מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אוזמפיק 0.5 לצורך ירידה במשקלורד18/02/2023
כדי לרדת במשקל לקחתי ישר אוזמפיק 0.5 במקום להתחיל מ 0.25
סבלתי יומיים מהקאות וכאבים בקיבה
האם בכל שבוע אני אסבול אותו דבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא מומלץ להתחיל במינון של 0.5 מג'
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023לא מומלץ להתחיל במנון של 0.5 מג' אלא במנון נמוך יותר של 0.25 מג' בכדי להמנע מתופעות לואי. 0.25 מג' הם 19 קליקים יתכן שאף כדאי להתחיל ממינון נמוך יותר
מציעה להתיעץ עם הרופא/ה המטפל/ת. לא כדאי להמשיך במנון הנוכחי כי תופעות הלואי עלולות להתגבר עם ההזרקה הבאה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת שימוש באוזמפיקAmitay Itzhak18/02/2023
שבת שלום
אני התחלתי השבוע עם האוזמפיק .
אני איש גדול, בן 65 שוקל 130 ק"ג.
התחלתי עם 0.25 ביום שלישי ועברו 4 ימים ואיני מרגיש כל שינוי.
האם לדעתך בשבוע הבא כדי לעבור ל- 0.5 , או ישר לקפוץ ל- 1.0 מ"ג.
תודה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בגלל שזמן מחצית החיים של אוזמפיק הוא שבוע
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023בגלל שזמן מחצית החיים של אוזמפיק הוא שבוע, לוקח 4-5 שבועות עד שנבנית רמה ולכן לא כדאי להעלות מנון אלא להמשיך במנון הנוכחי כי העלאת המנון עשויה להביא לתופעות לואי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה כללית אודות היפופיזהשואל17/02/2023
שלום רב ד"ר. לפני הכל אני במשך מס שנים מתעסק ובודק מה הבעיה אצלי, אני בן 23.
בדקתי מס' רבדים האחד גנטי. (קליינפלטר, מחיקות בכרומזום Y ועוד), השני אורולוגי. ובו גם כן ככל הנראה לא הבעיה.
יש לי FSH מוגבר בלבד (פעם אחת או פעמיים היה גם LH מוגבר אך בכל השאר תקין ונע בין 4-7).
אין בעיה בבל תריס, לא בפרולקטין לא בטסט ולא אסטורגן וכו וכו
FSH על רמה של בין 20-30. כמובן שספירות הזרע הן גבוליות, אוליגו' קלה, השאר די בסדר.
אין לי זקן כמעט, אני רזה מאוד ביחס לגובה שלי (1.7
בצעתי MRI מוח ולכאורה הכל תקין שם למעט משפט אחד שנאמר שבלוטת ההיפופיזה מעט מוגדלת 7 מ"מ, ושזה מאפיין של גיל ההתבגרות.
עד כאן.
בוודאי שאני שואל רופאים וזה לא תחליף פרטני לאנדו" אך לא כל הרופאים עונים בצורה נעימה ובאמת לפתירת הבעיה, מעדיף לא לפרט. ממש יחס לא נעים מזלזל ולגרום לך שאתה לחוץ ופרנואיד.
מה לעשות שיש ממצאים בעייתים.
אשמח לדעת על פי מה שכתבתי, מה הדבר יכול להצביע? כי זה הציר האחרון שנשאר לי לברר עד הסוף - אנדוקר' כפי שציינתי בהתחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשואל
ד''ר מאיה איש שלום21/02/2023קשה לי לענות מבלי לראות את הMRI. וגם מבלי לראות אותך. נשמע על פניו שיש קליניקה שאולי מחשידה לחסר בטטוסוסטרון מצד שני הרמות תקינות. השאלה האם הן על הצד הגבוה למשל? ואז יכול להחשיד לבעיה בקולטן לטסטוסטרון ולאו דווקא לרמז על בעיה באשך.האם נבדקו רמות SHBG? שוב קשה לענות מבלי לראותך לקבל תמונה קלינית ומעבדתית מלאה
מבינה שאתה אמור להגיע לראות אנדוקרינולוג/ית
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב יוטירוקס וריבלסוסאיזי17/02/2023
שלום.
אני נוטלת יוטרוקס כל בוקר בצום בגלל תת פעילות בלוטת התריס. הרופא רשם לי גם ריבלסוס אמר לא לקחת בבוקר אלא בצהרים בגלל יוטירוקס.
האם יש בעיה לקחת את שני הכדורים יחד? האם ניתן לקחת על בטן ריקה בהפרש של חצי שעה? ( בצהרים זה מורכב כי אוכלת לא מסודר)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בהחלט מסכימה שעדיף ליטול את שתיהן בבוקר
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023בהחלט מסכימה שעדיף לטול את שניהן בבוקר אם אין לך בעיה לחכות 50-60 דקות. להתחיל מהרבלסוס עם עד חצי כוס מים ואחרי חצי שעה לטול את האיותירוקס. ולחכות עוד 20-30 דקות נוספת עד קפה/תה/אוכל/כדורים אחרים. .
אם את לא אוכלת בשעות הערב המאוחרות ויש הפרש של 4-5 שעות בין הארוחה האחרונה לשינה אפשר לטול את האיותירוקס לפני השינה ואת הרבלסוס בבוקר בצום.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטמיגה ותופעות לוואינתי17/02/2023
שלום
בן 48 ללא סכרת, סובל מתכיפות גבוהה במתן שתן.
האורולוג אמר שמדובר על שלפוחית רגיזה והמליץ על טיפול בבטמיגה 50 מ"ג פעם ביום.
האם התרופה מעלה לח"ד? והאם היא בעייתית למי שסובל מפעימות מוקדמות?
יש לי קצת נטיה ללח"ד מוגבר, מצד שני יש לי גם לחצי דם נמוכים יחסית בחלק מהזמן, כך שיש לי בעיה גם עם תרופות שמעלות לח"ד וגם עם תרופות שגורמות לירידה.
יש תרופות חדישות ובטוחות יותר וללא תופעות לוואי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנתי
ד''ר מאיה איש שלום21/02/2023בכ10% מהאנשים בטמיגה עשויה להעלות לחץ דם, עליה בדופק והפרעות קצב פחות שכיחות (סביב 1%). מציעה שאם את מנסה את התרופה תעקבי אחר דופק ולחץ דם. בנסיוני הקליני לא ראיתי עליות דרמטיות בדופק או בלחץ הדם
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת פרוליה וטיפולי שורשלי16/02/2023
בת 63 מטופלת בפרוליה כ8 שנים זריקה אחרונה ב7/1 אמורה לעבור טיפול שורש בשבוע הבא .האם אפשרי?והאם יש לבצע אצל רופא פרטי או בבית חולים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא צריכה להיות בעיה
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023לא צריכה להיות בעיה. החשש הוא בעקירות מפני חוסר ריפוי ונמק חלילה וגם שם הסיכון קטן של 1/1000. גם במקרה שתזדקקי חלילה לעקירה או שתל אין להפסיק את הטיפול בפרוליה מבלי לתת טיפול תרופתי חלופי לאוסטאופורוזיס, כי הפסקת הטיפול בפרוליה מעלה את הסיכון לשברים בחוליות, אף לשברים מרובים. והסיכון לשברים גדול מהסיכון לנמק בעצם חלילה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוביית שוקולד לפני בדיקת סוכר בצוםנויה16/02/2023
קצת פחות משעתיים לפני בדיקת סוכר בצום בקופח אכלתי קוביית שוקולד אחת שמכילה סוכר. האם זה יכול להסביר תוצאה של 107 בבדיקה? אני לא סוכרתית עד כה. האם גם קוביית שוקולד אחת תעלה באופן דרמטי את הסוכר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בהחלט אם לא מדובר בשוקולד מריר
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023בהחלט אם לא מדובר בשוקולד מריר אז זו יכולה להיות תגובה לקובית השוקולד
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמונים גיל המעברלילי16/02/2023
שלום דר מאיה
בגלל נסיונך כאנדוקרינולוגית
אבקש לדעת, כאשר אישה מסיימת עם גיל המעבר, האם ההורמונים שרמתם יורדת, האם זה לא מגיע לרמת הורמונים כמו של ילדה בסופו של דבר?
אני שואלת בגלל התופעות לוואי מכל השינוי זה והתסמינים המתישים, אין באפשרוני ליטול הורמונים לכן רוצה לדעת למה יש ככ הרבה זמן תסמינים? הרי הרמה בדם ובהפרשה במוח לא חוזרת לרמה המקורית שהיתה לי בתור ילדה?
רוצה לדעת שזה ייגמר כל זה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הבעיה הוא השינוי ועצם המחסור לאחר מצב של חשיפה
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023הבעיה הוא השנוי, עצם המחסור לאחר מצב של חשיפה לרמה מסוימת בהורמונים ובנוסף אולי גם העליה בהורמוני ההפופיזה בשל תת תפקוד של השחלה יתכן שהיא גם תורמת.
בעקרון היום יש מעט סיבות להמנע ממתן הורמונים (סרטן שד פעיל, קרשתיות יתר על רקע מולד) אולי את לא חייבת להמנע מהורמונים?
בנוסף ישנם טיפולים תרופתיים נוספים (SNRI, SSRI אנאלוגים לGABA וטיפולים נוספים, חלקם אף במחקר קליני) שיכולים לסייע עם גלי החום והפרעות השינה במידה ואכן יש להמנע מנטילת הורמונים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם גלוקומין פחות יעיל?ל16/02/2023
שלום ותודה על המענה המהיר רק לא הבנתי למה לדעתך רופא המשפחה החליף את הגלוקומין בגרדיאנס דואו ולא נותן לי צאנס להמשיך לקחת רק גלוקומין בכמות של שלושה כדורים ביום ללא הגרדינאס דואו שעלותו גבוהה יותר כלומר הייתי מעוניינת לקחת רק גלוקומין אפילו בכמות מירבית 2) האם שלושה כדור גלוקומין הם שווה ערך ביעילות שלהם לכדור אחד גרדיאנס דואו? תלת סוכר 7, סוכר בצום 155, תפקודי כליות תקינים אנזימי כבד מעט מוגבר, צריכה לעשות סי טי תלת פאזה עם חומר ניגודי האם לא לקחת באותו בוקר את הגרדיאנס, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מבחינת יעילות אין הבדל גדול
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023מבחינת יעילות אין הבדל גדול בין שלושה גלוקומין ל2. לעומת זאת גרדיאנס דואו בשלוב עם גלוקומין יעיל יותר מגלוקומין. בהחלט בערכים שציינת יש הגיון לשדרג את הטפול או לבצע שנוי תזונתי ופעילות גופנית משמעותית
ההמלצה היא לא לטול גלוקומין לפני בדיקת סיטי וגם גרדיאנס דואו
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר עולה בבוקר אחרי צוםיאיר16/02/2023
שלום
אני בן 57 המגלובין מסוכרר 6.2 (בעבר היה קצת גבוה יותר אך ספורט ותזונה הפחיתו)
בערב אחרי אוכל בבדיקה ביתית סוכר 116 בבוקר לאחר צום 128 מיד אחרי הבדיקה בבוקר אכלתי ובדקתי שוב והיה 107
יש לזה הסבר? מה נכון לעשות במצב כזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליאיר
ד''ר מאיה איש שלום20/02/2023השפעת השחר שנגרמת ע"י הפרשת קורטיזול ואדרנלין לפנות בוקר יכולה להסביר את העליה ברמות הסוכר בבוקר המקודם. אפשרות נוספת היא דום נשימה בשינה. (האם אתה סובל מעודף משקל? נחירות? עייפות יומית?)
אם יש עודף משקל אולי כדאי לשקול טיפול תרופתי לירידה במשקל שיסייע גם לנרמל את רמות הסוכר וגם לטפל בדום נשימה בשינה אם קיים
בכל מקרה פעילות גופנית סדירה והגבלת הפחמימות בפרט הפשוטות המעובדות בתזונה צפויות לסייע במניעת סוכרת במעל 50%.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשר לקחת ג'ארדיאנס דואו?אורחת15/02/2023
דלום
אבא שלי בן 78 מוגדר כסכרתי יותר מ 20 שנה מזריק רק אינסולין בסגלר בשל בעיה בכליות הפסיק לקחת גלוקומין מלפני 8 שנים הגלוקוז בצום תמיד יוצא מתחת ל 100 המגלובין מסוכרר נע בין 7.5 ל 8.5 הוא יכול לקחת ג'ארדיאנס דואו ואינסולין טוג'ואו שזה עובד להרבה שעות ? כמובן בייעוץ עם מומחה סכרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאורחת
ד''ר מאיה איש שלום15/02/2023בעקרון גלוקומין לא כדאי לתת אם קצב הסנון הכליתי נמוך מ30 מל/דקה, אם אין הפרעות במתן שתן אפשר להתחיל גרדיאנס/פורסיגה גם בקצב סנון שמעל 25 מל/דקה אבל בתפקוד כליתי שכזה התרופה מגנה על הכליה ולא מסייעת בהורדת רמות הסוכר. אפשר לשקול תרופות כגון גנוביה/טרג'נטה או אנאלוגים לGLP1 כגון רבלסוס וקטוזה או אם מנון הטוג'או מעל 20 אז אולי קסולטופי. הללו כן יסיעו בהורדת רמות הסוכר ואפשר לתת אותם גם בתפקוד כליתי נמוך
מציעה להתיעץ עם הרופא/ה המטפל/ת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעקב היפותירואידאפרת וינטרגרין14/02/2023
שלום רב, מזה כ4 שנים לוקחת
יוטירוקס 50.
בבדיקות אחרונות TSH 4.85 (היום הבדיקה לא לקחתי כדור).
האם לדעתך אני צריכה להגדיל מינון?
והאם כמעקב צריך לעשות אקג ו/או בדיקות נוספות.
לציין גילי 50 ומעבר להיפו' קל לדברי הרופא בקופח, לא סובלת מכלום. תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום15/02/2023האם את מקפידה ליטול בצום להפריד מקפה/תה/כדורים אחרים/תוספים/אוכל לפחות חצי שעה? אם לא חשוב להפריד זה יביא לירידת הTSH
במידה ואת מקפידה לטול בצום אפשר לשקול העלאת מנון ל100 בשבת מציעה להתיעץ עם הרופא/ה המטפל/ת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתשובתך
אפרת וינטרגרין16/02/2023בדרכ 15 דקות הפרדה מה יוטירוקס לתחילת היום. כי ככה אמר בזמנו האנדוקרינולוג. אנסה חצי שעה. בגדול אני די עייפה אצבעות רגליים קרות רגישות במפרק ברך שמאל ולפע משהו מוזר בלב שעובר מהר. יש המלצה לעשות אקג פעם בשנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאפרת
ד''ר מאיה איש שלום19/02/2023בעקרון פעילות יתר של בלוטת התריס היא זו שקשורה להפרעות קצב (כגון פרפור פרוזדורים וכו) . אני לא מכירה הנחיה לבצע אקג פעם בשנה במקרים של תת פעילות אך אם יש תסמינים מחשידים כגון פעימות מהירות/לא סדירות אז אפשר בהחלט לבקש אקג או הולטר אקג בלי קשר לתת פעילות בבלוטת התריס.
אפשר לשקול בדיקת קורטיזול בשמונה בבוקר בדם, רמת B12 מאגרי ברזל (ברזל טרנספרין פריטין) לברור שאר התסמינים שציינת
מציעה לפנות לרופא/ה המטפל/ת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופת ריבלסוס לסכרתסני רוניס14/02/2023
מזה כחודש וחצי התחלתי ריבלסוס 3 מג וכשבועיים 7 מג המדידות בבוקר הם 160 . יש הסבר לזה כי הרופא בקופח ממליץ להמשיך ולעבור בעוד שבועיים ל 14 מג .אודה להתיחסות .בעבר לקחתי גארדיאנס 1000 בוקר וערב והמדידה בבוקר היתה 115
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לסני רוניס
ד''ר מאיה איש שלום15/02/2023בגלל שהרבלסוס במנון יחסית נמוך עדין לא רואים השפעה מספקת. אני מראש היתי שוקלת להוסיף את הרבלסוס לגרדיאנס דואו ולא להחליף ואם להחליף לתת לפחות גלוקומין במקום. אלא אם יש התוית נגד לנטילת גרדיאנס או גלוקומין. בעצם עבר מ-2 תרופות לאחת אז אם לא שינית תזונה ופעילות גופנית זו כנראה הסיבה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ג"רדיאנס דואו לעומת גלוקומיןל14/02/2023
שלום, גיל 60 יש סוכרת טייפ 2, כבד שומני גובה 1.70 75 קג בדיקת דם בצום במעבדה 155 תלת סוכר 7 לקחתי שנתיים 1 גלוקומין כעת החליף רופא המשפחה לגרדיאס דואו850 \12.5 טבליה בבוקר, רוקח אמר לקחת בערב מי צודק? למה לפי דעתך רופא המשפחה רשם את הגירדיאס ולא נתן לי לנסות לקחת עוד כדור או שניים גלוקומין כאמור לקחתי 1 בערב, אשמח למענה, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לל
ד''ר מאיה איש שלום15/02/2023מסכימה איתך שאם התפקוד הכליתי מאפשר אז עדיף לטול גרדיאנס דואו בבוקר וגלוקומין בערב. מציעה להתיעץ עם הרופא המטפל. אני ממליצה למטופלי ליטול גרדיאנס בבוקר ולא בערב בכדי להמנע מהשפעה משתנת יותר בלילה. וגם אין הבדל ביעילות בין גרדיאנס 10/12.5/25 לכן מספיק פעם ביום. ועדיף בבוקר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שחלוף עצםחן14/02/2023
אני אמורה לבצע בדיקות שחלוף עצם (CTX וP1NP ). רשום להפסיק תוספי מזון 3 ימים לפני הבדיקה. האם צריכת 2 כפות זרעי פשתן טחונים ביום נחשב כתוסף מזון שיש להפסיק גם? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לחן
ד''ר מאיה איש שלום15/02/2023לא חושבת שבעיתי. הכוונה למולטוטמין שמכיל ביוטין כי הביוטין יכול לשבש את תוצאות הבדיקה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

