פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה שלא מדברת
    גל
    11/11/2009


    שלום,

    בתי בת 4, בבית מדברת שוטף וגם עם חברים שאליהם היא רגילה.

    כאשר אנו הולכים לחברים שאליהם היא פחות רגילה היא לא מדברת איתם, היא משחקת אבל בלי לדבר, וגם בגן היא לא מדברת עם הגננת. מדובר בגננת חדשה, גם בגן הקודם היא דיברה עם הגננת רק במצבים של אחת על אחת ולא בפורום של ילדים.

    הילדה שלי מקסימה וגם חברותית אבל לאחרונה אני מרגישה שחוסר הדיבור מתחיל לפגוע בה חברתית.

    היכן כדאי לאבחן את העניין והאם יש דרכי טיפול ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה שלא מדברת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שלא מדברת

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום גל,
    אוי תסבירי יותר איך הדבר פוגע בה חברתית, כי זה לא כל כך ברור. מדובר בילדב קטנה, את בעצמך אומרת שהיא לאמדברת עם ילדים שהיא לא רגילה אליהם, סימן שכשהיא מתרגלת היא כן מדברת, אז אולי צריך לתת לה זמן להתרגל. יש ילדים שזקוקים ליותר זמן וצריך לכבד זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שלא מדברת

    גל
    16/11/2009

    סמדר שלום,

    ביקשת שאסביר יותר - אחים של חברות שאנו באות אליהם שואלים, מה היא לא מדברת ? לפעמים גם הילדים בני גילה שואלים זאת. כמו כן לעתים הורים מעירים משהו בסגנון "בלעת את הלשון" ?
    ובנוסף יש לי הרגשה שבגלל שהיא לא מדברת אז פחות רוצים להזמין אותה.
    אודה לך אם תוכלי לייעץ לי מה להגיד לבת שלי או לאחים/הורים שמעירים הערות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שלא מדברת

    סמדר ריינר
    16/11/2009

    שלום גל,
    אולי פשוט להסביר כמו שהסברת כאן - שכשהיא מתרגלת היא מדברת...פשוט להגיד שלפעמים היא מתביישת וכשהיא מכירה יותר אז היא גם מדברת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מכה בגן
    לימור
    10/11/2009

    שלום

    בני בן שנתיים ושלושה חודשיים נכנס השנה לגן (עד עכשיו היה עימי בבית ) .
    לפני שבוע לערך , אחד הילדים בגן - בן גילו תקף אותו ומשך השערו עד כדי תלישה של כמות די רבה של שערות (יש לבני כעת מעין קרחת קטנה בראש ) .
    טי לזאת דרשתי מהגננת כי ילד זה לא ישחק יותר עם בני וכי יש להפריד בינהם- וכך הגננת אומרת שהיא עושה .

    שאלתי היא האם נהגתי נכון , מה עלי לעשות - האם להוציא את בני מהגן ? ,אני לא מרגישה מאז בטוחה בזמן שבני בגן ושוהה באותו מבנה עם אותו ילד .

    בברכה ובתודה אמא לימור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד מכה בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מכה בגן

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום לימור,
    נשמע שנהגת נכון, מחובתך כאם להגן על בנך, במיוחד שהוא כל כך קטן. תנסי לחכות עם הוצאה מהגן, כי ילד כזה יכול להיות בגן אחר. הבעיה היא לא בהכרח עם הילד, אלא חשוב שהצוות יעשה כמיטב יכולתו לשמור על הילדים. ולפעמים דברים כאלה קורים למרות השמירה, אלה ילדים קטנים מאוד והם עדיין לא מבינים תמיד וזה יכול לקרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמתלונן כי הגננת בפעוטון צובטת
    רוני
    10/11/2009

    הבן שלי נכנס לפעוטון חדש שנחשב לפעוטון טוב, הגננת נראת טובה וגם המטפלת , אתמול שאלתי את בני אם הוא אוהב את הגננת והוא אמר שלא, שאלתי אותו למה , הוא בן שנתיים וארבעה חודשים ויש לו איחור בדיבור אך מסביר הכל מצויין דרך תנועות ידיים , הוא הרים את המכנס שלו ועשה תנועה של צביטה ומשיכת שערות בראש, יש לציין שבלילות האחרונים הוא לא ישן טוב בלילה ואתמול בלילה התעורר והראה לי את הרגל שלו שוב,
    אני רוצה לציין שהוא נכנס לגן ללא בכי ובאופן כללי לא נראה שרע לו, אני לא יודעת מה לעשות ושוקלת לא לשלוח אותו לגן.
    מה לעשות???
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמתלונן

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    רוני שלום,

    ילדים בגיל זה מפעילים את דמיונם ויכולים גם לספר שאת מכה אותם, כאמא.
    עם זאת, לא הייתי מתעלמת מהדברים, הייתי משוחחת עם אמהות נוספות ומגיעה במפתיע לגן.

    עם הילד הייתי עושה"הצגה" עם בובות או חיות וכך מנסה לדובב אותו ולהוציא ממנו מה אכן קורה בגן.

    בדקי את הדברים, אך אל תילחצי.

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי-חשיבה

    גיל
    12/11/2009

    ילדה אחת רבה עם אחיינית שלי והלכתי לברר והרבה ילדים היו מסביבי דרך אגב היא כיתה ב ואמרתי לה אם תתחילי איתה אני אוציא לך את העיינים מהמקום ואחר-כך ביקשתי מממנה סליחה אבל היא לא סלחה לי היא בכתה ואמרה אותי למחנכת שלה ביררתי את זה עם המחנכת ובשיעור האחרון היא גם אמרה למחנכת שלי וביררנו עכשיו הפחד הגדול שלי זה שאחד ההורים שלה יבואו לבית הספר ויצעקו עלי אני נראית ילדה קשוחה אבל מבפנים אני הילדה הכי פחדנית שיש בעולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות וסליחה

    סמדר ריינר
    12/11/2009

    שלום גיל,
    נראה שהבנת שעשית טעות, ובאמת זה מפחיד שאנשים מבוגרים יבואו ויצעקו עלייך. האם הורייך יודעים ממה שקרה? אולי כדאי שתדברי עם אחד המבוגרים, המורה שלך או הורייך, לאחר שהודית בטעות וביקשת סליחה, מותר גם לך להראות את הפחדים שלך למבוגרים ולא רק את הקשיחות ולקבל את העזרה שלהם. יכול הליות שאת נהיית קשוחה כי את לא בטוחה שיגנו עייך ואת מנסה להגן על עצמך ועל האחיינית שלך. זה גם התפקיד של המבוגרים להגן עלייך, לא שלך לבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך, שאלה נוספת

    רוני
    14/11/2009

    נעמה תודה על תשובתך, רציתי לדעת בבקשה באיזו דרך (אם תוכלי לתת דוגמה) אוכל לעשות "הצגה" עם בובות על מנת שאוכל לדעת אם הגננת אכן צובטת אותו או לא.
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצקות
    אמא
    10/11/2009

    שלום רב,
    יצא לי ארוך - אז סליחה מראש.

    בני בן 5.5, הוא נבון בצורה לא רגילה, מסוגל לשבת שעות ולשחק במשחקי דימיון/הרכבה,לקרוא בעצמו ספרים,להאזין למוסיקה,לשוחח ולפתח עינינים פילוסופיים, מתעניין בהכל, ספורטיבי, יצירתי, חברותי, תקשורתי.
    יש לו אח בן כמעט 3, ואח בן שנה.
    כל אחד מן האחים שלו עשה קפיצת התפתחות בתקופה האחרונה, בן ה3 מדבר שוטף, ומצחיק אותנו ומקסים אותנו, בן השנה התחיל ללכת ולהראות הרבה יותר נוכחות בבית - הוא גם קנאי ענקי, ואסור לי אפילו לשבת עם אחיו הגדולים בלי שהוא יבוא וידרוש ידיים/יחס/הנקה בבכי ורטינות.
    שניהם בבית - לא במסגרת.
    בן ה5 מקנא. הוא בגן חובה, חוזר ב2. קשה להקדיש לו זמן בודד, אנחנו משתדלים מאוד, אבל זה יוצא שעה בשבוע כל הורה. לפעמים יש כמה דקות כשהוא חוזר מהגן לפני שמישהו מאחיו מתעורר
    והתוצאה - אוף! הצקה אינסופית, עד לפני חודש רק לבן ה3, ועכשיו גם לקטן. לא נותן להם לשחק, חוטף, לוקח, הורס, את הקטן מרים, מזיז, מפיל (בלי לסכן), שם עליו צעצועים, את הבינוני מועך (ערימת ילדים...), וממש משליט טירור מילולי (רוצה שאני אפרק אותך? רוצה שאני אהרוג אותך?).
    הקטן צורח ובוכה, והבינוני מתנפל ומגן על עצמו בחירוף נפש - כבר הגיע לנשיכות. הוא כבר מתנפל ונושך גם אם הגדול עבר לידו במקרה.
    בבוקר עד שהוא הולך לגן ומ2 חיינו ממש לא נעימים, הם מלווים בבכי תמידי של אחד מהאחים - עד שבסוף כולם נהיים עצבניים ובוכים כבר על כל דבר בלי סיבה.
    רוצה גם להוסיף שהוא מאוד אוהב מגע - הוא כל הזמן נמרח עלי מנשק, מלטף, ואפילו כאילו אוכל (לי זה עושה צמרמורת), והוא עושה כך גם לחברים שלו, כל הזמן שוכב עליהם ומחבק אותם - וגם הם לא ממש מתלהבים, אולי בהתחלה כמשחק מגניב, אבל כמה אפשר?
    מה ניסינו?
    שיחות, נזיפות, התייחסות רק לצד המוצק והתעלמות מההצקה עצמה, הקדשת יותר זמן רק לו (בייביסיטר לאחרים), צמצום הזמן שהוא איתם לבד, מביאים חבר בשבילו (ואז הוא מציק לחבר...) הרבה פעמים זה כבר נגמר בהתפרצות שלי שהיא בטוח לא תורמת.
    אגב - בחופש הגדול, בחודש הרצוף של כולנו ביחד, הכל היה בסדר. אבל אני לא יכולה להשאיר ילד בן 5 בלי מסגרת רק כדי שלא יקנא.

    אשמח לעצה.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הצקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצקות

    סמדר ריינר
    10/11/2009

    שלום א.ע.
    את כותבת בצורה נוגעת ללב על המצוקה ועל ההבנה היפה והנכונה שלכם ,בעיני, לגבי מה קורה ואיך אפשר להתמודד. מה שחסר לי זה הנתון כמה זמן זה נמשך, וכמה זמן ניסיתם את הפתרונות שמנית (הקדשת זמן נפרד עבורו ובייביסיטר עבור האחרים למשל), יכול להיות שציפיתם שאחרי מספר פעמים שתקדישו לו זמן נפרד הבעיה תיפתר? יכול להיות שצריך כאן משהו קצת יותר קבוע ומאסיבי. אני לא יודעת מה משאבי העזרה שיש לכם מצד המשפחה המורחבת, ועד כמה את ם יכולים להרשות לעצמכם להשקיע בו מדי יום ומדי שבוע אבל חשוב להקפיד על הקביעות שבעניין, ולתת לזה קצת יותר זמן ואינטינסיביות.
    דבר נוסף הוא העמדת גבולות בצורה ברורה ועיקבית. נראה לי גם שקשה לך אם את נמצאת לבד עם שלושתם רוב שעות היום. שוב, יכול להיות שאלה הן המגבלות שלכם ואין מה לעשות, אבל אם יש אפשרות שמישהו (אבא, סבתא, דודה, בייביסיטר,) יוכלו להיות איתכם לאורך אחר הצהריים זה יכול מאוד להקל ולחק את תשומת הלב בצורה יותר טובה בין שלושתם.
    הייתי גם מאפשרת לו לבלות כתינוק חלק מהזמן, אם יש לו נטיה לכך, לחזור לבקבוק לפעמים, וכו'. אל תדאגי, הוא בעצמו ירצה לחזור להיות גדול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    אמא
    11/11/2009

    באמת לא עשינו את זה הרבה זמן, OK, ננסה לתגבר את הזמן האישי לאורך זמן.
    לחזור לבקבוק.. אצלינו התינוקות יונקים, והציצי תפוס כרגע, אז... אחשוב על משהו אחר בתינוקות. אולי יותר ידיים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצקות

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום א.ע,
    הכוונה שלי לא הייתה לעודד אותו באופן אקטיבי לחזור לתינוקות אם זה לא בא ממנו, אלא לשים לב מתי הוא מבקש סוג של רגרסיה ולאפשר אותה. יש ילדים שמבקשים גם בקבוק, או גם על הידיים, או מוצץ, לזה התכוונתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצקות

    אמא
    11/11/2009

    את קלעת בול, הוא באמת הרבה פעמים מנסה לחזור להיות תינוק - כל ההימרחות, והכאילו אכילה שלו אותי - יש בזה המון התנהגות של תינוק (הבנתי את זה רק אחרי קריאת ההמלצה שלך), והוא מבקש המון ידיים בעצמו, וכועס שמרימים את הבינוני ואותו לא, בגלל זה העליתי את זה כאופציה, אין לנו בבית לא בקבוק ולא מוצץ אז אין לי רעיון יותר קל (תרתי משמע...)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה:-)

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד עם חוסר כישורים חברתיים
    ליזי
    10/11/2009

    יש לי ילד בן שלוש ותשעה חודשים, בעקבות שיחה עם הגננת לגבי הילד היא המליצה לנו ללכת לריפוי בעיסוק.
    הילד מתנהג בגן ובבית שונה מאוד, בעוד בבית הוא מתנהג חופשי בגן הוא מדבר בלחש ולעיתים בצורה לא מובנת. הוא אינו מרבה לדבר ושקט מאוד, אם מבקשים ממנו לחזור על משהו שהוא אמר הוא חושש מאוד ומסוגל לפרוץ בבכי.
    הוא מתקשה בציור (אחיזה חלשה, ולכן מעדיף להימנע מזה). רוב הזמן הוא משחק לבד, הוא נזהר במשחקי חצר ונרתע מלהתלכלך.
    למרות הכל הילד מסוגל לשבת לאורך זמן הוא נראה מרוכז ומקשיב אולם הוא לא להשתתף במפגשים.
    מבחינת כישורים חברתיים הוא כמעט ולא משחק עם ילדים אחרים, הוא לא יוזם קשר, נמנע מלהתמודד עם בעיות וכמובן לפתור אותן.
    אם ילד יקח לו את הצעצוע שהוא משחק איתו הוא יבכה ולא ינסה לקחת את הצעצוע חזרה. יש לציין שהילד מגיב בצורה דרמטית (גם בבית) כאשר הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה.

    לעצתך אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים

    סמדר ריינר
    10/11/2009

    שום ליזי,
    יש לך ילד קטן, כדי שיהיו לו כישורים להתמודד צריך ללמד אותו. כדאי להציע פתרונות אחרים חוץ מבכי, לחזק אותו כל פעם שהוא מראה יכולת, שהוא מצליח לעשות דברים, שהוא אומר משהו מעניין, או חכם או יפה, כדי שהוא יקבל ביטחון ויוכל להאמין בעצמו גם בחוץ. כדאי לתאם עם הורים ולהזמין ילידם מהגן הבייתה, קודם כל שיתרגל קשרים אחד על אחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היכולת להבחין בין טוב לרע
    ענת
    10/11/2009

    שלום
    בתי בת כמעט 10, עם בעית קשב וריכוז, מטופלת בריטלין. בזמן האחרון נתקלנו איתה בבית בבעיות התנהגות, אמש היא חרטה עם מפתחות על רכב המשפחה צורת לב, כששאלנו אותה למה היא עשתה זאת, לא הייתה לה תשובה. היא חוזרת עם אחותה מבית הספר יום יום בשעות הצהרים, מס' פעמים היא הייתה מתעכבת בדרך הביתה או שהיא הייתה עוברת בגינה ונשארת שם, או שהיא הייתה הולכת לאיזור מסחרי של חנויות ומבלה שם (גם ללא קניה של משהו) דרשנו ממנה מס' פעמים לחזור הביתה מייד לאחר בית ספר ללא עיכובים, הפעם הזאת היא התקשרה אלי מהדרך ביקשה להתעכב עוד כשעה עד שחברה אחרת תסיים את הלימודים ותלך איתה הביתה, אמרתי לה שאני לא מרשה ושאני מצפה ממנה להגיע הביתה יחד עם אחותה. היא אמרה בסדר וניתקה. רק לאחר כשעה היא חזרה הביתה, אמרה שהיא בכל אופן חיכתה לאותה חברה כי זה "משעמם רק ללכת עם אחותי".
    מה עושים? אני מפחדת שהיום זה השחתה של רכב או אי ציות לדברים שנאמרו ומחר היא כבר תגיע למשהו אחר כמו שתיה וסמים....

    אודה לכן על תשובה מהירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היכולת להבחין בין טוב לרע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בהתנהגות

    סמדר ריינר
    10/11/2009

    שלום ענת,
    יכול להיות שיש דברים שמטרידים את הילדה והיא כועסת עליכם. חריתה של לב על רכב של המשפחה זה מסר למשפחה - שימו לב אלי, חסרה לי אהבה. למרות שהיא אולי לא יודעת לקשר את התחושות שלה למעשים שהיא עושה זה לא אומר שהקשר לא קיים. כדאי לדבר איתה, האם מרגישה כועסת/ זנוחה/ מקופחת/סובלת מאפליה/ מרגישה לא מוגנת מסיבה כלשהי. ייתכן שיהיה צורך לפנות לטיפול או הדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 במהלך החודש
    רוז
    10/11/2009

    הזה היתה חולה בדלקת ריאות והיתה איתי בבית כמעט שבועיים ההסתגלות לגן בחזרה מהמחלה היתה קשה בכתה הרבה אמא בעיקר שהלכה לישון בגן ועכשיו שוב חולה בדלקת אוזניים ואיתי כבר שבוע בבית במהלך כל השבוע לא ישנה טוב ובוכה הרבה אמא אמא אני מתגעגעת אליך אני בחודש שמיני וכל הזמן היא בחרדות
    מה עושים??????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 3 במהלך החודש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לגן וללידה קרובה

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    שלום רוז,

    האם זו השנה הראשונה של ביתך בגן?
    ברור שהמחלות משבשות לה את השגרה ויוצרות קשיים. כל פעם שהיא מתאקלמת, היא שוב בבית עם אמא, ומה יותר כיף מזה?
    הילדה מבולבלת לחלוטין ש, שלא באשמתכם.
    גם ההריון בוודאי משפיע. אינך כתמול שלשום. קראי עימה ספרים, הכיני אותה להולך לקרות,
    כל פעם לפני חזרה לגן, הכנה אותה רגשית כבר יום לפני.
    היא עוברת תק' לא פשוטה. תנו לה חום ואהבה ועטפו אותה. אין ברירה אלא לעבור אותה.
    את יכולה לקרוא את מאמריי בנושא כניסת אח חדש למשפחה וגם כניסה לגן, באתר זה או באתר שלי.

    בהצלחה ולידה קלה,
    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זאת לא השנה הראשונה שלה בגן

    רוז
    12/11/2009

    היא מגיל שנה וחצי בגן השנה היא נכנסה לגן חדש
    אני מספרת לה המון סיפורים על תוכי (היא ישנה עם בובה תוכי) שהלך לבית ספר והיה מבולבל והכל הסתדר

    היא בוכה הרבה אמא חשו לציין שבתחילת חודש שעבר היא נכנסה ליום שלם לגן לפני זה היתה חצי יום

    מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות מחודשת וציפיה ללידה

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    היי רוז,

    כמו שדיברנו, הנושא הרבה יותר מורכב.
    נמשיך את שיחתנו לעומק.

    בינתיים, קחי נשימה עמוקה. את עושה את המקסימום כדי שלילדה יהיה טוב.

    בברכה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בגמילה מחיתולים
    יעל
    10/11/2009

    ביתי בת שנתיים וארבעה חודשים. לפני כשלושה שבועות החלנו בתהליך גמילה שהתקדם מצויין בכל הקשור לפיפי וקצת פחות טוב לקקי. לפני כשבוע שמנו לב שהיא מתאפקת לא לעשות קקי כך שעברו ימים שלמים בלי שעשתה קקי. כתוצאה מכך נוצרה לה עצירות קשה היא מאוד סבלה מכאבים וכל פעם שיצא לא קקי זה היה לאחר מאמצים שלה להתאפק ואף פעם לא יצא בסיר או בשירותים אלא תמיד בתחתונים. בהתיעצות עם רופאת הילדים שלה הוחלט לתת לה סירופ אבילק שמאפשר יציאות רכות ואכן מאתמול ה"שתחרר הפקק " והיא עשתה פעמים רבות קקי רך אבל תמיד בתחתונים. חשוב לי לציין שבמקביל להתאפקות שלה לא לעשות קקי היא החלה לסרב ללכת לשירותים ולסיר בבית גם לפיפי (בגן ואצל ההורים שלי היא כן הלכה) ולמעשה התאפקה גם לא לעשות פיפי עד שבסוף היה יוצא לה בתחתונים.
    מאחר וראיתי כי כל העניין קשה לה וכי יוצא לה כל הזמן קקי בתחתונים הצעתי לה חיתול והיא שמחה מאוד כך שלמעשה חזרנו לחיתולים.
    השאלה שלי היא האם לזרום איתה ולחזור בינתיים לחיתולים או להמשיך לנסות שתלך לשירותים גם בבית. אני חוששת שאולי השאלות החוזרות ונשנות האם יש פיפי והעידוד שלנו שתלך לשירותים מלחיצים אותה ובגלל זה היא מתאפקת אז בינתיים הפסקתי לשאול אותה אפילו אם היא רוצה ללכת לשירותים.
    תודה רבה,
    אמא של עמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגרסיה בגמילה מחיתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בגמילה מחיתולים

    סמדר ריינר
    10/11/2009

    שלום אמא של עמית,
    אנא פני לעמודת "שאלות נפוצות" יש שם תשובה שמתייחסית לסוג זה של בעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים וחרדות אצל ילד בן 9
    ענבל
    10/11/2009

    שלום רב, בני בן ה 9 מפחד להישאר בבית דקה לבד או להישאר אחה"צ לשחק עם חברים מתחת לבניין אלא אם אני נשארת ומסתכלת עליו, מדובר בפחד שהולך ומחמיר במקום להשתפר עם השנים , גם בלילה עד שהוא נרדם הוא חייב לוודא לפחות 15 פעמים שאני ערה ושלא נרדמתי לפניו,
    הוא לא מוכן להישאר בבית לדקה עד שארד לשפוח פח לא משנה מה הוא עושה באותו רגע הוא עוזב הכל ורץ אליי שבטעות לא יישאר . ניסיתי להשאירו עם אחותו בת ה 7 שמוכנה להישאר כמה דקות לבד אך נוצר מצב שהיא נשארה והוא הצטרף אליי , זה נראה לי מוגזם לגילו האם אני אמורה להניח לו או שיש לטפל בכך?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחדים וחרדות אצל ילד בן 9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים וחרדות

    ליאת גרוס
    10/11/2009

    שלום ענבל
    את מתארת מצב שאינו נורמלי ודורש טיפול. לא נראה לי שהבעיה תחלוף מעצמה. ההפך, ללא טיפול המצב עלול להחמיר. אני ממליצה לפנות לטיפול קוגנטיבי התנהגותי המתמקד בפחדים.
    בנוסף, רשמתי מספר טכניקות טיפוליות שאת עצמך יכולה לנסות להפעיל . ראי ב"שאלות נפוצות".
    בהצלחה
    ליאת גרוס
    מודיעין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש סיבה לחוסר התגובה?

    אם
    10/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציצת אצבעות
    אור
    09/11/2009

    שלום
    ביתי בת חודשיים ניזונה מהנקה מלאה.

    בשבוע האחרון היא החלה למצוץ את אצבעות יד ימין.

    אני לא יודעת אולי היא רעבה או שזה פשוט בשביל תחושה. האם כדאי לתת מוצץ במקום או לאפשר לה למצוץ את אצבעותיה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מציצת אצבעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר תשובה בבקשה

    אור
    10/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מציצת אצבעות

    סמדר ריינר
    10/11/2009

    שלום אור,
    מדוע לא לתת לה למצוץ את אצבעותיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן ארבע וחצי
    נתי
    09/11/2009

    שלום
    בני בן הארבע וחצי מקסים, נעים נבון מאוד ובעל ידע מקיף בהמון תחומים.
    השנה הוא נכנס לגן חדש ללא חברים מהגן הקודם. היה לו קשה בתחילת השנה , עכשיו קצת פחות קשה והגננת מספרת כי הוא ילד מאוד מרצה ונמצא סביבה ועוזר לה בעיקר.
    המלצתה היתה להזמין אלינו חברים הביתה דרך דף הקשר אך הוא מסתייג.
    כיצד עלי לפעול?
    בתודה
    אם מודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן ארבע וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חברים

    ליאת גרוס
    10/11/2009

    שלום נתי.
    אם הוא מסתייג, נסי תחילה להפגיש אותו עם חברים מחוץ לבית. קבעי עם חבר ואימו בגן השעשועים לדוגמא. את אפילו לא חייבת לאמר לו אלא פשוט לפגוש את החבר בגן השעשועים ולשלוח אותם לשחק בעוד את ואימו בסביבה. בהמשך ירגיש בטוח יותר להזמין חברים. במקביל חשוב שהגננת תעשה מאמץ בגן להחזיר אותו לחבריו. שלא תיתן לו חיזוקים על עזרתו אלא תאמר לו שזהו תפקידה ושתפקידו הוא ללכת לשחק.
    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות - כיצד להתמודד???
    שרית
    09/11/2009

    בני הבכור בן 6 החל ללמוד השנה בכיתה א', במקביל בתחילת שנת הלימודים ילדתי את בני השני, כך שיש תינוק בבית.מאז בני מתנהג נורא ואיום, התנהגות מאוד לא אופיינית לו: מציק לילדים בבית הספר ללא שום סיבה, מפריע בשיעור, צוחק, מפטפט, מתחבר לילדים שליליים, בודק את הגבולות בבית ללא סוף, מאבקי כוחות על כל נושא החל מהכנת שיעורי בית ועד מקלחת ובכלל מאוד לא נעים בחברתו. שוחחנו על כך מספר פעמים והוא הבטיח שישפר את ההתנהגות אך ללא הועיל זה רק מחמיר, גם המחנכת שלו קבעה איתי פגישה בנושא. גם עונשים לא עזרו.
    אינני יודעת מה לעשות, אני חסרת אונים.
    אבקש את עזרתך דחוף כי אני מרגישה שאני מאבדת שליטה.
    תודה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות

    ליאת גרוס
    10/11/2009

    שלום שרית. מכיוון שהגורם להתדרדרות ההתנהגותית קשור לאח, ניתן לשער כי בנך מרגיש תחרות קשה, חרדה, תחושה שלא מספיק מתפנים אליו וכו'. חשוב להקדיש לו זמן נפרד איכותי בתדירות גבוהה. כמו כן, כדאי לנסות לשוחח איתו תוך דגש על הרגשות שלו. נסי לעזור לו להבין מה עובר עליו. הקשיבי לו. תהני ממנו. וכו'.
    אפשרות נוספת היא כי קשיי ההתנהגות אינם תוצאה של האח אלא של המעבר לבית הספר. האם יים קושי לימודי. ילדים המתנהגים כך מאותתים על תסכול רב וחוסר כלים להתמודד. מה כלכך מתסכל אותו בבית הספר? נסי להבין ואז למצוא מענה מתאים.
    בהצלחה
    ליאת גרוס
    מודיעין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חסיון מטפל מטופל
    קשת
    09/11/2009

    שלום, רציתי לדעת האם ביקור אצל הפסיכולוג נרשם באי-אלו מסמכים או תיקים אישיים (בין אם מדובר בפרטי או ציבורי), או שאין לכך תיעוד?

    אני יודעת שזו שאלה מורכבת אבל הייתי רוצה לדעת בקווים כלליים מהם גבולות החסיון בין מטפל למטופל.



    אני בת 17, מלש"בית, אני מציגה את השאלות האלה כי אני מועמדת בצבא לכמה מסלולים די יוקרתיים וטובים והרבה זמן אני נמנעת מלנסות ולהפגש עם פסיכולוג כיוון שאני חוששת שזה יוודע לצבא ויפגע במועמדות שלי. אני לא בטוחה שאני רוצה להתחיל טיפול אבל יש בי רצון ללכת לפגישה ולנסות. ושוב, אני חוזרת לשאלה שלי, באיזה מצב יכולה להיות הפרה של החסיון.



    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חסיון מטפל מטופל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון מטפל מטופל

    סמדר ריינר
    09/11/2009

    שלום קשת,
    יש תיעוד לטיפול הן אצל מטפל פרטי והן בטיפול הציבורי. תיעוד זה לא אמור להיחשף אלא במקרים קיצוניים ותחת צו בית משפט. הדברים אינם אמורים ואינם קשורים, למיטב ידיעתי בשירות צבאי, אלא בדרך כלל כאשר יש תביעה נגד המטפל או נגד המטופל וקו ההתגוננות שלו הוא מצבו הנפשי בעת העבירה.
    לגבי השירות הצבאי את יכולה בלחור אם לספר או לא שאת בטיפול. במידה בחרת לספר הצבא יכול לבקש מהמטפל סיכום או חוות דעת מסויימת אם רשויות הצבא חושבות שזה רלוונטי. מה שהצבא יקבל הוא סיכום של המטפל ולא תיעוד של הרשימות. סיכום שאני מאמינה שהמטפל יתעייץ איתך לפני שיעביר אותו.
    מעבר מידע ללא הסכמתך מהמטפל לצבא יכול להתרחש במקרים קיצוניים במיוחד אם המטפל יחשוש שאת מסוכנת לעצמך או לאחרים וצריך ליידע את הצבא על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון מטפל מטופל

    קשת
    10/11/2009

    תודה על התשובה המפורטת.

    השאלה שלי הייתה האם עצם המידע שאני בכלל הולכת לטיפול נרשם בתיק הרפואי או משהו בסגנון.
    כלומר, במידה שאני אבחר לא לציין זאת בפני הצבא יש אפשרות שהם ידעו או שזה לא מצויין בשום מקום? (ואני יודעת שבמקרים רגילים הם לא טורחים לבדוק זאת אבל עדיין, במקרה שכן)

    שוב תודה.
    יום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון מטפל מטופל

    סמדר ריינר
    10/11/2009

    שלום קשת,
    אם את הולכת לטיפול פרטי אז בודאותאין אפשרות לדעת אם את לא מדווחת.
    לגבי טיפול ציבורי, יש דיווח אוטומטי לגבי אישפוז. לגבי הטיפול עצמו, אין דיווח כזה ככל כידוע לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון מטפל מטופל

    קשת
    10/11/2009

    תודה על התשובה המפורטת.

    השאלה שלי הייתה האם עצם המידע שאני בכלל הולכת לטיפול נרשם בתיק הרפואי או משהו בסגנון.
    כלומר, במידה שאני אבחר לא לציין זאת בפני הצבא יש אפשרות שהם ידעו או שזה לא מצויין בשום מקום? (ואני יודעת שבמקרים רגילים הם לא טורחים לבדוק זאת אבל עדיין, במקרה שכן)

    שוב תודה.
    יום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון מטפל מטופל

    קשת
    10/11/2009

    תודה על התשובה המפורטת.

    השאלה שלי הייתה האם עצם המידע שאני בכלל הולכת לטיפול נרשם בתיק הרפואי או משהו בסגנון.
    כלומר, במידה שאני אבחר לא לציין זאת בפני הצבא יש אפשרות שהם ידעו או שזה לא מצויין בשום מקום? (ואני יודעת שבמקרים רגילים הם לא טורחים לבדוק זאת אבל עדיין, במקרה שכן)

    שוב תודה.
    יום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שמתנהג כמו בת.
    מורן
    09/11/2009

    הבן הבכור שלי הוא בן 6. נדמה שהוא נולד נשי. כלומר, אין שום דבר חריג בגוף שלו, אבל ההתנהגות שלו היא כשל בת. הוא נהנה לשחק רק בבובות ובדברים של בנות, ואף מבקש ממני לקנות לו כאלו, ואני נשברת. בבית הוא הולך על נעלי עקב של ברבי, מתחפש לבת, עם שרשראות ותיקים ישנים שלי.
    התנועות גוף שלו הן כמו של בת. הוא מעדיף את הכל ורוד, גם במחשב הוא משחק במשחקים של בנות. בנוסף, הוא מתחבר בעיקר עם בנות.
    האם משהו חריג? איפה טעיתי? מדוע הבן שלי נשי? האם ההתנהגות שלו יכולה להצביע על הנטייה המינית שלו? אני חושבת שילדתי הומוסקסואל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן שמתנהג כמו בת.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שמתנהג כמו בת

    סמדר ריינר
    09/11/2009

    שלום מורן,
    אכן יש טענות לכאן ולכאן האם הומסקסואליות היא תכונה מולדת או שהיא נובעת מגורמים מסויימים. ואם נניח לרגע שזוהי תכונה של בנך? אם זה באמת כך, אין הרבה לעשות בעניין, מלבד לקבל אותו כמו שהוא (עם כל הקושי והאכזבה שזה אולי גורם לך). מצד שני יכול להיות שזה גיל קצת מוקדם להחליט, ולא ברור לי מהתאור שלך מה הסטואציה המשפחתית, האם אביו בתמונה, מה הוא אומר על העניין וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסי אחים
    שלי
    09/11/2009

    שלום. יש לי שני בנים, הגדול כמעט בן 4 והקטן בן 2. סה"כ יחסיהם טובים, משחקים יחד וגם רבים.
    הגדול ילד מאוד דומיננטי, הקטן רוצה להדמות לו בכל דבר.
    איך נכון להעצים את הקטן כל שלא יהיה תלוי באחיו (למשל בבחירה מה ללבוש, מה לאכול וכו')?
    איך נכון להתייחס להתנהגות שלהם יחד במשחק? לרוב הגדול הוא זה שקובע את חוקי המשחק, הקטן זורם איתו.
    מה לצפות עם התקדמות הגיל?
    אודה על הכוונה בנושא זה!
    שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יחסי אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסי אחים

    סמדר ריינר
    09/11/2009

    שלום שלי,
    יחסי האחים שאת מתארת מאוד טבעיים. כדאי לנסות לתת לילד הקטן מקום ופידבקים על דברים ייחודים ותכונות ייחודיות שיש רק לו, כדאי לשים לב האם ניתן להבחין אצלו בכשרונות מסויימים כבר בגיל הזה? בנטיות מסויימות - אם כן אז לחזק זאת מאוד. אין צורך להילחם בנסיונתיו לדמות לאחיו, כשהוא ירגיש שהוא מקבל התייחסות ייחודית לעצמו תתחיל להיבנות אצלו תחושה של עצמיות והוא פחות יזדקק לכך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יחסי אחים

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    היי שלי,

    את נוגעת בנושא חשוב ורגיש.

    כתבתי מאמר קצר בנושא אחים, המופיע באתר זה ובאתר שלי. את מוזמנת לעיין ולאמץ כמה טיפים.

    בברכה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום