מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה...גלית10/02/2011
יש לי שתי בנות מקסימות בגילאים - 4 ו- 2.5 . השאלה שלי היא, יש לי בת דודה שלה יש 4 בנים,, גדולים, הגדול בן 19 , והקטן בן 13 .
הם מאוד אוהבים את הבנות שלי, אבל מאוד אוהבים להציק, (2 מתוך הילדים), כלומר, תמיד מרגיזים אותן, ומבקשים דברים וכשהבנות לא רוצות, אז הן מעפנות, לא מפותחות וחננות. הקטנה שלי במיוחד לא אוהבת להיות לידם בכלל.
אמרתי לה פעם אחת וזה נפל על אוזניים ערלות, שלשום זה שוב קרה, מה לעשות? ממש כואב לי, אני יודעת שהם אוהבים את הבנות, אבל ההתנהגות ממש לא במקום...
אודה על תגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה להוסיף...
גלית10/02/2011אנחנו נפגשות בערך פעם בחודש, במסגרת מפגשים במשפחה, ולא מפגשים יזומים על ידי.
ועדיין הבנות שלי, במיוחד הגדולה, עדינות, קצת שקטות, וזה לא מתאים לי, אולם אני לא רוצה לריב, היא טוענת שככה הם וזה מאהבה...
אנא עצתכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנא ענו לי...
גלית10/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמדוע עונים לכולם ורק לי לא?
גלית10/02/2011זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה... - תגובה
נעמה סבג שמש11/02/2011גלית,
הבדלי הגילאים שאת מדברת עליהם לא משאירים מקום לחיבור ביניהם.
הבנים אינם ילדים ומבחינתן הבנות הן מושא לאהבה או סג של צעצוע, תלוי ברמת ההתפתחות וההבנה שלהם.
לא הייתי מתרגשת מהערות קטנוניות, אבל את בהחלט יכולה להעיר להם ולומר שאת לא מסכימה שידברו כך על הבנות שלך. להסביר להם שהן עדיין קטנות ואת מבקשת שבשל היותם בוגרים, יתחשבו בעניין.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההרות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הייחודית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- די לבכיינות דחוףיחד ולחוד10/02/2011
הילד שלי בן השנתיים (יש לו אח תאום זהה) מותח את כל הגבולות סביבו בכל בקשה שיש לו בכל סיטואציה הוא מחפש על מה להתבכיין בבכי מעצבן ממש בכיינות כזאת של מסכנוני הוא ילד חכם ומדהים עצמאי וחזק לכן אולי זה עוד יותר לא ברור . אני רוצה לדעת איך להפסיק לו את הבכיינות והמסכנוניות להחזיר לו חיוך ויכולת לתקשר מבלי להתבכיין אני כרגע מנסה להעניק לו המון ביטחון ויותר סבלנות והרעפת אהבה כי יש לי תחושה שזה מה שהוא בודק אבל אני לא באמת יודעת וגם אני לא הדמות היחידה בחייו יש את המטפלות בגן כמובן אביו שמאוד מעורב בטיפול בו סבתות וכן הלאה אם תוכלי לומר לי מאיפה זה יכול לנבוע ואיך משנים את זה אוכל להשתמש במקצועיות שלך ולומר לסביבה כולה כיצד לנהוג בו .תודה מראש
נ.ב
(אני גם יודעת שזהו גיל קריטי לגיבוש האישיות לכן אני צריכה לפעול מהר כמו כן הסביבה מאבדת סבלנות איתו ואני שומעת את אחיו חוזר על דברי הגננת ואומר לו "מה יהיה בן ?, בן מה יהיה ? " רוצה להוציא אותו מהנישה הזאת בבקשה עזרה )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עם אותה בעיה מחכה לתגובה
יחד ולחוד10/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדי לבכיינות דחוף - תגובה
נעמה סבג שמש11/02/2011שלום לךל,
חלק מהעניין הוא תוית שהדביקה הסביבה. כשמצפים מילד לא להתנהג יפה, זה מה שיקרה.
אז כדאי שנתחיל עם סינון המשפטים השופטים\ המשפילים.
איני מכירה את הבית ומה הלך הרוחות וגם לא את אופיו של הילד. האם הוא יודע את מקומו אל מול אחיו? האם הוא מרגיש מספיק חשוב ובעל ערך?
עקרונית, צריך לשקף לו את רגשותיו בכל סיטואציה, להציע חיבוק, לא להענות לבקשותיו כאשר אינו מדבר אותם אלא בוכה אותם. לא פחות חשוב- ללמד אותו להרגע בשקט בחדר.
את מוזמנת להכנס לאתר שלי ולקרוא על נושא הגבולות והאמון.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההרות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הייחודית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה אבל רגע..
מה עושים11/02/2011יכול להיות שבני סובל מהפרעת קשב ? והאם תשובתך עדיין רלונטית במידה וכן ואיך אפשר לאבחן בגיל כל כך צעיר וכיצד לנהוג .
ובלי שום קשר איך לבקש מהגננות לנהוג איתו ומשא מטפליו עדיין מבולבלת ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהונהנתי מאוד מהמאמרים באתרך תודה
מה עושים11/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התגובה המהירה אבל רגע.. - תגובה
נעמה סבג שמש19/02/2011שלום לך,
בגיל כה צעיר לא ניתן לבדוק בעיית קשב וריכוז.
הייתי מציעה לבקש שיחה עם היועצת החינוכית של הגן ושל הצוות כדי לבנות תוכנית לעבודה משותפת, שתועיל לבנך.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים בשיטת הצילום הבלעדית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשמיואש10/02/2011
שלום רב,
אבקש עצתך איך לפעול.
הסיפור בקצרה: אנו זוג בני 30, נשואים כשנתיים.
בתחילת היחסים הקשר שלנו עם הורי היה טוב מאוד עם מפגשים תכופים.אנו כיבדנו אותם והם כיבדו אותנו.
לאחר חצי שנה בערך עברנו דירה ואישתי הזמינה את משפחתי הגרעינית ואת כל המשפחה של אמא שלי (לומר דודים וסבים מצד אמא ). יום לאחר הארוחה שהייתה מאוד נחמדה ונעימה ביקשתי מאמא שלי שתרים טלפון לאישתי להגיד לה תודה שאירחה אותנו כי הרגשתי שזה יכול לקרב בין היחסים שהרגשתי שטיפה מתקררים מסיבה לא ברורה (לדעתי היה אופרוריה לאחר החתונה לשני הצדדים ולאחר מכן החלה דעיכה)אמא שלי צעקה עלי בטענה שאין היא צריכה להתקשר אליה אלא היא צריכה להתקשר ולהגיד תודה שבאו !
אישתי לא ידעה כלל שהתקשרתי ואני פשוט העברתי את זה כי לא רציתי לריב עם אימי.
לאחר מכן היה אירוע אחר, אחי (בן 17 אז ואחותי בת 25) ישנו אצלנו בליל שישי אכלו איתנו ואארחנו אותם נפלא. לאחר הארוחה החל ויכוח סוער ביני לבין אישתי כאשר הויכוח איבד שליטה ואישתי הלכה מהבית בטענה שהיא לא יכולה להיות שם איתי.
לפנות בוקר בערך ב7 אישתי חזרה ואמרה שהיא רוצה שנדבר אבל בגלל שהיא מאוד טעונה היא רוצה שהאחים שלי יעזבו את הבית על מנת שנוכל לנהל את הדיון בינינו בלי מפריעם. חיכיתי עד 7.30-8 בערך והערתי אותם ובקישתי פרטיויות יש לציין שהם ילדים גדולים והיה ברשותם רכב.הם התרצו והלכו לאחר מכן הם סיפרו להורי שבדיוק היו בחול והורי מאוד כעסו.
לאחר מכן היו מספרים אירועים הדומים לאירוע הראשון שלמעשה ביקשתי מאימי להתקשר לאישתי ולשאול אותה לדוגמא מה היא רוצה לאכול בערב פסח שהוזמנו אליהם, שוב על מנת לייצר קירבה שלאחר אותו אירוע היה חסרה.
מכאן הגיע הקש ששבר את גב הגמל, אישתי ואני נאלצנו לעבור טיפול פוריות בעקבות בעיה שהיתה בזרע שלי (כרקע אני רק אומר שהבעיה בזרע נבעה מהשתלת מח עצם שעברתי שנתיים לפני כן - אישתי אגב הכירה אותי שהייתי חולה ולמרות הכל קיבלה אותי והלכה איתי כל הדרך החל מבית החולים ועד שהרימה אותי על הרגליים) בעקבות הטיפול שעברה ומאחר שאף אחד מהצד של אישתי לא ידע (לא רצינו לשתף אותם בתהליך כי הוריה מבוגרים מאוד) אישתי הרגישה שאין לה תמיכה ואמרה לי אף אחד מהמשפחה שלך לא התקשר לשאול לשלומי ומה אני עוברת, אני כמובן הרמתי טלפון לאימי וביקשתי ממנה שתרים טלפון לאישתי ותשאל אותה איך היא מרגישה, הרי זה המינמום שיכולה לעשות וגם רציתי למונוע מצב שבו לאישתי יש טענות להורי.. כאשר אמרתי לאימי את המשפט תרימי טלפון לאישתי היא החלה לפתוח את הפה בצורה מאוד קשה, ואמרה שאישתי אישה רעה והחלה ממש לומר אליה דברים לא נעימים כל זה משולב בצעקות ובאימרות, "למה אני צריכה בכלל להתקשר אליה?". אישתי שלצערי שמעה חלק מהדברים הייתה בהלם ומכאן החל פיצוץ שלא נגמר עד עתה- היה ניתוק במשך 3 חודשים כאשר אימי זועמת מצד אחד ואישתי לא מוכנה כלל לשמוע מהורי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
מיואש10/02/2011אני רק אוסיף בקצרה שברוך השם שהטיפול נקלט המשך..הלכנו אל הורי הביתה וסיפרנו להם על מנת שאולי זה ימיס את הלבבות ונוכל לחזור לקשר סביר. הורי פשוט דיברו בצורה כל כך לא יפה ואמרו לאישתי שהיא מגעילה אותם ושהם לא מוצאים בה שום דבר טוב, למען ההגינות אני רק אומר שאישתי אמרה לאימי שהיא אישה רעה ואני אמרתי להם שהם אגואיסטים.
מאז היחיסים לא מתאוששים.. אני אספר רק היבט נוסף קצר בנוגע להיבט כספי, אישתי מגיעה מבית מבוסס היטב ושההורים עוזרים באופן שוטף לילדים. הורי לא עשירים אבל יש להם יכולת קטנה, אישתי היתה מסיבה את תשומת ליבי לעיתים רחוקות שלהורים שלי ממש לא אכפת אם אנו צריכים משהו ומעולם למעשה לא שאלו אותנו אם אנו צריכים עזרה כספית. אמרתי לה שהם ככה והיא צריכה לקבל אותם ובנוסף הם הבטיחו לנו סכום כסף שנקנה דירה והם יביאו לנו אותו, היא לאורך כל הדרך טענה שאין סיכוי שהם יביאו והם פשוט רק רוצים להתחמק ולא לתת ולא אכפת להם..בסופו של דבר כאשר נזקקנו לכסף לקניית הדירה הורי לא יכלו לתת לנו את הכסף כי נכנסו למצוקה ולמעשה זאת כמו נבואה שהגשימה עצמה.
כרגע המצב הוא שהורי שונאים ממש את אישתי ואישתי קמה מסיוטים בלילות בגלל הורי ואומרת שהם פגעו בה ממש קשות. שני הצדדים נותנים משפטים כמו אישתך תצטרך לעבוד מאוד קשה על מנת שתתקבל בבית שלנו ואישתי אומרת שהורי יצטרו באמת להוכיח שאכפת להם ממנה או לפחות ממני על מנת שהיא תוכל לקבל אותם.
כרגע יש נתק אני מדבר איתם פעם בשבוע וזהו אישתי לא מוכנה לשמוע עליהם וטוענת שהרסו לה את החיים.
מה דעתך אני ממש מיואש?
איך עלי לפעול ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
סמדר ריינר11/02/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_יחסים_זוגיות_ונישואין' id=link]יחסים, זוגיות ונישואין[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדיםגלית10/02/2011
בני בן 7, תלמיד כיתה א'.
כבר תקופה ארוכה, שיש לו פחדים הקשורים למוות של בני המשפחה.(לא חווינו אובדן). הפחדים מלווים אותו בכל יום, בעיקר בבית, הוא מדבר ומספר עליהם. יש ימים שהפחדים לא קשורים לאובדן, אלה לכל מיני השארות ותחושות שלו.
אנחנו משוחחחים על כך הרבה, והוא מקבל הרבה חיזוקים מאיתנו.
יש לציין שהוא ילד שמח, ומאוד חברותי ומקובל.
חשבתנו להתחיל טיפול בעזרת בע"ח.
שאלותי: האם טיפול כזה יכול לעזור ? האם אנחנו צרכים לעשות יותר מזה ? או שאלו פחדים חולפים שמאפיינים את הגיל ואת כיתה א' ?
מה היא תקופה שבה יש פחדים והיא בגדר נורמלית ? וממתי ואלו נקודות צרכות להדליק אצלנו נורה אדומה, לטיפול יותר רציני ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחדים - תגובה
סמדר ריינר11/02/2011שלום גלית,
בערך בגיל 5 ילדים מבינים ברמה הריגשית את סופיות החיים וזה אכן גורם להם באופן זמני לפחדים סביב הנושא. כך שמהבחינה הזו הפחד עצמו הוא פחות או יותר נורמלי. השאלה אם לפנות לטיפול או לא צריכה להיות מושפעת מעד כמה הפחד הזה נמשך, כמה הוא אינטנסיבי ומפריע לתפקוד הרגיל, והאם הפחד מתפשט לתחושת חרדה כללית.
לגבי טיפול בבע"ח אני לא מספיק מכירה ולכן אוכל לחוות את דעתי.
אם יש לכם ספק ואתם מרגישים שזה נמשך יותר מדי זמן או מפריע לו בתפקוד - בגן, בבית,למשחק, לשינה, להתמודד עם אתגרים ופעלויות וכו' - יש מקום לפנות לטיפול אצל פסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באזיה גיל מומלץ לשלוח ילד לגןרוי10/02/2011
הבת שלי בת שנה ו-3 חודשים ואשתי מטפלת בה בבית
במקביל אשתי מטפלת בילדה במסגרת של שלוש פעמים בשבוע (משרה חלקית),
עלתה השאלה האם יד מקום לשלוח את הילדה לגן/פעוטון בגיל שנתיים או שהילדה תשאר עם האמא עד לגיל שלוש.יש לציין שאשתי בהריון מתקדם.
חשבנו אולי להקים פעוטון כדי שתהיה לילדה מסגרת ואינטרקציה עם ילדים נוספים.
האם בשליחת הילדה בגיל שלוש לגן יכול להיווצר קושי בהשתלבות.
אם נקים פעוטון/גן היא תקבל את אותה מסגרת למרות שאמא שלה היא זו שנמצאת איתה כל הזמן?
חשוב לציין שהילדה מאוד מפותחת לגילה,אנחנו עובדים איתה המון,היא גם באה באינטרקציה עם הבני דודים שבגילה וילדי חברים.
החשש היחדי שלי הוא התלות והקשר שהיא מפתחת לאמא בכך שהיא איתה כל הזמן.
אשמח לשמוע חוות דעת בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באזיה גיל מומלץ לשלוח ילד לגן - תגובה
סמדר ריינר10/02/2011שלום רוי,
יש מחירים לכל בחירה שתעשו כמובן, יש יתרונות וחסרונות ואין בהכרח תשובה שהיא הכי נכונה. אתם תצטרכו להחליט מה נכון לכם.
גיל שלוש נשמע לי קצת מאוחר מדי להתחיל גן, אפשר בהחלט להתחיל בגיל שנתיים. במציאות של ימינו שבה ילדים מתחילים מסגרת בגילאי שנה ואפילו קודם, להתחיל בגיל שלוש זה להגיע לגן שבו ילדים נמצאים במסגרות כבר שנה או שנתיים והיא הכי פחות מיומנת ורגילה גם חברתית וגם מבחינת עצם היציאה מסגרת באופן כללי.
גם ליצור גן בבית שלכם יש לכך יתרונות - כמובן תוכלו לוודא שהיא תקבל את הטיפול הכי מסור, אך מצד שני היא לא מתמודדת באמת ואתם ממשיכים להגן עליה באופן שעלול להפריע לה בעתיד. אני גם חושבת שאתה צודק בנוגע לקשר עם אמה, ואני מניחה שאתה מכיר טוב ממני כדי לדעת האם יש משהו הדוק מדי בקשר ואולי כדאי קצת לשחרר שם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובססיבית לאמאהילי10/02/2011
נכדתי בת 2 ושלושה חודשים. קשורה לאמה באופן קיצוני לדעתי: כשאני לוקחת אותה מהגן לוקח לה דקות ארוכות להתאושש מזה שאמא שלה לא הגיעה. באוטו היא מדברת על איפה אמא. לעיתים תכופות בטיול רגלי היא מצביעה על דברים (ירח, ילד) ואומרת שהוא קורא לאמא שלו והיא לא שומעת. בשעת מישחק בג'ימבורי היא ניתקפת בעצבות עמוקה עד בכי אני רוצה לאמא. כל הזמן מחפשת את אמא נואשות. ביתי היתה איתה חצי שנה אחרי הלידה והיא הלכה לגן לפני כחודשיים. שם הכל בסדר.כשהיתה קטנה תמיד כשאמא שלה הופיע בדלת היא ממש רעדה וצרחה מהתרגשות.היום ביתי נמצאת איתה אחה"צ פעמיים עד שלש בשבוע ובשאר הימים מגיעה בסביבות 6 וכמובן שישי שבת. האבא פחות ישוב לה.מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אובססיבית לאמא - תגובה
סמדר ריינר10/02/2011שלום הילי,
האם מכינים אותה ומסבירים לה מתי סבתא תבוא קחת אותה ומתי אמא? זה חשוב. מעבר לזה כנראה שבאמת אמא חסרה לה, אני לא חושבת שהיא אובססיבית, אני מאמינה שהיא באמת זקוקה ליותר אמא בחייה. איך עושים את זה מעשית - אין לי פיתרון קסם, ואני חושבת שיפה שאת הסבתא מתגייסת לעזור. אבל להגיד על תינוקת בת שנתיים שנמצאת יום מלא ללא אמה ומתגעגעת אליה שהיא אובססיבית זה לא כל כך הוגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתחבר לבנותשרון09/02/2011
שאלה לגבי בני בן ה-5. בשנה האחרונה שמנו לב שהילד שלנו (החכם והמקסים) משחק רק עם בנות, נקשר רק לבנות, מזמין אליו הביתה רק בנות ויותר מכך מתעניין בשמלות ובסיכות שיער. וכשנופלת לו הזדמנות (למשל מתחפשים בגן בתחפושות שזרוקות שם )ללבוש שמלה או חצאית הוא קופץ עלהמציאה... רצוי שאציין כי יש לו אחות בת 3.5 מאוד מגונדרנת שמקבלת מחמאות על לבושה ושיערה - ונראה לנו שכחלק מ"הקינאה" וככלי למשיכת תשומת הלב אליו הוא "מחכה" אותה וחושב שכך יקבל גם מחמאות. מיותר לציין, שאנחנו מרעיפים עליו המון מחמאות על נושאים אחרים ומדברים איתו המון על ההבדל בין בנים לבנות- אבל העניין מאוד מציק לנו ומלחיץ אותנו. והשאלה היא איך "למנוע" ממנו התנהגות זו ומה להגיד לו שיבין חד וחלק את ההבדל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתחבר לבנות - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום שרון,
לא בטוח שזה משהו שאפשר למנוע, או שיש הסבר חד וחלק שאם תסבירו אותו זה ישנה את דעתו. יכול להיות שזו ההעדפה שלו ושום הסבר לא ישנה אותה. בכל אופן כרגע זה מוקדם לקבוע, את רק יכולים לנסות לעניין אותו בפעילויות אחרות ונוספות, ולראות אם זה "תופס" לתת לו חיזוקים ולהתפעל מהמקומות שבהם הוא עושה דברים שמתאימים לדעתכם לבן.
בכל אופן כדאי להיזהר מלתת לו את התחושה שאתם לא מרוצים ממנו כפי שהוא, כי יש סיכוי שזה לא משהו שהוא יכול ורוצה לשנות, וייתכן שבהמשך אתם תצטרכו לקבל את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיין לא קיבלתי תשובה - דחוף לי !!!ענבר09/02/2011
יש לי ילד בן 6.5 בכיתה א' וילדה בת 3.5. הילד בן ה - 6.5 חרד מאוד ! לאחותו בת ה - 3.5. אם שנייה הוא לא רואה אותה, הוא נכנס להיסטריה ורץ בכל הבית לחפש אותה, השבוע כשלא ענתה כשהוא קרא לה, ואחרי שחיפש אותה ולא מצא, הוא התחיל לבכות בהיסטריה ! (היא סתם התחבאה וכנראה גם עושה לו בכוונה כי יודעת שזה מדאיג אותו), זה התחיל פחות או יותר לפני כחצי שנה שחיכינו למעלית, ואני (בטעותי) נכנסתי שנייה הביתה כי שכחתי משהו, הגדול נכנס אחרי והקטנה נכנסה למעלית והתחילה לעלות ולרדת איתה, אני נכנסתי להיסטריה (מודעת לכך שזה כנראה ממני) ומאז הוא חרד לה ברמות שזה (לדעתי) מפריע לו מאוד. שאלתי אותו לגבי זה והוא אמר לי: "הלוואי שלא הייתי דואג לה כ"כ ומפחד שיקרה לה משהו". קשה לי עם זה שעל הכתפיים הקטנות שלו, הוא סוחב את הדאגה הזו לאחותו. איך מטפלים בזה ? למי עליי לפנות על מנת לקבל טיפול ? לתשובתך המהירה, אודה.
ענבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין לא קיבלתי תשובה - דחוף לי !!! - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלם ענבר,
את צריכה לפנות לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 5שרון09/02/2011
שלום
יש לי ילד בן 5. חכם ונבון.
בעיקר איני יודעת כיצד לנהוג איתו בקשר לתגובות שלו כשאני או אביו מבקשים ממנו לעשות משהו. למשל אם אנחנו מבקשים שיבוא לאכול ארוחת ערב, או שהוא מתעלם וממשיך לצפות בטלויזיה או שהוא מחביא את השלט ובעיקר הוא צוחק למרות שאנחנו מאוד רציניים. כנ"ל לגבי מקלחת או התלבשות בבוקר. הצחוק הזה מדאיג אותי כי נראה שתגובה נורמטיבית תהיה פחד או אפילו אדישות אבל צחוק מתפרש בעייני כזלזול או אפילו חמור מכך. מה דעתך ומה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 5 - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום דליה,
אני מודה שיש משהו בשאלה שלך שלא ברור לי. מדוע שילד ירגיש פחד כשההורים שלו מבקשים ממנו דברים? מדוע שהוא ירגיש פחד מההורים בכלל? יכול להיות שהילד מנסה לתקשר איתכם, לשחק איתכם, כי הוא לא מוצא דרך אחרת לעשות זאת. לא אמרתם ולא ציינתם דברים על המשפחה שלכם ועל הילד, כך שכל מה שאני אומרת כרגע הוא בגדר השערה בלבד. אבל ייתכן שיש משהו יותר מדי רציני בבית שלכם. אם אתם חושבים שילד אמור לפחד מהוריו וזו התגובה הנורמטיבית, אולי יש משהו נוקשה מדי. ילד בן 5 לא בהכרח אמור לעזוב הכל מיד כשאתם אומרים לו ולעשות מה שאתם אמרתם. זה לא עובד ככה. אולי בצבא, לא עם ילד בן 5. כשילד רואה טלוויזיה והוא באמצע תכנית למשל, אפשר לתת לו כמה דקות לסיים, לתת לו באופן כללי זמן להתארגנות במעבר מפעולה לפעולה. המעברים במשך היום הם זמן קשה לילדים, צריך לרכך אותם, לתת לילד זמן (במידה) לעזור לו, ולנסות לעשות את הדברים באווירה נעימה ואפשר גם משחקית. לא הכל חייב היות רציני ובטח לא מפחיד.
אבל כמובן שיכול להיות שלא הבנתי אותכם נכון, ואם זה כך, תתקנו אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 5-המשך שאלה
שרון10/02/2011סמדר שלום
הרשי לי להעמיד דברים על דיוקם. כשאמרתי פחד התכוונתי שנראה לי שאם כבר תגובה קיצונית אז פחד נשמע יותר הגיוני מאשר צחוק מזלזל. אבל אין אצלנו אווירה של פחד, אלא רצון להעמיד גבולות במספר דברים שעקרוניים עבורנו. כמו למשל ארוחת ערב משפחתית, כמו למשל הגבלה בכמות הצפייה בטלויזיה, מקלחת, התארגנות לגן.
אגב, כל הפעולות הללו הן השיגרה של בני ונעשות תוך הכנה מוקדמת של כמה דקות ועדיין הוא ממשיך בצחוק הזה ובריצה ברחבי הבית עד שאנו נאלצים לקחת אותו בכח (ולא במח) לבצע את הפעולה הנדרשת. ואנו לא רוצים לוותר על ארוחת ערב משפחתית ולא על מקלחת ולגן צריך ללכת. בנוסף, כל יום הפרידה מהגן הופכת לסאגה מתמשכת ואנחנו כבר באמצע שנת הלימודים. כל בוקר וזה לא משנה אם זה אבא או אמא, מצד שני כשבאים לקחת אותו הוא מתעלם ולפעמים "עושה בושות" שהוא אל רוצה ללכת. אנא, מה דעתך, האם בני זקוק לאבחון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 5-המשך שאלה - תגובה
סמדר ריינר10/02/2011שלום דליה,
תודה שהעמדת דברים על דיוקם, בודאי שאני מרשה, מראש ביקשתי שתתקנו אותי.
אם זאת, אני לא מתרשמת שדווקא הבן שלכם הוא זה שזקוק לאבחון, אני חושבת עדיין שייתכן שיש משהו בדינמיקה המשפחתית. העובדה שהוא לא מתקשה להיפרד ממכם בכניסה לגן אלא מתקשה להיפרד מהגן חזרה אליכם אומרת משהו על הדינימיקה ביניכם ובינו והוא לא בהכרח זה שאחראי עליה בלעדית, להיפך, הוא הילד ואתם המבוגרים וייתכן שחלק גדול מהשינוי יצטרך לבוא ממכם ולא ממנו. לדוגמה ייתכן שתצטרכו להחליט על מה כן מוותרים, לא הכל חשוב באותה מידה. למשל ילד שלא רוצה להשתתף בארוחה המשפחתית, לא בטוח שצריכים להיכנס איתו למאבק על זה, לא ירצה לא יאכל.
יכול להיות שקיימת נוקשות מסויימת. אבל זו רק השערה שלי, ייתכן בהחלט שיש דברים נוספים שאני לא יכולה לדעת כי אני לא מכירה אתכם מספיק. אני ממליצה לכם לפנות לטיפול משפחתי או להדרכת הורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה-7אמא מודאגת09/02/2011
לבני בן השבע יש חרדות בכל מיני דברים כמו: מנסיעה באוטו בגשם, חלומות, שינויים בתוך בית ספר כמו העברת מקום ישיבה כתוצאה מחרדות אלו קוראים לו כל מיני דברים כמו בריחת שתן בלילה, היתקעות בתחילת משפט באות הראשונה של המילה, לפעמים בטיקים שבאים והולכים, משחק הרבה עם האצבעות בילדים ולפעמים ברגליים, אני רוצה לציין שסה"כ הילד הוא מאוד חברותי, יש לו הרבה חברים הוא נמצא בחוגים הוא ילד שמח. מה לעשות ? למי לפנות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן ה-7 - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום לך,
קודם כל בנוגע לטיקים כדאי לפנות לנוירולוג. מעבר לזהו ובהמשך ניתן לפנות לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם ילדים לטיפול בחרדות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שמי כרמית,
כרמית10/02/2011היי שמי כרמית, קראתי במקרה מה רשמת ואני חושבת שכל שאת צריכה לעשות זה המון לדבר ולהסביר, אבל המון ולתת מידע מדוייק על מה אמיתי ומה לא ולעודד אותו להפתח ולדבר גם על דברים שעד עכשיו לא דיברתם והכי חשוב הבכי. את חייבת לעודד בכי, בכי תוך כדי שיחה כי הבכי משחרר רגשות של פחד, כעס, עצבים, עצבות וכו' לפעמים אפילו יש רעידות וזה בסדר ואסור להתייאש את תראי שאחרי כמה פעמים הוא יבוא לבד ויתחיל לדבר או לבכות ולהיות יותר ספציפי למה שעובר עליו את פשוט תעשי לו סדר בכל המידע הזה שיש לו בראש וכך הוא ישתחרר לאט לאט מהכל. זה בדוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרדם רק כשאני לידוגלי08/02/2011
שלום
מאז שבני נולד הקפדנו על הרגלי שינה תקינים. הוא נרדם במיטתו, בשעות קבועות ללא שום קושי. יחד עם זאת היו תקופות שההרדמות שלו לוותה בנוכחות של אחד מאיתנו בחדר. נוכחותנו נתנה לו ביטחון והיה נרדם בין 5 דק ל 20 דק'. כיום הוא בן שנתיים ולפני כחודש עברנו לדירה חדשה. ההסתגלות היתה פשוטה יחסית, אך בערבים כמובן שדרש שנעמוד לצד המיטה עד שירדם. לאחר הירדמותו, השינה היתה עמוקה ונמשכה עד הבוקר. החלטתי שאני מחכה עד שיתרגל למעונו החדש, על מנת לשנות את ההרגל. אני מעדיפה כמובן שירגיש ביטחון גם כשאנחנו לא בחדרו ויהיה מסוגל להירדם באופן עצמאי וללא שום חשש.
שאלותיי הן: האם זהו באמת הרגל בעייתי? ואם כן מהי הדרך הנכונה ביותר להיפטר מהרגל זה?
תודה - גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרדם רק כשאני לידו - תגובה
נעמה סבג שמש11/02/2011גלי שלום,
זה הרגל בעייתי כי זה מקשה על הילד ללמוד עצמאות, ומשעתק את הצורך של בליווי הצמוד שלכם.
יכול להיות שזה עדיין לא מפריע לך כי זמן ההרדמות שלו יחסית קצר. עם הזמן, הוא עלל לפתח עמידות להרגל הזה וזמן ההרדמות יתארך בהרבה. ומה אז תעשי?
תשבי ליד הדלת ובהדרגה לא תימצאי בחדר בזמן השינה. כדאי שיהיה לו תחלפים שונים כמו בובה א דובי שישנו איתו.
בהצלחה!
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההרות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום הייחודית
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבת מכה בגןגיל08/02/2011
לאחרונה אני מקבל הערות רבות בגן מהגננת ומהורי הילדים כי בתי מרבה להכות ואף לנשוך.אנו מסבירים לה המון בבית לא לעשות כך אך היא בשלה.מה את מציעה לעשות,באיזה שיטות ובאיזה סנקציות.אודה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבת מכה בגן - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום גיל,
לא ציינת מה גיל הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנתיים
גיל10/02/2011בת שנתיים אם לא ציינתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנתיים - תגובה
סמדר ריינר11/02/2011שלום גיל,
זוהי התהנגות אןפיינית לגיל. אין צורך בסנקציות, פשוט ללמד אותה דרכים אחרות לבטא את התסכול שלה. רצוי לעזור לה להשתמש במילים, כמו למשל "עכשיו את כועסת" או "זה לא נעים שלקחו לך את המשחק, את צודקת, בואי ננסה רגע משחק אחר וכשהמשחק יתפנה נחזור לשחק בו" לתת לה אופציות ואלטרנטיבות כמו לשחק במשחק אחר או לפנות לעזרת מבוגר וכאמור - הגדרה מילולית למה שהיא מרגישה כך שעם הזמן היא תוכל לבטא זאת במילים ולא עם הידיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים על רקע ריגשימיכל08/02/2011
אני אמא לילד שסובל כבר למעלה מ- 5 שנים מטיקים במופע משתנה על רקע רגשי.
הוא אחד מתאומים ומגיל 11 התחילו לו הטיקים.
היינו אצל שני נוירולוגים בעלי שם בארץ ואינסוף פסיכולוגים /פסיכיאטרים כולל ביקורים במחלקת טורט בפסיכיאטריה בשניידר. בני לא מאובחן בתסמונת טורט והוא סובל מבעיות קשב וריכוז קשות ועקב הטיקים לא יכול לקחת ריטאלין או כל תרופה ממשפחת הריטאלין.
במהלך השנים נוסו עליו אינספור תרופות נוירולוגיות ופסיכיאטריות , חלקן עזרו בתקופה מסויימת ואח"כ לא היו יעילות , לא תמיד בני הקפיד על לקיחתן באופן סדיר.
תרופות פסיכיאטריות הביאואותו למצב של דיכאון עד סף אובדנות ונאלצנו להפסיק בהדרגה.
כמו כן בני ואנחנו ביקרנו לעיתים תכופות אצל פסיכוטרפיסטים ופסיכולוגיים לשיחות על מנת להתמודד עם הבעיה.תקופות ארוכות אף בני הסתגר בבית ותקשר עם העולם דרך המחשב , אף חבר לא התקשר אליו.בקיצור הוא ואנחנו לא ידענו רגע דל.
היום ניתן לומר שהוא במקום אחר אבל עדיין סובל מטיקים חזקים , הוא בתנועת נוער , אפילו מדריך שקשה לי להאמין מאחר והוא לא סובל מעודף ביטחון עצמי עקב מצבו, הוא משתתף בחוגים רבים ויש לו חברים , הוא התחיל את התיכון השנה ויחסית לילד עם בעיות קשב וריכוז מצליח יפה מאוד ואף מעבר לזה, מאוד אהוב על המחנכת שלו ועל אנשי מקצוע שנתקל בהם , ילד חתיך ואינטיליגנטי, אבל הטיקים מאוד מפריעים לנו ולו אין לו שליטה עליהם וזה יוצר תחושה של חוסר סימטריה בגוף ( הטיקים הם במיוחד באיזור הצואר וגב עליון) הוא אינו לוקח תרופות , ניקינו אותו לגמרי מהתרופות , איבדנו אימון וניסינו לא מעט.
אני יודעת שספורט מועיל לו והוא אכן עוסק בפעילות ספורטיבית אבל אני רוצה לשאוב עידוד שיום אחד זה יפסק או לפחות יפחת, היום הוא כמעט בן 16 , אני רוצה שיכיר בחורה בעתיד ויחזק את ביטחונו העצמי אך כל עוד יש טיקים זה בולם אותו. אולי למשהו יש הברקה שעדיין לא ניסינו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים על רקע ריגשי - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום מיכל,
אני לא יודעת מה ניסיתם במסגרת הטיפולים הפסיכולוגיים, אבל טיפול בעזרת ביופדיבק יכול לעזור להפחתת המתח שאולי גורם לטיקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכדה בת 6 אדישה לסבתא וסבאפרידה08/02/2011
יש לנו נכדה בת 6 מאוד חכמה ונבונה שהיתה נוהגת לבוא אלינו בימי שישי וללון אצלנו עם המון פינוקים ותשומת לב מצידי כולל משחקים איתה. לאחרונה היא לא רוצה להגיע אלינו עם אבא שלה (הבן שלי) בימי שישי כשהוא בא לבקר. היחסים שלנו עם ההורים שלה מצויינים. יש לה אחות יותר קטנה בת 3 שהיא מאוד אוהבת לבוא אלינו. מותר לציין שבימי שבת אחת לשבועיים הם באים אלינו לארוחה והיא במיוחד מאוד אוהבת את המאכלים שלי ומחמיאה לי מאוד. מערכת היחסים שלי איתה מצויינים ויש אהבה הדדית לכן מוזר לי שהיא לא מוכנה לבוא עם אביה בימי שישי. אשמח לקבל תגובה מדוע .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נכדה בת 6 אדישה לסבתא וסבא - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום פרידה,
אני לא מכירה אתכם ואני לא יכולה לדעת מדוע הילדה לא רוצה לבוא. הכי פשוט נראה לי לשאול את הילדה.
אם היא לא עונה או לא יודעת, יש כמה כיוונים שאפשר לחשוב עליהם כהשערה ולבדוק אותם . ייתכן שהיא מרגישה שיש עליה יותר מדי לחץ ותשומת לב? אולי היא צריכה לפעמים שיניחו לה ואתם "חונקים" לפעמים מרוב אהבה? האם מוםעל עליה לחץ אחר כלשהו, האם היא נדרשת לתת לכם אישורים כמה נעים ונחמד אצלכם, בלי שאתם מרגישים? האם קשה לכם לפעמים לקבל שלפעמים לא בא לה או שהיא לא מרוצה ממשהו, או שהיא כועסת ולא מתנהגת יפה?
יכול להיות שכדאי קצת להרפות ולחכות שיתחשק לה שוב, רצוי לא לקחת את זה אישית יותר מדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין כניסה לפעוטון לצואהאושרת08/02/2011
שלום רב.
בני בן שנה ו-10 חודשים, עד לפני כשבוע, היה בבית, אני טיפלתי בו וגם הסבתות.
לפני שבוע, הכנסתי אותו למעון, בהדרגה, כמו שהנחו אותי המטפלות וכמו שקראתי במקומות אחרים.
הכניסה היתה טובה.
אבל, יש בעיה עם צואה, בני רגיל לעשות קקי כל יום, הוא מוצא לו פינה שקטה, בה אף אחד לא יכול לראות אותו, עומד שם בשקט ועושה, אם מפריעים לו, הוא מפסיק.
כנראה שבפעוטון הילדים מפריעים לו, או שהסביבה החדשה לא מאפשרת לו או לא נעימה לו, לכן הוא מתאפק, כשהוא מגיע הביתה, הוא כבר מגיע עם עצירות, בפעם הראשונה עזרתי לו ללחוץ, קירבתי את רגליו לביטנו ופשוט לחצנו יחדיו, זה כאב לו, הוא בכה, אבל לבסוף יצא גוש קשה. (סליחה על התיאורים).
למחרת שוב המקרה חזר על עצמו, רק קשה יותר, לכן נתנו לו נר גליצרין.
אתמול שוב זה קרה, עזרתי לו ללחוץ.
אני רוצה שבני ילמד לעשות בכל מקום ובכל מצב ולא להתאפק, כמו כן, אני לא רוצה להרוס לו את מערכת העיכול עם כל מעודדי צואה חיצוניים, אני רוצה שהוא יעשה לבד, ללא כל עזרה.
כיצד אני יכולה לעזור לו?
תודה ויום נפלא,
אושרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקשר בין כניסה לפעוטון לצואה - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום אושרת,
טוב שאת מבינה את המצוקה שלו ורגישה אליה. נראה לי שכדאי ליידע את הגננות לגבי העניין, אם הן יכולות לשים לב יותר מתי הוא נראה מתאפק או מתוח ואז לעזור לו למצוא מקום לעושת את צרכיו בפרטיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
