מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בן 1.8 לא נענה לקריאה לשמו אלא...מיכל05/02/2011
שלום,
בני בן 1.8 - מתחיל בקרוב מסגרת של גן.
באחרונה שמתי לב כי הוא לחלוטין לא נענה לקריאה לשמו. עם זאת, כאשר מציעים לו משהו שהוא רוצה לאכול או משהו שסביר כי יתעניין בו הוא מיד מגיב.
מאחר והוא ילד מאוד סקרן, תמיד כשקוראים לו הוא עסוק במשהו, בודק מקרוב או מתבונן וסוקר. אין מצבים בהם הוא פשוט לא עושה כלום.
קבעתי כבר תור לבדיקת שמיעה, אולם לא נראה לי כי מדובר בלקות שמיעה מאחר והוא שומע רעשים של משאיות ומטוסים גם כשהם מרוחקים עד מאוד. כמו כן, כפי שכבר ציינתי - כאשר מציעים לו משהו מעניין או לאכול, מיד מגיב לעניין.
מבחינת תקשורת - יש הדדיות, מבין הנחיות פשוטות, קשר עין חזק ואוצר מילים לא מבוטל (חלק מהמילים לא נאמרות בשלמותן).
כמובן שאלך לבדיקת שמיעה ואעמיק בבירור. אולם מעניין אותי האם יש לך תובנות בעניין ? עצות ?
במידה ולהערכתך מדובר בעניין התנהגותי - אני לא עונה, כי לא מתאים לי - כיצד יש לפעול כדי לשנות את דפוס ההתנהגות האמור?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 1.8 לא נענה לקריאה לשמו אלא... - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום מיכל,
אני ממליצה לך לפנות למכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלך כדי לברר את העניין.
חוץ מבעיית שמיעה או חוסר רצון לענות יש עוד אפשרויות שצריך לבדוק אותן ולא דרך האינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה!
מיכל05/02/2011היי סמדר,
תודה רבה על התשובה המהירה!
במסגרת אבחון של רופא התפתחותי במכון נאמר לי כי נראה לו שמדובר בעניין של אופי - אני לא עונה, כי לא בא לי. את אותו הדבר אמר גם רופא הילדים הקבוע.
לאור התעקשותי, שניהם הסכימו כי כדאי שתראה אותו קלינאית תקשורת לשם "השקט הנפשי", אולם הם הדגישו כי הם חושבים שהכל בסדר. כמו כן, הפנו לבדיקת שמיעה כי לדבריהם "תמיד יש הפתעות בחיים ועדיף לבדוק".
לצערי, התור לקלינאית תקשורת נקבע רק לעוד חודש וחצי ואני רוצה לנסות להתמודד עם העניין עוד לפני (בהנחה שמדובר בעניין התנהגותי כפי שהעריכו שני הרופאים).
אם לאור התוספות האמורות לעיל, יש לך בכל זאת תובנות מסוימות/טיפים להתנהלות נכונה יותר, אשמח מאוד לשמוע בתקווה שהעניין יקל על קליטת הילד בגן.... אם לא, אאלץ להתאזר בסבלנות.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה! - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום מיכל,
אני עדיין לא חושבת שאפשרות התנהגותית או בעיית שמיעה הן האופציות היחידות שיש. לא ברור לי על סמך מה הרופאים שראית קבעו את אבחנתם, אם הייתי מקבלת יותר פירוט אולי הייתי מבינה יותר. לא ברור לי אם האבחנה נקבעה על סמך התאור שלך בלבד, או תצפית של כמה דקות בשניכם ביחד. אני חושבת שיש צורך בכמה מפגשים וכמה תצפיות שאורכות כמה שעות כדי להבין טוב יותר את הדינמיקה בינכם ואת הרקע המעמיק יותר לעניין הזה. ייתכן בהחלט שקלינאית תקשורת יכולה לעזור, אך אני הייתי חושבת יותר בכיוון של פסיכולוג התפתחותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בלימודים לילד בן 7זוהר04/02/2011
ביני בן 7 תלמיד כיתה א' הילד בעל יכולות ואינטליגנציה מעל הממוצע מגיל גן הוא יודע קרוא וכתוב.בעל יכולת וורבאלית גבוהה ויכולת ניסוח ברמה מעל לממוצע.
הילד החל טאת לימודיו כמוביל אך עם הזמן אנו ערים לבעייה שמועלת ע"י המורה
על חוסר רצון לכתוב ולמלא משמות ארוכות יחסית כמו כתיבת משפטים בעיברית.
לטענת מורה הילד מסוגל לשבת שעות וללא רצון לעבוד.אי לכך ההתקדמות שלו והכשורים ניבלים ואת החסר אנו משלמים בבית.תופעה שחוזרת מימי הגן שם הוא לא רצה להשלים משימות שניתנו לו.
אשמח לקבל עצה \הדרכה להיכן עליי לפנות בכדי לפתור את הבעייה
העם הבעיה התנהגותית אושמה הפרעה מסויימת כגון קשב וריכוז
בברכה .
זוהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בלימודים לילד בן 7 - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום זוהר,
אי אפשר לאבחן דרך האינטרנט בעיית קשב וריכוז. יכול להיות גם שהבעיה היא בכלל קשורה אליכם ולא אליו, ייתכן שאתם מפעילים עליו לחץ רב מדי.
אני ממליצה לכם לפנות לפסיכולוגית בית הספר כדי לקבל המשך הכוונה ואבחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בלימודים ילד בן שבע
זוהר05/02/2011תודה לך סמדר,
כבר דברנו על יועצת בית הספר. היא הפנתה אותנו לאיבחונים של הפרעות קשב וריכוז ו/או אבחון של חסך בתחושתיות, וטיפול בשיטת אלבאום.
יש סיכוי שאין לו ולו אחת מהבעיות האלה, אלא אנו ההורים אשמים, בפינוק יתר.
המורה מבקשת שביום שהוא לא מבצע משימות בכיתה שנטיל עליו סנקציה מסוימת, ביום שהוא יעבוד היא תשבח אותו ושאנו נתגמל אותו.
לדעתה זה בטוח יעבוד.
מה שעתך? כדאי לנסות?
זוהר ודבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקושי בלימודים ילד בן שבע - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום זוהר,
באופן כללי אני לא ממליצה על תכנית עיצוב התנהגות שכוללת סנקציות. הסנקציות רק מגבירות את ההתנהגות השלילית כי זה סוג של תשומת לב אליה. בכל אופן, אני לא יודעת עדיין במקרה שלכם אם זו תכנית מתאימה או לא כי לא ברור לי מאיפה נובעת חוסר המוטיבציה של הילד שלכם. "פינוק" זו הגדרה כללית שעדיין לא מספיק ברורה לי. אם הילד "מפונק" כהגדרתכם, אולי זה כולל גם חוסר יכולת או חוסר רצון שלו להתמודד, כי תמיד מתמודדים בשבילו. אם זה המצב צריך לבדוק יותר לעומק איפה אתם, מתוך הגנת יתר או פינוק מונעים ממנו שימוש ביכולות שלו ומתוך כך גם נבנה אצלו חוסר ביטחון ביכולות שלו, ואם זה כך, אז איך באופן הדרגתי אפשר ללמד אותו להיות עצמאי בהכנת שיעורי הבית ובדברים נוספים, ולא לעבור באופן קיצוני מפינוק ללעזוב אותו להתמודד לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיים בלימודים ילד בן 7
זוהר05/02/2011תודה לך סמדר,
הבן שלנו הוא בן בכור, פינקנו אותו מאוד ויתרה מזו, הגבולות שהצבנו
לא ברורים ועקביים מספיק. בבית מוותרים לו הרבה ואז הוא בטח חושב
שגם בבית הספר צריכים לוותר לו ושהוא לו חייב לעשות כל מה שמבקשים.
יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשיים בלימודים ילד בן 7 - תגובה
סמדר ריינר06/02/2011שלום זוהר,
בהחלט יכול להיות, ולא סותר את מה שאני אמרתי. הבעיה בפינוק היא לא רק הגבולות,אלא שלאורך זמן הילד מאבד אמון ביכולת שלו, כיוון שלא נדרש להתמודד עם דברים.
מאחר ואת לא מתארת קושי של חוסר יכולת לעמוד בגבולות של התנהגות, את לא מתארת ילד שהמורה אומרת עליו שהוא דורשני מבחינת תשומת הלב, לא יודע לחכות ולדחות סיפוקים, לא מסתדר עם ילדים אחרים וכו'.
הקושי שאתם מתארים הוא קושי לעמוד במשימות. ההסבר של העדר גבולות לא מספיק פה. לדעתי נכנס כאן גם גורם של חוסר אמון ביכולת שלו להתמודד עם המשימות.ואם זה כך, עצם הצבת הגבולות לא תספיק. אלא צריך באופן הדרגתי ללמד אותו להיפגש עם היכולות שלו ולסמוך עליהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר להורים שלייעל04/02/2011
להורים שלי היום היה ריב גדול שבעצם התחיל מכלום אמא שלי סידרה את המטבח ואבא שלי אמר לה למה את מסדרת והתחיל הריב הם צעקו אחד על השני שכול הילדים בבית ואח שלי הגדול הכניס אותנו לחדר למעלה שלא נשמע ושעמתי את אמא שלי אמרה יודע מה בוא נפתח תיק ואני לא רוצה שההורים שלי היפרדו בבקשה עזרו לי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר להורים שלי - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום יעל,
זה באמת נורא קשה לסבול ממריבות של ההורים ולהיות חסרת אונים בגלל זה. אני מאוד מבינה אותך שאת לא רוצה שההורים ייפרדו, זה עצוב, זה קשה, וזה לא נעים לאף אחד, בטח לא לילדים שלא אשמים בכלום.
את צריכה לזכור יעל שאת רק ילדה, את לא יכולה לשלוט במה שההורים שלך עושים, ואת לא יכולה למנוע מהם לריב או להיפרד.
יכול להיות שאם הם ייפרדו זה יהיה קשה בהתחלה אבל אחר כך יהיה יותר קל גם לך כי יהיו פחות מריבות.
למזלך יש לך אח שעובר את זה יחד איתך וכך את פחות לבד.
חשוב שתשתפי גם את ההורים בקושי שלך כדי שיוכלו להתייחס אלייך ולהקל עלייך במידת האפשר.
מעבר לזה אין הרבה מה לעשות כרגע, חשוב שתזכרי שיש לך את החיים שלך ואת הדברים שלך לעסוק בהם, ומה שההורים עושים - זה קשור אליהם ואת בלאו הכי לא יכולה להשפיע על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי שמי ערבה ואני רוצה לשאול שאלה?ערבה04/02/2011
האם חרדה ולחץ גורמים למוות והאם זה פוגע בעיכול והאם זה גורם לעצירות ואם כן מה עושים עם זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי שמי ערבה ואני רוצה לשאול שאלה? - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום ערבה,
חרדה ולחץ הם לא גורמים ישירים למוות כמובן. חרדה כן יכולה לפגוע בתהליך העיכול, כדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד מהגן אצל ילד בן 4רפי03/02/2011
בס"ד
שלום לך.
בני בן 4 וחצי, מזה כמה חודשים הוא מגיע נורא כועס ועצבני מהגן ונשאר כך כשעה אחרי הגעתו, הוא מחבק ומנשק אותנו הרבה. בבקרים מוצא את כל הסיבות שבעולם לא ללכת לגן, גם שלוקחים אותו הוא נכנס לגן עם הראש למטה מבלי להסתובב אלינו, שאנו שואלים אותו מה היה בגן הוא אומר "אני לא יכול לספר-לגלות" לשאלתנו אם הוא אוהב את הגננות הוא עונה "כל הילדים אוהבים את הגננות" אין לו חבר ספציפי שהוא מספר עליו קבוע, שאנחנו מעירים לגננות על מכות שהוא מקבל או דברים שמפריעים אנחנו נתקלים בתגובה תוקפנית ויצונית, שבוע שעבר הוצאנו את הילד מהגן , (רעייתי שתחי' כל יום בבוקר היתה בוכה אחרי שהיא שלחה אותו לגן והיתה אומרת לי שהיא שולחת אותו בלב כבד), מאז הוא פורח ולא עצבני וגם מעיז להגיד שלא היה לו טוב בגן וכו'. אנחנו מחפשים לו מסגרת חלופית, הגננת מערימה קשיים ומפעילה עלינו לחצים כבדים. שאלתי היא האם לפי התסמינים שראינו אצלו עשינו טוב שהוצאנו אותו ? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד מהגן אצל ילד בן 4 - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום רפי,
לפי התאור שלך נשמע לי שעשיתם טוב. התשובה שלו "אני לא יכול לגלות" לגבי השאלה שלכם מה קורה בגן היא תשובה מדאיגה מאוד בעיני וכן התאור שלכם את התוקפנות של הגננת והלחצים שהיא מפעילה.
נסו לדובב אותו עכשיו לגבי מה שקרה בגן, כשהוא מרגיש בטוח יותר, והבטיחו לו שמעכשיו איש לא יוכל לפגוע בו ובכל מקרה לאיש אסור לפגוע בו ולהגיד לו לא לספר לאבא ואמא ושאתם תשמרו עליו בכל מקרה.
בהצלחה בהמשך הדרך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדותמירי03/02/2011
שלום
ילדתי בת 8 שנים ותמיד היא ילדה חברותית קצת בישנית אך מסתדרת נהדת ויש לה חברות,
מאז ומתמיד היא היתה ילדה רגישה שחולמת חלומות רעים, שצריך להיות איתה לפני השינה , בתקופה האחרונה התחילה אצלה חרדות פחד נוראי בעינייםורעד בגוף,
מה אפשר לעשות ולאיזה טיפול אני צריכה לגשת, יש לציין שאני אם חד הורית ואני מעונינית לקבל פרטים האם יש עמותות שיכולות לעזור
אשמח לתשובות, תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום מירי,
את לא זקוקה לעמותות את יכולה לפנות לטיפול במרפאה ציבורית באיזור מגורייך.את יכולה לבדוק עם פסיכולוגית בית הספר לגבי המרפאות הציבוריות שקיימות באיזורכן.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4 וחצי נודניקיתשלי03/02/2011
בתי הגדולה בת 4 וחצי, חכמה דעתנית, חברותית ויפה, בבית לא רוצה לשחק לבד אף פעם , או עם אחותה הקטנה או מנג'סת לנו ההורים. ( בחוץ משחקת עם חברות ועסוקה כל הזמן)כל הזמן נדבקת וזקוקה למגע אין סופי( כאלו מבקשת לחזור לתוך הרחם ממש...) לא משנה כמה תשומת לב מקבלת וכמה חום תמיד זקוקה לעוד.. לא מסוגלת כמעט להיות עם עצמה . גם שאני מעירה לה ומבקשת שתשחק לב או תעזוב אותי קצת היא ממשיכה. אני הרבה פעמים מרגישה שאני דוחה אותה, אבל קשה לי מאוד עם הרצון שלה להיות כל הזמן עליי, אשמח לקבל עצה בעניין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שדולגה-בבקשה התייחסות
שלי09/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 4 וחצי נודניקית - תגובה
סמדר ריינר09/02/2011שלום שלי,
לא נידבת פרטים רבים על המשפחה ועל הילדה כך שקשה לדעת ממה ההתנהגות נובעת. אני יכולה רק לשער, שמשהו בקשר ביניכם לא מאפשר לה להיות לבד בצורה רגועה. או שהיא לא סומכת שאם היא תהיה לבד לא ישכחו אותה או יעזבו אותה, או שלא ממש איפשרתם לה להיות לבד בכל מיני אופנים בלי להתערב לה בצורה יותר מדי חודרנית, או שניהם ביחד.
אני מציעה לעזור לה להתקדם בצורה הדרגתית, לתת לה לעשות פעילות קצרה, כמו לצבוע דף עבודה כשאתם יושבים לידה, אב לא מעורבים איתה מדי, אחר כך להגדיל את זה ליותר מפעילות קצרה, אחר כך ללכת כשהיא עובדת לבד ולחזור אחרי 5 דקות (ולהגיד לה כמובן) אחר כך להגדיל את זה ל-10 דקות, וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 4.5 נודניקית
שלי09/02/2011לגבי, הרקע, ייש לה אחות בת שנתיים וחצי, המצב עם הגדולה הורע כאשר נולדה לה אחות... לפני שנתיים . למרות שאני נותנת לה הפעלות בבית לבד היא תמיד רוצה ביחד איתי, הדבר היחיד שהיא עושה לבד זה לראות טלוויזיה. חוץ מזה היא מתווכחת הרבה ומייללת שמשהו לא מוצא חן בעייניה.אני ובעלי חסרי סבלנות כלפיה- בגלל שהיא נודניקית וזה כדור שלג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 4.5 נודניקית - תגובה
סמדר ריינר10/02/2011שלום שלי,
אין ןלי מה להוסיף מעבר למה שהצעתי. נסי את ההדרגתיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורה מודאגמאי03/02/2011
ברצוני לשאול שאלה בקשר לתלמידה הלומדת בבית הספר בו אני עובדת. לתלמידה יש נכות קלה ביד שמאל והיא מאוד רוצה להשתתף בחוג כדור-סל. קצת קשה לי לחשוב על האפשרות הזו שהיא תשתתף בחוג בגלל המגבלה, האם אני אמורה לתת לה להשתתף בכל זאת בחוג או לנסות להציע להשתתף בחוג אחר?
היא ילדה שאוהבת ספורט ואהבה את זה עוד מגיל קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורה מודאג - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום לך,
לא הבנתי מהפניה האם את ההורה המודאג? האם את מדריכת הכדור סל?
לדעתי קודם כל יש להתייעץ עם מי שמנהל את החוג כדי הבין האם היא בכל זאת יכולה, למרות המגבלה להשתתף ולהשתמש יותר ביד הבריאה שלהאו שלמרות הנכות היא כן יכולה להשתמש ביד הנכה בעת המשחק. אם יש אפשרות כזו, היא עדיפה, על לא לנסות בכלל.
מי שמנהל את החוג יכול לבחון אותה ולראות איך היא משתלבת. ואם זה ילך מצויין, ואם לא, צריך יהיה להכיל את האכזבה, להתמודד איתה ולהסתכל קדימה לעבר הדברים שכן היא יכולה לעשות. לא הייתי פוסלת את האפשרות מראש רק כדי להגן עליה מאכזבה, טוב שלילדה יש תקווה ושאיפות וכדאי לתת לה הזדמנות להוכיח את עצמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא מפגש משותףסיגלית03/02/2011
שלום,
אני אמא לילד בן שלוש וחצי.
לצערי כבר שנה וחצי אני ואביו גרושים. לבני יש שני בתים ופעמיים בשבוע הוא מבלה עם אביו.הוא ישן אצלו והאבא מאד מעורב בחיי הילד. כמו כן כל סופ"ש שני. היחסים בינינו (אמא ואבא) בסדר ואנחנו מתקשרים בינינו כל הזמן בעניינים הקשורים לבן. הילד הוא ילד שמח וטוב לו עם שנינו. הוא מאד חברותי, רגיש וחכם. הוא עדיין לא שואל שאלות הקשורות לגירושין.
השאלה שלי היא האם זה יהיה נכון וטוב בשביל הילד לעשות פעם בכמה זמן מפגש של שלושתנו יחד? אנחנו מבלים איתו בנפרד עם חברים ומשפחה, חוגים,ספרייה וג'ימבורי אבל אף פעם לא בילינו איתו לבד יחד.
המקום היחידי שאנחנו איתו יחד זה בארועים של הגן.
אני לא רוצה לבלבל אותו. מפחדת שמפגש משותף של שלושתינו יעלה אצלו רגשות ושאלות ורצון לעשות זאת באופן תכוף יותר.
מבקשת את עצתכם,
תודה מראש,
סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא מפגש משותף - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום סיגלית,
את צודקת, מפגש משותף בהחלט עלול לבלבל אותו ולטעת בליבו את התקווה שאולי אתם משפחה שלמה ואבא ואמא הם זוג שוב. אין טעם לעשות כזה דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שמדבר רק רוסית הולך לגןלנה03/02/2011
שלום,
ילד שלי בן שנתיים, עד עכשיו היה עם מטפלת. בבית אנחנו מדברים רוסית, וגם המטפלת, הילד לא יודע עברית, רק רוסית.
רוסית שלו ברמה גבוהה מאוד, מדבר טוב במשפטים ארוכים, מבטא את עצמו טוב מאוד. עברית הוא שמע קצת בטלוויזיה ובגינה וכו', אבל לא נראה לי שהוא מבין.
בעוד חודש הוא הולך לגן ושם כולם מדברים עברית, אין אפילו מטפלת אחת שמבינה רוסית.
אני דואגת שזאת לא תהיה טראומה לילד. אני יודעת שתוך כמה חודשים הוא ילמד עברית, אבל הכמה חודשים האלה מדאיגים אותי. התחלתי לדבר איתו קצת עברית בבית (אנחנו משחקים כאילו דובי עכשיו מדבר רק עברית, מבקש לאכול, לשתות וכו').
יש לי כמה שאלות:
- מה עוד אפשר לעשות בחודש הזה שנשאר עד הגן?
- האם עשינו טעות בבחירת הגן? האם עדיף היה להכניס אותו לגן איפה שיש לפחות בן אדם אחד שמדבר רוסית כדי להפחית את הטראומה?
תודה רבה, לנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שמדבר רק רוסית הולך לגן - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום לנה,
לצערי אני חוששת שהחששות שלך מוצדקים. כניסה לגן בפעם הראשונה היא אירוע קשה ומורכב גם ככה. בודאי שלהכנס למקום זר שבו אף אחד לא מבין אותך ואתה לא מבין אף אחד ועוד בגיל כזה קטן זה טראומתי מאוד. זה לא מספיק שיהיה ילד שדובר רוסית בגן.
לדעתי חשוב להתחיל מגן דובר רוסית ובינתיים ללמד אותו עברית ולהכיר לו אחה"צ ילדים דוברי עברית ובשנה הבאה לעבור לגן בעיברית או לפחות שיהיה גן שבו מישהו מהצוות דוברת רוסית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשר התייחסות-פנייה מאמצע ינואראמא03/02/2011
שלום רב,
בני בן 3.5 בגן פרטי. מדאיג אותי שבגן וגם במפגשים משפחתיים עם בני דודים משחק משחקים עצמיים. כאילו שנוטה להתבודד. יש לי מצלמות אינטרנט בבית ואני רואה שבגן הוא בד"כ עם ספר, או משחק לבד במשחק הרכבה. דיברתי עם הגננת והיא מאשרת שהוא אידבידואל ואוהב לשחק לבד ולא בקבוצה, מקסימום משחק עם עוד ילד אחד. הגננת אומרת שאינה רואה כל בעיה חברתית וזה האופי שלו וגם שהוא קנאי למרחב האישי שלו ולא רוצה שיגעו/יקחו לו (יכול להיות שיש קשר לאחות הקטנה בת 1.3 שנוגעת בכל מה ששיך לו). כשבאים בבוקר לגן חלק מהילדים כן רצים אליו בקריאות שימחה, אך הוא לא מקבל אותם יפה- נוטה להיצמד לרגל ההורה ומייבב יבבות של פינוק. הוא מבקש להזמין אליו חברים וגם ללכת לאחרים. מידי פעם (אחת לשבועיים שלושה) אני מפגישה אותו עם חבר בבית שלנו או בבית החבר והם כן משחקים יחד וגם באופן טבעי יש רגעים שקצת מתכסחים ורבים. אני דואגת לכישורים החברתיים שלו ודואגת מכך שהוא מתבודד. יום שישי האחרון הבאתי לו שקית מעניינת עם עוגיות והוא חילק לילדים בגן, לכל ילד וילד שהגיע בבוקר ונראה לי שזה ממש עשה לו טוב. אני חושבת שלנו ההורים יש תפקיד חשוב בתיווך ויצירת אינטראקציה עם שאר הילדים אך אני בעצמי אינני יודעת איך לעשות זאת. אני מבקשת עזרה, יעוץ וטיפים איך אפשר לעודד אותו לשחק עם ילדים (בתחושה שלי הוא כן רוצה אבל לא יודע איך לפנות אליהם ואולי יש קושי אחר).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה לא בסדר שלא עונים לפי סדר
אמא03/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעניתי לשאלה זו, ראי בהמשך
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרדם רק על הידייםע03/02/2011
בני נולד בשבוע 33 , היה המון בידיים, עד היום נרדם רק בידיים ורק בעמידה
חשוב לציין שהוא ישן טוב, שעה בבוקר , שעתיים בצהריים,נרדם בערך ב-21.00 בלילה ובדרך כלל קם פעם בלילה לאכול ומייד נרדם.
הבעייה שנוצרה היא שממש ממש כאבי גב
אני לא יודעת איך לגמול אותו מההרגל הזה, צריכה המלצה דחוף כיצד לעשות זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרדם רק על הידיים - תגובה
נעמה סבג שמש07/02/2011שלום ע,
לא כתבת בן כמה בנך.
אם עבר את גיל חמישה חודשים, זה הזמן להתחיל תהליך הקניית הרגלי שינה בריאים. בריאים לך ובריאים לו. הוא ילמד להרדם במיטתו אם רק תתני לו ת הצ'אנס. פלא שאינו מתעורר יותר למרות שנרדם תמיד על הידיים. התחילי ללמד אתו לאהב את מיטתה ולשכב בה כדי שיוכל גם לישון בה בהרדמותו.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעלמות של בן 4מיכל02/02/2011
שלום, בני בן 4. לאחרונה, בהמון מצבים הוא פשוט מתעלם כאשר אני מדברת אתו (זה קורה גם עם אנשים אחרים). אני מבקשת שוב ושוב והוא בכלל לא עונה. זה מוציא אותי מדעתי! מה עושים? זה מאוד מתסכל אותי ואני מתעצבנת עליו הרבה בגלל זה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעלמות של בן 4 - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום מיכל,
קודם כל כדאי לשלול בעיה בשמיעה. אחרי כן כדאי לשים לב האם זה קורה בסיטואציות מסויימות יותר, וכן האם הוא לא עונה כי הוא עסוק במשהו אחר והוא בעצם לא רוצה שיפריעו לו או שהוא נראה מנותק ובוהה. אם זו נראית תגובה של ניתוק כדאי לפנות לרופא כדי לקבל הפניה לנוירולוג כדי לבדוק יותר לעומק. אם זו נראית יותר תגובה של דווקא, או של חוסר רצון לשתף פעולה, כדאי לבדוק יותר לעומק את הדינמיקה ביניכם, האם יש ביניכם מאבקי כוחות, האם ייתכן שהוא מרגיש שחודרים לו למרחב יותר מדי, האם הוא מרגיש שלא מקשיבים לו גם וכו'. אם יש צורך אחרי ששללתם את כל הסיבות הגופניות אולי כדאי לשקול לפנות להדרכת הורים מסודרת כדי להבין טוב יותר מה קורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 12 עם סממני מתבגרת מובהקיםענבר02/02/2011
יש לי ילדה בת 12 המצליחה לבטא כל רגש והתנהגות המאפיין נערה מתבגרת. זה כולל התנהגות מרדנית, מצבי רוח קיצוניים ומשתנים ועוד כאלה ואחרים. אני משתדלת לנקוט בגישה של חיזוק התנהגויות ומצבים חיוביים אצל הילדה אך מבלי להתעלם מהתנהגויות או מצבים שליליים. כאשר קיימת התנהגות שלילית מצד הילדה, זה משפיע על האווירה בבית באופן קיצוני. יש לציין כי היא ילדת סנדביץ'. יש לה אח בן 17 ואחות בת 7. היא תמיד מרגישה מופלית ותמיד מבטאת רגשי נחיתות שמביאים אותי למצב של חוסר אונים. הילדה לעולם אינה מסופקת וזה לא משנה כמה נתנו לה או עשינו בשבילה, תמיד תתנהג ככפויית טובה כלפינו ההורים. איך אני מצליחה לבטל את רגשי הנחיתות אצל הילדה? איך אני מעלה לה את הביטחון למרות כל החיזוקים שהיא מקבלת ממני ולמרות שאני משתדלת לתת לה זמן איכות עד כמה שניתן במסגרת יומי העמוס? איך אני מורידה לה את הצורך בחומריות והקנאה לאחר? חשוב לי שהיא תסתפק בקיים ותעריך את ה"יש". אז איך עושים את זה? נא עזרתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 12 עם סממני מתבגרת מובהקים - תגובה
סמדר ריינר03/02/2011שלום ענבר,
אם את לא מתעלמת מההתנהגויות השליליות את ממשיכה לחזק את המשך התקיימותן לצד ההתנהגויות החיוביות שאת מנסה לחזק, לכן, מבחינת עצוב התנהגות זו שגיאה נפוצה. יש אומנם דברים שלא ניתן להתעלם מהם לגמרי אבל ניתן ורצוי להקטין את מידת הדרמה וההתייחסות שניתנת להם כשהם קורים וזה מפחית חלק מהמוטיבציה לקבל תשומת לב דרך זה.
מעבר לזה אני לא מכירה אתכם מספיק וייתכן שיש ממש בתחושת הקיפוח של הילדה למרות שאתם משתדלים כימטב יכולתכם, לכן הייתי ממליצה לכם לפנות לייעוץ יותר מעמיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאה לחופשה ללא הילדיםיפית02/02/2011
הי,
יש לי 2 ילדים, בן 4.5 ובן 1.5.
אנחנו רוצים לראשונה מאז שנולדו לצאת לנופש לבד ללא הילדים ל2 לילות ולחזור ביום השלישי. (גם לנו זה קצת קשה בלעדיהם) הגדול אני בטוחה יסתדר ויהנה, השאלה אם לא נגרום נזק לקטן?
הם ישארו בבית לילה אחד ישמרו עליהם דודים שלהם שמעולם לא שמרו עליהם וזו תהיה להם פעם ראשונה ובלילה השני סבא וסבתא שכבר שמרו עליהם בעבר יבואו.
אמנם הם לא רואים את כולם כל יום אבל פעם בשבוע הם מתראים והם מכירים ואוהבים.
הם ימשיכו ללכת כרגיל לגן ולמעון ויהיו עם המטפלות הקבועות בגנים.
האם זה מוקדם מדי בשביל הקטן?
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה את הודעתי, לא קיבלתי התיחסות
יפית06/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיציאה לחופשה ללא הילדים - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום איריס
סעו לשלום ותהנו. מתאורך נשמע שהילדים בידיים טובות. לא ייגרם נזק בלתי הפיך.
תיתכן רגרסיה למספר ימים. לא לדאוג זה עובר.
זהו זמן קצר והם יהיו בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
