מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פוליפיםנעמה30/03/2008
שלום רב,
האם הסרה של גידולים שומניים מצוואר הרחם אומרת כי העניין נפתר, או שאם היו לי פוליפים פעם אחת זה אומר שהן ימשיכו לצמוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפים
ד''ר אבישלום שרון31/03/2008שלום,
אין גידולים שומניים בצוואר הרחם. פוליפ, אבל, יכול לחזור.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רחםלירון26/03/2008
שלום, מה הסיבות לרחם הדבוק לבטן? ומהן התופעות שיתכנו בשל כך? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחם דבוק
ד''ר אבישלום שרון26/03/2008שלום,
רחם דבוק לבטן אפשרי כמצב מולד, או כתוצאה מהידבקויות. ההידבקויות יכולות להיווצר בעיקבות דלקת באגן, אנדומטריוזיס או ניתוח בטן קודם.
לא תמיד יש לכך השלכות, אך אפשר שזה יגרום לכאבי בטן חוזרים או כרוניים או ללחץ על שלפוחית השתן.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנדומטריוזיסענת24/03/2008
מאובחנת עם אנדומטריוזיס דרגה 4.
עקב תלונות על גלי כאב חד במותניים ומידי פעם כאבי גב תחתון, נשלחתי לבצע US כליות ודרכי שתן בחשש למעורבות אנדומטריוזיס.
בתוצאת הבדיקה נרשם: "גודש קל במערכת מאספת ימנית ושמאלית".
האם התשובה מראה על מעורבות אנדומטריוזיס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטריוזיס
ד''ר אבישלום שרון25/03/2008שלום,
גודש קל הוא חסר משמעות קלינית. אבל: בנוכחות אנדומטריוזיס דרגה 4 זה דורש מעקב, בשאלה של קשר בין שני המצבים. הקשר האפשרי הוא של מעורבות האורטרים באנדומטריוזיס.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ענת25/03/2008תודה על התשובה.
האם יש בדיקה שבה ניתן לראות יותר טוב את האורטרים, אולי CT? או שרק ב- US?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר אבישלום שרון25/03/2008שלום שוב,
בוודאי. בדיקת CT עם חומר ניגוד.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח?גילי23/03/2008
עליי לעבור ניתוח להוצאת ציסטה מהשחלה, עפ"י ממצאי אולטראסאונד ובדיקת CA125 יש חשד גבוה לאנדומטריוזיס.
רציתי לדעת האם אפשר לבדוק האם יש פגיעה באיברים נוספים (מעי, שלפוחית) עוד לפני הניתוח עצמו??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח?
ד''ר אבישלום שרון23/03/2008שלום,
בהחלט אפשרי, ובמקרה שיש חשד כזה, מקובל מאד לבצע CT או MRI וכן לשקול בדיקות כמו סיגמוידוסקופיה או קולונוסקופיה. בכל מקרה יש לדון בניפרד.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים בבטן תחתונהלימור22/03/2008
אני סובלת מאנדומטריזיס מזה מספר שנים, לפני ארבעה חודשים עברתי ניתוח לפרסקופיה שני להוצאת ציסטה שחלתית - אנדומטריומה, ולניקוי מוקדים כשאחד מהם הוא על גבי ניתוח קיסרי מלפני 4 שנים.
לאחר הניתוח התחלתי בשימוש בגלולות ברצף, ואכ הכאבים הקשים נמשוא שהיו מנת חלקי לפני הניתוח נעלמו. לאחרונה היה לי דימום בן שבועיים, ורופאת הנשים הציעה שאעשה הפסקה ולאחר מכן אמשיך עם גלולות אחרות ברצף.
לשמחתי הדימום הסתיים, אך הכאב החזק חזק, כאב עז מאוד מאוד, ובלתי נסבל שוב על-גבי הצלקת של הקיסרי. אני חשה גם בנפיחות קלה באיזור.
האם לדעתך, שוב יש הדבקוית באזור הצלקת? מה אפשר לעשות כדי להקל על הכאב - שום משכך כאבים לא עוזר לי.
האם יתכן שמדובר בבקע, שלא קשור בכלל לאנדומטריוזיס? או שהמקריות פה לא הגיונית?
למי לפנות?
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים חזקים בבטן תחתונה
ד''ר אבישלום שרון22/03/2008שלום,
הופעת כאב כפי שתיארת מצריך בדיקה על מנת לברר את הסיבה לכאב. אכן יתכן בקע, אפשרי שיש אנדומטריוזיס בצלקת של הניתוח הקיסרי, שלא הוצאה בלפרוסקופיה, אפשרי גם בעיה אחרת לגמרי, וגם לא גינקולוגית.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת תפרים לאחר כריתת רחםאמי22/03/2008
שלום,
עברתי ניתוח לכריתת רחם בגישה בטנית (היסטרקטומיה).
הוזמנתי להוצאת תפרים לאחר 15 יום. האם זה לא יותר מדי?
האם צפויים/יכולים להתרחש סיבוכים? כאבים? זיהומים?
תודה
אמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת תפרים לאחר כריתת רחם
ד''ר אבישלום שרון22/03/2008שלום,
את התפרים ניתן להוציא כבר לאחר 5-6 ימים אם החתך הוא רוחבי בבטן התחתונה. אז גם פחות סיכוי להישארות סימנים.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספתרעות דחוף מאו22/03/2008
האם אנדומטריומה בעלת אקוגניות בלתי אחידה בגודל 26.2*2.08
השחלה מוגדלת בגודל 37*30 ממ
מה ניתן לעשות במצב זה ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנדומטריומה
ד''ר אבישלום שרון22/03/2008שלום,
הממצא המתואר חסר משמעות קלינית. אין לכך חשיבות ולא מהווה אינדיקציה לניתוח.
ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רחם ושחלות022/03/2008
האם ניתן להסיר רחם ושחלןת בשיטה הלפרוסקופיה?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחם ושחלות
ד''ר אבישלום שרון22/03/2008שלום,
בהחלט כן, זו שיטת הניתוח שלי כ-10 שנים. נדיר מאד ביצוע הניתוח בפתיחת בטן רגילה.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך השאלה..
023/03/2008האם את הרחם מוצאים דרך החתך הקטן בבטן או דרך הנרתיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך השאלה..
ד''ר אבישלום שרון23/03/2008שלום, אפשר כך ואפשר כך. ד"ר שרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לתשובתךרעות דחוף מאו21/03/2008
לציין שלפני חודש עברתי ניתוח דחוף, בשל ציסטה שדיממה וגרמה לכאב עז במקביל הוצאה גם התוספתן האבחנות בניתוח שהיה לפני חודש היו לפרוסקופי המסוטזיס וכו במקביל השבוע ביצעתי אולטראסאונד וגינלי לאחר חודש מהניתוח ונאמר שוב שחלה ימנית מוגדלת 37*30 מ"מ ובה ציסטה בעלת אקוגניות בלתי אחידה בגודל 26.2*2.08 ס"מ מתאימה לאנדומטריומה ללא זרימות בה ,זרימות תקינות בהיקף
שחלה שמאלית 2.7*2.4 ס"מ ובה ממצא ציסטי צלול 1.8 ס"מ
שאלותי הם :
מה אומרת תשובת האולטראסאונד ומה ניתן לעשות ?
יש לציין שלפני חודש לא היה כלום בשחלה שמאלית ועכשיו גם בה יש ציסטה מדו?
מה הפירוש המילה בלתי אחידה ?
ומה זה אקוגני ?
יש לציין שאני מועמדת לניתוח לכריתת גוש בשד בגודל 5 ס"מ ייתכן פולואידוס ?
אשמח לקבל הסבר ומה עושים עם הציסטות האילו יש לציין שהם גורמות לי כאבים בבטן ימנית תחתונה
עדיין לא התחלתי את הטיפול ההורמונלי בשל בקשת הגניקולוג להמתין עד אחרי הניתוח שאני אמורה לעבור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: רעות דחוף מאו
ד''ר אבישלום שרון21/03/2008שלום,
אינני נותן יעוץ אישי בפורום.
כעיקרון, אני מתרשם שהניתוח שבוצע הוא לא ניתוח מכוון לאנדומטריוזיס אלא ניתוח שבוצע באופן דחוף בגלל בעיה דחופה. מכאן, שכנראה יש צורך בניתוח חוזר מסודר. העובדה שיש ממצא אנדומטריומה אומרת שהמחלה עדיין קיימת.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רעות דחוף מאו21/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CA125ורד19/03/2008
שלום ד"ר,
אני מאובחנת עם אנדומטריוזיס דרגה 4. כעת חודשיים עם דיכוי של גלולות ברצף (אחרי דיכוי ארוך של דקפפטיל).
לפני 3.5 חודשים תוצאת בדיקת CA125 הייתה 12.7 היום התוצאה 30.4. אני יודעת שהתוצאה עדיין בנורמה, אבל האם העלייה הזאת מרמזת משהו על מצב האנדומטריוזיס? או שאין משמעות כל עוד התוצאה בנורמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CA125
ד''ר אבישלום שרון21/03/2008שלום, אין לכך משמעות מבחינתך. בברכה, ד"ר שרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבסצס בשפה החיצונית באיבר מיןטלי19/03/2008
שלום,
אני בת 27.
לפני כשנתיים הופיע וחזר אצלי בתדירות גבוהה (תמיד לפני מחזור) אבסצס גדול ומגלתי בשפה השמלית החיצונית של איבר המין (החיבור בין הרגל לאיבר מין) - זה לא קשור לבלוטת ברטולין, כי זה חיצוני ולא קרוב בכלל לפתח הנרתיק.
פניתי לכירורגית דרך קופת חולים, אשר פתחה לי אותו כ 3 פעמים כדי לנקז את המוגלה, אבל זה חזר שוב אחרי כמה חודשים.
הכירורגית החליטה לעשות לי ניתוח, כי אמרה שחושדת שיש שם ציסטה, אשר גורמת לאבסצסים האלה. היא עשתה לי ניתוח והוציאה את הציסטה ומאז הכל היה בסדר.
עכשיו, אחרי כשנה וחצי אחרי הניתוח, חזר לי שוב האבסצס המוגלתי בדיוק באותו מקום.
אולי אתה יכול להסביר למה זה קורה לי?
האם זה נדיר? מה צריך לעשות עם זה?
האם אתה יכול להמליץ לי לאיזה כירורג לפנות (מאיזה תחום: כללי, עור, נשים)??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבצס
ד''ר אבישלום שרון21/03/2008שלום,
אם האבצס לא באיבר המין אז עלייך לפנות לרופא כירורג. כל כירורג יודע לטפל בזה. לפי התאור שלך, יש לפתוח את האבצס כירורגית ולנקז אותו היטב.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוברה להפסקת הווסתרעות דחוף מאו18/03/2008
שלום רב
הייתי אצל הגניקולוג שלי והוא אמר שאני סובלת מאנדומטריוזיס מפושט כמו כן אני לאחר ניתוח כזכור לך
אז ככה הגניקולוג אמר שאני צריכה לקבל טיפול בזריקה 150 מ"ג שנקראת דפופרוברה .
וכן הוא אמר שצריך להפסיק את המחזור עם הזריקה
אשמח קצת לקבל הסבר על טיפול זה ומה הוא אמור לעזור במקרה שלי ?
מדוע צריך לדכאות לי את הווסת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוברה
ד''ר אבישלום שרון21/03/2008שלום,
אינני יכול לזכור במה מדובר...
לגבי הטיפול התרופתי באנדומטריוזיס: מטרתו להקטין את עוצמת הכאבים ולנסות למנוע את ההתפשטות של המחלה. התרופה לא מטפלת באנדומטריוזיס. לשם כך מבצעים ניתוח שמטרתו לנקות את הכל מהאגן.
התרופה- מונעת את ההשפעה ההורמונלית על תאי האנדומטריוזיס. דרך כך, גם מונעת את הווסת.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםשירי18/03/2008
שלום רב,
מתי הוא הזמן הנכון היותר (מבחינת המחזור)לביצוע קולוסקופיה צוואר הרחם ולקיחת ביופסיה ?
הופניתי לבדיקות אלו עקב דימום ואקטרופיון.
האם כמה ימים לפני מחזור אפשרי לבצע הבדיקה או שעדיף לדחותה לאחרי המחזור?
תודה, שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולפוסקופיה
ד''ר אבישלום שרון19/03/2008שלום,
אפשר גם לפני המחזור. פשוט שלא יהיה דימום ווסתי בזמן הפעולה.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקירות בעומק הרחםדניאל16/03/2008
שלום, לעיתים אני חשה פתאום דקירות חזקות פנימיות כאלו ונראה לי שמקורן ברחם, או בצוואר הרחם. זה לא משהו קבוע, אף פעם בחודש חודשיים בערך מופיע ואז מציק לכמה שניוןת ונעלם, מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקירות בעומק הרחם
ד''ר אבישלום שרון16/03/2008שלום,
קשה לי לדעת במה מדובר. אולי בבדיקה גינקולוגית תוכלי לכוון את הרופא למיקום, ולפי זה לנסות להבין את מקור העניין.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפלה יזומהטליה13/03/2008
לאחר הפלה יזומה-שאיבה(האם היא עדיפה על כדורים. מדוע הרופא העדיפה על כדורים?) היה דימום ארוך כ 5 שבועות שכ שבוע-שבועיים היה המחזור והסתיים ב 24.2 מתי עליי לקבל מחזור,או שיהיה לא סדיר? כי אני רוצה להתקין טבעת/התקן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפלה יזומה
ד''ר אבישלום שרון14/03/2008שלום,
דימום כל כך ארוך לא אופייני לאחר גרידה. מציע לבדוק באולטראסאונד, שאין שארית הריון בחלל הרחם.
אם הכל תקין, את יכולה כבר להתקין התקן.
בברכה, ד"ר שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

