פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • אוזמפיק 0.5 לצורך ירידה במשקל
    ורד
    18/02/2023

    כדי לרדת במשקל לקחתי ישר אוזמפיק 0.5 במקום להתחיל מ 0.25
    סבלתי יומיים מהקאות וכאבים בקיבה
    האם בכל שבוע אני אסבול אותו דבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מומלץ להתחיל במינון של 0.5 מג'

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    לא מומלץ להתחיל במנון של 0.5 מג' אלא במנון נמוך יותר של 0.25 מג' בכדי להמנע מתופעות לואי. 0.25 מג' הם 19 קליקים יתכן שאף כדאי להתחיל ממינון נמוך יותר
    מציעה להתיעץ עם הרופא/ה המטפל/ת. לא כדאי להמשיך במנון הנוכחי כי תופעות הלואי עלולות להתגבר עם ההזרקה הבאה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלת שימוש באוזמפיק
    Amitay Itzhak
    18/02/2023

    שבת שלום
    אני התחלתי השבוע עם האוזמפיק .
    אני איש גדול, בן 65 שוקל 130 ק"ג.
    התחלתי עם 0.25 ביום שלישי ועברו 4 ימים ואיני מרגיש כל שינוי.
    האם לדעתך בשבוע הבא כדי לעבור ל- 0.5 , או ישר לקפוץ ל- 1.0 מ"ג.
    תודה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התחלת שימוש באוזמפיק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגלל שזמן מחצית החיים של אוזמפיק הוא שבוע

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    בגלל שזמן מחצית החיים של אוזמפיק הוא שבוע, לוקח 4-5 שבועות עד שנבנית רמה ולכן לא כדאי להעלות מנון אלא להמשיך במנון הנוכחי כי העלאת המנון עשויה להביא לתופעות לואי
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה כללית אודות היפופיזה
    שואל
    17/02/2023

    שלום רב ד"ר. לפני הכל אני במשך מס שנים מתעסק ובודק מה הבעיה אצלי, אני בן 23.
    בדקתי מס' רבדים האחד גנטי. (קליינפלטר, מחיקות בכרומזום Y ועוד), השני אורולוגי. ובו גם כן ככל הנראה לא הבעיה.

    יש לי FSH מוגבר בלבד (פעם אחת או פעמיים היה גם LH מוגבר אך בכל השאר תקין ונע בין 4-7).
    אין בעיה בבל תריס, לא בפרולקטין לא בטסט ולא אסטורגן וכו וכו

    FSH על רמה של בין 20-30. כמובן שספירות הזרע הן גבוליות, אוליגו' קלה, השאר די בסדר.

    אין לי זקן כמעט, אני רזה מאוד ביחס לגובה שלי (1.7

    בצעתי MRI מוח ולכאורה הכל תקין שם למעט משפט אחד שנאמר שבלוטת ההיפופיזה מעט מוגדלת 7 מ"מ, ושזה מאפיין של גיל ההתבגרות.

    עד כאן.

    בוודאי שאני שואל רופאים וזה לא תחליף פרטני לאנדו" אך לא כל הרופאים עונים בצורה נעימה ובאמת לפתירת הבעיה, מעדיף לא לפרט. ממש יחס לא נעים מזלזל ולגרום לך שאתה לחוץ ופרנואיד.
    מה לעשות שיש ממצאים בעייתים.

    אשמח לדעת על פי מה שכתבתי, מה הדבר יכול להצביע? כי זה הציר האחרון שנשאר לי לברר עד הסוף - אנדוקר' כפי שציינתי בהתחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשואל

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/02/2023

    קשה לי לענות מבלי לראות את הMRI. וגם מבלי לראות אותך. נשמע על פניו שיש קליניקה שאולי מחשידה לחסר בטטוסוסטרון מצד שני הרמות תקינות. השאלה האם הן על הצד הגבוה למשל? ואז יכול להחשיד לבעיה בקולטן לטסטוסטרון ולאו דווקא לרמז על בעיה באשך.האם נבדקו רמות SHBG? שוב קשה לענות מבלי לראותך לקבל תמונה קלינית ומעבדתית מלאה
    מבינה שאתה אמור להגיע לראות אנדוקרינולוג/ית
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שילוב יוטירוקס וריבלסוס
    איזי
    17/02/2023

    שלום.
    אני נוטלת יוטרוקס כל בוקר בצום בגלל תת פעילות בלוטת התריס. הרופא רשם לי גם ריבלסוס אמר לא לקחת בבוקר אלא בצהרים בגלל יוטירוקס.
    האם יש בעיה לקחת את שני הכדורים יחד? האם ניתן לקחת על בטן ריקה בהפרש של חצי שעה? ( בצהרים זה מורכב כי אוכלת לא מסודר)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שילוב יוטירוקס וריבלסוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהחלט מסכימה שעדיף ליטול את שתיהן בבוקר

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    בהחלט מסכימה שעדיף לטול את שניהן בבוקר אם אין לך בעיה לחכות 50-60 דקות. להתחיל מהרבלסוס עם עד חצי כוס מים ואחרי חצי שעה לטול את האיותירוקס. ולחכות עוד 20-30 דקות נוספת עד קפה/תה/אוכל/כדורים אחרים. .
    אם את לא אוכלת בשעות הערב המאוחרות ויש הפרש של 4-5 שעות בין הארוחה האחרונה לשינה אפשר לטול את האיותירוקס לפני השינה ואת הרבלסוס בבוקר בצום.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בטמיגה ותופעות לוואי
    נתי
    17/02/2023

    שלום

    בן 48 ללא סכרת, סובל מתכיפות גבוהה במתן שתן.
    האורולוג אמר שמדובר על שלפוחית רגיזה והמליץ על טיפול בבטמיגה 50 מ"ג פעם ביום.
    האם התרופה מעלה לח"ד? והאם היא בעייתית למי שסובל מפעימות מוקדמות?
    יש לי קצת נטיה ללח"ד מוגבר, מצד שני יש לי גם לחצי דם נמוכים יחסית בחלק מהזמן, כך שיש לי בעיה גם עם תרופות שמעלות לח"ד וגם עם תרופות שגורמות לירידה.
    יש תרופות חדישות ובטוחות יותר וללא תופעות לוואי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בטמיגה ותופעות לוואי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנתי

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/02/2023

    בכ10% מהאנשים בטמיגה עשויה להעלות לחץ דם, עליה בדופק והפרעות קצב פחות שכיחות (סביב 1%). מציעה שאם את מנסה את התרופה תעקבי אחר דופק ולחץ דם. בנסיוני הקליני לא ראיתי עליות דרמטיות בדופק או בלחץ הדם
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זריקת פרוליה וטיפולי שורש
    לי
    16/02/2023

    בת 63 מטופלת בפרוליה כ8 שנים זריקה אחרונה ב7/1 אמורה לעבור טיפול שורש בשבוע הבא .האם אפשרי?והאם יש לבצע אצל רופא פרטי או בבית חולים ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא צריכה להיות בעיה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    לא צריכה להיות בעיה. החשש הוא בעקירות מפני חוסר ריפוי ונמק חלילה וגם שם הסיכון קטן של 1/1000. גם במקרה שתזדקקי חלילה לעקירה או שתל אין להפסיק את הטיפול בפרוליה מבלי לתת טיפול תרופתי חלופי לאוסטאופורוזיס, כי הפסקת הטיפול בפרוליה מעלה את הסיכון לשברים בחוליות, אף לשברים מרובים. והסיכון לשברים גדול מהסיכון לנמק בעצם חלילה.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוביית שוקולד לפני בדיקת סוכר בצום
    נויה
    16/02/2023

    קצת פחות משעתיים לפני בדיקת סוכר בצום בקופח אכלתי קוביית שוקולד אחת שמכילה סוכר. האם זה יכול להסביר תוצאה של 107 בבדיקה? אני לא סוכרתית עד כה. האם גם קוביית שוקולד אחת תעלה באופן דרמטי את הסוכר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהחלט אם לא מדובר בשוקולד מריר

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    בהחלט אם לא מדובר בשוקולד מריר אז זו יכולה להיות תגובה לקובית השוקולד
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורמונים גיל המעבר
    לילי
    16/02/2023

    שלום דר מאיה
    בגלל נסיונך כאנדוקרינולוגית
    אבקש לדעת, כאשר אישה מסיימת עם גיל המעבר, האם ההורמונים שרמתם יורדת, האם זה לא מגיע לרמת הורמונים כמו של ילדה בסופו של דבר?
    אני שואלת בגלל התופעות לוואי מכל השינוי זה והתסמינים המתישים, אין באפשרוני ליטול הורמונים לכן רוצה לדעת למה יש ככ הרבה זמן תסמינים? הרי הרמה בדם ובהפרשה במוח לא חוזרת לרמה המקורית שהיתה לי בתור ילדה?
    רוצה לדעת שזה ייגמר כל זה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורמונים גיל המעבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבעיה הוא השינוי ועצם המחסור לאחר מצב של חשיפה

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    הבעיה הוא השנוי, עצם המחסור לאחר מצב של חשיפה לרמה מסוימת בהורמונים ובנוסף אולי גם העליה בהורמוני ההפופיזה בשל תת תפקוד של השחלה יתכן שהיא גם תורמת.
    בעקרון היום יש מעט סיבות להמנע ממתן הורמונים (סרטן שד פעיל, קרשתיות יתר על רקע מולד) אולי את לא חייבת להמנע מהורמונים?
    בנוסף ישנם טיפולים תרופתיים נוספים (SNRI, SSRI אנאלוגים לGABA וטיפולים נוספים, חלקם אף במחקר קליני) שיכולים לסייע עם גלי החום והפרעות השינה במידה ואכן יש להמנע מנטילת הורמונים.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם גלוקומין פחות יעיל?
    ל
    16/02/2023

