא עושה את זה. אני לא מענישה בבית ובגן נאמר לי שלא מענישים.
יש לציין שהוא איתי אחרי שעות הגן ולא עם בייבי סיטר.
לי זה נראה כמו התנהגות נלמדת.
האם יש הסבר מלומד להתנהגות זו?
תודה
ויוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות לא ברורה - תגובה
סמדר ריינר02/02/2011שלום ויוי,
אני מבינה שאת חושדת שבגן לא מדוויחים לך את האמת. אני לא מכירה הסבר מסויים אחר להתנהגות הזו. זה כמובן לא אומר שהסבר כזה הוא בלתי אפשרי, אבל אני מציעה לך לסמוך על החושים שלך ולבדוק את ההשערות שלך יותר לעומק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר דירהדנה02/02/2011
אנחנו מתכננים מעבר דירה בקיץ הקרוב לעיר אחרת יש לנו ילדה בת 2 רציתי לדעת כיצד ניתן לעשות את המעבר הכי קל בשבילה היא אוממנם תתקרב לסבים והסבתאות אבל זה רחוק מכל דבר שהיא מכירה היום. כולל גן חדש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר דירה - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום דנה,
כדאי באיזור פסח להתחיל להכין אותה, גם מילולית - התחיל לספר לה מה הולך להיות, ללבקר איתה מדי פעם באיזור החדש, בסיום השנה לעשות פרידה מסודרת מהגן, לנסות לשמור על קשרים אם יש מהגן הישן, לעשות הכרות מוקדמת בקיץ עם הגן החדש והגננת, לבקש מהגננת אם אפשר שמות וטלפונים של הורים ולהתחיל הכרות הדרגתית עם ילד או שניים מהגן החדש עוד בקיץ.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4כוכי02/02/2011
הבת שלי בת 4, בגן טרום חובה שנה ראשונה בגן + הכרות אם ילדים חדשים.
הילדה מאוד חברמנית וכבר רכשה חברים והרבה גם בנים וגם בנות, אבל היא נחשבת לילדה חזקה ודעתנית שלא מפחדת להעליב ולפעמיים להכות. העניין הוא כזה אנחנו מזמינים לפחות פעמיים או שלוש חברים אלינו לבית הילדים באים בשמחה ולא רוצים אף פעם ללכת ודורשים תמיד לחזור שוב אלינו, החלק המרגיז שההורים אותה לא מזמינים כמעט או כי זה נוח להם לא להזמין ילדים לבית ושישאר מסודר ולא רועש או שהבת שלי אולי רועשת ובלגניסטית(לא שאמרו לי מה קורה כשהיא אצלם, הילדים שלהם עושים רעש ובלאגן לא פחות ואני לא חושבת שאני צריכה לספר להורה). האם זו ההרגשה שלי או שזה באמת עובד ככה והורים מעדיפים לא להזמין חברים אלא להתארח כל הזמן. אני מוטרדת ועדיין ממשיכה להזמין.
בבקשה תגובה מכל מי שמזדהה איתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה אל תדלגי עליי שוב,
כוכי03/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 4 - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום כוכי,
השאלה שלך לא ברורה. וגם ביקשת תוגבות של הזדהות ולא בהכרח עיצה. אין י דרך לדתע מדוע הורים לא מזמינים את ביתך. אני מניחה שאם לא היו רוצים שהיא תשחק עם ילדיהם לא היו שולחים אותם אליכם. נראה לי שהדרך הכי טובה, במקום להעלב ולהתרגז היא לדבר על כך ישירות עם אחת האימהות שאיתה את מרגישה יותר נוח וכך תוכלי אולי הבין יותר טוב מה קורה או לפחות להביע את רצונך שההזמנות יהיו הדדיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא הולכת לישון לפני 21:30שרון02/02/2011
ביתי בת 3 ואני משכיבה אותה לישון ב- 20:30. אלא שהיא לא הולכת לישון לפני 21:30 ועד אז "אמא, אמא, אמא, אמא". בגן עדיין ישנים צהריים כשעה וגם בגלל החורף לא ממש מוציאים מרץ בחוץ ובגני המשחקים. בסופי שבוע כשהיא לא ישנה צהריים היא נרדמת ב- 19:00.
השאלות הן:
האם זו שעה סבירה לשינה?
האם להיענות לקריאות שלה?
האם פשוט לאפשר לה להמשיך לשחק עד השעה הנ"ל ואז להשכיב אותה לישון?
כמובן שאחד השיקולים זה שגם אני רוצה חיים ובמצב הזה יש לי בערך שעה לעצמי עד שגם אני הולכת לישון.
תודדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא הולכת לישון לפני 21:30 - תגובה
סמדר ריינר02/02/2011שלום דליה,
התשבוה נורא פשוטה, אם את רוצה שהיא תישן בשמונה וחצי את צריכה לא להענות לקריאות שלה והיא תלמד להרגע ולישון בזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בתוך הליך גירושיןשושנה01/02/2011
שלום רב,
ההורים שלי החליטו להתגרש לפני כחודשיים, לאבא שלי יש אישה וילד בן שנתיים והם גרים יחדיו בשכירות. אני ואחיותי הקטנות השלמנו עם הדבר ואנו מקבלים את כל הצדדים באהבה והבנה רבה. לעומת זאת, אימא שלי מרבה להסית אותנו דרך אימרות אבסורדיות ולא נכונות (והכי נורא- שנראה לי שהיא באמת מאמינה להם). שהמאהבת של אבא היא מרגלת שנשלחה להרעיל ולהכחיד את כל המשפחה, שאבא מאיים לרצוח אותה, שאי אפשר להשאיר דלת פתוחה כי מי יודע מה הוא יעשה ועוד...
כאשר אני מנסה לדבר איתה על הנושא-היא מתעצבנת וטוענת שאני בצד שלו...היא מפצירה בכולנו שנלך לטיפול בשעה שהיא בעצמה אומרת כי היא לא זקוקה לזה.
אני דואגת לאימא שלי כי בדרך הההתנהגות שלה, היא עושה לעצמה נזק וגם לנו, הילדים.
אני לא יודעת איך לומר לה את הדברים בלי שהיא תאשים אותי ותתעצבן עלי ואף תאמר לי לעזוב את הבית...
חשבתי לפנות למישהו שהיא סומכת עליו שיאמר לה את הדברים אבל אז אני חוששת שהיא תנשל גם אותו מחוג ידידיה ותישאר לבד בלי כתף תומכת.
אני אשמח לשמוע עצות איך עלי לפעול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בתוך הליך גירושין - תגובה
סמדר ריינר02/02/2011שלום שושנה,
נראה שאימך במשבר קשה, ואת לא יכולה ולא אמורה להמודד איתו לבד. אני מציעה לך לערב גורם חיצוני, פני ליועצת או פסיכולוגית בית הספר ובקשי סיוע. ייתכן שאימך זקוקה להפניה לפסיכיאטר, ואת לא יכולה לדאוג לכך לבד, חשוב שעוד מבוגרים אחראים בסביבה יבינו את חומרת המצב ויתערבו בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם אלימות בגן-דחוף מאוד!שרון01/02/2011
שלום, אני גננת חדשה ועובדת בגן ילדים באזור מצוקה, בשבועות האחרונים גברה תופעת האלימות המילולית בגן והגיעה לרמה שאני לא יודעת כיצד להתמודד עימה, ישנם מס' ילדים שמוציאים מפיהם מילים שאני מתביישת להזכיר, ממש שפת רחוב נמוכה. הצרה היא שהצעירים לומדים וחלקם מאוד מושפעים מכך. גם האלימות הפיזית בגן גברה וניסיתי שיטות שונות להתמודד עם התופעות הנ"ל, אך הגעתי כמעט למצב של יאוש... כשילד אחד רגוע, האחר ביום רע סוחף אותו אחריו. יש לציין שמדובר לא בילד אחד ולא בשניים...
אני זקוקה לפתרונות פרקטיים כיצד להתמודד בשטח עם ילד שמוציא מפיו קללה או ילד שמרים יד, בהתחשב בעובדה שזה קורה לא פעם ולא פעמיים ביום...
אנא עזרתכם הדחופה. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות עם אלימות בגן-דחוף מאוד! - תגובה
סמדר ריינר02/02/2011שלום שרון,
לא ציינת באילו גילאים הילדים ואיזה גן זה, פרטי, עירוני וכו'.
אני מניחה שאם מדובר בגן עירוני בודאי את יודעת שבמקרים כאלה עלייך להיעזר בשירות הפסיכולוגי החינוכי. בכל אופן אני ממליצה לך על בניית תכנית של חיזוקים חיוביים. על פי התכנית הזו ניתן לבנות טבלא גדולה עם שמות של כל הילדים בגן ולידל כל ילד לסמן כוכבים, סמיילים או לבבותכל פעם שהתנהג התנהגות חיובית. סידר אחריו משחקים, פנה לגננת כדי ליישב קונפליקט במקום להרביץ , אמרתודה או בבקשה וכו'.
הרעיון הוא שימי לב טוב: לתת חיזוקים חייוביים להתנהגויות חיוביות ולהתעלם (כן, כן) מהתנהגויות שליליות. בשום פנים ואופן לא לתת "נקודות שחורות" על הטבלא למעשים שליליים, כי זה נותן עליהם תשומת לב ומחזק אותם.
ילדים מעדיפים כל תשומת לב אפשרית גם אם היא שלילית. לכן אם הם מקבלים התייחסות, גם אם לא נעימה, לאלימות שלהם האלימות תגבר.
בסוף היום ו/או השבוע ניתן לקיים טקס קצר של סיכום והקראה של הכוכבים שצבר כל ילד.
בזמן של אירוע כזה שבו מתרחשת אלימות - יש להתערב מיידים ובקצרה כדי למנוע המשכיות של האירוע - להפריד את הילדים, וכו' אבל בשום פנים ואופן לא להתחיל לעשות מזה סיפור גדול כי זה מחזק את הדפוס.
אם תתמידי ותהיי עיקבית - הילדים יבינו שכדי לקבל התייחסות הם צריכים למצוא התנהגות יפה כלשהי ולבצע אותה וההתנהגויות החיוביות יתגברו על השליליות.
בנוסף, כדי ללמד את הילדים דרכים בונות יותר ליישוב קונפליקטים, ולתת להם כלים לביטוי תסכול (לפנות לגננת שתסייע, להתבטא במילים כמו "אני כועס" במקום לקלל וכו')* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שרון06/02/2011ראשית, תודה על התייחסותך. מדובר בגילאי 3-6... גן עירייה. השירות הפסיכולולגי מעורב אומנם, אך אשמח לחוות דעתך.
שנית, האם להמשיך בגישת כסא מחשבה לזמן מוקצב. עד כה, ילד שהפגין אלימות פיזית או מילולית יש זמן מוקצב בכסא מחשבה... האם בהתעלמות שציינת הכוונה גם לוותר על השלב הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
סמדר ריינר06/02/2011שלום שרון,
זו בעיה אתית בעיני לתת ייעוץ מתחרה בפורום לייעוץ שאת מקבלת בגן. אם יש פסיכולוגית חינוכית שמכירה את התמונה עדיף שתנהלי את הדיאלוג איתה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה שנוגעת בעצמהקטי01/02/2011
שלום,
הבת שלי בת שנתיים ו- 9 חודשיים. מאז גיל שנה (ואולי לפני) היא אוהבת להכניס יד ולגעת בעצמה. היא עושה את זה רק בבית ולא ליד אנשים אחרים. ורק שהיא שותה חלב מבקבוק (כל יום).
אנחנו לא יודעים איך להתייחס לזה. בהתחלה התעלמנו וחשבנו שזה טבעי ויעבור עם הזמן. אולם זה נמשך כמעט שנתיים ולא נראה שהיא מתכוונת להפסיק בקרוב.
אנחנו מעירים לה מדי פעם להוציא את היד והיא מתעצבנת, לפעמים מבקשת להתכסות בשמיכה והיא ממשיכה.
אודה לכם אם תכוונו אותנו מה עלינו לעשות.
האם זה טבעי? (הבנתי שכן, אבל התקופה נראת לי מאוד ארוכה) ואם זה טבעי ובסדר, עד איזה גיל?
במידה וההתנגות לא טבעית, מה עלינו לעשות? האם יש לקחת אותה לטיפול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה שנוגעת בעצמה - תגובה
סמדר ריינר01/02/2011שלום קטי,
האוננות עצמה טבעית בכל גיל, גם אצל מבוגרים...
הילדה שלכם כנראה מרגיעה את עצמה כך. זה רגע פרטי שלה עם עצמה. אם זה לא נעשה ליד אנשים אחרים ורק בבית, אז למה בעצם זה מפריע?
עם הזמן, אפשר ורצוי עם הזמן ללמד אותה דרכים אחרות להרגע, הרי עם הזמן היא תיגמל גם מהבקבוק, אפשר להציע לה ללטף או לחבק בובת פרווה, לדמיין מחשבות נעימות, וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ממזמן- למה לא עוניםאמא01/02/2011
שלום רב,
בני בן 3.5 בגן פרטי. מדאיג אותי שבגן וגם במפגשים משפחתיים עם בני דודים משחק משחקים עצמיים. כאילו שנוטה להתבודד. יש לי מצלמות אינטרנט בבית ואני רואה שבגן הוא בד"כ עם ספר, או משחק לבד במשחק הרכבה. דיברתי עם הגננת והיא מאשרת שהוא אידבידואל ואוהב לשחק לבד ולא בקבוצה, מקסימום משחק עם עוד ילד אחד. הגננת אומרת שאינה רואה כל בעיה חברתית וזה האופי שלו וגם שהוא קנאי למרחב האישי שלו ולא רוצה שיגעו/יקחו לו (יכול להיות שיש קשר לאחות הקטנה בת 1.3 שנוגעת בכל מה ששיך לו). כשבאים בבוקר לגן חלק מהילדים כן רצים אליו בקריאות שימחה, אך הוא לא מקבל אותם יפה- נוטה להיצמד לרגל ההורה ומייבב יבבות של פינוק. הוא מבקש להזמין אליו חברים וגם ללכת לאחרים. מידי פעם (אחת לשבועיים שלושה) אני מפגישה אותו עם חבר בבית שלנו או בבית החבר והם כן משחקים יחד וגם באופן טבעי יש רגעים שקצת מתכסחים ורבים. אני דואגת לכישורים החברתיים שלו ודואגת מכך שהוא מתבודד. יום שישי האחרון הבאתי לו שקית מעניינת עם עוגיות והוא חילק לילדים בגן, לכל ילד וילד שהגיע בבוקר ונראה לי שזה ממש עשה לו טוב. אני חושבת שלנו ההורים יש תפקיד חשוב בתיווך ויצירת אינטראקציה עם שאר הילדים אך אני בעצמי אינני יודעת איך לעשות זאת. אני מבקשת עזרה, יעוץ וטיפים איך אפשר לעודד אותו לשחק עם ילדים (בתחושה שלי הוא כן רוצה אבל לא יודע איך לפנות אליהם ואולי יש קושי אחר).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא עונים פה לפי הסדר
אמא01/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה - דחוף!שלומית01/02/2011
בני בן 7 וחצי, לאחרונה ראה סרט מפחיד בטלויזיה ומאז פוחד מאוד, מדמיין את האיש מהסרט, מתקשה להירדם, מתעורר בלילה ומסרב לעצום עיניים ולישון, אפילו כשלקחתי אותו אליי למיטה לא הצליח לישון מרוב פחדהוא ממש ממש פוחד ומבקש עזרה. .איננני יודעת כיצד להתמודד. שמנו כלי נשק שונים ליד המיטה על מנת שילחם במפלצת, ציירנו על דף את הדמות ושרפנו אותה. כלום לא עזר.
דבר נוסף, יש לו לעיתים התפרצויות זעם שיוצאות מפרופורציות וקשה לו לצאת מהן.
בנוסף, מחנכת הכיתה המליצה על אבחון קשב וריכוז כיוון שמתנועע הרבה, מתפרץ בשיעור וכו'. יש לנו תור למבחן טובה.
מבקשת תגובה ועזרה דחופה - מתמוטטת !!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - דחוף! - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011שלומית שלום,
נראה לי שנהגת היטב לגבי החרדות מהסרט והגבת בדרכים מקוריות ומתאימות להפחתת החרדה. אולם ייתכן שהקשיים של בנך להירגע (גם לגבי החרדה מהסרט וגם לגבי התפרצויות הזעם) קשורים לקשיי הקשב והריכוז. לכן חשוב לערוך אבחון מקיף ולא רק בדיקת טובה. תוכלי להתייעץ עם פסיכולוגית ביה"ס לגבי האפשרויות הקיימות באיזור מגוריכם.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה ושלוש תולש שיעריפית31/01/2011
יש לי בעיה , בני בן השנה ושלושה חודשים משחק בשיערו מרגע שגילה את הידיים.. שהו כמו חודשיים או שלושה חודשים .. הוא היה מלטף את השיער ... לאט לאט הליטופים הפכו למשיכות בשיער והוא עכשיו תולש לעצמו שיערות ...
הוא לא עבר איזה שינוי דרמטי בחייו ...
כשהוא נרגע הוא מלטף את השיער משחק איתו ותוך כדי מותך ... כאילו מנגן על השיערות תוך כדי שהן מחוברות לראשו ואז אחת או שתיים נתלשות ...
כשהוא הולך לישון הוא מלטף גם אותי ומושך גם לי בשיער .. לא תמיד זה מלווה בתלישה של שיערי אבל לרוב כן .
עכשיו זה חדש .. אם לא נותנים לו משהו או לא מבינים את מה שהוא מנסה להגיד הוא מושך לי בשיער ממש חזק ... ואם אני אומרת לו "לא זה כואב לי !!" אז הוא עובר לראש שלו ותולש שיער .. זה נמשך 2 או שלושה שניות .. אבל ברמה היומית ברגע שהוא לוקח מוצץ לפה הוא מושיט יד אל השיער ... הוא נופל מקבל מכה ... אחרי הבכי ההיסטרי .. יד אל השיער .. הולך לישון .. יד אל השיער ... יש לו קרחת קטנטנה בקודקודי הראש ולא בקושי יש שיער :S
כשאני מסבירה לו במילים זה לא עוזר .. אני מנסה להגיד לו "תעשה טובה .. אתה ילד טוב ... " זה לא עוזר כל כך
הוא לא ילד עצבני , בקושי שומע צעקות , אני שמרת עליו שתהיה לו אווירה נעימה כשהוא חוזר מהפעוטון וגם בפעוטון ממש כייף לו (זה ניכר )
בבקשה עיזרו לי ..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהה ושכחתי גם ...
יפית31/01/2011כשהוא מצליח לתלוש שיערה שלי הוא משחק איתה וכאילו מנגן איתה (מותח אותה ואם האצבע מנגן)
וכדי שהוא ירדם הוא חייב לשחק לי בשיער .. וגם כשהוא אוכל דיסה הוא מלטף את שיערו (אני מאכילה אותו עדיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטוב אני אנסה ... תודה
יפית06/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההירגעות על-ידי משיכת השיער
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011יפית שלום,
נראה שלילד שלך אין מספיק דרכים מגוונות להרגיע את עצמו. הוא "נתפס" לעיסוק בשיער כדרך הירגעות וגם כדרך לבטא כעסים, והדבר נעשה באופן מאוד גורף ומסיבי. עצם הביטוי של צרכים וקשיים דרך שיער הוא טבעי (נשים שמשחקות בשיער ארוך, משיכה בצמה בגן וכדומה), אולם נראה שהשימוש של בנך בכך הוא מוגזם. תוכלי לעזור לו בכך שתסייעי לו לפתח דרכים נוספות להרגיע את עצמו - ראשית כדאי תמיד לומר במלים מה שעובר עליו. למשל, "אתה מאוד עייף עכשיו ובגלל זה אתה מושך לעצמך בשיער", או: "כשאתה כועס אתה מושך לאמא בשיערות", וכדומה. כך הוא יתחיל לפתח מודעות למה שעובר עליו. בנוסף, רצוי לעצור את העיסוק בשיער, אבל לתת לו אפשרות חלופית - למשל למולל חיתול בד, לצייר, להתעסק עם כדור גומי קטן וכדומה - כל מה שעשוי להרגיע אותו או להסיח את דעתו.
ייתכן שברקע יש גם איזהשהוא קושי בויסות חושי, אם העיסוק המוגזם בשיער ממשיך - כדאי לפנות לאבחון התפתחותי בקופ"ח.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרצויות זעםשרון31/01/2011
בני בן ה-6 לעיתים מתרגז ויוצא מפורפוציות אני מנתחת את ההתנהגות שלו כמי שלא שולט בכעסיו וגם אם מנסים להתקרב אליו ולהרגיע אותו הוא ממשיך ל"הרתיח" את עצמו וקשה לו להרגע. הייתי מאוד מאוד רוצה לטפל בבעיה יש לציין שמעבר לתקופות שהוא מתעצבן הוא טיפוס רגשני נוטה לקנא באחיו הצעיר מאוד. לעולם אינו מרוצה מכלום אבל יחד עם זאת הוא מאוד מאוד מנומס חבר טוב אדיב לב. הייתי רוצה לפנות לגוף מוסמך בבעיה ויחד עם זאת לא לפגוע בעתידו עם כתם מה עושים - אופציה דרך קופ"ח / פרטי. מה עדיף??
הייתי שמחה לקבל ייעוץ בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסיון פרטי הטיפול
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011שרון שלום,
נראה לי שאת לא שואלת לגבי פניה לטיפול (כי זה נשמע שהחלטת כבר עם עצמך שמשמעותי לעשות עבור הילד), אלא לגבי חסיון פרטי הטיפול. אני מפנה אותך לשאלה שנענתה מתחתייך (של "אנונימית") אשר התייחסה לכך.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ דחוףאנונימית31/01/2011
שלום
אני מחפשת פסיכולוגית לבתי בת 6, ההתנהגות שלה מדאיגה אותי
ורצית אם תוכלו להמליץ לי על פסיכולוגית באזור המרכז- חולון -בת-ים
וגם רציתי לדעת אם אני פונה דרך הקופת חולים אם הרישום נרשם בתיק של הילדה והאם זה הולך אחריה לכל מקום, בתי ספר, צבא וכו' .אם זה נכנס לתיק הרפואי שלה.
או שעדיף ללכת בצורה פרטית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ דחוף - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011לאמא שלום,
את יכולה לפנות למרפאה של משרד הבריאות ברחוב תרצ"ו בחולון לגבי הטיפול. לגבי הרישום, כל מסגרת (ציבורית ופרטית) מחויבת לשמירה על סודיות, ולא ניתן למסור פרטים על אף מטופל ללא חתימתו על ויתור סודיות. אישית נראה לי שאם כרגע יש התנהגות מדאיגה בגיל 6, עדיף לטפל בה עכשיו ולא לדאוג מה יהיה סביב השירות הצבאי עוד יותר מעשור. בנוסף, אם אכן קיימים קשיים ניכרים, עדיף לשתף בהם את הצוות החינוכי-טיפול בבית הספר, כדי להיטיב עמה.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילדה מסרבת למגורים משותפיםבוני31/01/2011
מה עושים עם ילדה בת 17 שמסרבת בכל תוקף שבן זוגי יגור עמנו? אני מאד רוצה בכך והילדה מונעת זאת ומאיימת שתרד לנו לחיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילדה מסרבת למגורים משותפים - תגובה
סמדר ריינר01/02/2011שלום בוני,
בשום פנים ואופן אין להיכנע למצב שבו הילדה מכתיבה את אורח החיים על ידי איומים. יש להבהיר לה בצורה חד משמעית וברורה, שהיא לא מנהלת את הבית, היא גרה אצלכם ולא להיפך, והיכולת שלכם לרדת לה חיים קצת יותר גדולה מהיכולת שלה לעשות זאת.
אם קיימת אפשרות שהילדה תעבור לגור אצל בן הזוג השני והילדה מעוניינת בזה- לא להיבהל ממנה, זה גם בסדר גמור.
אחרי שמבהירים את זה - אפשר לשבת ולדבר בשקט, בלי איומים, ולנסות לראות איך כל הצדדים מתחשבים אחד בשני כדי לעשות את העניין יותר קל ונעים לכולם.
סביר להניח שיהיו חריקות וקשיים, אבל כל עוד מדברים בלי איומים - כל דבר אפשר לפתור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש חוששת הילדה עזבה את הבית-עזרה
בוני22/02/2011שלום סמדר
בהמשך לנכתב, עלי לציין שאבי הילדה לא יכול לקחת את הילדה אליו מנסיבות אישיות והילדה עזבה את הבית לידיד שלי ולא מוכנה לדבר. היא נמצאת שם יומיים ואני לא יודעת מה לעשות!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש חוששת הילדה עזבה את הבית-עזרה - תגובה
סמדר ריינר22/02/2011שלום בוני,
למה את כל כך דואגת? מדובר בילדה גדולה, אני מבינה שהי אנמצאת במקום שהוא מקום בטוח מבחינתך ומדבור באדם שאת מכירה. לא את זו שצריכה להיות לחוצה, צאי מתוך הנחה שהמצב הזה נוח לה פחות מאשר לך ויש לה אינטרס יותר גדול משלך לשנות אותו. הייתי מעבירה לה את המסר שאת פתוחה להידברות ולא כועסת עליה, ומתי שהיא תרצה תוכלו לשבת ולדבר איך לארגן את הדברים כך שיהיה לכולכם נוח ונעים בבית, אבל היא לא יכולה להחליט עם מי תגורי. חכי בסבלנות, ונסי לא לשדר לחץ. יש גבול כמה זמן הי איכולה לשהות שם. היא זקוקה לכסף, לפינה שלה, להרגלים שלה, לקשר איתך וכו'. היא צריכה אותך יותר ממה שאת צריכה אותה. נסי לא לשכוח את זה. בנוסף, גם היא תחליט להישאר מחוץ לבית, בכל זאת מדובר בילדה בת 17, כל עוד היא במקום בטוח, מה כל כך רע בזה, החרם עלייך לא יישאר לנצח, את אמא שלה והיא צריכה אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
