פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • מאיזו רמת גלוקוז בגוף מוגדר מצב של סוכרת?
    דייויד
    15/07/2020

    אני רוצה לדעת מאיזה רמה של גלוקוז
    בגוף זה נחשב לסוכרת? חולה סוכרת צריך
    להזריק לעצמו תרופות/ יש אלטרנטיבה טיפולית
    לזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדייויד

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/07/2020

    סוכר בצום של 126 ומעלה, או המוגלובין מסוכרר שמהווה מדד לממוצע סוכר ב-3 חודשים האחרונים של 6.5% ומעלה או סוכר 200 ומעלה בהעמסת סוכר הם קרטריונים לאבחון סוכרת. שנוי הרגלי חיים דהיינו פעילות גופנית סדירה ארובית ותנגודת וכן תזונה שדלה בפחמימות הם הבסיס לטפול בסוכרת. ואם מדובר בסוכרת התחלתית קלה יכולים להיות טפול מספק. בסוכרת מתקדמת יותר יש הרבה פעמים צורך בטפול תרופתי - כדורים או זריקות (לאו דווקא אנסולין). בסוכרת מסוג 1 בה יש הרס של תאי הבטא בלבלב ע"י מערכת החיסון יש צורך בהזרקת אינסולין
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספי תזונה יכולים להפחית סיכויים לסוכרת?
    שי
    15/07/2020

    תוספי תזונה (כרום פיקולינט/מגנזיום) יכולים לעזור להפחית ת'סיכויים לסוכרת או שזה סתם קשקוש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשי

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/07/2020

    אין הוכחות מספיק מוצקות.
    אבל יש כן הוכחות חד משמעיות שצמצום צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה ארובית ותנגודת מפחיתות סכון להארעות סוכרת במעל 50%
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחילת שימוש בקלומיפן ותלות בטיפול ארוך טווח
    דור
    15/07/2020

    שלום,
    כאמור אני סובל מבעיות שינה קשות שנים רבות ואני תולה בהן את הפגיעה ההורמונלית שאני חווה. עם זאת, ייתכן שמתישהו בשנה-שנתיים הקרובות זה יסתדר להערכתי.
    אני מניח שהדבר הביא לכדי תת-פעילות של הפונקציות ההורמונליות השונות אצלי.

    אני חושש מטיפול מקלומיפן כי אני שואל את עצמי מה יקרה אם אחרי שנתיים של טיפול שכזה, למשל, בעיית השינה שלי מסתדרת ואני וגופי יכול לחזור לאיתנו?
    האם הקלומיפן יש בו כדי לנוון את ההיפותלמוס או ההיפופיזה (מנגנון הפעולה לא ברור לי עד הסוף) כך שאצטרך להיות תלוי בו לשארית חיי במידה ואתחיל בטיפול ארוך טווח?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    15/07/2020

    צריך לראות אם יש בכלל צורך בקלומיפן. מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני. אם יש סיבה הפיכה לתת תפקוד של ציר הפותלמי הפופזרי יש סכוי טוב שיתאושש
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כדורים ללחץ דם ויטמין די ונטילת כדורי יוטירוקס
    תמר
    14/07/2020

    רציתי לדעת אני לוקחת בבוקר יוטירוקס מחכה חצי שעה ואז לוקחת 2 כדורים ללחץ דם פעם בשבוע לוקחת ויטמין די כמות במקום כל יום האם אפשר לקחת יחד עם כדורים ללחץ דם כשחצי שעה לפני זה לקחתי יוטירוקס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתמר

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2020

    כן אפשר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול באוסטאופורוזיס אצל בן 32
    דור
    14/07/2020

    שלום ד"ר מאיה,

    יש לי מספר שאלות לאור אוסטאופורוזיס שאובחנה אצלי לאחרונה.
    רקע -
    בן 32, סובל מבעיית שינה קשה בגינה אני ישן בין חצי שעה ל-3 שעות בלילה, כל לילה ללא יוצא מן הכלל, ב-16 השנים האחרונות.
    בעיית השינה הזו נותנת אותותיה במספר רב של היבטים בריאותיים. אבקש כמובן בהזדמנות זו לשאול על ההיבטים ההורמונליים.

    אנא ע"ע שאלתי ותשובותייך מינואר האחרון בפורום זה בעניין רמות טסטוסטרון נמוכות מאד אצלי מזה מספר שנים -
    https://www.beok.co.il/forums/forum-91/?m=1804450

    מאז רמות הטסטוסטרון שלי הדרדרו אף יותר מכך. לא היתה לי זקפה כבר שבועות. אין מה לדבר על חשק מיני כמובן.

    בנוסף, לפני כ-4 שנים התחלתי לסבול מכאבי גב כרוניים קשים מאד בגב התחתון ובחודשים האחרונים גם בחלק האמצעי-עליון של עמוד השדרה.

    לפני שבוע נערכה לי לראשונה בדיקת צפיפות עצם עם T-SCORE של מינוס 2.8 בעצם הירך ומינוס 2.3 משוקלל בעמה"ש (התוצאה הנמוכה ביותר מינוס 3 בחוליה L1) ואובחנה אוסטאופורוזיס.

    בעקבות כך רופא המשפחה הפנה אותי לאנדוקרינולוג.

    שאלות -
    א. אשמח לדעת מה הטיפול שאני עשוי לקבל? האם רק ויטמין D וסידן? האם במצב כזה כבר נוטלים ביספוספונטים? האם יתחיל בטיפול מקביל המצב ההורמונלי הבעייתי?
    ויטמין D וסידן עושים לי כאבים איומים במותן ימין ואני לא מסוגל לנטול את זה ואני לא יודע מה לעשות.

    ב. מה אומרת הסטטיסטיקה לגבי סיכוי לנמק של עצם הלסת בגין טיפול בביספוספונטים? האם הפסקת הטיפול תביא לעצירת תהליך הנמק או שמא ייתכן שאף תדרש כריתה מניעתית לעצירת הנמק?

    ג. האם נהוגה פרקטיקה של מתן GNRH במקום קלומיפן/ כוריגון/ טסטוסטרון כטיפול לטסטוסטרון נמוך? האם יש הגיון בטיפול כזה (כדי לשמר יחס נכון בין LH ל-FSH)?

    ד. כבר היום אני מתחיל להתקרח מעט ושיערי הופך דליל - זאת ללא רקע משפחתי ולדעתי בשל הבריאותי הקלוקלת שלי. האם החשש שלי להאצת ההתקרחות בשל טיפול הורמונלי מוצדקת? האם יש מקום לטפל בפרופסיה במקביל לטיפול הורמונלי בהיפוגונדיזם?

    תודה רבה!
    דור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2020

    לא יכולתי לראות את רמת הטסטוסטרון אך נראה שאתה צריך יעוץ מעמיק ויסודי מעבר לאפשרי במסגרת הפורום כולל בדיקות מקיפות אנמנזה בדיקה גופנית
    אענה רק למספר דברים נקודתיים בהחלט בצעירים לא ממהרים לתת בספוספונפטים או טפול אנטירסרופטיבי אחר במידה ולא היו שברים. והרבה פעמים מסתפקים בסידן וויטמין D.
    אם יש חסר בטסטוסטרון צריך לראות מה הסיבה ולטפל בהתאם.
    אכן מתן טסטוסטרון יכול להחמיר הקרחה
    נמק של הלסת לא שכיח במתן טפול באוסטאופורוזיס שכיחותו כ1/10000.
    מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דור
    15/07/2020

    שלום ותודה על תגובתך,

    אני שואל את כל השאלות הללו, ואשאל עוד כמה באשכולות חדשים, משום שאני עוד מעט צריך להפגש עם אנדוקרינולוג ובנוסף יש לי חשש כבד שיש לי שבר בחוליה או שתיים בגב מזה כמה חודשים ואני מעדיף להחכים ככל הניתן, במסגרת הסביר, לפני פגישה עם אנדוקרינולוג משום שבעבר נכוויתי מטיפולים גרועים ומזיקים (בתחום רפואי אחר) שניתן היה למנוע לו הייתי לומד את הנושא לפני כן.

    אז ככה -
    האם צפיפות העצם עליה דיווחתי הינה מצב בלתי הפיך? האם במידה וכלל בעיות השינה וההורמונים שלי תסתדרנה פתאום - ניתן לצפות להטבה בצפיפות העצם או רק לבלימת תהליך הדילול שלה?

    בנוסף, האם התחלת מצב של נמק בעצם הלסת עקב טיפול בביספוספונטים זה מצב שניתן לבלום ע"י הפסקת הטיפול + טיפול מקומי נוסף או שמא זה ברוב המקרים יגיע לכדי החלטה על כריתה מניעתית כדי לעצור את הנמק?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדור

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/07/2020

    הצפיפות יכולה להשתפר במידה קלה אך לרב לא מתנרמלת. סכון לשברים תלוי גיל וגורמי סכון נוספים גם בצפיפות עצם נמוכה בגיל צעיר הסכון לשברים בהעדר גורמי סכון נוספים לא גבוה
    הנמק בעצם הוא דבר לא שכיח 1/10000 ולרב חולף עם טפול מקומי במקרים לא שכיחים מגיעים לכריתה של עצם
    לא מקובל להתחיל טפול אנטירסורפטיבי (שמונע פירוק עצם) לפני טפולי שינים פולשניים אלא לבצע את טפולי השינים ואז להתחיל טפול
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הזרקת אינסולין - מאובחן בפעם הראשונה
    tch
    14/07/2020

    היי, בבדיקות שגרתיות להלן התוצאות העגומות: גלוקוז 190, 9.1 A1c ' כמו כן שומנים בדם וכולסטרול ולחץ דם מאוזן בכדור.

    רופאת הסוכרת קבעה לי את הטיפול הנ"ל למשך 3 חודשים: הזרקת בסאגלר 8 יחידות מידי ערב ולהגדיל ל-10 במידת הצורך + 2 כדורי גלוקומין, היעד הנו רמות סוכר בצום בבוקר בין 80 ל-120, ושעתיים לאחר הארוחה עד 160
    מהבוקר הראשון להזרקה ונטילת כדור 1 גלוקומין במשך 18 יום ערכי הסוכר שלי במקסימום 110 ולרוב מתחת ל-100, ב-8 בדיקות שעתיים לאחר ארוחה ממוצע של 118.
    קצת הופתעתי שמיד נדרשתי להזרקת אינסולין ולאור הערכים שאני מקבל התייעצתי עם אחות הסוכרת (שכמובן דברה עם הרופאה) נאמר לי להמשיך כך ובמקום למשך 3 חודשים רק לחודשיים ולאחר בדיקות הדם יוחלט על המשך הטיפול...
    אשמח לחוות דעת נוספת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לTCH

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2020

    הבסיס לטפל בסוכרת הוא שנוי תזונתי ופעילות גופנית הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה.
    קשה לי ליעץ לגבי טפול מתאים מבלי לראות מדדים נוספים כגון משקל גוף גובה, להבין את סוג הסוכרת.
    בעקרון יש היום תרופות חדשות שיכולות להתאים אם לא מדובר בסוכרת מסוג 1.
    לפעמים נותנים אנסולין לתקופה קצרה אפילו חודש ואחרי שהלבלב מתאושש מנסים תרופות אחרות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכר בצום בהפרש גדול לעומת a1c
    יונית
    13/07/2020

    לפני שנה יצא לי סוכר בצום 114. לא סובלת מסוכרת במשפחה לא מעודף משקל. בת 36 משקל 48 קילו 158. התחלתי להוריד סוכרים כי אכלתי הרבה והסוכר בצום לאחר 12 שעות ירד ל104.a1c יצא 5.5. האם יש דברים נוספים לעשות להוריד את הסוכר עוד וכיצד ניתן להסביר את הפער בין a1c לצום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליונית

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2020

    המוגלובין A1C תקין, סוכר בצום מעט מוגבר,אולי בגלל הצום הממושך. מעניין אם סוכר בצום פחות ממושך תקין אם כן לא בטוחה שמחייב ברור נוסף.
    באבחנה מבדלת גם נטיה לסוכרת מונוגנטית או אוטואמונית
    כאמור כרגע A1C תקין וסוכר בצום מוגבר במידה קלה לא בטוחה שיש צורך בברור נוסף
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים ברגליים האם יש קשר למחסור בהורמון גדילה?
    נחום
    13/07/2020

    שלום, כשאני עושה ספורט והולך ברגל אז הרגליים כואבות לי בעצמות, האם זה סימן שמעיד על מחסור בהורמון גדילה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנחום

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2020

    לא ככל הידוע לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת פעילות בלוטת התריס האם יש קשר לגיל המעבר?
    שרון פרי
    13/07/2020

    בת 45, בבדיקות כלליות שעשיתי:
    TSH 5
    FT4 10.5
    בבדיקות לפני שנה היה תקין.
    תמיד סבלתי קצת מעייפות. אין משהו יוצא דופן בשנה האחרונה.
    מה הסיבות לתת פעילות בלוטת התריס? האם מסוכן?
    האם יכול להיות קשור לטרום גיל המעבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשרון

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2020

    מציעה לפנות ליעוץ אלו תפקודי תריס גבוליים. לא מסוכנים. מה הנורמה של FT4 במעבדה? (יש שונות בין מעבדות שונות)
    לא מכיררה קשר לטרום גיל המעבר, אבל אם יש הפרעות שינה בגלל טרום גיל המעבר זה כן יכול להביא לעייפות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רמה גבולית של גלוקוז בבדיקה - חשש לסכרת?
    תמיר
    12/07/2020

    מה הסיכויים שרמה גבולית של גלוקוז
    בדם תהפוך לסוכרת בהנחה שלאחד ההורים יש
    ת'מחלה הזאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתמיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2020

    צריך לראות גורמי סכון נוספים כמו עודף משקל צריכת פחמימות העדר פעילות גופנית. בעקרון סכון של 30-50%
    אך פעילות גופנית סדירה הפחתת פחמימות יכולים להפחית את הסיכון ב50%.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכי סוכר לאחר צום ממה מושפעים?
    יוסי נוי
    10/07/2020

    לד"ר שלום רב,
    אני בן 66 ומטופל בכדורים נגד לחץ דם וכולסטרול. בבדיקות דם שעשיתי לפני כמה ימים כל הערכים יצאו תקינים ואולם, אחרי הרבה שנים, ערכי הגלוקוז יצאו 100. עליי לציין שאני עוסק בפעילות גופנית של לפחות 170 דקות בשבוע, ירדתי בשנה האחרונה 3 קילו מיוזמתי. הגובה שלי 183 ס"מ והמשקל 85 קילוגרם. הבדיקות גם מראות שביחס לשנה שעברה, ערכי הכולסטרול הטוב עלו, ערכי הכולסטרול הרע ירדו ואילו הטריגליצרידים ירדו מאוד. שאלותיי:
    1- האם ערכי סוכר 100 מצביעים על מצב של טרום סוכרת? רופאת המשפחה ציינה שלא.
    2- לקראת הבדיקה צמתי במשך 15 שעות ושתיתי רק מים. שנית, האם מתח נפשי - שבו אני שרוי לאחרונה - עלול להשפיע על הערכים לרעה?
    3- מתי כדאי לעשות שוב פעם בדיקת סוכרת? רופאת המשפחה טענה שכרגע אין טעם לעשות בדיקת A1C. האם זה נכון?

    בתודה מראש ובאיחולי כל טוב לך,
    יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליוסי נוי

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/07/2020

    סוכר 100 הוא בגבול העליון של הנורמה, צום ממושך כפי שבצעת יכול להביא לעליה ברמות הסוכר שלא משקפת את המצב בזמן צום רגיל של לילה, הBMI שלך (מדד של משקל חלקי גובה) מוגבר במידה קלה ביותר. אפשר להשלים בדיקת A1C אבל לא חובה כעת בפרט אם אין גורמי סכון נוספים לסוכרת כגון השמנה בטנית, ספור משפחתי נטילת תרופות שמגדילות את הסכון ללקות בסוכרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת פעילות של בלוטת התריס?
    עדן
    08/07/2020

    היי בת 23 בריאה
    יש לי בעיה עם ערכי הtsh בבדיקות דם , לפני שנה וחצי זה נע בין 8 ל7 . נגשתי לבדיקות שבעצם לא הצלחתי לרדת במשקל בכלל למרות תפריט מוקפד שעבד לי בעבר. כל שאר הערכים תקינים וגם נוגדנים. אז לפני שנה וחצי זה פתאום התסדר וחזר ל2.2 והצלחתי לרדת עוד.
    עכשיו שוב בעיקר אני מרגישה נשירת שיער עור ייבש וחוסר יכולת ירידה במשקל , הערך של tsh עומד על 5.17
    השאלה שלי האם המשקל באמת עד כדי כך מושפע שגם בתפריט של גרעון קלורי לא רואים ירדה במשקל עם ערך כזה? וממה זה יכןל לנבוע אם אין נוגדנים? והאם יש מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תת פעילות של בלוטת התריס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעדן

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/07/2020

    בעקרון אם FT4 תקין ולא מדובר בהפרעה מרכזית לא סביר שיש השפעה על המשקל. כל דיאטהאם לא מלווה בפעילות גופנית תואמת גורמת לירידה בקצב חלוף החומרים ולכן בדיאטה הבאה קשה יותר לרדת במשקל. בצעירים הרבה פעמים כן מטפלים באלטרוקסין/איותירוקס בערכי TSH שציינת אם יש עייפות או תסמינים נוספים. ב10% מחולי השימוטו אין נוגדנים
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת תוספים עם קורס פרדניזון
    מיכל
    07/07/2020

    שלום,
    עליי לקחת קורס פרדניזון של 40 מ"ג ל-3 שבועות ואז כל שבוע לרדת 10 מ"ג. לפני כן לקחתי לאסתמה כמה תוספים כמו כורכום, אומגה 3, קוורציטין וג'ינקו בילובה שעזרו קצת להפחת הדלקת.
    בחיפוש ברשת מצויין שאין בעיה לקחת אותם עם פרדניזון.
    העניין הוא שבכולם מצויין שהם מרודים מעט את הקורטיזול בדם.
    האם זה אומר שעדיף לא לקחת אותם עם קורס פרדניזון כי זה עלול להעלות את הסיכוי לדיכוי אדרנלי?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/07/2020

    איני מומחית בהשפעת צמחים אלו לכן מתקשה ליעץ לך. בכל מקרה בעת נטילת פרנידזון במנונים שמעל 5 מג' היצור האנדוגני באותו זמן קטן. אולי תמנעי מהצמחים בהפסקת הטפול בפרדינזון או בהורדת מנון.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בבטן בעקבות נטילת מטאמורפין
    מנחם
    07/07/2020

    לוקח ג'רדיאנס, ויקטוזה ומטאמורפין. תוצאה מתחת ל-7. המטאמורפין עושה לי בעיות בבטן. גזים ושלשול. הפסקתי על דעת עצמי. לא הבחנתי בתוצאות גרועות יותר. האם בסדר בלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למנחם

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/07/2020

    אם אין שנוי ברמות הסוכר בלעדיו אז אפשרי שלא לחדש. או לנסות מטפורמין בשחרור מושהה שיש לו הרבה פחות תופעות לואי ומצוי בקסידגואו שמכיל פורסיגה ומטפורמין בשחרור מושהה. פורסיגה היא מעכב SGLT2 ומאותה משפחה של הג'רדיאנס
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דם לסוכר והמלצה לכדור
    אמיר
    07/07/2020

    בן 65. ללא מחלות רקע. לא מעשן. אין מחלות לב. לחץ דם 130-82. כולסטרול כללי 220. הטוב 53.
    LDL 160 טרגליצרידים 80.
    לא נוטל תרופות. עושה הליכה 5 פעמים בשבוע כשעה כל פעם. לפני 10 שנים עברתי כריתה רדיקאלית של הערמונית בגלל סרטן ממוקד. מצבי יציב. בבדיקות סוכר בצום בבוקר בסביבות
    -110-100. העמסת סוכר 75 גר סוכר לאחר שעתים 108.
    יש לי טלסמיה קלה לכן המוגלובין מסוכרר 6.4 לדעת רופא המשפחה לא אמין בגלל הטלסמיה.
    רציתי לברר שומר על דיאטה דלת פחמימות אמי סבלה מסכרת דרגה 2.
    מה דעתך בנושא ומה ניתן לעשות האם לקחת כדור GLUGOPHAGE 850MG ??
    רופא המשפחה לא ממליץ, לדעתו לשמור על דיאטה וספורט.
    תודה ויום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאמיר

    ד''ר מאיה איש שלום
    11/07/2020

    אכן תזונה מתאימה ופעילות גופנית סדירה יעילים יותר במניעת התפתחות סוכרת לעומת גלוקופאג'. אך לעיתים קשה להוריד את הסוכר בצום באמצעים אלו ואפשר לשקול גלוקופאג'. אין לו התויה חד משמעית במצב זה. ערכי הסוכר בצום אכן מתאימים לטרום סוכרת, ההעמסה היתה תקינה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום