פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות רגשיות ילד בן חמש
    שושי
    27/10/2009

    שלום רב.
    בני בן חמש לאחר מספר שינויים בחייו. מעבר דירה והתחלת גן חדש.
    גם בעבר ילד רגיש.קושי במעברים.קושי בקבלת סמכות ומרות, סף תסכול נמוך ביותר וקושי עם שינויים בחיים. כעת המצב מחמיר. בעת לחץ או לפעמים גם סתם כך נושך לעצמו את האצבעות. התדירות של הנשיכות עלתה מאד בזמן האחרון ואנו מודאגים מאד גם בגן החדש לא קל לו. מה מומלץ במצב שכזה ואיך אפשר להתמודד עם עניין הנשיכות?תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות רגשיות ילד בן חמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגישיות ילד בן חמש

    סמדר ריינר
    27/10/2009

    שושי שלום,
    לפי כתיבתך, נראה שאת מבינה יפה שהנשיכות הן רק סימפטום. לכן אולי כדאי להתייחס לקושי הרגשי של הילד ולאו דווקא לנשיכות ספציפית. אני לא יודעת איזה ליווי הילד מקבל ממכם סביב הקשיים והמעברים, כיצד מסבירים לו דברים, איך מכילים את התסכול שלו. יכול שנוצר מצב שכאשר הוא חש מצוקה אין לו מילים בשבילה, הוא מתקשה לבטא את עצמו והדרך לבטא את הקושי היא דרך הנשיכות. כדאי לדבר איתו ולנסות להמליל עבורו את הקושי: "אולי קשה לך בגן, יש הרבה ילדים חדשים, וגננת חדשה, אולי אתה מפחד, אולי אתה מתגעגע" ולהציע לו דרכים מה לעשות כשקשה לו, למשל לגשת לגננת ולהגיד שקשה לו עכשיו, וכדאי גם לערב את הגננת כדי שתדע שכשהוא ניגש אליה, יכולה לעזור התייחסות חמה ומבררת: "קשה לך? לא שיתפו אותך? בוא נראה מה אפשר לעשות" וכו'. זה לוקח זמן, אבל עם הזמן הוא אמור להרגיש פחות חסר אונים ולהשתמש בדרכים נוספות להמודדות עם הקושי. אם אתם לא מצליחים או לא מבינים איך, כדאי לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר למיטת מעבר
    גלית
    27/10/2009

    בתנו בת שנה וחמישה חודשים והעברנו אותה למיטת תינוק לפני כשלושה שבועות עקב הלידה הצפויה להתרחש בעוד כחודש.
    במיטת התינוק היא היתה נרדמת לבד וישנה לילה שלם אבל עכשיו אנחנו צריכים שלשת לידה כחצי שעה עד שעה אחרי סיפור עד שהיא נרדמת ואם נצא לפני כן מהחדר היא תרד מהמיטה ותבוא אלינו.
    בנוסף והדבר הקשה ביותר הוא שהיא מתעוררת לפחות פעמיים בלילה בדר"כ בשתיים עשרה ואח"כ בשלוש ושוב לוקח כשעה ולעיתים יותר להרדים אותה.היא מתעוררת לחלוטין ואין מצב להשאיר אותה לבד ערה בחדר כי היא תרד מהמיטה בבכי.
    כנראה שזה היה מוקדם מדי אבל מה עושים עכשיו? האם להתמיד בישיבה חידה. האם זה יסתדר מתי שהוא? או שמא זו התעללות בילדה וכדאי להחזיר אותה למיטת תינוק???
    אנחנו מיואשים ומתוסכלים מהקימה בלילה והלידה הולכת וקרבה , ממתינים לעיצה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר למיטת מעבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר למיטת מעבר וקבלת אח חדש

    נעמה סבג שמש
    28/10/2009

    גלית היי,

    כל שינוי שתעשו בחייה של הקטנה, בבקשה עשו אותו בהתאם ליכולותיה וצרכיה ולא בשל עובדה של הולדת אח נוסף.
    גם היא עדיין תינוקת ולא אמורה להפגע מזה ולההפך בין יום לגדולה.(את מוזמנת לקרוא מאמרים על כל באתר זה או באתר שלי. גם כתבות בנושא מופיעות שם.

    לנושא, אם כבר נעשה הצעד, קשטו איתה את המיטה, הדביקו מדבקות של דמויות שהיא אוהבת, הבהירו שהןם ישמרו עליה והיא עליהם, צאו מהחדר באופן הדרגתי, בתחילה שבו לידה ועם הזמן, שבו ליד הדלת עד לתהליך הסופי.
    אתם מוזמנים לקרוא על כך מאמרים באתר זה או באתר שלי.
    כדאי שתפעלו בהקדם עקב הקושי שיתווסף בעקבות הלידה (קושי ואושר...)
    אז מזל טוב,
    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה עזרה!!!
    שושי
    27/10/2009

    אני כבר מיואשת. ממש לא יודעת מה לעשות! הבן שלי שיהיה בריא,

    בן שנתיים וחודש. הוא ממש ילד טוב, נעים חברמן. אבל כבר תרופה די

    ארוכה שמתי שאני ובעלי לא נותנים לו מה שהוא רוצה או שהוא

    נכנס לקטע של עצבים הוא נותן לנו מכות בפנים כשאנחנו מרימים אותו

    או שמתכופפים אליו כשרוצים להראות לו שההתנהגות שלו לא מקובלת

    עלינו! כמה שאנחנו תופסים לו את הידיים כשהוא מרביץ ואומרים לו

    בקול רציני שאסור להרביץ ולא נעים לנו. וככל שאנחנו גם מושיבים

    אותו בפינת חשיבה לחצי דקה בערך הוא בוכה עד שאני מגיעה אליו

    מבקשת שיעשה לי טובה ומסבירה לו מה עשה לא בסדר, הוא

    כאילו מתחנף אבל אחרי יום זה חוזר על עצמו. אנחנו כבר לא מסוגלים.

    אין לו את ההתנהגות הזאת בכל יום או כל היום אבל יחסית זאת

    תופעה שלא עוברת! מה עליי לעשות? למי עליי לפנות כדי לדעת עם

    מי כדאי לי להתייעץ? תודה. שושי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בבקשה עזרה!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשת עזרה

    סמדר ריינר
    28/10/2009

    שלום שושי,
    את יכולה לפנות להדרכת הורים במרכז להתפתחות הילד שקרוב למקום מגורייך, מטעם קופת החוים שאת חברה בה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לתגבותך לשאלתי

    שושי
    28/10/2009

    תודה לך על המענה רק שצפיתי לתשובה קצת יותר מעמיקה וקצת עיצות
    מהידע המקצועי שלך.

    בברכה,

    שושי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להיות ברור

    סמדר ריינר
    28/10/2009

    שלום שושי.
    יכול להיות שאת לא מספיק ברורה עם הבן שלך. העובדה שאת מבקשת ממנו שיעשה לך טובה, היא דוגמה לכך. את בעצם נותנת לו המון כח. ילד לא אמור לעשות לאמא טובה. אמא אמורה להיות סמכותית והחלטית עם הבן שלה.
    שימי לב, שגם פה בפורום, לא היית ברורה. השאלה שלך הייתה עם את יכולה להתייעץ - אז הפניתי אותך. לא שאלת מה כדאי לעשות מעבר לזה. חשבתי שאת מעוניינת בעזרה מקצועית יותר מסודרת ולא יודעת לאן לפנות.
    יכול להיות שקשה לך להיות אסרטיבית וברורה, בחיים בכלל ועם הבן שלך בפרט, והוא מרגיש זאת כחולשה.
    הילד צריך להרגיש אתכם לא מתחננים אליו שיעשה טובה, אלא ברורים וחזקים, ואז הוא ירגע. כל עוד הוא מרגיש יותר חזק ממכם, ועושה לכם טובות, הוא בחרדה נוראית כי אם אתם יותר חלשים ממנו מי יגן עליו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צפיה בטלוויזיה בגיל הרך
    יוליה
    26/10/2009

    שלום רב.בני הבן שנה ועשרה חודשים "מכור" לתוכניות טלויזיה לילדים.היום שמעתי על המחקר שעשו באוסטרליה שקבע כי צפיה בטלויזיה עד גיל שנתיים גורמת נזק.מדוע?האים ניתן לתקו נזק שנגרם וכיצד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צפיה בטלוויזיה בגיל הרך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    סמדר ריינר
    27/10/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=72 id=link]התפתחות תינוקות[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צפייה בטלויזיה

    ליאת גרוס
    27/10/2009

    שלום דורה
    צפייה בטלויזיה , כמו הרבה דברים אחרים, צריך לעשות במידה. חשוב להקפיד לא לצפות בטלויזיה מעבר לשעה-שעתיים ביום. צפיה מוגברת עלולה לפגוע במנגנוני הקשב. כמו כן צפייה מוגברת באה על חשבון משחק פיזי, זמן איכות עם איכות, חקירה וגילוי ש הסביבה, משחק עם בני גילו וכו'.
    אם זאת, יש בה גם יתרונות אותם אפשר להרוויח אם שומרים על פרופוציות נכונות.
    צפייה נעימה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופהההה
    סופי
    26/10/2009

    אני אמא לבן 9 בת 6 ובן 9 חודשים הילדה שלי כאמור בת 6 מאוד אוהבת לשחק משחקיי בנים גולות כדורגל וכן הלאה השאלה שלי האים זה מדאיג ? הבת של חברה אמרה לי שגם בבית הספר היא מבקשת מהבנות לשחק איתה בכדור כאשר שום בת לא מסכימה היא מתפשרת ומשחקת עים הבנות חשוב לציין שהיא ביקשה ממני לרשום אותה לחוג כדורגל ואמרתי לה שיש המון חוגים לבנות כמו ריקוד פיסול אומנות סיפורים ועוד ... אז היא בכתה ואמרה שחבל שהיא לא בן ...מדאיג?????? מה לעשות מה צריך לבדוק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה דחופהההה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שרוצה לשחק כדורגל

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    שלום אביבה,
    לא בטוח שזה מדאיג, יש הרבה בנות שבגיאים מסויימים הם קצת "טום בוי" ואוהבות לעשות דברים של בנים ואחר כך זה עובר. אני לא יודעת אם הילדה אמרה שחבל שהיא לא בן בגלל שהיא שהיא באמת רוצה להיות בן עם כל המשמעויות של זה הוא שהיא פשוט רוצה שיתנו לה את החופש לשחק כדורגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתי בת 7.5
    ק
    26/10/2009

    ביתי סיפרה לי שלפני מס' ימים היא שכבה במיטתה ערומה ודמיינה כי יש בנים סביבה בחדר,אני מזועזעת מאז ולא מתפקדת שאלתי אותה איך היא הגיעה לזה והיא אמרה שראתה תכנית(לגילה) ששם כמה בנים התאהבו במישהי(ללא שום עירום) מה אני עושה??? איך מגיבים לכזה דבר??

    תודה על תשובתם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביתי בת 7.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 7.5

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    שלום ק',
    לא סיפרת איך הילדה סיפרה את זה, האם הייתה חרדה? האם סיפרה את זה כי משהו מציק לה?
    יכול להיות שהבהלה היא שלך, לילדה יש פנטזיות מיניות, סביב מה קורה כמשתאהבים,שהושפעו מכך שהבינה שכמה בנים יכולים לאהוב בת אחת ולא בטוח שזה נובע ממשהו מפחיד.
    לכולנו יכול להיות לפעמים רצון להיות במרכז ושיאהבו אותנו ויחשבו שהגוף שלנו יפה. זה לא אומר שכל דבר נכון וראוי גם להגשים בכל גיל, אבל לדמיין מותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בכיתה ב'
    אמא
    26/10/2009

    ילדי בן 7 וחצי עם קושי רגשי.הוא נמצא בכיתה קטנה בבית ספר רגיל.בכיתה א' הוא טופל בטיפול רגשי במסגרת בית הספר ובחופשות וחגים באופן פרטי אצל פסיכולוגית לטיפול רגשי והדרכת הורים.כל טיפול אגב עולה כ-200 ש"ח.בספטמבר עלה לכיתה ב' היתה אסיפת הורים והמורה אמרה לי שישוב לטיפול רגשי במסגרת בית הספר ובאמת נפגשתי ושוחחתי עם המטפל ודיברנו על המשך טיפול.רשמתי אותו לחוג אחרה"צ ספורט טיפולי.במהלך השבועיים האחרונים שאלתי את בני אם נפתלי לקח אותו לטיפול(בביה"ס)והוא אמר לי לא.התקשרתי לברר עם המורה והיא אמרה לי שפסיכולוגית בית הספר החליטה שילך לטיפול פרטי.הם רוצים עכשיו לדעת למה אני רוצה שישוב לטיפול דוקא בבית הספר ולא באופן פרטי.אגב טוענים שהוא צריך טיפול.אני לא מבינה ,ישנם הורים במסגרות החינוך המיוחד שסומכים רק על בית ספר ואני לוקחת אותו גם לחוג טיפולי.אודה לדעתכן בנושא קבעו לי פגישה לעוד שבועיים שאביע את דעותיי,בינתיים עובר זמן ובני ללא טיפול רגשי.
    הרי הוא נמצא בכיתה קטנה בגלל קושי רגשי.תודה רבה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בכיתה ב'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יד בכיתה ב'

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    שלום ל"אמא",
    את מתארת את החלטת בית הספר כשרירותית ולא מובנת, אבל אני מניחה שנמסרו לך נימוקים שאת לא מפרטת. לכל מסגרת יש את השיקולים שלה ואנחנו לא יכולים לדעת אותם ולשפוט אותם. אני מבינה שהטיפול יקר לך ונראה לך לא צודק שמערכת החינוך לא תדאג לו כחלק מהחינוך הכולל. אני יכולה להבין את הראייה הזו.
    יחד עם זאת מוזר בעיני התאור שלך שבחופשות ובחגים הוא הלך לטיפול פרטי. זה נשמע כאילו טיפול זה סוג של דבר שאפשר להחליף כל כמה שבועות את המטפל לפי האילוצים הטכניים. אחד הדברים הכי חשובים בטיפול הוא הקשר עם הדמות המטפלת, היציבות, האמון, והקביעות. יש פגיעה משמעותית בטיפול אם כל כמה שבועות מתחלפת הדמות. לא כל כך ברור לי איזה טיפול זה בחופשות ובחגים בלבד.
    בנוסף כל סוג של טיפול אמור להתאים לבעיות אחרות, ילדים אחרים, חומרה אחרת וכו'. יכול להיות שפסיכולוגית בית הספר חושבת שרכיבה טיפולית זה לא הדבר שיענה כרגע על צרכיו של בנך, ושאין במסגרת שלהם משהו מתאים ועדיף טיפול פרטי. ואולי גם היו לה שיקולים פשוטים של משאבים של כמה טיפולים יש, כמה ילדים צריכים טיפול, מי קיבל כבר ולמי מגיע כי לא קיבל. אני לא יודעת, את זה את צריכה לשאול אותה.
    בכל אופן, אם נשים רגע בצד את הכעס על הקיפוח שלהרגשתך המערכת נוקטת כלפיכם, מבחינת טובת הילד עדיף לו טיפול רציף, גם בשנת הלימודים וגם בחופשות ובחגים על ידי אותו מטפל, שנה ראשונה, שניה ושלישית אפילו לפי הצורך, ואת זה אפשר להשיג לצערנו רק באופן פרטי.
    אם ידך אינה משגת נסי לפנות לשירותי בריאות הנפש באזור מגורייך.
    בהצלחה,סמדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בליעת כדורים
    ענת
    26/10/2009

    בתי בת ה 13 אינה בולעת כדורים
    היא קיבלה עכשיו כדורים שאינם ניתנים להמסה
    איך אפשר לגרום לה לבלוע כדור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בליעת כדורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=61 id=link]רפואת ילדים, מחלות ילדים[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריבות בין אחים
    רחל צליח
    26/10/2009

    שלום,

    אני אמא לתאומים (בן ובת) בני 6 הנמצאים בגן חובה. שניהם נשארו שנה נוספת בגן בעיקר בשל הבן שלא היה בשל לעלות לכיתה א'. הבת בוגרת יותר והיתה מתאימה לכיתה א'. אצין כי הם בגנים נפרדים.

    בעייתי הינה שביתי מציקה כל הזמן לאחיה. המדובר בהצקות על בסיס יומיומי (התערבות במשחק, לקיחת פריטים החשובים לו, הסתרות טלויזיה בתוכנית המעניינת לו וכו'). הבן מגיב בצעקות רמות ולעיתים אף באלימות והיא מצידה ממשיכה.
    ממאמרים שקראתי הבנתי שאסור להתערב במריבות בין אחים עד שזה מגיע לאלימות, אולם המדובר בתופעה יומיומית במספר רב מאד של פעמים והילד די חסר אונים, היא לא נותנת לו לשחק במשחק לבדו למרות בקשותיו החוזרות ונשנות. אנחנו מנסים שלא להתערב, הוא צועק, זה לא עוזר לו, עובר למכות, מתערבים וחוזר חלילה מספר פעמים.
    אין ספק שהיא מקנאה בו (על אף שהם שווים בכל היבט שהוא)

    מה עושים? אציין כי אני ובעלי חלוקי דיעות- הוא מבקש שלא נתערב ואני לא מסוגלת לראות ולשמוע זאת על בסיס יומיומי ואני לעיתים די מרחמת על ילד. היא ממש משתלטת עליו כל הזמן.
    אודה לעזרתך
    תודה
    רחל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מריבות בין אחים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריבות בין תאומים

    ליאת גרוס
    27/10/2009

    שלום רחל
    ראשית חשוב לציין כי מריבות בין תאומים הם דבר המעיד על שאיפה לנפרדות ולכן זהו דבר חיובי וחשוב. מצד שני, מכיוון שאותו דפוס חוזר על עצמו - יש לנו כאן נורת אזהרה שדורשת התערבות. לדעתי, הבעייה נובעת מכך שהיא מקנאה. הוא פחות בשל, ומעורר יותר דאגה ולכן שואב אתכם יותר. אולי יש בילדותיות שלו משהו חמוד ממנה. אולי בגללו היא משלמת מחיר למשל לא עלתה לכיתה א' וניא כועסת. הפתרון קשור להרגשה שלה. מצאו דרכים להבין ולטפל בזה וההצקות יפחתו.
    ולשאלה האם להתערב, יש להיזהר. אסור שהתערבות תהיה חד צדדית ולטובת אחד מהם. כל פעם שרבים תפרידי בינהם פיזית תוך האשמת שניהם.
    ניתן להתייעץ אם איש מקצוע המתמחה בתאומות.

    ליאת גרוס
    מודיעין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מסבירים לילד שהכל אצלו בסדר?
    נטליס
    26/10/2009

    בני בן 6 ילד מאד בוגר וחושב...
    בשנתיים האחרונות ביקרנו מס' פעמים אצל אורלוגים אשר רצו לעקוב אחרי התפתחות אשכיו של הילד (היה חשש לאשך טמיר)ובנוסף גילו גם כי פתח השופכה שלו צר מדיי וכי צריך לעשות ניתוח (אנו דוחים לעת עתה ביצוע הניתוח).
    כל השיחות התנהלו ליד הילד ומאחר ומדובר בילד מאד חכם וחושב כפי שציינתי,אנו מגלים אצלו לאחרונה סימני בושה מאיבר מינו.
    הילד אינו מוכן להתפשט ליד זרים/חברים ולפי דעתנו פשוט חושב שמשהו אצלו לא בסדר.
    איך מסבירים לילד שאין ממה להתבייש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איל מסבירים לילד שהכל אצלו בסדר

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    שלום נטליס,
    לא כתבת בשאלתך האם כבר ניסיתם להסביר לו, מה ניסיתם ומה לא הצליח. לכן אני יוצאת מתוך הנחה, אלא אם כן תתקני אותי, שפשוט הנחתם שהוא חכם והוא מבין לבד ממה ששמע יחד איתכם אצל האורלוג.
    כדאי לבדוק את ההנחה הזו, כל ילד וגם אדם מבוגר, כשהוא חרד הוא יכול להבין לא נכון וזה לא קשור לאינטילגנציה.
    חשוב להבין ממנו מה בדיוק הוא הבין שיש לו, ואיזה משמעות הוא נותן לזה, ואז לראות איפה הטעות שלו, אם יש כזו, ולהסביר לו, בדיוק מה בסדר ומה לא, מה רואים ומה לא, למה זה אמור להפריע ולמה לא, ואיך פותרים את זה.
    בקיצור יותר לתקשר ולהיות ברורים ופחות לצאת מתוך הנחות מה הוא מבין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים וחצי מתנהג מוזר בגן
    נעמה
    26/10/2009

    בני בן שנתיים וחצי, מפותח מאד מבחינה רגשית ומדבר כמעט שוטף. יש לו אחות בת חצי שנה אותה הוא מקבל ממש יפה ויש לי ולבעלי הרבה זמן איכות לבד איתו. הוא הבין מהר שמקומו אצלנו מובטח. בבית לרוב התנהגותו רגילה לגילו- קצת פינוק, לא משהו חריג. בגן מדווחת הגננת מחד שהוא ילד מקסים, משחק עם כולם ונהנה, עם זאת יש שתי התנהגויות חרידות שחוזרות מדי יום- הוא צורח ללא סיבה או תסכול (פשוט נעמד, צורח קצת וזהו) או שהוא קופץ לפתע ומשתטח על הרצפה, משתהה שם רגע וחוזר לפעילות. הגננת טוענת שזה תסכול עקב קנאה באחות החדשה, אבל לי זה לא נשמע. האם אלה פעולות המעידות על חרדה? מה ניתן לעשות? האם העובדה שזה קורה רק בגן מעידה על בעיה שם? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים וחצי מתנהג מוזר בגן

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    שלום נעמה.
    אני לא בטוחה שיש בכלל בעיה. יכול להיות שבנך למד לקבל בגן תשומת לב בדרכו הייחודית. יכול להיות שזה קשור לכך שיש תחרות של הרבה ילדים בגן, יכול להיות שזה גם קשור לכך שנוספה לו תחרות בבית, ואם כן אז מה?
    את צריכה להבין שלא משנה כמה מאמץ אתם תעשו שהילד לא יסבול מהולדת אחותו, לא סביר שתצליחו למנוע את הקנאה. זה לא אומר שאתם לא בסדר, וזה לא אומר שנגרם נזק לילד.
    גם אם ההתנהגות בגן נגרמת המקנאה וגם אם לא, חשבו מאוד שלא תיכנסו למצב שבו אתם מנסים להיות הורים מושלמים ואז לילד אסור לבטא רגשות שליליים אחרי כל מה שאתם עשיתם בשבילו.
    כי אז הוא יצטרך למצוא דרכים אחרות לבטא את המצוקה שלו במקום פשוט לספר לכם ושתעזרו, כי נדמה לכם שאם לילד יש בעיה סימן שאתם לא בסדר ואתם עסוקים בעלבון שלכם במקום פשוט לשמוע מה קשה לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקרנות מינית
    טלי
    26/10/2009

    שלום!
    ברצוני לשאול שאלה. ביתי בת 4. ילדה שמחה חיננית משחקת בהרבה משחקים שונים.
    אתמול במהלך משחק שיחקה לבד בחדר וביקשה שלא ניכנס. שיחקה לבד בלי חברות. זה קצת החשיד אותי ואחרי כמה שאלות הבנתי שהיא נגעה בטוסיק עם מוצץ. מוצץ של אחותה שלא בשימוש היא סתאם משחקת איתו מידי פעם. היא אמרה שהיא שמה את המוצץ בתוך הטוסיק כי שיחקה ברופא. האם זה תקין שהיא השתמשה באביזר כלשהו לנגיעה? אני יודעת שלגעת זה תקין בגיל כזה. האם יתכן והיא מחקה התנהגות של מדידת חום? היא אף פעם לא עושה דברים כאלה בפומבי ואני גם מאמינה שהיא לא הכניסה את זה ממש לפי הטבעת כי זה נראה לי בלתי אפשרי עם מוצץ. כנאה סתאם נגעה בתור משחק. האם זה נורמאלי?איך להגיב למצב כזה.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סקרנות מינית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקרנות מינית

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    שלום טלי,
    אוננות וסקרנות מינית בכל הגילאים היא דבר טבעי. כל עוד היא לא עושה משהו שפוגע בה או באחרים, כדאי לכבד את הפרטיות שלה ולא להיכנס לשם.
    אין לי מושג איך עלה במוחה הרעיון הזה, אבל אם זה לא מזיק לאף אחד, לא בטוח שזה משנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6
    ג'קי
    26/10/2009

    שלום וברכה, יש לי ילדה בת 6מבריאה וחכמה וחרוצה ובדיוק התחילה כיתה א' ובשבועיים האחרונים התחילה לרכז את מבטה בנקודה מסוימת ולמספר שניות אינה מגיבה לקריאות ולדיבורים. פניתי לרופא משפחה ובדק אותה וענה לי שמצבה תקין לגמרי ושהיא חלכמה ובריאה לגמרי (תודה לאל) ואמר לי שזה סתם התנהגות של פינוקים ואין מה לדאוג. ובאבחנה שלו רשם observation-patient under observation מה זה אומר וביקשתי ממנו בכל זאת הפניה להתייעצות נוירולוג ילדים. בבקשה תענו לי בדחיפות העניין מדאיג אותי. הריני לציין שבימים האחרונים היא מפחיתה את ההתנהגות הזאת נא תשובתכם מודה לכם מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6

    ליאת גרוס
    27/10/2009

    שלום ג'קי
    הרופא כתב שהיא תחת מעקב. זוהי המשגה מקצועית שאומרת שכרגע הוא לא רואה כלום ולוקח אחריות להמשיך ולעקוב.
    ההתנהגות שאת מתארת, אם אינה מתרחשת פעם-פעמיים בשעה, ואינה פוגעת בתחומים אחרים בחייה, אינה מדאיגה כלל. טיפה חולמנות פה ושם עדיין לא מעידה על דבר. בעיית קשב, אם זה המקרה, אינה מחייבת טיפול כל עוד מצבה הלימודי/התנהגותי אינו גובה מחיר משמעותי. אל תדאגי. תעשי כמו שהרופא כתב - תעקבי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנה וחצי עם חרדות
    דיקלה לוי
    25/10/2009

    עברנו לידה קשה וכתוצאה מכך ילדי ניפגע והיום הוא מאובחן כילד עם שיתוק מוחין,כרגע הפגיעה מורגשת בעיקר בהתפתחות המוטורית(יושב,לא זוחל,לא עומד...).אנחנו מטופלים בפיזותרפיה ובהידותרפיה עושים למענו את הכל כדי להגיע איתו להצלחה מירבית(ילד יחיד)בסביבות גיל תשעה חודשים החלו חרדות שתחילה נראו מתאימות לגילו אבל זה לא עבר וזה רק מחמיר,מגיב בצרחות אימים לאנשים חדשים,לא מוכן שיהיו לידנו עוד אנשים בפארק או בבריכה....הוא מגיב בבהלה לכל רעש הכי קטן,לאחרונה הוא התחיל להגיב למצבי לחץ בנשיכות של עצמו עד שהוא מוריד לעצמו דם נושך גם אותנו,ומושך לעצמו ולאחרים בשיער.אנחנו מקבלים גם טיפול הומאופתי.יש לי ילד מדהים הוא מאושר ומחייך בלי הפסקה,אני רוצה לעזור לו ולא יודעת איך,אשמח לקבל הכוונה ויעוץ.תודה ומחכה לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן שנה וחצי עם חרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה לתשובה,תודה.

    דיקלה
    26/10/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יד בן שנה וחצי עם חרדות

    סמדר ריינר
    26/10/2009

    שלום דיקלה,
    אני מבינה שהפגיעה היא מוטורית בלבד ולא שכלית, השאלה היא עד כמה לדעתכם הוא מבין מה קורה ועד כמה אפשר להרגיע אותו מילולית. כשאתם אומרים עשיתנו הכל כדי להרגע אותו, לא ברור מה כלול בהכל. יכול להיות שמטבע הדברים, בגלל הפגועות הפיזית, הטיפול בילד הזה הוא פיזי בעיקר, ואולי אין דגש מספיק על איך הוא מבין את העולם. זו רק השערה שלי, כמובן שאיני יכלוה לדעת יותר אם אין פירוט מה ניסיתם כדי להרגיע אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מרחצה
    שש
    25/10/2009

    שלום, בני בן שנה וחודשיים כמעט. בזמן האחרון בוכה וחרד מאמבטיה. ממש מתנגד. בעבר הוא רק בכה בעת שטיפת הראש מעט. כעט הוא ממש לא מוכן לעשות אמבטיה.בעבר עשינו אמבטיה עם כיסא מיוחד עכשיו הוא כבר לא מוכן לשבת בו ואפילו לא באמבטיה הקטנה. מה עושים אנו אובדי עצות.( ראוי לציין שהוא ילד מאוד שמח ואנרגטי חוץ מזה ואין בעיות מיוחדות)
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מרחצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מרחצה

    סמדר ריינר
    01/11/2009

    ל-שש שלום,
    אני לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת ממה הפחד נובע. רחצה עבור ילד יכולה להיות חוויה של חוסר שליטה, הוא עומד עירום ללא הבגדים שמגינים עליו חשוף לשינויים פתאומיים בטמפטורה וגם צריך לעצום עיניים בזמן שטיפת הראש, דבר שעוד יותר משאיר אותו בחוסר שליטה (אולי לכן הפחד התחיל משטיפת הראש). אני לא יודעת עד כמה הוא מבין, אבל אולי אפשר לנסות להפוך את חוויות הרחצה ליותר משחקית וידידותית עבורו, להוסיף לאמבטיה כמה צעצועים, לתת לו לרחוץ קודם את הברווז, לעבור איתו על הראש של הברווז, להגיד שהברווז צריך לעצום עיניים כדי שלא ייכנס לו סבון, וכו', ובהמשך לנסות להציע לו להצטרף לברווז באמבטיה, חשוב לדבר אליו כל הזמן ולהודיע לו מה הולך לקרות - כדי שחוש שליטה ולא יהיה מופתע ממים שחודרים לו פתאום, לשאול אותו אם נעים לו, אם רוצה יותר קר או יותר חם וכו'.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום