מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התייעצות...שני06/02/2011
שלום,אני אמא לילד בן שש וחצי ,התגרשתי לפני חודש וחצי (יש לי בן נוסף בן שנה ושבעה חודשים)שמתי לב שבכל פעם שבני חוזר משבת עם אבא שלו יש לו שאלות לגבי נושאים שנוגעים במיניות.מקרה אחד של שאלה מאיפה התינוק יוצא,פעם נוספת הוא סיפר לסבא שמהאשכים יוצא תינוקות במקרה האחרון שהוא שאל מאיפה תינוק יוצא הגרוש שלי התקשר לספר לי שהם ראו ביחד סרט שהיה שם עניין של דם בתחתון(מחזור)והוא שאל אותו למה יש דם אז הוא סיפר לו שיש דבר שנקרא נידה .אני חייבת לציין שרתחתי כולי מהעניין שבגיל שש וחצי בני צריך להיות חשוף לסרטים כאלה .מה אני עושה עם העניין הזה?אני מודאגת,נכון שבשלב מסויים בחיים ילדים חשופים לדברים וגם שואלים שאלות רק שזה נראה לי ממש מוקדם .בבקשה תענו לי בהקדם,תודה שני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות... - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום שני
את לגמרי צודקת שתכנים אלו אינם מתאימים לילד בגיל זה וכי רצוי שלא יחשף לסרטים מסוג זה.
יחד עם זאת, את הנעשה אין להשיב. חשוב לענות לשאלותיו באופן המותאם לגילו ולא להתחמק. ישנם ספרים המותאמים לגיל זה העוסקים ב"מאיפה באים תינוקות לעולם?" חשוב לא לשדר לו שאביו עשה משהו רע בכך שחשף אותו לתכנים אלו על מנת לא להעמיד אותו בקונפליקט נאמנויות.
אם לא נחשף לתכנים מיניים של ממש לא נראה לי שנגרם נזק בלתי הפיך. ליתר ביטחון הישארי עם יד על הדופק לגבי התנהגויות בעלות אופן מיני או התנהגויות המביעות מצוקה.סביר שלא יופיעו כאלה. אם בכל זאת עולים, צרי עימנו קשר ונחשוב כיצד להתמודד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות,ה
שני06/02/2011קודם כל תודה על התשובה המהירה .יש לי שאלה נוספת בנוגע לגרוש שלי ,איך אני מבהירה לו שלא יחשוף את הילד לתכני אלו?סביר להניח שאם זה יבוא ממני אז הוא לא יקבל את זה.אודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות,ה - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום שני
את צודקת שאולי לא נכון שהדברים יבואו ממך.
זה גם מסוכן לערב את המורה או עובדת רווחה בשלב זה.
הכי גרוע להעביר את המסר דרך הילד.
נראה לי שהרע במיעוטו יהיה לנסות ולבקש ממנו באופן ישיר. בלי ביקורת.אולי כבר הבין את זה לבד לאור השאלות שעלו...
הלוואי והיה לי פתרון טוב יותר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד דודה קרובה לילד בן שנתייםמיטל06/02/2011
הי,
לפני כ-שבועיים איבדתי את דודתי היקרה בתאונת דרכים.
בני בן השנתיים היה קשור אליה מאוד ברמה יומיומית של שיחות טלפוניות והיינו נפגשים לפחות כפעם בשבוע.ממש סבתא נוספת.
מאז המקרה,לא ממש הזכרתי אותה בפניו,כי אני חוששת שהוא ירצה לדבר איתה ולפגוש אותה.
למעשה,הוא שאל עליה כפעמיים ופשוט אמרתי לו שהיא הלכה לנוח.
ברור לי שהוא לא יזכור אותה כשיגדל אלא רק מסיפורים שלי ומתמונות אך מה עליי לעשות כעת?
אני חוששת שהוא לא ירגיש כאילו היא "נטשה" אותו. בנוסף, בעלה,דוד שלי,שרד את התאונה ועדיין לא הפגשתי ביניהם כי שוב,ברגע שהוא יראה אותו,הוא ישאל על דודה שלי ואני לא ממש יודעת מה לעשות.
אשמח לשמוע את עצתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד דודה קרובה לילד בן שנתיים - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום מיטל
עניתי לשאלתך לעי"ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההתנגות של הילד השתנתהלובנא06/02/2011
בני בן חמשה חודשים לפני כחודש שמתי אותו אצל מישהיא כי חזתי לעבודה אני מרגישה שהוא התחיל להשתנות הוא בוכה הרבה בלי סיבה ולא צוח הרבה כמו שהייה פעם מה יכולה להיות הבעיה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההתנגות של הילד השתנתה - תגובה
נעמה סבג שמש07/02/2011שתי סיבות יכולת להיות:
את חסרה לו והוא מבקש אותך יותר או שלא טוב לו עם הגברת המטפלת ב. כדאי לבדוק איך הוא מתנהג גם בממהלך היום.
בברכה,
נעמה סבג שמש, מנהלת רשת עידן ההורות
יועצת ומנחת הורים וצוותי חינוך
מומחית בהקניית אינטליגנציה רגשית והרגלי שינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד קרוב משפחהמיטל06/02/2011
הי,
לפני כ-שבועיים איבדתי את דודתי היקרה בתאונת דרכים.
בני בן השנתיים היה קשור אליה מאוד ברמה יומיומית של שיחות טלפוניות והיינו נפגשים לפחות כפעם בשבוע.ממש סבתא נוספת.
מאז המקרה,לא ממש הזכרתי אותה בפניו,כי אני חוששת שהוא ירצה לדבר איתה ולפגוש אותה.
למעשה,הוא שאל עליה כפעמיים ופשוט אמרתי לו שהיא הלכה לנוח.
ברור לי שהוא לא יזכור אותה כשיגדל אלא רק מסיפורים שלי ומתמונות אך מה עליי לעשות כעת?
אני חוששת שהוא לא ירגיש כאילו היא "נטשה" אותו. בנוסף, בעלה,דוד שלי,שרד את התאונה ועדיין לא הפגשתי ביניהם כי שוב,ברגע שהוא יראה אותו,הוא ישאל על דודה שלי ואני לא ממש יודעת מה לעשות.
אשמח לשמוע את עצתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד קרוב משפחה - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום מיטל
לדעתי אסור לשמור כזה דבר בסוד. גם לא מילד בן שנתיים.
בפעם הבאה שישאל צריך לספר לו שהיא נפטרה ועלתה לשמיים (אם זה הסבר מקובל עליכם). שטוב לה אבל היא במקום אחר ולא תחזור אף פעם.
הוא הרי לא יבין ויחזור וישאל שוב ושוב בסיטואציות שונות. צריך לחזור על ההסבר.לא לשקר ולא להסתיר. הוא יתמודד בדרכו.
כדאי להגיד שטוב לה במקום בו היא נמצאת. מותר להגיד שגם את עצובה שלא תראי אותה שוב.
בלי סודות.הוא הרי יגלה מתי שהוא...
משתתפת בצערך
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלנת ילדים קטנים ביחדאמיר06/02/2011
שלום רב,
לנו 3 בנים. הבן הגדול בן 4 ותאומים בני שנה וחצי.
מאז הלידה התאומים ישנים בחדר משלהם ולגדול חדר משלו.
מפאת חוסר מקום ותכנון מחדש של הדירה אנו רוצים ליצור חדר שינה משותף לשלושת הילדים וחדר משחקים משותף נפרד לשלושתם, לפחות עד שהבן הגדול יגיע לגיל 10-12.
מגישושים עם הבן הגדול הוא מביע הסכמה לישון איתם ואפילו מעט התלהבות.
יש לציין כי עד גיל שנתיים וחצי הבן הגדול ישן איתנו במיטה וכי אחד התאומים מתעורר פעם בלילה כדי לשתות/לאכול אך בכיו אינו מעיר את התאום השני ואת הבן הבכור שישן בחדר ליד.
שאלתנו היא:
האם מבחינה רגשית זה בריא לילד בן 4 לישון עם תאומים בני שנה וחצי. האם זה עלול באיזושהי צורה לפגוע בהתפתחות שלו/שלהם?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלנת ילדים קטנים ביחד - תגובה
סמדר ריינר06/02/2011שלום אמיר,
אין מניעה בשינה משותפת של הילדים בגילאים האלה. קצת שכחנו שפעם לא היו חדרים נפרדים לכל ילד וכך ישנו כולם....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
נורית11/03/2011אני טס אל הילד. בשבוע הקרוב אחרי שנתיים שלו ראיתי אותו. אין לי התלבטות לגבי הביקור אבל :
מסתבר שכן יש גבר אחר שחיי איתם. זה אומר שלילד יש בעיה של נאמנות. ולי לא יהיה תגמול על הקשר איתו - כי יש מישהוא אחר שם שמשמעותי יותר בחיי היום יום.
הילד ממשיך להתנגד לשיחות איתו.
מה הכוונה אב חורג ואב ביולוגי זה לא אותה המשבצת ? זה ברור שהילד ירצה ששני האבות יואהבו אותו אבל גם יש מחיר של קשיים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שנותק איתו המגענורית06/02/2011
שלום
אני אב לילד שנחטף ממני על ידי האם לארצות הברית. הילד נחטף בגיל 3 וכבר עברו שנתיים, לא ראיתי אותו עד עכשיו פנים אל מול פנים. מתנהל תהליך משפטי ואני חושב שבסופו אוכל לראות אותו כפעמיים בשנה. האבהות שלי עד החטיפה הייתה נורמטיבית.
בהתחלה הילד נהג להתקשר הרבה. בחודשים האחרונים האימא טוענת שהוא אינו רוצה לדבר איתי ולכן הם לא מתקשרים. אתמול דיברתי איתו באמצעות סקייפ ובאמת הוא לא רוצה לדבר איתי, כל מה שהוא רצה זה לעזוב את המסך.
אני יודע שהוא בסך הכל ילד ואני כמבוגר יודע יותר טוב ממנו מה טוב בשבילו. אני יודע שכאשר הוא יגיע לבגרות הוא ירצה בקשר כלשהוא.
אבל העלבון גדול מאוד. וגם "קשר כלשהוא" בשביל זה לעשות את המאמץ ? אני אבא ורוצה שאם תהיה מערכת יחסים היא תהיה כזאת. המאמץ גובה מחירים גבוהים מבחינתי ואני מעריך גם מבחינתו. וכל זה עוד לפני שדיברנו על אפשרות של אב חורג שיכנס לתמונה.
שאלתי מתחלקת לשניים. א) לאיזו מערכת יחסים אני יכול לצפות מהעתיד (בהנחה שאראה אותו פעמיים בשנה ואדבר איתו בסקייפ פעם בשבועיים). האם אני יכול לצפות למערכת יחסים של אב ובן ?
ב) האם באמת הקשר חשוב לילד גם כשהוא נמצא כל כך רחוק וגם כשהוא לא רוצה לקיים אותו ? יש השערה למה הוא לא רוצה לדבר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד שנותק איתו המגע - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום דורון
אני יודעת שהתשובה שאתן לא תוכל להיות מספקת אבל בכל זאת חשוב לי להגיב.
אתה מתאר מצב קשב ביותר. אבהות נורמטיבית לא תוכל להתקיים בשלב הזה כל עוד הפגישות הן בתדירות כלכך נמוכה. הילד מבולבל וסביר שמועברים לו מסרים נגדך. בגיל זה הילד תופס את העולם בשחור לבן. טוב ורע. יש ואין. וכרגע, כדי לשמור על בריאות נפשית שלו הוא תופס אותך כרע. הוא לא מסוגל לתפוס את המורכבות של דיעות שונות בין הורים, חטיפה וכו'. העובדה שאינו מעוניין כרגע בקשר היא הצורך שלו ואינה מכוונת אליך באופן אישי בשום צורה שהיא. עד כמה שזה קשה נסה להבין זאת ולא להיעלב. אין לו שום כוונה לפגוע בך!!!!!!!!!
הדבר החשוב הוא שתמשיך לנסות, גם אם הוא מביע חוסר רצון. חשוב שידע שלא ויתרת עליו. חשוב שידע שכשירצה אתה שם בשבילו. חשוב שידע שהוא חשוב לך. יום יבוא והוא יהיה מסוגל להבין ואז הוא יבדוק האם ויתרת או המשכת לחזר כל השנים. אל תוותר. תכבה את כפתור העלבון שלך ותמשיך לבקש קשר ובמקביל לכבד את זה שלא מעוניין כרגע. הקשר חשוב לו. ללא ספק. גם אם הוא חד צדדי כלומר רק מצדך. חשוב שתהיה לך דמות מקצועית שתוכל לשוחח איתה כדי להכיל את כל זה.
מקווה שיגיעו ימים טובים יותר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד שנותק איתו הקשר
נורית06/02/2011תודה ליאת
אני משתדל לכבות את הכפתור של העילבון, ויודע שמתישהוא זה יעבור לו. אבל אני רוצה לקבל הערכה למה אני יכול לצפות מהעתיד, אם אשקיע מאמץ האם מערכת יחסים של אב ובן - כלומר קשר קרוב שאין דומה לו, יכולה להתקיים בבגרותו ממרחק כזה, או שזה לא ריאלי לצפות לזה ?
מה המשמעות של כניסת אב חורג לתמונה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד שנותק איתו הקשר - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שוב שלום
לדעתי המשמעות של כניסת אב חורג לתמונה אינה מאד משמעותית. הוא לא מהווה תחליף לאב ביולוגי.הוא תוספת חשובה שתעשה לילד חיים יותר טובים אבל זה לא נופל על אותה משבצת ולכן אין מה לדאוג.
אני בטוחה שהקנאה מטורפת. גם אני הייתי משתגעת במקומך אבל זכור שזו לא אותה משבצת...
לגבי מה יקרה בעתיד. ימים יגידו. בטח לא בזמן הקרוב.
הכי קל זה להגיד : "זה כלכך קשה וחסר סיכוי עדיף להתנתק רגשית עד להודעה חדשה. יהיה לי יותר קל". אל תיפול במלכודת הזו. למען הילד תמשיך לשדר עניין אך לא ללחוץ. לגבי העתיד הרחוק, אני אופטימית מטבעי.
תחזיק מעמד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נורית06/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011על לא דבר.
מקווה שדברים יסתדרו במהרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצה מה לעשותשירין06/02/2011
יש לי ילדה בת 4 וחצי ותינוקת בת 8 חודשים, הגדולה קיבלה את הקטנה ממש בסדר, הכל היה בסדר. הגדולה שלי שהייתה תינוקת הייתה עם אצבע בפה ואנחנו ניסנו לגמול אותה למוצץ, לאחרונה עברנו לבית חדש... היא זרקה את המוצץ כי היא אמרה שהיא כבר גדולה ויש לה חדר של גדולים, אבל בלילה היא חוזרת לפעמים לאצבע..
השאלה שלי האם להחזיר לה את המוצץ כי אני מעדיפה מוצץ מאצבע, או לא לבטל את זה שהיא זרקה את המוצץ???
אנחנו אובדי עצות, אתמול בלילה היא התחילה לשים את האצבע ושהוצאנו לה היא התחילה לבכות ולא הפסיקה...
מה עושים??? מה הדרך הטובה להתמודד עם המצב מבלי לפגוע יותר מידי בילדה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצה מה לעשות - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום שירן
ממש לא להחזיר את המוצץ...ילדה בגילה כבר אמורה להיגמל מחפץ חיצוני שכזה.
אצבע לדעתי, בעיקר אם זה רק במיטה בלילה זה פחות נורא. זה חלק ממנה וזה זמין תמיד. אל תוציאו אנרגיות מיותרות על מריבות בנושא. סיכוי גבוה שזה פשוט יעבור לבד עם הזמן. אם הלחץ הוא מפגיעה בשיניים, ניתן לנסות להוציא לה את האצבע מהפה כשהיא ישנה עמוק.
כנראה זקוקה לזה כאלמנט מרגיע כדי להיכנס לשינה. בעיקר בבית חדש...
לדעתי כדאי לאפשר לה.כשתרגיש רגועה ובטוחה יותר תפסיק לבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינטראקציה- בעיותדנה06/02/2011
שלום,
אני צריכה בבקשה אבחנה - לאיזה גורם אני צריכה לפנות על מנת לפתור בעיות באינטראקציה ביני לבין בני בן 3 ?
דחוף, תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינטראקציה- בעיות - תגובה
סמדר ריינר06/02/2011שלום נועה,
את יכולה לפנות למכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלך ולבדוק אם נותנים שם טיפול דיאדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול דיאדי
דנה06/02/2011מה זה ? מה סוג הטיפול ? מה ההכשרה ש המטפל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול דיאדי - תגובה
סמדר ריינר06/02/2011שלום נועה,
טיפול דיאדי הוא סוג של טיפול פסיכולוגי, ונדרשת לכך אותה הכשרה כמו לכל טיפול פסיכותרפיה אחר. בדרך כלל עוסקים בכך פסיכולוגיים התפתחותיים כייוון שזהו טיפול שנהוג לגבי הגיל הרך בדרך כלל, אך גם פסיכותרפסיט, מטפל באומנות או פסיכולוג קליני יכול לעשות זאת. הכוונה בטיפול דיאדי היא שההורה והילד נמצאים ביחד בחדר בזמן הטיפול והטיפול הוא בקשר ביניהם. זה מה שביקשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול דיאדי
שירה07/02/2011שלום,
דיברתי עם פסיכולוגית קלינית והיא אמרה לי שבדר"כ הם לא מטפלים בגילאים כ"כ קטנים ()3) ורצוי לפנות למכון התפתחות הילד.
אני קצת אבודה , עייפה ומיואשת . מה לעשות?
תודה דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול דיאדי - תגובה
סמדר ריינר07/02/2011שלום שירה,
אכן אני הפניתי אותך מהתחלה למכון להתפתחות הילד. מדוע את מרגישה אבודה? אנא צרי קשר עם מכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים והתייעצי איתם. אם לא תצליחי פני שוב ואמשיך לכוון אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים שילד דופק ראש??אמא דואגת05/02/2011
הבן שלי עוד מאט בן שנתיים כול הזמן שהוא מתעצבן דופק את הראש בקיר או ברצפה
למה הוא עושה את זה ?
האם הוא צריך טיפול ומה אליי לעשות?
אני מאוד מודאגת שמה הוא יפגע בעצמו כי הוא עושה את זה כל כך הרבה כשהו לא מקבל את מה שהוא רוצה .
עזרה בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אין התייחסות??
אמא דואגת06/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עושים כשילד דופק ראש?? - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט09/02/2011לאמא שלום,
לא תיארת כמה שכיחות דפיקות הראש, כמה הילד שלך נוטה לכעוס ואיך ההתפתחות המילולית שלו. לכן התשובה הינה כללית למדי - באופן כללי, ילדים בני שנתיים לא פיתחו עדיין מנגנונים טובים מספיק כדי להרגיע את עצמם כשהם מאוד כועסים או מתוחים. אין להם את "ארגז הכלים" שלנו המבוגרים, עם כל מיני דרכים שלנו להירגע - לדבר עם עצמנו, לבטא את הכעס כלפי האחרים, להסיח את הדעת וכדומה. את אותן הטכניקות כדאי לאמץ עם בנך, ולסייע לו לפתח אותן בהדרגה גם ללא תלות בך. כשהוא דופק את הראש, רצוי לחבק אותו, לבטא את הרגש במלים ("אתה עכשיו כועס") ולהרגיע אותו במלים. במקביל, כמובן שיש לשמור על הגבולות שהצבת, גם כשהוא כועס מאוד.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויסות חושי-לעלות לכיתה א?מיטל05/02/2011
ביקרתי אצל מרפאה בעיסוק כי בני בן ה5 וחצי לא אחז נכון את העיפרון,זו גילתה שבני סובל מ וויסות חושי.פעם בשבוע אנו הולכים ל"טיפול" ל45 דק'.היא היתה גם בביקור של שעה בגן של בני.והחליטה על פי איבחונה שאין בני מתאים לעלות לכיתה א{הוא יודע לקרוא}.
אמנם ילדי מפונק והיה לנו בן יחיד 5 שנים{עד שנולדה לו אחות}.אבל לא לעלות לכיתה א'??
אני מאד מבולבלת,
רציתי לדעת למי עוד אני יכולה לפנות ש"יחליט"עבורי אם בני מתאים לעלות לכיתה א??אני לא רוצה להסתמך רק על דעתה של המרפאה בעסוק זה {אולי לא איבחנה נכון??}
לאן עלי לפנות?
פסיכולוג?
נוירולוג?
רופא ילדים??
לאן????
אודה לכם אם תעזרו לי!!לי אין מושג בנושאים אלו ואני דואגת שלא אעשה את הצעד המשמעותי הזה נכון.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויסות חושי-לעלות לכיתה א? - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט05/02/2011מיטל שלום,
כתובת מתאימה להתייעצות במקרה זה היא הגננת ופסיכולוגית הגן. איני מכירה את פרטי המקרה מן הסתם, אולם לגבי ילדים שקיימת התלבטות מצד המערכת לגבי עלייתם לכיתה א', עד חודש פברואר הגננת היתה אמורה כבר לפנות אליכם בנושא. לכן כדאי לשוחח עמה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיטת מעבר - ילד בן שנה ו7 חודשיםאסנת05/02/2011
שלום רב,
הילד שלי עבר למיטת מעבר בהיותו בן שנה ו4 חודשים. (לפני כ3 חודשים). הוא די גבוה לגילו ויום אחד הוא טיפס ונפל מהמיטה, והעדפתי שיעבור למיטה נמוכה.אני מודעת לכך שזה מאוד מוקדם, אבל מאז יש לנו טקסי שינה ארוכים מאוד : הוא יורד כל הזמן מהמיטה. עד לפני כמה ימים היינו יושבים איתו בחדר עד שנרדם, אך אני יודעת שזה לא הפיתרון.הוא קם אלינו וחוזר לאחר שאנו מעירים לו לחזור למיטה ולשים את הראש והוא צוחק, כי חושב שאנו משחקים איתו.חשוב לציין שבמיטת התינוק הוא היה נרדם לבד עם מוצץ כבר בגיל מאוד מאוד צעיר.
בנוסף לכך, הוא כבר לא ישן כמו פעם לילה שלם, הוא קם המון באמצע הלילה אלינו למיטה, ורוצה לשחק, אנחנו לא מצליחים להרדים אותו בחזרה, רק בעזרת טלויזיה.מצטערת על אורך ההודעה אך רצינו עזרה מקצועית , כי אנו רוצים לעשות את הדבר הנכון. תודה מראש על התגובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה עוד מידע חשוב
אסנת05/02/2011חשוב לי לציין שהילד איתי בבית, הוא ילד יחיד, והוא מקבל את מלוא תשומת הלב ממני כל היום , ואביו גם מקדיש לו זמן לאחר שעות העבודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוסיפה עוד מידע חשוב - תגובה
סמדר ריינר06/02/2011שלום אוסנת,
אם הילד לא לקוח אתכם ברצינות וחושב שתאם משחקים איתו כנראה שהטון שאתם משתמשים בו הוא לא מספיק תקיף והחלטי. אתם כנראה מאוד לא רוצים שהוא ייעלב ויבכה. אב מידה מסויימת של עבלון תהיה כאן, אין מה לעשות, ואת זה צריך לעבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים עם כסיסת צפרניים?אמא אחת05/02/2011
בת שנה ו-8...החלה לכסוס צפרניים מעת לעת לאחרונה.
מה עושים, או לא עושים כנגד התופעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עושים עם כסיסת צפרניים? - תגובה
ליאת גרוס06/02/2011שלום לך
ייתכן כי כסיסת הציפורניים מעידה על רמת מתח גבוהה מהרצוי. בדקי האם יש סיבה שתצדיק זאת.
אם אין סיבה כדאי להעיר לה שתפסיק.ואולי אפילו לספק תחליף כמו משהו אחר שניתן למצוץ. אם יש סיבה יש לפתור את הבעייה ולא כדאי ללחוץ סביב נושא הציפורניים. ההתנהגות תיפסק כשרמת המתח תרד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכי של ילדה בת 4.5אמא מודאגת05/02/2011
אני אמא לשני ילדים:ילד בן 7 וילדה בת 4.5.ואנחנו מצפים לעוד תינוק.הבעיה היא שהילדה בזמן האחרון כל הזמן ממורמרת,בוכה מנסה להציק,עונה בחוצפה.
היא כל הזמן מדברת על התינוק:נעשה לו כך,נקנה לו כך..אנחנו מנסים להרגיע אותה כל הזמן אבל לפעמים רבות אני מתעייפת מהמצב ומרגישה חסרת אונים,
אני שמתי לב שזה התחיל בדיוק אחרי שנודע לנו שמצפים לבן למרות שהיא כל הזמן "ביקשה" שזו תהיה בת אחות. אני מרגשיה לפעמים "אשמה" מרוב הבכי שלה.ניסיתי לשתף אותה בקניות בגדים לתינוק זה עזר אבל רק לכמה ימים טח"כ היא חזרה לבכי הממושך ללא סיבה.
ברצוני לציין גם כן כי שלחתי הודעה לפני יותר משבועיים ולא עניתם לי.אני צריכה עצות דחוף!!
אודה לכם מאוד אם תוכלו להציע לי דרכים לטפל בעניין הזה כי אני מרגישה שלא יכולה להשתלט עליה ועל התקפי הזעם הפתאומיים שלה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכי של ילדה בת 4.5 - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום לך,
ייתכן שהילדה חוששת שתאבד את מקומה כשכבר לא תהיה הכי קטנה בבית ותהיו עסוקים עם תינוק. החשש שלה גם מוצדק בחלקו. כדי להרגיע אותה צריך להתייחס לחשש הזה. צריך לנסות לדבר איתה על כך שהיא אולי חוששת שיאהבו אותה פחות ושיהיה אליה פחות זמן, אחרי שתדברו איתה על כך היא תרגיש שסוף סוף מבינים ואתה ולא רק מנסים להרגיע על "ריק", ייתכן שבעקבות הדיבור הגלוי על כך היא תבטא יותר את חששותיה, אפשר לעודד אותה לכך בציור ובמשחק ולא רק בדיבור ולהיות סובלניים לביטויי המצוקה שלה. במקביל אפשר לדבר איתה על כך שתשדלו לתת מענה לחששות, להקדיש לה זמן נפרד אחרי הולדת התינוק (ואת זה יש לקיים ואפשר להתחיל כבר מעכשיו) וכם להגיד לה שזה טבעי שהיא גם תאהב את תינוק וגם תכעס ותקנא, ויש לכם מקום בלב לכל הרגשות שלה. אפשר גם לקנות ספרי ילדים שמדברים על הולדת אח ולהקריא לה אותם, כדי לאפשר המשך הזדהות, שיחה ועיבוד של הנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אמא מודאגת06/02/2011אני מודה לך מאוד על העצות שלך .ננסה לפעול בהתאם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, ובהצלחה.
סמדר ריינר06/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8 לא משחק עם חבריםהילה05/02/2011
שלום
בני בן 8 בכיתה ב
אינו מעונין להפגש עם אף חבר מכיתתו אחה"צ מאז נכנס לכיתה א
כמו כן כמעט ואין מתקשרים להזמין אותו
כאשר נפגש בעידודי ובתיווכי עם חבר אומר שנהנה מאוד אך אינו ממשיך את הקשר
מצד שני בכיתה המורה אומרת שהוא ילד חברותי ואהוד ומשחק בהפסקה עם הרבה ילדים
איך ניתן לעזור לו ליצור קשרים עם בני כיתתו אחה"צ ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 8 לא משחק עם חברים - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום הילה,
מתאורך לא נשמע שהוא זקוק לעזרה אלא שהוא לא רוצה. לא נכון "לדלג" מעל הרצון שלו ולרצות בשבילו. קודם כל יש לברר מדוע הוא לא רוצה.לאחר בירור יותר מעמיק מדוע הוא לא רוצה ניתן לחשוב מה ניתן לעשות כדי לעודד אותו לכך יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימודים ילד בן 14רונית05/02/2011
שלום. בנינו בן 14 לומד בחט"ב ורמת ציוניו ממוצעת.
מדובר בילד טוב הן בבית הספר, הן בבית, אהוב על כולם, ילד שקט
מתחילת החטיבה אומרים מוריו שהילד מסוגל ליותר אך לא ממצא את עצמו.
רואיים שהילד לא מתלהב מללמוד וחוץ מהתעסקות במחשב, מפגש עם חברים - לא מתלהב כמעט מדבר.
לאחרונה היו לא מבחנים שלא אמר לנו עליהם. באחד מימי השבוע החלטנו שאנו יושבים איתו על מקצוע מקצוע ועקב כך ציוניו היו טובים יותר. לשאלתנו אותו אם הוא רואה שהוא מסוגל ומוציא ציונים טובים מדוע הוא לא טורח ללמוד? - אין מענה
מה ניתן לעשות? כיצד להכניס בו מוטיבציה ללמוד ?
תודה רבה על כל עזרה-עיצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימודים ילד בן 14 - תגובה
סמדר ריינר05/02/2011שלום רונית,
יש לכם ילד די גדול. ילד בריא פסיכולוגית וממושמע יחסית. בגיל הזה אכן החיים החברתיים הרבה יותר חשובים מלימודים. לימודים תמיד אפשר להשלים, לגיל הזה הוא כבר לא יוכל לחזור.
חשוב מאוד שלא תילחצו על הילד, כי כך אתם רק תורידו את המוטיבציה שלו במקום להעלות אותה. אתם עלולים לגרום יותר נזק מתועלת.
מספיק פעם אחת לדבר איתו, על האפשרויות שייפתחו בפניו בעתיד אם ימצה את היכולות שלו כרגע. אחר כך אני הייתי מניחה לזה, ונותנת למוטיבציה לבוא ממנו, ואם לא -אז לא. המצב לא כזה גרוע, יותר חשוב כרגע לא לקלקל אותו.
הלימודים הם עניין שלו, אם אתם מתלהבים מזה יותר ממנו - הוא לא יוכל להנות מהלמידה.
ממליצה לכם בחום - לרדת מהעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלימודים ילד בן 14
רונית06/02/2011סמדר תודה על היענותך המרגיעה.
אכן אנו בלחץ יותר ממנו. הלחץ הגובר בו אנו ההורים נתונים נובע מכך שיועצת בית הספר והמחנכת של בננו זימנו אותנו לשיחה בדבר לימודיו.
כפי שציינו, רמת לימודיו ממוצעת ואולי בית הספר בו נמצא בננו לא יכול להרשות לעצמו שזו תהיה רמת הלימודים ומצפה להרבה יותר.
נכון שהמצב לא גרוע ונכון שאפשר יותר אך כפי שציינת אנו פוחדים להביא לנזק לילד מאשר לתועלת. עובדה שכאשר הוא רוצה - הוא משפר את ציוניו.
האם בית הספר יכול לחייב אותנו לערוך לילד מבדקים פסיכולוגיים?
האם יכול להתנות את הישארותו של בננו בבית הספר אם לא נעשה לו מבדקים?
כיצד עלינו ההורים לנהוג מול בית הספר?
נודה מאד על עצתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