    שלום ותודה על המענה המהיר רק לא הבנתי למה לדעתך רופא המשפחה החליף את הגלוקומין בגרדיאנס דואו ולא נותן לי צאנס להמשיך לקחת רק גלוקומין בכמות של שלושה כדורים ביום ללא הגרדינאס דואו שעלותו גבוהה יותר כלומר הייתי מעוניינת לקחת רק גלוקומין אפילו בכמות מירבית 2) האם שלושה כדור גלוקומין הם שווה ערך ביעילות שלהם לכדור אחד גרדיאנס דואו? תלת סוכר 7, סוכר בצום 155, תפקודי כליות תקינים אנזימי כבד מעט מוגבר, צריכה לעשות סי טי תלת פאזה עם חומר ניגודי האם לא לקחת באותו בוקר את הגרדיאנס, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם גלוקומין פחות יעיל?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחינת יעילות אין הבדל גדול

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    מבחינת יעילות אין הבדל גדול בין שלושה גלוקומין ל2. לעומת זאת גרדיאנס דואו בשלוב עם גלוקומין יעיל יותר מגלוקומין. בהחלט בערכים שציינת יש הגיון לשדרג את הטפול או לבצע שנוי תזונתי ופעילות גופנית משמעותית
    ההמלצה היא לא לטול גלוקומין לפני בדיקת סיטי וגם גרדיאנס דואו
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכר עולה בבוקר אחרי צום
    יאיר
    16/02/2023

    שלום
    אני בן 57 המגלובין מסוכרר 6.2 (בעבר היה קצת גבוה יותר אך ספורט ותזונה הפחיתו)
    בערב אחרי אוכל בבדיקה ביתית סוכר 116 בבוקר לאחר צום 128 מיד אחרי הבדיקה בבוקר אכלתי ובדקתי שוב והיה 107

    יש לזה הסבר? מה נכון לעשות במצב כזה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוכר עולה בבוקר אחרי צום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליאיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/02/2023

    השפעת השחר שנגרמת ע"י הפרשת קורטיזול ואדרנלין לפנות בוקר יכולה להסביר את העליה ברמות הסוכר בבוקר המקודם. אפשרות נוספת היא דום נשימה בשינה. (האם אתה סובל מעודף משקל? נחירות? עייפות יומית?)
    אם יש עודף משקל אולי כדאי לשקול טיפול תרופתי לירידה במשקל שיסייע גם לנרמל את רמות הסוכר וגם לטפל בדום נשימה בשינה אם קיים
    בכל מקרה פעילות גופנית סדירה והגבלת הפחמימות בפרט הפשוטות המעובדות בתזונה צפויות לסייע במניעת סוכרת במעל 50%.
    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר לקחת ג'ארדיאנס דואו?
    אורחת
    15/02/2023

    דלום
    אבא שלי בן 78 מוגדר כסכרתי יותר מ 20 שנה מזריק רק אינסולין בסגלר בשל בעיה בכליות הפסיק לקחת גלוקומין מלפני 8 שנים הגלוקוז בצום תמיד יוצא מתחת ל 100 המגלובין מסוכרר נע בין 7.5 ל 8.5 הוא יכול לקחת ג'ארדיאנס דואו ואינסולין טוג'ואו שזה עובד להרבה שעות ? כמובן בייעוץ עם מומחה סכרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפשר לקחת ג'ארדיאנס דואו?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורחת

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/02/2023

    בעקרון גלוקומין לא כדאי לתת אם קצב הסנון הכליתי נמוך מ30 מל/דקה, אם אין הפרעות במתן שתן אפשר להתחיל גרדיאנס/פורסיגה גם בקצב סנון שמעל 25 מל/דקה אבל בתפקוד כליתי שכזה התרופה מגנה על הכליה ולא מסייעת בהורדת רמות הסוכר. אפשר לשקול תרופות כגון גנוביה/טרג'נטה או אנאלוגים לGLP1 כגון רבלסוס וקטוזה או אם מנון הטוג'או מעל 20 אז אולי קסולטופי. הללו כן יסיעו בהורדת רמות הסוכר ואפשר לתת אותם גם בתפקוד כליתי נמוך
    מציעה להתיעץ עם הרופא/ה המטפל/ת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעקב היפותירואיד
    אפרת וינטרגרין
    14/02/2023

    שלום רב, מזה כ4 שנים לוקחת
    יוטירוקס 50.
    בבדיקות אחרונות TSH 4.85 (היום הבדיקה לא לקחתי כדור).
    האם לדעתך אני צריכה להגדיל מינון?
    והאם כמעקב צריך לעשות אקג ו/או בדיקות נוספות.
    לציין גילי 50 ומעבר להיפו' קל לדברי הרופא בקופח, לא סובלת מכלום. תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעקב היפותירואיד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאפרת

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/02/2023

    האם את מקפידה ליטול בצום להפריד מקפה/תה/כדורים אחרים/תוספים/אוכל לפחות חצי שעה? אם לא חשוב להפריד זה יביא לירידת הTSH
    במידה ואת מקפידה לטול בצום אפשר לשקול העלאת מנון ל100 בשבת מציעה להתיעץ עם הרופא/ה המטפל/ת
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתשובתך

    אפרת וינטרגרין
    16/02/2023

    בדרכ 15 דקות הפרדה מה יוטירוקס לתחילת היום. כי ככה אמר בזמנו האנדוקרינולוג. אנסה חצי שעה. בגדול אני די עייפה אצבעות רגליים קרות רגישות במפרק ברך שמאל ולפע משהו מוזר בלב שעובר מהר. יש המלצה לעשות אקג פעם בשנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאפרת

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/02/2023

    בעקרון פעילות יתר של בלוטת התריס היא זו שקשורה להפרעות קצב (כגון פרפור פרוזדורים וכו) . אני לא מכירה הנחיה לבצע אקג פעם בשנה במקרים של תת פעילות אך אם יש תסמינים מחשידים כגון פעימות מהירות/לא סדירות אז אפשר בהחלט לבקש אקג או הולטר אקג בלי קשר לתת פעילות בבלוטת התריס.
    אפשר לשקול בדיקת קורטיזול בשמונה בבוקר בדם, רמת B12 מאגרי ברזל (ברזל טרנספרין פריטין) לברור שאר התסמינים שציינת
    מציעה לפנות לרופא/ה המטפל/ת
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופת ריבלסוס לסכרת
    סני רוניס
    14/02/2023

    מזה כחודש וחצי התחלתי ריבלסוס 3 מג וכשבועיים 7 מג המדידות בבוקר הם 160 . יש הסבר לזה כי הרופא בקופח ממליץ להמשיך ולעבור בעוד שבועיים ל 14 מג .אודה להתיחסות .בעבר לקחתי גארדיאנס 1000 בוקר וערב והמדידה בבוקר היתה 115

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופת ריבלסוס לסכרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לסני רוניס

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/02/2023

    בגלל שהרבלסוס במנון יחסית נמוך עדין לא רואים השפעה מספקת. אני מראש היתי שוקלת להוסיף את הרבלסוס לגרדיאנס דואו ולא להחליף ואם להחליף לתת לפחות גלוקומין במקום. אלא אם יש התוית נגד לנטילת גרדיאנס או גלוקומין. בעצם עבר מ-2 תרופות לאחת אז אם לא שינית תזונה ופעילות גופנית זו כנראה הסיבה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ג"רדיאנס דואו לעומת גלוקומין
    ל
    14/02/2023

    שלום, גיל 60 יש סוכרת טייפ 2, כבד שומני גובה 1.70 75 קג בדיקת דם בצום במעבדה 155 תלת סוכר 7 לקחתי שנתיים 1 גלוקומין כעת החליף רופא המשפחה לגרדיאס דואו850 \12.5 טבליה בבוקר, רוקח אמר לקחת בערב מי צודק? למה לפי דעתך רופא המשפחה רשם את הגירדיאס ולא נתן לי לנסות לקחת עוד כדור או שניים גלוקומין כאמור לקחתי 1 בערב, אשמח למענה, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לל

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/02/2023

    מסכימה איתך שאם התפקוד הכליתי מאפשר אז עדיף לטול גרדיאנס דואו בבוקר וגלוקומין בערב. מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל. אני ממליצה למטופלי ליטול גרדיאנס בבוקר ולא בערב בכדי להמנע מהשפעה משתנת יותר בלילה. וגם אין הבדל ביעילות בין גרדיאנס 10/12.5/25 לכן מספיק פעם ביום. ועדיף בבוקר.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת שחלוף עצם
    חן
    14/02/2023

    אני אמורה לבצע בדיקות שחלוף עצם (CTX וP1NP ). רשום להפסיק תוספי מזון 3 ימים לפני הבדיקה. האם צריכת 2 כפות זרעי פשתן טחונים ביום נחשב כתוסף מזון שיש להפסיק גם? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת שחלוף עצם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לחן

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/02/2023

    לא חושבת שבעיתי. הכוונה למולטוטמין שמכיל ביוטין כי הביוטין יכול לשבש את תוצאות הבדיקה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום