פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מה עושים??? אני ממש מתוסכלת
    אני
    30/01/2011

    שלום וברכה,
    אני כותבת את ההודעה הזאת ממש עם דמעות בעיניים- אני כבר לא יודעת מה לעשות.
    יש לי ילדה בת 5.5 - ילדה מוכשרת וחכמה , ויש לי תינוק בן שנה.
    הילדה כל הזמן מנסה להציק לו ולהזיק לו, כל הזמן מכניסה לו ללול דברים מסוכנים, לפני יומיים היא הביאה לו חתיכת דבק סיליקון ללול, ושמתי לב רק אחרי שהוא כבר לעס אותה, כעסתי עליה מאוד והיא קיבלה עונש לא לראות טלויזיה ולא לאכול ממתק עד היום. היום נגמר לה העונש, ושוב- לפני כמה דקות אני ניגשת לחדר לבדוק אם הכל בסדר ואני רואה ביד שלו קרטון של גליל נייר טואלט (שהיא שיחקה בו דקה לפני....) והוא כבר הספיק ללעוס כמות מכובדת של קרטון... נכנסתי לפאניקה- צעקתי עליה תוך כדי שאני מכניסה אצבע לפה שלו להוציא את השאריות ( והיה שם הרבה...נדבק לו בחניכיים) שתיהם נבהלו- ושוב-עונש חדש מעכשיו!
    כמה שהסברנו לה שהיא צריכה לדאוג לו ולהשגיח עליו- כלום לא עוזר, אני ממש פוחדת, וכמה כבר אפשר להשגיח? אי אפשר להשאיר אותה איתו לשניה אחת?? היא כבר עולה לכיתה א'... עד מתי היא תקנא?
    אני יודעת שהיא אוהבת אותו ומרגישים את זה גם, אבל אני ממש מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות....
    עוד אציין שההתנהגות שלה לאחרונה גם היא ממש מתחת לכל ביקורת- היא לא מושמעת בכלל, וצריך להגיד לה כל דבר 10 פעמים עד שהיא עושה אותו (וזה בכוונה)

    אנא יעצו לי מה עושים במצב כזה??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים??? אני ממש מתוסכלת - תגובה

    נעמה סבג שמש
    31/01/2011

    שלום לך,

    הציפיות שלך מביתך הן גבוהות מידי.
    היא עדיין ילדה וברור שהיא לא יכולה להשגיח עליו.
    והקנאה ביניהם תימשך לנצח ועלייך לקבל את זה.

    כדאי לסספר לה סיפורים על אחים ועל הדאגה שלהם זה לזו ועל המשחק המשותף.

    תשתדלי להמנע מלהתפרץ עליה. היא לא אשמה שהוא אכל קרטון. הוא אינו באחריותה....




    בהצלחה,

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך, אבל כנראה

    אני
    01/02/2011

    שלא הסברתי את עצמי טוב, היא נתנה לו את הקרטון.( בכוונה) והיא תמיד נותנת לו דברים מסוכנים על אף שהסברנו שזה מסוכן ואסור וכעסנו וכו'....

    תודה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברים דימיוניים בגיל 7
    סיון
    30/01/2011

    שלום רב,

    האם הגיוני שלילדי בן ה-7 מזה מספר שנים יש חברים דימיוניים?

    כשהוא מתחיל להשתעמם בקניון למשל או בבית או בבית הספר (ממבט מהצד) אז הוא נכנס לעולם משלו ומניע את הידיים בצורה של היאבקות, ממלמל משפטים וכו'...

    במידה ואני קוראת לו- לרוב הוא עונה לי מיד ולעיתים אני נאלצת לקרוא לו מספר פעמים עד שהוא מתנתק ועונה לי ואז הוא אומר : "אמא מה???!!!"

    האם התנהגות זו לגיטימית? האם הוא זקוק לטיפול התנהגותי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חברים דימיוניים בגיל 7

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברים דימיוניים בגיל 7 - תגובה

    סמדר ריינר
    31/01/2011

    שלום סיוון,
    זה תקין לגמרי שלילד בגיל 7 יש חברים דמיוניים, כל עוד הוא יודע שהם דמיוניים ולא חושב שהם אמיתיים...
    אבל את גם מדברת על סוג של ניתוק שקורה לו. אם זה משהו שמפריע בצורה משמעותית לתפקוד, הלימודי, החברתי ובבית אולי כדאי לבדוק את זה יותר לעומק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש פה בעיה חברתית?
    אמא
    30/01/2011

    שלום רב,

    בני בן 3.5 בגן פרטי. מדאיג אותי שבגן וגם במפגשים משפחתיים עם בני דודים משחק משחקים עצמיים. כאילו שנוטה להתבודד. יש לי מצלמות אינטרנט בבית ואני רואה שבגן הוא בד"כ עם ספר, או משחק לבד במשחק הרכבה. דיברתי עם הגננת והיא מאשרת שהוא אידבידואל ואוהב לשחק לבד ולא בקבוצה, מקסימום משחק עם עוד ילד אחד. הגננת אומרת שאינה רואה כל בעיה חברתית וזה האופי שלו וגם שהוא קנאי למרחב האישי שלו ולא רוצה שיגעו/יקחו לו (יכול להיות שיש קשר לאחות הקטנה בת 1.3 שנוגעת בכל מה ששיך לו). כשבאים בבוקר לגן חלק מהילדים כן רצים אליו בקריאות שימחה, אך הוא לא מקבל אותם יפה- נוטה להיצמד לרגל ההורה ומייבב יבבות של פינוק. הוא מבקש להזמין אליו חברים וגם ללכת לאחרים. מידי פעם (אחת לשבועיים שלושה) אני מפגישה אותו עם חבר בבית שלנו או בבית החבר והם כן משחקים יחד וגם באופן טבעי יש רגעים שקצת מתכסחים ורבים. אני דואגת לכישורים החברתיים שלו ודואגת מכך שהוא מתבודד. יום שישי האחרון הבאתי לו שקית מעניינת עם עוגיות והוא חילק לילדים בגן, לכל ילד וילד שהגיע בבוקר ונראה לי שזה ממש עשה לו טוב. אני חושבת שלנו ההורים יש תפקיד חשוב בתיווך ויצירת אינטראקציה עם שאר הילדים אך אני בעצמי אינני יודעת איך לעשות זאת. אני מבקשת עזרה, יעוץ וטיפים איך אפשר לעודד אותו לשחק עם ילדים (בתחושה שלי הוא כן רוצה אבל לא יודע איך לפנות אליהם ואולי יש קושי אחר).
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם יש פה בעיה חברתית?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא מתייחסים לשאלות קודמות יותר?

    אמא
    31/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים בגיל הגן

    ד''ר שירי שדה שרביט
    03/02/2011

    לאמא שלום,
    איני מתרשמת כלל מבעיה חברתית של ילדך, אלא להיפך: הוא רוצה להזמין ילדים, ויש ילדים שניגשים אליו ורוצים לתקשר עמו. ייתכן שהטמפרמנט והנטייה שלו הם ליצור קשר עם הסביבה בהדרגה, והוא גם נהנה מלהיות עם עצמו. התרשמות הגננת מאוד מוסיפה כאן, כיוון שהיא יכולה להשוות את ההתנהגות של הילד לטווח הצפוי לגילו.
    אולי יש כאן גם משהו שקורה לילד מולך - אולי הוא מרגיש את החרדה שלך מהכישורים החברתיים שלו (שעלולה להיות מושפעת מאיך שאת חווה את עצמך בסביבה חברתית), ובנוכחותך הוא יותר "מתבייש", נמנע וסגור.
    לטעמי אין צורך בחלוקת עוגיות לילדים, חשוב שהילד ירגיש בטוח בכך שילדים יאהבו אותו וירצו בחברתו גם ללא מתן מתנות כלשהן. כמו שהוא, זה צריך להיות מספיק. לעומת זאת, אפשר ואף רצוי להעלות את תדירות המפגשים עם חברים מהגן, לסביבות פעם-פעמיים בשבוע (לארח ולהתארח).
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני עושה נזק לילדתי ?
    אבא ר.
    30/01/2011

    שלום
    לי ולגרושתי יש זוג תאומים בן ובת בגיל 4 וחצי,
    כמעט שנה עברה מאז הפרידה במהלכה
    פעמיים בשבוע וכל סופ"ש שני הילדים ישנים אצלי.

    גרושתי ואני בתקשורת טובה ושותפים מלאים בגידול הילדים. אנחנו תמימי דעים לגבי כל ההחלטות הקשורות בחינוכם וגידולם, מלבד דבר אחד.

    כאשר הילדים ישנים אצלי, ביתי מצליחה להירדם במיטתה, אך לקראת שעות הלילה המאוחרות היא מחליטה לעבור אלי למיטה ודורשת להיות קרובה אלי. לי אין בעיה עם זה ואף גיבשתי עם עצמי את ההחלטה להיות שם עבורה ולמלא עבורה חסך כלשהו שלפרידה יש קשר ישיר אליו.
    גרושתי לעומת זאת פועלת הפוך, מתוך עקרון שהיא קבעה לעצמה שכל אחד ישן במיטה שלו, עקרון זה מתבסס בעיקר על הקושי שלה להירדם איתה יחד כשהילדה דורשת לחבק אותה קרוב.
    היא מתעקשת להחזיר אותה למיטתה ולשבת לידה עד שתרדם.לפעמים היא מצליחה ולפעמים פחות.

    לפני מספר ימים לאחר שהחזרתי את ילדיי לאמם מסופ"ש מהנה במיוחד בו בילינו יחד, לביתי היה קשה להיפרד ממני, בכי תמרורים הציף אותה ולקח זמן עד שנפרדנו וחזרתי לביתי.
    כעבור מספר שעות לאחר שכבר נירדמה היא טילפנה אלי שוב בוכה בכי קורע לב תוך נסיון בלתי פוסק לומר לי עד כמה היא אוהבת אותי ומתגעגעת אלי.
    מלבד הניסיון לאפשר לה להביע את הכאב והעצב ולא ל"לחנוק" אותו מצד אחד, והניסיון להרגיע אותה במילות חום ואהבה מצד שני, לא נותר לי הרבה מה לעשות.

    לאחר שהסתיימה השיחה מצאה גרושתי את הזמן להאשים אותי במצב הנוכחי על כך שהילדה נמצאת כעת בשיא השלב האדיפלי שלה ושאם אני לא אפסיק לישון איתה באותה מיטה זה יגרום לה לנזק גדול.
    אני פונה אליכם ממקום שמנסה להבין וללמוד האם במעשי אני גורם נזק כה גדול לביתי? במידה וכן מהו? ובמידה ולא האם אני פועל נכון בזה שאני מאפשר לה לישון איתי? האם בתקופה של משבר זה לא נכון לעטוף את הילדים במידת הצורך ולהיות שם עבורם? והאם בכלל קיים קשר בין זה לבין התגובה שלה באותה שיחת טלפון? האם אני צריך להתעקש איתה כמו שמתעקשת גרושתי או שהילדה ואמא, שתיהן יחד וכל אחת לחוד, צריכות להבין שבמציאות החדשה קיימים שני בתים ולא בשניהם פועלים ע"פ אותם כללים, עקרונות ותפישות עולם, כאשר המטרה המרכזית כמובן היא לא ליצור בילבול וחוסר יציבות אצל הילדים.

    אודה לכם מאוד אם תוכלו לייעץ לי, ובעיקר לתת לי כלים מקצועיים שכנראה חסרים לי כאב חד הורי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם אני עושה נזק לילדתי ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם אני עושה נזק לילדתי ? - תגובה

    סמדר ריינר
    30/01/2011

    שלום לך,
    אני לא יכולה לדעת האם השינה המשותפת שלך עם ביתך גרמה לתגובה שאתה מתאר או לא. עם זאת אכן שינה משותפת איתך מאוד לא רצויה וכדאי להפסיק אותה גם אם זה כרוך בהתעקשות.
    אכן נכון לתת לילדים בתקופה זו תמיכה וחום אך לא על חשבון גבולות בסיסיים.
    שינה משותפת של בת עם אביה עלולה אכן לגרום נזקים מכל מיני כיוונים, הן מהכיוון של אפליית האח שלא ישן איתך, והן המכיוון שהילדה מקבלת אישור למשאלותיה האדיפיליות הלא תמיד מודעות להיות תחליף בת זוג עבורך, אלה הן משאלות שמסוכן מאוד למלא אותן כיוון שבין היתר הן מוציאות אותה מהתפקיד של להיות ילדה והופך אותה להיות סוג חלק מיחידת ההורים, וזהו מסר מבלבל, שנותן לה מקום מיוחד לא ריאלי ולא אמיתי. ממקום כזה, של זכויות יתר יהיה לה קשה מאוד לקבל גבולות בעתיד גם ממך וגם מאישתך, כי אם היא מחליפה אותה וישנה איתך, מה פתאום שהיא תקבל הוראות מאחד מכם. זו ההבנה של ילדה קטנה במצב העניינים הזה, לכן כדאי למצוא דרך, רצוי הדרגתית ועדינה להחזיר את המצב למה שנהוג, כלומר שכל אחד ישן במיטתו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציק מציק ומכה.
    אמא
    30/01/2011

    בני בן 5.5 מציק לילדים בגן ומכה אותם. שוחחנו איתו הרבה פעמים וזה לא עוזר. יש תקופות טובות יותר ופחות טובות. השבוע היה שבוע די קשה מבחינת אלימות בגן.
    יש לו המון חברים והוא די אהוב בגן כך זה נראה מכיוון שיש הרבה ילדים שרוצים לשחק איתו אחר הצהריים ןלבוא אליו.
    הבוקר כשהגיע לגן 2 ילדים שהיו שם לפניו התנגדו שישב לידם בטענה שהוא מציק להם. למרות שלא עשה להם דבר. הוא נעלב ואמרתי לו בסוד שלא יתייחס ושיתעלם.
    אמרתי לו שיש לו הרבה חברים אחרים שאהובים אותו ושמשחקים איתו ושלא יקח ללב.
    אך הוא אמר שאין לו חברים. הגננת טוענת שהוא אחד המקובלים בגן אך נושא האלימות הוא פוגע בו, והוא נענש על כך.
    יש לציין שלאחותו בת השנתיים גם מציק לעיתים וגם היא מציקה לו אך הוא אינו מעיז להכות אותה. בבית אנחנו מאוד מקפידים על נושא האלימות ולא מאפשרים זאת.
    שאלתי היא כיצד אוכל לעזור לו ולהרים אותו אחרי שהעליבו אותו בגן חבריו? אני לא רוצה שיהיה לו דימוי עצמי נמוך. מה אוכל לומר לבני במצבים כאלו. ילדים מעליבים לעיתים ופוגעים אני יודעת ולא אוכל למנוע את זה ממנו, אך האם אוכל לעזור לו רגשית להתמודד עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מציק מציק ומכה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציק מציק ומכה. - תגובה

    סמדר ריינר
    30/01/2011

    שלום לך,
    אני אגיד לך את האמת, תגובתך לילד לא כל כך ברורה לי. מצד אחד את יודעת שהוא מתנהג באלימות, אך כשילדים מגיבים על כך את מתייחסת אליו כאילו הוא הקורבן. באופן הזה את מבלבלת אותו, ולא מלמדת אותו שיש קשר בין סיבה לתוצאה ויש מחיר להתנהגות שלו. מה זאת אומרת הילדים לא רצו לשבת לידו למרות שהוא לא עשה להם כלום? ייתכן מאוד שיש להם נסיון לא טוב לשבת לידו, והם כבר יודעים וזוכרים שזה עלול להיגמר בהצקה גם אם באותו רגע הוא עדיין לא הציק, ילדים בגיל הזה כבר מסוגלים לזכור דברים כאלה ולהסיק מסקנות ובהחלט מותר להם להגן על עצמם ולנסות להימנע ממצבים שזכור להם שיכולים לפגוע בהם.
    המסר שאת צריכה להעביר לו הוא לא שהוא מסכן והילדים לא בסדר ויש ילדים אחרים, אלא הוא צריך להבין שזה המחיר שהוא משלם על הצקה, ואם לא יציק ילדים לא יירתעו ממנו.
    את זה לא הייתי עושה באותו רגע, ולא ליד הילדים, אלא אחר כך, אולי בבית, מזכירה לו את האירוע וחושבת איתו ביחד איך להתנהג להבא כדי לא להרגיש שוב את העלבון הזה.
    בינתיים, אין לא כל כך סיבה להפסיק להיות אלים כי לא ברור לו המחיר שהוא משלם על כך, וגם כשהוא משלם מחיר את מטשטשת לו את הקשר למעשיו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    מרי
    30/01/2011

    שלום
    בתי בת 9 סובלת מחרדות. נבהלת מכל דבר. בעלת ערך עצמי נמוך. אך הקושי הגדול ביותר הוא בלילה. היא פוחדת ללכת לישון וכל הזמן מבקשת שנבוא לבדוק אותה. אתמול היא אמרה שהיא מרגישה שמישהו רודף אחריה.הילדה רגישה מאוד ולוקחת ללב כל מה שקורה סביבה. כל מילות ההרגעה שלי לא עוזרות. איך אוכל לעזור לה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    סמדר ריינר
    30/01/2011

    שלום מרי,
    את יכולה לעיין בעמודת "שאלות נפוצות" בשאלה הנוגעת לפחדי ילדים ולראות אם יש שם משהו שיכול להקל עליכם.
    עם זאת, מהתאור שלך אני מתרשמת שכדאי שתפנו לטיפול בכל מקרה. התחושה של הילדה שמישהו רודף אחריה מדאיגה בעיני וכדאי לבדוק אותה יותר לעומק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש שאלות מתאריך 26 לחודש
    אורית
    29/01/2011

    שעדיין לא נענע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש שאלות מתאריך 26 לחודש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אורית שלום, ראי תשובתי בהמשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות
    חנה
    29/01/2011

    ילדה שלי בת 3.5 שנים בגן טרום חובה , הגננת מתלוננת שבזמן העברת השיעור היא תמיד בתנועה או שהיא משחקת בדבר מה בבגדים שלה או בשיער או מדברת עם ילד אחר שיושב לידה ולא יושבת מרוכזת בזמן העברת השיעור ולמרות זאת במידה והמורה שן\ואלת שאלה היא ראשונה לענות .
    יש לציין שמבחינ קוגנטיבית ויכולת היא מפותחת יותר מאשר בני גילה .
    בנוסף שלא איכפת לה מזה שהיא מלכלכת אתת הבגדים שלה בזמן אוכל או בזמן עבודה כל שהיא בגן .
    וכל בוקר יש לה חבר/חברה חדשה מהכיתה שהיא רוצה אותו צמוד ליום זה היא זו שבוחרת וכופה על הילד את הבקשה שלה
    במידה והיא מעוניינת במשחק שישנו בידיים של ילד אחר היא לוקת בכוח מבלי לבקש .
    יש לציין שילדתי תאומים לפני שנה היא הבכורה שלי
    הגננת מציינתץ שיפור ניכר מתחילת שנ"הל אבל לא שיפור מספיק ( זו ההחלטה של הגגנת +הפסיכולוגית של הגן)
    פסיכולוג שמתמחה בפסיכולוגיה חינוכיתשלקחתי באופן פרטי מסביחר שהתופעה נקרקאת רגרסיה רגשית שנטפל בזה שכל ההתנהגויות הנ"ל נובעות מהבעיה הזאת האם זה נכון ואין לי מה לדאות איך להעמיד את הגננת והפסיכולוגית של הגן במקום ושלא ישפיעו לרעה על הילדה כי הגננת מנסה כל הזמן לקפאות את ההתנהגות הנורמטיבית של הגן ולא מקבלת את השוני של הילדה ( הפסיכולוג הפרטי טוען שאסור לאבחן ילד בשנה ראשונה בגן טרום חובה טרם עברו 4 חוד' מתחילת השנה ואני מדברת על אבחון שהוחלט הגוטרל של הילדה שלי כבר מאוקטובר ).יש לציין שהיא ילדה מקסימה מאודמאוד חכמה וניבונה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות - תגובה

    סמדר ריינר
    29/01/2011

    שלום חנה,
    זה לא יהיה מקצועי מצידנו לחוות דיעה על אבחנה של פסיכולוג שמכיר את הילדה ופגש אותה, ואנחנו לא. לכן בעניין הזה לא אוכל לעזור לך. מה שכן, אני ממליצה לך, לבקש מהפסיכולוג שלקחת באופן פרטי להגיע לפגישה בגן יחד עם הפסיכולוגית של הגן והגננת כדי שיהיה שיתוף פעולה ביניהם לגבי הילדה ולא יהיו הוראות סותרות.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפות זעם
    אנונימית
    29/01/2011

    שלום אני אמא לילדה בת 5 וחצי , גרושה 3 שנים, אני מאוד דואגת לבת שלי יש התקפות זעם ועצבים שמפחידים אותי, היא ילדה מאוד מפונקת ומקבלת כמעט כל דבר, ילדה מאוד קשה מבחינת אוכל אז אני צריכה להאכיל אותה כדי שתוכל וגם לא מוכנה לקבל לא כתשובה, כל דבר מגיע להתקפות, מקלחת זה היסטרי השתוללות מקללות מרביצה ואני מחליטה להעניש אותה ההתקפה עוד יותר מחמירה ועד שאני לא אומרת לה שאני סולחת זה לא עובר, אני סולחת כי אני נלחצת מההתקפות היא מתחילה לרעוד מרוב עצבים, וגם שהיא יושבת לראות טלויזיה היא מקלפת את העור בציפורניים בידיים עם היד או מושכת את העור בשפתיים , מרוב שהיא ילדה עצבנית וזה כואב לה וכמה שאני מסבירה לה היא ממשיכה, והיא ככה רק בבית, בגן היא ילדה נהדרת וממושמעת
    וחכמה היא ילדה מאוד נבונה, גם אם אני יושבת איתה למשל על חוברת בהתחלה אומרת לא ואחרי שאני אומרתת לה בואי נעשה 2 דפים מסכימה ואז היא רוצה לעשות את כל החוברת

    מה לעשות עם התקפי הזעם והרעידות שלה אני ממש מודאגת היא עולה לכיתה א שנה הבאה ואני פוחדת מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפות זעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפות זעם - תגובה

    סמדר ריינר
    29/01/2011

    שלום לך,
    אני מאוד ממליצה לך לפנות להדרכת הורים. אני מתרשמת ממה שאת מתארת שקשה לך מאוד לשים גבולות לילדה. את בעצמך מתארת שהיא מפונקת, נראה לי שהיא מרגישה שהיא שולטת בך, וזה מצב לא טוב. בהדרכת הורים יוכלו לעזור לך לאט לאט להציב סמכות הורית ברורה יותר וזה יקל על שתיכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפות זעם מתוך שינה לילד בן 3
    אורית
    29/01/2011

    בני חוגג 3 בעוד מספר ימים,למשפחתנו הצטרפו אח ואחות לפני 4 חודשים.לפני שבועיים בני התחיל להתעורר באמצע הלילה בזעקות שבר ובכיי ללא הפסקה,כל הנסיונות שלנו להרגיע אותו עולים בתוהו.הוא מתחיל להשתולל ,לבעוט ולצרוח ולא ניתן להרגיעו,אתמול ההתקפות הגיעו גם באמצע היום ולא מתוך שינה.אנחנו חסרי אונים,הילד מקבל תשומת לב מכולם וטבעי שהוא ירגיש שמשהו נלקח ממנו עם הגעת התאומים,אבל אנחנו חייבים לעצור את התופעה הזו,אמרו לנו שבלילה יכול להיות שזה מתוך שינה ולכן לא להעיר אותו אלא רק לחבק אותו ולהחזיר אותו למצב שינה,אבל זה לא עובד, מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפות זעם מתוך שינה לילד בן 3 - תגובה

    נעמה סבג שמש
    31/01/2011

    אורית שלום,

    אם הילד בוכה תוך כדי שינה, עם עיניים עצומות, זה עניין אחד, אך אם זה נעשה כי הוא מתעורר, מדובר בתסכול.
    חשוב מאד לעטוף את הילד, לשקף לו את המצב, לדבר איתו על מה שקורה, לספר לו סיפורים על הנושא, ולתת לו זמן איכות אישי.
    הרבה עבודה תוך אינטליגנציה רגשית יכולה להקל.




    בהצלחה,

    נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
    יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך בשיטת הצילום
    מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למות
    יוד
    28/01/2011

    שלום

    הבן שלי בן חמש. בימים האחרונים הוא חוזר ואומר שהוא רוצה למות.
    שאלתי אותו האם אתה יודע מה זה למות והוא ענה שזה לישון ולא להתעורר.
    שאלתי אותו מאיפה אתה שמעת על זה והוא ענה מאף אחד.
    שאלתי אותו למה אתה רוצה למות הוא ענה לי שזה כיף.

    היום כל הילדים בגן כתבו מכתב להורים שלהם. הגננת סיפרה לנו שהוא מאוד התרגשה ממכתבו של בני. הוא כתב שכיף לו איתנו ואנחנו ההורים הכי טובים בכדור הארץ.

    האם הוא באמת מתכוון או שהוא לא מבין את המשמעות?
    מה צריך לעשות כדי להוציא לבני את הרעיון?
    איך ניתן לרדת לשורש העיניין ולהבין מה גורם לו לחזור ולאמר זאת?
    ...


    אבא מודאג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למות - תגובה

    סמדר ריינר
    29/01/2011

    שלום לך,
    גיל 5 הוא הגיל שבו ילדים מתחילים להבין את משמעות המוות. כל ילד מגיב לזה אחרת. יש ילדים שמפתחים פחדים מהמוות בגיל להזה. ייתכן שמה שאתה מתאר זו הדרך של הילד שלך להתמודד עם ההבנה החדשה שלו.סוג של הפוך על הפוך. ייתכן גם שיש דברים נוספים שאני לא יכולה לדעת אותם מהפניה בפורום כי אין לי די מידע.
    תמשיכו לעקוב אחרי ההתנהגויות שלו, אם זה ממשיך, אם יש התנהגויות מדאיגות נוספות ולפי זה תחליטו על המשך טיפול בעניין אם בכלל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להתנהל

    יוד
    29/01/2011

    תודה על התגובה.

    למה עלי לשים לב?
    האם כדי לפנות לפסיכולוג ילדים?
    האם זה יחלוף בד או שעלי לשוחח עם בני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להתנהל - תגובה

    סמדר ריינר
    29/01/2011

    שלום לך,
    כמו שאמרתי, אני לא יכולה לדעת כרגע אם זה יחלוף או לא, ולכן המלצתי להמשיך לעקוב, אם זה ממשיך, ואם יש התנהוגיות מדאיגות נוספות, כמו פחדים, התפרצויות, קשיי שינה, קשיי אכילה, דיווחים על קשיים בגן וכו' יש לפנות לפסיכולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    יוד
    31/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה.

    סמדר ריינר
    01/02/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתיחות בבית
    הדר
    28/01/2011

    יש לי שאלה בנוגע להשפעה של ויכוחים ומריבות בבית על ילד בן שנתיים וחצי כמעט.
    בזמן האחרון יש מתיחות בביתנו והילד כבר התחיל להגיד לנו "שקט" גם כאשר אנחנו סתם מתווכחים או מדברים אך לא צועקים. עד כמה זה משפיע על ילד בגיל הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתיחות בבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתיחות בבית - תגובה

    ליאת גרוס
    28/01/2011

    שלום הדר.
    מתיחות בבית משפיעה על ילדים בכל גיל. ההשפעה רבה בהרבה ממה שנדמה שלנו והם מרגישים יותר ממה שמראים או מבטאים.
    ילדים מרגישים מתיחות גם כשאין צעקות ועל אחת כמה וכמה אם יש.
    רצוי להפחית מריבות בנוכחותו עד כמה שאפשר.
    ייתכן שבקשת ה"שקט" שלו זו לא ק בקשה לשקט אלא למשהו שיאפשר גם שקט פנימי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזירה במספרים
    נתי
    28/01/2011

    היי,אני לא יודע אפילו אם זה בעיה או לא אבל ביתי בת השלוש שאוהבת לעשות דברים רבים כמו:ציור,משחק בבובות,עבודה במטבח שלה,דיבור דימיוני בטלפון עם חברות מהגן ועוד.החלה לאחרות לאהוב מאוד לגזור.היא מבקשת מספרים וגוזרת דפים על גבי דפים לחתיכות שונות.יש לציין שהיא גוזרת במיומנות רבה והטכניקה שלה מרשימה,אבל האם אין כאן משהו שמעיד על בעיה נסתרת כלשהי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גזירה במספרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזירה במספרים - תגובה

    ליאת גרוס
    28/01/2011

    שלום נתי

    ממש לא נשמע לי מדאיג.
    כל עוד היא לא גוזרת דברים שאסור ולא מביעה אגרסיות בולטות בגזירתה - תנו לה להינות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    נתי
    30/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לסמדר ועדכון...
    אמא
    28/01/2011

    שלום סמדר, לפני תקופה שאלתי לגבי ילדתי בת 3.5 בקשר לגירוי איבר המין לעיתים קרובות ובמיוחד כשלא מסתדר לה במשחק. הבנתי את עצתך אבל העניין הולך וגובר אפילו אם היא שמחה, היא עוזבת את המשחק וניגשת לפינות השולחן וזה נמשך לתקופת 10 דקות או יותר.
    זה מדאיג אותי, היא ילדה מאוד פקחית ואני מסיחה את דעתה הרבה ומעסיקה אותה בהמון משחקים ובמיוחד בפאזלים שלאחרונה היא משחקת במשחק הזה שמאוד מרתק אותה.
    אני צריכה את עזרתך בנושא כי זה קורה לעיתים מאוד קרובות במשך היום.
    תודה מראש
    אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לסמדר ועדכון...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לסמדר ועדכון... - תגובה

    סמדר ריינר
    29/01/2011

    שלום לך,
    אם זו תופעה שמתגברת וקורית במצבים שונים למרות שהוסבר לה שזה עניין שעושים אותו בפרטיות בלבד, כדי לפנות לטיפול כדי לבדוק יותר לעומק מה קורה, מעבר לזה, לצערי קשה לי לדעת כרגע דרך הפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למי לפנות

    אמא
    29/01/2011

    סמדר, למי לפנות, לפסיכולוג ילדים מקומי או לרופא משפחה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למי לפנות - תגובה

    סמדר ריינר
    29/01/2011

    שלום לך,
    לפסיכולוג, זה לא עניין רפואי אלא פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נא השיבו לי !!!!!
    מיכל
    28/01/2011

    שלום רב
    1. כיצד קובעים גבולות כאשר הילד אינו ממושמע ? האם להרים את הקול כאשר החזרה על הדרישה / איסור אינה מניבה ???
    2. כאשר הילד אומר "אבא" תכופות בעיתות מצוקה וחולי, כשהוא במשמורת האם, בגיל הנ"ל , פרושו העדפת האב על פני האם באופן כללי (איתו מתראה פעמיים בשבוע)????
    תודה (בבקשה כבר סמדר ענתה - אם פסיכולוגית אחרת תוכל להשיב לי הפעם...תודה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נא השיבו לי !!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל שלום, ראי תגובתי בהמשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    30/01/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום