מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ילד בכיתה ב שבורח באמצע השיעורדודו31/10/2009
שלום לחברי הפורום
הייתי מבקש לעזור לחברתי .....
אולי אוכל לקבל תשובה נוספת לשאלה מהמביא ילד שמטופל ברטלין לקום באמצע השיעור ולברוח מהכיתה ?
מה לעשות כדי להרתיע אותו מלחזור על זה ?
אני אציין שהילד נמצא בכיתה מיוחדת מטופל ברטלין 2 כדורים של 10 מ"ג מרוסקים ביום האם ריסוק הכדור פוגע בהשפעה יש קשר ?
תודה רבה חבר של האם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בכיתה ב' שבורח באמצע השיעור.
סמדר ריינר31/10/2009שלום דודו,
לגבי הריטלין המרוסק - לא נשמע לי הגיוני אבל כדאי לשאול רופא.
לגבי הסיבות לבריחה מהשיעור, לא ברור לי האם חשבתם לשאול את הילד? אולי הוא יודע להגיד מה קרה לו? יכול להיות שהוא מרגיש שהוא לא מבין ולא יודע מה קורה, והוא נלחץ, נעלב או מרגיש נחיתות בגלל שקשה לו, אולי ילד אחר הציק לו, אולי המורה העירה לו, ואולי הריטלין לא עוזר לו והוא צריך סוג אחר. אני לא יודעת כמה זמן הוא מקבל ריטלין, והאם זה עזר לו עד עכשיו. בכל אופן לגבי הריטלין צריך לבדוק עם רופא.
אם הילד יודע להגיד מה קרה שהוא ברח, גם אם הבריחה לא מוצדקת, אפשר לעבוד איתו על דרכי תגובה אחרות למצבים שבהם הוא נלחץ או נעלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מסכים לעבור לחדר שלורר31/10/2009
בן שלי בן שנתיים וחצי מנסים להעביר אותו לחדר שלו אך הוא לא מסכים,והוא מתעורר בלילה ועובר לחדר שלנו, ומאוד קשה לנו ובמיוחד שיש לו אחות בת 5 חודשים.שיושנת גם בחדר שלנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מסכים לעבור לחדר שלו.
סמדר ריינר31/10/2009שלום ל-רר,
האם ניסיתם להעביר אותו לאחר הולדת אחותו? אם כן זה עיתוי לא כל כך מתאים. בכל אופן תצטרכו במשך מספר ימים ושבועות להעביר אותו כל פעם מחדש, בעקביות למיטתו ולהשאר לידו עד שנרדם. זה קשה מאוד, ויפריע לכם לישון למשך תקופה, אך אסור להשבר וחייבים להיות עקביים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמיכה נפשיתהילה31/10/2009
שלום שמי הילה אמא לילד בן 5.5 ילדי נמצא בגן אשר בתיחלת השנה היו כמה מקרים די עצוהים אשר עברו על בני הדבר הראשון בתיחלת השנה שלחתי לבני שני כריכים אך בכריך השני כאשר בני נגס בו השליכו לו לפח וכך הגננת מצטטת בגן שלנו לא אוכלים שתי כירכים
כאשר בני הגיע הביתה סיפר לי על המעשה וממש הצטמררתי בעלי ניגש לגננת לשאול אותה מה זה צריך להיות אך היא אמרה שהיא לא הייתה בגן באותו זמן הסייעת אתי הייתה הגננת טוענת שהסייעת לא תגיע היא בחופש שבוע ימים אך לפי בדקתנו היא הייתה באותו יום והיאלא נמצאת בחופש פניתי למנהלת החינוך שנמצאת בערייה והיא הייתה עדשיה למיקרה אוקיי הבלגדי
אך בני בעקבות זה הסייעת התחילה להתנקל לילד אתה שקרן אתה חוצפן מאז הילד לא מפסיק להפריע בגן הוא נמצא בלחץ כול הזמן אף פעם גם לא בגנים כודמים שמעתי על בני שהוא מרביץ מפריע במפגשים הילד מספר כדי לעצור בעדו היא תפסה לו את היד חזק תוך כדי תפיסה הגננת אומרת לו אתה שקרן אחרי שהילד שלי שמע את מה שהיא אומרת הוא התחיל לבכות ובאותו זמןהגננת עשתה אבחון לילד בני באוןתו רגע הפיג את הכעסים שלו על הדף של האיבחון שבו בוחנת הגננת ילד אחר באותו רגע שהיל שלי קשקש לו על האיבחון אחזה ביד שלו ונתנה לו מכות בראש ואמרה הידיים כועסות עכשיו כאשר פניתי אליה ושאלתי אותה איך הילד שלי התנהג בגן היא אמרה לי לא יפה ואז אני שאלתי אותה ואיך את התנהגת היא הסתכלה עליי בהלם פניתי שוב למנהלת חינוך ושוב פעם היא
לא עזרה לי אז פניתי למשטרה יש לי שאלה בבקשה האים זכותי להעביר ילד לגןאחר כי ילדי חוזר הביתה עצוב וממורמר ואני חסרת אונים
בתודה אמא חסרת אונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמיכה נפשית
סמדר ריינר31/10/2009שלום הילה,
זה נשמע שאת בחלט מרגישה חסרת אונים, אני מבינה שכבר העלית פה את המקרה שלך לפני מספר ימים אך לא עם כל הפרטים האלה וניתנה לך תשובה.
מלבד אמפטיה והבנה לכך שאת מרגישה בודדה מול המערכת ומאוד קשה לך, אני לא יודעת כרגע איך אוכל עוד לסייע לך, מאחר והשאלה שלך (האם זכותי לבקש להעביר את הילד לגן אחר) לא קשורה לפסיכולוגיה, אלא לנהלים של העיריה ומשרד החיננוך, ושם את צריכה לברר.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד של ילד להיות לבדדינה31/10/2009
הילד שלי בן 6. לא מזמן עלה לכיתה א'.
הוא ילד חברותי מאוד, מעולם לא היתה לו חרדת פרידה או נטישה תמיד הסתגל לכל מקום מהר בלי בעיה, מעולם לא פחד לישון לבד ואף פעם לא ישן איתנו ההורים באותה מיטה.
בזמן האחרון אני שמה לב שהוא לא מוכן להיות לבד בחדר לשחק במחשב או במשחקים שלו, לא מוכן להיות לבד בסלון. לכל מקום רץ אחריי בטענה שהוא רוצה להיות איתי.
זה מאוד מקשה שהוא נדבק אליי כל הזמן ולא רוצה להיות לבד . הוא מוכן אפילו לשבת לראות תוכניות לתינוקות עם אחותו בת השנה וחצי והעיקר לא להיות בחדרו לבד.
גם שיעורים הוא לא רוצה לעשות בחדרו ורק בפינת אוכל.
לפני כמה ימים אמרתי לו "מה הבעיה שלך אתה מפחד ממשהו?" והוא אמר כן אני מפחד ממפלצות ושדים ושמישהו יבוא. ומאז ששאלתי המצב עוד יותר החמיר ואני כבר מצטערת ששאלתי. כל פעם שאני מבקשת שילך לחדרו הוא אומר לי אבל אני מפחד אמרתי לך.
מה לעשות? האם לתת לגיטימציה לפחד שלו? לתמוך בו ? לדבר על זה?לא לדבר על זה ולתת לזה לעבור?
אני רוצה לדעת איך לטפל כדי לסלק את זה כמה שיותר מהר כדי שזה לא ישתרש בו.
מעולם הוא לא פחד מכלום ואני לא מבינה למה דוקא עכשיו זה בא?
סליחה על השאלה הארוכה ואודה לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד של ילד להיות לבד
סמדר ריינר31/10/2009שלום דינה,
אני מבינה שהפחד של הילד מפריע לך, אבל יכול להיות גם (אני מקווה שלא) שקרה לו משהו. העובדה שהו אלא היה כך, והקצוניות של ההיצמדות יכולה להצביע על משהו שקרה בזמן האחרון. כדאי לנסות לברר, לשאול בצורה הכי ישירה האם קרה לו משהו שהפחיד אותו ולמה הוא פוחד שמישהו יבוא. מה ידוע לך על מה שעובר עליו בבית הספר? האם הוא מסתדר? כדאי לבבר גם איתו וגם עם המורה האם הכל בסדר. שימי לב לתשובותיו, גם אם הוא לא נותן תשובה ברורה, האם נראה לך שיש משהו שקשה לו לספר, האם הוא מתבייש? כיוון נוסף לבדוק - האם מבלה שעות לבד בבית לאחרונה? האם יצאת עכשיו לעבודה אחרי חופשת לידה?
אם תצליחי להבין מה קרה, לפי זה צריך לחשוב מה לעשות. אם לא תצליחי, והתופעה נמשכת כדאי לפנות לייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לטוס בלי תינוקיעל31/10/2009
שלום רב,
בחודש מרץ הקרוב מתוכננת לי נסיעה לניו יורק מטעם הלימודים למשך שבוע. התכנון היה שבעלי והתינוקת שלי יבואו איתי כדי שלא אעזוב אותה לכל כך הרבה זמן. כעת אני רואה שגם מדובר בעלות מאד גבוהה וגם מאד קריר שם בתקופה זו. אני מתלבטת אם כדאי שאסע בלעדיה. כלומר היא תישאר עם בעלי והסבתות שלה (שאיתה המון). היא תהיה במרץ בת שנה ושלושה חודשים ואני מפחדת שזה ייראה לה כמו נצח ויפתח חרדות נטישה. ראוי לציין שאני כל הזמן איתה, לקחתי שנה חופש וכשאני עוזבת אותה לא קשה לה, אך כשאני חוזרת, היא מאד נצמדת אליי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילוג על שאלתי
יעל01/11/2009שלום. ראיתי שיתר השאלות נענו ושאלתי לא נענתה. אנא ענו על שאלתי בנוגע לטיסה בלי תינוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנסיעה ללא הילד.
נעמה סבג שמש02/11/2009יעל שלום,
נסיעה ללא הילדה לפרק זמן זה אינה פשוטה.
מידע על ההשלכות תוכלי לקבל בכתבה "עם או בלי ילדים בחופשה" שהתפרסמה בעיתון להיות הורים. תוכלי לראות אותה באתר שלי.
להבהרות נוספות, חזרי לפורום ואענה לך.
נסיעה טובה בכל מקרה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלטוס בלי תינוק
סמדר ריינר01/11/2009שלום ליעל,
אין ספק שיהיה לנסיעתך מחיר מבחינת הילדה. מה יהיה המחיר זה קשה מאוד לחזות, אם זה יהיה משהו זמני או ממושך יותר. אין ספק שהיא תיצמד אלייך אחרי חזרתך ואולי תהיה בעיה בשינה וקשיים נוספים. מעבר לזה אני לא מספיק מכירה כדי להגיד לך כי כל ילד זה משהו אחר, יש ילדים שמגיבים קשה יותר ויש כאלה שעובר להם, והם חוזרים לעצמם.
בהצלחה, עם כל החלטה שתיקחי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שלא נענתהגלית30/10/2009
שלום ,
בתאריך 25/09/09 בשעה 0909 שאלתי שאלות בפורום זה ועדין לא קבלתי תשובה.
אודה להתייחסותכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שלא נענתה
סמדר ריינר31/10/2009שלום ענת,
לא הצלחתי לאתר את שאלת בתאריך שמסרת, אם תוכלי לשאול אותה שוב, אנסה לענות לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץגולן30/10/2009
שלום
ביתי עברה תאונת דרכים קשה והיא מרותקת לכסא גלגלים, וכן יש לה בעיות בתקשורת.
היא ילדה לפני 4 שנים מתרומת זרע.
היא מתגוררת עם הילדה ואימה.אימה, גרושתי, אשה שאינה יודעת להעניק לילדה. ביתי- אינה מסוגלת.
מכאן אתם מבינים שנכדתי גדלה בסיטואציה מאד קשה.
הקשר שלה איתי הוא הקשר העיקרי.
מדובר בילדה מפותחת באופן מיוחד.
אני, הסבא, זקוק להדרכה בשל שאלות ובעיות שנוצרות במצב זה.
מעוניין בפסיכולוג או פסיכולוגית להדרכה עבורי בנוגע לנכדה.
אני מעוניין בפסיכולוג/ית ילדים להדרכה באזור גוש דן , עדיף חולון בת ים או ראשון.
אני חבר בקופח כללית, ואין לי מושג איך לבחור איש מקצוע מתאים, וחשוב לי מתאים.
אודה על הכוונתכם,
תודה
גולן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ
ליאת גרוס05/11/2009שלום גולן
נפלא כי אתה מודע בצורך בייעוץ.
אני ממליצה להתייעץ עם פסיכולוג הגן. יש לכל גן פסיכולוג חינוכי מטעם העיריה, ללא תשלום. הוא יוכל לעזור או להמליץ על מטפלים מהאזור. תשאל את הגננת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשדנות יתרשני29/10/2009
בתי בת ה-5 וחצי היא הצעירה מבין 2 בנות בהפרש של שנה ושלושה חודשים.
לבתי ישנה תכונת אופי אשר מאוד מדאיגה אותי. היא נוהגת לחשוב שדברים הקורים בשגגה תמיד מכוונים נגדה ונעשים בזדון. לדוגמא אם בחוג התעמלות ילדה חבטה בה בטעות היא תאשים אותה בפגיעה מכוונת. הסבר לא עוזר והדבר פוגע לדעתי בקשריה החברתיים. חשוב לציין שהיא ואחותה חברות ואוהבות למרות שרבות הרבה.
כיצד מתמודדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשדנות יתר
סמדר ריינר30/10/2009שלום שני,
תחושה שהכל קשור אלי ונעשה בגללי או בכוונה היא תחושה שיכולה לאפיין עדיין ילדים בגילאים האלה, לילד קטן קשה להפנים שהוא לא מרכז העולם ושיש דברים שקורים בלי קשר אליו. אולי כדאי את ההסבר שאתם נותנים, לא לתת בזמן האירוע אלא אחרי שהיא נרגעת. ואז להגיד לה - בואי נחשוב על עוד הסברים אפשריים למה קרה כך וכך. לאט לאט היא תוכל אולי להירגע וליישם את שיטת החשיבה הזו גם בזמן אמת. כנראה שלהסבר שניתן באותו רגע היא לא קשובה מרוב שהיא כועסת ופגועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבור סמדר - אוננותאורלי29/10/2009
סמדר שלום,
תודה על תשובתך. האם תוכלי לתת לי תשובה יותר מפורטת?
אמרו לי כי האוננות היא עניין טבעי ונורמלי אצל ילדים והציעו בין היתר להציע פעילויות חלופיות בעת האוננות ולתת לה הרגשה שלא מוותרים על נוכחותה בהקשר של האחות החדשה. כמו כן המליצו לי להתמקד בהפחתת העומס הרגשי שלה.
יש לך עצות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוננות
סמדר ריינר30/10/2009שלום אורלי,
אני מסכימה עם הדברים שנאמרו שאוננות היא דבר נורמלי, אך בכמות שאת מתארת, זה נראה שהאוננות נהפכה עבור הבת שלך כמנגנון הרגעה ופיצוי, וזה חרג כבר מגבול השימוש הנורמלי.
זו ילדה שזקוקה להרבה חום גופני ממכם, הרבה חיבוקים והחזקה, וכן ליווי מילולי לתחושותיה, יכול להיות שהיא סובלת מפחדים וחרדות והדרך שלה להרגיע את עצמה זו הסחת דעת לכיוון האוננות. נכון, גם אפשר ללמד אותה הסחות דעת יותר מקובלות חברתית (הצעת פעילויות חלופיות), אך הסחת הדעת עצמה לא פותרת את המצוקה שבגללה היא נזקקת להסחת דעת. נראה שהיא צריכה הרבה יותר תשומת לב, חום, הרגעה וביטחון ריגשי מכם, וכן לכלים שלה הבעה מילולית יותר טובה של החרדות והקשיים שלה כדי שתבינו אותה ותעזרו לה ולא שהיא תעזור לעצמה בלבד דרך האוננות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שקט בכיתהיפית29/10/2009
שלום!
בני בן שבע וחצי ולומד בכיתה ב'.
המורה שלו מתלונן לאחרונה על כך שהוא מרבה לקום מהכיסא, לפטפט, וככלל, לא יושב רגוע.
עלי לציין כי ערכנו לו אבחון ע"מ לאתר הפרעות קשב וריכוז (כבר בכיתה א') אך הממצאים לא היו חד משמעיים והרופאה לא הורתה על שימוש בתרופה זו או אחרת, למעט המלצה על נטילת אומגה 3 (פוקוס, של אלספה) והמשך מעקב בכיתה ב'.
נתתי לו במשך שלושה חדשים את האומגה 3, ובחודש האחרון לא כל כך התמדתי בזה...
האם יכול להיות שההפרעות החלו בשל כך?
האם ידועה השפעה משמעותית של האומגה 3 במצבים כאלו?
אם זה לא קשור, אז מה יכול להיות הפתרון למצב? (יש לציין שלא מדובר בהתפרעויות, חלילה, אלא ב"קפיציות" יתרה...)
תודה מראש,
יפית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שקט בכיתה
סמדר ריינר30/10/2009שלום יפית,
בנוגע לאומגה 3 כדאי שתשאלי רופא, על זה לצערי אני לא יודעת לענות. אם זה לא קשור אומגה 3, יכול היות שזה קשור למצבי חרדה קושי בוויסות מתחים. טיפול שיוכל להיות יעיל בבעייות קשב וריכוז הוא טיפול בנוירופידבק. את יכולה לחפש בגוגל את האתר של ד"ר ברנע שהיא מומחית לכך, ולקבל שם מידע איך ואיפה אפשר לטפל בזה.
בהצלחה,
סמדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיבור אליםאתי29/10/2009
שלום רב,
בני בן 8 , כיתה ב' , רשם חיבור במסגרת שיעורי הבית , איך לקבל תלמיד חדש שמגיע לכיתה ,
הוא כתב שהוא היה בוחר לעשות לו רע, שהוא יקח סכין מהמטבח ויעשה לו ניתוח מח , שהוא יחתוך לו את כל העצמות
האמת שאני נורא נבהלתי , דיברתי איתו והוא אמר שזה כמו בסרטים , שזה משהו דמיוני שהוא כמובן לא היה עושה ,
אמרתי לו שהחיבור שהוא רשם מראה על ילד רע , והוא כמובן לא ילד רע , אז כמובן שמחקנו את החיבור ,
מה עלי לעשות , האם להשאיר את המצב כמו שהוא , האם לפנות לגורם מוסמך , האם הוא צריך שיחות ?
אשמח לתגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיבור אלים
סמדר ריינר29/10/2009שלום יפה,
אני מבינה את הדאגה שלך לנוכח החיבור. עם תיקון - זה לא אומר שהוא ילד רע, אבל זה כן אומר דברים על העולם הפנימי שלו. צריך לשוחח איתו בצורה יותר רחבה כדי להבין מה גרם לו לרצות לכתוב דבר כזה, איך לדעתו ירגיש ילד חדש שיעשו לו כזה דבר, ולראות עד כמה הוא מבין את הדברים באמת, עד כמה הם נוגעים בו, ולמה סוג כזה של אלימות מעסיק אותו. בגי 8 רצוי שהו אלא יחשף לסרטים מהסוג הזה. החשפיה לאלימות מפחידה את הילדים ולפעמים הדרך שלהם להתמודד עם הפחד היא להוציא זאת בחיבור כזה, ולפעמים גם במעשים כאלה, לכן טוב ששמת לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שונאת תחתוניםרחלי29/10/2009
יש לי ילדה בת 4 והיא שונאת להתלבש,שונאת תחתונים-בעיקר,האמת שהיא שונאת לעשות כל מה שאומרים לה. היא תמיד עושה הפוך.היא רוצה להחליט הכל!היא ילדה חכמה ומבינה מאוד.
אני נשואה פעם שניה ונולדה לה אחות לפני חודש והבעיה החמירה בעיקר בלילה היא ישנה ערומה למרות שהיא הולכת לישון לבושה,היא מורידה כנראה מתוך שינה אני לא יודעת אם זה באמת מציק לה או שהיא עושה לי דווקא.... הבעיה היתה גם לפני שהתחתנתי בעיקר עם בגדים עכשיו זה תחתונים.היא מסוגלת ללכת לגן עם חצאית בלי תחתונים(היא מתלבשת כמובן לבד כי היא מחליטה מה ללבוש...)אני מותשת מאוד ממלחמות איתה ועם בעלי-שאוהב אותה מאוד והיא מעריצה אותו,הוא כאב לכל דבר-שנוהג בה ביד קשה בנושא זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות התנהגות
אליה29/10/2009אני סבלתי מבעיות התנהגות רבות של בני בן ה6. החלטתי כמובן בשיתוף עם בעלי להחלטה שניקח את הילד לטיפול. פנינו לפסיכולוגית ילדים מעולה בשם מיכל אופיר שעזרה לנו המון-גם לילד ולהתנהגותו וגם לנו כהורים. כדאי לשקול זאת! ממליצה בחום רב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשונאת תחתונים
סמדר ריינר29/10/2009שלום רחלי,
יכול היות שצריך להפריד בין עניין התחתונים והבגדים לבין עניין ב"דווקא" יש ילדים שיש להם רגישות חושית וסוגים מסויימים של בגדים נורא מציקים להם. כדאי לבדוק זאת.
בעניין ה"דווקא" לא נתת מספיק פרטים איך עוד זה בא לידי ביטוי, אך אולי כדאי גם לשוחח איתה ולא רק לנהוג בה ביד קשה, לשמוע מה מציק לה ולהאמין לה, אחרת היא כל הזמן בהרגשה שהיא לא מובנת וזה נורא בודד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעצבנות מאי הצלחותרוז29/10/2009
שלום
הילדה שלי בת שלוש וכבר תקופה מסויימת מתבצעת התניה שאם משהוא לא מצליח לה היא בוכה ומתעצבנת ואומרת לי לא מצליח לי למשל: מנסה להרכיב מסילת רכבת ואם לא מצליח הרכבת חלק היא בוכה ואומרת לי אני לא מצליחה איך יש לנהוג במצבים כאלה ??????
מעבר לז השזהיא ילדה רגישה וגם כשהיא מתעוררת משינה ומבקשת לשתות הדברים לפעמים נאמרים בנימה של בכי מה עושים????
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעצבנות מאי הצלחות
סמדר ריינר29/10/2009שלום ורד,
הילדה שלך חווה את עצמה חסרת אונים ולא תמיד ברור לה איך לגשר בין מה שהיא רוצה לבין איך להשיג אותו. היא בעיקר חושבת על התוצאה אך היא מרגישה שאין לה את הכלים לעשות את הדרך.
כדאי לאט לאט ללמד אותה, שגם אם לא הצליחה פעם ראשונה אפשר לראות מה קרה שזה לא הצליח, ולהניח את מסילת הרכבת אחרת והנה - הצלחנו, כל הכבוד. לשדר שלכל דבר (כמעט) יש פיתרון, אמא תלמד אותה וגם היא תדע. ואם זה משהו מסובך מדי, אז בינתיים רק אמא עושה וכשהיא תהיה גדולה היא תדע גם.
לגבי בהקשות בקול בכייני - אפשר פשוט להגיד - תבקשי מאמא בלי לבכות ותקבלי. עכשיו תירגעי ותנסי לבקש שוב, בלי בכי. להשתדל לא להיענות לבקשות שנעשות בקול בכייני אלא רק אם מבקשת בצורה רגועה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי שליטה בצואהס29/10/2009
שלום,
בגני ילדה בת 5 הסובלת מאי שליטה בצואה. חוסר השליטה יכול להתקיים מס' פעמים ביום ונעשה בתוך הבגדים.
אשמח לקבל טיפים כדי לעזור לילדה במסגרת הגן ולכוון את הוריה בטיפול הבעיה.
תודה רבה עבור ההתייחסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי שליטה בצואה.
סמדר ריינר29/10/2009לגננת שלום,
לא ציינת האם אי השליטה היא לאחר שהילדה נגמלה בעבר וחזרה לא לשלוט או שמעולם לא נגמלה.
כמו כן יש לברר אצל רופא האם יש בעיה פיזית שגורמת לחוסר השליטה.
בכל אופן אי שליטה בגיל כזה זה לא עניין לטיפים, אלא לטיפול. לאחר שלילת סיבה רפואית, יש להפנות את ההורים לטיפול אצל פסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד בגישה קוגניטיבית התנהגותית, במרפאה ציבורית או באופן פרטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ס04/11/2009סמדר, תודה רבה על ההתייחסות.
אשמח לקבל מידע אודות ההתייחסות שלי כגננת לנושא אי השליטה של הילדה מבחינה מילולית ומבחינת החלפת הבגדים בעקבות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנקופרזיס
סמדר ריינר04/11/2009שלום לך,
כגננת כדאי להשתדל לא לעשות עניין מהסיפור, כי התייחסות דרמטית נותנת חיזוק לדפוס. אם הילד יכול להחליף בגדים לבד, זה כמובן המצב האידאלי, כשזה קורה כדאי להעיר לו בשקט כדאי שילך להתארגן בשירותים. כמובן שחשוב שההורים יציידו איתו בביגוד להחלפה. אם הוא לא יכול הלסתדר לבד, צריך לעזור לו בצורה המינימלית והדיסקרטית ביותר האפשרית. כדאי וחשוב לתת לילד בגן חיזוקים על דברים חיוביים אחרים שהוא עושה, ציורים, עזרה בתורנות, התנהגות נאותה כזו או אחרת כדי שלא ייווצר מצב שהדבר העיקרי שסביבו הוא זוכה לתשומת לב הוא האנקופרזיס.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביישנותטלי29/10/2009
שלום!
ברצוני לשאול שאלה לגבי הבת שלי בת 4.
היא ילדה פעילה, חיננית ושמח אוהבת לשחק עם חבריה. אבל היא משום מה מתביישנת לענות כאשר שואלים אותה משהו בעיקר בנוכחות ההורים. גם לאנשים שהיא מכירה כמו הגננת בגן. אבל כאשר היא עם החברים שלה היא תענה לכל אחד וגם כשאנחנו עוזבים את הגן היא מתהנגת שונה. הגננת אומרת שהיא לא עונה יותר מידי ששואלים אותה אך כאשר היא צריכה משהו או עם מישהו מעליב אותה היא תמיד תבוא ותגיד.
ניסיתי לעודד אותה לענות לשאלות כמו מה שלומך ואיך קוראים לך ועוד ולפעמים היא עונה אך בשקט ומורידה את הראש כך שבקושי שומעים אותה. לפני זה גם זה לא היה כך שיש שיפור קטן. אין לה חרדות אחרות בנושאים אחרים.
לי אישית זה מאוד מריע ואני דואגת שזה יקשה עליה בעתיד בלימודים ועוד.
יש לציין שהיא מאוד אוהבת לשחק עם חבריה אבל ליצור קשר חדש קצת קשה לה למרות שהיא כן מכירה חברים חדשים כי היא נכנסה עכשיו לגן חדש אך לא הרבה 2 או 3 ומשחקת איתם. כמו כן אם אחד החברים שלה ישחק עם מישהו אז גם היא תיכנס בשמחה למשחק תדבר עם כולם ותשתתף.
כלומר לבד קצת קשה לה אבל עם מישהו מחבריה יוזם אז היא משתלבת יפה מאוד. היא גם הרבה פעמים מפעילה קבוצת ילדים אומרת במה ואיך לשחק אך לפעמים מאוד נגררת אחרי חבר עם הוא דומיננטי יותר.
נראה שהבעיה היא עם אנשים מבוגרים ובעיקר כשאנחנו בסביבה.
פניתי לפסיכולוגית והיא לא המליצה לי שום דבר פעיל לעשות פרט ללהגיד לה שזה לא מנומס לא לענות.
האם אפשר לעשות משהו פעיל יותר כדי לעודד אותה ענות. לי יש הרגשה שזה מין הרגל אצלה ואם להוציא אותה מזה להראות לה שזה לא כל כך נורא אז היא תתחיל לענות. האם יכול להיות שאני צודקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביישנות
סמדר ריינר29/10/2009שלום טלי,
אולי ניתן לנסות לבבר איתה ממה היא חוששת. אם היא לא מצליחה להגיד, נסי לחשוב, האם יכול להיות שהיא חוששת מביקורת? אם את חושבת שזה יכול להיות הכיוון כדאי לשים לב אם יוצא שחלק גדול מההתייחסויות שהיא מקבל מכם בנוכחות אנשים הן בכיוון של מה לתקן או מה לא נכון, ואם כן כדאי לשנות זאת ובכל מקרה, אף פעם לא מזיק לתת המון חיזוקים חיוביים והתפעלות גם על דברים שנראים לנו קטנים ושטותיים, ולנסות באופן הזה להעלות לה את הביטחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
